Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

TB on ainoa 800V hypettäjä ja siitä valittaja jonka olen netissä huomannut. Mutta en seuraa autofoorumeita / someja. Sähköautoyoutubea tulee seurattua jonkin verran, mutta siellä TB on about ainoa joka edes mainitsee asiasta.
 
Kyllä Suomessa nopeusrajoitus luetaan ihan kyltistä kameralla niinkuin kuuluu ja visualisoidaan ruudulle kuten kuuluu.

Ongelma on vain siinä, että tietyissä tilanteissa karttadata ajaa tuon yli ja puskee esim tällä hetkellä satasta tauluun vaikka auto lukee ihan oikein 80 lätkän.

edit: pari viikkoa sitten tästä facen puolella väittelin. Ja koska mulla on tuollainen 40 alueen kyltti itellä ni testasin:
Lukeeko tesla oikeasti nopeusrajoitukset?


Tähänhän nopeasti tuli selitys, että koska on piha-alue niin luetaan. Mutta ihan maantiellä ei lue tais jos lukee niin tälläisen väliaikaisen karttadatan ulottumattomissa olevaa kylttiä ei noudata eikä ap laske nopeutta.
Mitä ei tekisi tieteen eteen, joten vaimo tienviereen liikennemerkiksi:
Tesla nopeusrajoituksen luku

Model 3ssa suomen motareilla ei lue ollenkaan nyt kun on datassa ja kyltissä ristiriita. Karttadata menee edelle. Ruotsissa ei näin ole. Juuri heitin ruotsin reissun ja siellä auto luki jokaikisen nopeusrajoituskyltin, myös moottoriteillä.
 
Model 3ssa suomen motareilla ei lue ollenkaan nyt kun on datassa ja kyltissä ristiriita. Karttadata menee edelle. Ruotsissa ei näin ole. Juuri heitin ruotsin reissun ja siellä auto luki jokaikisen nopeusrajoituskyltin, myös moottoriteillä.

Voiko tässä nyt olla se ns. ledi-kyltti ongelma jota kaikki autot ei osaa lukea?
 
Voiko tässä nyt olla se ns. ledi-kyltti ongelma jota kaikki autot ei osaa lukea?
Ei ole kyse siitä. Ei suomessa kaikki motareiden nopeusrajoituskyltit ole ledikylttejä. Edelleen, Ruotsissa kun ajelin niin auto luki jokaikisen nopeusrajoituskyltin kaupungissa, maantiellä ja moottoriteillä. Motarillakin kun tippu 110 -> 70 nopeusrajoitus tietyön takia auto visualisoi ja jätti ruudulle sen nopeusrajoitukseksi.
Ja kun tietyö loppui ja tuli 110 kyltti auto luki sen ja näytti sen nopeusrajoitukseksi.

Uskallan väittää tämän kokemukseni pohjalta että Suomessa toimitaan toisin. Karttadata ajaa yli eikä motareilla auto visualisoi kuin kesällä kun karttadatassa ja nopeusrajoituskyltissä ei ole ristiriitaa vaan molemmat sanoo 120
 
Model 3ssa suomen motareilla ei lue ollenkaan nyt kun on datassa ja kyltissä ristiriita. Karttadata menee edelle. Ruotsissa ei näin ole. Juuri heitin ruotsin reissun ja siellä auto luki jokaikisen nopeusrajoituskyltin, myös moottoriteillä.
Ei johdu siitä etteikö se motarilla osais lukea. Vaan siitä ettei ole lisensoitu ja Tesla myös riitautui sen israelilaisen firman kanssa ja ne ei vissiin enää edes suostu lisensoimaan sitä. :D
 
Ei johdu siitä etteikö se motarilla osais lukea. Vaan siitä ettei ole lisensoitu ja Tesla myös riitautui sen israelilaisen firman kanssa ja ne ei vissiin enää edes suostu lisensoimaan sitä. :D
Muistaakseni jossai softapäivityksessä ainakin notateslaapin mukaan tuli nopeusrajoituskylttienluku, mutta taisi silloin olla vain UK ja Saksa jossa tuettu.
IMG_4513.jpeg
 
Viimeksi muokattu:

On hienoa, että Tesla pitää pintansa tässä lakkopaskassa. IS:n jutusta poimittuna hyvä pointti, joka kertoo siitä että liitot ovat vain ja ainoastaan kusipäitä ja terroristeja:

" Asiaa hankaloittaa se, että kumpikin taho kamppailee periaatteistaan "

Kumpikin taho, mitä helvettiä. Liitot eivät ole millään tavalla asian osallisia, joten mitä helvettiä heillä on mitään asiaa kamppailla yhtään mistään.

Toivottavasti tilanne ratkeaa niin, että Tesla palkkaa vain tarvittavan määrän työntekijöitä ulkomailta ja lakkoileva paskasakki laitetaan kilometritehtaalle. Voi siinä sitten liittopellet taputella itseään hienosta työstä kun saatiin vain työttömiä lisää :)
 
Taitaa olla niin että et oiken ymmärrä, tai et halua ymmärtää mistä tässä on kysymys.

Minähän juurikin ymmärrän mistä on kysymys. Tesla on työnantaja ja tällä on työntekijöitä. Kaikki oli hyvin. Mutta liitot täysin asiaan kuulumattomana lähtivät väliin sotkemaan pakkaa, koska heidän arvovallalleen oli liian iso kolaus se, että Tesla ja Teslan työntekijät pärjäsivät loistavasti ilman liittojen väliintuloa.
 
Minähän juurikin ymmärrän mistä on kysymys. Tesla on työnantaja ja tällä on työntekijöitä. Kaikki oli hyvin. Mutta liitot täysin asiaan kuulumattomana lähtivät väliin sotkemaan pakkaa, koska heidän arvovallalleen oli liian iso kolaus se, että Tesla ja Teslan työntekijät pärjäsivät loistavasti ilman liittojen väliintuloa.
Vai pärjäsivätkö? Eikös tässä ollut juttua, että kauniin julkisivun takana työntekijöitä vedettiin kuivana hanuriin sen minkä ehtivät. Kaikki oli hyvin vain Teslan järjestemällä pr-käynnillä yhdessä paikassa.

Ei Tesla tätä voi voittaa, svenssonien parranpärinä alkaa olla sen verran suurta. Tämähän oikeastaan tiivistää sen ongelman, yhteiskuntarauha vaarassa:
Kun koko systeemiä haastetaan, liitot seisovat yhteisessä rintamassa, Säikkälä toteaa.
 
Minähän juurikin ymmärrän mistä on kysymys. Tesla on työnantaja ja tällä on työntekijöitä. Kaikki oli hyvin.
Onko kaikkien osalta ? Osa työntekijöistä kuuluu liittoon, jotka eivät ole saaneet etuja/ehtoja jota liitto on saanut neuvoteltua muille jäsenilleen. Nyt kun Tesla ei suotu liittojen sopimuskuvioihin, niin he ajavat näiden työntekijöiden etuja ? Nämä jäsenet (tai osa heistä ) tietysti haluaisivat ne edut itselleen. Ne työntekijät jotka eivät kuluu liitoon, tai eivät välitä tästä, niin heille tämä sählinki on tietysti haitaksi ja turhaa sählinkiä. Toki ay liitot tietysti haluaisivat että kaikki työnanatajat sopisivat heidän kanssaan kuvioista. Pääsääntöisesti siis näin onkin, mutta poikkeuksia löytyy, kuten tässä tapauksessa Tesla.
 
Onko kaikkien osalta ? Osa työntekijöistä kuuluu liittoon, jotka eivät ole saaneet etuja/ehtoja jota liitto on saanut neuvoteltua muille jäsenilleen. Nyt kun Tesla ei suotu liittojen sopimuskuvioihin, niin he ajavat näiden työntekijöiden etuja ? Nämä jäsenet (tai osa heistä ) tietysti haluaisivat ne edut itselleen. Ne työntekijät jotka eivät kuluu liitoon, tai eivät välitä tästä, niin heille tämä sählinki on tietysti haitaksi ja turhaa sählinkiä. Toki ay liitot tietysti haluaisivat että kaikki työnanatajat sopisivat heidän kanssaan kuvioista. Pääsääntöisesti siis näin onkin, mutta poikkeuksia löytyy, kuten tässä tapauksessa Tesla.

Jaa, täällä haikaillaan kommunismin perään. Se, että firmassa A työntekijät saavat jotain etuja, ei tarkoita että firmassa B työntekijöiden pitäisi saada samat edut. Teslan työntekijät ovat tehneet sopimuksen Teslan kanssa ja ilmeisesti se on kelvannut, kun työntekijät ovat työsopimuksen allekirjoittaneet. Ei se, että joissan muissa firmoissa sitten sovitaan jotain muuta, tarkoita millään muotoa sitä, että ne samat asiat pitäisi saada myös Teslalla. Jos niitä joku työntekijä kaipaa, niin ainahan voi vaihtaa työpaikkaa.
 
On hienoa, että Tesla pitää pintansa tässä lakkopaskassa. IS:n jutusta poimittuna hyvä pointti, joka kertoo siitä että liitot ovat vain ja ainoastaan kusipäitä ja terroristeja:

Eikö tämän lakkokeskustelun voisi viedä jonnekin poliitikan osastolle jo? Suomessahan on kuitenkin vielä pahempi tilanne, kun meillä on pakko olla yleissitovuus, vaikka kukaan ei sitä tahtoisi. Ja eikös nytkin meillä ole menossa jotain älyttömiä "hallitus paha, kun ne saattaa viedä osan meidän tikkarista! Liittojen pitää saada olla lain yläpuolella!" lakkoja.

Sentään Ruotsissa tahtovat olla vain Teslan yläpuolella, eivät eduskunnan.
 
Onko kaikkien osalta ? Osa työntekijöistä kuuluu liittoon, jotka eivät ole saaneet etuja/ehtoja jota liitto on saanut neuvoteltua muille jäsenilleen. Nyt kun Tesla ei suotu liittojen sopimuskuvioihin, niin he ajavat näiden työntekijöiden etuja ? Nämä jäsenet (tai osa heistä ) tietysti haluaisivat ne edut itselleen. Ne työntekijät jotka eivät kuluu liitoon, tai eivät välitä tästä, niin heille tämä sählinki on tietysti haitaksi ja turhaa sählinkiä. Toki ay liitot tietysti haluaisivat että kaikki työnanatajat sopisivat heidän kanssaan kuvioista. Pääsääntöisesti siis näin onkin, mutta poikkeuksia löytyy, kuten tässä tapauksessa Tesla.
Alle 30 työntekijää 300:an joukosta teslalla lakossa. Liitto lupas lakkokorvauksena 130% palkasta, että ainakin rahallinen insentiivi on maksimoitu liiton taholta. Liitto väittänyt, että 130 työntekijää olisi lakossa mikä sekin olisi reilusti vähemmistö.

“However, like many other companies, we have chosen not to enter a collective agreement. More than 90% of our employees have chosen to remain in their positions, ready to welcome you to our delivery centers, service centers, and stores,” Tesla Sweden wrote to owners.


Sit oli lehtikirjoitus työntekijältä viime viikolla
“Why is nobody listening to us who work at Tesla? You read that 130 car mechanics have gone on strike. The fact is that no one in Örebro has gone on strike at all.
“I chose Tesla because I want to be part of and contribute to a greener transition. Tesla is the car company that is responsible for the largest part of the green transition in Sweden, and I’m proud of it.
“Why does IF Metall continue to threaten us all the time just because we democratically choose not to have a collective agreement? It is actually us service technicians (not car mechanics) who do not want a collective agreement.
 
Yleissitovuus on edelleen se minimi. Enemmän saa toki maksaa ja paremmilla korotuksilla myös.

Ihan väärässä paikassa tämä keskustelu tosin on edelleen, kun ei tämä enää kauheasti ole autoja tai liikennettä kun tilanne varmasti elää sen verran pitkään että näitä viestejä on tulossa varmasti tällä menolla vielä pitkään.
 
Jaa, täällä haikaillaan kommunismin perään. Se, että firmassa A työntekijät saavat jotain etuja, ei tarkoita että firmassa B työntekijöiden pitäisi saada samat edut. Teslan työntekijät ovat tehneet sopimuksen Teslan kanssa ja ilmeisesti se on kelvannut, kun työntekijät ovat työsopimuksen allekirjoittaneet. Ei se, että joissan muissa firmoissa sitten sovitaan jotain muuta, tarkoita millään muotoa sitä, että ne samat asiat pitäisi saada myös Teslalla. Jos niitä joku työntekijä kaipaa, niin ainahan voi vaihtaa työpaikkaa.

Taas näitä huuteluita "kommunismista" ilman, että tiedetään edes mitä se tarkoittaa. Meinaako Ruotsin valtio ottaa Teslan tehtaat haltuun?

EsFmQAkWMAAsVCm.jpg
 
Kyllä Suomessa nopeusrajoitus luetaan ihan kyltistä kameralla niinkuin kuuluu ja visualisoidaan ruudulle kuten kuuluu.

Ongelma on vain siinä, että tietyissä tilanteissa karttadata ajaa tuon yli ja puskee esim tällä hetkellä satasta tauluun vaikka auto lukee ihan oikein 80 lätkän.

edit: pari viikkoa sitten tästä facen puolella väittelin. Ja koska mulla on tuollainen 40 alueen kyltti itellä ni testasin:
Lukeeko tesla oikeasti nopeusrajoitukset?


Tähänhän nopeasti tuli selitys, että koska on piha-alue niin luetaan. Mutta ihan maantiellä ei lue tais jos lukee niin tälläisen väliaikaisen karttadatan ulottumattomissa olevaa kylttiä ei noudata eikä ap laske nopeutta.
Mitä ei tekisi tieteen eteen, joten vaimo tienviereen liikennemerkiksi:
Tesla nopeusrajoituksen luku

Onko sun auto Suomesta alunperin hankittu vai esim Saksan tuonteja? Aikaisemmin joillain Saksasta tuodussa autossa toi rajoitusten luku kylteistä tosiaan toimii, mutta esim itselläni ei kyllä ikinä ole muuttunut toi rajoitus kyltin perusteella.
 
Viimeksi muokattu:
Moottoritiellä ei lue suomessa ainakaan minulla kylttejä, oli ne sitten vanhanmallisian ai led kylttejä. Eivät siis edes näy siinä animaatiossa. Muilla teillä kyllä lukee ja näkyy siinä animaatiossa. Mielestäni useimmiten kyltin kohdalla nopeus muuttuu kyltin nopeudeksi kyllä, mutta sitten voi olla että parin kymmenen metrin päästä muuttuu itsekseen johonkin muuhun nopeuteen joka varmaan siis tulee karttadatasta.
 
Björn palaa tuohon täälläkin tietämättömiä kummastuttaneeseen latauskeskusteluun:


Paljon riippuu kennoista miten tehokkaasti voi ladata. Olihan tuossa björnillä pointtia miten kilpapyöräilyssä edetään hitaimman ja nopeimman mukaan letkassa. Sama vähän niinkuin 2170 vs 4680 niin vois verrata että 2170 on isommat erot akkusolujen lämmöissä sekä pitempi matka viilentää kuin 4680 jolloin mahdollistaa imakammat latauskäyrät. Ei välttämättä siis tarve 800-1000v, mutta tokihan siitä ei ole tulevaisuudessa haittaakaan.
 
Moottoritiellä ei lue suomessa ainakaan minulla kylttejä, oli ne sitten vanhanmallisian ai led kylttejä. Eivät siis edes näy siinä animaatiossa. Muilla teillä kyllä lukee ja näkyy siinä animaatiossa. Mielestäni useimmiten kyltin kohdalla nopeus muuttuu kyltin nopeudeksi kyllä, mutta sitten voi olla että parin kymmenen metrin päästä muuttuu itsekseen johonkin muuhun nopeuteen joka varmaan siis tulee karttadatasta.
Moottoriteillä ei lue ollenkaan. Motarilla antaa myös ajaa mitä nopeutta vaan.

Risteyksessä kun nopeus laskee, niin jos vasemmalla on kääntyvien kaista -> nopeus nousee isoimpaan arvoon mitä sulla on cruise sitä ennen ollut. Sillä luulee et menit motarille. Tekee siis tuon vain jos vasemmalle kääntyvien kaista.
 
Onko sun auto Suomesta alunperin hankittu vai esim Saksan tuonteja? Aikaisemmin joillain Saksasta tuodussa autossa toi rajoitusten luku kylteistä tosiaan toimii, mutta esim itselläni ei kyllä ikinä ole muuttunut toi tarkoitus kyltin perusteella.
Hollannista fsd:llä, mut kaverilla suomiauto 22 ilman Fsd ja samalla tavalla toimii.
 
Moottoritiellä ei lue suomessa ainakaan minulla kylttejä, oli ne sitten vanhanmallisian ai led kylttejä. Eivät siis edes näy siinä animaatiossa. Muilla teillä kyllä lukee ja näkyy siinä animaatiossa. Mielestäni useimmiten kyltin kohdalla nopeus muuttuu kyltin nopeudeksi kyllä, mutta sitten voi olla että parin kymmenen metrin päästä muuttuu itsekseen johonkin muuhun nopeuteen joka varmaan siis tulee karttadatasta.
Kyllä suomessakin lukee mutta äärimmäisen harvoin. Kesällä kun oli motareilla 120 rajotus niin hyvin satunnaisesti visualisoi 120 lätkät näytölle. Nyt kun motareilla on talvirajoitukset eli 100, ei visualisointia tapahdu.

Mutuna sanoisin että tämä johtuu siitä että karttadata sanoo 120 ja kun oikeasti siellä on 100lätkä, tästä syntyvä ristiriita aiheuttaa sen että visualisointia ei tehdä. Suomessa karttadata menee edelle jos kartassa ja kameran lukemassa nopeusrajoituksessa on ristiriita.
 
Sorry mutta ei avaudu vieläkään minulle miksi 2170 on pidempi matka viilentää?
Screenshot_2023-11-21-14-23-13-664_com.brave.browser.jpg
Noita vanhempia 18650/2170 jäähdytetään sivuilta ja ytimeen pitkä matka saada optimaalinen viileys. 4680 tabless cell design jäähdytetään ylhäältä sekä alhaalta, jolloin koko kenno pysyy tehokkaammin tasaisesti viileämpänä kuin 2170
 
Screenshot_2023-11-21-14-23-13-664_com.brave.browser.jpg
Noita vanhempia 18650/2170 jäähdytetään sivuilta ja ytimeen pitkä matka saada optimaalinen viileys. 4680 tabless cell design jäähdytetään ylhäältä sekä alhaalta, jolloin koko kenno pysyy tehokkaammin tasaisesti viileämpänä kuin 2170

Mutta eihän tabless 4680 akkuja ole missään vielä käytössä, pl. labrat?
 
Onhan noita ollut jo puolitoista vuotta tesloissa. Nyt cybertruckissa alkaa se kakkosgeneraatio

Katos, tää mennyt ohi. Minulla oli käsitys että 1st gen 4680 akut eivät ole vielä tabless vaan ns. perinteistä suunnittelua ja siksi niiden suorituskyky oli niin heikko vrt. odotukset.
 
Tänään soittelin Teslan myynnin kanssa omaan M3 Highlandin työsuhdeauton tilaukseen liittyen. Punaisen toimitus olisi mennyt jonnekin ensi vuodelle, niin tuli vaihdettua väri mustaan, niin saa toimituksen seuraavan parin viikon sisään. Valkoista, sinistä ja mustaa rwdtä oli tarjolla "nopeaan" toimitukseen (=autot matkalla jo Suomeen jossakin päin Eurooppaa).
 
Katos, tää mennyt ohi. Minulla oli käsitys että 1st gen 4680 akut eivät ole vielä tabless vaan ns. perinteistä suunnittelua ja siksi niiden suorituskyky oli niin heikko vrt. odotukset.
Jostainhan se on lähdettävä liikkeelle ja kun uusi tekniikka niin se idea ollut saada toimimaan ennenkuin kuin energiatiheys kasvaa. Aikaisemmin jo totesin että kuluttajalle se 3rd gen varmaan jo tuntuvasti parempi kuin 2170. Tätä kolmatta sukupolvea pitäisi tulla pilottilinjastolta Koreasta ja Japanista LG/Panasonicilta H2/2024 ja ilmeisesti Q2/25 sitten Texasin tehtaalta tesloihin, tämä ainakin tällä hetkellä tilanne. Euroopasta ei vielä tietoa ole.

Nikkelillä rikastettua ja sen jälkeen piillä alkaa energiatiheys kohota vuosien saatossa 4680 maksimissaan 350 wh/kg kun nykyinen 2170 jää 300 wh/kg ja s/x käytössä oleva 18650 jäänee 250 Wh/kg.
IMG_1359 (1).jpg
Tällä hetkellä aika samoissa siis 2nd gen 4680 vs 2170

Tuolta löytyy mitä tuleman pitää eri valmistajilta 46 sarjalaisilta
 
Viimeksi muokattu:
Model 3ssa suomen motareilla ei lue ollenkaan nyt kun on datassa ja kyltissä ristiriita. Karttadata menee edelle. Ruotsissa ei näin ole. Juuri heitin ruotsin reissun ja siellä auto luki jokaikisen nopeusrajoituskyltin, myös moottoriteillä.
Näin sanoo omat empiiriset kokemuksetkin. Kaikilla teillä, joilla kaksi tai useampi kaista samaan suuntaan, niin käyttää karttadataa. Tämän vuoksi tuo autopilot on täysin käyttökelvoton ainakin Kehä 1:llä, Mikkeli-Juva -motarilla yms. tiesosuuksilla, joilla on ollut viimeisten vuosien aikana joitain tietöitä tai joilla on niitä parhaillaan. Normaaleilla maanteillä, joilla 1-kaista/suunta toimii hyvin. Kesä kun tuli pyörittyä pohjoisessa ja Norjassa, niin opin ihan tykkäämään autopilotista. Pääkaupunkiseudulla tai pohjoiseen mennessä ennen sitä Juvaa, tuo on turvallisuusriski sekä liikenteen kannalta, että oman sydämen sietokyvyn kannalta (odottamattomat kaasun nostot/jarrutukset).
 
Onko sun auto Suomesta alunperin hankittu vai esim Saksan tuonteja? Aikaisemmin joillain Saksasta tuodussa autossa toi rajoitusten luku kylteistä tosiaan toimii, mutta esim itselläni ei kyllä ikinä ole muuttunut toi rajoitus kyltin perusteella.
Mulla on tosiaan Saksan tuonti, jos se sitten vaikuttaa. Ja ajaa kylttien perusteella teillä, joilla kaista/suunta. Neli/tai usemapikaistaisilla vetelee sitten karttadatan perusteella ihan miten sattuu.

edit. Näkynyt myös alusta asti ruudulla liikennevalot, jalankulkijat etc. joiden olen olettanut näkyvän kaikilla, mutta joku oli pari viikkoa sitten ainakin omasta autostaan nostanut tämän jollain lailla uutena, päivityksen mukanaan tuomana asiana, esille..
 
Näin sanoo omat empiiriset kokemuksetkin. Kaikilla teillä, joilla kaksi tai useampi kaista samaan suuntaan, niin käyttää karttadataa. Tämän vuoksi tuo autopilot on täysin käyttökelvoton ainakin Kehä 1:llä, Mikkeli-Juva -motarilla yms. tiesosuuksilla, joilla on ollut viimeisten vuosien aikana joitain tietöitä tai joilla on niitä parhaillaan. Normaaleilla maanteillä, joilla 1-kaista/suunta toimii hyvin. Kesä kun tuli pyörittyä pohjoisessa ja Norjassa, niin opin ihan tykkäämään autopilotista. Pääkaupunkiseudulla tai pohjoiseen mennessä ennen sitä Juvaa, tuo on turvallisuusriski sekä liikenteen kannalta, että oman sydämen sietokyvyn kannalta (odottamattomat kaasun nostot/jarrutukset).

Tässä nyt koko viikonloppu pörrättiin Helsingin seudulla eri kehäteillä ja eilen taas lisää, pelkkä ap päällä. Ei kyllä ongelman häivääkään. Juu useampikaistaisilla teillä ei nopeutta säädä, mutta liikennemerkin kohdalla viiksi pohjaan alaspäin ni nopeus muuttuu oikeaksi. Tosin sitäkään ei kyllä juuri jaksanut tehdä, kun liikennevirta piti nopeuden aina oikeana.

