Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Jos hypoteettinen akun hajoaminen on kantaman laskua niin kuvittelisi, että tesla jää sitten itselle tai jollekin muulle kakkosautoksi lyhyempiin ajoihin. Ts. Arvo ei ole nolla eikä tarvi kallista korjausta..

Näin tuon itsekin näkisin. Ajaa sen aikaa kun liikkuu, mutta mitään voimalinjaan liittyvää ei kannata enää korjauttaa.

Vanha auto on kuitenkin vanha auto oli se sitten bensis tai sähkö
Tästä en nykytiedolla ihan samaa mieltä. Tuollaista 15-20v vanhaakin polttomoottoriautoa huoltaa ja pitää kunnossa pikkurahalla. Soveltuu edelleen mihin tahansa ajotarpeeseen samaan tapaan kuin uutena etc.
Jos Teslan kapasiteetista leikataan vaikka 50% pois, niin en viitisisi sillä varsinkaan talvella paljoa 100km kauemmaksi lähteä. Ja auton elvyttämisestä normaaliin ajokuntoon joutuisi maksamaan sen 10-20k vrt polttiksen ’pikkuraha’.

Mielenkiintoista kyllä nähdä mihin näiden hinnat tulevat siinä 8-10v ikäisinä asettumaan. Tällä hetkellä veikkaan tonnin autoiksi, mutta jos akkujen elvyttäminen/vaihtaminen tulee kohtuuhintaiseksi, niin voi käydä niinkin, että pitävät arvonsa paremmin kuin polttomoottoriautot
 
Tästä en nykytiedolla ihan samaa mieltä. Tuollaista 15-20v vanhaakin polttomoottoriautoa huoltaa ja pitää kunnossa pikkurahalla. Soveltuu edelleen mihin tahansa ajotarpeeseen samaan tapaan kuin uutena etc.
Mulla oli 2003 honda tän vuoden alkuun asti. Hyvin kulki paitsi sillon kun jotain hajosi varottamatta. Tyyliin yhtenä aamuna kävi epätasaiseen, kun puola rikki. Sai sillä rampana lipsuteltua korjaamolle, mutta ei kyl oikeasti ois voinut pidempää matkaa ajaa. Eri asia jotain lähiseutupyörittelyä&työmatkaa harrastaa versus, että suunnittelet lomamatkan ja otat riskin, että menee loma pilalle, kun kärry korkkaa matkanvarrella.

Ehkä sähkökärry vanhana on luotettavampi kuin samanikäinen bensis. Olettaen siis, että bensiksestä nyt voi hajota "ihan mitä vaan" versus sähkiksessä akku puoliintuu pikkuhiljaa.
 
Viimeksi muokattu:
Näin tuon itsekin näkisin. Ajaa sen aikaa kun liikkuu, mutta mitään voimalinjaan liittyvää ei kannata enää korjauttaa.


Tästä en nykytiedolla ihan samaa mieltä. Tuollaista 15-20v vanhaakin polttomoottoriautoa huoltaa ja pitää kunnossa pikkurahalla. Soveltuu edelleen mihin tahansa ajotarpeeseen samaan tapaan kuin uutena etc.
Jos Teslan kapasiteetista leikataan vaikka 50% pois, niin en viitisisi sillä varsinkaan talvella paljoa 100km kauemmaksi lähteä. Ja auton elvyttämisestä normaaliin ajokuntoon joutuisi maksamaan sen 10-20k vrt polttiksen ’pikkuraha’.

Mielenkiintoista kyllä nähdä mihin näiden hinnat tulevat siinä 8-10v ikäisinä asettumaan. Tällä hetkellä veikkaan tonnin autoiksi, mutta jos akkujen elvyttäminen/vaihtaminen tulee kohtuuhintaiseksi, niin voi käydä niinkin, että pitävät arvonsa paremmin kuin polttomoottoriautot

Tuon tyylisiä korjauksia Suomessakin jo mm Tampereella. Sähköautot vaatii hieman isompaa budjettia 10+ vuotiaana kannattaa jo akusto ennaltaehkäisevästi puhdistaa/huoltaa ottamalla akku irti ja tiivistää uudelleen paketti. Maksaa pari tonttua Tampereella ässän akun huolto.

