Tuli tehtyä ensimmäinen vetokujareissu täältä idästä. 900km menopaluu. Itellä etätyöt ja ilmaisöitä hotelliin niin pidin tän pienenä lomareissuna arjen keskellä.
Lista seuraavanlainen: Ajovaloumpioissa kosteutta, Lokarin liner repsotti, 12v akku hyytyi kovimmilla pakkasilla, Tukivarsi narisi syksyllä.
Positiiivistä:
- Helppo varaus apsin kautta, jono noin 1kk, (ei kriittisiä juttuja) niin ihan ok.
- Soitettiin viikkoa ennen huoltoaikaa etädiagnoosin osalta ja kyseltiin lisätietoja ja selvitettiin asioita sekä katsottiin livenä auton dataa.
- Työmääräin tuli sovitusti ja takuukeissejä 0€.
- Loaner oli varattu -> vaihdoin uber seteleihin tiskillä ollessa (80e per vrk kun auto huollossa) kun en tarvinnut autoa ja joku muu varmasti tarvitsee kovemmin kuin minä tässä tapauksessa.
- Auto valmistui 1vrk etuajassa kun sitä erikseen pyysin.
- Oli ladattu kuten pyysin.
- Roikkuva rengaskotelo liner oli vaihdettu uuteen ja uudenmalliseen.
- Tukivarret oli rasvattu ja tiivistetty.
Negaa:
- Oli jo ennakolta käytännössä päätetty ettei umpioita vaihdeta vaan pitäisi itse lämmitellä ja odottaa et kosteus poistuu. Ok osittain ymmärrän et lähes ominaisuus led umpioissa, mut osalla on vaihdettu eli missä raja mikä on viallinen ja mikä ei? Mielestäni mulla oli aika extreme case jo.
- 12v akusta ei löydetty vikaa (kun latasin sen itse) ja ei löydetty myöskään syytä miksi jännite oli päässyt alas ja lataus loppunut vaikka auto oli piuhassa. Kommentti oli et pitäs saada diagnoosiin vikatilassa ja tuli pyyntö ottaa minuutilleen aika ylös jos tekee uudelleen et voidaan katsoa logeja.... kun kysyin että eikö vikailmoituksista jää kellonaikaa ylös niin ei kuulemma.
(en usko kyllä tätä kun 2000luvun vagissakin jo jää). No enivei no big deal, ranger kuulemma kiertää jo idässäkin jos uusii tai nappaan ite uuden akun mätinetistä 60e ja vartin homma laittaa. Kolmosessa sentään 12v akkuvika ei jätä tielle vaan kytkee kaiken dc-dc muuntimen päähän ja rajoittaa ominaisuuksia pienentääkseen kulutusta (kuten esim penkinlämmittimet ei toimi).
Kyselin myös onko huoltoverkoston laajentumisesta hyshystietoa ja koitin lukea naamaa tuloksetta. Kertoili kuitenkin suoraan että tälle autokannalle 2 pistettä on riittämätön ja autokanta tulee vain lisääntymään, ehkä tästä vois päätellä et suunnitteilla on. Jätin toiveeni et saatais vaikka Kuopioon yks niistä uusista pisteistä kun lapinmiehet on tottuneet ajamaan pitempiä siivuja.
Summattuna kommunikaatio oli hyvää, huolto alkoi ajallaan ja valmistui etuajassa luvatusta. Lounerikin olisi onnistunut vaikka foorumin mukaan ilppivikasia pihat täynnä.
Akun vaihtamattomuudesta jäi vähän paskanmaku suuhun.