Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Driving my Model Y with Tesla's FSD Beta software (V9) around Seattle. From Eastlake to Ballard, over the bridge, on tiny streets, making unprotected left turns, rights on red, a crazy 5 way intersection with no stoplights, I really put it to the test with weird/quirky situations. It's amazing to see this first version of pure Tesla Vision and I can't wait to see it evolve from here. Amazing work Tesla!!! I'm so honored to be a beta tester, and hope my data is helping make the AI better lol
Mites jos Autopilotti lähtee 5sek tai 10sek ennen pois päältä lasketaanko se?
Eikö sama koske ihan polttomoottoriautoa? Kyllä niissäkin hajoilee moottoreita ja automaattivaihteistoja ennalta arvaamattomasti matalalla prosentilla ennenkuin muuten kilsat ovay täynnä.Onhan näitä Tesloja ollut jo vuodesta 2014 liikenteessä? Onko todellakin näin, että akun korjaamiset tms. voi edelleen vesittää auton arvon pohjalukemiin? Missä yksityiset korjaajat?
Aidosti kyllä harmittaa että näin vielä on, sillä jos voisi luottaa että 20v tuolla ajaisi niin heti ostaisin. Nyt ilmeisesti takuun (2v?) jälkeen saa ruveta jännittämään..
Yksityiset korjaajat tulee sitten kun autokanta kasvaa riittävästi ja riittävä osuus autoista on takuun ulkopuolella.Onhan näitä Tesloja ollut jo vuodesta 2014 liikenteessä? Onko todellakin näin, että akun korjaamiset tms. voi edelleen vesittää auton arvon pohjalukemiin? Missä yksityiset korjaajat?
Aidosti kyllä harmittaa että näin vielä on, sillä jos voisi luottaa että 20v tuolla ajaisi niin heti ostaisin. Nyt ilmeisesti takuun (2v?) jälkeen saa ruveta jännittämään..
On siellä muistaakseni Teslalla vajaa 200 omaa testaajaa mitkä testaa ennen kuin mitään julkaistaan. Nykyinen julkinen testaus tapahtuu 2000 autoilijan voimin.Tesla Releases FSD Beta 9, But Neglects Bigger Picture
Elon Musk admits he didn't expect self-driving 'to be so hard,' but is the latest FSD version a step forward?www.autoweek.com
"Testing new technologies in public, safety-critical settings needs to be done with the utmost caution and respect to the public. Tesla is asking select customers, who are not trained safety drivers, to risk their personal safety and the safety of other road users to test a software product they have already paid for. In my opinion, Tesla's 'Full Self-Driving' poses a public health risk and sets a dangerous precedent."
"Yet another question that remains unaddressed by Tesla at the moment is what precisely is the point of a system that requires one to stay alert, monitor the traffic situation, and be ready to take over at all times while letting the car do the driving? As a number of industry observers have noted, this sounds a lot like just driving."
Autoissa on vielä takuita ja sen takia ei juuri korjaajia ole mutta takuut alkaa kohta loppua niin se voisi herättää mielenkiintoa, että korjaajia tulisi.Onhan näitä Tesloja ollut jo vuodesta 2014 liikenteessä? Onko todellakin näin, että akun korjaamiset tms. voi edelleen vesittää auton arvon pohjalukemiin? Missä yksityiset korjaajat?
Aidosti kyllä harmittaa että näin vielä on, sillä jos voisi luottaa että 20v tuolla ajaisi niin heti ostaisin. Nyt ilmeisesti takuun (2v?) jälkeen saa ruveta jännittämään..
Ongelma on että uusia varaosia ei todennäköisesti saa Teslalta vaan pitää hankkia muuta kautta vähän käytettyjä.
"Yet another question that remains unaddressed by Tesla at the moment is what precisely is the point of a system that requires one to stay alert, monitor the traffic situation, and be ready to take over at all times while letting the car do the driving? As a number of industry observers have noted, this sounds a lot like just driving."
Onko jollain muuten oikeaa tietoa mitä Tesla keskuksessa Vantaalla oikein tehdään kymmenille Tesla Model S malleille ? Tosi monesta oli etupuskuri revitty auki tai irrotettu, siitä keskeltä ns. alhaalta? Joku isompi päivitys?
Sitä kautta saa annettua 12v akulle virtaa. Taitaa olla joko 12v akku kabut tai iso akku.Onko jollain muuten oikeaa tietoa mitä Tesla keskuksessa Vantaalla oikein tehdään kymmenille Tesla Model S malleille ? Tosi monesta oli etupuskuri revitty auki tai irrotettu, siitä keskeltä ns. alhaalta? Joku isompi päivitys?
Kuulostaa jotenkin oudolta. Oli siis kymmeniä pihassa. Itselle tuli mieleen lähinnä joku adaptiivisen vakkarin päivitys tms. muta kait se sit toikin voi olla?Sitä kautta saa annettua 12v akulle virtaa. Taitaa olla joko 12v akku kabut tai iso akku.
Tuo tapaus on liisari auto ja ilmeisesti ei enää siis uusi. Eikä ollut ottanut vakuutusta mitä tarjottu.Tesla ilmoitti uuden auton korjauksen hinnaksi 13 500 euroa – nyrkkipaja otti hyllystä muutaman euron osan ja pisti paikoilleen
Amerikkalaisen Tesla Model 3 -omistajan auto laitettiin kuntoon vain muutaman dollarin osalla. Tesla oli kertonut korjauksen hinnaksi 16 000 dollaria, koska sen mukaan koko akusto olisi vaihdettava.www.mtvuutiset.fi
Teslan takuu ei ollut jostain epäselvyydestä voimassa, en tiedä miten liittyy juttuun tai luin huonosti. Kuitenkin pikkujutun takia tesla olisi laskuttanut akun vaihdosta 16kd, marmorin toisella puolella selvisi muutamalla satkulla. Ajoi siis vahingossa jonkun rojun päältä mikä rikkoi jonkun paneelin, sitten meni letku poikki ja homma meinasi käydä kalliiksi.
Se tuli nyt ensimmäisenä mieleen kun siinä pitää vähän avata että sinne asti pääsee.Kuulostaa jotenkin oudolta. Oli siis kymmeniä pihassa. Itselle tuli mieleen lähinnä joku adaptiivisen vakkarin päivitys tms. muta kait se sit toikin voi olla?
Henkilön omien sanojen mukaan hänellä oli oikea vakuutus autoa ostettaessa, mikä on vielä pakollinen siellä päin liisareissa joka tapauksessa. Virhe oli ilmeisesti syntynyt vakuutusyhtiötä vaihdettaessa, eli oli ottanut/saanut normaalin vakuutuksen eikä laajempaa vakuutusta. En nyt tiedä, miten tuolla menee vakuutuksen enkä esitä sellaista, mutta myös siellä on rahoituksella tai liisarilla otettaessa heidän vastaavuus meidän laajasta kaskosta pakollinen liisaavan yhtiön puolelta (Tesla käsittääkseni tässä tapauksessa?).Tuo tapaus on liisari auto ja ilmeisesti ei enää siis uusi. Eikä ollut ottanut vakuutusta mitä tarjottu.
Oletettavasti FSD:llä on myös joku jälleenmyyntiarvo, joten ihan noin suoraan ei voi vetää nähdäkseni johtopäätöstä.Tai jos ei käytä FSD:tä vähintään 6 vuotta samassa autossa. Siinä tapauksessa se vasta alkaa olemaan edullisempi hankkia kertamaksulla..
Toistaiseksi ei ole.Oletettavasti FSD:llä on myös joku jälleenmyyntiarvo, joten ihan noin suoraan ei voi vetää nähdäkseni johtopäätöstä.
Oletettavasti FSD:llä on myös joku jälleenmyyntiarvo, joten ihan noin suoraan ei voi vetää nähdäkseni johtopäätöstä.
Toistaiseksi ei ole.
Millä perusteella FSD:llä ei ole jälleenmyyntiarvoa? Ainakin tällä hetkellä nopealla vilkaisulla se näyttää kyllä lisäävän lähestulkoon ostohintansa verran nettiautossa myytäviin käytettyihin tesloihin.Ei, toki (vaikka sillä ei nykyisin ole). Voihan sitä myös laittaa osakkeisiin sen 10k ja vuokrata FSD:tä. 4% tuotolla FSD:n kertamaksu maksaa itsensä takaisin 9 vuodessa.
Pyynnit ja toteutuneet hinnat ovat eri asia. Sen lisäksi on aina vähän vaikea sanoa, että paljonko kukakin on FSD:stä maksanut kun hinta on noussut ajan saatossa.Millä perusteella FSD:llä ei ole jälleenmyyntiarvoa? Ainakin tällä hetkellä nopealla vilkaisulla se näyttää kyllä lisäävän lähestulkoon ostohintansa verran nettiautossa myytäviin käytettyihin tesloihin.
Ei se ole kyllä jälleenmyyntiarvoa lisännyt, enemmänkin se on vain kaupan päällinen siihen mikä on auton normaali hinta.Millä perusteella FSD:llä ei ole jälleenmyyntiarvoa? Ainakin tällä hetkellä nopealla vilkaisulla se näyttää kyllä lisäävän lähestulkoon ostohintansa verran nettiautossa myytäviin käytettyihin tesloihin.
Onko kyseessä joku vanhempi 85 malli?Katselin Nettiautosta noita hinnat alkaen käytetttyjä Tesloja. Useissa autoissa akku on vaihdettu 200tkm paikkeilla. Onko näissä jokin tunnettu tyyppivika vai mikä tuohon on syynä? Miten pitkäksi Tesla itse kertoo akun keston?
Toinen kysymys auton pidempiaikaisesta seisottamisesta. Kuinka pitkään täyteen ladattua autoa voi seisottaa ilman lisälatauksen tarvetta? Onko joitakin toimenpiteitä, mitä pitää tehdä ennen kuin auton laittaa parkkiin esim. kolmeksi kuukaudeksi tai puoleksi vuodeksi?
Noista 85 kWh akuista kannattaa pysyä erossa kun ovat epävarmempia verrattuna 75/100kwh paketteihin verrattuna. 3/y ainakin phantom drain on reilua 5% kuukaudessa, s/x jonkin verran enemmän luulisin ei varmaa tietoa. Jos 80% jätät puoleksi vuodeksi seisontaan nii pääset kyllä liikkeelle. Voisin kuvitella että on ainakin 20% jäljellä puolen vuoden päästä kunhan ei herätä appilla seisonnan aikana mikä lisää kulutusta.Katselin Nettiautosta noita hinnat alkaen käytetttyjä Tesloja. Useissa autoissa akku on vaihdettu 200tkm paikkeilla. Onko näissä jokin tunnettu tyyppivika vai mikä tuohon on syynä? Miten pitkäksi Tesla itse kertoo akun keston?
Toinen kysymys auton pidempiaikaisesta seisottamisesta. Kuinka pitkään täyteen ladattua autoa voi seisottaa ilman lisälatauksen tarvetta? Onko joitakin toimenpiteitä, mitä pitää tehdä ennen kuin auton laittaa parkkiin esim. kolmeksi kuukaudeksi tai puoleksi vuodeksi?
edit: siis noita 2013-2015 S malleja tarkoitin, 85 näyttävät suurelta osin olevan.
Saksalaisissa on joku mutta ei muualla. Ei saa edes jälkiasenteisena vetokoukkua.S ei oo saanut (virallisesti) koukkua vai eikö niitä vaan satu olemaan yhtään myynnissä?
Kiitos vastauksesta. Ilmeisesti mitään vaurioita akulle ei kuitenkaan tapahdu vaikka auto seisoisi kuukausia käyttämättä (varaus ei tipu täysin nollaan). Lataukseenhan se tässä tapauksessa kuitenkin kytketään ennen käyttöönottoa.
Ihan liikkumista varten auto yleensä ostetaan. Osa vuodesta liikutaan sitten muilla keinoin toisessa paikassa, ja auton rahtaaminenkaan sinne ei kannata. 5-6 vuotiasta Teslaa tai muutakaan ns. normiautoa kukaan tuskin näkee sijoituksena vaan puhtaasti käyttöhyödykkeenä.Pakko kysyä, mutta miksi ostaa auto menettämään arvoa jos se seisoo 6kk vuodesta?
Ei oo virallisesti, mutta ilmeisesti tähän uuteen s plaidiin voisi olla tulossa kun olivat lähdekoodia kaivelleet, mutta joutuu odottelee vahvistusta asialle.S ei oo saanut (virallisesti) koukkua vai eikö niitä vaan satu olemaan yhtään myynnissä?
Ihan liikkumista varten auto yleensä ostetaan. Osa vuodesta liikutaan sitten muilla keinoin toisessa paikassa, ja auton rahtaaminenkaan sinne ei kannata. 5-6 vuotiasta Teslaa tai muutakaan ns. normiautoa kukaan tuskin näkee sijoituksena vaan puhtaasti käyttöhyödykkeenä.
Takuunantaja ei kuitenkaan vastaa virheestä, jos hän saattaa todennäköiseksi, että auton laadun tai käyttökelpoisuuden poikkeaminen normaalista johtuu ostajan puolella olevasta syystä. Syy voi olla esimerkiksi tapaturma, käyttö- tai hoito-ohjeiden vastainen tai muu auton vääränlainen käsittely tai auton valmistajan laatiman Suomessa käytössä olevan huolto-ohjelman mukaan tehtävien huoltojen laiminlyönti taikka puutteellinen toteuttaminen.
Takuu - Hyundai
Hyundain korkeiden laatustandardien vakuudeksi annamme autoihimme viiden vuoden takuun ilman kilometrirajaa. Nauti mielenrauhasta.www.hyundai.fi