Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Eikös sieltä ole jotkut saaneet sijaisautoja? Lähinnä hyvä että edes joku taho/tahot vie asiaa eteenpäin, eihän tästä tule mitään että pumput porsii jatkuvasti.
Erinomaista jos näin on. Itse en aikoinaan saanut Teslalta mitään pariksi viikoksi. Tosin taitaa vaihdella melkoisesti tuo mitä saa tai ei saa ja kuinka kauan kestää.
 
Auton korjauskulu yhdistetään automaattisesti johonkin autoon liittyvään käyttäjästä tai tienkäyttäjistä riippumattomaan autossa olevan vian korjaamiseen. Vauriokorjaus, joka on taas täysin eri asia ja yleensä onnettomuudesta tai yllättävästä tilanteesta johtuva matkan keskeytyminen. Vauriokorjauksesta ei ainakaan tässä Iltalehden uutisessa puhuttu yhtään mitään.

Ihan tyypillinen clickbait jolla saadaan tuulipuku jakamaan artikkelia kavereilleen.

Se että iltalehti ei mainitse tai joku muu mainitsee ei mielestäni kerro juuri mitään mistään. Jos haluaisi oikeasti saada tietoa niin pitäisi lukea ajatuksella läpi tämä Hertzin oma pörssitiedote:

SEC Filing | Hertz Global Holdings, Inc.
 
Screenshot_2024-01-12-18-56-31-741_com.brave.browser.jpg
Suosittelupalkkio huonontui 3kk EAP. Nyt on varaa sitten alkaa pudottamaan hintoja.
 
Auton korjauskulu yhdistetään automaattisesti johonkin autoon liittyvään käyttäjästä tai tienkäyttäjistä riippumattomaan autossa olevan vian korjaamiseen. Vauriokorjaus, joka on taas täysin eri asia ja yleensä onnettomuudesta tai yllättävästä tilanteesta johtuva matkan keskeytyminen. Vauriokorjauksesta ei ainakaan tässä Iltalehden uutisessa puhuttu yhtään mitään.

Ihan tyypillinen clickbait jolla saadaan tuulipuku jakamaan artikkelia kavereilleen.

Juu, toki juttu on clickbait mutta kuten ko. tyyppisen jutun pihvi on, niin pitää myös paikkansa.

Ihan mielenkiintoista olisi kuulla Hertzin analyysiä, että missä määrin isot korjauskulut tulevat ihan performancen ja käyttäjän puolelta. Vai vaikuttaako tuossa myös nämä etu ja takapään -valut joita Teslaan on tullut jos johtavat helpommin lunariin jos korjaus ei ole mahdollista.
 
Ei tesla ole ainoa ongelmallinen korjausten suhteen. Herz keskustelu kuuluisi enemmän geneeriseen sähköautoketjuun. Herz myy/vähentää muitakin sähköautoja kuin teslaa.
VAKUUTUSYHTIÖ If ei enää myönnä uusia kaskovakuutuksia Porsche Taycan, Audi E-Tron GT ja Audi RS E-Tron GT -mallisille sähköautoille, kertoo Autoliiton äänenkannattaja Moottori.

Ifin ajoneuvovakuutusten tuotepäällikkö Peter Roselius sanoo lehdelle syyksi kyseisten mallien valtavat akkukorjauskustannukset, joita on syntynyt esimerkiksi ajoakun osuessa vahinkotilanteessa kiinteään esteeseen.
 
Ensimmäiset CT:t luovutettu ostajille.
Ei mennyt ihan lupaukset putkeen siitä mikromillien tasolla tai edes siitä, että autoja ei jakseta tarkistaa.

Lisäksi mainostettu CT+911 vetokisa oli täysi kusetus.


Edit.
Highlandissa näyttäisi olevan vähän pehmoiset palikat kun alle 4tkm alkaa jo kulumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäiset CT:t luovutettu ostajille.
Ei mennyt ihan lupaukset putkeen siitä mikromillien tasolla tai edes siitä, että autoja ei jakseta tarkistaa.

Lisäksi mainostettu CT+911 vetokisa oli täysi kusetus.

Ihanaa kun nörtit hermostuu ja rupeaa valkotaululla laskemaan.
 
