Aika hyvin nykyautot ovat kehittyneet ja minusta tuo 15 pinnaa hylkyihin menneistä Tesla 3 edelleen merkki siitä että suhteellisen vähän autoja hylätään mitä menneinä vuosikymmeninä ottaen huomioon että katsastuslainsäädäntö nykyään selkeästi tiukempi. Ehkä tärkeimpänä pointtina että nivelten väljyydet saadaan pois ennenkuin jotain pahempaa sattuu. Mieluummin itse ajelen katsastuksen jälkeen uusilla alustan osilla kuin että nipin napin läpi ja auto liikkuu kuin kiikkutuoli. Itselläkin meni alustan osia kivasti uusiksi ensi katsastuksessa Teslan tyyliin ja valmistaja laittoi kuntoon niin kuin tälläkin foorumilla monet ovat raportoineet teslankin laittaneen.Voit toki vääntää sanavalinnasta, onko kyse laatuvirheestä, suunnitteluvirheestä vai kenties muusta syystä johtuvia ongelmia, jotka toi Teslalle tuon kyseenalaisen kunnian (taas kerran). Mutta sitä tosiasiaa se ei poista että noin umpisurkean tilaston pitäisi soittaa hälytyskelloja.
Ja ainakin linkkaamani artikkelin perusteella, viat on " akselistovikoja jopa 14 kertaa enemmän kuin samanikäisissä autoissa keskimäärin. Sen sijaan jouset, iskunvaimentimet ja ohjauslaitteet ovat kestäviä ja vähävikaisia ". Eli, kiva jos Highlandissa on entistä parempi alusta, mutta se on vain lillukanvarsi varsinaisen ongelman osalta, joka on: onko niitä laatu/suunnitteluvirheitä akseliston osalta korjattu?
Teslan katteettomien lupausten historiasta johtuen, uskon vasta sitten kun näen.