Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

➡️ No glass roof
➡️ No second-row display
➡️ No tire pressure monitoring system (TPMS)
➡️ 18” wheels
➡️ Likely simplified suspension
➡️ Two audio options: “Essential” and “Essential with Commodity”
➡️ No heater for backup camera
➡️ No “airwave” in console
➡️ Simplified fiberglass headliner
➡️ Interior lighting limited to footwells only
➡️ Simplified seat controls (single-axis)
➡️ No power-folding side mirrors
➡️ No puddle lights

Emmä tiedä mitä näistä oikeati kaipaisin jos hinta olisi esim. 5000e halvempi mutta siis tarkoittaako tuo tokavika kohta ettei ollenkaan sähköpeilejä vai että ne eivät taitu sivuille? Mietin että missäköhän tossa säästö on jos kuitenkin oletettavasti sähköt peileihin tulee?
 
Powerfold on nimenomaan se taitto pysäköidessä. Laki vaatii TPMS:n euroopassa, ei varmaan oo sitten tänne tulossa.
 
Tuntuu kyllä sellaiselta rääpimiseltä, että keksitään jotain mistä vaan repiä osia pois. Kun oikeasti pitäisi tehdä vaan kylmästi se pienempi malli ja samalla tulee halvemmaksi.
Kuten kaikki muutkin on tehneet.
 
Tulee varmaan sillä renkaiden pyörimisnopeutta mittaavalla metodilla eurooppaan.

Ei se sitä tarkoita, TPMS sekin on. Ideanahan on varoittaa käyttäjää jos renkaasta paine vajoaa kesken ajon, se ei edellytä barin kymmenyksen tarkkuutta antureilla toteutettuna.
 
Model 3 (2020) ja vajaa 70 tkm mittarissa. Tuli mieleen tässä syksykelillä, että ei se talvikaan enää niin kaukana ole ja mitenhän kestääpi PTC-vastus? :p

Onko porukalla millä kilsoilla ja ikäisenä porsinu se vastus? Mietin, että jos olis viisas ja väkevä, niin tilais sellaisen valmiiksi hyllyyn, että jos hajoaa kovilla pakkasilla, niin olis muutaku laittaa uutta osaa paikoilleen & matka jatkuu :thumbsup:

Teslalle appin kautta tiedustelua?

Vai voiko niitä muualta ostaa?

En varmaan käytettynä kehtaa moista osaa ostaa, ku arpapeliä että onko paljon käytetty yms.

P.S: Yllättävän paljon ja nopeaa tulee sähköpirssillä kilsoja. Bensa-autolla ja hybridillä tuli ajettua joku 15-17 tkm vuoteen. Nyt M3:lla 17 tkm rapiassa puolessa vuodessa :D No vähän ajoja tullu lisää arkipäiville, mutta kuitenki.
 
Ei taida juurikaan olla hintaeroa viekö teslalle vai muualle niin veisin teslalle. Ja tosiaan se uusi PTC elementti kannattaa vaihtaa nyt eikä vasta kun vanha hajoaa... Uudessa on takuu mikä alkaa kuitenkin juosta.
 
Ei taida juurikaan olla hintaeroa viekö teslalle vai muualle niin veisin teslalle. Ja tosiaan se uusi PTC elementti kannattaa vaihtaa nyt eikä vasta kun vanha hajoaa... Uudessa on takuu mikä alkaa kuitenkin juosta.
Ok. Mietin vain sitä, että josko sen ois itse vaihtanu, niin sen takia olis hommannu hyllyyn ns. varalle :geek:

Eihän tuo tieten mahottomia maksa liikkeessäkään vaihdettuna. Ja olisi heti varaosa ottaa vaikkaa liikkeeseen, jos siellä asennuttaa.

Onko nuilla varaosilla kuinka pitkä takuu?
 
Ok. Mietin vain sitä, että josko sen ois itse vaihtanu, niin sen takia olis hommannu hyllyyn ns. varalle :geek:

Eihän tuo tieten mahottomia maksa liikkeessäkään vaihdettuna. Ja olisi heti varaosa ottaa vaikkaa liikkeeseen, jos siellä asennuttaa.

Onko nuilla varaosilla kuinka pitkä takuu?
No en nyt tiedä kannattaako vaihtaa ihan vaan vaihtamisen ilosta? Jos osaat itse vaihtaa eikä mikään älytön homma niin mieluummin vaan ostaisin varalle yhden. Hyvin voi kuitenkin kestää vielä 10v niin menee ihan hukkaan vaihtaminen? En tiedä yleisestä saatavuudesta, mutta jos se nyt on hyllytavaraa niin ostaisin vasta jos hajoaa ja vaihtaisin sitten.
 
Johtuu siitä rakenteesta. Siellä piirilevyssä/muovissa aukko minkä takia vilkun valo tulee läpi. Voi avaa ja teipata. Tai maksaa x summan että saa uudemman revision.

Eli ominaisuus.
Toinen puoli kuitenkin ok, ehkä takuu vaihtona laittoivat uuden revision tilalle vanhan? Harmi kun ei tullut heti huomattua kun ei tuo näy kun pimeällä.

No jos enemmän alkaa häiritsemään niin tilaan uuden ja vaihdan itse, mutta mistä tietää saavansa riittävän uuden revision joka toimii? Ja onko vaan plug and play tyyppinen asennus? Ei vaadi mitään softa kikkailua?
 
No en nyt tiedä kannattaako vaihtaa ihan vaan vaihtamisen ilosta? Jos osaat itse vaihtaa eikä mikään älytön homma niin mieluummin vaan ostaisin varalle yhden. Hyvin voi kuitenkin kestää vielä 10v niin menee ihan hukkaan vaihtaminen? En tiedä yleisestä saatavuudesta, mutta jos se nyt on hyllytavaraa niin ostaisin vasta jos hajoaa ja vaihtaisin sitten.
Joo, en ole perehtyny vielä vaihtohommaan tarkemmin. Sen kurkkasin, että YouTubessa on kyllä DIY videoita ja räikkä ja meisseli pysyy kourassa, niin eiköhän tuosta selviä.

Pitää melkein saatavuuksia kysyä Teslalta. Ehkä ostan sen vaan varalle.

Keskustelujen mukaan osalla hajonnut takuuaikana alle 80 tkm, osalla 100 tkm, osalla kestänyt yli 150 tkm, eli vissiin tuurissaan miten kestää.

Miten se 12V pikkuakku? Se oli vissiin toinen, mikä näissä puslien lisäksi kuluvaa osaa?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
287 611
Viestejä
4 934 541
Jäsenet
79 389
Uusin jäsen
Hannikki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom