Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Tuskin tosiaan uudemman auton myyjä haluaa vanhempaa autoa ottaa. Eli Model 3 tai Model Y vaan nettiautoon myyntiin?

Menee kaupaksi, mutta hinnasta en osaa sanoa? Vaikka 2000€ halvemmalla, kuin nettiauton hinnat?
Sulla on aika ruusuinen kuva jos meinaat 2000€ riittävän. Noi sun toisen viestin autotkin menis siten, että 21:n pyynti olisi tietysti pirusti enemmän liikkeessä kuin 23k€ ja 19 hyvitys ei taatusti ole ollut noin hyvä tuolla pyynnillä. 16-17 k€ ehkä. Väli siis 7-8 k€. Liikkeiden kanssa kun pelaa, niin 5 k€ katoaa nopeasti.
 
Sulla on aika ruusuinen kuva jos meinaat 2000€ riittävän. Noi sun toisen viestin autotkin menis siten, että 21:n pyynti olisi tietysti pirusti enemmän liikkeessä kuin 23k€ ja 19 hyvitys ei taatusti ole ollut noin hyvä tuolla pyynnillä. 16-17 k€ ehkä. Väli siis 7-8 k€. Liikkeiden kanssa kun pelaa, niin 5 k€ katoaa nopeasti.
Aivan totta. Jos olisi ollut nopea, niin punaisen vm2021 auton olisi saanut vielä tänään 23100€. Nyt kun auto menee liikkeeseen, niin toki hinta sitten on jotain muuta.

Kyllä nuo yksityisen myyjän autot menee pienellä alella kaupaksi (noin 2000€).

Toki jos pakko asioida liikkeen kanssa, niin varmasti tuo 7-8k€ menee. Ei ole oikein ideaa vaihtaa noin suurella välirahalla (paitsi liikkeen kannalta).

Edit (korjattu vuosilukuja):
Ja jos tarvitsee rahoituksen, niin voi olla senkin takia hankala pitää hetken kahta autoa.
 
Sulla on aika ruusuinen kuva jos meinaat 2000€ riittävän. Noi sun toisen viestin autotkin menis siten, että 21:n pyynti olisi tietysti pirusti enemmän liikkeessä kuin 23k€ ja 19 hyvitys ei taatusti ole ollut noin hyvä tuolla pyynnillä. 16-17 k€ ehkä. Väli siis 7-8 k€. Liikkeiden kanssa kun pelaa, niin 5 k€ katoaa nopeasti.
Autovexistä lokakuussa useampia tarjouksia 31-32750k väliin 22 vm:n Model 3LR:stä suoraostona. Ei tossa kauhean monen tonnin gappia liikkeen pyyntiin mahdu. Eikä ne mitään megamarginaaleja sinne jätäkään silloin kun olettavat, että tavara liikkuu. Ja Model 3 on liikkunut käytettynä hyvin.

Edit. toki 22:ssa vielä takuuta yli vuosi jäljellä / tässä tapauksessa reipas 20k km, joten liikkeellä ei ihan akuuttia huolta siitä, että seuraavalla hajoaa siitä jotain.
 
Viimeksi muokattu:
Taisi olla tuolloin pikkusen reipas 50k. Oli hetkellinen autokuume ja mietin Highlandia tai i4:sta, mutta ei kestänyt pää luopua tuohon hintaan - varsinkin kun tietää että niistäkin häviää sama 15-20k taas seuraavan parin vuoden aikana.
Edit. Näytti olleen 55k. Pyysin silloin (9.10) tarjousta myös Teslalta. Heiltä olisi saanut kokonaiset 26400€..
 
Viimeksi muokattu:
Aivan totta. Jos olisi ollut nopea, niin punaisen vm2021 auton olisi saanut vielä tänään 23100€. Nyt kun auto menee liikkeeseen, niin toki hinta sitten on jotain muuta.

Kyllä nuo yksityisen myyjän autot menee pienellä alella kaupaksi (noin 2000€).

Toki jos pakko asioida liikkeen kanssa, niin varmasti tuo 7-8k€ menee. Ei ole oikein ideaa vaihtaa noin suurella välirahalla (paitsi liikkeen kannalta).

Edit (korjattu vuosilukuja):
Ja jos tarvitsee rahoituksen, niin voi olla senkin takia hankala pitää hetken kahta autoa.
Liikkeestä voi saada jotain rahaa, jos ostettu porsii heti. Samasta syystä myynnistä liikkeelle saa vähemmän. Suomi on sen verran persaukinen, että 20 k€ on yleensä rahoitettu.
 
Liikkeestä voi saada jotain rahaa, jos ostettu porsii heti. Samasta syystä myynnistä liikkeelle saa vähemmän. Suomi on sen verran persaukinen, että 20 k€ on yleensä rahoitettu.
Totta. Kun se 4 vuoden takuu on loppu, niin liikkeelleen vastuulle jää se virhevastuu autosta.

Ei liity Teslaan suoraan, mutta tuossa listauksessa on mun vanha sähköauto ensimmäisenä/halvimpana. 21500€.

Hyvää palvelua sain autoliikkeeltä ja kyydin kotiin myös. Peugeotin myynti nettiautossa ei oikein edistynyt. Vaihtoehdotuksia tuli, mutta kaikki oli niin ylihintaisia autoja, että ei mitään mahdollisuuksia :D Nettiauton kautta tuli kyllä tuo autoliikkeenkin yhteydenotto. Eli siis, jos autoliike saisi tuolla pyyntihinnalla myytyä, niin 3100€ tulisi kaupasta. Erittäin hyvä auto ja pitäisi olla viimeisen päälle hyvin pidetty. SOC jopa 100% ja kilometrit 25tkm.

Veikkasin siis että 2000€ ale nettiautossa riittäisi, mutta jos se ei vielä Teslan kohdalla riitä, niin 3000-3500€ ale olisi jo hyvä.

Tilalla nyt sitten ollut Model S 90D facelift 2016. Se tuli toisen autoliikkeen kautta. Minua ennen ollut 200tkm ajan yhdellä ja samalla omistajalla Suomessa.

Isompi auto, mutta onhan se kyllä 7 vuotta vanhempi.
Screenshot_2025-01-09-13-34-41-57_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
 
Tuon kuskin oven kromilistan saa muuten nostettua suoraan ihan näppivoimin ylöspäin kiskomalla.
Täytyy kokeilla, kiitos.

Facebookin puolelta Model Y kuvat. hieman muokattu valoja + muut parannukset. Vähän epäselvät kuvat kyllä on.

Screenshot_2025-01-09-14-26-50-81_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg

Screenshot_2025-01-09-14-27-21-62_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg


Edit:
Hieman cybertruck tyyliset valot.
 
Täytyy kokeilla, kiitos.

Facebookin puolelta Model Y kuvat. hieman muokattu valoja + muut parannukset. Vähän epäselvät kuvat kyllä on.

Screenshot_2025-01-09-14-26-50-81_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg

Screenshot_2025-01-09-14-27-21-62_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg


Edit:
Hieman cybertruck tyyliset valot.

Toivottavasti tässä kuvakulma valehtelee tms mutta tuossa ylemmässä kuvassa auto näyttää täydellisen epäsopusuhteiselta.

Highlandin lamput näyttää paremmalta kuin nuo CT viritykset.
 
Cyberissä ainakin on, joten mahdollisesti mennään aika samankaltaisella patterilla (ellei samalla).

Hmm.. toki cyberissä tuo valo on kauempana lightbarista, mutta onhan se isommalla keulalla varustettukin. Ehkä muoto nyt ei ihan kuitenkaan samaa ole..

Mutta tosiaan näyttää Huyndai Konalta äkkiä katsottuna tuo keula, mutta onhan tuo kuva aika kaukaa ja muoto ei aivan yhtä pyöristetty pystyseinä ole kuitenkaan. Light bar nyt ei ikävä kyllä itseäni sytytä vaikka sitä tupataan tunkea vähän jokaisen auton keulaan. Varsinkin viiruna turhan pelkistetty.
 
Viimeksi muokattu:
Onkohan tuossa sitten alempana kunnon valot?
Ajovalot ylhäällä, sumarit alhaalla. Jotenkin arvelisin, että tuossa on samanlaiset tai erittäin samankaltaiset ajovaloumpiot kuin Model 3:ssakin. Takavalotkin näyttävät samanlaisilta (pl. lightbar), puskurissakin on tismalleen sama muotokieli ja toistaiseksi Tesla on hyvin tiukasti suosinut samojen osien käyttöä 3/Y.

E: kuvassa näyttää kyllä vahvasti, että etukonttia myöten olisi keulaa suunniteltu uusiksi, mutta saapi nähdä.
 
Ajovalot ylhäällä, sumarit alhaalla. Jotenkin arvelisin, että tuossa on samanlaiset tai erittäin samankaltaiset ajovaloumpiot kuin Model 3:ssakin. Takavalotkin näyttävät samanlaisilta (pl. lightbar), puskurissakin on tismalleen sama muotokieli ja toistaiseksi Tesla on hyvin tiukasti suosinut samojen osien käyttöä 3/Y.

E: kuvassa näyttää kyllä vahvasti, että etukonttia myöten olisi keulaa suunniteltu uusiksi, mutta saapi nähdä.
Toisivatko muka sumarit? Nehän poistettiin 3:sta koska uudet valot on paremmat.
 
"Neliörattitrendi" on nykyään valtavirtaa.

Ymmärrän sen funkionaalisuuden suhteen. Tasainen alaosa helpottaa autoon istumista ja poistumista, tasainen yläosa esim HUD:ia näkyvyyttä varten. Vähän hassua kun on tottunut pitämään ympyrästä kiinni.

Viikset olis tietty jees.
 
"Neliörattitrendi" on nykyään valtavirtaa.

Ymmärrän sen funkionaalisuuden suhteen. Tasainen alaosa helpottaa autoon istumista ja poistumista, tasainen yläosa esim HUD:ia näkyvyyttä varten. Vähän hassua kun on tottunut pitämään ympyrästä kiinni.

Viikset olis tietty jees.
HUD ois myös jees.
 
En usko, että on 48V, SbW saati 800V, vaatis isompia rakennemuutoksia mitä näin puolivälitrimmissä tehdään.

Nuo tulee S/X seuraavaksi jotain -26 ehkä. :hmm:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 225
Viestejä
4 578 785
Jäsenet
75 374
Uusin jäsen
Sludge

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom