Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Uuden Kiina Y:n speksejä jos vertaa nykyiseen, niin muutokset ovat teknisesti aika pieniä. Honkkarin sivulta suurimmat erot ovat:
Launch-edition takapotkulle sekunnilla 6.9 -> 5.9s parantunut 0-100 aika ja vastaava kehitys LR AWD:lle 5.0 -> 4.3s
WLTP estimate on takavedolle noussut 455->466
LR AWD:lle 533->551.
Eli takamoottoriin on ainakin saatu lisää jerkkua - ehkä eteenkin.
Akkua tuskin on kasvatettu. Se tapahtunee ensin jossain muissa malleissa. Piikarbidikatodi varmaan tulee ennemmin tai myöhemmin, mutta luultavasti ne alkavat matalan tuotantomäärän malleista, esim. S/X/CT tai 3 Perf. Tjsp.
Tää ei ole koskaan ennenkään mennyt näin niin miksi sähköautoissa menisi? Ei edellisestä korimallista ole tullut mitään hylkiötä jos uusi on paremman näköinen tai paremmin varusteltu.Y ulkonäkö hyppäsi kerralla kovasti eteenpäin. Vanha malli näyttää aivan kamalalta kun vertaa "uuteen" vaikka muutos ei ole iso. Monilla päivitys tulee nyt eteen, ei kukaan viitsi vanhalla Y:n saippuakotelolla ajaa.
Teslan tilaussivustolla näkyy Y:n sr mallin toimitusaika toukokuulle eli lienee jo päivitetty versio. Vielä voisi saada ns. Vanhalla hinnalla uuden version kun varmaan myös julkaisu Eurooppaan tulee vanavedessä jolloin hinnat julkaisussa varmaan nousevat muutaman tonnin.
Onhan se porukka olemassa, jolle tulee kiire päivittää uusimpaan lookkiin, että naapurit ei luule köyhäksi.Tää ei ole koskaan ennenkään mennyt näin niin miksi sähköautoissa menisi? Ei edellisestä korimallista ole tullut mitään hylkiötä jos uusi on paremman näköinen tai paremmin varusteltu.
Samaa mietin. Lähinnä huonontunut kun pitää ajosuuntaa räplätä pleikkarin näytöltä.Tää ei ole koskaan ennenkään mennyt näin niin miksi sähköautoissa menisi? Ei edellisestä korimallista ole tullut mitään hylkiötä jos uusi on paremman näköinen tai paremmin varusteltu.
Eiköhän tuossakin oo se autoshift joka hoitaa menosuunnan valinnan.Samaa mietin. Lähinnä huonontunut kun pitää ajosuuntaa räplätä pleikkarin näytöltä.
En nyt äkkiseltään keksi miksi tuo uusi pitäisi ostaa jos ei koeajolla selviä jotain poikkeuksellista.
Sekin vielä että tuntuu tää Y:yn facelift jakavan enemmän mielipiteitä ulkonäöstä kuin kolmosen.Tää ei ole koskaan ennenkään mennyt näin niin miksi sähköautoissa menisi? Ei edellisestä korimallista ole tullut mitään hylkiötä jos uusi on paremman näköinen tai paremmin varusteltu.
Miten autoshift tietää, milloin haluan mennä eteen tai taakse? Joku oman pihan parkkipaikka varmaan toimii, mutta muutoin ne on kyllä lähinnä arvauksia siitä mihin suuntaan pysähdyksen jälkeen pitäisi ajaa.Eiköhän tuossakin oo se autoshift joka hoitaa menosuunnan valinnan.
Mukavempi ja hiljasempi kyyti tuossa varmasti on.
Toimi ainakin kolmosessa hyvin mitä lyhyellä koeajolla testailin erilaisissa paikoissa. Siitä se päättelee onko esteitä edessä tai takana. Varmasti on tilanteita, että valinta täytyy itse tehdä.Miten autoshift tietää, milloin haluan mennä eteen tai taakse? Joku oman pihan parkkipaikka varmaan toimii, mutta muutoin ne on kyllä lähinnä arvauksia siitä mihin suuntaan pysähdyksen jälkeen pitäisi ajaa.
Joo, nopeasti lukaisin redditistä että joskus ei toimi myöskään. Kuulostaa kyllä lähinnä halpuutukselta, koska ei ratkaise mitään muuta ongelmaa kuin vaihdeviiksen ja sen johdotuksen hinnan. Toimiessaan varmaan ihan hauska, mutta ihan yhtä nopea ja varmatoimisempi se viiksikin olisi ollut.Toimi ainakin kolmosessa hyvin mitä lyhyellä koeajolla testailin erilaisissa paikoissa. Siitä se päättelee onko esteitä edessä tai takana. Varmasti on tilanteita, että valinta täytyy itse tehdä.
Joutuuko tuon kanssa seisomaan jarrun päällä pysähdyksissä kun kääntää rattia? Ei tee hyvää alustalle. Muuten varmasti ihan kiva joskin ei kyllä nopeuta mitään.Reilu 4 tkm Highlandilla ajoa persauksissa ja kyllä tykkään tuosta automaattisesta suunnan valinnasta. Hihasta heittäisin, että noin 95% tapauksista valitsee oikein ja ruudusta pois veivatessa ei tarvitse itse veivata mitään vipua. Jarru + ratin kääntö ja suunta vaihtuu ja kaasupedaalilla liikkeelle. Hienoa ja helppoa. Ne olosuhteet, joissa tuo ei toimi on tullut opittua ja suunnan valinta näillä kerroilla on vaivatonta näytöstä. En todellakaan kaipaa kädellä vivusta vaihteen valitsemista.
Minusta keula on ihan hyvä päivitys edelliseen. Perä vähän siinä ja siinä? Kai sekin on päivitys, vaikka voisi olla myös erilainen.+ Keulan sammakkolookki vaihtui parempaan
+ Perän valopaneeli
+ Ohjelmoitavat napit ratissa
+ Sisätila entistäkin kliinisempi
+ Frunkki aukeaa sähköllä?
+/- Sähköllä ylösnousevat takapenkit
+/- Sininen hieno, värit pääosin samat
- Range/latauskäyrä muuttui vain vähän
- Valot voi kerjätä ikävyyksiä talvella/pimeässä
- Hinta nousee
- Frunkki ei sulkeudu sähköllä?
Jos ei hinta laske ja softan UI muutu paremmaksi, niin ei taida kiinnostaa. Riippunee myös Muskista. Sinänsä ihan ok ja tarpeellinen päivitys.
Joutuuko tuon kanssa seisomaan jarrun päällä pysähdyksissä kun kääntää rattia? Ei tee hyvää alustalle. Muuten varmasti ihan kiva joskin ei kyllä nopeuta mitään.
Auton nivelet rasittuu enemmän kun rattia kääntää paikoillaan vrt. liikkeessä.Miten niin ei tee hyvää alustalle?
Eikö tämä ole aika tavanomaista jossain parkkipaikoilla ym?Auton nivelet rasittuu enemmän kun rattia kääntää paikoillaan vrt. liikkeessä.
Varmaan joo jos sitä tykkää harrastaa. Itse käännän renkaita vain liikkeessä sielläkin.Eikö tämä ole aika tavanomaista jossain parkkipaikoilla ym?
Ok, en ole ikinä ajatellut asiaa.Varmaan joo jos sitä tykkää harrastaa. Itse käännän renkaita vain liikkeessä sielläkin.
Auton nivelet rasittuu enemmän kun rattia kääntää paikoillaan vrt. liikkeessä.
No joo 400e kk dieseliin ei vaan oikein innosta kyllä pitämään diesel autoa yhtään pidempäänJätä kauppaan, jos ei liikettä katsastus kiinnosta. Vaihtoehtoja on.
e: Noilla ajomäärillä ja ilman kotilatausta jatka dieselillä ajoa. Halvinta ja helpointa.
Oikea worst case range vähän vajaa 300 km. Mitä tarkoitat katsoa ettei akku prosentit tipu alle 50?Hei!
tämä on varmasti kysytty usein täällä mutta harkinnassa olisi tuollainen tesla model 3 2020 vuoden long range ja 110tkm ajettu neliveto..
Minkälainen oikea range talvisin oikein on? tällä hetkellä näytti 450km täyteen ladattuna. Tarviiko huolestua vai onko se ok? Sitten tarviiko myös sitä oikeesti katsoa ettei akku Prosentit tipu alle 50%. Että onko oikea range noin 300km?
Latauksesta kanssa olisi vielä ihmeteltävää että mitä sellanen maksaa. Kotona ei pysty latailemaan kun asustelee rivitalossa
Kovasti ovat myymässä ja tulevaisuuden kuvia kyselisin että oletteko kuin helposti päässyt eroon myös teslasta.
Itselleni tulee matkailua töihin noin 1000km viikko. Tällä hetkellä 3l dieseli mikä kuluttaa 5 litraa dieseliä sadalla kilometrillä.
Tämä kyseinen autokauppa on aika vastahakoinen katsastamaan auton, vaikka 3kk päästä menisi leima vanhaksi. Ovat sitä mieltä että nimet paperiin ensin.
Eipä noissa ohjauksen niveliä ole mennyt. On ollut toki itsekin tapana välttää ohjausliikkeitä renkaat lukossa koska ei siitä pienemmästä rasituksesta ainakaan haittaa ole.Ainakaan Saksan katsastustilastojen mukaan sitä ei ole suunniteltu kyllä kestämään. En sitten tiedä pahentaako tuota tilastoa jos siellä teslakuskit enemmänkin pelaavat vaikka niitä autopelejä ratilla tms.
Kun teslassa on se ohje että akun Prosentit ei saisi tippua ,(tarkoitan siis akun varausta) alle 50%. Niin siellä autossa ainakin lukee niin.Oikea worst case range vähän vajaa 300 km. Mitä tarkoitat katsoa ettei akku prosentit tipu alle 50?
Noilla ajoilla se kotilataus kannattaisi selvittää ensin. On se rivarissakin ihan mahdollista, mutta usein tarvitsee latausinfran rakentamisen joka on helposti nopeimmillaankin muutaman kuukauden projekti suunnitteluineen ja päätöksentekoineen.
Kannattaa noilla kilsoilla huomioida, että jossei niveliä ole vaihdeltu takuuna niin tuskin menee leimasta läpi.
Eipä noissa ohjauksen niveliä ole mennyt. On ollut toki itsekin tapana välttää ohjausliikkeitä renkaat lukossa koska ei siitä pienemmästä rasituksesta ainakaan haittaa ole.
Tuosta pääsee helposti eteenpäin kun laittaa hallitukselle ja isännöitsijälle ihan vaan alkuun kysymystä, että millaista mahdollisuutta lataukselle olisi. Sieltä voi tulla suoraan tieto ettei tällä hetkellä onnistu ja vaatii sähköjärjestelmän kunnostusta tms.Latauksesta kanssa olisi vielä ihmeteltävää että mitä sellanen maksaa. Kotona ei pysty latailemaan kun asustelee rivitalossa
Jättäisin kyllä kauppaan jos kerran 3kk on menossa leima umpeen ja autoliike ei halua katsastaa autoa. Tietysti katsastusksessa löytyvät viat menevät kyllä autokaupan piikkiinTämä kyseinen autokauppa on aika vastahakoinen katsastamaan auton, vaikka 3kk päästä menisi leima vanhaksi. Ovat sitä mieltä että nimet paperiin ensin.
Muualla kuin kotoni lataaminen vie suurimman taloudellisen hyödyn pois ja menee jo todella vaivalloiseksi km-määrän takia. Auton nopea arvonalenema tappaa loputkin hyödyt ja homma menee pahasti miinukselle. Harkitsisin todella vakavasti pari kertaa, että kannattaako lähteä kikkailemaan. Sähköisestä voimansiirrosta toki tulee muutakin kivaa, mutta taloudellisessa mielessä ei itselläkään olisi missään nimessä kannattanut dieselistä luopua. Samaa 1 tkm/vk paukutin menemään.No joo 400e kk dieseliin ei vaan oikein innosta kyllä pitämään diesel autoa yhtään pidempään
Kuljen siis sen takia pidemmän matkan kun puolison kanssa työpaikat on eri suunnissa.
Onko tämä rölli? Akun voit ihan surutta ajella vaikka yhteen rosenttiin. Porukka ottaa nämä akun rosenttihommat pikkasen liian tosissaan. Autot on kuluvia juttuja ja käyttöesineitä.Kun teslassa on se ohje että akun Prosentit ei saisi tippua ,(tarkoitan siis akun varausta) alle 50%. Niin siellä autossa ainakin lukee niin.
Sitten lyhyesti vielä että työmatka sijoittuisi hämeenlinnasta tampereelle. Elikkäs 90km työpaikalle per suunta. Pelkkää moottoritietä suurin osa-
Joo ei ole latausta työpaikalla kun ei ole kiinteetä pistettä mihin aamuisin menen.
19% ja alle, niin akun palkki muuttuu oranssiksi. Eilen tulin kotiin 8% akulla, niin auto ilmoitti, että kytke lataukseen. Ilman latausta auto ei välttämättä "käynnisty" ollenkaan. Pakkasta -12 astetta, niin akku melko äkkiä jäähtyy, jos sitä ei lataa.Kylmällä ei kannata jättää akku tyhjänä lepäämään, se kyllä on ohje.
Ainakin Tesla osaa siitä kulutussovelluksesta(?) näyttää tarkasti, että kuinka pitkästi voi ajaa ja täytyykö ladata välillä.Onko tämä rölli? Akun voit ihan surutta ajella vaikka yhteen rosenttiin. Porukka ottaa nämä akun rosenttihommat pikkasen liian tosissaan. Autot on kuluvia juttuja ja käyttöesineitä.
Jos kotilatausta ei ole ja kilsoja tulee 52tkm/vuosi tahtia, en suosittele sähköautoa.
Ihan tuhoon tuomittu ajatus aina arpoa onko se vapaana vai ei. Ja kauanko siinä saa pysäköidä. Jos käyttää viikossa 10 h autossa, niin siihen ei taatusti kaipaa toista kymmäntä tuntia laturin kanssa tuskailua.Jos siinä kotikulmilla sattuu olemaan joku Type2-laturi niin se voi olla ihan toimiva ratkaisu myös? Sitten jos voi latailla kotona matkalaturilla pistorasiasta niin avot.
Ei ole. Auto pieneen liikkeeseen ja sitten kääntö.Eikö tämä ole aika tavanomaista jossain parkkipaikoilla ym?
Komppaan kyllä tässä, että ilman kotilatausta on vähän tuskaa. Ajattelin, että hyvin pärjää julkisella, mutta oli se kyllä aika työlästä aina ajella julkiselle ja istua siellä se 20-30 minuuttia ja odotella latausta. Kun ajeli sieltä kotiin, niin 8% akusta häipyi jo siinä. Kun taloyhtiöön tuli lataussysteemi (eParking), niin vaikka se on 16A lataus, niin on se kyllä helpottanut elämää ja uudelleen en tuohon julkiseen rumbaan lähtisi.Kiitoksia paljon vastauksista!
Joo menee hankalaksi tuon kanssa kun ei oikein ole mahdollisuutta kotilataukseen.
Koti pihalla ei voi ladata kun se on yleinen tie. Parkkipirkko muistuttaa kyllä asiasta sitten