99% kaikesta ajosta ap päällä kaikkialla ja etenkin liikennevaloihin pysähtely/liikkelle lähtö on todella hyvä.
edit. Näkynyt myös alusta asti ruudulla liikennevalot, jalankulkijat etc. joiden olen olettanut näkyvän kaikilla, mutta joku oli pari viikkoa sitten ainakin omasta autostaan nostanut tämän jollain lailla uutena, päivityksen mukanaan tuomana asiana, esille..
Juu meillä kans näkynyt koko meillä olo ajan. Samoin jos auton ovi avataan, niin ruudulla näkyy se oven aukaisu ja kun ihminen nousee sieltä ylös. Ja sekin ominaisuus tuli kommenttien perusteella vasta paljon myöhemmin täällä.
 
Tässä nyt koko viikonloppu pörrättiin Helsingin seudulla eri kehäteillä ja eilen taas lisää, pelkkä ap päällä. Ei kyllä ongelman häivääkään. Juu useampikaistaisilla teillä ei nopeutta säädä, mutta liikennemerkin kohdalla viiksi pohjaan alaspäin ni nopeus muuttuu oikeaksi. Tosin sitäkään ei kyllä juuri jaksanut tehdä, kun liikennevirta piti nopeuden aina oikeana.

99% kaikesta ajosta ap päällä kaikkialla ja etenkin liikennevaloihin pysähtely/liikkelle lähtö on todella hyvä.

Mulla ihan eri kokemukset noista pk-seudun useampikaistaisista. Pääasiassa liikun Kehä 1 itäpäässä + lahdentiellä ja on ihan hirveä. En sitten tiedä auttaisiko positiivisesti kokonaiskokemukseen, jos laittaisi välimatkan pidon edellämenijään minimiin yms. jolloin jäisi suuri osa suht. villkkasta liikenteestä johtuvaa hyperventilointia pois ja ainoastaan tuo virheellisten nopeusrajoitusten tuottama tuska jäisi jäljelle. Toisaalta ajan nuo ko. pätkät muutenkin 90% ilman vakkareita yms., koska se nyt vaan on liikennevirrassa sujuvampaa, joten en ole jaksanut kauheasti parannuskonsteja miettiä. Hiljaisina aikoina tehnyt toisinaan niin, että laittanut autopilotin päälle, mutta hoitanut jalalla kaasua osuuksilla, joilla tiedän homman tökkivän. Auto valittaa aiheesta, mutta ei puutu toimintaan.

Juu meillä kans näkynyt koko meillä olo ajan. Samoin jos auton ovi avataan, niin ruudulla näkyy se oven aukaisu ja kun ihminen nousee sieltä ylös. Ja sekin ominaisuus tuli kommenttien perusteella vasta paljon myöhemmin täällä.
Juu. Nämä kanssa ollut itsellä aina. Autosta/autoon nousut eri ovista , puhaltimen visualisointi etc.
 
edit. Näkynyt myös alusta asti ruudulla liikennevalot, jalankulkijat etc. joiden olen olettanut näkyvän kaikilla, mutta joku oli pari viikkoa sitten ainakin omasta autostaan nostanut tämän jollain lailla uutena, päivityksen mukanaan tuomana asiana, esille..
Aiemmin nämä näkyi vain jos oli "täysin itsestään ajava ajo esikatselu" tai jotain sinne päin aktivoituna autopilot-asetusten alta. Nyt tuota asetusta ei enää ole, vaan tuo "esikatselu" on pakotettuna päällä. Jos tuo asetus on ollut aiemmin pois päältä, niin sitten tämä on saattanut näyttäytyä "uutena ominaisuutena".
 
Mulla on tosiaan Saksan tuonti, jos se sitten vaikuttaa. Ja ajaa kylttien perusteella teillä, joilla kaista/suunta. Neli/tai usemapikaistaisilla vetelee sitten karttadatan perusteella ihan miten sattuu.

edit. Näkynyt myös alusta asti ruudulla liikennevalot, jalankulkijat etc. joiden olen olettanut näkyvän kaikilla, mutta joku oli pari viikkoa sitten ainakin omasta autostaan nostanut tämän jollain lailla uutena, päivityksen mukanaan tuomana asiana, esille..
Nuo visualisoinnit kyllä näkyy ja on näkynyt jo kauan tosin aiemmin ne piti erikseen laittaa päälle. @Tege :hän valitti joku aika sitten, että nyt noi on pakotettuna päällä.
 
Nuo visualisoinnit kyllä näkyy ja on näkynyt jo kauan tosin aiemmin ne piti erikseen laittaa päälle. @Tege :hän valitti joku aika sitten, että nyt noi on pakotettuna päällä.
FSD visualisoinnit pakotettiin 38 yhteydessä päälle. Ennen sai pois mutta visualisointi kyllä aina näytti merkit jos osasi lukea. Motarilla ei ole koskaan itselle mitään näyttänyt.
 
Ruotsissa liitto tais saada teslan nurkkaan. Tahon mikä toimittaa rekisterikilvet lähti mukaan lakkoon. Jännä nähdä löytyykö tähän jotain kiertotietä. Kilpien toimitus asiakkaalle joka tuo kilvet teslalle vai onko pakko kilvet toimittaa myyjälle?

“The fact that the Swedish Transport Agency, the state authority responsible for the delivery of all license plates in Sweden, and Postnord, a state-owned company, contribute in this way to the disproportionate action of Swedish unions is remarkable. It is Tesla’s legal right not to enter into a collective agreement, and the Swedish Transport Agency has a legal duty to deliver license plates,” Tesla wrote to DI.

 
Ruotsissa liitto tais saada teslan nurkkaan. Tahon mikä toimittaa rekisterikilvet lähti mukaan lakkoon. Jännä nähdä löytyykö tähän jotain kiertotietä. Kilpien toimitus asiakkaalle joka tuo kilvet teslalle vai onko pakko kilvet toimittaa myyjälle?



Eiköhä ne kilvet voi hakea sieltä itekki? Tuntuisi että on laitonta estää autojen rekisteröinti koska joku yksityinen taho niin haluaa.
 
Ruotsissa liitto tais saada teslan nurkkaan. Tahon mikä toimittaa rekisterikilvet lähti mukaan lakkoon. Jännä nähdä löytyykö tähän jotain kiertotietä. Kilpien toimitus asiakkaalle joka tuo kilvet teslalle vai onko pakko kilvet toimittaa myyjälle?



Teslan tuntien autot toimitetaan jatkossa ilman kilpiä, asiakas hoitakoon asian
 
Eiköhä ne kilvet voi hakea sieltä itekki? Tuntuisi että on laitonta estää autojen rekisteröinti koska joku yksityinen taho niin haluaa.

En tiedä miten tuo asia on ruotsissa järjestetty.

Teslan tuntien autot toimitetaan jatkossa ilman kilpiä, asiakas hoitakoon asian
Saako auton edes toimittaa ilman kilpiä ruotsissa? Onko tämä teslan vai liiton vika jos tuollaiseen ratkaisuun päädytään tilapäisesti? Kilvet toimitetaan asiakkaalle joka tulee kilpien kanssa hakemaan auton. Autoa hakiessa teslan työntekijä ruuvaa kilvet paikalleen?
 
En osaa kyllä enää sanoa. Vetokuja kuin Teslojen hautausmaa. Nykyään jos haluaa ihmiskontaktia pitää lukea QR koodi jolla täyttää tiedot ja jäädä odottamaan palvelua. Mitään seurantaa ei näe missä kohtaa jonoa on.

Porukkaa kyllä riittää.
 
En osaa kyllä enää sanoa. Vetokuja kuin Teslojen hautausmaa. Nykyään jos haluaa ihmiskontaktia pitää lukea QR koodi jolla täyttää tiedot ja jäädä odottamaan palvelua. Mitään seurantaa ei näe missä kohtaa jonoa on.

Porukkaa kyllä riittää.
Miten hautausmaa?
Sun täytyy mennä sinkkuristeilylle jos ihmiskontakteja haluat.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 372
Viestejä
4 510 510
Jäsenet
74 357
Uusin jäsen
villl

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom