- Liittynyt
- 09.12.2016
- Viestejä
- 1 738
Joo, mutta varmaan vähän eri ideologialla alkavat näitä asioita kehittämään. Waymo rajatumpi.Oletko kuullut Waymosta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, mutta varmaan vähän eri ideologialla alkavat näitä asioita kehittämään. Waymo rajatumpi.Oletko kuullut Waymosta?
En usko että ainakaan suomessa myynti hyytyisi. Tällä hetkellä vastaavilla ominaisuuksilla ja hinnalla olevia kilpailijoita ei ole niin paljoa että tilanne mitenkään merkittävästi muuttuisi edellisvuosiin verrattuna. Monille esim. VAG -konserinin autot ovat ehdoton no-no.Onko arvioita nyt kun myynti alkaa hyytymään Euroopassa niin siirtääkö Elon katseet Venäjän markkinoille?
Niin siis mitä? Avaatko nyt tätä hiukan miten Teslan auto kuskilla on parempi kuin Waymo joka ajaa itsenäisesti.Joo, mutta varmaan vähän eri idealogialla alkavat näitä asioita kehittämään. Waymo rajatumpi.
Ei millään tavalla. Tämähän on pilotti versio 1 tuosta koko hommasta.Niin siis mitä? Avaatko nyt tätä hiukan miten Teslan auto kuskilla on parempi kuin Waymo joka ajaa itsenäisesti.
Mutta kun moni ei tarvitse / arvosta niitä vastaavia ominaisuuskia. Se on se ongelma.Tällä hetkellä vastaavilla ominaisuuksilla ja hinnalla olevia kilpailijoita ei ole niin paljoa
Mutta sen piti olla driverless mitä Elon lupasi. Miksi sitten haetaan luvat kuskin kera olevalle palvelulle?Ei millään tavalla. Tämähän on pilotti versio 1 tuosta koko hommasta.
No, köhiihän se pahasti. Ja on köhinyt jo hetken.Mikä myynnin hyytyminen?
Varmaa jokunen matka kuitennii tehdään että asiakkaita on yksi. Itse ainakin menen aina eteen ihan tavan taksissakin istumaan joten tuo vierekkäin istuminen ei eroa siitä.Toi Cybercap on kahden istuttava auto, joten siihen mahtuu yksi matkustaja. Voisin kuvitella, ettei hirveän houkutteleva ole tollainen yhden asiakkaan taksipalvelu, jossa pääsee istumaan pieneen autoon kuskin viereen taistelemaan kumpi pitää kättä keskikyynärnojalla.
Eipä me vielä tiedetä mitä tuo luvan hakeminen vaatii. Voihan se olla että vaikka saisivatkin itseajavan luvan suoraa, haluavat pitää kuskia siellä esittelemässä palvelua ja toimimassa turvakuskina vaikka 1-2kk, että ihmiset oppivat luottamaan tuohon.Mutta sen piti olla driverless mitä Elon lupasi. Miksi sitten haetaan luvat kuskin kera olevalle palvelulle?
Näitä riittää kuten Uber, Lyft ja muut taksipalvelua.
Videoiden perusteella FSD on Usassa aika hyvällä tasolla. Miksi EU ei voisi sallia samaa ja niin että tuo olisi edelleen fsd supervised ja kuljettaja vastuussa? Olisihan se paras jos tuo olisi niin hyvä että voisi ajaa oikeasti kokonaan yksin, mutta ei varmaan ole vielä niin hyvä niin miksi ei voisi olla sellainen että ajaa kuten usassa, mutta samanlailla kun siellä olisi kuljettaja vastuussa? Sitten jos tuosta joskus tulee riittävän hyvä niin voisi poistaa kuljettajan vastuun. Kyseessä kuitenkin aika monimutkainen asia niin vaikea uskoa että kukaan koskaan voisi kerralla tehdä virheetöntä itsestään ajavaa autoa, kyllä se varmasti vaatii testausta ja kehitystä ja hyvää testausta olisi juuri tuollainen että kuljettaja on vastuussa ajo.
Nämä on näitä tammikuun klikkiotsikoita jotka eivät kerro yhtään mistään. Model 3 ja Y:n myyntien pienempi määrä tammikuuhun 2024 ovat täysin loogisia asioita. Ehkä ID3 ollut saksassa juuri tammikuun alusta kauhealla tarjouksella? Kuka noista voi tietää tuollaisella otannalla.No, köhiihän se pahasti. Ja on köhinyt jo hetken.
![]()
Saksalaiset autojätit löivät Euroopan ällikällä – Sähköautomarkkina meni kertalaakista uusiksi
Volkswagen ja BMW rynnistivät laajalla rintamalla. Teslan suosio kääntyi tammikuussa jyrkkään alamäkeen, kaikki mallit menettivät osuuksiaan.www.kauppalehti.fi
Se mitä kukaan ei uskoisi todeksi, on se, että ID3:sta myytiin enemmän kuin Model 3:sta
USA:ssa on myös hyvin esimerkkejä et ei tommonen juosten kustu systeemi oikein pelitä kun ne ihmiset kuitenkin olettaa omiaan ajoneuvon tai itsensä ajokyvyistä ja lähteevät muiden sekaan liikenteeseen. Onneksi lähinnä tapattaavat itsensä mut välistä tulee sivullisia uhrejakin.
Ei jatkoon.
![]()
Tesla driver killed while using autopilot was watching Harry Potter, witness says
Driver in first known fatal self-driving car crash was also driving so fast that ‘he went so fast through my trailer I didn’t see him’, the truck driver involved saidwww.theguardian.com
Aivan. Tietenkin saavat ja video vuodelta 2016 tekee paluun. Kuski on autossa vain oikeudellisista syistä, auto ajaa itsestään.Eipä me vielä tiedetä mitä tuo luvan hakeminen vaatii. Voihan se olla että vaikka saisivatkin itseajavan luvan suoraa, haluavat pitää kuskia siellä esittelemässä palvelua ja toimimassa turvakuskina vaikka 1-2kk, että ihmiset oppivat luottamaan tuohon.
Teslan tarkoitus on luultavasti kuitenkin pystyä ajamaan auto esim. toiseen kaupunkiin, kun systeemi siihen on kykeneväinen. Siihen Waymo ei pysty tällä hetkellä.
Sen mitä nyt lähipiirissä muutaman juuri ensimmäistä sähkistä ostamassa olevan kanssa jutellut, niin Tesla on syystä Musk pois listoilta ja Skodat ja VW tuotteen vahvimpina vaihtoehtoina.En usko että ainakaan suomessa myynti hyytyisi. Tällä hetkellä vastaavilla ominaisuuksilla ja hinnalla olevia kilpailijoita ei ole niin paljoa että tilanne mitenkään merkittävästi muuttuisi edellisvuosiin verrattuna. Monille esim. VAG -konserinin autot ovat ehdoton no-no.
Kyllä se vaikuttaa. Musk on ärsyttänyt erityisesti kaksi isoa markkinaa, Saksan ja Espanjan.Vuoden lopussa nähdään mikä tilanne. Jotenkin vaikea uskoa ettei tämä Muskin touhu vaikuttaisi myynteihin varsinkin Euroopassa.
Markkinaosuudessa, vai ihan toimitusmäärissä ? Jos ei nyt mitään pidempää kauppasotaa tule missä isketään Teslaan, niin uskon että paljon riippuu hinnoittelusta, onko Teslat kilpailukykyisiä. (*Oma näkemys on, että Teslan myynti ottaa Suomessa ja Euroopassa 30-50% hittiä tänä vuonna.
Onko arvioita nyt kun myynti alkaa hyytymään Euroopassa niin siirtääkö Elon katseet Venäjän markkinoille?
Lopullisen hyytymisen näkee vasta, kun Q1 myydyt autot on laskettu. Eli huhtikuussa. Perinteiseen Tesla tyyliin vain Q1, Q2, Q3 ja Q4 merkkaa.Mikä myynnin hyytyminen?
Linkitin tuon uutisen edelliseen viestiin. Viime kuussa nousua jopa 36%. Erittäin hyvin siis myivät.Eiköhän sieltä pian hinnanlaskuja tule niin heilaukset ja muut kommentit taas unohtuu. Nyt on muutenkin huono taloustilanne ja uudet autot eivät myy, käytetyt sitäkin enemmän. Saka tai Kamux taisi tehdä juuri ennätystuloksen, suurin osa myydyistä muualta roudattuja vehkeitä.
Tässähän ne varmaan juurisyyt, miksi VW on parantanut. Tosin kaikki muutkin paitsi Tesla myivät hyvin... Paljon autoja ulos pienehköllä autokohtaisella katteella, siihenhän nämä perinnevalmistajat ovat tottuneet. Teslan katteiden lihavat vuodet ehkä peitti alleen sitä, että se vertikaalinen integrointi on loppujen lopuksi helvetin tyhmä idea, jos käytettävissä on alihankkijoita, jotka voi "uhrata" tarvittaessa. Integroitu hommahan toimii tasan siihen asti kunnes tulee kysyntävaje ja tyhjät seinät alkaa maksamaan. Ja joskus ne erikoistuneet alihankkijat ovat parempia asioissa kuten taisi käydä surullisen kuuluisan 4680 akun suhteen.Esim VW myi autojaan alennusmyynnillä ja kauppa kävi hyvin. Tesla ehkä jäänyt jälkeen hintakilpailussa?
Toki VW on myös parantanut autojaan, eli ei tuo uudistettu Model Y ole siltäosin mitenkään kovin poikkeuksellinen auto.