Mitä mm nettiautossa ja seuraamalla noita alkupään roadster/s akkujen kestoja niin taitaa se ajansaatossa kosteus, lika yms viedä auton toimintakyvyttömäksi eikä niinkään akun degredaatio. Suurin osa siis kestää yli 10v ja degredaatiot maltillisia.

Stellantiksen uusi platform tähyää auton käyttöiän pidentämiseen 20v kun nykyautot voimansiirrosta riippumatta noin puolet, mutta täällä Suomen takapajulassa lähinnä autoille annetaan se toinen elämä ja romutetaan 22 vuotiaana.

Joka tapauksessa Teslan akut kehittyy kokoajan ja alusta asti näyttänyt siltä että kun auton normaali elinkaari 10+ vuotta täyttyy niin siitä saa hyvän powerwallin yms varavirtapankin vaikka tuulivoimaan.

Tulevaisuudessa luulen että vaikka se Teslan akku toimisi 15-25v niin akkujen kierrätys saatu toimimaan. Tästä Teslan demonstraatio oli että kierrätettävien akustonmäärä alkaa olemaan isoa lähempänä 2040 kuin 2030 kun nyt ne käytännössä lojuu kaatopaikoilla vailla kierrätystä.

Nykyisten teslojen akut lähinnä kannattamattomia uusia siellä 15v iässä kun akkusolubalanssi vaatii siis kokoakun vaihtoa, näinhän siis Tesla jo toimii, vaikka saahan noita parilla tonnilla elvytettyä, mutta tekohengitystähän se lähinnä antaa. Tokihan jos saa soviteltua jonkin halvemman akkupaketin 2040 siihen versus original.
 
Kierrätystäkin voi toki tehdä monella tavalla. JerryRigE videolla tuollaista akkukierrätystä esitteli ja pahaa se enemmänkin teki kun sähkisten akku rullasi murskattavaksi.

Noissa on tolkuttomasti kuitenkin akkumoduuleista ja bms:stä lähtien tavaraa jonka uusiokäyttö olisi paljon parempi kuin murskaaminen ja kierrättäminen sitä kautta.

Kotitalouskäyttöön (tai esim. jäähalli yms. käyttöön) noita on käytetty juuri ainakin Norjassa aika massiivisia määriä (uutiset ovat olleet enemmän juuri Leaffin akustoista). Autojen akustot kun kestävät niin paljon isompia virtamääriä ja antavat tehoja että vaikka ei olisi enää niin priimaa niin kiinteistökäytössä ovat vielä erinomaisia.
 
Uskon vahvasti että sähkiksissä on tietty paalausarvo, se voi olla se paritonnia, tai jotain muuta. Yhteiskunta ei halua että sähkiksiä jää kuusenalle, joten jos romun arvo ei ylitä jotain arvoa, niin joku, esim autotellisuus/maahtuojat rahoittaa kierrätyksen tarvittaessa prosentti pidetään korkealla romutuspalkkiolla.
Tähän vielä jatkoa.

Tämä parintonnin paalausarvo voisi olla jopa auton elinkaarta pidentävä. Jos euroista pulaa, niin se jotenkin rahoitettava, mutta varma kaksitonnia, jos jollain sen saa rahdattua romuttamolle.(*

Jos ei ole romutusarvoa, ennenkuin maksaa käytetystä tonnin, niin täytyy uskoa että sillä ajalee sen tonnin edestä, mutta jos parintonnin romutusarvo, niin siitä kannattaa maksaa paritonnia - vaiva. (**


(*
Vielä parempi jos kasvukeskuksissa hintaan kuuluisi nouto.

(**
Tässä jopa vuokra-autoille kilpaileva markkina, ostat auton, ajat minkä ajat ja myyt.
 
