Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Tämä tieto on epäilemättä peräisin abc:n noutopöydän jonosta.

Tuo kolari taas oiva esimerkki mihin ”yllättävän hyvä” tai ”90% toimiva” feature johtaa. Täysin staattinen triviaali tilanne, päättyvä kaista, eikä systeemi osaa siinäkään toimia oikein.

Väitteeni pitää yhä paikkaansa, keskimäärin onnettomuuksia sattuu enempi. T: ABC:n noutopöytä.

Järkevää vertailukelpoista tietoa ei googlettelun perusteella löydy, jossa olisi huomioitu tilastolliset muuttujat. Tuo FSD on luokan - 2 järjestelmä ja edellyttää jatkuvaa valvontaa, se kertonee sen osaamiskyvyistä. Teslan lukujen kritiikki https://insideevs.com/news/738336/tesla-autopilot-safety-data-q3-2024/.

Tesla has not provided comparable data for Autopilot or FSD. Plus, Autopilot and FSD have been linked to dozens of deaths and hundreds of crashes. Just a week after the Robotaxi reveal, NHTSA opened another investigation into 2.4 million Teslas after FSD's alleged role in four reported collisions, including a fatal crash. Even if Tesla's quarterly safety reports are to be believed, they indicate little about how safe the systems really are for a larger audience on a national level in different driving conditions.


1739203568775.jpeg
 
Okei, kiitoksia. Pitää tutkia & kysellä vielä lisää 👍

Joo Harrilla on kyllä asiapitoisia & hyviä videota YouTubessa 😎

Ote Pohjantähden tarjouksesta:

"Lasivakuutukseen kuuluu meillä tuulilasi, sivulasit ja takalasi. Kattolasi/kattoikkuna ei kuulu vakuutukseen."

Pitää ehkä tarkentavasti kysyä, että korvaako joku muu turva sitten heillä sen.

Kannattaahan tuo toki tuplavarmistaa, jos jollakin on vakuutukset nyt Pohjantähdessä ja kattolasi vielä onneksi ehjänä, että mitä jos... 😅
Sain tähän
Okei, kiitoksia. Pitää tutkia & kysellä vielä lisää 👍

Joo Harrilla on kyllä asiapitoisia & hyviä videota YouTubessa 😎

Ote Pohjantähden tarjouksesta:

"Lasivakuutukseen kuuluu meillä tuulilasi, sivulasit ja takalasi. Kattolasi/kattoikkuna ei kuulu vakuutukseen."

Pitää ehkä tarkentavasti kysyä, että korvaako joku muu turva sitten heillä sen.

Kannattaahan tuo toki tuplavarmistaa, jos jollakin on vakuutukset nyt Pohjantähdessä ja kattolasi vielä onneksi ehjänä, että mitä jos... 😅
Tarkensin Pohjantähdeltä: eivät korvaa sähköauton (Teslan) kattoikkunaa/lasia, jos vaurio on tullut kiveniskemästä yms.

Jos se menee rikki taas muun vahingon yhteydessä esim. törmäys, niin sitten korvaavat.

Kyselin hinnat: Pohjantähti, Pohjola, IF, Turva ja LähiTapiola. Ilman isompaa keskittämistä IF oli kuitenkin huokein ja korvaa myös kattoluukun/lasin 👍
 
Kannattaa sitten tuo Pohjantähti unohtaa, jos eivät korvaa kiveniskun tekemää vauriota.
Joo, muuten kyllä hyviä kokemuksia Pohjantähdestä yhtiönä, eli kohtuulliset käsittelyajat, korvaavat hyvin, jne. Kattoluukullisiin/lasikattoisiin sähköautoihin ei ehkä paras vaihtoehto.
 
Mielenkiintoisia havaintoja videolta, joita ei jokaisesta tule esiin, mm.
- kaiuttimia lisätty
- peilin viiste aero+akustiikkasyistä
- takapuskuria muokattu, jotta peräosumassa kontti ei ota osumaa
- etutavaratilan kannen takaosa, eli konepellin takaosassa pieni hyppyri ilmavirran ohjaukseen
- sivukameran runkoa muotoiltu jotta ilmavirta tehokkaammin putsaa kameran
- filosofia fyysisten nappien poistoon on ainakin mahdollistaa joustava auton päivittäminen. Myös yleistyvä FSD ajaminen mainittu: järjestelmä jo osaa melko hyvin ajaa valvottuna.

Pitää vielä loppu kattoo.

Melko hienon laitteen ovat saaneet hiottua. Highland 3 oli jo erittäin hyvä ja hiljainen.

Mainittu myös UK:ssa julkaistu tutkimus, jossa todettu Teslan olevan kestävin automerkki kattaen polttikset ja sähköautot.
 
Teslan lämpöpumppuongelmat FB ryhmässä oli nyt asianajaja päivittänyt että viime viikolla lähtenyt kanteet vireille. Jännä nähä kuinka tuossa käy.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
267 683
Viestejä
4 627 315
Jäsenet
76 085
Uusin jäsen
Djangoo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom