Mitä vittua toi nyt tarkottaa? Jos syyskuussa tehdyssä "Tesla battery day" videolla ei mainita mitään, että jätkällä on rahat kiinni firmassa.Eipä enää tarvitsekaan olla. Miten voi kenenkään arviointeihin luottaa? Katsomalla mitä mittari kertoo
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2024 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Mitä vittua toi nyt tarkottaa? Jos syyskuussa tehdyssä "Tesla battery day" videolla ei mainita mitään, että jätkällä on rahat kiinni firmassa.Eipä enää tarvitsekaan olla. Miten voi kenenkään arviointeihin luottaa? Katsomalla mitä mittari kertoo
Mitä? Sandy teki paljon videoita missä kehui Teslan tekniikkaa kuten tapaa rakentaa autoja, Octovalvea jne. Nyt sitten taustalla onkin ollut, että omistanut osakkeita ja tienannun pienen siivun.Eipä enää tarvitsekaan olla. Miten voi kenenkään arviointeihin luottaa? Katsomalla mitä mittari kertoo
Tais sandy sanoa ajat sitten jossain videossa että omistaa osakkeita, mutta totta kyllä että uskottavuus on koetuksella kun ei tuubivideoissa sitä tuo aktiivisesti esille.Mitä? Sandy teki paljon videoita missä kehui Teslan tekniikkaa kuten tapaa rakentaa autoja, Octovalvea jne. Nyt sitten taustalla onkin ollut, että omistanut osakkeita ja tienannun pienen siivun.
Nyt herääkin kysymys oliko nämä kehut oikeita vaiko ihan huuhaata? Octovalvea menee kuin kuumille kiville huoltoon.
Oliko jotain urli, että näin oli? Ymmärsin, että vaihtamat jotain muutakin.Ja edelleen vika ei ole itse octovalvessa tai suunnittelussa vaan paskoissa lämpötilasensoreissa. Huono sensorierä on sattunut joulukuussa toimitettuihin autoihin ja ei pitäisi vaikuttaa uudempiin.
Taitaa katsoa ihan jenkkisilmin asiaa eli Kalifornian tasolla.Jos L5 on kelissä kuin kelissä ja paikassa kuin paikassa eli esim. lumimyrskyssä etelämantereella niin L5 on helposti 5 vuoden päässä.
Taitaa katsoa ihan jenkkisilmin asiaa eli Kalifornian tasolla.
Level 5 automaatio on kyllä todella vaikea saavuttaa, koska sen pitäisi toimia joka paikassa ympäri maailmaa, jokaisessa tilanteessa ja jokaisella kelillä. Mielestäni tämä vaatisi käsittämättömän tehokkaan tekoälysysteemin ja nopean internetyhteyden. Jopa toimiva level 3 automaatio on hankala, koska jatkuvasti tulee poikkeustilanteita ja autopilot kytkeytyy pois päältä tai aiheuttaa vaaratilanteen tai sekaannusta liikenteessä. Olen kyllä todella pessimistinen näiden FSD-satujen suhteen. Mitä noita FSD-beta-videoita olen katsellut niin eihän toi osaa edes kääntyä oikein 1/5 tapauksissa.
Harmi kun en löydä sitä uutista mutta siinä oli juuri tuollaista ideaa tulossa muutamalta startup firmalta. Autoissa, pyörät jne. olisi lähettimet mitkä jakaa tietonsa josta sitten kulman takana oleva auto tietää, että joku tulee pyörällä sieltä takaa jne.Tosiaan voisi tehdä oman ketjun autonomisille autoille. Liikennemerkitkin varmaan pitäisi varustaa jollain radiolähettimillä, jotta niitä ei tarvitsisi lukea kameroilla huonossa säässä.
Olikohan kyse tästä.Harmi kun en löydä sitä uutista mutta siinä oli juuri tuollaista ideaa tulossa muutamalta startup firmalta. Autoissa, pyörät jne. olisi lähettimet mitkä jakaa tietonsa josta sitten kulman takana oleva auto tietää, että joku tulee pyörällä sieltä takaa jne.
Ei auton omistaminen liity siihen mikä olisi kustannustehokasta.Miksi ostaa autoa pihaan seisomaan kun liikenteessä on suuri määrä yhteiskäyttöautoja, jotka osaavat nopeasti itsestään saapua paikalle hyvin kustannustehokkaasti kun tarvii siirtyä paikasta toiseen.
Ei ihan. Siinä oli useammat firmat samassa artikkelissa.Olikohan kyse tästä.
Car2X: Networked Driving Comes to Real Life
Why wait for the 5G wireless standard? Volkswagen is ringing in a new era of networked driving in 2019: With Car2X and WLANp, vehicles can communicate directly with each other and their surroundings – and thus operate more safely. ...www.volkswagenag.com
Eihän tässä kenellekään lainaamisesta ole kyse, vaan tulee ihan firmoja (kuten esim. Uber tai Waymo) jotka autot hommaavat ja niitä voivat ihmiset käyttää kuten takseja. Näitä syntyy kuin sieniä sateella siinä vaiheessa kun autonominen auto oikeasti on autonominen. Hinta vaan paljon taksia halvempi koska kuskeja ei tarvi ja autot osaavat palata latausasemalle kun tarvitsevat halpaa sähkölatausta.Yhteiskäytön puolesta puhuvat ihmiset eivät ole idealiamissaan koskaan lainanneet yhtään mitään kalliimpaa tavaraa toiselle.
Se pointtihan on juuri siinä, että sinun ei tarvitse sitä autoa omistaa. Kyllä niitä vuokraajia tulee riittämään - Uberin tapaiset firmat yms.Yhteiskäytön puolesta puhuvat ihmiset eivät ole idealiamissaan koskaan lainanneet yhtään mitään kalliimpaa tavaraa toiselle.
Nykyisessä taksitoiminnassa karkeasti arvioituna puolet liikevaihdosta menee kuskin "palkkaan".Toi "hinta paljon taksia halvempi" / yrityksen tavoittelema voitto / kyseisen autojen ylläpito, siivous, huolto, uusiminen yhtälö ei siltikään ole validi. Yritystoiminta ei ole hyväntekeväisyyttä, ja noiden vehkeiden pitää tehdä tili käyttöaikanaan.
Joo näinhän se on. Tesloissa paljon pienemmät puskurit akussa , kuin muilla valmistajilla. Ehkä yksi syy suurempiin rangeihin myös (toki +muut asiat).Naftit on akkujen puskurit Teslassa.
Joo näinhän se on. Tesloissa paljon pienemmät puskurit akussa , kuin muilla valmistajilla. Ehkä yksi syy suurempiin rangeihin myös (toki +muut asiat).
Muut varmaan haluaa pelata varman päälle akku takuun kanssa. Tesla antaa käyttäjälle ennemmän vastuuta mm. suosittelemalla 80-90% varausta arkikäytössä.
Audihan taisi taannoin lisätä autojensa rangea vähentämällä pyskurimäärä jos en väärin muista?
Tämän artikkelin innoittamana lähdin tutkimaan mitä lataustasoja eri valmistajat suosittelevat päivittäiseen ajoon. Tuossa testissä siis ilmeisesti Porsche ladattiin täyteen, kun Tesla ladattiin 90% asti, sillä verukkeella että Tesla suosittelee 90% maksimia päivittäiskäyttöön. Artikkelin tekijöiltä jäi ilmeisesti huomaamatta että Porsche suosittelee vain 85% latausta päivittäisajoon.
Eli tässä listaa suositelluista päivittäiskäytön latausrajoista
Tesla 90% (LFP 100%) Porsche 85% VW ID 80% Audi 80% Mercedes 80% Ford 90% Honda Suositellaan lataamaan täyteen aina ennen ajamista. Polestar/Volvo 90% Mazda "Only charge the battery with as much power as needed, and do not always fully charge the battery." MG Ei tietoa Jaguar Ei tietoa Citroen Ei tietoa (en löytänyt ohjekirjaa) Mini Ei tietoa Renault Ei tietoa Smart Ei tietoa Peugeot Ei tietoa Nissan Ei tietoa Hyundai/Kia Ei tietoa Opel Ei tietoa BMW Ei tietoa
Nopeasti kuin ohjeita luin läpi niin aika monelta en löytänyt mitään tietoa suositellusta lataustasosta. Kaikissa ne on vähän eri paikassa joten saattoi jäädä huomaamattakin. Joillain se on latauksen ohjeissa, joissain akun yleistiedoissa ja joissain ohjeissa se on huollon alla.
Oikeaan suuntaan menossa, jos nuo on ne uudet hinnat.Tesla laskenut tänään LR ja Performancen hintaa about 2000€.
Näyttäisi myös tulleen Lessing takaisin tarjolle.Oikeaan suuntaan menossa, jos nuo on ne uudet hinnat.
LR 60.104 €
P 66.261 €
Minusta puoli prosenttia olisi parempi korko! Laina-ajaksi 25 vuotta. Kuten sanoit, Teslalla on paljon rahaa ja näin saataisiin auto halvemmalla alle! Win-win! Vaikea ymmärtää, miksei tämä sopisi ko. firmalle. Taitavat olla aika itsekästä porukkaa.Nyt kun Teslalla on rahaa, niin toivoisin heidän luovan tyyliin 2% korolla olevan autorahoituksen siten, että maksuaika 20v. Sais auton hinnan kohdalleen kuluttajatkin. Miksi se ei voi näin tehdä, vaatiiko se niin paljon rahaa? 75k Tesla maksaisi tasalyhennyksenä tällöin 438e/kk, ei paha. Ainakin 138e säästyisi keskiveroasiakkaalta varmaan kuukaudessa polttoainekuluihinkin, joten hinta olisikin lähempänä 300e/kk. Ja ois auto, ja erittäin hino sellainen.
Jep. Teslan ja muidenkin akkutakuu on 8 vuotta ja sen jälkeen kannattaisi jo ostaa uusi Tesla? Tuo 8 vuottakin on aika pitkä aika yhdelle autolle.Liian pitkä laina-aika ja riskialtista. Valtio voisi tuon tehdä.
Nyt kun Teslalla on rahaa, niin toivoisin heidän luovan tyyliin 2% korolla olevan autorahoituksen siten, että maksuaika 20v. Sais auton hinnan kohdalleen kuluttajatkin. Miksi se ei voi näin tehdä, vaatiiko se niin paljon rahaa? 75k Tesla maksaisi tasalyhennyksenä tällöin 438e/kk, ei paha. Ainakin 138e säästyisi keskiveroasiakkaalta varmaan kuukaudessa polttoainekuluihinkin, joten hinta olisikin lähempänä 300e/kk. Ja ois auto, ja erittäin hino sellainen.
Nyt kun Teslalla on rahaa, niin toivoisin heidän luovan tyyliin 2% korolla olevan autorahoituksen siten, että maksuaika 20v. Sais auton hinnan kohdalleen kuluttajatkin. Miksi se ei voi näin tehdä, vaatiiko se niin paljon rahaa? 75k Tesla maksaisi tasalyhennyksenä tällöin 438e/kk, ei paha. Ainakin 138e säästyisi keskiveroasiakkaalta varmaan kuukaudessa polttoainekuluihinkin, joten hinta olisikin lähempänä 300e/kk. Ja ois auto, ja erittäin hino sellainen.
Kyllä minä sen olisin vaihtanut jo aiemmin pois ja ainahan sen saa maksaa nopeamminkin, jos siltä tuntuu. Sitä paitsi mitä vanhempi olen sitä vähemmän tarvitsen rahaa, koskaa asuntolainaa on maksettu..Miltä se tuntuisi vuonna 2040 maksella 20v vanhasta autosta 438e/kk?
Ja mites sitten toimitaan, kun maksetut erät eivät riittä arvonalenemaa kattamaan? Ei taida toi 438e kuussa riittää 75te autossa...Kyllä minä sen olisin vaihtanut jo aiemmin pois ja ainahan sen saa maksaa nopeamminkin, jos siltä tuntuu. Sitä paitsi mitä vanhempi olen sitä vähemmän tarvitsen rahaa, koskaa asuntolainaa on maksettu..
Ja onhan se vuonna 2021 mukavempi ajaa uudella autolla seuraavat 10v sillä 438e/kk hinnalla.
En oikein ymmärrä mikä siinä on ongelma. Ainahan auton ostossa häviää rahaa.Ja mites sitten toimitaan, kun maksetut erät eivät riittä arvonalenemaa kattamaan? Ei taida toi 438e kuussa riittää 75te autossa...
Tässä se tärkein tulikin joEn oikein ymmärrä
Ongelmahan se on teslalle / rahoituksen tarjoajalle kun 3v autoa pitänyt ja 150tkm rällännyt pikkufirman pyörittäjä ilmoittaa, että firma meni muuten konkkaan, tässä 150tkm ajettu 3v vanha model3:nen takaisin - kuukausierien maksu loppuu nyt.En oikein ymmärrä mikä siinä on ongelma. Ainahan auton ostossa häviää rahaa.
Ootko nyt ihan tosissasi? Ei sitä kuukausierää voi loputtomasti alentaa laina-aikaa pidentämällä. Miksei samantien 100v laina ja kk- erä 63e (1200kk/75te)? Oispa halpaa ajaa Model S:lläEn oikein ymmärrä mikä siinä on ongelma. Ainahan auton ostossa häviää rahaa.
Vrt. nyt autorahoitukset luokkaa, maksa eka erä 20 000e ja sitten 7v jollain 700e/kk eränä. Ei kiitos, pidän mieluummin 20 000e omassa käytössä ja en maksa millään tuollaista jonnin joutavaa 700e kuukausierää.
Miksi se ei voisi olla pitkä laina-aika, jää rahaa muuhunkin ja mitä sitten, että arvo alenee. Niin se tekee olipa rahoitus millainen tahansa
Niin miksei 100v? Siksi, että kukaan ei anna niin pitkäksi aikaa lainaa. Ottaisin justiinsa tuollaisen 100v laina-aikadiilin ja sijoittaisin muuten auton kuukausikuluihin menevät rahat. Olis edullista ajoa.Ootko nyt ihan tosissasi? Ei sitä kuukausierää voi loputtomasti alentaa laina-aikaa pidentämällä. Miksei samantien 100v laina ja kk- erä 63e (1200kk/75te)? Oispa halpaa ajaa Model S:llä
Kun se riski siirtyy sinne lainoittajalle, jos lainanottaja:
1. Ei pystykään lyhentämään lainaa
-Auto pois lainanottajalta ja myyntiin. Hups. autosta saatu raha jääkin 10te vajaaksi. Mistäs raha otetaan, jos ei ole edes varaa lainoja maksaa?
2. Haluaa kuitenkin jossain välissä vaihtaa autoa (sanotaan vaikka 3v päästä)
-Jos lyhennykset eivät riitä arvonalenemaa kattamaan, niin lainanottaja pitää ne maksaa. Eli eipä se pieni kk-erä mitään auta, saattaa vaan räpsähtää tossa 3v kohdalla vaikka 10te lasku päälle.
Ei kukaan lainanantaja ota tollaista riskiä.
Niin miksei 100v? Siksi, että kukaan ei anna niin pitkäksi aikaa lainaa. Ottaisin justiinsa tuollaisen 100v laina-aikadiilin ja sijoittaisin muuten auton kuukausikuluihin menevät rahat. Olis edullista ajoa.
1. Nimenomaan lainottajan riskihän se on. Eli Teslan pitäisi saada riittävästi korkotuottoja "onnistuneista" rahoituksista, että kattaa heikot asuntokaupat tai sitten kasvanut myyntivoluumi korvaa osan tulevista luottotappioista. Olisihan heillä mahdollisuus antaa esim. 20v-laina-aika, mutta esim. 90% vakuuksia vastaan, jossa auto ei käy vakuudeksi.
2. Jos haluaa vaihtaa autoa, niin maksaa tuttuun tyyliin lainat pois tms. Eihän kukaan luule tienaavansa autolla. Sitten vaan normaaleihin rahoitusneuvotteluihin, jos tarve.
-------------
Aivan varmasti myynti moninkertaistuisi, jos joku autovalmistaja (Tesla) pystyisi myymään niitä 20v laina-ajalla siedettävällä 2-3% korolla. Ostaisin välittömästi ja niin ostaisi moni muukin. Ei minua kiinnosta laittaa 20-30k omaa rahaa kiinni, jos ei ole tarve.
Mutta vaikka laina-aika olisi 150 vuotta, ja kuukausierä femman, niin kun tulee 4-5-8 vuoden kohdalla se halu tai tarve vaihtaa auto, silloin maksetaan se arvonalenema, jota pienet kuukausierät eivät ole jaksaneet kuolettaa. Sen takia usein on se käsiraha, jotta lainassa olisi edes pieni puskuri arvonaleneman ja lainapääoman välillä. Ja jos olisi antaa lainatakuuta 65keur edestä, miksi se laina pitäisi ottaa autonvalmistajalta?Niin miksei 100v? Siksi, että kukaan ei anna niin pitkäksi aikaa lainaa. Ottaisin justiinsa tuollaisen 100v laina-aikadiilin ja sijoittaisin muuten auton kuukausikuluihin menevät rahat. Olis edullista ajoa.
1. Nimenomaan lainottajan riskihän se on. Eli Teslan pitäisi saada riittävästi korkotuottoja "onnistuneista" rahoituksista, että kattaa heikot asuntokaupat tai sitten kasvanut myyntivoluumi korvaa osan tulevista luottotappioista. Olisihan heillä mahdollisuus antaa esim. 20v-laina-aika, mutta esim. 90% vakuuksia vastaan, jossa auto ei käy vakuudeksi.
2. Jos haluaa vaihtaa autoa, niin maksaa tuttuun tyyliin lainat pois tms. Eihän kukaan luule tienaavansa autolla. Sitten vaan normaaleihin rahoitusneuvotteluihin, jos tarve.
-------------
Aivan varmasti myynti moninkertaistuisi, jos joku autovalmistaja (Tesla) pystyisi myymään niitä 20v laina-ajalla siedettävällä 2-3% korolla. Ostaisin välittömästi ja niin ostaisi moni muukin. Ei minua kiinnosta laittaa 20-30k omaa rahaa kiinni, jos ei ole tarve.
Nimenomaan. Kyllä rahoitusalalla on aika paljon fiksuja ihmisiä töissä ja osaavat tehdä järkevät laskelmat / tarjoukset. Ehdotettu 20v laina-aika autoon ei ole sellainen.Tuota noin, jos tämä olisi niin mahtava rahantekokone kuin annat ymmärtää niin eiköhän joku olisi tähän jo tarttunut
Mutta vaikka laina-aika olisi 150 vuotta, ja kuukausierä femman, niin kun tulee 4-5-8 vuoden kohdalla se halu tai tarve vaihtaa auto, silloin maksetaan se arvonalenema, jota pienet kuukausierät eivät ole jaksaneet kuolettaa. Sen takia usein on se käsiraha, jotta lainassa olisi edes pieni puskuri arvonaleneman ja lainapääoman välillä. Ja jos olisi antaa lainatakuuta 65keur edestä, miksi se laina pitäisi ottaa autonvalmistajalta?
Eihän kukaan pidä autoa 20v. Eli käytännössä jokaiselle tulee eteen se lisärahan kaivaminen, jotta pääsee eroon autosta. Teslahan tarjoaa ihan asiallista rahoitusta tälläkin hetkellä. Siellä taitaa korko olla jotain 2.5% ja laina-aikaa ainakin 60kk asti.