Viimeksi muokattu:
Tähän käytettyjen ajoakkujen uusimiseen voisi olla markkinarakoa uusille tuotteille. Esim akkutakuu, jolloin vakuutusyhtiö hoitaa akunvaihdon tai korjauksen, sanotaan nyt tuulilasivakuutuksen tapaan. Kuukausimaksu 50-500e kilsoista riippuen. Tai tuote voisi olla sellainen että akunvaihdon tehnyt firma tarjoaa työlleen kilsa ja vuositakuun(esim. 5v) ja sen saman ajan lyhennät vaihdon kustannuksia(esim 200e/kk). Aika houkutteleva tuote olisi. Vaatii toki vakavaraisen firman.
Mielenkiinnolla odotan näitä tulevaksi markkinoille.
 
Hurjan näköinen video. Vastaa jotain kännikuskia. Miksi muutenkin tolla suoralla ratti pyörii edestakaisin?
Vaikea sanoa. Veikkaisin että ei osaa hahmottaa linjaa ja sen takia tekee tuota.

Teippaus alkanut ja kuten arvata saattoi ei mennyt putkeen.

 
Teippaus alkanut ja kuten arvata saattoi ei mennyt putkeen.


Tuolla rahalla saa perinteisiltä valmistajilta helvetin kalliin custom käsin maalatun erikoisvärin ja silloin ainakin on aivan 6/5 työnlaatu. Jostain teipistä 8000 dollaria mikä on vielä päin vittua asennettu :lol:
 
Ei se tuon kummempaa ole teippauksen laatu missään. Virheettömänä tuo ei tule pitkään kestämään muutenkaan. Tyhmiltä rahat pois ja onhan Suomessakin paljon otettu noita 4-5 tuhannen euron teippauksia ja ainakin yhden tapauksen näin jossa teipit lähti melko pian auton helmoista kupruilemaan ja tämä oli teippaajan mielestä auton syy.
Aika paljon noita kuvia on Suomi Tesla ryhmissä niin ainakin parempaa jälkeä ne tekee kuin tämä Teslan oma.
 
Luultavasti ne reklamaatiot käsitellään ja virheet korjataan ennen kuin kuvat noihin ryhmiin päätyvät. Teslan tapauksessa eivät varmaan tee virheille mitään ja sitten itketään kuvien kera.
Uskon että suomalainen teippaaja tekee priimaa ja korjaa ennen kuin antaa asiakkaalle.
 
Kun ja jos Tesla uusia tehtaita suunnittelee, Ruotsi ei taida olla hirveän suuressa suosiossa Teslan johtoryhmässä. Suomen tsäänsit kasvaa. :):thumbsup:
 
Tuskin Suomi on mikään prioriteetti... Jos tuo neuvostoliitto olis osannu olla niin iso ehkä.
 
Episodi jatkuu

Olisi voinut referoida uutista hieman tai lainata oleellisen osan. Kyse siitä, että tesla haastaa kuljetushallituksen oikeuteen, kun eivät ole varmistaneet rekisterikilpien toimitusta. Teslan mukaan asiassa on tapahtunut rikos. Ruotsin lakia tuntemattomana mahdoton sanoa onko ruotsin laissa säädetty asiasta jotain.
 
Kun ja jos Tesla uusia tehtaita suunnittelee, Ruotsi ei taida olla hirveän suuressa suosiossa Teslan johtoryhmässä. Suomen tsäänsit kasvaa. :):thumbsup:

No onhan se aikamoinen riski Teslalle/Starlinkille/Spacex:lle ostaa edes mitään alihankintaa Ruotsista. Luulen että tästä kärsivät pitkällä tähtäimellä enemmän ruotsalaiset alihankkijat.
 
End quarter push alkoi ja varastot alessa. Halvin neliveto y lähtee 50k.
Ajattelin, että näitä ei enää tule mutta hitto kun ei osaa päättää MYLR 50k tai ID.7 63k. Pitäisi tehdä joku kunnon excel vertailu, mutta onhan tuo 13k€ melko tuntuva ero joka tapauksessa. MYLR 55,6k hinnalla jäisi toiseksi.
 
