Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Vaikuttaa aika pragmaattiselta lähestymistavalta. Hybridi uutta ja vanhaa. Tuotanto alkaa vuotta aikaisemmin kuin vanhalla suunnitelmalla ja oletettavasti tuotannon skaalaaminen isoon määrään onnistuu helpommin. Merkkejä uudesta teslasta missä mennään enemmän käytäntö kuin unelmat edellä? Homma toiminee paremmin kun muutokset ovat hallitumpia ja realistisempia. Voi tulla myös säästöjä, jos meksikon, intian yms. tehtaat voi jättää rakentamatta/rakentaa myöhemmin.Vähän kyllä haiskahtaa koko homma. Reuters oli oikeassa, että halpis-auto on peruttu ja tämä uusi "halpis-auto" on Muskin nopea paniikkiratkaisu rakentaa Model Y/3 -pohjainen edullisempi auto vanhoilla tehtailla.
Mutta mitä Tesla realistisesti sitten tulee saamaan ulos nopealla aikataululla nykyisistä tehtaista? Onko vain joku nykyisiin malleihin perustuva nopeasti toteutettu halvennettu variantti.
"This update may result in achieving less cost reduction than previously expected but enables us to prudently grow our vehicle volumes in a more capex efficient manner during uncertain times," the company said
Alla olevan sivun laskurille saa alla olevat lukemat. Eli tuo 0,2 muutos on isompi.Kertokaas minulle fysiikan lakien avulla (=laskekaa) miten se tuntuu enemmän, siis nimenomaan se muutos siinä kiihtyvyydessä. Kummassakin tapauksessa. Muuten en taida ymmärtää (uskoa) tätä asiaa. Valitettavasti.
Sun perstuntumasta/kehon herkkyydestä tuollaiseen muutokseen nyt tuskin kukaan muu voi tietää, mutta kun käyt kokeilemassa niitä 3,3 ja 3,1 autoja, niin asia selviää omalla kohdallasi. LR:ssä vakio 4,4 ja Acceleration boostin 4,1 tuntuu helvetin isolta erolta. Perffin jälkeen LR tuntuu perus dieseliltä etc.Eli muutoksen G voimat ovat käytännössä samat, tuskin kukaan nyt sadasosa g:n eroa voi erottaa ?
Enkä tuossa ylemmässä tapauksessa sitten sisäinen kello pystyy huomioimaan eron ja antaa illuusion isomasta muutoksesta ?
Eli muutoksen G voimat ovat käytännössä samat, tuskin kukaan nyt sadasosa g:n eroa voi erottaa ?
Enkä tuossa ylemmässä tapauksessa sitten sisäinen kello pystyy huomioimaan eron ja antaa illuusion isomasta muutoksesta ?
s @ 100km/h | Kiihtyvyys m/s² | Kiihdyttävä voima N kun auto painaa 2tn |
3,3 | 8,42 | 16 835 |
3,5 | 7,94 | 15 873 |
8,8 | 3,16 | 6 313 |
10 | 2,78 | 5 556 |
Olihan Reuters oikeassa. Model 2 ei tule next gen alustalla vaan se tehdään 3/Y alustalle ja halvemmalla. Se että tulisi 2024/2025 en usko.Vaikuttaa aika pragmaattiselta lähestymistavalta. Hybridi uutta ja vanhaa. Tuotanto alkaa vuotta aikaisemmin kuin vanhalla suunnitelmalla ja oletettavasti tuotannon skaalaaminen isoon määrään onnistuu helpommin. Merkkejä uudesta teslasta missä mennään enemmän käytäntö kuin unelmat edellä? Homma toiminee paremmin kun muutokset ovat hallitumpia ja realistisempia. Voi tulla myös säästöjä, jos meksikon, intian yms. tehtaat voi jättää rakentamatta/rakentaa myöhemmin.
Tesla's shift on low-cost cars throws Mexico, India factory plans into limbo
SAN FRANCISCO (Reuters) -Tesla said on Tuesday that it will use its existing factories to build new and more affordable vehicles as early as late this year, leaving investments in new factories in Mexico and India unlikely in the near term. The world's top EV maker said it plans to raise...finance.yahoo.com
Mun mielessä reuters oli väärässä. Halvempaa autoa ei ole peruttu vaan halvemman auton suunnitelma on muuttunut ja aikaistunut vuodella.
Eli muutoksen G voimat ovat käytännössä samat, tuskin kukaan nyt sadasosa g:n eroa voi erottaa ?
Enkä tuossa ylemmässä tapauksessa sitten sisäinen kello pystyy huomioimaan eron ja antaa illuusion isomasta muutoksesta ?
Ei kai se 40% ole vaan sama 27% mitä tuossa yllä laitoin? Kiihtyvyys ja G-voima sama asia.Ja nuo laittamani luvut (0.04 ja 0.05) olivat vielä pyöristettyjä ja tuossa jälkimmäisessä G voimien muutos on noin 40% suurempi. Eli ei ne käytännössä ole samat vaan niissä on oikeasti eroa,
Olikohan se ero vähän vielä isompi, koska perffi 3,3 -> 3,1 kun tuossa esimerkissäsi laskettu 3,5 -> 3,3.Ei kai se 40% ole vaan sama 27% mitä tuossa yllä laitoin? Kiihtyvyys ja G-voima sama asia.
On tätä ihan tutkittukin.Eli muutoksen G voimat ovat käytännössä samat, tuskin kukaan nyt sadasosa g:n eroa voi erottaa ?
Enkä tuossa ylemmässä tapauksessa sitten sisäinen kello pystyy huomioimaan eron ja antaa illuusion isomasta muutoksesta ?
Näin just. Tuskin ne tosiaan tuota alle vuodessa rykäisee, kun Teslan track-record on ollut aikataulujen suhteen jotain surkean ja naurettavan välimaastossa. Hommaa toki helpottaa, jos kyseessä on käytännössä ominaisuuksiltaan karsittu ja mahdollisesti pienennetty kolmonen.Olihan Reuters oikeassa. Model 2 ei tule next gen alustalla vaan se tehdään 3/Y alustalle ja halvemmalla. Se että tulisi 2024/2025 en usko.
juurihan tuossa yllä selitin miksi luulen eron huomaavinani. Eikö ?Aiemmin sanoit, että tuon sekunnin muutoksen huomaa ja 0,2 muutos on käytännössä huomaamaton. Nyt kun olet saanut "todisteet", että tuo 0,2 on oikeasti isompi muutos, niin nämä ovatkin ihan sama asia
Ei kai se 40% ole vaan sama 27% mitä tuossa yllä laitoin? Kiihtyvyys ja G-voima sama asia.
BS korporaatiojargoni tuoksui jenkeistä tänne asti, kun tuota tiedotetta luki. Nykylaitteilla ja tehtaissa ilman lisäinvestointeja tehdään muka jotain uuden ja vanhan hybridiä. Joopa joo ja Elon ei polta pilveä. Voisko olla 48 V järjestelmän betatestaus tuotannossa, joka on uudesta revitty vanhalle pohjalle. Eiköhän sieltä tosiaan tule joku vielä enemmän halpuutettu kolmonen.Näin just. Tuskin ne tosiaan tuota alle vuodessa rykäisee, kun Teslan track-record on ollut aikataulujen suhteen jotain surkean ja naurettavan välimaastossa. Hommaa toki helpottaa, jos kyseessä on käytännössä ominaisuuksiltaan karsittu ja mahdollisesti pienennetty kolmonen.
Näin just. Tuskin ne tosiaan tuota alle vuodessa rykäisee, kun Teslan track-record on ollut aikataulujen suhteen jotain surkean ja naurettavan välimaastossa. Hommaa toki helpottaa, jos kyseessä on käytännössä ominaisuuksiltaan karsittu ja mahdollisesti pienennetty kolmonen.
Eiköhän se tasan siinä kohtaa alkanut, kun Reuters osasi kertoa next genin menneen pöntöstä alas. Eli eipä kovin kauaa sitten.Ei ne varmaan vuodessa edes ole yrittäneet rykäistä. Hommat aloitettu kauan ennen eilistä.
Heti kun Reuters tästä Model 2:sta puhui/julkaisi uutisen, niin Musk kertoi, että 8/8 tulee robotaxi ulos.Ei ne varmaan vuodessa edes ole yrittäneet rykäistä. Hommat aloitettu kauan ennen eilistä.
Siinä mielessä aika hauska juttu siirtyä 3/y platformiin kun joskus alkuvaiheessa kun model2 oli puhe ajattelin juurikin että se tehtäis näin. Anyway tuo 48v voisi olla se ratkaisu halpuutukseen eli periaatteessa jalostetaan nykyistä Tesla 3.Heti kun Reuters tästä Model 2:sta puhui/julkaisi uutisen, niin Musk kertoi, että 8/8 tulee robotaxi ulos.
Nyt yöllä kertoi, että tulee halvempi malli 3/Y:n pohjalta, mikä viittaisi, että karsitaan ja ehkä jotain nex gen alustan kamaa tuodaan siihen, esim. 48V jos kannattaa ja sillä saa hintaa alas.
Paljon on kulut? Perustakuu on pian lopussa.
Tuo tietokone meinaa HW3 rautaa mutta ei tarkoita, että sisältää FSD paketin tai EAP:n. Perus Autopilot on vakiona.
Alkuvuodesta tutun autokauppiaan kanssa juteltiin tesloista ja kerroin että voisin kakkosautoksi harkita tuollaista käytettyä kolmosta jos hyvään hintaan sellainen tulisi vastaan. Noh tänään hän sitten laittoi viestiä että heille on tulossa myyntiin M3 2021 SR+ "refresh", ajettu 70tkm, kahdet vanteet uusilla renkailla, midnight silver metallic -värillä sekä "täysin itsestään ajava tietokone" (mitä helvettiä se ikinä tarkoittaakaan). Hintaa minulle keksisi sen tasan 30k€ ja rahoituksessa todellinen vuosikorko 4,5%, jos sitä tarvitsisi. Nopeasti pitäisi kuulemma nyt toimia jos haluaa lyödä kiinni muuten menee "huomattavasti" kallimmalla myyntirivistöön. Nopeasti kun tuon nettiauton selasi läpi niin totesin tuon olevan ihan jopa kelpo diili.
Joo, aina pitää vähän tinkiä.Hyvä muistaa et pyyntihinta!=myyntihinta. Tuskin noita kukaan ostaa tinkimättä.
Roadster on ollu mielestäni development limbossa pitkään nuissa kvartteri rapsoissa. Eli samalla aikajanalla next-gen platformin kanssa eli tulee kun tulee joskus kaukana tulevaisuudessa.Vaihteeksi semi viivästyy. Milloinkahan tulee roadsteriin taas muutos? Eipä siinä nämä Teslan/Elon's Time tiedetään. Mihinkään ei kannata luottaa ennenkuin tavara on ulkona.Tesla now plans electric semi truck volume production in 'late 2025'
Tesla has updated its timeline for Tesla Semi, its all-electric semi truck, with now a plan to reach volume production...electrek.co
Mielenkiintoinen vertaus. Mutta omaan silmään nuo on aika rumat. Sähköautot ovat muutenkin tuoneet harvinaisen rumia vanteita ja pölykapseleita tarjontaan. Voi tietty olla, että olen liian lukkiutunut klassisiin vannemuotoihin eli olen vanha jäärä joka ei ymmärrä nykyajan hömpötyksiä.Näyttää vähän siltä, et auto ois pölynimuri.
Onneksi sen pölykapselin alta paljastuu perussiistit vanteet. 1.6d ekovolvoissa ja vastaavissa pitää vaihtaa koko vanne.En olisi muuten ikinä uskonut että 2020 luvulla palataan taas pölykapseliaikaan......
No GM EV1:ssä oli. " General Motors EV1 on sähköauto, jota yhdysvaltalainen General Motors valmisti ja vuokrasi vuosina 1996–1999. Se oli ensimmäinen massatuotannossa ollut sähköauto. General Motors EV1 – Wikipedia
Uusi Model 3 performance on ollut mietinnässä seuraavaksi työsuhdeautoksi. Koukku on mulle must, niin olisi hyvä jos se tulisi saataville.Huhu kertoo että Performanceen saisi Saksassa tiskin alta koukun. Toki voi olla vain Saksa ominaisuus.
Saksassa on saanut vissiin aina kun siellä on se oma taho mutta katsotaan tuleeko tänne. Lienee sama 1000kg vetomassa jos tulee.Uusi Model 3 performance on ollut mietinnässä seuraavaksi työsuhdeautoksi. Koukku on mulle must, niin olisi hyvä jos se tulisi saataville.
Aika painavia polkupyöriä jos 500kg painaa vai mitä meinaat?Eli polkupyörät saa perään, ei muuta.
Voiko tuolla edes vetää mitää? Eikö se kannata olla min 1000kg?Aika painavia polkupyöriä jos 500kg painaa vai mitä meinaat?
Mä oon aina ajatellut, että Suomi on ainoa maa jossa Ferrarin ostajakin haluaa Majavan tai jonkun muun munankuoren kyytiinsä.Huhu kertoo että Performanceen saisi Saksassa tiskin alta koukun. Toki voi olla vain Saksa ominaisuus.
Saksassa saat koukun autoon kuin autoon.Mä oon aina ajatellut, että Suomi on ainoa maa jossa Ferrarin ostajakin haluaa Majavan tai jonkun muun munankuoren kyytiinsä.
Kevyinkin pieni kärry tyhjänä on 200 kg, isommat enemmän. Kuomu päälle, niin taas katos kiloja. Voi tuolla just ja just larpata kärryn vetämistä, mutta ei siltä mitään reaalihyötyä ole. Muutama säkki betonia ja valupuut menee jo punaiselle. (Konassa ne minusta ihan suoraan totesi, että tää on pyöräteline.)Aika painavia polkupyöriä jos 500kg painaa vai mitä meinaat?
Ihmetytti jopa enemmän tuo 25 kg vertikaalinen kuorma. Yleensä se taitaa olla jotain 75 kg luokkaa. Eihän tuohon saa edes yhtä sähköpyörää kyytiin, kun ne painaa yleensä sen yli 20 kg ja telineen paino päälle.Kevyinkin pieni kärry tyhjänä on 200 kg, isommat enemmän. Kuomu päälle, niin taas katos kiloja. Voi tuolla just ja just larpata kärryn vetämistä, mutta ei siltä mitään reaalihyötyä ole. Muutama säkki betonia ja valupuut menee jo punaiselle. (Konassa ne minusta ihan suoraan totesi, että tää on pyöräteline.)
Alhainen on. Ehkä odottelisin faktatietoja.Ihmetytti jopa enemmän tuo 25 kg vertikaalinen kuorma. Yleensä se taitaa olla jotain 75 kg luokkaa. Eihän tuohon saa edes yhtä sähköpyörää kyytiin, kun ne painaa yleensä sen yli 20 kg ja telineen paino päälle.
Saksassa saat koukun autoon kuin autoon.
Heh, ennen peiteltiin kapseleilla rumia peltivanteita, nyt peitelään "siistejä" aluvanteita. Niin se maailma muuttuu, mutta minä en.Onneksi sen pölykapselin alta paljastuu perussiistit vanteet. 1.6d ekovolvoissa ja vastaavissa pitää vaihtaa koko vanne.
Kysyin Suomen Teslalta.Alhainen on. Ehkä odottelisin faktatietoja.
Tosin vaikka Model S:n osalta se on myös vain 54kg, jossa kuitenkin vetokyky on 1600kg.
Uuteen Model 3 Performanceen saa jälkiasenteisen koukun vaikka sitä ei tällä hetkellä ostohetkellä tarjotakaan. Vetomassa 500 kg.