- Liittynyt
- 07.11.2016
- Viestejä
- 2 132
Tosiaan P90 mallia ei ole olemassa. Mutta noihin Model S pikkuakkuisiin sopii suoraan paikalleen 90 akku. Tuo 90 akku jo on oikein hyvä ja 90 akussa latauskin on nopeampi, kuin 85 akussa, jossa lataustehoa on ohjelmallisesti hidastettu.
Ei ole välttämättä tehdasuusi akku, eli voi olla myös korjattu akku (todennäköisempää se). Tai sitten voi olla myös käytetty akku, jos olisikin korjattu jossain muualla kuin Teslalla.
Myös ilmeisesti 85 akun viimeksin versio on aika hyvä (melko tiivis ilmeisesti, että vesi ei pääsisi akun sisälle). Ja siis 90 akku sisältää pikku parannuksen verrattuna viimeisimpään 85 akkuun.
Model S takaveto ja P malleissa on vesijäähdytetty iso takamoottori. Tuossa vaan on se tyyppivika, että vesi vuotaa moottorin sisälle ja sitten alkaakin moottori olla entinen. Itsellä S 90D, jossa pieni takamoottori, joka siis ei ole vesijäähdytteinen. Tuo on siis luotettava moottori. Mulla 229tkm ajettu ja akun SOH 87% (Tessie sovellus).
Eli varmaan tuo on ollut alunperin 85P tosiaan ja akku on vaihdettu isompaan 90 akkuun. P eli iso takamoottori.
![]()
Tesla Model S P90, 2014, Turku | Huutokaupat.com
huutokaupat.com
Jännä että auto on omasta mielestään P90

Tuo moottorihomma oli tiedossa, mutta ilmeisesti siihen yhteen laakerilaippaan kannattaa porata juorureikä, niin näkee mahdollisen jäähdytysnestevuodon ennen kuin tunkeutuu moottorin sisälle..