• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:15 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Tulipas kunnon sekasikiö julkaisu.
Valot eivät tule toimimaan ainakaan Suomen talvessa. Puskurikamerakin tuli mikä jo kertoo että RIP FSD vanhemmissa malleissa.
 
No onhan tuo nyt parempi promokuvissa kuin mitä tuo eilinen salakuva antoi ymmärtää.

Edelleen tuo on epäsuhtainen mutta ei niin pahasti kuin nykyinen omasta mielestä.
 
Miksi ihmeessä eivät toimisi? Eivät näytä olevan missään montussa. Se että ovat erilliset, tuskin vaikuttaa toimivuuteen mitenkään.
Kyllä se lumi sinne pakkautuu.
Tuli näköjään myös ohjelmoitavia nappejakin mutta miksi? Aikaisemmin sanottiin että Tesla ei nappeja kaipaa.
 
Viimeksi muokattu:
En kyllä näe nuissa valoissa itse mitään ongelmaa. Ihan tavalliset valot. Sanoisin että melkein samanlailla mitä omassa civicissä että tavallaan jatkuu smoothisti keula suoraan tuosta valosta kohti tuulilasia. Ei mitään ongelmaa vaikka sataisi kuin lunta.
 
Mihin se siellä pakkautuu kun ilmavirta heittää ajossa lumet sivulle tuosta valojen kohdalta. Valothan on keulan sivulla jo kaartuvassa osassa ja eivät montussa.
Katsotaan ens talvena tulokset. Toivottavasti eivät suurentuneet valon pikseleitä minkä tekivät 3:ssa.
 
En kyllä näe nuissa valoissa itse mitään ongelmaa. Ihan tavalliset valot. Sanoisin että melkein samanlailla mitä omassa civicissä että tavallaan jatkuu smoothisti keula suoraan tuosta valosta kohti tuulilasia. Ei mitään ongelmaa vaikka sataisi kuin lunta.
Pidempää matkaa kun ajaa etelän jalkarättikeliä, niin auton kuin auton keula menee tukkoon ellei lamput tuota tarpeeksi lämpöä. Jos tuo lampun lähellä oleva ilma-aukko muodostuu lumenkerääjäksi, niin melko varmasti alkaa haitata myös lamppuja.
 

Jos vaihtuu takaisin Suomen sivustolle, niin vaihtakaa takaisin Hong Kongin alue.

Ihan hyvä näköinen päivitys, aika pitkälti sitä mitä odotinkin. Akusto ja voimalinja pysynyt samana kuin ennenkin, aeron, renkaiden yms. kautta on haettu vähän lisää rangea kuten kolmosessakin. Oikeastaan ainoat yllätykset itselle oli se, että ilmeisesti vilkkuviiksi säilyy kuin säilyykin ja takapenkit voi laskemisen lisäksi jatkossa myös nostaa sähköisesti.

Olettaen, että rangelisäykset ovat yhtä tuntuvia kuin kolmosessa (Y:n muoto on haastavampi joten ihan yhtä suurta hyppyä en odota pelkillä aeromuutoksilla) ja alustapäivitys yhtä hyvä kuin Highlandissa, niin veikkaan edelleen, että tuo tulee myymään kuin kräkki Baltimoressa. Kiinassa tosin hinta nousi hieman ja se voi kyllä asettaa haasteita alati kiristyvässä kilpailutilanteessa.
 
Joo o.. saapahan jatkaa vanhan mallisella MY:llä vielä pitkään. Katsotaan sitten seuraava ”facelift”. Eiköhän sekin mene kiinan ehdoilla muotoilussa…
 
Oliko jo aiemmin power frunk? Tai no ei tuosta videolta kyllä selviä aukeaako se ylös asti vai ei. Taitaa olla sama kuin aiemmin.
Nyt kun on tuuletetut penkit, niin voi vihdoin miettiä ostamista.
 
Oliko jo aiemmin power frunk? Tai no ei tuosta videolta kyllä selviä aukeaako se ylös asti vai ei.
Nyt kun on tuuletetut penkit, niin voi vihdoin miettiä ostamista.
Meneekö se frunk myös sähköllä alas? Täysin käsittämätöntä paskaa ollut tähän asti, että takaluukkua saa operoitua järjestäen koskematta ja frunkit luottaa iänikuiseen vipu+haka viritelmään.
 
Eikös tuon frunkin käyttö ole kuitenkin aika harvinaista, vai mitä asiaa sinne on koko ajan ? Eikös se ole vaan helpompaa ja käytännällisempää käyttää sitä takaronkkia ? Ei tarvii arpoa että mahtuuko kassit sinne vai ei.

Ite en ole koko konepeltiä vielä aukaisut, enkä oiken keksi miksi frunkkiin jotain laittaisin.
Enkä tarve tulee sitten joskus pidemmällä matkalla kun on ihmisiä ja tavaraa auton täydeltä.

Meneekö se frunk myös sähköllä alas? Täysin käsittämätöntä paskaa ollut tähän asti, että takaluukkua saa operoitua järjestäen koskematta ja frunkit luottaa iänikuiseen vipu+haka viritelmään.
Ehkä tuo vipu ja haka on hieman menneisyyttä, mutta em. sepustuksen jälkeen onko järkevää sähköistää asiaa jolle ei ole aktiivista käyttöä ? ( ainakaan omassa kuplassani ). Mut hienohan se olisi jos aukeaa ja menee kiinni sähköllä.
 
Eikös tuon frunkin käyttö ole kuitenkin aika harvinaista, vai mitä asiaa sinne on koko ajan ? Eikös se ole vaan helpompaa ja käytännällisempää käyttää sitä takaronkkia ? Ei tarvii arpoa että mahtuuko kassit sinne vai ei.

Ite en ole koko konepeltiä vielä aukaisut, enkä oiken keksi miksi frunkkiin jotain laittaisin.
Enkä tarve tulee sitten joskus pidemmällä matkalla kun on ihmisiä ja tavaraa auton täydeltä.


Ehkä tuo vipu ja haka on hieman menneisyyttä, mutta em. sepustuksen jälkeen onko järkevää sähköistää asiaa jolle ei ole aktiivista käyttöä ? ( ainakaan omassa kuplassani ). Mut hienohan se olisi jos aukeaa ja menee kiinni sähköllä.
No vaikka sellainen, että työkalut voisi kulkea siellä ja koira takakontissa.
 

Jos vaihtuu takaisin Suomen sivustolle, niin vaihtakaa takaisin Hong Kongin alue.

Ihan hyvä näköinen päivitys, aika pitkälti sitä mitä odotinkin. Akusto ja voimalinja pysynyt samana kuin ennenkin, aeron, renkaiden yms. kautta on haettu vähän lisää rangea kuten kolmosessakin. Oikeastaan ainoat yllätykset itselle oli se, että ilmeisesti vilkkuviiksi säilyy kuin säilyykin ja takapenkit voi laskemisen lisäksi jatkossa myös nostaa sähköisesti.

Olettaen, että rangelisäykset ovat yhtä tuntuvia kuin kolmosessa (Y:n muoto on haastavampi joten ihan yhtä suurta hyppyä en odota pelkillä aeromuutoksilla) ja alustapäivitys yhtä hyvä kuin Highlandissa, niin veikkaan edelleen, että tuo tulee myymään kuin kräkki Baltimoressa. Kiinassa tosin hinta nousi hieman ja se voi kyllä asettaa haasteita alati kiristyvässä kilpailutilanteessa.
Stealth Grey oletusvärinä on kyllä kova veto, jos siis tulee samantyylisenä eurooppaan. 5% hinnanlisäys kyllä vähän mietityttää, mutta eiköhän noihinkin tule jonkun ajan kuluttua kampanjoita. Ei tuo Glacier Blue myöskään ole pahannäköinen.
 
Sitikkahan näitä valoja on harrastanut, kuva chättiautosta:
1736496680391.png

Onkohan näiden kanssa ollut ongelmia?
 
Stealth Grey oletusvärinä on kyllä kova veto, jos siis tulee samantyylisenä eurooppaan. 5% hinnanlisäys kyllä vähän mietityttää, mutta eiköhän noihinkin tule jonkun ajan kuluttua kampanjoita. Ei tuo Glacier Blue myöskään ole pahannäköinen.

Teslalla on eri oletusvärit eri maissa. Esim. jenkeissä stealth grey on koko malliston oletusväri ja valkoinen maksaa ekstraa.
 
Kiinassa tosin hinta nousi hieman ja se voi kyllä asettaa haasteita alati kiristyvässä kilpailutilanteessa.
Ensin hintaa ylös niin fanit ja kiireisimmät saavat maksaa extraa ja sitten parin kuukauden jälkeen tiputusta pari tonnia kun alun myyntipiikki tasaantuu. Ei mitään ihmeellistä nähdäkseni.

Muut valmistajat hoitavat tämän pitämällä listahinnat vakiona, mutta tuunaamalla varustepaketteja ja rahoitusehtoja + mahdollistavat välimyyntiportaan antamaan alennuksia.
 
Eikös tuon frunkin käyttö ole kuitenkin aika harvinaista, vai mitä asiaa sinne on koko ajan ? Eikös se ole vaan helpompaa ja käytännällisempää käyttää sitä takaronkkia ? Ei tarvii arpoa että mahtuuko kassit sinne vai ei.

Ite en ole koko konepeltiä vielä aukaisut, enkä oiken keksi miksi frunkkiin jotain laittaisin.
Enkä tarve tulee sitten joskus pidemmällä matkalla kun on ihmisiä ja tavaraa auton täydeltä.


Ehkä tuo vipu ja haka on hieman menneisyyttä, mutta em. sepustuksen jälkeen onko järkevää sähköistää asiaa jolle ei ole aktiivista käyttöä ? ( ainakaan omassa kuplassani ). Mut hienohan se olisi jos aukeaa ja menee kiinni sähköllä.
Varmaan se on harvinaista, kun pääsy on niin paska.. Latauskaapelit on kiva sinne pistää.
 
Sähköfrunkki olis kyl jees. Ostoksille se näin syys/kevät väliin on kätevä, ei kylmäketju katkeile.
 
Sähköfrunkki olis kyl jees. Ostoksille se näin syys/kevät väliin on kätevä, ei kylmäketju katkeile.
Voikohan tuohon liittyä jotain vaatimuksia mekaanisesta lukituksesta tms. Kun tuntuu, että moinen parannus olisi hyvin looginen käytettävyyden kannalta. Uudesta Y:stä en tiedä, mutta Porschessakin sähköluukun joutuu painamaan käsillä kiinni eli räpylä paskainen ja konepelti naarmuilla.
 
Empä tiedä, ainakin tuubin perusteella hyvin näyttää onnistuvan noissa avolavoissa Chevrolet, GMC, Fr0d Lightningissa.
 
Voihan siinä jotain tilankäytöllistä olla. Jos kerran takaluukun mekanismikin vähän määrittelee mihin asti takaluukun takalinjaa voidaan siirtää, niin eiköhän se jonkin verran tilaakin vie. Eri asia sitten onko se frunkin kohdalla ratkaisevaa ja syy miksi sinne sähköistä mekanismia molempiin suuntiin ei ole tehty.
 
Saksalaisissa edustusautoissahan on ns. imuovia ollut vuosikymmeniä, joten en kyllä näe syytä miksei tuollaista saisi varsin vaivattomasti toteutettua myös frunkkiin.

Varsinkin jos se kansi pitää painaa alas, eikä päästää vapaasti putoamaan kuten konepellit legacy autoissa.
 
Aluksi ei varmaan ole nähty tarpeelliseksi kunnes nyt. Toki se lukkomekanismi nykyisessä 3/Y on aika paljas että jäätyy aika herkästi talvella.
 
Frunkkiin on saatavana markkinoilta melko edullisesti soft close mekanismeja. Maksaa muutamia kymppejä ja asennus ei kovin monimutkaiselta näytä.

Minulle olisi ainakin riittävä sellainen. Se lukkoon painaminen tuntuu hankalimmalta osuudelta sen frunkin käytössä.
 
Saksalaisissa edustusautoissahan on ns. imuovia ollut vuosikymmeniä, joten en kyllä näe syytä miksei tuollaista saisi varsin vaivattomasti toteutettua myös frunkkiin.

Varsinkin jos se kansi pitää painaa alas, eikä päästää vapaasti putoamaan kuten konepellit legacy autoissa.
ja jenkeissä niitä ollut sitäkin aikaisemmin...
 
Eikös tuon frunkin käyttö ole kuitenkin aika harvinaista, vai mitä asiaa sinne on koko ajan ? Eikös se ole vaan helpompaa ja käytännällisempää käyttää sitä takaronkkia ?
Kevään/syksyn kuraisina aikoina kätevä heittää päikyn jälkeen lapsen kuraiset kamat frunkkiin, niin pysyy takakontti puhtaana. Kylmään vuoden aikaan tuo taas kätevä kylmätuotteiden/pakasteiden kuljetukseen, niin pysyy sopivasti kylmänä. Eli sähköistys olisi kyllä hyvä lisä, niin ei kädet kurassa kun tuota nykyistä sulkee.
 
Frunkkiin on saatavana markkinoilta melko edullisesti soft close mekanismeja. Maksaa muutamia kymppejä ja asennus ei kovin monimutkaiselta näytä.

Minulle olisi ainakin riittävä sellainen. Se lukkoon painaminen tuntuu hankalimmalta osuudelta sen frunkin käytössä.
Laitoin omaan viime kesänä. Nostaa frunkin käytettävyyttä huimasti, eikä sitä sähköistä nostoa oikeasti edes kaipaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kevään/syksyn kuraisina aikoina kätevä heittää päikyn jälkeen lapsen kuraiset kamat frunkkiin, niin pysyy takakontti puhtaana. Kylmään vuoden aikaan tuo taas kätevä kylmätuotteiden/pakasteiden kuljetukseen, niin pysyy sopivasti kylmänä. Eli sähköistys olisi kyllä hyvä lisä, niin ei kädet kurassa kun tuota nykyistä sulkee.
En mää nyt ymmärrä. Takaronkki aukeaa koskematta, mutta välttämättä haluatte laittaa tavaraa eturonkkiin, ja samalla valitatte että ikävää kun siihen pitää koskea. Takaronkki ei ole lämmityksen piirissä joten aika viilee siellä on. Kurakaukolo pohjalle , niin ei tarvii pelätä auton likaantumista. Helpompaa se on takaronkkiin pakata samalla kertaa lapset, ruuat, likaiset vaatteet, koirat yms, kuin ripotella niitä ympäri autoa. IMO.
 
En mää nyt ymmärrä. Takaronkki aukeaa koskematta, mutta välttämättä haluatte laittaa tavaraa eturonkkiin, ja samalla valitatte että ikävää kun siihen pitää koskea. Takaronkki ei ole lämmityksen piirissä joten aika viilee siellä on. Kurakaukolo pohjalle , niin ei tarvii pelätä auton likaantumista. Helpompaa se on takaronkkiin pakata samalla kertaa lapset, ruuat, likaiset vaatteet, koirat yms, kuin ripotella niitä ympäri autoa. IMO.

Eikös lähestulkoon kaikissa autoissa kabiini-ilma poistu takakontin kautta, jolloin siellä on teoriassa pidemmän ajon jälkeen lämpimämpi kuin hytissä?
 
Eikös lähestulkoon kaikissa autoissa kabiini-ilma poistu takakontin kautta, jolloin siellä on teoriassa pidemmän ajon jälkeen lämpimämpi kuin hytissä?

Ei kai nyt sentään? Lämmin ilma kulkee kabiinin läpi edestä taakse ja samalla viilenee kun se sekoittuu viileämmän ilman kanssa eli jollei autoa ympäröivä ilma ole lämpimämpää kuin suuttimista tuleva niin kontissa on aina viileämpää kuin edessä.
 
En mää nyt ymmärrä. Takaronkki aukeaa koskematta, mutta välttämättä haluatte laittaa tavaraa eturonkkiin, ja samalla valitatte että ikävää kun siihen pitää koskea. Takaronkki ei ole lämmityksen piirissä joten aika viilee siellä on. Kurakaukolo pohjalle , niin ei tarvii pelätä auton likaantumista. Helpompaa se on takaronkkiin pakata samalla kertaa lapset, ruuat, likaiset vaatteet, koirat yms, kuin ripotella niitä ympäri autoa. IMO.
Takana kulkee reppuja, kasseja ja ihan lapsen ulkovaatetta yms. Kurassa uineet saappaat, kurahousut yms kun heittää sekaan, niin sitten saakin olla pesemässä kaiken. Helppoahan se olisi toki laittaa kaikki kuraan uimaan, mutta kun mahdollisuus on niin mielellään puhtaat ja kuraiset tavarat pitää erillään.

Tämä ensimmäinen auto missä frunkki löytyy, niin kyllä sitä kokemusta on enemmän siitä, että kaikki menee sekaisin ja tämä huomattavasti kätevämpää. Ja takan on myös kurakaukalo, kun sielläkin välillä tulee sotkevampaa tavaraa kuskattua, mutta jos päivittäiset kuravaatteet sinne laittaa niin kivasti tuo kontin kaukalo sitten lainehtisi kurassa... Eli ei siis ongelma ole auton likaantuminen vaan se, että kaikki kyytiin otettava tavara ei ole kuraista ja haluan sen näin pitääkin.
 
Makuasia tietysti, mutta Itse pidän kyllä vanhan mallin kolmosen ja Y:n valoista enemmän kuin näistä Highlandin ja Juniperin viiruvaloista. Uutena en lähtisi tätä faceliftiä ostamaan, mutta voisin ehkä vaihtaa parin vuoden kuluttua käytettyyn, jos valot eivät ole heikommat kuin nykyisissä. Muille "parannuksille", kuten sisätilojen led-valoille en näe juurikaan tarvetta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 186
Viestejä
4 574 794
Jäsenet
75 394
Uusin jäsen
Jublasam

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom