- Liittynyt
- 28.12.2018
- Viestejä
- 627
Oma 2 centtiä näihin range juttuihin.
Yleensä keskustelu menee niin että puhutaan/kysytään, paljonko tuolla pääsee maksimissaan.
Mutta mun mielestä se mikä merkkaa, on se mitä pääsee 80-20% latausvälillä. Matka ajoihin nykyisten kaikkien Teslojen range riittää kyllä, ja jos ei riitä väitän että psykologialla/asenteilla on tekemistä asian kanssa. Silloin kannattaa valita muu käyttövoima.
Lataussuositus on normisti tuo 80% ja 20% kohdalla alkaa yleensä tulemaan rangeahdistus vastaan, etenkin talvella. Eli normiajossa näillä pelataan tuolla akunvälillä. Ja talvella pätkäajossa, missä joko lämmität autoa välillä tai pidät auton lämpimänä, tuolla ei pitkälle mennä. Saattaa olla että 100km pätkäajon jälkeen tekee mieli etsiä laturia pikaisesti. Kesällä niinkään ei pätkäajo vaikuta rangeen, vaikka kabiinin ylilämpeämissuoja olisi kokoajan päällä.
Yleensä keskustelu menee niin että puhutaan/kysytään, paljonko tuolla pääsee maksimissaan.
Mutta mun mielestä se mikä merkkaa, on se mitä pääsee 80-20% latausvälillä. Matka ajoihin nykyisten kaikkien Teslojen range riittää kyllä, ja jos ei riitä väitän että psykologialla/asenteilla on tekemistä asian kanssa. Silloin kannattaa valita muu käyttövoima.
Lataussuositus on normisti tuo 80% ja 20% kohdalla alkaa yleensä tulemaan rangeahdistus vastaan, etenkin talvella. Eli normiajossa näillä pelataan tuolla akunvälillä. Ja talvella pätkäajossa, missä joko lämmität autoa välillä tai pidät auton lämpimänä, tuolla ei pitkälle mennä. Saattaa olla että 100km pätkäajon jälkeen tekee mieli etsiä laturia pikaisesti. Kesällä niinkään ei pätkäajo vaikuta rangeen, vaikka kabiinin ylilämpeämissuoja olisi kokoajan päällä.