- Liittynyt
- 10.11.2018
- Viestejä
- 1 825
Oma autoni on heinäkuulta ja vielä 2.5. Jonkin verran on kai tullut vielä syksylläkin. Ilmeisesti SR+:aan laitettiin Nvidiaa niin kauan kuin oli osaa varastossa.
Jännä, mun kasattiin toukokuussa 2019 ja on HW3
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oma autoni on heinäkuulta ja vielä 2.5. Jonkin verran on kai tullut vielä syksylläkin. Ilmeisesti SR+:aan laitettiin Nvidiaa niin kauan kuin oli osaa varastossa.
Tämä on yksi syistä miksi en tykkää Teslasta - kun ostat auton, saat sian säkissä, etkä voi etukäteen tietää, että mitä sieltä tulee.Jännä, mun kasattiin toukokuussa 2019 ja on HW3
Tarkoittaako tuo että jokaisesta kahdeksasta latausasemasta lähtee yhtäaikaisesti 250kWh?Model 3 -autoon saa ladattua jopa 120 kilometriä noin viidessä minuutissa V3 Supercharger -latausasemalla, sillä käytössä on 250 kW:n huipputeho ja sujuva virransyöttö ilman virranjakotoimintoa.
Onhan se. Etenkin kun papa Elon jo huhtikuussa vakuutteli Twitterissä, että kaikki autot tästä eteenpäin ovat HW3:lla.Jännä, mun kasattiin toukokuussa 2019 ja on HW3
Itse saattaisin hyvinkin maksaa 200€ kertamaksun vanhaan ruoskaan siitä ilosta, että se ajaa autonomisesti minut 2-3vk mittaisen lomamatkan aikana pitkien siirtymien yli.Onhan se. Etenkin kun papa Elon jo huhtikuussa vakuutteli Twitterissä, että kaikki autot tästä eteenpäin ovat HW3:lla.
Toisaalta aika yhdentekevää, koska FSD ei tule näillä autoilla koskaan olemaan käytössä. Jos kaikki tekniset ja lakitekniset haasteet saataisiinkin x vuoden päästä voitettua, olisi silloin fiksumpaa ostaa uusi auto FSD:llä kuin maksaa siitä vanhaan ruoskaan.
V3:set ovat muistaakseni itsenäisiä, joten jokainen latausasema voi syöttää 250kW. Käytännössä Teslalla ei ole markkinoilla autoja jotka pystyisivät lataamaan täydellä teholla ihan paria minuuttia pidempään, joten on lähes mahdotonta järjestää tilannetta, jossa kaikille 8:lle latauspisteelle saapuu samalla minuutilla juuri optimaalisen tyhjällä akulla (10-15%) + esilämpimällä akulla autot ja kaikki kytkevät latauksen yhtä aikaa päälle.
Tarkoittaako tuo että jokaisesta kahdeksasta latausasemasta lähtee yhtäaikaisesti 250kWh?
Tuota vähän vääristää se, että tarjontaa ei ole hirveästi vielä mutta se laajenee kyllä. Kia ja Hyundai voivat ehkä nostaa päätään ensi vuonna.Näyttää siltä, että burmanm kuuluu model 3 omistajien vähemmistöön ja itse taas tuohon tyytyväiseen enemmistöön
Kaduttaako sähköautoon vaihtaminen? Norjalaiskyselystä piirtyy selkeä vastaus – yksi valmistaja ylitse muiden
Teslan omistajat näyttävät olevan Norjan tyytyväisimpiä sähköautoilijoita.www.mtvuutiset.fi
Näyttää siltä, että burmanm kuuluu model 3 omistajien vähemmistöön ja itse taas tuohon tyytyväiseen enemmistöön
2-3vKauanko pidät autoa? 2v, 5v?
New & Used Electric Cars | TeslaAutokuumehan se sieltä iski TM3 LR koeajon jälkeen. Vaihdokkien hinnat ovat uuden kantturoissa eikä varsinaista merkittävää arvonalenemaa ole näemmä markkinoilla oleviin tullut. Kiikarissa on loppuvuonna 2020 valmistunut M3 LR facelift (n. 58 000€) kaksilla renkailla ja yksillä vanteilla ajettuna 11tkm. Saksan tuontia. Pientä kulumaa tullut kahteen vanteeseen edellisellä saksalaisomistajalla, yksi kamera pimeänä (joka menee myyjän mukaan takuuseen ja he vaihdattavat sen Teslalla). Herää lähinnä kysymys rahoituskuvioita pyöritellessäni, että minkälaista riskiä on nykyisissä hinnoissa. Uusi olisi kuitenkin aina uusi ja sen saa samalla rahalla ja aavistuksen suuremmalla käsirahalla (6300e), mitä autokaupan kanssa on pyöritelty. Teknologiahan se kehittyy, parempia akkuja ilmeisesti tulossa ja muut autovalmistajat vyöryvät markkinoille sillä aikaa, kun autoa kiltisti makselee pois kuleksimasta jäännöserän ollessa vielä 20k. Millaista riskiä siis pidätte tässä?
Autokuumehan se sieltä iski TM3 LR koeajon jälkeen. Vaihdokkien hinnat ovat uuden kantturoissa eikä varsinaista merkittävää arvonalenemaa ole näemmä markkinoilla oleviin tullut. Kiikarissa on loppuvuonna 2020 valmistunut M3 LR facelift (n. 58 000€) kaksilla renkailla ja yksillä vanteilla ajettuna 11tkm. Saksan tuontia. Pientä kulumaa tullut kahteen vanteeseen edellisellä saksalaisomistajalla, yksi kamera pimeänä (joka menee myyjän mukaan takuuseen ja he vaihdattavat sen Teslalla). Herää lähinnä kysymys rahoituskuvioita pyöritellessäni, että minkälaista riskiä on nykyisissä hinnoissa. Uusi olisi kuitenkin aina uusi ja sen saa samalla rahalla ja aavistuksen suuremmalla käsirahalla (6300e), mitä autokaupan kanssa on pyöritelty. Teknologiahan se kehittyy, parempia akkuja ilmeisesti tulossa ja muut autovalmistajat vyöryvät markkinoille sillä aikaa, kun autoa kiltisti makselee pois kuleksimasta jäännöserän ollessa vielä 20k. Millaista riskiä siis pidätte tässä?
Ottamatta sen enempää kantaa yksilöihin, Rintajuoppo ei olisi se autokauppa jonka kanssa itse asioisin tuossa hintaluokassa...
Mitä tarkoitat, että loppuerän voi vaihtaa uuteen koslaan?New & Used Electric Cars | Tesla
Osta tuolta, halpa rahoitus ja loppuerän voi vaihtaa uuteen koslaan vaikka viiden vuoden päästä.
Mitä on loppu velkaa siirtää uuteen autoon.Mitä tarkoitat, että loppuerän voi vaihtaa uuteen koslaan?
Mitä on loppu velkaa siirtää uuteen autoon.
En kyllä nyt saa jutun juonesta kiinni yhtään mitä haetaan.En kyllä itsekään tajunnut sanavalintoja. Mutta osari misssä iso viimeinen erä viiden vuoden päästä - ei varaa maksaa, vaihetaan uuteen ja soppa valmis lopulta rahoitusten osalta. Voi liittyä teslaan tai mihin vaan autoon.
Aina pitää maksaa se käsiraha mikä on se miinus tuossa hommassa ja vanha auto ei koskaan kata uutta autoa. Teslalla ainakaa. Sieltä saa ihan poskettoman huonoja tarjouksia.Ostat rahoituksella 60k€ auton josta maksat pientä rahoituskuukausierää 3v ajan siten, että lainaa on esim 3v jälkeen jäljellä vaikkapa 30k€ (tämä laskettu etukäteen). 3v jälkeen kun rahoitusaika on loppumassa ja tuo 30k€ kertasumma tulossa maksuun, vaihdat auton uuteen jolloin käytännössä vanha auto myydään ja sillä maksetaan tuo 30k€ jäljellä oleva velka pois ja uutta autoa varten otetaan uusi 60k€ velka ja homma alkaa alusta.
Ovatko nämä kaikki olleet 85 akun malleja?Olen noita Tesla Model S malleja katsellut nettiautosta ja yllättävän moneen on ajoakku vaihdettu vaikka autoilla ikää vain reilut 5 vuotta. Mistä tämä johtuu? Uskaltaako autoa ostaa johon akkua ei ole vaihdettu?
En ole seurannut aikoihin kunnolla Teslaan liittyvää uutisointia, mutta eikös Tesla ole rajoittanut Superchargereidensa lataustehoa akun kestävyyden takia?Olen noita Tesla Model S malleja katsellut nettiautosta ja yllättävän moneen on ajoakku vaihdettu vaikka autoilla ikää vain reilut 5 vuotta. Mistä tämä johtuu? Uskaltaako autoa ostaa johon akkua ei ole vaihdettu?
85 akuissa on jotain häikkää ja ne menee kabut. Nykyään on vain 75 ja 100 kwh akut ja ne ovat kylä kestäneet. Myös 90kwh akut.Kyllä taisivat olla.
Rajoittivat kyllä näihin vanhempiin Model S mutta nyt poistettu jo. Ainakin osasta.En ole seurannut aikoihin kunnolla Teslaan liittyvää uutisointia, mutta eikös Tesla ole rajoittanut Superchargereidensa lataustehoa akun kestävyyden takia?
85 akkuisissa ilmeisesti akun jäähdytyksessä ja eristyksessä on ollut vikaa. Tesla noi on pääasiassa takuuseen vaihtanut refurbished akkuihin. Uutta akkua niihin ei siis ole vaihdettu. Rapakon takana teslamotorsclubin foorumilla oli ensimmäisiä omasta taskusta vaihdettuja nyt näkynyt ja halvin taitaa olla 17000$ ja kallein 22000$, mutta tuo 22k$ oli upgrade 90 akkuun, joka on uudemmalla kemialla.Kyllä taisivat olla.
Tuo vajaan 2k setti on samat 18" vanteet mikä tulee LR:ssa, näet siitä kun olet valinnut sarjan, niin näytä ominaisuudet. Niin näet isompana nuo mitä tarjoaa. Tarjolla 18" ja 19" vanteilla.Olisi tarkoitus laittaa lähipäivinä Tesla model 3 konfiguraattorin kautta tilaukseen, mutta koska haluamani long range malli tulee saataville vasta joulukuussa, pitäisi nyt tajuta kannattaako tuota kautta tilata talvirenkaita. Hintahan on suhteellisen edullinen 1950 euroa asennettuna ja renkaaksi tulee Hakkapeliitta 9, mikä on käsittääkseni ihan ok rengas. Kuitenkaan vanteista ei löydy oikein mitään tietoa. Konfiguraattorin kuvan perusteella kyse ei ole mistään erikoisesta vanteesta.
Onkos täällä tietoa / suosituksia miten kannattaisi menetellä? Ottaa surutta konfiguraattorin kautta talvirenkaat vanteineen, vai lähteä katsomaan Model 3:een sopivaa yhdistelmää jostain muualta? Katselin että luovutuspisteeltä on 100 metriä lähimpään Vianoriin, joten se että renkaat täytyy vaihdattaa jossain muualla ei ole ongelma edes talvella.
Hintahan on suhteellisen edullinen 1950 euroa asennettuna ja renkaaksi tulee Hakkapeliitta 9, mikä on käsittääkseni ihan ok rengas. Kuitenkaan vanteista ei löydy oikein mitään tietoa. Konfiguraattorin kuvan perusteella kyse ei ole mistään erikoisesta vanteesta.
Itse olen miettinyt että nastat lienee parhaat tänne etelään. Täällä harvemmin on lunta mutta jäätä sitä enemmän.Vanteet on talvirengaspaketissa samat Aero vanteet kuin toisessakin setissä. Suosittelen kyllä nappaamaan ne kitkat kun Model 3:sta on kyse, autossa kun tulee noi rengasäänet aika pahasti läpi.
Itse olen miettinyt että nastat lienee parhaat tänne etelään. Täällä harvemmin on lunta mutta jäätä sitä enemmän.
Joo vähän maku asia, kaikilla pärjää. Olen ajellut nastoilla käytännössä elämäni pois lukien työautossa kitkat. Kokeilin joskus kitkoja alla ja päädyn kyllä kitkoihin kun saan nelkun alle. Jos haluaa säästää rahaa niin kesäkumi+nasta oikein hyvä mutta jos haluaa säästää renkaan vaihtoruljanssin nii kitka helppo. Ainakin contivikingeillä itse ajellu ympärivuoden 5 vuotta eikä ongelmia. Toimii kohtalaisesti vesisateella kesällä ja helteellä ei sula alle vaikka ajaa 120 kmh ja talvella hyvä.Kitkat
Itse olen miettinyt että nastat lienee parhaat tänne etelään. Täällä harvemmin on lunta mutta jäätä sitä enemmän.
2021 on mielestäni hiljaisempi kuin 2019-2020. Ehkä ne lasit tekee taikojaan mutta ei mielestäni se rengasmelukaan ole paha.Sitä en väitä etteikö ne paremmat täällä olisi, mutta kun ei tuo auto kovin hiljainen ole edes kitkoilla. Taas toisaalta, ei tuolla jumiin kitkoillakaan jää kun takana painoa on.
Model 3 on lähdössä täysin takaveto.
2021 on mielestäni hiljaisempi kuin 2019-2020. Ehkä ne lasit tekee taikojaan mutta ei mielestäni se rengasmelukaan ole paha.
Model 3 on lähdössä täysin takaveto.
Ainakin tuolla videolla näkyy, että veto aloitetaan aina pelkästään takavedolla. Vasta sitten kun pitoa ei ole, otetaan etuveto käyttöön.
Miten niin ei liity. Tege sanoi, että on lähdössä takaveto. Ja videolla tosiaan näkyy, että lähtee liikkeelle ensin takavetoisena. Videolla oleva Land Rover vetää heti myös edestä.Sanomasi ei liity Tegen sanomaan mitenkään. Model 3 lähtee neljällä renkaalla aina kun on tarve.
Tesla antaa videon perusteella selkeästi ensin momenttia taka-akselille, ja kun haistaa pyörimiseron akseleiden välillä, tulee etuakseli mukaan, Lantikka vetää molemmista päistä heti lähdöstä, koska on oikea neliveto. Hyväksy nyt vain että se lähtee liikkeelle takavetona, vaikka etupää nopeasti tuleekin mukaan^ Oikeasti? Nelivetotesla lähtee AINA liikkeelle nelivetona silloin kun tarvitaan. Tuo video todistaa juuri sen.
Sanomasi ei liity Tegen sanomaan mitenkään. Model 3 lähtee neljällä renkaalla aina kun on tarve.
Juuri tätä tarkoitan, että ekana takana ja jos luistaa niin etupää tulee mukaan.Ainakin tuolla videolla näkyy, että veto aloitetaan aina pelkästään takavedolla. Vasta sitten kun pitoa ei ole, otetaan etuveto käyttöön.
En usko että kitkoilla jää jumiin. Ainakin sutaisi helposti takapäätä jos painaa kaasua hiukan liikaa ja alla jäätä.Ei ole eroa rengasmelussa kyllä 2021 / 2020. Toki 2020 mallejakin on osa 2021 rakenteilla, joten tiedä sitten.
Varmaankin (tai täysin takaveto), mutta Model 3:n vetopito on todella hyvä takavetoiseksikin kun paino on takana. En mä kitkojen takia kertaakaan viime talvena ongelmiin jäänyt vedon puolesta, sen sijaan pohjasta jäin kyllä kiinni. Siihen ei neliveto tai nastat kuitenkaan auta.
Missä ne ei toimi? Olen parikytä vuotta ajanut kitkoilla halki suomen. Asun etelässä, mutta ihan samalla tapaa ne pohjoisessa ajaa kitkoilla. Varsinkin nykypäivän kitkat on pidolta ja käytökseltään todella hyviä.Kitkat ei vaan toimisi koko Suomessa.