Ajattelin, että näitä ei enää tule mutta hitto kun ei osaa päättää MYLR 50k tai ID.7 63k. Pitäisi tehdä joku kunnon excel vertailu, mutta onhan tuo 13k€ melko tuntuva ero joka tapauksessa. MYLR 55,6k hinnalla jäisi toiseksi.
Eiköhän tää oo selvä peli kun täällä tesla ketjussa kuitenkin olet. ;)
 
Ajattelin, että näitä ei enää tule mutta hitto kun ei osaa päättää MYLR 50k tai ID.7 63k. Pitäisi tehdä joku kunnon excel vertailu, mutta onhan tuo 13k€ melko tuntuva ero joka tapauksessa. MYLR 55,6k hinnalla jäisi toiseksi.
Mulla neliveto ratkaisisi valinnan Teslan eduksi ja onhan tuo hintaero rapea. ID7 on kuitenkin auto, joka kelpaisi vallan hyvin.
 
Ajattelin, että näitä ei enää tule mutta hitto kun ei osaa päättää MYLR 50k tai ID.7 63k. Pitäisi tehdä joku kunnon excel vertailu, mutta onhan tuo 13k€ melko tuntuva ero joka tapauksessa. MYLR 55,6k hinnalla jäisi toiseksi.
Teslat hyviä kyllä hinta laatusuhteelta, mutta jos ei rahalla väliä niin ottaa mikä miellyttää. Itselläni ei niinkään ole väliä peltilehmän merkillä, mutta olen kyllä valmis sijoittamaan rahaa jos myyntiin tulisi suomeen esim lucid Air kunnon rangella tai Fisker ocean. Ehkä tuo Tesla ässä päivittyy ensi vuonna ennen y juniperia niin siinä olisi ne omat suosikit tilojen ja rangen suhteen. Hankalaa muiden lyödä hinnalta teslaa, mutta toki niitä jotka arvostavat härpäkkeitä ja lähes asuvat autossaan niin varmaan valitsee ne hierovat penkit yms muun merkkiseen autoonsa.
 
Tesla saa itse hakea kilpensä:



Tässä taas että eivät saaneetkaan vielä kilpiä Postnordilta. Postnordin pitää taas kertoa vastine 3 päivän sisällä.

Alkuperäisessä uutisessa oli että viikko aikaa toimittaa eli vielä voivat kettuilla.
 
Olen kuunnellut elon musk kirjaa spotifystä audioversiona. Voi suositella, heppu on täys sekopää ja kirja huvittava.

Autoihin liittyen kirjassa sanoivat, että next gen vehicle platform devataan ja tuotteistetaan austinissa ensimmäisenä. Tuotantolinjasta samassa tilassa suunnittelijoiden kanssa.
 
Tässä taas että eivät saaneetkaan vielä kilpiä Postnordilta. Postnordin pitää taas kertoa vastine 3 päivän sisällä.
Kenties tästä teslan taistelusta ruotsissa voisi tehdä oman ketjun, jotta tämä ketju jäisi autoja koskevaan keskuteluun ? Toi Teslan Ruotsi taistelu kun kestää varmaan pitkään ja käänteitä riittää jatkossakin.
 
Onko Teslan rahoitus pidentynyt 72kk--> 84kk vai muistanko väärin?


Model Y juniperistä mitään? Aika niukasti löytyy edes huhuja? Paremmat penkit, ilmastointi penkkeihin ja siinäpä se? Taakse näyttö? Mietinnässä, että onko Juniper Y "edes parempi" muulta kuin penkkien osalta, vai mitenkä tuon kanssa tekisi.
Virran ulosotto ois näppärä myös, mut liekkö hankala temppu sitten, saati Model Y Juniperin parannuslistallakaan.
 
Onko Teslan rahoitus pidentynyt 72kk--> 84kk vai muistanko väärin?


Model Y juniperistä mitään? Aika niukasti löytyy edes huhuja? Paremmat penkit, ilmastointi penkkeihin ja siinäpä se? Taakse näyttö? Mietinnässä, että onko Juniper Y "edes parempi" muulta kuin penkkien osalta, vai mitenkä tuon kanssa tekisi.
Virran ulosotto ois näppärä myös, mut liekkö hankala temppu sitten, saati Model Y Juniperin parannuslistallakaan.
Varmaan kolmosen muutokset, jotta synergiaetu säilyy. Ts. merkittävinä penkit, takanäyttö, perän muotoilu, valot, alusta, ambient light, värivaihtoehdot, viikset pois jne. Jos jotain tuon lisäksi muuttavat, niin varmaan innovatiivisia muutoksia voisivat olla uudenlainen hattuhylly ja puskurikamera.
 
Olen kuunnellut elon musk kirjaa spotifystä audioversiona. Voi suositella, heppu on täys sekopää ja kirja huvittava.

Autoihin liittyen kirjassa sanoivat, että next gen vehicle platform devataan ja tuotteistetaan austinissa ensimmäisenä. Tuotantolinjasta samassa tilassa suunnittelijoiden kanssa.
Ja tuokin next gen piti olla aluksi Meksikossa. Nyt vissiin jo mainittu kaikki nykyiset tehtaat.
Kenties tästä teslan taistelusta ruotsissa voisi tehdä oman ketjun, jotta tämä ketju jäisi autoja koskevaan keskuteluun ? Toi Teslan Ruotsi taistelu kun kestää varmaan pitkään ja käänteitä riittää jatkossakin.
Tämä ketju on ollut aika yleinen Tesla ketju missä hiukan aina sivuttu Muskiakin. Raportilla modet siivoo.
 
Tesla on keksinyt ovelan keinon säästää. Takuun säilymisen kannalta auton huolto-ohjelmaa kun ei tarvitse noudattaa, niin monet päästelee menemään noilla ilman kunnollista ylläpitoa. Sitten kun ensimmäinen katsatus tulee, niin takuu onkin usealta loppu (4v/80tkm) ja korjaukset menevät asiakkaan piikkiin.
Ei huollossa tarkasteta kaikkia katsastukseen liittyviä kohteita.
Väljä alusta, huonosti suunnatut valot, jarruviat (ei autoja käytetä huollossa jarrupenkissä), yms. "normaalit" viat todetaan vasta konttorilla.
Prosentteja tutkimallla voi sitten todeta mitkä autot ovat lain pykälän edellyttämässä kunnossa ja mitkä ei, sen 4v/80 tkm ajetun auton pitäisi olla täysin kunnossa oli takuuta jäljellä tai ei.
 
Onko Teslan rahoitus pidentynyt 72kk--> 84kk vai muistanko väärin?


Model Y juniperistä mitään? Aika niukasti löytyy edes huhuja? Paremmat penkit, ilmastointi penkkeihin ja siinäpä se? Taakse näyttö? Mietinnässä, että onko Juniper Y "edes parempi" muulta kuin penkkien osalta, vai mitenkä tuon kanssa tekisi.
Virran ulosotto ois näppärä myös, mut liekkö hankala temppu sitten, saati Model Y Juniperin parannuslistallakaan.
Kyllähän tuo rahoitus nousi tässä kuussa jopa 7v.

Tuo Highlandikin vielä tuloillaan perffin osalta ja jotenkin ihmettelisin jos se akku ja voimansiirto ei päivity juniperiin mennessä viimeistään. Nythän tuo model3 refresh jäi puolitiehen kun ei tullut 4d radaria saatikka etukameraa. No ainakin parannettavaa jäi ens vuodelle.
 

" The imminent V12 software update from Tesla this Holiday update is poised to dramatically enhance the functionality of their Smart Summon feature, especially for vehicles lacking ultrasonic sensors. This update is crucial for the re-launch of Smart Summon, now rebranded as 'ASS' (Actually Smart Summon) by Elon Musk. This new iteration represents not just a reintroduction but a complete revamp of the previous system, aiming to address the inconsistencies and reliability issues that plagued the earlier version. "

Joko nyt tulee Summonit USSittomiin?
 


Tässä muuten hyvä pätkä Highland kolmosen uudistuksista (autoa puretaan sen verran että pääsee näkemään). Tekstit ja automaattinen käännös päälle niin pysyy jotenkin mukana.
Fillinkiä esim pyöränkaarien "matoissa", kiveniskusuojat kaaren reunapeltiin, etupyöränkaaren ohjaamon puolinen tyhjä tila tukittu, alustassa jotain pientä, teräslevy keulaan alle ottamaan iskuja vastaan, takana pyöränkaarien päällä bitumit ja kontin lattiamaton kolot eristetty, isot palat eristettä takana pyöränkaarien yllä julkisivupellin alla, ovissa uusi suljetumpi sisärakenne ja jotain liimamassaa jne. Hyvä pätkä!
 

" The imminent V12 software update from Tesla this Holiday update is poised to dramatically enhance the functionality of their Smart Summon feature, especially for vehicles lacking ultrasonic sensors. This update is crucial for the re-launch of Smart Summon, now rebranded as 'ASS' (Actually Smart Summon) by Elon Musk. This new iteration represents not just a reintroduction but a complete revamp of the previous system, aiming to address the inconsistencies and reliability issues that plagued the earlier version. "

Joko nyt tulee Summonit USSittomiin?
Vahvana uskossa on hyvä elää. Miten sen summonin toteuttaa jos ne kamerat ei nyt senttien, tai edes kymmenien, tarkkuuteen pysty kuolleista kulmista. Rusikoiko se muita autoja mennessään? Oliko tuo siun viesti vitsi?
 
Vahvana uskossa on hyvä elää. Miten sen summonin toteuttaa jos ne kamerat ei nyt senttien, tai edes kymmenien, tarkkuuteen pysty kuolleista kulmista. Rusikoiko se muita autoja mennessään? Oliko tuo siun viesti vitsi?
Samalla tapaa rusikoi kuin ihminen kahden silmänsä ja peilien kanssa? Jossain oli huhua, että olisi model s/x tutka auttanut pelkästään kameroiden varassa toimivaa inferenssiä. Kai iso juttu olis temporaalinen data ts. luodaan digitaalinen versio maailmasta(occupancy network, nerfs, voxelit, simulaatio)pidemmän ajan aikana nähdystä maailmasta eikä yritetä vain yhden "valokuvan" varassa toimia.
 
Alkaa vain vahvemmalta näyttämään että puskurikamera tulee muihinkin kuin CTn.


Näin se tekniikka kehittyy. Harmi että eivät saa kaikkia asioita kerralla vaan uusi Model 3 on jo nyt tekniikalta vanha.
 
Vahvana uskossa on hyvä elää. Miten sen summonin toteuttaa jos ne kamerat ei nyt senttien, tai edes kymmenien, tarkkuuteen pysty kuolleista kulmista. Rusikoiko se muita autoja mennessään? Oliko tuo siun viesti vitsi?
En tiedä, siksi mielenkiinnolla odotan kun Elon-Pukki tuo meille vuotuisan lomapäivityksen. :D
 
Alkaa vain vahvemmalta näyttämään että puskurikamera tulee muihinkin kuin CTn.


Näin se tekniikka kehittyy. Harmi että eivät saa kaikkia asioita kerralla vaan uusi Model 3 on jo nyt tekniikalta vanha.
Itse odottaisin että pesuri tulisi vielä takakameralle.
 
Samalla tapaa rusikoi kuin ihminen kahden silmänsä ja peilien kanssa? Jossain oli huhua, että olisi model s/x tutka auttanut pelkästään kameroiden varassa toimivaa inferenssiä. Kai iso juttu olis temporaalinen data ts. luodaan maailma pidemmän ajan aikana nähdystä maailmasta eikä yritetä vain yhden "valokuvan" varassa toimia.
Tuo on täysi mahdottomuus muuttuvissa tilanteissa minkään yksittäisen kameran päätellä etäisyyttä. Tiedät sen itsekin. Ja mitä tulee auton peileihin niin älä nyt jaksa...
 
Tuo on täysi mahdottomuus muuttuvissa tilanteissa minkään yksittäisen kameran päätellä etäisyyttä. Tiedät sen itsekin. Ja mitä tulee auton peileihin niin älä nyt jaksa...
Muuttuvassa tilanteessa se just on mahdollista. Jos otat 2 kuvaa 20ms välein + tiedät oman liikkumisnopeutesi ja suuntasi, niin parallaksin voi laskea aivan samalla tapaa kuin kahden kameran tilanteessa ja siitä näkee suoraan paljonko etäisyys muuttui sen 20ms aikana ja mikä se etäisyys on. Tietysti mittausepävarmuutta on - ja mitä pidempää valotusaikaa käytetään, sitä enemmän, mutta jollain tasolla etäisyyden mittaus kyllä onnistuu.

Jos mikään ei muutu, ei etäisyyttä voi laskea kun ei ole parallaksia.
 
Vahan kuin sanoisi etta valokuvasta ei voisi arvoida etaisyyksia. Matemaattisesti ei ehka voi mutta alyn kanssa voi.
 
Alkaa vain vahvemmalta näyttämään että puskurikamera tulee muihinkin kuin CTn.


Näin se tekniikka kehittyy. Harmi että eivät saa kaikkia asioita kerralla vaan uusi Model 3 on jo nyt tekniikalta vanha.
Jep oli aika pettymys kun Highlandiin ei heti tullut. Liikaa rautaa tulessa jatkuvassa kehityksessä teslalla niin koskaan ei ole oikea aika ostaa Teslaa vai menikö se toisinpäin?
 
Jep oli aika pettymys kun Highlandiin ei heti tullut. Liikaa rautaa tulessa jatkuvassa kehityksessä teslalla niin koskaan ei ole oikea aika ostaa Teslaa vai menikö se toisinpäin?
Virallinen kanta on ostaa nyt. Mutta kuten tiedetään saat mitä saat ja viikon päästä jotain uutta mikä korjaa vanhan puutteen.
 
Asiaton käytös - Henkilökohtaisuudet. Alueella on tarkoitus keskustella ketjun aiheesta, ei kanssakeskustelijoista. Samasta varoitettu jo aiemmin.
Vahvana uskossa on hyvä elää. Miten sen summonin toteuttaa jos ne kamerat ei nyt senttien, tai edes kymmenien, tarkkuuteen pysty kuolleista kulmista. Rusikoiko se muita autoja mennessään? Oliko tuo siun viesti vitsi?

Markkasen juttuja kannattaa uskoa samalla tavalla, kuin Elonin twiittejä. Muistaakseni kun hän bemarilla ajoi, se oli paras auto ikinä koskaan ja muut oli ihan perseestä. Nyt sillä on Tesla ja se on paras auto ikinä kaikessa ja muut on perseestä. Sillä vaihtuu noi lasit sen valmistajan mukaan.
 
Virallinen kanta on ostaa nyt. Mutta kuten tiedetään saat mitä saat ja viikon päästä jotain uutta mikä korjaa vanhan puutteen.

Tässä tiivistyy kyllä aika hyvin se, miksi itse itseltä häipyi ostohousut jalasta ja vaikuttaa koko ajan epätodennäköisemmältä, että taloon koskaan Teslaa tulee.

Toki "tekkileluissa" on aina ollut tuo aspekti, että odottamalla saa aina parempaa, mutta toisaalta Teslan kanssa homma tuntuu yllättävän usein menevän niin, että välillä odottamalla saa paskempaa tai pitää odottaa lisää, että edelliset paskennukset on fiksattu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 313
Viestejä
4 509 075
Jäsenet
74 351
Uusin jäsen
Hopis

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom