Aivan totta! Eihän siinä tehdä mitään. Paitsi sitten jos jotain alkavaa vikaa havaitsevat. Täytyy olla akkuautoon ja kokkolan autohuoltoon joskus yhteydessä ja kysellä lisää.
Itse olen tarkistanut
-vikakoodit (ei ole ainakaan mitään akkuun liittyvää)
-kapasiteetti ok. Nyt 87.5% (224tkm)
Eli siis venttiilit kyllä puhdistetaan, mutta eikö olisi fiksua samalla uusia kaikki venttiilit?
Koska tuo ei ole P90D, niin siinä ei ole tuota hajoavaa isoa takamoottoria.
Oikeastaan voisi itse tutkia nuo venttiilit jotka näkyy auton alta luultavasti? Paitsi että varmaan saisi ostaa ensin uudet venttiilit jostain ja vaihtaa ne sitten?
"Ennakoiva huolto Tesla Model S/X akkuun, jolla pidennetään akun elinikää
Hinta 1090 euroa
- Vikakoodien, akun jännitteiden ja ja kapasiteettien tarkastus
- Puhdistetaan akun helmat ja venttiilit kurasta ja tarvittaessa uusitaan venttiilit
- Tiivistetään tarvittaessa helmoja, millä hidastetaan kuran kertymistä helmoihin jatkossa
- Mahdollisesti akkuun kertyneen kosteuden poisto avaamatta akkua
- Tarkastetaan akun liitinpaneelin kunto – tarvittaessa lisätyönä vaihdetaan tai kunnostetaan
- Rapidmate korkeajänniteliittimen tiivisteen kuntotarkastus ja vaihto tarvittaessa
- Tarvittaessa akun päällä olevan suojamuovin kuivatus
- Takamoottorin (LDU) jäähdytysnestevuodon pikatarkastus
- Akun tiiveystesti
- Kattava huoltoraportti
Huoltoa varatessa varaudu jättämään auto yöksi, jolloin akkua ehditään tarvittaessa kuivata paremmin, jos akussa kosteutta havaitaan.
Tarvittaessa huollon ajaksi saatavilla
sijaisauto (Model 3) 59 €/vrk."
www.akkuauto.fi