Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Tämä tieto on epäilemättä peräisin abc:n noutopöydän jonosta.

Tuo kolari taas oiva esimerkki mihin ”yllättävän hyvä” tai ”90% toimiva” feature johtaa. Täysin staattinen triviaali tilanne, päättyvä kaista, eikä systeemi osaa siinäkään toimia oikein.

Väitteeni pitää yhä paikkaansa, keskimäärin onnettomuuksia sattuu enempi. T: ABC:n noutopöytä.

Järkevää vertailukelpoista tietoa ei googlettelun perusteella löydy, jossa olisi huomioitu tilastolliset muuttujat. Tuo FSD on luokan - 2 järjestelmä ja edellyttää jatkuvaa valvontaa, se kertonee sen osaamiskyvyistä. Teslan lukujen kritiikki https://insideevs.com/news/738336/tesla-autopilot-safety-data-q3-2024/.

Tesla has not provided comparable data for Autopilot or FSD. Plus, Autopilot and FSD have been linked to dozens of deaths and hundreds of crashes. Just a week after the Robotaxi reveal, NHTSA opened another investigation into 2.4 million Teslas after FSD's alleged role in four reported collisions, including a fatal crash. Even if Tesla's quarterly safety reports are to be believed, they indicate little about how safe the systems really are for a larger audience on a national level in different driving conditions.


1739203568775.jpeg
 
Okei, kiitoksia. Pitää tutkia & kysellä vielä lisää 👍

Joo Harrilla on kyllä asiapitoisia & hyviä videota YouTubessa 😎

Ote Pohjantähden tarjouksesta:

"Lasivakuutukseen kuuluu meillä tuulilasi, sivulasit ja takalasi. Kattolasi/kattoikkuna ei kuulu vakuutukseen."

Pitää ehkä tarkentavasti kysyä, että korvaako joku muu turva sitten heillä sen.

Kannattaahan tuo toki tuplavarmistaa, jos jollakin on vakuutukset nyt Pohjantähdessä ja kattolasi vielä onneksi ehjänä, että mitä jos... 😅
Sain tähän
Okei, kiitoksia. Pitää tutkia & kysellä vielä lisää 👍

Joo Harrilla on kyllä asiapitoisia & hyviä videota YouTubessa 😎

Ote Pohjantähden tarjouksesta:

"Lasivakuutukseen kuuluu meillä tuulilasi, sivulasit ja takalasi. Kattolasi/kattoikkuna ei kuulu vakuutukseen."

Pitää ehkä tarkentavasti kysyä, että korvaako joku muu turva sitten heillä sen.

Kannattaahan tuo toki tuplavarmistaa, jos jollakin on vakuutukset nyt Pohjantähdessä ja kattolasi vielä onneksi ehjänä, että mitä jos... 😅
Tarkensin Pohjantähdeltä: eivät korvaa sähköauton (Teslan) kattoikkunaa/lasia, jos vaurio on tullut kiveniskemästä yms.

Jos se menee rikki taas muun vahingon yhteydessä esim. törmäys, niin sitten korvaavat.

Kyselin hinnat: Pohjantähti, Pohjola, IF, Turva ja LähiTapiola. Ilman isompaa keskittämistä IF oli kuitenkin huokein ja korvaa myös kattoluukun/lasin 👍
 
Kannattaa sitten tuo Pohjantähti unohtaa, jos eivät korvaa kiveniskun tekemää vauriota.
Joo, muuten kyllä hyviä kokemuksia Pohjantähdestä yhtiönä, eli kohtuulliset käsittelyajat, korvaavat hyvin, jne. Kattoluukullisiin/lasikattoisiin sähköautoihin ei ehkä paras vaihtoehto.
 
Mielenkiintoisia havaintoja videolta, joita ei jokaisesta tule esiin, mm.
- kaiuttimia lisätty
- peilin viiste aero+akustiikkasyistä
- takapuskuria muokattu, jotta peräosumassa kontti ei ota osumaa
- etutavaratilan kannen takaosa, eli konepellin takaosassa pieni hyppyri ilmavirran ohjaukseen
- sivukameran runkoa muotoiltu jotta ilmavirta tehokkaammin putsaa kameran
- filosofia fyysisten nappien poistoon on ainakin mahdollistaa joustava auton päivittäminen. Myös yleistyvä FSD ajaminen mainittu: järjestelmä jo osaa melko hyvin ajaa valvottuna.

Pitää vielä loppu kattoo.

Melko hienon laitteen ovat saaneet hiottua. Highland 3 oli jo erittäin hyvä ja hiljainen.

Mainittu myös UK:ssa julkaistu tutkimus, jossa todettu Teslan olevan kestävin automerkki kattaen polttikset ja sähköautot.
 
Teslan lämpöpumppuongelmat FB ryhmässä oli nyt asianajaja päivittänyt että viime viikolla lähtenyt kanteet vireille. Jännä nähä kuinka tuossa käy.
 
Teslan lämpöpumppuongelmat FB ryhmässä oli nyt asianajaja päivittänyt että viime viikolla lähtenyt kanteet vireille. Jännä nähä kuinka tuossa käy.
Jännä homma myös se, että ryhmässä on ollut viime aikoina aika vähän mitään mainintoja lämpöpumppuongelmista. Saattaa olla, että päivityksillä on ollut vaikutusta asiaan, mistä myös Teslan rangeri mainitsi, kun juttelimme asiasta.
 
Teslan lämpöpumppuongelmat FB ryhmässä oli nyt asianajaja päivittänyt että viime viikolla lähtenyt kanteet vireille. Jännä nähä kuinka tuossa käy.
Onhan lämpöpumpussa jotain pahasti vialla, kun jollain oli kolmas lämpöpumppu mennyt rikki takuuajan sisällä (80tkm/4vuotta).

Selvästi eivät osaa ainakaan korjata, eli eivät vaihda kaikkia lämpöpumpun osia uusiin, vaikka pitäisi?
 
Jännä homma myös se, että ryhmässä on ollut viime aikoina aika vähän mitään mainintoja lämpöpumppuongelmista. Saattaa olla, että päivityksillä on ollut vaikutusta asiaan, mistä myös Teslan rangeri mainitsi, kun juttelimme asiasta.
Voi olla. Lisäksi lämmin talvi, niin lämpöpumppu pääsee kevyellä kuormituksella.
 
Voi olla. Lisäksi lämmin talvi, niin lämpöpumppu pääsee kevyellä kuormituksella.
On toki ollut lämpimämpää varsinkin tammikuussa, enkä ole tehnyt äänityksiä vertailumielessä, mutta saattaa olla, että kierrosmäärät ovat laskeneet, tai ainakin vaikuttaa siltä että meteliä on nyt vähemmän.
 
Onhan lämpöpumpussa jotain pahasti vialla, kun jollain oli kolmas lämpöpumppu mennyt rikki takuuajan sisällä (80tkm/4vuotta).

Selvästi eivät osaa ainakaan korjata, eli eivät vaihda kaikkia lämpöpumpun osia uusiin, vaikka pitäisi?

Tästä varmaan kyse, itsellä toimii vielä alkuperäinen ja lähes 110tkm mittarissa.
 


Jay Leno päässyt uuden Y:n rattiin. Myös insinöörejä päässyt mukaan.


Tuolla videolla mainittiin mm. Jarrutus tuntuu aina samalta kun on erillinen hydraulinen kanava jarrujärjestelmässä. Oli tuo vähän ylipitkä video, mutta mainintaa tulevista malleista esim. 12 tai 14 kaiutinta riippuen versiosta vs launch editionissa 16. Launch editionissa noin 450 heppaa ja vääntöä kun perus awd noin 400 molempia. 360 asteen näkyvyys etupuskuri kameralla auttaa pysäköinnissä. Videolla demottiin mitenkä hitaasti takakontti reagoi lähestyttäessä, joten autoa pestessä aikalailla mahdotonta sen avautua vahingossa.
 
Automaattinen peräkontti on juuri sitä miksi Tesla on kiinnostava automerkki. Muut pelaillut niillä potkujutuilla ties kuinka kauan. Teslalla lukuisia vastaavia teknisiä kehitysaskelia.

Tässäpä tuhansien fsd videoiden joukosta suomipätkä:

tuollaisella osaamisella tervetuloa fsd suomeen Q1 2025. Luokka2 kelpais hyvin vanhentuneen autopilotin sijalle.

 

Statistiikka

Viestiketjuista
267 691
Viestejä
4 627 675
Jäsenet
76 087
Uusin jäsen
ThingFIN

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom