valmiiksi määriteltyihin X&S:n saa ilmaiset lataukset koko omistusajaksi
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Siitä 20-vuodeksi kiesi alle nolla kuluin. Nostivat hintaa samalla n.10%.valmiiksi määriteltyihin X&S:n saa ilmaiset lataukset koko omistusajaksi
Teslan insinöörit kertovat uudesta Y:stä:
Uudessa Y:ssä on mm. uusi kuvantava 4D tutka sisällä osana turvajärjestelmiä.
Puhutte koko ajan kuin kaikki pitäisivät Muskin juttuja perseilynä. Huomauttaisin, että Muskista valittaminen on siellä omassa langassa ja vain osa ihmisistä pitää Muskin oikeistomielipiteitä "väärinä".
Nyt sulla menee ketjut jo ihan sekasi. Teslan myyntimäärät tänne ja vuodatukset Elonin vapaa-ajan tekemisistä Elon-ketjuun. Tosin jos kaikkeen Tesla-sidonnaiseen on lisättävä tekstiseinä Trumpista ja pelleistä niin ehkä on parempi että ne on siellä politiikka-puolellaKyllä valitettavasti Teslan myynneistä pitää keskustella eri keskustelussa kuin tässä (outoa mutta totta, että Teslan myyntimääristä keskustelu kuuluu erilliseen Musk ketjuun).
Mutta mitenkään oikeisto vasemmisto jakoon Musk ei kuitenkaan liity ja väittäisin, että 93,74% työssäkäyvistä normaaleista aikuisista suomalaisista pitää Muskia ihan hemmetin typeränä pellenä, varsinkin oikeiston piirissä. Pellet siitä lähinnä pitää koska tykkäävät nuolla saappaota nyt jostain syystä saavat kiksejä Muskin saappaiden nuolemisesta.
Katsoin kanssa, että hinnat tosiaan pompahti ylöspäin - lieneekö tullien syytä. Vielä viime kesänä sai MS LR 85k€ pintaan varastosta, onnittelut niille jotka sen siihen hintaan ostivat.Siitä 20-vuodeksi kiesi alle nolla kuluin. Nostivat hintaa samalla n.10%.
ne jarrusatuloiden muut aerodynamiikat, mitkä nostikin todellisuudessa 2.8% noin 5 pinnaan sen rangen kun se EPA sertifiointi oli vielä puolitiessään.
Noniin, pääsee hyödyntämään Teslan kameratallenteita ihan käytännössä. Vaimolla tänään parkkipaikalla tapahtui kolhiminen toisen auton kanssa ja onneksi vaimo tajusi ottaa videot talteen tapahtuman jälkeen. Usean kamerakulman avulla selkeästi voi nyt helposti osoittaa, että toinen osapuoli oli syyllinen. Ilman kameroita olisi ollut aika hankala homma lähteä todistelemaan, että kuka on syyllinen. Ja tässä tilanteessa lisäksi pelkkä perinteinen eteenpäin kuvaava kojelautakamera olisi ollut aikalailla tarpeeton kun tärkeät tallenteet tuli sivukamerasta ja peruutuskamerasta.
Nyt sulla menee ketjut jo ihan sekasi. Teslan myyntimäärät tänne ja vuodatukset Elonin vapaa-ajan tekemisistä Elon-ketjuun.
Tosin jos kaikkeen Tesla-sidonnaiseen on lisättävä tekstiseinä Trumpista ja pelleistä niin ehkä on parempi että ne on siellä politiikka-puolella
Mielelläni kuulen siellä politiikkaketjussa että mitä se Elon on nyt juuri sinun mielestä tehnyt väärin
Ite koennut parhaaksi tavaksi jos ajon aikana käy jotain mielenkiintosta niin odotella vielä minuutti-kaks ja sitten sillä ratin vasemmalla napilla tallentaa se pätkä.Kuinka tallentaa Model Y videota? Jäänyt vähän epäselväksi kuinka kameroiden tallennus toimii. Minulla on asetus päällä että töötti tallentaa ja myös ilmeisesti sitä kamera kuvaketta painamalla voi tallentaa? Usb tikku on kiinni hansikaslokerossa.
Eli jos nyt sitten ajon aikana painan tööttiä niin mitä tapahtuu? Mitä auto tallentaa(töötin painamisesta eteenpäin jonkun aikaa, vai myös taaksepäin ajassa jonkun aikaa ja jos niin kuinka paljon?) ja miten saan tätä videota katseltua?
Ehkä se mitä haluaisin, että olisi selvä toimintatapa saada talteen videota +-10minuuttia vaikkapa siitä hetkestä kun päätän että pitäisi saada videota. Onko tämä mahdollista?
Ja jos en tallenna mitään niin onko tikulla kuitenkin jonkun aikaa tallessa edellinen ajo ja miten sen saa sieltä turvaan?
Edit: onko niin että jos painaa tööttiä niin aikaisemmat 10min menevät talteen? Mutta video siis katkeaa siihen painamiseen? Tämän kertoi chatgpt. Ei saa mitenkään tuollaista +-10min painamisesta? Tai pitäisi odotella joku minuutti tapahtuman jälkeen ja painaa sitten?
Siis kuka on päättänyt että Teslan myyntimääristä keskustellaan sen toimitusjohtajan poliittisessa langassa? Kuulostaa nyt hieman tahalliselta väärinymmärtämiseltä. Eiköhän osakeyhtiön myyntimäärät kuulu osakeyhtiötä ja sen autoja käsittelevään yleislankaan. Toki jos olet kirjoitellut tänne niin ettet osaa pitää Musk-vihaasi kurissa, niin varmaan koko viesti sitten lähtee Musk-lankaan.täällä on päätetty, että Teslan myyntimääristä (eli käytännössä Elon Muskista) keskustelu kuuluu erilliseen politiikka alueen ketjuun niin sitten keskustelaan Teslasta siellä..
Kuinka tallentaa Model Y videota? Jäänyt vähän epäselväksi kuinka kameroiden tallennus toimii. Minulla on asetus päällä että töötti tallentaa ja myös ilmeisesti sitä kamera kuvaketta painamalla voi tallentaa? Usb tikku on kiinni hansikaslokerossa.
Eli jos nyt sitten ajon aikana painan tööttiä niin mitä tapahtuu? Mitä auto tallentaa(töötin painamisesta eteenpäin jonkun aikaa, vai myös taaksepäin ajassa jonkun aikaa ja jos niin kuinka paljon?) ja miten saan tätä videota katseltua?
Ehkä se mitä haluaisin, että olisi selvä toimintatapa saada talteen videota +-10minuuttia vaikkapa siitä hetkestä kun päätän että pitäisi saada videota. Onko tämä mahdollista?
Ja jos en tallenna mitään niin onko tikulla kuitenkin jonkun aikaa tallessa edellinen ajo ja miten sen saa sieltä turvaan?
Edit: onko niin että jos painaa tööttiä niin aikaisemmat 10min menevät talteen? Mutta video siis katkeaa siihen painamiseen? Tämän kertoi chatgpt. Ei saa mitenkään tuollaista +-10min painamisesta? Tai pitäisi odotella joku minuutti tapahtuman jälkeen ja painaa sitten?
Dashcam looppaa 60 minuutin videota. Manuaaliset toiminnot tallentavat sen 10min jälkeen päin. Sentryn tapahtumat pysyvät siellä. Vakiona taisi olla 5min.Auto tallentaa kokoajan, mutta töötin tai kameranapin painaminen tekee siitä erillisen leikkeen jossa on se n. 10min tapahtumaa ennen. Samasta paikasta noita voi katsella kuin sentry-videoitakin, eli näytöltä tai puhelimelta etänä.
Kerran käytin tuon tikun irti, kun piti poliisille lähettää videoita, oli siellä muistaakseni ainakin 24h ajalta videota, varmaan enempikin.
Avaa ilman varoitusta kun ole lähempänä. Jos puhelin ei saa yhteyttä auton BTn niin tulee tuo ilmoitus.Huomasin pienen uuden ärsyttävyyden; mulla on widgetissä etu-ja takaluukun avaukset, piti avata etukontti kun on ostoksissa kylmätuotteita niin ei enää avaa vaan aukaisee koko sovelluksen (kestää, turhaan) ja siellä ilmoitus 'oletko varma, se pitää sulkea käsin?' K/E
No olen vittu varma, sen takia se siinä widgetissä on mulla valintana.
Entinen EPA range 311 mailia ja uuteen arvio 320, mutta todellisuus jossain 326 paikkeilla kunhan saavat viralliset luvut testistä. Johtuu suurimmaksi osaksi noista jarrujen muotoilusta, lisänä muut aerodynamiikat sekä virransäästö optimoinnit ajossa. Näitä avasi siinä videolla ingenjör.Avaatko tätä vähän lisää, ei heti auennut mitä tässä sanotaan?
Videolla puhuttiin termistä brake drags termistä. Sillä ei ole tosin muotoilun kanssa tekemistä.Entinen EPA range 311 mailia ja uuteen arvio 320, mutta todellisuus jossain 326 paikkeilla kunhan saavat viralliset luvut testistä. Johtuu suurimmaksi osaksi noista jarrujen muotoilusta, lisänä muut aerodynamiikat sekä virransäästö optimoinnit ajossa. Näitä avasi siinä videolla ingenjör.
Puhelimesta ei näe kun on Android, no ehkä vaihdan syksyllä iPhoneen niin näkee.Auto tallentaa kokoajan, mutta töötin tai kameranapin painaminen tekee siitä erillisen leikkeen jossa on se n. 10min tapahtumaa ennen. Samasta paikasta noita voi katsella kuin sentry-videoitakin, eli näytöltä tai puhelimelta etänä.
Kerran käytin tuon tikun irti, kun piti poliisille lähettää videoita, oli siellä muistaakseni ainakin 24h ajalta videota, varmaan enempikin.
En oikein hahmota mitä palikkaa tässä nyt väännellään ja käännellään.4.5 sek kääntyvät penkit vs 7 sek industryn keskimääräinen penkkien hitkutus
Manuaalisesti sekunnissa. Ehkä ideana oli ensin saada vain se säätö kunnes huomattiin että nehän voi kääntää myös kasaan tällä.En oikein hahmota mitä palikkaa tässä nyt väännellään ja käännellään.
Jep jotain jarrusatuloiden säätöä optimoitu kun vedetään jarrupaloja sisään. Seuraava steppi varmaan brake by wire.Videolla puhuttiin termistä brake drags termistä. Sillä ei ole tosin muotoilun kanssa tekemistä.
Ite sain halvimmalla vakuutuksen LähiTapiolasta, noin 1100e täyskasko Model 3 Long Rangeen. Tossa on tosin extra-alea mukana kun siirsin kaikki vakuutukset kerralla, eli ei muuta kun kilpailuttamaan. Pari vuotta sitten edellisellä kilpailutuksella oli taas OP halvin.Ootteko saanu mistä vakuutusyhtiöistä järkevän hintaisia tarjouksia Tesloille? Model 3 olis suunnitteilla ekaksi sähköpirssiksi plugarin jälkeen.
Onko kokemuksia korvaustilanteista? Hyviä suosituksia?
Ainakaan Pohjantähti ei korvaa ollenkaan lasikattoa/kattoikkunaa Teslojen osalta, kun kysyin... aika yllättävää. Muut lasit kylläkin korvaa.
Ajattelin, että ei olisi siitä takapenkin kaadosta kyse, kun tosiaan manuaalina ne kaatuu heti.Manuaalisesti sekunnissa. Ehkä ideana oli ensin saada vain se säätö kunnes huomattiin että nehän voi kääntää myös kasaan tällä.
If oli nyt halvin itselleni MYLR. 2 aiempaa vuotta oli Op, mutta siellä olisi noussut hinta nyt 700€/vuosi joten pakko vaihtaa. If korvaa kaikki lasit, myös katon. Lisäksi sanoivat että korvaavt myös rottien aiheuttamat tuhot jota muut ei ilmeisesti korvaa?Ootteko saanu mistä vakuutusyhtiöistä järkevän hintaisia tarjouksia Tesloille? Model 3 olis suunnitteilla ekaksi sähköpirssiksi plugarin jälkeen.
Onko kokemuksia korvaustilanteista? Hyviä suosituksia?
Ainakaan Pohjantähti ei korvaa ollenkaan lasikattoa/kattoikkunaa Teslojen osalta, kun kysyin... aika yllättävää. Muut lasit kylläkin korvaa.
On ok. Auto tykkää kun voi ottaa virtaa siitä piuhasta jos tulee tarve.Tulipa tälläinen mieleen latauksesta. Lataan kotipihassa schukosta Teslan omalla matkalaturilla. 80% latausraja, niin mietin onko väliä vaikka jättäisi latauskaapelin moneksi tunniksi kiinni halutun latausmäärän täytyttyä? Eli toisinsanoen onko ok roikottaa laturin päässä pitkiäkin aikoja vaikka se ei aktiivisesti lataa autoa?
Ei haittaa mitään. Sehän lataa tarvittaessa akkua lisää, paitsi että tuskin lataa, jos ei viikkoja roikota.Tulipa tälläinen mieleen latauksesta. Lataan kotipihassa schukosta Teslan omalla matkalaturilla. 80% latausraja, niin mietin onko väliä vaikka jättäisi latauskaapelin moneksi tunniksi kiinni halutun latausmäärän täytyttyä? Eli toisinsanoen onko ok roikottaa laturin päässä pitkiäkin aikoja vaikka se ei aktiivisesti lataa autoa?