• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Model S/X ei pakota pyyhkijöitä päälle, en tiedä minkä hiton takia tätä ei saada muutettua.

Tavallisin syy tuolle toiminnalle on kosteus anturikotelossa. Kannattaa tehdä autolle huurteenpoisto applikaatiosta, tämä yleensä auttaa.
Jos on HW2.5 niin juuri näin mutta jos HW3 niin pakottaa.
 
Kiitos täsmennyksestä. Lisäisivät nyt edes workaroundiksi, vaikka painamalla pitkään off tms. Haamujarrutuksia tuli taas todella paljon viimeisimmällä ajorupeamalla. Pitkään ne tuntui loppuneen lähes kokonaan. Jää epäily siitä onko likaisilla kameroilla osansa asiaan vai tuliko nämä uusimman päivityksen sivujuonteena.
Ei taida 2.5 riittää teho muuten siinäkin olisi. Pakko pitää koska ei ole tutkaa ja kameran tulee pysyä puhtaana. Syy-seuraus.
 
Tuossa hollannin superchargerissa on ilmeisesti V4 tolpat, mutta V3 kabinetit. Eli saattaisi vielä olla vajaa V4 toteutus. Tässä kyseisen aseman tolppien tyyppikilpi:

FrSGuPZXwAAt4rx.jpeg
 
Oletteko kokeilleet S3XY buttonien pyyhkijäasetuksia? Ylikirjaavatko ne automaatin vakkari päällä?
 
Tarkkana sitten niiden Santanderin valkoisten Teslojen kanssa, ettei satu ottamaan naapurin autoa parkkipaikalta :D Tekniikan Maailma
Just näin eilen Youtubessa opetusvideon, miten Teslan saa PIN-koodin taakse. Kannattaisi varmaan ettei tuntematon pääse ainakaan ajelemaan autolla vahingossa... Tosin sisään kai edelleen pääsisi, jos tuollainen vika tulisi.
 
Just näin eilen Youtubessa opetusvideon, miten Teslan saa PIN-koodin taakse. Kannattaisi varmaan ettei tuntematon pääse ainakaan ajelemaan autolla vahingossa... Tosin sisään kai edelleen pääsisi, jos tuollainen vika tulisi.
En ainakaa ite jaksa aika piniä laittaa. Eiköhän tuossa caseasa ole takana se että toisen auton omistaja ollu just lähtenyt eikä auto vielä lukinnut tai sitten ollut bt kantaman päässä.
 
En ainakaa ite jaksa aika piniä laittaa. Eiköhän tuossa caseasa ole takana se että toisen auton omistaja ollu just lähtenyt eikä auto vielä lukinnut tai sitten ollut bt kantaman päässä.

Toimiiko tuo kännykkäavain bluetoothilla, eikä nfc:llä? Äkkiseltään vähän hasardi jos se tosiaan bt-kantaman päästä antaa auton viedä :o

Edit: tässähän tuo laina-autoilija oli päässyt autolla liikkeelle myös myöhemmin #toisaalta, eli ei tässä liene mistään bt-kantamasta kuitenkaan kyse.
 
Toimiiko tuo kännykkäavain bluetoothilla, eikä nfc:llä? Äkkiseltään vähän hasardi jos se tosiaan bt-kantaman päästä antaa auton viedä :o

Edit: tässähän tuo laina-autoilija oli päässyt autolla liikkeelle myös myöhemmin #toisaalta, eli ei tässä liene mistään bt-kantamasta kuitenkaan kyse.
Bluetoothilla se keskustelee.

Ekana tuli mieleen, että luuri olisi jäänyt autoon jolloin auto olisi normaalisti käytettävissä.
 
Ekana tuli mieleen, että luuri olisi jäänyt autoon jolloin auto olisi normaalisti käytettävissä.

Vaan siitähän ei ollut kyse, koska se autonsa kadottanut oli soittanut auton lainaajalle - ei onnistune ilman puhelinta.

Toisekseen se autonsa kadottanut oli ilmeisesti saanut myös sen auton lainaajan auton käyttöönsä, eli käyttö onnistui ristiin.

Hämärä keissi.
 
^Onhan tuossa vaihtoehtoja. Avainkortti/keyfob autossa esimerkiksi.
Ennen vanhaan jos jokin meni pieleen, valitettiin asiasta sille kuka asialle pystyi tekemään jotain. Nykyisin postataan someen ennenkuin on edes tulipaloa sammutettu...
En puolustele Teslaa, mutta taas keskustellaan asiasta mistä ei ole faktoja tiedossa.
 
^Onhan tuossa vaihtoehtoja. Avainkortti/keyfob autossa esimerkiksi.
Ennen vanhaan jos jokin meni pieleen, valitettiin asiasta sille kuka asialle pystyi tekemään jotain. Nykyisin postataan someen ennenkuin on edes tulipaloa sammutettu...
En puolustele Teslaa, mutta taas keskustellaan asiasta mistä ei ole faktoja tiedossa.

Tuo on toki nykyajan henki, mutta tässä sinä puolestaan oletat että tuolla oli kaksi niin clueless teslailijaa että niillä meni autot sekaisin siksi kun molemmat oli unohtaneet avaimet autoihinsa, ja kumpikaan ei tätä tajunnut, ja se sitten levisi uutisiin tänne asti, eikä kukaan missään vaiheessa hoksannut ongelman syytä.

Vaikka nykyihmiset tuntuvatkin taantuvan hyvää kyytiä (idioluutio), niin haluaisin silti uskoa että näissä on joku oikea ongelma takana - eikä uutisoitu turhasta.
 
Tein auton huurteenpoiston ja tarkastin tuulilasin (täysin puhdas kameran edestä). Vakkari päälle täydessä auringonpaisteessa ja pyyhkimeet pyyhkii täyttä häkää taas. Sitten menin moottoritielle ja vedin vakkarin päälle niin ei mitään. Ongelma poistui ja yhtään turhaa pyyhkäisyä ei tullut 10km pätkän aikana. Ihmeellistä on elämä teslan kanssa, se täytyy todeta jo ensimmäisen viikon jälkeen.
 
Tein auton huurteenpoiston ja tarkastin tuulilasin (täysin puhdas kameran edestä). Vakkari päälle täydessä auringonpaisteessa ja pyyhkimeet pyyhkii täyttä häkää taas. Sitten menin moottoritielle ja vedin vakkarin päälle niin ei mitään. Ongelma poistui ja yhtään turhaa pyyhkäisyä ei tullut 10km pätkän aikana. Ihmeellistä on elämä teslan kanssa, se täytyy todeta jo ensimmäisen viikon jälkeen.
Yleensä tuohon auttaa et laittaa pari kertaa reilummin vettä lasille. Varmaan havaitsee sitten että pesty ja ok. Rehelliesesti harvoin on tuota pyyhintaongelmaa ollut ainakaan itsellä.
 
No toivotaan, että tuo alkaisi toimia paremmin. Takaisin tullessa kaikki toimii normaalisti, eikä tehnyt yhtään pyyhkäisyä. Toivoa paremmasta siis on. Siltikin toivon, että lähikuukausina tuo ”ominaisuus” korjattaisiin tai annettaisiin mahdollisuus valita pyyhkijät offille vakkaria käytettäessä.

Muuten kyllä tyytyväinen autoon. Normaalissa arkiajossa, missä ajellaan 5-30km pätkiä kulutus on luokkaa 20-22kwh/100km ja todellinen range takapotkulla on 200-230km oman kokemuksen mukaan.
 
No toivotaan, että tuo alkaisi toimia paremmin. Takaisin tullessa kaikki toimii normaalisti, eikä tehnyt yhtään pyyhkäisyä. Toivoa paremmasta siis on. Siltikin toivon, että lähikuukausina tuo ”ominaisuus” korjattaisiin tai annettaisiin mahdollisuus valita pyyhkijät offille vakkaria käytettäessä.

Muuten kyllä tyytyväinen autoon. Normaalissa arkiajossa, missä ajellaan 5-30km pätkiä kulutus on luokkaa 20-22kwh/100km ja todellinen range takapotkulla on 200-230km oman kokemuksen mukaan.
Miksi luulette sen muuttuvan?
 
Muistelen että yhdessä Model X Plaid-tuubivideossa automaattipyyhkijät sai pois autopilotillakin, tais olla Harri Salon pikatesti.

Asiasta service modeen, ootteko kokeillut, meneekö takuu jos käy vain vilkuilemassa?
 
En mä tiedä. Onko sillä jotain merkitystä? Eikö se ole mahdollista toteuttaa oli hw mikä tahansa?
Jos Tesla haluaa mutta hw2 ja 2.5 ovat tehottomia vs hw3.

Nehän on pakotetusti sen takia että järjestelmä toimii ja voi putsata lasin tarpeen vaatiessa. Siitähän itku alkaa kun ei kamera tunnista ajoneuvoa tai muuta.
 
No uskaltauduin tuota service modea kokeilemaan, lähinnä halusin kattoa onko tuolla mitään arveluttavia hälyjä. Eipä muuta kun että ilmanoton läpät yllättäen jumissa, mikä nyt ei yllätä talvella yhtään.
Tuolla olisi muutakin kivaa tutkittavaa, mutta toisaalta sellastakin jota ei ole tarkotettu muuten vaan räpellettäväksi. Ainakin tuohon lämmönhallintaan liittyvät visualisoinnit vaikuttaa mielenkiintoiselta.

IMG_20230316_191844.jpg
 
Kyllähän noihin pyyhkijöiden automaattitilaan ja miksei manuaalipuolellekin kaipaisi jotain herkkyyssäädintä (slider esim) koska tuntuu että pienelläkin sateella viuhtoo täysillä tai ns koko ajan. Ei luulisi olevan kiinni siitä mikä rauta autossa on. Mitä kautta virallisesti voi laittaa kehitysehdotuksia teslalle, vai onko sellaista kanavaa? Ei ne varmaan ainakaan täältä käy kurkkimassa kehitysehdotuksia
 
Kyllähän noihin pyyhkijöiden automaattitilaan ja miksei manuaalipuolellekin kaipaisi jotain herkkyyssäädintä (slider esim) koska tuntuu että pienelläkin sateella viuhtoo täysillä tai ns koko ajan. Ei luulisi olevan kiinni siitä mikä rauta autossa on. Mitä kautta virallisesti voi laittaa kehitysehdotuksia teslalle, vai onko sellaista kanavaa? Ei ne varmaan ainakaan täältä käy kurkkimassa kehitysehdotuksia

Ehdota samalla että ohjauspyörän rullasta voi käydä läpi nopeudet, jos aktivoi sen näkymän kertapyyhkäisynappia painamalla!
 
Kyllähän noihin pyyhkijöiden automaattitilaan ja miksei manuaalipuolellekin kaipaisi jotain herkkyyssäädintä (slider esim) koska tuntuu että pienelläkin sateella viuhtoo täysillä tai ns koko ajan. Ei luulisi olevan kiinni siitä mikä rauta autossa on. Mitä kautta virallisesti voi laittaa kehitysehdotuksia teslalle, vai onko sellaista kanavaa? Ei ne varmaan ainakaan täältä käy kurkkimassa kehitysehdotuksia
Pidät rullaa pohjassa ja sanot bug report, selostat sitten idean.

Se kameroihin perustuva tunnistus ei vaan toimi ja vaatisi erillisen anturin mutta sitä ei tulla näkemään.
 
^Nämä kaikki on Teslalla tiedossa. Se firma vaan toisinaan toteuttaa asiakkaiden ideoita mutta jos ne ei ole linjassa FSD:n kanssa niin asiaa ei näytetä edistävän. Sinällään hämmentävää on erot tietyissä ominaisuuksissa Model S, 3 ja Y välillä. Toisaalta toivoa joulusta on OTA-päivitysten muodossa…
 
Taitaa mustakin (tai lähinnä kai rouvasta) tulla kohta Tesla kuski kun laitetaan e-up kiertoon. Läheltä löytyi ihan sopiva koukullinen 2021 Model3 made in china rwd malli, mutta henkisesti pitää vielä kamppailla investoisiko lisää nelivetoon, mutta pakkaa hinta nousemaan kymppitonnilla (jos siis pitäydytään uudemmassa kiinan tuotannossa). Harmillisesti tuossa RWD mallissa olikin optiona takapenkin lämmitys, kuulemma 300e maksaa aktivointi. Mutta eiköhän se ihan sähköä tottele, jos kytkee itse liittimet omaan ohjaimeen.

Alun perin oli Y kiikarissa, mutta sisätilojen mittoja katsomalla ei esim. takapenkin leveydessä ollut mitään eroa (jota varmasti arvostaa jos kaikki 5h on kyydissä), vaikka auto on 7cm leveämpi. Toki tavaratilaa olisi enemmän.
 
Taitaa mustakin (tai lähinnä kai rouvasta) tulla kohta Tesla kuski kun laitetaan e-up kiertoon. Läheltä löytyi ihan sopiva koukullinen 2021 Model3 made in china rwd malli, mutta henkisesti pitää vielä kamppailla investoisiko lisää nelivetoon, mutta pakkaa hinta nousemaan kymppitonnilla (jos siis pitäydytään uudemmassa kiinan tuotannossa). Harmillisesti tuossa RWD mallissa olikin optiona takapenkin lämmitys, kuulemma 300e maksaa aktivointi. Mutta eiköhän se ihan sähköä tottele, jos kytkee itse liittimet omaan ohjaimeen.

Alun perin oli Y kiikarissa, mutta sisätilojen mittoja katsomalla ei esim. takapenkin leveydessä ollut mitään eroa (jota varmasti arvostaa jos kaikki 5h on kyydissä), vaikka auto on 7cm leveämpi. Toki tavaratilaa olisi enemmän.
Tesla on aktivoinut noita ilmaiseksi kun muuttivat perusmallia että siinä jokaikinen penkki myös lämpenee. Kannattaa tsekkaa jos aktivoituu uusimman päivityksen jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Tein auton huurteenpoiston ja tarkastin tuulilasin (täysin puhdas kameran edestä). Vakkari päälle täydessä auringonpaisteessa ja pyyhkimeet pyyhkii täyttä häkää taas. Sitten menin moottoritielle ja vedin vakkarin päälle niin ei mitään. Ongelma poistui ja yhtään turhaa pyyhkäisyä ei tullut 10km pätkän aikana. Ihmeellistä on elämä teslan kanssa, se täytyy todeta jo ensimmäisen viikon jälkeen.
Tässäkään ei ole muuta ongelmaa kuin se että kaikki pyyhkijöiden säätäminen pitää tehdä sieltä näytön kautta. Ei ole ensimmäinen auto missä automaatti pyyhkijät välillä sekoilee, mutta muissa sen automaatin saa pois suoraan viiksestä.
 
Tässäkään ei ole muuta ongelmaa kuin se että kaikki pyyhkijöiden säätäminen pitää tehdä sieltä näytön kautta. Ei ole ensimmäinen auto missä automaatti pyyhkijät välillä sekoilee, mutta muissa sen automaatin saa pois suoraan viiksestä.
Ei mulla ole ongelmana se paikka mistä pyyhkijöitä säädetään. Ihan sama vaikka joutuisin mennä takakonttiin laittamaan ne pois päältä. Ongelmana on se, että Pyyhkijöitä EI saa pois päältä silloin kun vakionopeudensäädin on päällä.
 
Ei mulla ole ongelmana se paikka mistä pyyhkijöitä säädetään. Ihan sama vaikka joutuisin mennä takakonttiin laittamaan ne pois päältä. Ongelmana on se, että Pyyhkijöitä EI saa pois päältä silloin kun vakionopeudensäädin on päällä.

Eikö ne sitten saa pois päältä menemällä vakkarin asetuksiin ja pistämällä sen pois päältä? Helpompaahan tuo on kuin peräkontilla käynti.
 
Onhan toi pyyhinten pakotus ärsyttävä silloin kun se realisoituu turhana pyyhkimisenä. Muutaman kerran tullut tänä talvena. Yleensä tokenee kun pesee ikkunaa kunnolla ja/tai ajaa hetken ilman vakkaria.

Mutta joku järkevä ratkaisu tuohon olisi hyvä saada. Joku aiemmin kaipailikin jotain herkkyyssäätöä automaattipyyhkimiin. Se olisi hyvä ja voisi osittain auttaa myös vesisumukeleihin, jolloin automaatti ei ole tarpeeksi herkkä.
 
Pahoittelut jos asiaa puitu täällä jo mutta löysin teslasta kaksi lisäpenkkiä tavaratilasta, saako siellä matkustaa, kun trafin mukaan auto on rekisteröity viidelle?
 
Pahoittelut jos asiaa puitu täällä jo mutta löysin teslasta kaksi lisäpenkkiä tavaratilasta, saako siellä matkustaa, kun trafin mukaan auto on rekisteröity viidelle?
Tuo onkin jännä, voin arvailla että jos ei yli viittä tyyppiä ole autossa niin saa? Kertokaahan nyt joku tietäjä.
 
Model S ja X "nopean toimituksen" autoihin noin 14 400€ alennus. Mutta hinta on kyllä vieläkin aika korkea.

Screenshot_2023-03-18-09-33-14-821_com.opera.browser.jpg
 
8:lla alkava hinta tolle long rangelle, niin johan rupee kauppa käymään. Jenkeissähän tuo long range on 89990$, kolmonen ja Y jenkeissä suunnilleen saman hintaisia dollareina kun euroopassa euroina.
 
Model 3 perusmalli lähtee nyt inventaariosta kaikkien aikojen halvimmalla? hinnalla Suomessa 44770.
 
Model 3 perusmalli lähtee nyt inventaariosta kaikkien aikojen halvimmalla? hinnalla Suomessa 44770.
Mielestäni nuo valkoiset M3 RWD:t ovat olleet tuolla tarjolla jo reilun viikon. Itsekin vakavasti harkitsin, mutta ylikalliit vakuutusmaksut jäädyttivät oston toistaiseksi.
 
Jaa. About tonnissa 3:n vakuutus pyörii vuodessa. Ostaa auton kerralla pois niin voi ottaa minimi vakuutuksen.
 
Mielestäni nuo valkoiset M3 RWD:t ovat olleet tuolla tarjolla jo reilun viikon. Itsekin vakavasti harkitsin, mutta ylikalliit vakuutusmaksut jäädyttivät oston toistaiseksi.
750e / vuosi oli kaikilla herkuilla minulla model 3 sr+, en pidä kalliina. Nyt model x vm 2020 980e.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 232
Viestejä
4 486 787
Jäsenet
74 185
Uusin jäsen
Atte_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom