Mitä jos jatkettaisiin taas otsikon mukaisilla aiheilla ja yritettäisiin pysyä aiheessa jossain määrin
Ketjun aihe on "Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä". Teslan ympärillä pyörivistä Muskin tekemisistä keskustelu liittyy mielestäni aika olennaisesti näihin. Vai oliko tarkoitus, että täällä keskustellaan vain ja ainoastaan niistä autoista? En yritä viisastella, vaan tämä oli ihan vilpitön kysymys, kun en ole ketjua niin aktiivisesti seurannut.
Musk ja tämän firmojen tekemiset kyllä kiinnostavat ja jos täällä ei sovi niistä keskustella, niin sitten lienee syytä perustaa sille kokonaisuudelle oma ketjunsa.
Mahtuukohan tuolla edes avaamaan ovia kunnolla kun näyttää niin kapealta.
Tässä videossa kuski sanoo, että tunneli on 12 jalkaa (3,66m) leveä ja molemmille puolille autoa jää 17 tuumaa (43cm) tyhjää. Ei siis käytännössä saa kunnolla ovia auki, mutta varmaan sen verran kuitenkin että ainakin osa kävelemään kykenevistä matkustajista pääsee ujuttautumaan ulos hätätilanteessa.
Boring Companyn porakin on vain 4,3m halkaisijaltaan, kun taas normaalisti tunneliporat ovat 3-4x isompia. Pienempi pora on varmasti näppärämpi siirtää ja sillä saa porattua nopeammin, mutta aika pienillä marginaaleilla tuntuvat joka tapauksessa pelaavan.
Vähän arveluttaa myös se, että kuinka kustannustehokasta on ajattaa 80 autoa ja kuskia 24/7 tuossa nyt käytössä olevassa ensimmäisessä pikkutunnelissa? Suunnitelmissa on kuulemma laajentaa verkostoa Las Vegasin alla 10 mailin mittaiseksi (edit.
tässä jutussa puhutaan 29 mailista), joka luonnollisesti nostaa myös kuskien ja autojen määrää. Kasinot maksavat itse omat liittymänsä, mutta se on pieni osa kokonaisuudesta.
Väkisinkin tulee mieleen, että sama olisi jollakin kiskoilla liikkuvalla ja useampia matkustajia kerralla kuljettavalla sähkökulkineella aika paljon kustannustehokkaampaa ja melko varmasti turvallisempaakin. Tällaisenaan tämä toimii samalla mainoksena Teslalle, joten ehkä kustannukset koetaan sitä kautta oikeutetuiksi?
Jotain tällaisia taisi Teslakin alunperin suunnitella, mutta en tiedä mikä on näiden tilanne nyt: