Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 257
On kyllä todella hyvä tuo superi verkosto. No ehkä nykyinen porukka kun on saanut tommosen saavutuksen tehtyä on jo leipiintynyt puuhiinsa ja tarvitaan uutta verta nostamaan hommaa uudelle tasolle?
Varmaan osittain tuotakin, mutta v4 on taputeltu pakettiin ja tuskin tarvetta v5 muutamaan vuoteen. Turha työvoima riippakivenä ja superien kehittäjiä voi sitten parin vuoden päästä alkaa rekrytoimaan taas tositoimiin.
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
308
Luulisi että robotakseja varten just nyt pitäisi olla kiireellä päivittämässä supercharger asemat sellaisiksi että roboautot pystyy itsekseen latautumaan ilman ihmisen apua. Se että nyt on varaa pistää väki pihalle kertoo minulle sen että ei siellä oikeasti edes Elon itsekään usko teslan robotaksien aloittavan ajelua 5 vuoden sisällä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 982
Olisi kiva nähdä millaisia juttuja sinne kirjoitat?
Avaa vain tiketin ja kuvaa että takapää rikki ja kuva. Sitten odoteltiin.

Sen jälkeen kun viikko meni niin kysyin että mikä tilanne, toisella viikolla sama. Kolmannella menin tiskille ja sain vastauksen että heillä ei ole osia ja eivätkä ole siksi voineet edetä asian käsittelyn kanssa.

Eikös tuo nainen myös vastannut verkoston laajentumisesta ja rakentamisesta? Vaikka tulee uusi malli niin eihän ole syy potkia koko latausverkoston ”ylläpitäjää” ulos.

Toki potkittiihan sieltä myös next gen alustan vetäjä.
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
754
Olisitko joutunut mustalle listalle :speechless:

Minä en juuri ole huollon palveluita tarvinut mutta sen pari kertaa kun olen kyselyn laittanut niin parissa päivässä on vastaus tullu
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 982
Olisitko joutunut mustalle listalle :speechless:

Minä en juuri ole huollon palveluita tarvinut mutta sen pari kertaa kun olen kyselyn laittanut niin parissa päivässä on vastaus tullu
Kuka näistä tietää. Facebookissa näkee tätä samaa kun kyselevät koska pitäisi tulla vastauksia.
 
Liittynyt
30.10.2019
Viestejä
1 257
Luulisi että robotakseja varten just nyt pitäisi olla kiireellä päivittämässä supercharger asemat sellaisiksi että roboautot pystyy itsekseen latautumaan ilman ihmisen apua. Se että nyt on varaa pistää väki pihalle kertoo minulle sen että ei siellä oikeasti edes Elon itsekään usko teslan robotaksien aloittavan ajelua 5 vuoden sisällä.
Kuulostaisi kohtuu kalliilta investoinnilta päivittää langattomat asemat joka supereille. Robotaksiin ei kovin kummoista lataustelakkaa tarvitse tiettyyn lepuutuspaikkaan laittaa jos kaupungissa pörrää, varmaan sama idea kuin robottiruohonleikkuri tekee hommansa ja menee laturille odottamaan seuraavaa päivää/tehtävää. Elonhan jo puhui hw6/7 niin kaipa tuo on jatkuvaa kehitystyötä parempaan. Hw5 ensi vuonna ja sitten kai se hw9 toimii joka säällä viemäriverkostoa myöten ja taivaalla helikopterina?
 
Liittynyt
29.12.2019
Viestejä
156
Olisi kiva nähdä millaisia juttuja sinne kirjoitat?
Voi kyl arvata kaverin jutut. Jos tästäkin ryhmästä puolet on estänyt niin voi sitten miettiä jaksaako itse toimittaja kuunnella 1/3 siitä?

Edit: Ite oon pari helppoa takuu hommaa saanu viikossa kuvalla tai ilman kuvaa hoidettua. Siis viikossa vastaus koska joku tulee meille asian vaihtamaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 555
Suomessa on onneksi latausverkosto varsin hyvässä kunnossa eikä siihen tarvita Teslaa kun S- ja K-ryhmä ynnä muut alkaneet nyt rakentamaan isoja latauskenttiä. Itsekin jo pääosin siirtynyt muille asemille kun muiden asemat parantuneet samalla kun Tesla on nostanut lataushintojaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 982
Voi kyl arvata kaverin jutut. Jos tästäkin ryhmästä puolet on estänyt niin voi sitten miettiä jaksaako itse toimittaja kuunnella 1/3 siitä?

