Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Teslan päivitykset on hieno asia mutta kun ne jäävät tasolle raakile, mitään ei viedä loppuun asti.
Autossa on vieläkin bugeja käyttöliittymässä ja ohjelmistossa mitkä olivat jo vuonna 2021 ja tässä välissä jo käyttöliittymäkin vaihtui.
 
Tiukka pala monelle valmistajalle hommailla nuo valukoneet ja rakenteellinen akkupaketti. Toki noottia voi teslallekin antaa ettei vielä täysin ole itsekään siihen siirtynyt vaan aika monta vuotta tuota siirtymää tehnyt. Tuossa artikkelissa mainittiin että hinnat ei välttämättä kuluttajille näy varmaan osittain totta siinä mielessä kun noita hinnanpudotuksia ollut teslalla. Tuontantokuluja 20% alemmas noilla metkuilla on iso juttu.
 
Nyt Tessie näyttää akun kapasiteetin, lämmöt jne, ei tarvi siis mitään obd palikoita enää. Riittää että autoon luo virtuaalisen avaimen.
IMG_6267.jpeg
 
Ei paha. Semin myötä tulee myöskin vipinää 4680 akkuihin Berliinissä.

Ei, mitä nyt itse lause oli täyttä sanahelinää ilman mitään konkreettista. Siinähän on laitettu ehdoksi, että ensin valmistus pitää aloittaa jenkeissä, joka taas vaatisi että auto pitäisi varmaan suunnitella ensin loppuun.

Siitä on vielä aika pitkä matka että Euroopassa niitä valmistettaisiin, eikä tarvitse vielä ihmetellä onko niille edes täällä kysyntää (koska nykyinen rakenne ei ole Euroopan lainsäädännössä kovinkaan optimi).
 
Ei, mitä nyt itse lause oli täyttä sanahelinää ilman mitään konkreettista. Siinähän on laitettu ehdoksi, että ensin valmistus pitää aloittaa jenkeissä, joka taas vaatisi että auto pitäisi varmaan suunnitella ensin loppuun.

Siitä on vielä aika pitkä matka että Euroopassa niitä valmistettaisiin, eikä tarvitse vielä ihmetellä onko niille edes täällä kysyntää (koska nykyinen rakenne ei ole Euroopan lainsäädännössä kovinkaan optimi).
Tuskinpa nähdään ensi vuonna Berliinistä tulevan. Johan nuo saksalaisten vastarintaliikkeet giga Berliinin laajennukselle aiheuttaa sen verran hankausta että mennään pitkälle 2026.
 
Ekoja pieniä testivideoita vanhempien autojen matriiseista alkaa tulemaan.


Paskaa paketissa kun ei ole markkinoiden parasta ja joudu maksamaan tonneja tekkipaketista. Mutta joo vakavasti ajateltuna alkaa nämä teslat perus Corolla tasosta hivuttautumaan premium luokkaan sano jonnet mitä sano. Kohta tulee joku sanomaan mutta ku...
 
Näyttää sen verran hyvältä että alkaa ärsyttää kun tietää että tuo rauta ollut mun autossa 3 vuotta tyhjänpanttina.
Noh, parempi myöhään kuin ei milloinkaan..
 
Olisi hyödyllisempää nähdä miten ne vastaantulijan kulmasta toimivat...
Onhan nuo jo nähty tuhannessa videossa, eivät vilkuttele takaisin niin kuin ennen OTA päivitystä. Ainakin muutamissa videoissa ovat kommentoineet asiaa juurikin että ennen tuli vilkuttelua nyt ei enään eli silloin se toimii. Miksi se häikäisisi jos selkeästi tummennettu alue useita metrejä ennen vastaantulijaa? Tuntuu että joka asiasta pitää vääntää ja todistaa että on varmasti totta. Perinteisen merkin tasoonhan Tesla ei voi kyetä?
 
Onhan nuo jo nähty tuhannessa videossa, eivät vilkuttele takaisin niin kuin ennen OTA päivitystä. Ainakin muutamissa videoissa ovat kommentoineet asiaa juurikin että ennen tuli vilkuttelua nyt ei enään eli silloin se toimii. Miksi se häikäisisi jos selkeästi tummennettu alue useita metrejä ennen vastaantulijaa? Tuntuu että joka asiasta pitää vääntää ja todistaa että on varmasti totta. Perinteisen merkin tasoonhan Tesla ei voi kyetä?
Paskaahan noi on järjestäen kaikilla, kumma tarve sinulla luoda vastakkainasettelua. Olisi hyvä jos toimivat ihan oikeasti. Sen näyttää aika, ei nämä muutamat videot. Kanssa-autoilijana vilpittömästi toivon, että saisivat vihdoin valot kuntoon.
 
Hyökkäys käyttäjää kohtaan
Perinteisen merkin tasoonhan Tesla ei voi kyetä?

No eiväthän nämä siihen kykenekään, mutta ovathan ne silti parempi kuin ei mitään. Koska tykkäsit niin vinkua Corollasta, niin Corolla tasolle taidettiin päästä, mutta Golffissa on vielä paremmat. En ymmärrä, mitä sinulla on Corollaa vastaan, mutta kai pidät vastakkainasettelusta.
 
Model S/X akun moduulin hinta (käytettynä pelkkä moduuli) taitaa olla 700-1000e välillä tällä hetkellä, joten kuvassa olevan 14 moduulin hinta olisi siis tuo about 10000e ilman töitä jos kaikki olisivat rikki. Tämä on toki epätodennäköistä eivätkä hinnat tietenkään ole silloin noin kovia, mutta saa kuvan siitä mitä kunnostaminen tällä hetkellä maksaa (ja edes Tesla ei vaihtaessaan akun takuuseen vaihda sitä uuteen vaan sieltä tulee refurbished tilalle).
 
Miten voi Teslan navi antaa osoitteen Helsingistä vaikka kohde on Vantaalla? Heittää vain 20km.

Tarkistin useampaan kertaan että osoite on oikein, että paikkakunta.
 
Miten voi Teslan navi antaa osoitteen Helsingistä vaikka kohde on Vantaalla? Heittää vain 20km.

Tarkistin useampaan kertaan että osoite on oikein, että paikkakunta.

Olikos Teslas niin et karttadata on Googlen mut "navigointi" joku T:n purkkaviritelmä?
 
Paskaahan noi on järjestäen kaikilla, kumma tarve sinulla luoda vastakkainasettelua. Olisi hyvä jos toimivat ihan oikeasti. Sen näyttää aika, ei nämä muutamat videot. Kanssa-autoilijana vilpittömästi toivon, että saisivat vihdoin valot kuntoon.
Joo on noissa matriiseissa hieman kehitettävää joka merkillä, mutta ei ne kovin ärsyttäviä enää nykyään ole kuin männä vuosina. Paljonhan se vastaantulijan näkökulmastakin vaikuttaa mitenkä inisee pitkistä valoista. Autokoulussa aikanaan neuvottiin, että katsoa hieman oikeaan reunaan, jotta voi pitkiävaloja pitää tosi lähelle. Osahan rämpsäyttää 500€ pommissa lyhyiksi niin jää kilometrin ajaksi pimeätä jne. Teslankin matriiseissa on varmasti niitä, jotka kritisoi että kylläpä on kirkkaat valot ja häikäisee kun erehtyy niitä kohti katsomaan kun pitäisi keskittyä katsomaan ohi niistä. Ainakin Volvolla vilahtanut inhottavasti pitkävalo silmiin joissain risteyksissä. Ainakin samantyylisissä skenaariossa ei näissä Teslan matriisivaloissa tuota ongelmaa ilmennyt mitä se britti analysoi tietokoneella kun tummensi valot näpsäkästi.
 
Joo on noissa matriiseissa hieman kehitettävää joka merkillä, mutta ei ne kovin ärsyttäviä enää nykyään ole kuin männä vuosina. Paljonhan se vastaantulijan näkökulmastakin vaikuttaa mitenkä inisee pitkistä valoista. Autokoulussa aikanaan neuvottiin, että katsoa hieman oikeaan reunaan, jotta voi pitkiävaloja pitää tosi lähelle. Osahan rämpsäyttää 500€ pommissa lyhyiksi niin jää kilometrin ajaksi pimeätä jne. Teslankin matriiseissa on varmasti niitä, jotka kritisoi että kylläpä on kirkkaat valot ja häikäisee kun erehtyy niitä kohti katsomaan kun pitäisi keskittyä katsomaan ohi niistä. Ainakin Volvolla vilahtanut inhottavasti pitkävalo silmiin joissain risteyksissä. Ainakin samantyylisissä skenaariossa ei näissä Teslan matriisivaloissa tuota ongelmaa ilmennyt mitä se britti analysoi tietokoneella kun tummensi valot näpsäkästi.
Perusongelma on se, että auto ei tunnista vastaantulijaa. Yleensä siinä on keskikaide tms. edessä. Monessa paikassa toisen valot voi näkyä vaikka omat jää pimentoon. Automaattiin luottava sitten sokaisee toisen täysin. Parhaimmat valot ovat myös niin kirkkaita, että vaikka automatiikka pimentäisi ja tuijottaisi metsähallituksen puolelle, niin silti ne valot ovat ikävät. Oma osansa on myös se välkyntä mitä muuttuvista valoista tulee. Ennen Teslat vilkutteli bugien takia tahattomasti, nyt tekevät sitä tahallaan. Mutta kuten sanoin, toivottavasti oikein. Ajan sen verran paljon myöhään, että vielä on ehkä saumat keväällä nähdä miltä nuo vastaantulijan silmin vaikuttaa. (Eniten kyllä takaapäin tulevien Teslojen strobo-valoista kärsinyt, jossain videoissa valojen heilunta oli edelleen melkoista ylös-alas.)
 
Perusongelma on se, että auto ei tunnista vastaantulijaa. Yleensä siinä on keskikaide tms. edessä. Monessa paikassa toisen valot voi näkyä vaikka omat jää pimentoon. Automaattiin luottava sitten sokaisee toisen täysin. Parhaimmat valot ovat myös niin kirkkaita, että vaikka automatiikka pimentäisi ja tuijottaisi metsähallituksen puolelle, niin silti ne valot ovat ikävät. Oma osansa on myös se välkyntä mitä muuttuvista valoista tulee. Ennen Teslat vilkutteli bugien takia tahattomasti, nyt tekevät sitä tahallaan. Mutta kuten sanoin, toivottavasti oikein. Ajan sen verran paljon myöhään, että vielä on ehkä saumat keväällä nähdä miltä nuo vastaantulijan silmin vaikuttaa. (Eniten kyllä takaapäin tulevien Teslojen strobo-valoista kärsinyt, jossain videoissa valojen heilunta oli edelleen melkoista ylös-alas.)
Niin eipä nuo matriisivalopäivitykset joka tapauksessa koske niitä 2019-2020 Q3 tesloja ja niitähän tulee varmasti vastaan. Näyttää björnin Opel Astra valoissa aika paljon viivettä verrattuna Teslan matriiseihin, että ei nuo täysin aukottomia vielä kenelläkään ole ja Teslan matriiseihin on luvattu lisäominaisuuksia, joten ei varmasti toimi 100% varmuudella nuokaan. Ainakin iltapuhdetta riittää kaarreominaisuuksiin ja ylä/alamäki säätöön ennakoivasti.
 
Niin eipä nuo matriisivalopäivitykset joka tapauksessa koske niitä 2019-2020 Q3 tesloja ja niitähän tulee varmasti vastaan. Näyttää björnin Opel Astra valoissa aika paljon viivettä verrattuna Teslan matriiseihin, että ei nuo täysin aukottomia vielä kenelläkään ole ja Teslan matriiseihin on luvattu lisäominaisuuksia, joten ei varmasti toimi 100% varmuudella nuokaan. Ainakin iltapuhdetta riittää kaarreominaisuuksiin ja ylä/alamäki säätöön ennakoivasti.
[/QUOTE]
Kyllä nuo mersun digital light on ainakin kaikkien arvioiden perusteella mitä itse nähnyt niin aika aukottomat ja muutenkin 5/5. Mese nyt muutenkin tuntuu olevan valovuoden tai valovuosituhannen edellä aika monia.
 
Kyllä nuo mersun digital light on ainakin kaikkien arvioiden perusteella mitä itse nähnyt niin aika aukottomat ja muutenkin 5/5. Mese nyt muutenkin tuntuu olevan valovuoden tai valovuosituhannen edellä aika monia.
Kaikkia, mitä perusautoihin tulee. 20v vanhat MB:t ovat toimiessaan yhä valovuoden edellä kaikkia uusia peruskulkineita. Ongelma on vaan se, että sillä laadukkuudella on hintansa ja sitä kallista osaa tuppaa menemään vaihtoon muutaman ensimmäisen vuoden jälkeen aika kiivaaseen tahtiin.

Mä en oikein näihin matriisijuttuihin ole jaksanut syttyä. Mulla ei henkilökohtaisesti ole ollut mitään ongelmaa näkemisen kanssa nykyisillä valoillakaan, joten aika nollapäivityksenä pidän tätä ja kuuluu mielestäni osastoon paljon melua tyhjästä. Niin paljon on nuo kiinnostaneet, että mulla ei ole hajuakaan onko omassa autossani edes kyseistä rautaa.
 
Kaikkia, mitä perusautoihin tulee. 20v vanhat MB:t ovat toimiessaan yhä valovuoden edellä kaikkia uusia peruskulkineita. Ongelma on vaan se, että sillä laadukkuudella on hintansa ja sitä kallista osaa tuppaa menemään vaihtoon muutaman ensimmäisen vuoden jälkeen aika kiivaaseen tahtiin.

Mä en oikein näihin matriisijuttuihin ole jaksanut syttyä. Mulla ei henkilökohtaisesti ole ollut mitään ongelmaa näkemisen kanssa nykyisillä valoillakaan, joten aika nollapäivityksenä pidän tätä ja kuuluu mielestäni osastoon paljon melua tyhjästä. Niin paljon on nuo kiinnostaneet, että mulla ei ole hajuakaan onko omassa autossani edes kyseistä rautaa.
Ne matriisit on joo kiva lisä mutta ei todellakaan mikään kummonen juttu. Alkuun joo hieno ja siisti mutta tosiaan jossain opel astrassa nuo on ollut jo 10-vuotta.
Tuosta MB jutusta täysin samaa mieltä.
 
Niin eipä nuo matriisivalopäivitykset joka tapauksessa koske niitä 2019-2020 Q3 tesloja ja niitähän tulee varmasti vastaan. Näyttää björnin Opel Astra valoissa aika paljon viivettä verrattuna Teslan matriiseihin, että ei nuo täysin aukottomia vielä kenelläkään ole ja Teslan matriiseihin on luvattu lisäominaisuuksia, joten ei varmasti toimi 100% varmuudella nuokaan. Ainakin iltapuhdetta riittää kaarreominaisuuksiin ja ylä/alamäki säätöön ennakoivasti.
Kyllä nuo mersun digital light on ainakin kaikkien arvioiden perusteella mitä itse nähnyt niin aika aukottomat ja muutenkin 5/5. Mese nyt muutenkin tuntuu olevan valovuoden tai valovuosituhannen edellä aika monia.
[/QUOTE]
Tuohon aiheeseen hieman sivuten. On noilla Mersulla s ja BMW 7 sarjalaisissa ollut hyvää teknologiaa, mutta kuka ostaa semmosia ja nakkaa vielä pinkan tekkipakettiin että saa ne laaservalot yms. Aika kankeaa Saksan autoteollisuus ollut ja että nuo valuu kuluttajaystävällisiin menopeleihin niin menee yleensä se 20v.
Tuossa artikkelissa kun Tesla yrittää entisestään huoltovapaampia autoja jatkossa tehdä olisi esim. brake by wire sellainen vaihtoehto. Ei jarrunesteenvaihtoja, ei laahaa jarrut ja optimaalisessa olosuhteessa jopa 20% lyhyempi jarrutusmatka. Tätäkin teknologiaa ollut markkinoilla parisenkymmentä vuotta, ehkä alkaa olla kypsä normiautoihin. Toinen kehitys kulminaatio lienee koiranluut tasokkaammaksi, ettei tarvitse ensimmäisessä katsastuksessa niitä vaihtaa. Toki varjopuolena kustannukset kasvaa, mutta jatkuvalla innovoinnilla saatu autonvalmistuskulujen polkeminen kompensoisi kulut. Kuluttaja hyötyisi ja autojen hinnan polkeminen loppuisi. 10v lähes ilman huoltoja olisi aika bueno. Ainahan noita sulkia, raikkareita pitää tiuhaan vaihdella ja saattaahan se ilmastointi toimia 5-10v ilman mitään, mutta viimeistään siinä 5v paikkeilla alkaa olemaan lehmän henkäys jos ei täyttöhuoltoa tee.
 
Koiranluita ei tarvisi vaihtaa ellei tavoiteltaisi urheilullista ajettavuutta johonkin keskiluokan katumaasturiin; Toyotalla kestää, samoin Mersulla vanhaan aikaan. Juu, ei oo niin herkkää ja tunnokasta, mutta tarvisko aina ollakaan?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 576
Viestejä
4 512 017
Jäsenet
74 417
Uusin jäsen
KrisTNT

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom