Kuten tiedossa on, Tesla on päättänyt olla noudattamatta kuluttajariitalautakunnan ratkaisuja, joiden mukaan heidän tulisi hyvittää virhevastuun perusteella pian takuun jälkeen hajonneista lämpöpumpuista. Koska kuluttajariitalautakunnan ratkaisut eivät ole juridisesti sitovia, ainoa keino edistää asiaa on viedä asia käräjäoikeuden käsiteltäväksi.
Kyselin aikaisemmin kiinnostuneita lähtemään yhdessä ajamaan kannetta Teslaa vastaan. Ajatus oli, että odotellaan muutama kuluttajariitalautakunnan ratkaisu ja lähdetään niiden turvin eteenpäin. Odottavan aika on kuitenkin osoittautunut pitkäksi, toistaiseksi en ole ainakaan tietoinen kuin kahdesta ratkaisusta. Niissä molemmissa on suositeltu maksettavaksi hyvitystä. Asiassa on nyt tehty ratkaisu, että tätä lähdetään nyt viemään eteenpäin. Vaikka ratkaisuja ei ole kuin kaksi, vastaavia tapauksia on pilvin pimein. Nämä kaksi ratkaisua ja sen päälle tarvittaessa hankittava asiantuntijalausunto ovat minun näkemykseni mukaan riittävä osoitus siitä, että kysymyksessä on ennenaikainen rikkoutuminen ja siten virhe.
Itsetarkoitus ei ole päästä oikeuteen, joten luonnollisesti prosessi alkaa neuvotteluilla Teslan kanssa. Jos ne eivät johda tulokseen, asia kuitenkin tullaan viemään käräjäoikeuteen. Jos olet kiinnostunut lähtemään porukkaan mukaan, voit olla yhteydessä minuun sähköpostilla
mikko.heinonkoski@heinonkoski.fi tai puhelimitse 045 262 3515 niin annan mielelläni lisätietoja. Vastailen toki tässä ketjussakin esiin nouseviin kysymyksiin.
Mahdollisesta toimeksiannosta ja asian ajamisesta vastaa yritykseni Asianajotoimisto Heinonkoski Oy ja allekirjoittanut toimii asiasta vastaavana asianajajana.