Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Joku AMDn valmistama 10 teraflopin vehje. Liekö aika lähellä jotain PS5 / Xbox one

Joo, aika varmasti oltava jotain RDNA2 + Zen 2 -pakettia. Ihmettelen silti, millä käyttöjärjestelmällä tuo pyörii. Cyberpunkista ei Linux-versiota tietääkseni ole tullut. Toki Musk on jotain customia voinut tilata (vrt. Stadia) mutta melko kiireinen aikataulu on sitten ollut.
 
Paatuneena Saabistina tuo ratti erikoisuudessaan näyttää hyvältä :thumbsup: Toivottavasti sen saisi myös tänne meille. Muista ominaisuuksista kuten hipaisukytkimistä ei tiedä ennen kuin pääsee kokeilemaan. Model 3:sen kanssa kun on tottunut jo tuohon keskinäyttöön niin tavalliseen autoon hyppääminen tuntuu kuin menisi lentokoneen ohjaamoon :rofl:
 
Joo, aika varmasti oltava jotain RDNA2 + Zen 2 -pakettia. Ihmettelen silti, millä käyttöjärjestelmällä tuo pyörii. Cyberpunkista ei Linux-versiota tietääkseni ole tullut. Toki Musk on jotain customia voinut tilata (vrt. Stadia) mutta melko kiireinen aikataulu on sitten ollut.
Aluksi tulee Witcher 3.
Voihan siellä olla joku emulaattori taustalla.

Kiinnostaa että tuleeko tuo rauta 3 ja Y malleihin.
 
Koetin pohdiskella tuon uuden rattimallin etuja näkyvyyden lisäksi, mutta ei kyllä selkeitä etuja tullut mieleen. Itse ajan vielä ( mitä ilmeisimmin turvattomalla ) yhdellä kädellä kello kuudessa -tyylillä, mikä olisi tuolla uudella ratilla kyllä historiaa.

Oisko tuo sit samanlainen gimmick, kuin tuo Witcher 3 tahi Cyperpunk. Itse rautahan toki mahdollistaa ainakin UI:n luovemman kehittelyn, jos ei muuta.
 
Hienon näköinen kyllä. Hintaa nyt liikaa varmasti itselleni joten tuskin tulee ostettua, mutta ehkä 10v päästä käytettynä.
 
Teslan verkkosivujen mukaan jos nyt tilaan uuden Model S:n niin toimitus on vasta syyskuussa. Tuohon mennessä tulee markkinoille melko monta kilpailijaa, esimerkiksi Mercedes EQS. Sen pitäisi olla suora kilpailija, suuri sähkökäyttöinen sedan.
 
Plaid+:lla varsinkin kiihtyvyys kohdallaan. Enää ei oikein mikään katulaillinen pysy perässä edes varttimaililla. Ihan hervottomia vehkeitä.
Tuohan ei ole lainkaan kilpailukykyinen, Japanin poikien laitoksen kiihtyvyys on aivan eri sekuntiluvulla. 0-100 km/h 1,7 sekuntia. Ja myynnissä jo nyt eikä joskus myöhemmin.
 
Tuohan ei ole lainkaan kilpailukykyinen, Japanin poikien laitoksen kiihtyvyys on aivan eri sekuntiluvulla. 0-100 km/h 1,7 sekuntia. Ja myynnissä jo nyt eikä joskus myöhemmin.

Mun tutut m5:en omistajat on menneisyydessä lohduttautuneet sillä, että loppujen lopuksi sillä pääsee teslasta ohi. Aika harva keulii plaid+:aa vastaan.

Ei ollut tarkoitus mitään mun isin auto on sun isin autoa nopeampi juttua aloittaa. Kunhan ihan vain sivusta hämmästelen miten raketti värkki se on.

Pöllön hinnalla saa about kaksikymmentä plaid+ teslaa.
 
Model S ja X refresh ja plaid julkaistu. Sanoisin että aika rohkeaa linjaa vedetään jälleen.
S ja X:llä uudet akut, moduulit ja drive unitit. Lämpöpumppu, kokonaan uudet sisustat, parannuksia ulkokuoreen yms.

1611783545931.png



1611783613828.png


1611785255473.png


1611783638762.png

Hyi helvetti, että on ruma räpellys.

Toihan on ku menis Toyotaan sisään jossa ratti on sahattu puoliksi poikki ja tilattu aliexpressistä näyttö, joka on ruuvattu kulmaraudalla kiinni :zoom: :facepalm:
 
Vaikken mikään Tesla fani olekaan, niin tuossa näytön vaakaan laittamisessa on menty mielstäni ihan oikeaan suuntaan, nyt on enempi ihmisen norminäkökentän suuntaan. Kaverin Teslassa joskus tuota pystynäyttöä hypistelin, ei ollut ihan omaan makuun se. Ehkä siihen tottuu, ei ole siitä kokemusta kun ei ole varaa moista hankkia. :giggle:

Hipastelunapit ratissa (oli se minkä mallinen tahansa) hieman epäilyttää kun Suomessa kuitenkin osa vuodesta pitää käyttää jonkunlaisia sormikkaita. No muutenkin ne on toki aika hanurista - siis ei ne sormikkaat. :hmm:
 
Teslan verkkosivujen mukaan jos nyt tilaan uuden Model S:n niin toimitus on vasta syyskuussa. Tuohon mennessä tulee markkinoille melko monta kilpailijaa, esimerkiksi Mercedes EQS. Sen pitäisi olla suora kilpailija, suuri sähkökäyttöinen sedan.
Harmi vain että Mersun EQS on aivan hervottoman ruma jo pelkän siluetin perusteella. Ja todennäköisesti perinteisen autovalmistajan tapaan hinnatalkaen malli on täysin karvalakki ja lisävarusteita saa ruksia kymppitonnien edestä. Tykkään siitä että Teslassa on about kaikki vakiona eikä tarvi miettiä mitä ruksii ja mitä ei.

1611878846957.png
 
Tykkään siitä että Teslassa on about kaikki vakiona eikä tarvi miettiä mitä ruksii ja mitä ei.

Ai, minä oisin tykännyt valinnan vapaudesta. Saahan Mersunkin toki vaihtoehdolla "ei tarvi miettiä mitä ruksii", sanoo vain autokaupassa että kaikilla herkuilla. Onnistuu jokaisen saksalaisen automerkin kohdalla.
 
No onhan se kieltämättä vähän huvittavaa, että melko hinnat alkaen Hyundai i20 tarjoaa kattavampaa varustelua kuin vaikkapa BMW:n 5-sarja. Siis jos näistä sähköisistä turva- ja hupivarusteista puhutaan.

Siitä tosin en ole varma, etteikö Mercedeksellä S-sarjassa/BMW:llä 7-sarjassa olisi aika kattava vakiovarustelu. Etenkin jos tätä vasta uudistunutta S-sarjalaista katsoo.
 
No onhan se kieltämättä vähän huvittavaa, että melko hinnat alkaen Hyundai i20 tarjoaa kattavampaa varustelua kuin vaikkapa BMW:n 5-sarja.

Niin tarjoaa Dacia Dusterikin parempaa kuin Tesla Model S Plaid+. Yritäpä saada jälkimmäiseen kunnollinen penkkimateriaali tuon halvan muoviseoksen sijaan. Vertailu eri autovalmistajien välillä on hankalaa aina painotuksista johtuen.
 
No onhan se kieltämättä vähän huvittavaa, että melko hinnat alkaen Hyundai i20 tarjoaa kattavampaa varustelua kuin vaikkapa BMW:n 5-sarja. Siis jos näistä sähköisistä turva- ja hupivarusteista puhutaan.

Siitä tosin en ole varma, etteikö Mercedeksellä S-sarjassa/BMW:llä 7-sarjassa olisi aika kattava vakiovarustelu. Etenkin jos tätä vasta uudistunutta S-sarjalaista katsoo.
BMW on muuten mennyt ainakin iX3:n kohdalla täysin toiseen ääripäähän. Käytännössä vain kaksi varustetasoa, joista toisessa on "kaikki" ja toisessakin hyvät varusteet.
 
Okei, sehän kuulostaa hyvältä. Ja ei mulla ihan tästä 5-sarjan faceliftistä ole kokemusta, mutta noita aiempia ajaneena niistä usein puuttui kaistavahteja, liikennemerkkien tunnistusta, Android Autoa ja muuta sellaista. Toisaalta kaikkiin tulee iDrive vakiona ja penkit on jo aika lähtötasolla hyvät/erinomaiset.

Eli ei voi ihan suoraan näitä verrata, kuten burnmanm sanoikin.
 
Teslan ratti on syystäkin jakanut mielipiteitä. Enpä sano juuta enkä jaata tässä kohtaa. Kokeilemalla ja ajamalla tuo selviäisi.

Ihan kohtuullisesti tälläkin ratilla auto kääntyy ilman ratin aiheuttamia vaaratilanteita.
CA194077-1FA4-4382-9C71-2B53F6DDC6E6.jpeg


Ohjaus on toki nopeampi autossa, josta ratti on. Lisäksi monia muitakin eroja ajamisessa on normaali autoiluun nähden. :D Mutta aikaa näyttää miten noiden rattien kanssa käy ja mitä mieltä käyttäjät ovat.
 
Niin ja kyseisen auton ohjastajat tuppaavat tarraamaan ratista tukevasti molemmin käsin kiinni, toisin kuin joku siviili, jolla toinen käsi lepää klo 6:ssa ja toinen hamuilee smoothietölkkiä aamupalaksi. :D
 
Teslan ratti on syystäkin jakanut mielipiteitä. Enpä sano juuta enkä jaata tässä kohtaa. Kokeilemalla ja ajamalla tuo selviäisi.

Ihan kohtuullisesti tälläkin ratilla auto kääntyy ilman ratin aiheuttamia vaaratilanteita.
CA194077-1FA4-4382-9C71-2B53F6DDC6E6.jpeg


Ohjaus on toki nopeampi autossa, josta ratti on. Lisäksi monia muitakin eroja ajamisessa on normaali autoiluun nähden. :D Mutta aikaa näyttää miten noiden rattien kanssa käy ja mitä mieltä käyttäjät ovat.
F1 ratissa on peukalolle kolo, mutta Teslan ratissa ei ole.
 
F1-rattiahan ei käännetä kuin maksimissaan ehkä puoli kierrosta laidasta laitaan, jolloin molemmat kädet ovat vakio-otteella koko ajan ratissa kiinni kun käännetään. Normaalissa autossa laidasta laitaan lienee joku 3 ratin kierrosta, jolloin rengasmainen ratti on tärkeä, koska rattia ei pysty kääntämään laidasta laitaan yhdellä otteella.
 
Vaikea sanoa kokeilematta millainen tuo ratti on mutta ei se ainakaan kaunis ole.
 
F1-rattiahan ei käännetä kuin maksimissaan ehkä puoli kierrosta laidasta laitaan, jolloin molemmat kädet ovat vakio-otteella koko ajan ratissa kiinni kun käännetään. Normaalissa autossa laidasta laitaan lienee joku 3 ratin kierrosta, jolloin rengasmainen ratti on tärkeä, koska rattia ei pysty kääntämään laidasta laitaan yhdellä otteella.

3/Y ainakin on 2 kierrosta laidasta laitaan, oikeastaan vain parkeerauksessa täytyy veivata yli puolen kierroksen. Jos tuossa ässässä on yhtä nopea ohjaus niin en usko että se olisi ongelma. Jos tuo nyt edes on se ratti mikä siihen tulee
 
Ihan kohtuullisesti tälläkin ratilla auto kääntyy ilman ratin aiheuttamia vaaratilanteita.

Toki, toisaalta huomaatko ettei tuossa ole kapasitiivisia näppäimiä ja tuota ei myöskään voi kääntää yli 270 astetta? Sen takia se toimii, noi pyörät kun eivät F1 autossa aivan hirveästi käänny eikä niillä parkkeeraminen kovin helppoa ole. Niiden ohjausgeometria on myös aivan toisenlainen kuin nykyautossa, eivätkä ne oikein pysty moniin temppuihin mihin kotipihassa oleva kärry. Eivätkä ne myöskään kestä samanlaisia osumia.

Näilläkin muuten pystyy ohjaamaan tiellä ja niissä on aivan jumalattomasti tehoa enemmän, joten miksi tyytyä F1 ohjaukseen?


Pelkällä joystickillakin pystyy kyllä kiitoradalle ohjaamaan ja kiihdyttämään.
 
Toki, toisaalta huomaatko ettei tuossa ole kapasitiivisia näppäimiä ja tuota ei myöskään voi kääntää yli 270 astetta? Sen takia se toimii, noi pyörät kun eivät F1 autossa aivan hirveästi käänny eikä niillä parkkeeraminen kovin helppoa ole. Niiden ohjausgeometria on myös aivan toisenlainen kuin nykyautossa, eivätkä ne oikein pysty moniin temppuihin mihin kotipihassa oleva kärry. Eivätkä ne myöskään kestä samanlaisia osumia.

Näilläkin muuten pystyy ohjaamaan tiellä ja niissä on aivan jumalattomasti tehoa enemmän, joten miksi tyytyä F1 ohjaukseen?


Pelkällä joystickillakin pystyy kyllä kiitoradalle ohjaamaan ja kiihdyttämään.

Kun täkyn heittää, niin ei ole pelkoa etteikö saalista tulisi :lol:

Vastauksessasi päästiin melko kauas ratista, mutta pääasia taitaa olla negatiivis sävytteiset, omasta mielestäsi nokkelat veistelyt!? Onnea sinulle valitsemallasi tiellä :thumbsup:

Kuten sanoin, niin en ole puolesta enkä vastaan tuon ratin suhteen. Totesin vain, että kokeilemalla selviää tämäkin asia.

Oma ajo tapahtuu 99,9% parilla otteella kestopäällysteisillä teillä, jolloin valtavalle ratin veivaukselle ei ole jatkuvasti tarvetta. Tähän mennessä olen onnistunut kaikkien käyttämieni autojen toteutuksissa, mitä tulee hallintalaitteisiin. Ja en tiedä ymmärsitkö väärin, mutta en tarkoittanut verrata henkilöautoa ja F1-autoa muilta ominaisuuksiltaan. Toki ohjauksen nopeus ratin kanssa yhdessä tekevät ison osan auton hallintaa.

Noista näppäimistä en maininnut mitään. Minulla ei ollut niihin liittyen kummempia intohimoja. Jossain uudehkossa ajamassani saksalaisessa oli jonkin sorttiset hipaisu näppäimet, jotka vaativat hieman totuttelua. Mutteivät nekään täysin kelvottomat olleet. Alkuun kummalliset, mutta tottumisen jälkeen ihan käytettävät. Vaikea noistakaan sanoa, ennen kuin niitä on kokeillut.
 
3/Y ainakin on 2 kierrosta laidasta laitaan, oikeastaan vain parkeerauksessa täytyy veivata yli puolen kierroksen. Jos tuossa ässässä on yhtä nopea ohjaus niin en usko että se olisi ongelma. Jos tuo nyt edes on se ratti mikä siihen tulee
Ompahan sitten nopea ohjaus, kaikissa itse ajamissa autoissa esim. liikennevaloista lähtiessä oikealle/vasemmalle pitää kyllä "korjata" käsien asentoa kääntyessä, muutoin olis vastaan tulevien kaistalla tai ojassa.
Tai sitten olen vaan kankea, eikä kädet taivu spagetille.. Puolisen kierrosta saa juuri ja juuri ilman käsien paikan korjausta käännettyä, tuntematta oloa epämukavaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Oma ajo tapahtuu 99,9% parilla otteella kestopäällysteisillä teillä, jolloin valtavalle ratin veivaukselle ei ole jatkuvasti tarvetta. Tähän mennessä olen onnistunut kaikkien käyttämieni autojen toteutuksissa, mitä tulee hallintalaitteisiin. Ja en tiedä ymmärsitkö väärin, mutta en tarkoittanut verrata henkilöautoa ja F1-autoa muilta ominaisuuksiltaan. Toki ohjauksen nopeus ratin kanssa yhdessä tekevät ison osan auton hallintaa.

Tää on mun mielestä juuri tuon lentokoneratin heikkous. Suoralla maantiellä ainakin itse pidän mielelläni kevyesti varsin alhaalta kiinni ja rullailen menemään, mikä ei tuolla uudella tosiaan näytä onnistuvan. Kahden käden otetta tuolta sivuilta, ja perinteisellä ratilla toki vähän sieltä täältä, tulee sitten käytettyä lähinnä parkkeerauksessa yms. veivailuissa, joissa tuo on myös huono.

Noh, Teslalla on pitkät perinteet epäluulottomasta uudistamisesta. Aika monta kertaa on menty mehtään, mutta joskus on onnistuttukin. Eihän tuota tiedä, että jos vielä kehittyisi hyväksikin. Tesla on usei uudistanut tuotetta mainostetusta aika rankastikin.
 
Noh, Teslalla on pitkät perinteet epäluulottomasta uudistamisesta. Aika monta kertaa on menty mehtään, mutta joskus on onnistuttukin. Eihän tuota tiedä, että jos vielä kehittyisi hyväksikin. Tesla on usei uudistanut tuotetta mainostetusta aika rankastikin.

Näinhän se on, että laittamalla tuollaisen ratin julkaisun kuviin, varmistetaan että puhetta ainakin riittää julkistuksesta ja sen ympäriltä :D
 
Liekkö tuommoinen edes laillinen EU:n alueella? Voisi kuvitella että joku jossain mallissa olisi joskus kokeillut..
 
Ompahan sitten nopea ohjaus, kaikissa itse ajamissa autoissa esim. liikennevaloista lähtiessä oikealle/vasemmalle pitää kyllä "korjata" käsien asentoa kääntyessä, muutoin olis vastaan tulevien kaistalla tai ojassa.
Tai sitten olen vaan kankea, eikä kädet taivu spagetille.. Puolisen kierrosta saa juuri ja juuri ilman käsien paikan korjausta käännettyä, tuntematta oloa epämukavaksi.

Joo ei sitä puolta kierrosta tartte kovin usein vääntää, se on jo kuitenkin aika raju käännös. Jos joskus käyt testaamassa kolmosta tai Y:tä niin sitten tiedät mitä meinaan

Liekkö tuommoinen edes laillinen EU:n alueella? Voisi kuvitella että joku jossain mallissa olisi joskus kokeillut..

Veikkaan että täyskehällinen ratti olisi tulossa tälle mantereelle
 
Onkohan ratti suunniteltu tahallaan sellaiseksi että siinä ei ole tasapainottelupistettä johon voi laittaa avustimia huijaavan vesipullon, hedelmän tms. mikä saa järjestelmän luulemaan että kuljettajan käsi on ohjaimilla.
 
Joo ei sitä puolta kierrosta tartte kovin usein vääntää, se on jo kuitenkin aika raju käännös. Jos joskus käyt testaamassa kolmosta tai Y:tä niin sitten tiedät mitä meinaan



Veikkaan että täyskehällinen ratti olisi tulossa tälle mantereelle
Onko siinä kuitenkin yhtä herkkä ohjaus vaikka 60km/h nopeudessa, kuin alhaisemmissa nopeuksissa? Tuntuu vaan hölmöltä, että noinkin pienellä ratin liikkeellä auto kääntyis vaikka sen 90 astetta..
Ja ei viitti mennä myyntimiesten aikaa tuhlaamaan, kun lompakossa ei tarpeellista määrää kahisevaa ostoon olisi.
Muuten vain sähköautot ja tekniikka kiinnostaa.
 
Vastauksessasi päästiin melko kauas ratista, mutta pääasia taitaa olla negatiivis sävytteiset, omasta mielestäsi nokkelat veistelyt!? Onnea sinulle valitsemallasi tiellä

Halusit olla nokkela, kompastuit omaan nokkeluuteesi ja vedit siitä herneen nenään? Niinpä tietysti. Kannattaa miettiä minkä linjan valitset siis ensi kerralla kun alat kommentoimaan.
 
Onko siinä kuitenkin yhtä herkkä ohjaus vaikka 60km/h nopeudessa, kuin alhaisemmissa nopeuksissa? Tuntuu vaan hölmöltä, että noinkin pienellä ratin liikkeellä auto kääntyis vaikka sen 90 astetta..
Ja ei viitti mennä myyntimiesten aikaa tuhlaamaan, kun lompakossa ei tarpeellista määrää kahisevaa ostoon olisi.
Muuten vain sähköautot ja tekniikka kiinnostaa.

Kyllä sitä voi käydä testaamassa silti

Voi olla muuttuva välitys, mutta ei se ainakaan tunnu siltä. Huomattavasti pienemmällä ratin liikkeellä kääntyy joka nopeudella kuin muut autot millä olen ajanut. Kun siihen on tottunut niin se tuntuu paljon paremmalta kuin muut missä pitää vatkata sitä rattia :D
 
Kyllähän tuollainen nopea ohjaus voisi olla kiva, kuin karting auto. Nykyinen autoni tarvii urakkanupin kun yli 3 kiekkaa kääntyy ratti.

Hipaisukytkimet... kuinkahan helposti sillä hipaisee vahingossa vilkut päälle ja muuta. Aina välillä näkee jo nykyään kun auto ajaa suoraa maantietä vilkuttaen koko 100km.
 
Kyllähän tuollainen nopea ohjaus voisi olla kiva, kuin karting auto. Nykyinen autoni tarvii urakkanupin kun yli 3 kiekkaa kääntyy ratti.

Hipaisukytkimet... kuinkahan helposti sillä hipaisee vahingossa vilkut päälle ja muuta. Aina välillä näkee jo nykyään kun auto ajaa suoraa maantietä vilkuttaen koko 100km.

Jos ajaa 100 km vilkut päällä, on vikana kyllä joku muu kuin hallintalaitteet.
 
Halusit olla nokkela, kompastuit omaan nokkeluuteesi ja vedit siitä herneen nenään? Niinpä tietysti. Kannattaa miettiä minkä linjan valitset siis ensi kerralla kun alat kommentoimaan.

Ei ole herne nenässä :) Älä huoli :vihellys: Suhtautumiseni näihin keskusteluihin on - asiat asioina. Mutta on jännä huomata kerta toisensa jälkeen kuinka tunteella toiset näihin keskusteluihin osallistuvat.

Oman linjani mukaan olen aina kommentoinut, kuten myös sinä :giggle: Oikein mukavaa viikonloppua sinullekin, no hard feelings. Peace


Veikkaan että täyskehällinen ratti olisi tulossa tälle mantereelle

Tätä minäkin luulen. Eiköhän tämä ollut vain julkisuustemppu?!
 
Viimeksi muokattu:
Tuo uusi ratti ei sovellu normi ajoon jos rattia joutuu kääntämään enemmän kun 90 astetta eli ohjauksen pitäisi olla jollain tavalla samanlainen mitä työkoneissa mikä epäilen suuresti kun ovat umpisurkeita jo hieman korkeimissa nopeuksissa.
 
Täytyypä taas kehaista Teslan talvitestausta. Sulanut vesi valui taas tuonne pyyhkimen alle ja jäätyi sinne ajon aikana. Tämän seuraksena ne eivät enää toimi vaikka ne on irrotettu jäästä. Täytyypä ajaa himaan siten että pyyhkii käsin lasia :x3:

Eipä tainnut tulla tämä ilmi kun auringonpaisteessa lapissa pyörittelee jäärataa ympäri.
 
Onko siinä kuitenkin yhtä herkkä ohjaus vaikka 60km/h nopeudessa, kuin alhaisemmissa nopeuksissa? Tuntuu vaan hölmöltä, että noinkin pienellä ratin liikkeellä auto kääntyis vaikka sen 90 astetta..
Ja ei viitti mennä myyntimiesten aikaa tuhlaamaan, kun lompakossa ei tarpeellista määrää kahisevaa ostoon olisi.
Muuten vain sähköautot ja tekniikka kiinnostaa.
Ei sun tartvitse kääntää missään autossa rattia kuin 1 aste, niin auto kyllä kääntyy 90 astetta. Kääntösäde vaan on kilsan tai pari.

Rattia saa pyöritellä kaupunkiliikenteessä kun tehdään parhaimmillaan yli 90 asteisia kääntymisiä alle 20kmh vauhdeissa muutaman mertrin kääntösäteellä. Ja parkkihalleissa ja parkkipaikoilla jne. Itse ainakin tarvitsen omaan hallipaikkaan parkittaessa ”maksimeita”, jotta sen auton saa perä edellä siihen ruutuun taitettua.
Jos ajaa 100 km vilkut päällä, on vikana kyllä joku muu kuin hallintalaitteet.
Joo, silloin on ranskalaisuus vikana.
 
3/Y ainakin on 2 kierrosta laidasta laitaan, oikeastaan vain parkeerauksessa täytyy veivata yli puolen kierroksen. Jos tuossa ässässä on yhtä nopea ohjaus niin en usko että se olisi ongelma. Jos tuo nyt edes on se ratti mikä siihen tulee
Youtube on täynnä kuskin paikalta kuvattuja Tesla-videoita, joista voi todeta väitteesi vääräksi. Leveillä amerikkalaisilla kaduilla kulman ympäri kääntyminen vaatii 270-360 astetta ratin kääntämistä. Kädet joutuu irrottamaan ratista 90 asteen kohdalla.
 
Ehkä tuossa muuttuva välitys ohjauksessa mikä oli bemariinkin saatavilla jo joskus 15v sitten.
 
Youtube on täynnä kuskin paikalta kuvattuja Tesla-videoita, joista voi todeta väitteesi vääräksi. Leveillä amerikkalaisilla kaduilla kulman ympäri kääntyminen vaatii 270-360 astetta ratin kääntämistä. Kädet joutuu irrottamaan ratista 90 asteen kohdalla.

Linkkaatko niin näen millaisesta kulmasta puhut? Itse tänään tietoisesti seurasin paljonko tuossa hitaan ajonopeuden, reilun 90 asteen mutkassa täytyi rattia kääntää niin kaakkoon asti tuli käännettyä eli noin 135 astetta. Se on suunnilleen tiukin mutka tuossa omassa arkiajossa.

Hieman ihmettelen jos amerikan teillä täytyy normimutkassa vääntää tappiin asti?
 
Linkkaatko niin näen millaisesta kulmasta puhut? Itse tänään tietoisesti seurasin paljonko tuossa hitaan ajonopeuden, reilun 90 asteen mutkassa täytyi rattia kääntää niin kaakkoon asti tuli käännettyä eli noin 135 astetta. Se on suunnilleen tiukin mutka tuossa omassa arkiajossa.

Hieman ihmettelen jos amerikan teillä täytyy normimutkassa vääntää tappiin asti?
samaa hieman itse ihmettelen, normaalilla suht nopealla ohjauksella (vajaa kierros tappiin) niin ei kyllä ikinä muuta kuin parkkeeratessa tartte yli puolta kierrosta kääntää.
 

“We are making it now,” said Musk at the November 2017 launch of the Roadster. Apparently people can just say things.

Odottelen vieläkin muuten sitä videota Model S Plaid:n Nürburgring ajasta...

8956233.jpg
 
Linkkaatko niin näen millaisesta kulmasta puhut? Itse tänään tietoisesti seurasin paljonko tuossa hitaan ajonopeuden, reilun 90 asteen mutkassa täytyi rattia kääntää niin kaakkoon asti tuli käännettyä eli noin 135 astetta. Se on suunnilleen tiukin mutka tuossa omassa arkiajossa.

Hieman ihmettelen jos amerikan teillä täytyy normimutkassa vääntää tappiin asti?
No esimerkiksi tässä heti ensisekunneilla kääntyy ratti 270 astetta 90 asteen käännöstä varten. Näytön perusteella kyseessä lienee M3, mutta saatan olla väärässäkin.
 
Aika normaalilta vaikutti ratin kääntö kun tänään M3 oli testissä. Ehkä hiukan nopeampi kuin omassa autossa, muttei niin paljon että siihen olisi kiinnittänyt huomiota.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 415
Viestejä
4 507 040
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom