Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Mielestäni nuo valkoiset M3 RWD:t ovat olleet tuolla tarjolla jo reilun viikon. Itsekin vakavasti harkitsin, mutta ylikalliit vakuutusmaksut jäädyttivät oston toistaiseksi.
Onko se nyt sitten niin iso osa tuota kokonaiskulua? Ottaa vaikka yhteen erään sen vakuutuksen niin kirpaisee kerran vuodessa ja sitten saa ottaa chillisti lopun ajasta.
 
Tämä olisikin hyvä hinta, mutta ei realistinen nykypäivänä. Lue tuo linkattu ketju muutamaa sivua aikaisemmin, jos haluat tietää lisää.
No tuo model x on nykyhinta kun otettu n 1kk sitten kun vaihdoin autoa. Tuskin model 3 sen kalliimpi on vakuutuksiltaan? Toki nyt ei olla pk-seudulla vaan periferiassa
 
Pohjolaa voin suositella, oli aikalailla halvemmat tarjoukset ammattiliikenteellekin kuin muilla. No, if tulee lähellä kyllä myös.
 
Kai siellä pk-seudulla sitten muidenkin autojen vakuutukset on kalliimmat eli ero kuitenkin vähäinen?
 
no tässähän se ero juurikin tulee. PK-seudulla saat iskeä tuohon helposti useamman satalappusen lisää.
Lähi Tapiolan vakuutuksia saa etelän mies pohjoisen hintaan, kun on yhteydessä esim. Oulun myyjään. En muista oliko muilla vakuutusyhtiöillä vastaavia eroja hinnassa aluettain.
 
Kai siellä pk-seudulla sitten muidenkin autojen vakuutukset on kalliimmat eli ero kuitenkin vähäinen?

Jep, saman hintaluokan autoissa on about samat vakuutukset. Itsellä esim Audi A5 3.0 tdi:ssä(2012vm) täyskasko Espoossa pyöri siinä 1100 euron pinnassa ja Teslalla M3(2021vm) on vähän ton alle.
 
Jos kotipaikaksi ilmoittaa sopimuksessa jotain muuta kuin oikean niin se on petos. Ja yleensä noi kai hakee tiedot jostan rekisteristä eikä vaan ota ilmoituksia.

Voin olla toki väärässäkin

Auton "käyttöpaikka(kunta)" voi olla jokin muu kuin vakuutuksenottajan kotipaikkakunta tms. Ei välttämättä kaikilla vakuutusyhtiöillä onnistu.
 
Tänään kävin viimein hakemassa MYLR. Näppärä nouto oli kyllä, aamulla tuli mailia että auton voi ottaa tililtä vastaan. Menin auton luokse, katsoin ulkopuolen läpi ja kun ei ollut mitään valitettavaa niin hyväksyin sen ja ajoin pois.

Tosin matkalla huomasin 2 vikaa joista täytyy käydä reklamoimassa. Ratti on aavistuksen vinossa ja spotify ei toimi kuin kerran. Jatkaa kyllä soittoa ja siitä vasemmalta alhaalta voi kappalettakin vaihtaa, mutta jos menee siitä pois niin sen jälkeen jää vaan ladataan teksti valkoiselle pohjalle. Löysin ohjeet vaihtaa kieltä ja se toimii kyllä, mutta jälleen niin että toimii vain kerran ja sitten pitää taas vaihtaa kieltä ja toimii kerran. Onko tähän mitään oikeaa korjausta olemassa?

Noin muuten kyllä aivan mahtava auto, ei mitään valitettavaa alustassakaan, 19" kitkat 2,9bar paineilla. Ei ole kova tai nypyttävä tms. ainakaan minusta.
 
Tosin matkalla huomasin 2 vikaa joista täytyy käydä reklamoimassa.
Kaikki reklamaatiot hoidat sieltä sovelluksen kautta.

Ratti hoitunee rangerilla ja spotify ongelma on softaa, joten kannattaa nyt ensiksi kattoa että on uusin softa autossa tai yrittää päivittää softa.
 
Rattiboottia voinee kokeilla myös eli painaa niitä ratin nappeja kumpaakin pohjaan kunnes näyttö pimenee. Kuulemma voi tehdä ajossakin, boottaa siis vain sen infotainmentin.
 
Rattiboottia voinee kokeilla myös eli painaa niitä ratin nappeja kumpaakin pohjaan kunnes näyttö pimenee. Kuulemma voi tehdä ajossakin, boottaa siis vain sen infotainmentin.
Voi tehdä mutta huomiona että mittaristo menee 3:ssa myös. Aka en suosittele. Ei niin mukava suhailla ilman nopeusmittaria tiellä missä kameroita, nimimerkillä en ajatellut loppuun ja boottasin järjestelmän.
 
Onko muilla käynyt sellaista, että kun menee normaalisti autoon ja ovet aukeaa automaattisesti, niin näytön yläreunassa missä lukee normaalisti P, R,N,D ei luekaan mitään ja mitään ei myöskään tapahdu kun yrität valita suunnan ja lähteä ajamaan?

Itselläni on nyt kerran käynyt ja ei auttanut mikään muu kuin mennä autosta pihalle, lukita ovet ja mennä takaisin autoon. Sitten kaikki toimi normaalisti.

Samoin pari kertaa kun on mennyt autoon, niin näyttö on ollut mustana ja vasta jonkun 5 sekunnin istumisen jälkeen tullut kuva näyttöön.
 
Ja sitten pyöränsuuntaukset äkkiä ihan pielessä, jos lähtee rattia säätämään yksinään ellei autoa jo nyt ajettu johonkin kiinni, kun ratti tehtaalta vinossa.
Kuulostaa enemmän siltä että nelipyöräsuuntaus kuin rattia rangerilla kohdalleen.

Voi joutua tappelemaan että tekevät suuntauksen.
 
Kuulostaa enemmän siltä että nelipyöräsuuntaus kuin rattia rangerilla kohdalleen.

Voi joutua tappelemaan että tekevät suuntauksen.
Googlailin ja tämä näköjään voisi auttaa. Täytyypä varata aika. Onko tekijöissä eroa, suositusta missä kannattaisi teettää?
 
Kuulostaa enemmän siltä että nelipyöräsuuntaus kuin rattia rangerilla kohdalleen.

Voi joutua tappelemaan että tekevät suuntauksen.
Tätä just meinasin, että ainoa oikea tapa saada ratti suoraan on nelipyöräsuuntauksessa.

Googlailin ja tämä näköjään voisi auttaa. Täytyypä varata aika. Onko tekijöissä eroa, suositusta missä kannattaisi teettää?
Aika hapokasta jos juuri ostetussa uudessa autossa on ratti vinossa ja pitäisi itse alkaa etsimään paikkaa jossa asia korjata ja vielä maksaa siitä. Kyllä ratin pitää olla suorassa jo tehtaalta tullessaan.
 
Tätä just meinasin, että ainoa oikea tapa saada ratti suoraan on nelipyöräsuuntauksessa.


Aika hapokasta jos juuri ostetussa uudessa autossa on ratti vinossa ja pitäisi itse alkaa etsimään paikkaa jossa asia korjata ja vielä maksaa siitä. Kyllä ratin pitää olla suorassa jo tehtaalta tullessaan.
Erikoista että luovutuksessa edes ei tarkasteta auton virheettömyys. Saati tehtaalla ulosrullatessa.
Katselin taannoin jonkun kaukoidän autotehtaan lopputarkastusta missä robotit syynäsivät autosta joka neliösentin+yksityiskohdan sisältä ja päältä ja vertasivat tekoälyn miljooniin valokuviin.
 
Erikoista että luovutuksessa edes ei tarkasteta auton virheettömyys. Saati tehtaalla ulosrullatessa.
Katselin taannoin jonkun kaukoidän autotehtaan lopputarkastusta missä robotit syynäsivät autosta joka neliösentin+yksityiskohdan sisältä ja päältä ja vertasivat tekoälyn miljooniin valokuviin.
Tämä on normaalia Teslaa, koska asiakkaalle ulkoistus on ilmaista.
 
Tuliko Nomberille auto Berliinistä vai Kiinasta?

Ehdottaisin nelipyöräsuuntausta Teslalle. Jos eivät suostu niin säädöt ja laput muualta ja lasku Teslalle jos oli rajojen ulkopuolella. Jos Tesla ei maksa niin laput kuluttajaviranomaiseen.
 
Tuliko Nomberille auto Berliinistä vai Kiinasta?

Ehdottaisin nelipyöräsuuntausta Teslalle. Jos eivät suostu niin säädöt ja laput muualta ja lasku Teslalle jos oli rajojen ulkopuolella. Jos Tesla ei maksa niin laput kuluttajaviranomaiseen.
Berliinistä. Täytyy olla maanantaina yhteydessä ja kysyä josko maksavat tuon suosiolla.
 
Berliinistä. Täytyy olla maanantaina yhteydessä ja kysyä josko maksavat tuon suosiolla.
Nämä tasaisesti täälläkin toistuvat kertomukset kyllä toimivat erittäin terveellisenä muistutuksena, että miksi Teslan pitää olla 25% halvempi kuin kilpailevien automerkkien…
 
Mitä auton ominaisuuksiin tai palveluihin liittyviä kuukausimaksullisia asioita Teslan omistaja voi ruksata päälle?
En nyt lue Spotify tms. tähän, mutta ne jotka nimenomaan liittyvät itse autoon.
 
Mitä auton ominaisuuksiin tai palveluihin liittyviä kuukausimaksullisia asioita Teslan omistaja voi ruksata päälle?
En nyt lue Spotify tms. tähän, mutta ne jotka nimenomaan liittyvät itse autoon.
Premium connection. Se on ainut kuukausimaksullinen palvelu.
 
Tee tiketti niin saat arvion.
Olen varmaan jotenkin tyhmä, mutta tiketti tehty ja siellä on nyt viesti että hyväksy työmääräys niin voit valita huoltoajan. No en kyllä mistään mitenkään löydä mitään mitä voin hyväksyä, missä tuon pitäisi olla?

Se 4 portainen juttu on kohdassa "kustannusarvio" mutta sen pallukan kohdalla ei ole vielä ruksia, enkä mitään arviotakaan mistään löydä. Mitä tässä siis pitää tehdä?
 
Olen varmaan jotenkin tyhmä, mutta tiketti tehty ja siellä on nyt viesti että hyväksy työmääräys niin voit valita huoltoajan. No en kyllä mistään mitenkään löydä mitään mitä voin hyväksyä, missä tuon pitäisi olla?

Se 4 portainen juttu on kohdassa "kustannusarvio" mutta sen pallukan kohdalla ei ole vielä ruksia, enkä mitään arviotakaan mistään löydä. Mitä tässä siis pitää tehdä?
Mene service menuun, avaa se upcoming appointment. Sieltä löytyy iso sininen nappi mistä voi avata PDF kun sitä klikkaat. Näet mitä tekevät jne.
 
Mene service menuun, avaa se upcoming appointment. Sieltä löytyy iso sininen nappi mistä voi avata PDF kun sitä klikkaat. Näet mitä tekevät jne.
Ei taida olla sitten vielä ihan tuossa vaiheessa tämä kun ei ole mitään isoa sinistä nappia.

Hallitse pyyntöä nappi on, no ehkä huomenna tulee kun on arkipäivä.
 
Tuo teslan appi huollon osalta on todella sekava. Esimerkiksi mulla näkyy tuolla joku meneillään oleva huolto mikä on samalle illalle kun auton kävin noutamassa. Eikä mun sovelluksessa ole sitä nappia mistä voi tehdä tiketin missä voisi merkata, että onko kyse esimerkiksi alustasta.

Mä jouduin oman tikettini tehdä niin, että menin siihen meneillään olevaan huoltoon mikä oli luovutuspäivän illalle ja sieltä löytyi alakulmasta se chat merkki mistä aukeaa keskustelu huollolle ja sinne kirjoitin huoleni.
 
Tuo teslan appi huollon osalta on todella sekava. Esimerkiksi mulla näkyy tuolla joku meneillään oleva huolto mikä on samalle illalle kun auton kävin noutamassa. Eikä mun sovelluksessa ole sitä nappia mistä voi tehdä tiketin missä voisi merkata, että onko kyse esimerkiksi alustasta.

Mä jouduin oman tikettini tehdä niin, että menin siihen meneillään olevaan huoltoon mikä oli luovutuspäivän illalle ja sieltä löytyi alakulmasta se chat merkki mistä aukeaa keskustelu huollolle ja sinne kirjoitin huoleni.
Siellä voi tosiaan olla vain yksi huoltopyyntö kerrallaan
 
Siellä voi tosiaan olla vain yksi huoltopyyntö kerrallaan
Okei. Nyt mulla on siellä kaksi auki. Ja näissä ei mitään muokkausmahdollisuuksia ole ja uusia ei pysty tekemään. Edelleen siis se noutopäivän illan huolto (mihin minulla ei ole osaa eikä arpaa) siellä kummittelee ja on vaiheessa ”kustannusarvio”. Kun sen avaan niin mitään valintoja siellä ei ole ja mitään en pysty muokata mistään. Ainostaan tuo pieni chat nappi oikeassa alakulmassa ja sen kautta teinkin tämän ensimmäisen oikean huoltopyynnön.
 
Miten hei jos tilaa huoltoa, kuinka siinä saa valita rangerin vai tuleeko se jälkeenpäin esim puhelinehdotuksena, että vois tän homman liikkuva huolto käydä tekemässä?
Onko niillä kilometrirajaa kuinka kauas tulevat huoltopisteeltä?
 
Miten hei jos tilaa huoltoa, kuinka siinä saa valita rangerin vai tuleeko se jälkeenpäin esim puhelinehdotuksena, että vois tän homman liikkuva huolto käydä tekemässä?
Onko niillä kilometrirajaa kuinka kauas tulevat huoltopisteeltä?
Ilmeisesti porukka on laittanut siihen vikaselostukseen toiveeksi rangerin tai sitten perään viestiä, kaippa ne kattoo siellä onnistuuko. Mulla ei ole vielä ollut ranger käynyt, vaikkakin tuo Oulun huolto oli jotenkin sekava koska ei virallisesti avattu paikka niin mobiiliteknikko oli mainittu...
 
Miten hei jos tilaa huoltoa, kuinka siinä saa valita rangerin vai tuleeko se jälkeenpäin esim puhelinehdotuksena, että vois tän homman liikkuva huolto käydä tekemässä?
Onko niillä kilometrirajaa kuinka kauas tulevat huoltopisteeltä?

Mulla se vaan päivittyi itsestään ilman eri ilmoitusta (tai saattoi tulla se harhaanjohtava "you have new message from Tesla service center", joka ei tarkoita että siellä oikeasti olisi mitään viestiä), Vetokujalta muuttui rangeriksi.
 
Onko tuo 2022.44.11 joku FSD softan versionumero vai mikä?
Jep. Tää on nyt tullut siis FSD-puolen softaan, jossa vielä viime vuoden versionumerot käytössä. Johtuu siitä, että parkkeeraus käyttää FSD-puolella kehityksessä olevaa occupancy networkia. Mutta valunee jossain vaiheessa normaaliin kehityshaaraan, mutta ei tietoa vielä että koska.
 
Hehe, mielenkiinnolla odotan miten tuo sekoaa kun autoa ajaa tuohon taloyhtiön ahtaaseen talliin... :D. Noh ehkäpä se osaa yllättää
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Ihan mielenkiintoista nähdä miten toimii. Eiköhän siitä videoita tule aika nopeasti.
 
Viikko sitten hankitusta Model 3:sta (vm. 21, 60kkm, Performance) puuttuu sitten "paras FSD autopilot", vaikka myyjä sen näin erittäin selkeästi eritteli lisävarusteeksi. :( Asia selvisi kun saatiin autoon kilvet (tuontiauto) ja Tesla-appi tulille. Kuinkahan nyt kannataisi menetellä, kun kyseessä on kuitenkin kallis varuste (7.500e) ja sen olemassa olo oli yksi kriteeri auton valintaan. Autoliike myöntää virheen ja on kaupan purkamisen kannalla... itse en siihen haluaisi mennä, varsinkin kun antamamme vaihdokki on jo viime viikolla myyty liikkeestä eteenpäin.

muoks. Lisätään vielä, että auton myyntihinta oli mielestäni linjassa listattujen varusteiden kanssa, varsinkin kun ottaa huomioon viimeaikaiset Teslan hinnanalennukset.
 
Viikko sitten hankitusta Model 3:sta (vm. 21, 60kkm, Performance) puuttuu sitten "paras FSD autopilot", vaikka myyjä sen näin erittäin selkeästi eritteli lisävarusteeksi. :( Asia selvisi kun saatiin autoon kilvet (tuontiauto) ja Tesla-appi tulille. Kuinkahan nyt kannataisi menetellä, kun kyseessä on kuitenkin kallis varuste (7.500e) ja sen olemassa olo oli yksi kriteeri auton valintaan. Autoliike myöntää virheen ja on kaupan purkamisen kannalla... itse en siihen haluaisi mennä, varsinkin kun antamamme vaihdokki on jo viime viikolla myyty liikkeestä eteenpäin.

muoks. Lisätään vielä, että auton myyntihinta oli mielestäni linjassa listattujen varusteiden kanssa, varsinkin kun ottaa huomioon viimeaikaiset Teslan hinnanalennukset.

Lähde vaatimaan hyvitystä varusteen hinnan verran, tuolla FSD:llähän ei tee Suomessa yhtään mitään toistaiseksi.
 
Tätä ehdotin, eli joko varusteen lisääminen tai hyvitys kauppasummasta. Vielä ei FSD:llä tee mitään, mutta sen kokoajan kehittyessä voi käyttöä hyvinkin tulla tulevaisuudessa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 402
Viestejä
4 506 730
Jäsenet
74 394
Uusin jäsen
jonde94

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom