Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jep. Vielä saisi ajaa paljon, että tippuisi vaikka sinne 70% tasoon. Varmaan siinä nurkilla jo riski, että akku hajoaa kokonaan?Voi olla, että akku menee kaput, jos tipahtaa tuonne 70-80 lukemille. Tarkkaile tilannetta.
Ulkomaiden hintataso tulee viiveellä Suomeenkin, hyvä.Tuo myös osaltaan tuo käytettyjen hintoja alas, kun ostajalla on toisella tavalla valikoimaa kuin jossain toisessa merkissä/mallissa. Ostajalle mukavampaa kun voi valita niistä parista kymmenestä suht identtisestä mallista sen sopivimman/edullisimman tai sitten vain tingata sen sopivan hinnan.
Vuodet 2026-2027 voivat olla mielenkiintoisia, kun markkinoilla tulee hulppea määrä valkoisia Y-malleja mustilla penkeillä leasing-sopimusten loppumisten myötä. Liisarifirmoilla on pähkäiltävää hinnoittelussa, kun eroavaisuudet ovat marginaalisia. Hintakilpailu on varmasti aikamoista eikä sitä helpota jatkuva käytettyjen tuonti ulkomailta. Nettiautossa on nyt myynnissä ~200 Y:tä, joista vain 1/3 on 2023-2024.Tuo myös osaltaan tuo käytettyjen hintoja alas, kun ostajalla on toisella tavalla valikoimaa kuin jossain toisessa merkissä/mallissa. Ostajalle mukavampaa kun voi valita niistä parista kymmenestä suht identtisestä mallista sen sopivimman/edullisimman tai sitten vain tingata sen sopivan hinnan.
Y löytyy 204kpl.Vuodet 2026-2027 voivat olla mielenkiintoisia, kun markkinoilla tulee hulppea määrä valkoisia Y-malleja mustilla penkeillä leasing-sopimusten loppumisten myötä. Liisarifirmoilla on pähkäiltävää hinnoittelussa, kun eroavaisuudet ovat marginaalisia. Hintakilpailu on varmasti aikamoista eikä sitä helpota jatkuva käytettyjen tuonti ulkomailta. Nettiautossa on nyt myynnissä ~200 Y:tä, joista vain 1/3 on 2023-2024.
Talvella Range Modesta on selvä parannus kulutukseen jos matkat on suhteellisen lyhyitä. Omassa taloudessa ajetaan 2018 75D ässällä paljon 5-20km kehäteiden nurkka-ajoa. Akku ei ehdi lämpiämään kunnolla, mutta virtaa kuitenkin käytetään sen lämmittämiseen muuten. Range Mode vähentää (vai jopa sammuttaa kokonaan?) myös akun lämmityksen ja kulutus on ehkä kolmanneksen pienempää. Kovilla pakkasilla lämpöä kaipaa jo kabiiniinkin ja pitkillä matkoilla taas sähkönkäyttö tasaantunee. Siinä ja tässä kannattaako tuon kanssa kikkailla, mutta omassa käytössäni pidän pakkaskauden päällä ja muuten pois.Minkähän aikaa auton ja akun lämmitys on päällä, kun lämmitys on ajastettu loppumaan esim aamu klo 8.00? Vai laskeeko auto tosiaan lämmitysajan jotenkin ulkolämpötilan perusteella?
Toinen kysymys. Range Mode. Tuo taitaa olla aika turha säätö? Itse en tuosta ole huomannut oikein mitään eroa?
"Range Mode -tila
Range Mode -tila (jos varusteena) säästää energiaa rajoittamalla ilmastointijärjestelmän tehoa ja sammuttamalla tehostevalaistuksen. Kytke Range Mode käyttöön valitsemalla Hallintalaitteet > Ajaminen > Range Mode.Nelivetomallissa Range Mode -tila myös jakaa väännön moottorien välillä tavalla, joka takaa pisimmän toimintasäteen."
Corollaa taitaa sentään olla hieman useammalla värillä ja varustelutasolla.Toyota Corolla vm2021 ja uudemmat löytyy myynnistä 803kpl, eli ei tuo Teslan 400kpl vielä paljoa ole silti?
Totta. Corollan perusväri on näköjään perus valkoinen. Y taas valkoinen metalliväri. Jos haluaa sinisen, niin se olisi heti 1300€ lisää. Ja kaksi hienompaa väriä 2600€.Corollaa taitaa sentään olla hieman useammalla värillä ja varustelutasolla.
ei pahus, nyt ei kun vaihtamaan, kun on niin paljon enemmän tarjolla eli parempi kuin tesla, jossa kaikki on niin harmittavan heikkoa ja huonoa. -- ainiin, sitten heräsin. Ei kait kukaan korollalla aja kuin pakosta? arvo säilyy tuon takia . Joo, sähköautojen vaihtoarvot uudehkona kyllä pask*ja, jos on ostanut ylihintaan. Kyllä tällä kärsii vaikka 5 vuotta vielä ajella, niin maailma on muutenkin kääntynyt mihinlie siinä välissä. Näissä alkaa olla vähän sellaista ongelmaa kuin työ-windows-läppäreissä .. 5v vanha läppäri (iso ssd ja 16GB muistia) toimii ihan hyvin edelleen - uusi ei tarjoa juuri mitään edistyksellistä etua että olisi pakko vaihtaa ja ottaa heti turpaan vaihtoarvossa.Corollaa taitaa sentään olla hieman useammalla värillä ja varustelutasolla.
Ihan Tesla tossa tuntuu foorumin otsikossa lukevan:Renkaiden foumi?
Kiitos vinkeistä! Tuo Range Mode olikin päällä, kun auton ostin. Ja tuossa tilassa ei oikein Regen toimi, kun nyt muistin asian. Eli kylmä/lämmittämätön akku, niin johtuu tietysti siitä.Talvella Range Modesta on selvä parannus kulutukseen jos matkat on suhteellisen lyhyitä. Omassa taloudessa ajetaan 2018 75D ässällä paljon 5-20km kehäteiden nurkka-ajoa. Akku ei ehdi lämpiämään kunnolla, mutta virtaa kuitenkin käytetään sen lämmittämiseen muuten. Range Mode vähentää (vai jopa sammuttaa kokonaan?) myös akun lämmityksen ja kulutus on ehkä kolmanneksen pienempää. Kovilla pakkasilla lämpöä kaipaa jo kabiiniinkin ja pitkillä matkoilla taas sähkönkäyttö tasaantunee. Siinä ja tässä kannattaako tuon kanssa kikkailla, mutta omassa käytössäni pidän pakkaskauden päällä ja muuten pois.
Tsekkailin myös nämä viikonloppuna. Ei missään vettä / jäätä ja sama tapahtui tosiaan myös siten, että edes ikkuna ei ollut jäässä.Voi myös olla että oven istutus on tiukka ja tällöin sinne sisäkaareen jää vettä. Etenkin takaovissa. Kannattaa katsoa kun saa ovat auki onko siellä sisäkaaren pohjassa jäätä.
Tsekkailin myös nämä viikonloppuna. Ei missään vettä / jäätä ja sama tapahtui tosiaan myös siten, että edes ikkuna ei ollut jäässä.
Syypää on tuolla rajauksella helppo rajata oven lukituksen avaavaan sähkömoottoriin tai vivustoon, jota se käskyttää (Mikäli vivusto ei ole sama mitä sisällä oleva mekaaninen kahva käskyttää). Se onkin sitten hyvä kysymys millä tuota voi estää jäätymästä, kun kilkkeet ovat jossain oven sisäpuolella jemmassa. Mulla oli joskus samanlainen ongelma eemelissä, jossa ratkaisin tilanteen jättämällä kovilla pakkasilla ovet auki, jotta pääsen takaa sisään, mutta tämä taitaisi alkaa huutamaan. Muutaman päivän kuivattelu tallissa poisti sitten ongelman sen talven osalta. Onneksi se apparin puoli ei ole temppuillut..
Kyllä se akku siitä ihan ajaessakin lämpenee ja regeni herää hetken jälkeen. Ekoissa valoissa pitää vaan aina muistaa käyttää jarruakinKiitos vinkeistä! Tuo Range Mode olikin päällä, kun auton ostin. Ja tuossa tilassa ei oikein Regen toimi, kun nyt muistin asian. Eli kylmä/lämmittämätön akku, niin johtuu tietysti siitä.
Itsellä tulee myös aika paljon tuota 5-20km ajoa ja harvemmin pitempää.
Teslan ohjeessa ei taidettu selostaa, että akun lämmitintä ei Range Moden kanssa käytetä, niin selvensi asiaa.
Onko muuten ollut mitään korjattavaa vm2018 75D, joka teillä on? Tuossa tosiaan sisäinen laturi oli mennyt kilometreillä 224tkm ja nytkin on mittarissa vielä tuo 224tkm. Kolme gen3 ovenkahvaa. Etupäähän jotain ja jarrulevyt eteen. Tuulilasi. Mutta nyt toimii kyllä ihmeen hyvin.
Selvyyden vuoksi lienee syytä todeta, että minulla on Y. Lähinnä tuon esiin, että tulevina vuosina 2021-2024 mallien arvonalenema tulee olemaan suurta niin käytettyjen (sekä samalla vähäisen mallivariaation) suuren tarjonnan ja uuden juniper-mallin takia.ei pahus, nyt ei kun vaihtamaan, kun on niin paljon enemmän tarjolla eli parempi kuin tesla, jossa kaikki on niin harmittavan heikkoa ja huonoa. -- ainiin, sitten heräsin. Ei kait kukaan korollalla aja kuin pakosta? arvo säilyy tuon takia . Joo, sähköautojen vaihtoarvot uudehkona kyllä pask*ja, jos on ostanut ylihintaan. Kyllä tällä kärsii vaikka 5 vuotta vielä ajella, niin maailma on muutenkin kääntynyt mihinlie siinä välissä. Näissä alkaa olla vähän sellaista ongelmaa kuin työ-windows-läppäreissä .. 5v vanha läppäri (iso ssd ja 16GB muistia) toimii ihan hyvin edelleen - uusi ei tarjoa juuri mitään edistyksellistä etua että olisi pakko vaihtaa ja ottaa heti turpaan vaihtoarvossa.
Onko sulla jotain esimerkkiä siitä, miksi suuri määrä tiettyä käytettyä autoa alentaa sen hintaa? Että jonkin segmentin selvästi suosituin auto olisi erityisen hyljitty käytettynä (kun ei oteta huomioon mitään urheiluautoja)? Ei Toyota Corollan hyvä arvon pitäminen varmaan nyt kuitenkaan johdu siitä, että joku auto on vähän eri värinen tai jossakin on vähän eri varustetta vrt. toinen.Selvyyden vuoksi lienee syytä todeta, että minulla on Y. Lähinnä tuon esiin, että tulevina vuosina 2021-2024 mallien arvonalenema tulee olemaan suurta niin käytettyjen (sekä samalla vähäisen mallivariaation) suuren tarjonnan ja uuden juniper-mallin takia.