Jos osasin katsoa oikein, niin -16.35% vuoden alusta.Näyttäs huiput olleen juuri ~450usd mistä on alas tultu aikalailla.
https://finance.yahoo.com/quote/TSLA/?guccounter=1
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos osasin katsoa oikein, niin -16.35% vuoden alusta.Näyttäs huiput olleen juuri ~450usd mistä on alas tultu aikalailla.
https://finance.yahoo.com/quote/TSLA/?guccounter=1
Jos nyt ensin kuitenkin jatketaan vaan samoilla 21700:silla. Ihan "lähikaupasta" saa 10% paremmalla energiatiheydellä olevia 21700 kennoja kuin muutama vuosi sitten. Ja noissa ei varmastikaan ole sitä piikarbidia vielä mukana.En näe ongelmaa nykyiseen runkoon lyödä 95kwh akkua, josta ollut huhua varmaan 2022 asti kun on jo todettu että noita 4680 soluja menee enemmän kuin se 830 kpl. Esim. Stellantiksella 101kwh akkupaketti ja akseliväli yli 10cm pienempi. Kiinaan tulossa saksalaisten tyyliin lang-malli pidennetyllä akselivälillä loppuvuodesta?![]()
Tesla is likely planning four versions of the 4680 battery cells - electrive.com
According to insider information, Tesla is planning four versions of its 4680 battery cells with dry-coated cathodes. These will each be designed forwww.electrive.com
Ensi vuodelle energia tiheämpiä 4680 soluja kehitteillä, jolloin hyvin todennäköisesti saavat tuon uuden akkutyypin massana tuotantoon (vihdoinkin). Aikaisemmin oli jo wanhasta 2170 formaatista juttua ja Panasonicin roadmap 7v päähän nostaa käytännössä myöskin tämän nykyisen akun kapasiteetin 95kwh.
Vuosia näitä huhuja odotellaan ja just cornerilla tulossa, mutta lukitsen syksy -26 kun tulee tuo super longrange y mallista myyntiin viimeistään. Ei ihmiset ostele näitä midrangeja jos kaipaa polttiksen korviketta kun jokaisella alkaa olemaan tänä vuonna jo noita 100kwh akkupaketteja linjastoissa (stellantis, BMW, Mercedes, VAG, kiinalaiset yms.)
Hahmottaakohan ihmiset että nämä Twitterin Teslahuhu-tilit on Muskin itsensä usein retweettamia (ja sitä kautta buustaamia) ja Twitter sitä kautta sitten maksaa näiden huhujen levittämisestä?
Cybercabia ei maalata perinteiseen tapaan:
Edullisempi malli on siis takavetoinen "Standard range Y", nyt on tarjolla pelkästään se pimpattu launch-model Y joka on vähän kalliimpi kuin "normaali" line-up joka tulee tarjolle kun hätäisimmiltä on viety rahat pois?Se edullisempi malli on tosiaan tulossa Larsin mukaan muutaman kuukauden sisällä:
Huhut?
Tuon sanoi Teslan VP of Vehicle Engineering, Lars Moravy itse Ride the Lightning podcastissa.
Ei, se tuli jo Suomessa myyntiin.Edullisempi malli on siis takavetoinen "Standard range Y", nyt on tarjolla pelkästään se pimpattu launch-model Y joka on vähän kalliimpi kuin "normaali" line-up joka tulee tarjolle kun hätäisimmiltä on viety rahat pois?
Jännä - jenkeissä standard-range mallia ei ole tarjolla. Liittyisiköhän tämä LFP-akkuihin ja Kiinan tulleihin.Ei, se tuli jo Suomessa myyntiin.
Uudet Model S ja X tulossa
Noihin voi olettaa vihdoinkin tulevan 48/800v etherloopilla sekä 4680 akku?
Tämä varmaan olis järkevää. Ajanevat uutta teknologiaa sisään pienemmän voluumin tuotteilla.Noihin voi olettaa vihdoinkin tulevan 48/800v etherloopilla sekä 4680 akku? Ehkä enemmän huolissaan milloin Suomeen saa kun viimeksikin tais mennä yli vuosi laukaisusta kun ensimmäiset saapui tänne eli meneekö peräti -27 alkupuolelle kun pääsisi ajelemaan.
Eipä näy osakekurssin syöksyä. Vuodessa 70% nousua. Missaanko nyt jotain vai onko meillä eri käsitys osakekurssien syksystä![]()
Uudet Model S ja X tulossa
Ei ole S ja X malleissa ollut vuosiin vaihdevipua.Eli vaihdevipu pois ja kuljettajan näyttö pois, mutta julkaistaan uusi väri?
Ei vaan, S on ollut liipaisimella useaan otteeseen, mutta jäänyt vielä toistaiseksi hankkimatta. Tuskin tuota tulee jatkossakaan uutena hankittua, mutta mielenkiintoinen päivitys tulossa varmasti.
Itä-saksassa valmistettu muovinen auto josta ei kehtaisi astua esiin julkisella paikalla? Ne on keksineet Trabantin uudestaan!Kokonaan muovinen kybercappi ? Alkaa se saippuakotelo olla tosissaan totta.
Olen ymmärtänyt että kontissa on vielä makuupaikka turvavöillä. Saatu hieman tingittyä.Eli kuskin lisäksi yksi matkustaja? Amazing.
Fiksumpi olisi voinut päätellä, että koska Cybercab on ensimmäinen auto joka tehdään Teslan next-gen platformia käyttäen, niin Tesla voi ovelasti käyttää Cybercabia testausmuulina muille tuleville ajoneuvoille.Eli kuskin lisäksi yksi matkustaja? Amazing.
Kaikessa erikoisuudessaan mielestäni kaunis kampe. Varmana menisin kokeilemaan taksina tuota jos ois mahdollisuus. Ja veikkaampa että aika moni menee, kun se tulee mahdolliseksi.Siinä on myös ratin lisäksi erilainen sisusta erilaisine penkkeineen:
![]()
![]()
Buki ohjelmistossa? Luultavasti melkein kaikkiin saatu OTA päivityksellä korjattua tuo ongelma?Globaali korjauskampanja ohjaustehostimille
![]()
Sadoissa tuhansissa Tesloissa vikaa – Ratti ei aina käänny
Teslan mukaan ohjaustehostimen vika johtuu softasta.www.tivi.fi
Onko tässä nyt itsellä joku totaalinen perspektiiviharha vai miten tuo takapyörä näyttää isommalta verrattuna etupyörään?Siinä on myös ratin lisäksi erilainen sisusta erilaisine penkkeineen:
![]()
![]()
Se on suurempi.Onko tässä nyt itsellä joku totaalinen perspektiiviharha vai miten tuo takapyörä näyttää isommalta verrattuna etupyörään?
Tämäkin on jo korjattu softalla.Globaali korjauskampanja ohjaustehostimille
![]()
Sadoissa tuhansissa Tesloissa vikaa – Ratti ei aina käänny
Teslan mukaan ohjaustehostimen vika johtuu softasta.www.tivi.fi
Teslan FSD tänään käyttöön Kiinassa:
In the Tesla section of WeChat, a message said the software update would rollout gradually and would enable “automatic auto-pilot assited driving on city streets.”
New features include limited automatic lane changing, traffic light detection, and turn assistance, adding that the in-car camera would monitor driver attention, the Reuters report said. Bloomberg reported that the system would be able to help guide cars to exit ramps and through intersections, as well as manage lanes and speeds.
Eli mitä tuosta nyt sitten puuttuu, artikkelista ei selvinnyt? Tekee kuitenkin kaistanvaihdot ja osaa kääntyä risteyksissä ilmeisesti. Ei toimi kaikilla teillä?Miten sen nyt ottaa kun siellä julkaistiin joku rajatumpi. Toki saahan sillä asioita pois kun kertoo että julkaistiin mutta ei ollutkaan se mitä yleensä.
Edit. Tesla voisi yhtä hyvin tuoda tämän rajoitetun Eurooppaan jos heitä kiinnostaa. Olisi voinut tuoda jo vuosia sitten.
Näin juuri. Vähän kuten EAP mutta automatisoitu kaistanvaihto ja rampilta poistuminen.Eli mitä tuosta nyt sitten puuttuu, artikkelista ei selvinnyt? Tekee kuitenkin kaistanvaihdot ja osaa kääntyä risteyksissä ilmeisesti. Ei toimi kaikilla teillä?
Plus taustalla vähän uudempi ja parempi softa mitä legacy NOA. Kelpaisi kyllä Eurooppaankin tämä vaikka ei kaupunkiliikennettä vielä(kään) saataisi.Näin juuri. Vähän kuten EAP mutta automatisoitu kaistanvaihto ja rampilta poistuminen.
Kerrotko mikä sitä estää EUssa?Tämä on varmaan oikeesti aika iso juttu että Tesla alkaa saamaan myös kiinasta opetussataa FSD:hen. Nyt enää EU laahaa takana. Pakkohan se on täälläkin kohta hyväksyä.
Tämä on varmaan oikeesti aika iso juttu että Tesla alkaa saamaan myös kiinasta opetussataa FSD:hen. Nyt enää EU laahaa takana. Pakkohan se on täälläkin kohta hyväksyä.
Tämäkin on jo korjattu softalla.
Jo nyt pelkkää vakionopeuden säädintä käyttäessä tulee jatkuvia haamujarrutuksia kun rekka tulee talvikelillä vastaan. Tämä ei herätä minkäänlaista luottamusta siihen että FSD saadaan ikinä Suomen oloissa järkevästi toimimaan.Sen mitä ymmärrän elektroniikasta niin virheellinen ohjaus on voinut vahingoittaa elektroniikkaa. Softa voi varmasti lopettaa sen, mutta ei poistaa syntyneitä vaurioita.
Mitä tulee tuohon Kiinan "FSD" eli kaistanvaihtoavustajaan liittyen, nämä uudet "aluevaltaukset" herättävät aina henkiin sen vanhan hypen. Että Tesla saa taas niin ja niin paljon dataa joka vie lähemmäs singulariteettia. Valitettavasti datan määrä ei ole vaikuttanut mihinkään pitkiin aikoihin ja onhan se selvä, että tietyn määrän satunnaisuuksia sisältävän datan lisääminen lisää lopulta vain kokonaissatunnaisuutta, koska sitä ei ole mahdollista suodattaa (jos voisit suodattaa, olisit keksinyt FSD algoritmin).
Jos olet eri mieltä, haluaisin tietää onko väite osoitettavissa käytännössä virheelliseksi 5-10 vai 100 vuoden päästä vasta? Koska tuo legenda on elänyt kenties jo vuosikymmenen ajan.
Ulkopuolisesta FSD päivitykset vaikuttavat toimivan niin, että kun jotain asiaa koitetaan tuunata paremmaksi tapahtuu muualla yllättäviä muutoksia ja koko projekti elää jatkuvassa limbossa. Haluaisin vielä lisätä stetson harrison menetelmällä, että KUN läpimurto tapahtuu se tapahtuu algoritmitasolla ja on hyvin nopeasti käytössä kaikilla kilpailijoilla, joilla on edes jonkin verran dataa.
Summa summarum, Teslan FSD on kuin kvanttiteoriasta tehtävät hölynpölyjulkaisut. Se on samaan aikaan olemassa kaikkialla, mutta se nollautuu jos joku yrittää sitä todistaa olevaksi.
Toki koodikanta mitä käyttävät FSD Supervisedissa on toki eri kuin mitä AP mutta silti mielestäni AP on oiva esimerkki siitä mitä käy kun laitteisto/softa ei osaa tulkita tilannetta oikein.Jo nyt pelkkää vakionopeuden säädintä käyttäessä tulee jatkuvia haamujarrutuksia kun rekka tulee talvikelillä vastaan. Tämä ei herätä minkäänlaista luottamusta siihen että FSD saadaan ikinä Suomen oloissa järkevästi toimimaan.