- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 302
Mikäköhän rauta siellä on jos voi pelaa Cyperpunkkii?
Joku AMDn valmistama 10 teraflopin vehje. Liekö aika lähellä jotain PS5 / Xbox one
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikäköhän rauta siellä on jos voi pelaa Cyperpunkkii?
Joku AMDn valmistama 10 teraflopin vehje. Liekö aika lähellä jotain PS5 / Xbox one
Aluksi tulee Witcher 3.Joo, aika varmasti oltava jotain RDNA2 + Zen 2 -pakettia. Ihmettelen silti, millä käyttöjärjestelmällä tuo pyörii. Cyberpunkista ei Linux-versiota tietääkseni ole tullut. Toki Musk on jotain customia voinut tilata (vrt. Stadia) mutta melko kiireinen aikataulu on sitten ollut.
Tuohan ei ole lainkaan kilpailukykyinen, Japanin poikien laitoksen kiihtyvyys on aivan eri sekuntiluvulla. 0-100 km/h 1,7 sekuntia. Ja myynnissä jo nyt eikä joskus myöhemmin.Plaid+:lla varsinkin kiihtyvyys kohdallaan. Enää ei oikein mikään katulaillinen pysy perässä edes varttimaililla. Ihan hervottomia vehkeitä.
Tuohan ei ole lainkaan kilpailukykyinen, Japanin poikien laitoksen kiihtyvyys on aivan eri sekuntiluvulla. 0-100 km/h 1,7 sekuntia. Ja myynnissä jo nyt eikä joskus myöhemmin.
Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi
Aspark valmistaa vain viisikymmentä ”Pöllöä”, ja niiden hinnat lähtevät 2,9 miljoonasta eurosta.
Tuohan ei ole lainkaan kilpailukykyinen, Japanin poikien laitoksen kiihtyvyys on aivan eri sekuntiluvulla. 0-100 km/h 1,7 sekuntia. Ja myynnissä jo nyt eikä joskus myöhemmin.
Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi
Model S ja X refresh ja plaid julkaistu. Sanoisin että aika rohkeaa linjaa vedetään jälleen.
S ja X:llä uudet akut, moduulit ja drive unitit. Lämpöpumppu, kokonaan uudet sisustat, parannuksia ulkokuoreen yms.
Harmi vain että Mersun EQS on aivan hervottoman ruma jo pelkän siluetin perusteella. Ja todennäköisesti perinteisen autovalmistajan tapaan hinnatalkaen malli on täysin karvalakki ja lisävarusteita saa ruksia kymppitonnien edestä. Tykkään siitä että Teslassa on about kaikki vakiona eikä tarvi miettiä mitä ruksii ja mitä ei.Teslan verkkosivujen mukaan jos nyt tilaan uuden Model S:n niin toimitus on vasta syyskuussa. Tuohon mennessä tulee markkinoille melko monta kilpailijaa, esimerkiksi Mercedes EQS. Sen pitäisi olla suora kilpailija, suuri sähkökäyttöinen sedan.
Tykkään siitä että Teslassa on about kaikki vakiona eikä tarvi miettiä mitä ruksii ja mitä ei.
No onhan se kieltämättä vähän huvittavaa, että melko hinnat alkaen Hyundai i20 tarjoaa kattavampaa varustelua kuin vaikkapa BMW:n 5-sarja.
BMW on muuten mennyt ainakin iX3:n kohdalla täysin toiseen ääripäähän. Käytännössä vain kaksi varustetasoa, joista toisessa on "kaikki" ja toisessakin hyvät varusteet.No onhan se kieltämättä vähän huvittavaa, että melko hinnat alkaen Hyundai i20 tarjoaa kattavampaa varustelua kuin vaikkapa BMW:n 5-sarja. Siis jos näistä sähköisistä turva- ja hupivarusteista puhutaan.
Siitä tosin en ole varma, etteikö Mercedeksellä S-sarjassa/BMW:llä 7-sarjassa olisi aika kattava vakiovarustelu. Etenkin jos tätä vasta uudistunutta S-sarjalaista katsoo.
F1 ratissa on peukalolle kolo, mutta Teslan ratissa ei ole.Teslan ratti on syystäkin jakanut mielipiteitä. Enpä sano juuta enkä jaata tässä kohtaa. Kokeilemalla ja ajamalla tuo selviäisi.
Ihan kohtuullisesti tälläkin ratilla auto kääntyy ilman ratin aiheuttamia vaaratilanteita.
Ohjaus on toki nopeampi autossa, josta ratti on. Lisäksi monia muitakin eroja ajamisessa on normaali autoiluun nähden. Mutta aikaa näyttää miten noiden rattien kanssa käy ja mitä mieltä käyttäjät ovat.
F1-rattiahan ei käännetä kuin maksimissaan ehkä puoli kierrosta laidasta laitaan, jolloin molemmat kädet ovat vakio-otteella koko ajan ratissa kiinni kun käännetään. Normaalissa autossa laidasta laitaan lienee joku 3 ratin kierrosta, jolloin rengasmainen ratti on tärkeä, koska rattia ei pysty kääntämään laidasta laitaan yhdellä otteella.
Ihan kohtuullisesti tälläkin ratilla auto kääntyy ilman ratin aiheuttamia vaaratilanteita.
Toki, toisaalta huomaatko ettei tuossa ole kapasitiivisia näppäimiä ja tuota ei myöskään voi kääntää yli 270 astetta? Sen takia se toimii, noi pyörät kun eivät F1 autossa aivan hirveästi käänny eikä niillä parkkeeraminen kovin helppoa ole. Niiden ohjausgeometria on myös aivan toisenlainen kuin nykyautossa, eivätkä ne oikein pysty moniin temppuihin mihin kotipihassa oleva kärry. Eivätkä ne myöskään kestä samanlaisia osumia.
Näilläkin muuten pystyy ohjaamaan tiellä ja niissä on aivan jumalattomasti tehoa enemmän, joten miksi tyytyä F1 ohjaukseen?
Pelkällä joystickillakin pystyy kyllä kiitoradalle ohjaamaan ja kiihdyttämään.
Ompahan sitten nopea ohjaus, kaikissa itse ajamissa autoissa esim. liikennevaloista lähtiessä oikealle/vasemmalle pitää kyllä "korjata" käsien asentoa kääntyessä, muutoin olis vastaan tulevien kaistalla tai ojassa.3/Y ainakin on 2 kierrosta laidasta laitaan, oikeastaan vain parkeerauksessa täytyy veivata yli puolen kierroksen. Jos tuossa ässässä on yhtä nopea ohjaus niin en usko että se olisi ongelma. Jos tuo nyt edes on se ratti mikä siihen tulee
Oma ajo tapahtuu 99,9% parilla otteella kestopäällysteisillä teillä, jolloin valtavalle ratin veivaukselle ei ole jatkuvasti tarvetta. Tähän mennessä olen onnistunut kaikkien käyttämieni autojen toteutuksissa, mitä tulee hallintalaitteisiin. Ja en tiedä ymmärsitkö väärin, mutta en tarkoittanut verrata henkilöautoa ja F1-autoa muilta ominaisuuksiltaan. Toki ohjauksen nopeus ratin kanssa yhdessä tekevät ison osan auton hallintaa.
Noh, Teslalla on pitkät perinteet epäluulottomasta uudistamisesta. Aika monta kertaa on menty mehtään, mutta joskus on onnistuttukin. Eihän tuota tiedä, että jos vielä kehittyisi hyväksikin. Tesla on usei uudistanut tuotetta mainostetusta aika rankastikin.
Ompahan sitten nopea ohjaus, kaikissa itse ajamissa autoissa esim. liikennevaloista lähtiessä oikealle/vasemmalle pitää kyllä "korjata" käsien asentoa kääntyessä, muutoin olis vastaan tulevien kaistalla tai ojassa.
Tai sitten olen vaan kankea, eikä kädet taivu spagetille.. Puolisen kierrosta saa juuri ja juuri ilman käsien paikan korjausta käännettyä, tuntematta oloa epämukavaksi.
Liekkö tuommoinen edes laillinen EU:n alueella? Voisi kuvitella että joku jossain mallissa olisi joskus kokeillut..
Onko siinä kuitenkin yhtä herkkä ohjaus vaikka 60km/h nopeudessa, kuin alhaisemmissa nopeuksissa? Tuntuu vaan hölmöltä, että noinkin pienellä ratin liikkeellä auto kääntyis vaikka sen 90 astetta..Joo ei sitä puolta kierrosta tartte kovin usein vääntää, se on jo kuitenkin aika raju käännös. Jos joskus käyt testaamassa kolmosta tai Y:tä niin sitten tiedät mitä meinaan
Veikkaan että täyskehällinen ratti olisi tulossa tälle mantereelle
Vastauksessasi päästiin melko kauas ratista, mutta pääasia taitaa olla negatiivis sävytteiset, omasta mielestäsi nokkelat veistelyt!? Onnea sinulle valitsemallasi tiellä
Onko siinä kuitenkin yhtä herkkä ohjaus vaikka 60km/h nopeudessa, kuin alhaisemmissa nopeuksissa? Tuntuu vaan hölmöltä, että noinkin pienellä ratin liikkeellä auto kääntyis vaikka sen 90 astetta..
Ja ei viitti mennä myyntimiesten aikaa tuhlaamaan, kun lompakossa ei tarpeellista määrää kahisevaa ostoon olisi.
Muuten vain sähköautot ja tekniikka kiinnostaa.
Kyllähän tuollainen nopea ohjaus voisi olla kiva, kuin karting auto. Nykyinen autoni tarvii urakkanupin kun yli 3 kiekkaa kääntyy ratti.
Hipaisukytkimet... kuinkahan helposti sillä hipaisee vahingossa vilkut päälle ja muuta. Aina välillä näkee jo nykyään kun auto ajaa suoraa maantietä vilkuttaen koko 100km.
Halusit olla nokkela, kompastuit omaan nokkeluuteesi ja vedit siitä herneen nenään? Niinpä tietysti. Kannattaa miettiä minkä linjan valitset siis ensi kerralla kun alat kommentoimaan.
Veikkaan että täyskehällinen ratti olisi tulossa tälle mantereelle
Ei sun tartvitse kääntää missään autossa rattia kuin 1 aste, niin auto kyllä kääntyy 90 astetta. Kääntösäde vaan on kilsan tai pari.Onko siinä kuitenkin yhtä herkkä ohjaus vaikka 60km/h nopeudessa, kuin alhaisemmissa nopeuksissa? Tuntuu vaan hölmöltä, että noinkin pienellä ratin liikkeellä auto kääntyis vaikka sen 90 astetta..
Ja ei viitti mennä myyntimiesten aikaa tuhlaamaan, kun lompakossa ei tarpeellista määrää kahisevaa ostoon olisi.
Muuten vain sähköautot ja tekniikka kiinnostaa.
Joo, silloin on ranskalaisuus vikana.Jos ajaa 100 km vilkut päällä, on vikana kyllä joku muu kuin hallintalaitteet.
Näilläkin muuten pystyy ohjaamaan tiellä ja niissä on aivan jumalattomasti tehoa enemmän, joten miksi tyytyä F1 ohjaukseen?
Pelkällä joystickillakin pystyy kyllä kiitoradalle ohjaamaan ja kiihdyttämään.
Youtube on täynnä kuskin paikalta kuvattuja Tesla-videoita, joista voi todeta väitteesi vääräksi. Leveillä amerikkalaisilla kaduilla kulman ympäri kääntyminen vaatii 270-360 astetta ratin kääntämistä. Kädet joutuu irrottamaan ratista 90 asteen kohdalla.3/Y ainakin on 2 kierrosta laidasta laitaan, oikeastaan vain parkeerauksessa täytyy veivata yli puolen kierroksen. Jos tuossa ässässä on yhtä nopea ohjaus niin en usko että se olisi ongelma. Jos tuo nyt edes on se ratti mikä siihen tulee
Youtube on täynnä kuskin paikalta kuvattuja Tesla-videoita, joista voi todeta väitteesi vääräksi. Leveillä amerikkalaisilla kaduilla kulman ympäri kääntyminen vaatii 270-360 astetta ratin kääntämistä. Kädet joutuu irrottamaan ratista 90 asteen kohdalla.
samaa hieman itse ihmettelen, normaalilla suht nopealla ohjauksella (vajaa kierros tappiin) niin ei kyllä ikinä muuta kuin parkkeeratessa tartte yli puolta kierrosta kääntää.Linkkaatko niin näen millaisesta kulmasta puhut? Itse tänään tietoisesti seurasin paljonko tuossa hitaan ajonopeuden, reilun 90 asteen mutkassa täytyi rattia kääntää niin kaakkoon asti tuli käännettyä eli noin 135 astetta. Se on suunnilleen tiukin mutka tuossa omassa arkiajossa.
Hieman ihmettelen jos amerikan teillä täytyy normimutkassa vääntää tappiin asti?
“We are making it now,” said Musk at the November 2017 launch of the Roadster. Apparently people can just say things.
No esimerkiksi tässä heti ensisekunneilla kääntyy ratti 270 astetta 90 asteen käännöstä varten. Näytön perusteella kyseessä lienee M3, mutta saatan olla väärässäkin.Linkkaatko niin näen millaisesta kulmasta puhut? Itse tänään tietoisesti seurasin paljonko tuossa hitaan ajonopeuden, reilun 90 asteen mutkassa täytyi rattia kääntää niin kaakkoon asti tuli käännettyä eli noin 135 astetta. Se on suunnilleen tiukin mutka tuossa omassa arkiajossa.
Hieman ihmettelen jos amerikan teillä täytyy normimutkassa vääntää tappiin asti?