- Liittynyt
- 29.10.2016
- Viestejä
- 8 827
Onko kukaan koittanut näissä keleissä takaveto teslalla mutkassa nostaa jalkaa kaasulta täysi regen päällä? Oliko niin että M3 sr+ lfp ei voi säätää regeniä pienemmälle?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko kukaan koittanut näissä keleissä takaveto teslalla mutkassa nostaa jalkaa kaasulta täysi regen päällä? Oliko niin että M3 sr+ lfp ei voi säätää regeniä pienemmälle?
Palauttaako ajonvakautus keulan silti menosuuntaan vai tarvitaanko siihen osaava kuski?Ei voi säätää ja lähtee luistoon, yllättävän isostikin. Needs attention, säätö regenille olis kiva.
Ei voi säätää ja lähtee luistoon, yllättävän isostikin. Needs attention, säätö regenille olis kiva.
Onko videota vaikka teslacamista? Kiinostaa nähdä että miten se käyttäytyy
Koetan kaivella jos löytyy.
Käytännössä taka-akselilla menee rengas/renkaat hetkeksi lukkoon ja lepokitka muuttuu liukukitkaksi kun sähköpedaalia nostaa nopeasti ja akku on vähänkään lämmin. Menee hetki, että pito palautuu vaikka miten eri akselin renkaita jarrutellaan (esp ei minusta osaa nostaa renkaan pyörimisnopeutta vaikka se tuntuu auttavan kun pedaalilla käskee sopivasti). Pidon menetyksen vaikutukset korostuu varsinkin kun auto on kesken käännöksen ja takarenkaalle tulee sivuttaisliikettä. Mitä enemmän vauhtia sitä isomman heilurin luisto ehtii tehdä. Rattia esp ei tietenkään käännä ja vain kuski voi korjata (ohjata luiston suuntaan) tai pahentaa (kääntää autoa lisää sisämutkaan) tilannetta mitä ohjaukseen tulee.
En ihmettele jos joitakin tuo regenluisto yllättää talvella, itsenikin pari kertaa yllättänyt vaikka tietoisesti muutoin käytän temppua aktiivisemmassa ajelufiilistelyssä eikä se ole mikään "peikko". Pidän itseäni bensalenkkarina ja kuvittelen ymmärtäväni ajamisesta jotakin, joten mites sitten kun sr+:lla ajelee hyvin peruskokemuksella eikä vastaavaa taka-akselin lukitus/luistotilannetta ole ennen kohdannut? Ainakin säikähtää.
Ymmärtääkseni Tesla ajattelee tämänkin niin, että kamerat ja lämpötila- sekä muut anturit antaisi tietoa, minkä perusteella softa voisi säätää regeniä sopivaksi. Tässä vaiheessa ei kyllä vielä ole vakuuttanut ohjelman päättely, toivoisin suoraan asetusta, jolla säätää regenin voimakkuutta. Chill-mode tuo pehmeyttä kiihtyvyys/hidastuvuus -puolella, mutta ei se mielestäni asiaa korjaa. Itse pidän perustilasta kun sillä saa sähköisen voimalinjan edut eniten esille.
Tarttis varmaan lisää testikilsoja Teslan insinöörit alleen pohjoisen testiradoilla? Nelivetomallit ei tietääkseni ole lähellekään samanlaisia eli koko mallistoon ei voi näitä kommentteja soveltaa.
Joo itse en ole saanut autoa lähtemään hanskasta regenillä, mutta tosiaan nelivetomalli joka tämän videon mukaan osaa käyttää molempia moottoreita regeniin. Jos takaveto ei osaa säädellä regeniä niin sitten ymmärrän että voi tulla perä edelle
Seurasin overlayn statistiikkaa Bjornin videolla ja mielenkiintoisesti siinä uuden softan päivittämisen jälkeisessä hitaassa ajossa regenjarrutus oli melkein ellei jopa kokonaan etuakselilla, mutta sitten nopeammassa vauhdissä näytti, että vain taka-akseli regenjarrutti.
Koetan kaivella jos löytyy.
Käytännössä taka-akselilla menee rengas/renkaat hetkeksi lukkoon ja lepokitka muuttuu liukukitkaksi kun sähköpedaalia nostaa nopeasti ja akku on vähänkään lämmin. Menee hetki, että pito palautuu vaikka miten eri akselin renkaita jarrutellaan (esp ei minusta osaa nostaa renkaan pyörimisnopeutta vaikka se tuntuu auttavan kun pedaalilla käskee sopivasti). Pidon menetyksen vaikutukset korostuu varsinkin kun auto on kesken käännöksen ja takarenkaalle tulee sivuttaisliikettä. Mitä enemmän vauhtia sitä isomman heilurin luisto ehtii tehdä. Rattia esp ei tietenkään käännä ja vain kuski voi korjata (ohjata luiston suuntaan) tai pahentaa (kääntää autoa lisää sisämutkaan) tilannetta mitä ohjaukseen tulee.
En ihmettele jos joitakin tuo regenluisto yllättää talvella, itsenikin pari kertaa yllättänyt vaikka tietoisesti muutoin käytän temppua aktiivisemmassa ajelufiilistelyssä eikä se ole mikään "peikko". Pidän itseäni bensalenkkarina ja kuvittelen ymmärtäväni ajamisesta jotakin, joten mites sitten kun sr+:lla ajelee hyvin peruskokemuksella eikä vastaavaa taka-akselin lukitus/luistotilannetta ole ennen kohdannut? Ainakin säikähtää.
Ymmärtääkseni Tesla ajattelee tämänkin niin, että kamerat ja lämpötila- sekä muut anturit antaisi tietoa, minkä perusteella softa voisi säätää regeniä sopivaksi. Tässä vaiheessa ei kyllä vielä ole vakuuttanut ohjelman päättely, toivoisin suoraan asetusta, jolla säätää regenin voimakkuutta. Chill-mode tuo pehmeyttä kiihtyvyys/hidastuvuus -puolella, mutta ei se mielestäni asiaa korjaa. Itse pidän perustilasta kun sillä saa sähköisen voimalinjan edut eniten esille.
Tarttis varmaan lisää testikilsoja Teslan insinöörit alleen pohjoisen testiradoilla? Nelivetomallit ei tietääkseni ole lähellekään samanlaisia eli koko mallistoon ei voi näitä kommentteja soveltaa.
Hivenen epäilyttää nämä takavetoiset sähköautot talvella juuri regenaraation takia. Mutkassa 0.5sec takarenlaiden pidon menetys riittää pyöräyttämään auton. Toivotaan että TM ottaa tämän testiohjelmaamsa. Itse en juuri tästä syystä takavetoisia plugin/sähköautoja kelpuuta.
Id.3 kohdalla käyttäytyi ihan turvallisen oloisesti. Vaikka ihan tarkoituksella olisi yrittänyt saada luisuun.Eihän tuo ole mekaaninen este, eli kyllähän auto voi itse päättää regenin määrän. Kunnon ESP:n pitäisi tuo osata, mitenköhän on esim. id.3:n kohdalla?
Joo, tosiaan menisi toimintaan heti, kun jarruvaloanturi aktivoituu, ennen varsinaisia jarruja. Tai kun helppaa ajopolkimesta.Rekkakuskina en voi ymmärtää tuota "pakkoregeniä" noissa Tesloissa. Vähän sama kun pitäisi pakokaasujarrua kokoajan päällä ja olisi poikittain tuolla joka mutkassa. Itse haluisin, että noi sähköautojen regeni toimisi vain jarrupolkimesta kuten meikäläisen hybridi Auriksessa.
Minä en missään nimessä halua, että auto aliohjautuu, koska sitä ei voi etenkään sähköautolla korjata mitenkään. Regenin tuottama lift off oversteer kuten eräs tunnettu nimimerkki muotoili on sinänsä auton dynaamista etenemistä auttava ominaisuua.
Rekkakuskina en voi ymmärtää tuota "pakkoregeniä" noissa Tesloissa. Vähän sama kun pitäisi pakokaasujarrua kokoajan päällä ja olisi poikittain tuolla joka mutkassa. Itse haluisin, että noi sähköautojen regeni toimisi vain jarrupolkimesta kuten meikäläisen hybridi Auriksessa.
Lienee etuvetojen juttuja tavanomaisemmin, mutta kun Teslan perä ei ESP:n vuoksi irtoa poljinta painamalla kovin helposti, polkimen nostamisella saa toivotun vaikutuksen.Eikös lift-off oversteer ole etuvetoisissa autoissa tarvittava ominaisuus? Takavedolla sitä ei pitäisi ihmeemmin tarvita ja nelivedossa toki riippuu miten voimaa siirretään etu/takapyörille. Ei sillä varsinaisesti mitään väliä pitäisi olla onko polttomoottori vai sähkömoottori.
Ainakin nuo isommat vehkeet, kuin Toyota tai Tesla on aika arveluttavia ajaa, jos hidastin menee heti päälle, kun "kaasusta" helppaa.Eihän tuossa sen kummempaa ole kuin että yhdestä polkimesta luonaa kiihdyttäminen sekä hidastaminen. Polkimen asentoa muuttamalla voi säätää kuinka nopeasti auto kiihtyy tai hidastuu. Helppoa kuin heinänteko.
Ehkä kuulostaa omituiselta Toyota kuskille jossa kaasupoljin on binäärimallia on/off
Tämä on kyllä tyypillinen Tesla ilmiö, yksi seurakunta saarnaa kuinka on ylivertainen laite rakennettu ja kaikki vanha on paskaa.Eihän tuossa sen kummempaa ole kuin että yhdestä polkimesta luonaa kiihdyttäminen sekä hidastaminen. Polkimen asentoa muuttamalla voi säätää kuinka nopeasti auto kiihtyy tai hidastuu. Helppoa kuin heinänteko.
Ehkä kuulostaa omituiselta Toyota kuskille jossa kaasupoljin on binäärimallia on/off
Jarrutatko sä vasemalla jalalla vai miten siirrän jalan kaasulta jarrupolkimelle?Eihän tuossa sen kummempaa ole kuin että yhdestä polkimesta luonaa kiihdyttäminen sekä hidastaminen. Polkimen asentoa muuttamalla voi säätää kuinka nopeasti auto kiihtyy tai hidastuu. Helppoa kuin heinänteko.
Ehkä kuulostaa omituiselta Toyota kuskille jossa kaasupoljin on binäärimallia on/off
Se on rallikuski, kaasu on aina pohjassa. Jarrulla sitten hienosäädetään.Jarrutatko sä vasemalla jalalla vai miten siirrän jalan kaasulta jarrupolkimelle?
Tämä on kyllä tyypillinen Tesla ilmiö, yksi seurakunta saarnaa kuinka on ylivertainen laite rakennettu ja kaikki vanha on paskaa.
Jotenkin teslailijat on binäärimaailman ilmiö, joko vituttaa tai on ihanaa, normaali keskustelu hyvistä ja huonoista puolista on aivan mahdotonta.
Aika moni auton omistaja(kai?) tuossa aiemmin jo kyllä mainitsi että hieman hazardia liukkaalla ja etenkin kokemattomalle kuskille. Joten ehkä siitä voi aika helposti vetää johtopäåtökset ja ihmetellå asiaa..Eli jos joku ketä ei aja kyseisellä ajoneuvolla heittää väitteen johon minä heitän vastaväitteen, se on automaattisesti saarnaamista kuinka ylivertainen laite se on ja kaikki vanha on paskaa?
Esimerkkinä myös tuo veikkaajan kommentti, jossa hän voi vain kuvitella kuinka vaikeaa polkimen säätäminen on. Eli kokemusta ei ole. Jos vastaan siihen että ei se ole kovin vaikeaa, onko se taas saarnaamista? Onko se sinun mielestä hyvää keskustelua jos ihmiset ketkä ei ole autoa ajaneetkaan, kuvittelevat millaista se voisi olla? Heti jos joku sanoo että ei se niin paha ole, niin tullaan syyttelemään saarnaamisesta
Aika moni auton omistaja(kai?) tuossa aiemmin jo kyllä mainitsi että hieman hazardia liukkaalla ja etenkin kokemattomalle kuskille. Joten ehkä siitä voi aika helposti vetää johtopäåtökset ja ihmetellå asiaa..
Tämä on kyllä tyypillinen Tesla ilmiö, yksi seurakunta saarnaa kuinka on ylivertainen laite rakennettu ja kaikki vanha on paskaa.
Jotenkin teslailijat on binäärimaailman ilmiö, joko vituttaa tai on ihanaa, normaali keskustelu hyvistä ja huonoista puolista on aivan mahdotonta.
Ei kukaan nosta jalkaa kaasulta! Etkö tiedä! Tesla paras!Teslalla oli ennen asetus regenin säätöön. Liukkaalla voi olla mielenkiintoinen kun joku kumminkin panikoi ja nostaa jalan kaasulta ja perä lähtee.
Teslalla oli ennen asetus regenin säätöön. Liukkaalla voi olla mielenkiintoinen kun joku kumminkin panikoi ja nostaa jalan kaasulta ja perä lähtee.
Ei se ole yllättävää että monilla on tuo reaktio, koska tuo on normaali refleksi ilman opeteltua reaktiota liukkaanklenradalla.Teslalla oli ennen asetus regenin säätöön. Liukkaalla voi olla mielenkiintoinen kun joku kumminkin panikoi ja nostaa jalan kaasulta ja perä lähtee.
Voihan sitä ihmetellä. Silti en näe ongelmaksi että kaasupolkimesta säädetään regeniä vaikka Toyotaklubi on selkeästi eri mieltä
Eikö juuri hallitsemattomassa luisussa tärkeää olisi pysyä rauhallisena kaasun kanssa eikä lyödä sokkona jarruja pohjaan? Kyllähän noita asioita käydään läpi jo autokoulussa.
Ei liene sattumaa, että todella moni, joka on 1-pedal ajoa päässyt kokeilemaan ei siitä haluaisi luopua. Itsekin olin sitä kohtaan skeptinen. Mutta se tarkkuus, millä sähköistä voimalinjaa voi käskeä kiihtyvyyden ja hidastuvuuden suhteen yhdellä polkimella ja pienelläkin jalan liikkeellä on kyllä hienoa. Se on erilaista iloa vs. perinteinen sporttipolttis kolmella polkimella ja vaihdekepillä. Kummastakin nautin enkä kummastakaan halua luopua kun hyviä toteutuksia em. tavoista on päässyt käyttämään.
Tässä one-pedal hommassa yksi ongelmista on, ettei se välttämättä ole käytössä - varsinkaan talvella. Mikäli akkua ei ole ehtinyt sitä puolta tuntia lämmitellä, niin jonkin matkaa se vaan yksinkertaisesti ei ole käytössä, jolloin pitää palata takaisin jarrupolin + kaasuyhdistelmään. Lyhyillä matkoilla ei siis välttämättä koskaan yhden pedaalin ajosta pääse edes nauttimaan. Toisin sanoen, autoa on yhtäkkiä kaksi erilaista tapaa ajaa ja käyttöönsä saa jomman kumman, riippuen hidastuksesta. Toisekseen, ainakin mulla tuo regenin määrä tuntuu isommassa nopeudessa erilaiselta kuin pienemmissä nopeuksissa, joten aivan täydellinen senkään tuntuma ei ole. On jokseenkin huvittavaa kun hidastaa moottoritieltä liikennevaloihin, niin ensin hidastuvuus on hidasta jonkin matkaa ja yhtäkkiä tuntuu kuin joku potkaisisi selkään. Voi toki olla vain Teslan ongelma, noihin asioihin ei välttämättä koeajoilla törmää muissa merkeissä.
Tosi hyvä ja tarkka pointti! Oliko sulla mistä Teslan mallista kokemuksia?
Tesla Y ja takaoven avausmekanismi täysin mykkä, kolmatta kertaa Muistan model 3 julkaisun aikoihin pohtineeni, että ymmärrän osittain tämän pakkomielteen korvata mekaanista toimintoa softalla ohjatulla elektronisella ratkaisulla, mutta miksi ihmeessä ei voida samaa mekaanista varatoimea jättää takaoville kun etuovillekin se on kuitenkin ymmärretty jättää. No ainahan kyse on rahasta ja tässä kohtaa tietenkin valmistuskustannuksista ja katteesta.
Olishan se kiva kun pystyisi risteyttämään "perinteisen" autonvalmistajan kokemus ja toteutusvarmuus sekä nousukkaan visio, mutta eihän niitä markkinoita uudistavia tuotteita tunnu syntyvän ilman isoja irtiottaja hyvässä ja pahassa. Eikä pitkän linjan autovalmistajat ole näitä täydellisiä yhdistelmiä onnistuneet keittämään, uudistamisesta puhumattakaan.
Suo siellä, vetelä täällä
Tesla Y ja takaoven avausmekanismi täysin mykkä, kolmatta kertaa Muistan model 3 julkaisun aikoihin pohtineeni, että ymmärrän osittain tämän pakkomielteen korvata mekaanista toimintoa softalla ohjatulla elektronisella ratkaisulla, mutta miksi ihmeessä ei voida samaa mekaanista varatoimea jättää takaoville kun etuovillekin se on kuitenkin ymmärretty jättää. No ainahan kyse on rahasta ja tässä kohtaa tietenkin valmistuskustannuksista ja katteesta.
Olishan se kiva kun pystyisi risteyttämään "perinteisen" autonvalmistajan kokemus ja toteutusvarmuus sekä nousukkaan visio, mutta eihän niitä markkinoita uudistavia tuotteita tunnu syntyvän ilman isoja irtiottaja hyvässä ja pahassa. Eikä pitkän linjan autovalmistajat ole näitä täydellisiä yhdistelmiä onnistuneet keittämään, uudistamisesta puhumattakaan.
Suo siellä, vetelä täällä
On siellä takana myös mekaaninen avaus. Piilotettu vain.
Reddit - Dive into anything
www.reddit.com
Model 3 tilanne taitaa vielä olla ei oo.
Vaikuttaa melkoisen hölmöltä tuo ovien sähköisyys ja takaovien mekaaninen avaaminen. Aiheuttaa melkoisen turvallisuusongelman takaovet, jos autosta pitäisi päästä nopeasti ulos ja sähköt eivät toimi. Katsoin tuon jatkovideon, niin jotenkin mielenkiintoista miksi tuo mekaaninen avaus on pitänyt tehdä noin vaikeaksi takaoville?