Edit: Ite oon pari helppoa takuu hommaa saanu viikossa kuvalla tai ilman kuvaa hoidettua. Siis viikossa vastaus koska joku tulee meille asian vaihtamaan.
Anna esimerkki?

Kyllä olen ihan asiallisesti Teslan kanssa aina keskustellut. Se aspa ei ole koskaan Teslalla ollut ripein ja nopein tai edes ystävällisin. Joka kerta on erilailla.

Aikaisemmin esim. nitinät ja natinat kuuluivat takuuseen. Jossain välissä ne muuttuivat että vain ensimmäisen vuoden aikana korjataan. Sama maalien osalta. Ei ennen ollut mitään 100km rajaa.

On myös monia muitakin outouksia tapahtunut tuon aspan/huollon osalta. Nykyään myös se että jos vikaa ei heillä voi toistaa asiakas maksaa ja video ei enää riitä todisteeksi.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 447
Erikoista kyl kun Model 3 kohtuu uusi automalli niin siinä jo tulee vastaan takuun ulkopuolella kalliita remontteja kun autoon laitettuja osia ei enää valmisteta eikä ole yhteensopivuutta uusiin. Tässäkin latausportti vinoilee ja kun sen verta vanha malli portista mitä ei enää valmisteta niin joutuu vähän enemmän palikkaa vaihtaa ja asiakas reilu pari tonttua köyhempi.

Lempäälän huollon pihalla tuntuu kyl tungosta olevan.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 804
Turun (Raision) liikkeen avaamisessa ei kyllä tunnu kiirettä piisaavan. Samat pahvilaatikot lojuu sisällä ja paljoa mitään ei näytä tapahtuneen viikkoihin. Milloinkohan tuo olisi tarkoitus avata?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 982
Turun (Raision) liikkeen avaamisessa ei kyllä tunnu kiirettä piisaavan. Samat pahvilaatikot lojuu sisällä ja paljoa mitään ei näytä tapahtuneen viikkoihin. Milloinkohan tuo olisi tarkoitus avata?
Eiköhän ole lykätty kun aika kova karsinta Elonilla käynnissä. Myös latausverkoston laajentumista hidastettu.

Vanhaan Model 3:n ei saa enää näiden omaa tuulilasia vain uudempaa mallia missä erilailla nuo vastukset mitkä ovat joillakin aiheuttaneet huurua. Tesla luvannut tähän ohjelmistopäivityksen.
 
Liittynyt
08.01.2023
Viestejä
2 015
Onneksi hakivat laajennoksille (esim suomeen) rahoituksen/tuen niin eivät pysty juurikaan hidastelemaan pystytyksen kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
247
Onkohan Teslalla jatkossa Kempower-tyylinen lähestyminen latauskenttiin. Kauppaketjut/"bensa"asemat liisaa asemat teslalta, lyö omat logot päälle ja tesla kerää latauksesta provision.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 227
Ainakin jenkeissä luulisi olevan super v4n päivitys tarpeen kun kerran Cybertruck lataa muiden toimijoiden pikalatureilta nopeampaa kuin Teslan (johtuen tuosta 800V arkkitehtuurista).
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 982
Teslalla muutoksia vieläkin.

Huhuja gigacastingissa piti mennä uuden next gen alustan myötä singelcastiin mutta näillä näkymin tuota on lykätty ja tuokin alusta tulisi samoista paloista kuten nykyiset. Mitä vähän uumoiltiin aikaisemmin jo.
Ilmeisesti halutaa lykätä investointeja.

Aikaisemmin uutisointiin, että lataustiimi potkittiin pois mutta on myös potkittu suurin osa katodimateriaaleista ja valmistuksesta vastaavasta tiimistä heidän vetäjän kanssa.

Huhut kertovat, että seuraavaksi lähtee porukkaa tekniikasta ja suunnittelusta.

Myös HR vetäjä lähti itsenäisesti.

Vaikka nyt tehdään suuria muutoksia organisaatioon, niin tämä lykkää välttämättä tulevia suunnitelmia ja tuntuu, että enemmän vain koitetaan painostaa robotakseisin ja softaan.
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 038
Kovalla pakkasella ei oikein lataudu ja iso osa energiasta menee vain lämmitykseen. Jos ajoa ei ole joka päivä ja voi tarvittaessa ladata jossain pikalaturillakin niin kyllä kai tuollakin pärjää.
Onko tosiaan noin?
8A pistokkeesta tulee kuitenkin yli 40 kWh/vrk, melko suuret lataushäviöt ja turha lämmitystarve jos tuo ei riitä lataukseen?
Aika kallista "lämmitystä"....
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 878
Onko tosiaan noin?
8A pistokkeesta tulee kuitenkin yli 40 kWh/vrk, melko suuret lataushäviöt ja turha lämmitystarve jos tuo ei riitä lataukseen?
Aika kallista "lämmitystä"....
Kyllä kovalla pakkasella häviö lienee ainakin 50% ellei enemmän. Toki ei kauhean usein välttämättä ole -30 ja ladata kylmää akkua, mutta kuitenkin.

Jos siis vaikka olisi aikaa ladata 12h niin tuossa ajassa saisi akkuun ehkä 11kWh ja kovalla pakkasella jo esilämmitys haukkaa paljon, ja kulutuskin on suuri muutenkin. Ja vaikka olisi aikaa ladata 24h niin akkuun saisi ehkä 22kWh, mutta lämmityksen kanssa tuolla ei välttämättä aja edes 100km jos on -30 pakkasta.

Tilanne on toki eri jo on vaikka 0 astetta, mutta kuten aluksi kirjoitinkin niin kovalla pakkasella tuo 8A on liian vähän.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
816
Kyllä kovalla pakkasella häviö lienee ainakin 50% ellei enemmän. Toki ei kauhean usein välttämättä ole -30 ja ladata kylmää akkua, mutta kuitenkin.

Jos siis vaikka olisi aikaa ladata 12h niin tuossa ajassa saisi akkuun ehkä 11kWh ja kovalla pakkasella jo esilämmitys haukkaa paljon, ja kulutuskin on suuri muutenkin. Ja vaikka olisi aikaa ladata 24h niin akkuun saisi ehkä 22kWh, mutta lämmityksen kanssa tuolla ei välttämättä aja edes 100km jos on -30 pakkasta.

Tilanne on toki eri jo on vaikka 0 astetta, mutta kuten aluksi kirjoitinkin niin kovalla pakkasella tuo 8A on liian vähän.
Lämmittääkö Tesla siis akkua tuollaisellakin latauksella noin paljon? Ainakaan Skodillak ei paljoa lämmittänyt, kun oli käytössä vain 6A.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 982
Lämmittääkö Tesla siis akkua tuollaisellakin latauksella noin paljon? Ainakaan Skodillak ei paljoa lämmittänyt, kun oli käytössä vain 6A.
Nopeasti laskin, että jos lämmittää talvella autoa ja ei lataa, niin noin 3-5kwh se hörppää että saa lämpimäksi ja lumet sulaa.
Ottaa siis suoraan akusta tämän.
 

Torz

Premium-jäsen
Liittynyt
17.02.2017
Viestejä
340
Nopeasti laskin, että jos lämmittää talvella autoa ja ei lataa, niin noin 3-5kwh se hörppää että saa lämpimäksi ja lumet sulaa.
Ottaa siis suoraan akusta tämän.
Mutta tuo ei juurikaan liity siihen, että kuinka paljon akkua pitää lämmittää 1-vaihe 8A latauksessa. Lataustapahtuman kesto on kuitenkin 10 tunnin luokkaa, jonka aikana akku jäähtyy reippaasti mikäli sitä yritetään lämmittää. Toisaalta akun tuskin tarvitsee hirveän lämmin olla, että tuollaista tehoa pystyy vastaanottamaan. Eikä hyttiä ja lumia tarvitse sulatella.

Itsellä ei 8A latauksesta kokemusta, mutta 13A latauksella huomasi ainakin sen, että sovelluksen arviot näyttävät reilusti yläkanttiin, esim. 12h tavoitteeseen ja todellisuudessa se kesti vain ehkä 9-10h kovalla pakkasella. Eli ehkäpä tuon lämmitystarpeen arviointi ei ole niin helppoa. Itse olisi pitänyt ottaa aikamääriä ylös ja laskea toteutuneet keskitehot pakkasen kovuuteen suhteutettuna. :kahvi:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 878
Mutta tuo ei juurikaan liity siihen, että kuinka paljon akkua pitää lämmittää 1-vaihe 8A latauksessa. Lataustapahtuman kesto on kuitenkin 10 tunnin luokkaa, jonka aikana akku jäähtyy reippaasti mikäli sitä yritetään lämmittää. Toisaalta akun tuskin tarvitsee hirveän lämmin olla, että tuollaista tehoa pystyy vastaanottamaan. Eikä hyttiä ja lumia tarvitse sulatella.

Itsellä ei 8A latauksesta kokemusta, mutta 13A latauksella huomasi ainakin sen, että sovelluksen arviot näyttävät reilusti yläkanttiin, esim. 12h tavoitteeseen ja todellisuudessa se kesti vain ehkä 9-10h kovalla pakkasella. Eli ehkäpä tuon lämmitystarpeen arviointi ei ole niin helppoa. Itse olisi pitänyt ottaa aikamääriä ylös ja laskea toteutuneet keskitehot pakkasen kovuuteen suhteutettuna. :kahvi:
Arviot on kyllä aika pielessä kun on pakkasta paljon ja hidas lataus. Helposti oli oikeasti valmista tuntikausia ennen alkuperäistä arviota.
 

jpp

Liittynyt
07.12.2021
Viestejä
165
Lämmittääkö Tesla siis akkua tuollaisellakin latauksella noin paljon? Ainakaan Skodillak ei paljoa lämmittänyt, kun oli käytössä vain 6A.
Katselin talven latauksia, niin -21 pakkasella ladatessa 1x13A suoraan ajosta lämmitti noin 15-20min joka tunti. eli 40-45min latausta ja sitten lämmitystä 15-20min. 11h 38m latauksen aikana akkuun meni 22.47kWh ja seinästä otettiin 34.04kWh.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
640
Taisi olla n. +10 astetta mihin akkua lämmitetään ennenkuin lataaminen alkaa. Tuollaisen yli 500kg akkupaketin lämmitys vie jonkin verran tehoa kovemmassa pakkasessa. Ja se tietenkin jäähtyy kun ei enää aktiivisesti lämmitetä.
Tezlabin historiaa kun kattelin niin helmikuussa 8h30min 8A latauksessa akkuun on mennyt 7.6kWh (16kWh vedetty verkosta), -17 astetta pakkasta. Viikko sitten 8h aikana 13.1kWh (14.5kWh verkosta), 6 astetta lämmintä.
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 628
Taisi olla n. +10 astetta mihin akkua lämmitetään ennenkuin lataaminen alkaa. Tuollaisen yli 500kg akkupaketin lämmitys vie jonkin verran tehoa kovemmassa pakkasessa. Ja se tietenkin jäähtyy kun ei enää aktiivisesti lämmitetä.
Tezlabin historiaa kun kattelin niin helmikuussa 8h30min 8A latauksessa akkuun on mennyt 7.6kWh (16kWh vedetty verkosta), -17 astetta pakkasta. Viikko sitten 8h aikana 13.1kWh (14.5kWh verkosta), 6 astetta lämmintä.
Ei kait nyt ihan +10C. Mielikuva että kunhan yli nollan yläpuolelle menee niin alkaa lataamaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
640
Ei kait nyt ihan +10C. Mielikuva että kunhan yli nollan yläpuolelle menee niin alkaa lataamaan.
Voi olla, tuo luku on jäänyt jostain Teslabjörnin videosta missä tuota testaili (ja saatan muistaa väärin...). Muistaakseni mitä olen S3XY applaria seurannut niin joku +3 akulla ja pekonit näkyy kun auton laittaa 8A lataukseen, mutta en ole seurannut missä kohtaa ne häviää.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 809
Viestejä
4 204 377
Jäsenet
70 988
Uusin jäsen
paallikkopc

Hinta.fi

Ylös Bottom