Mietin vaan taas noita panel gap posteja että kummalla kuvalla saat enemmän klikkejä ja mainostuloja. Sillä että kuumimman uutuuden paneeli irvottaa vai sillä että paneelit istuu kivasti? Voi olla houkutus aika suuri irroittaa kylkipaneelia klipseistään kuvaa varten ja jättää ovi vähän raolleen/tuulihakaan sekä ottaa kuva takaviistosta että väliin näkee. En sano sitä etteikö ko tapaus voisi päästä teslalta ulos, mutta imo pitäisin todennäköisenä jotain muuta skenaariota. Näihin sitten negaajat ja shorttaajat tarttuu ja levittää fudia pitkin nettiä, kukin omalla agendallaan.
Hertz hommassa vähän samoja piirteitä, annetaan ymmärtää ja uutisoidaan miten uutisoidaan jotta klikit. Hertzilläkin tuossa kovasti voitettavaa, millään ei saa niin paljon julkisuutta ja mainosta kun kertomalla että TESLAN korjauskulut yllättäneet vaikka todellinen syy on vaan uusi fleettiä, tarvitaan alaskirjaukset arvolaskusta tai jotain. Kuka tietää.

Ennoo skeptinen, mutta ...
 
Mietin vaan taas noita panel gap posteja että kummalla kuvalla saat enemmän klikkejä ja mainostuloja. Sillä että kuumimman uutuuden paneeli irvottaa vai sillä että paneelit istuu kivasti? Voi olla houkutus aika suuri irroittaa kylkipaneelia klipseistään kuvaa varten ja jättää ovi vähän raolleen/tuulihakaan sekä ottaa kuva takaviistosta että väliin näkee. En sano sitä etteikö ko tapaus voisi päästä teslalta ulos, mutta imo pitäisin todennäköisenä jotain muuta skenaariota. Näihin sitten negaajat ja shorttaajat tarttuu ja levittää fudia pitkin nettiä, kukin omalla agendallaan.
Hertz hommassa vähän samoja piirteitä, annetaan ymmärtää ja uutisoidaan miten uutisoidaan jotta klikit. Hertzilläkin tuossa kovasti voitettavaa, millään ei saa niin paljon julkisuutta ja mainosta kun kertomalla että TESLAN korjauskulut yllättäneet vaikka todellinen syy on vaan uusi fleettiä, tarvitaan alaskirjaukset arvolaskusta tai jotain. Kuka tietää.

Ennoo skeptinen, mutta ...
Kamoon. Väität että porukka paskoo 100k autoaan?
 
Mietin vaan taas noita panel gap posteja että kummalla kuvalla saat enemmän klikkejä ja mainostuloja. Sillä että kuumimman uutuuden paneeli irvottaa vai sillä että paneelit istuu kivasti? Voi olla houkutus aika suuri irroittaa kylkipaneelia klipseistään kuvaa varten ja jättää ovi vähän raolleen/tuulihakaan sekä ottaa kuva takaviistosta että väliin näkee. En sano sitä etteikö ko tapaus voisi päästä teslalta ulos, mutta imo pitäisin todennäköisenä jotain muuta skenaariota. Näihin sitten negaajat ja shorttaajat tarttuu ja levittää fudia pitkin nettiä, kukin omalla agendallaan.
Hertz hommassa vähän samoja piirteitä, annetaan ymmärtää ja uutisoidaan miten uutisoidaan jotta klikit. Hertzilläkin tuossa kovasti voitettavaa, millään ei saa niin paljon julkisuutta ja mainosta kun kertomalla että TESLAN korjauskulut yllättäneet vaikka todellinen syy on vaan uusi fleettiä, tarvitaan alaskirjaukset arvolaskusta tai jotain. Kuka tietää.

Ennoo skeptinen, mutta ...
Ilmeisesti uusi Teslan omistaja?

Oma peltilehmä on aina lähellä sydäntä. Mutta ei tämä silti mikään Tesla foorumi ole, että negaa tulee. Ja positiivista kanssa mitä oon lueskellut.
 
Hertzilläkin tuossa kovasti voitettavaa, millään ei saa niin paljon julkisuutta ja mainosta kun kertomalla että TESLAN korjauskulut yllättäneet vaikka todellinen syy on vaan uusi fleettiä, tarvitaan alaskirjaukset arvolaskusta tai jotain. Kuka tietää.

SEC olisi aika nopeasti Hertzin perässä, jos kertoisi tuollaisia tarinoita osakkeenomistajille. Hertz uusii kalustoaan jatkuvasti joka tapauksessa (kiertoaika taitaa olla 2-3 vuotta per auto), joten ei tässä mitään erikoista ole. Hertzin täytyy sen sijaan todeta raporteissaan, ettei tämä onnistunut, koska he tekivät merkittävän alaskirjauksen joka ei ole tyypillistä liiketoimintaa. Ei sitä keksitä vain Tesla-fanboyta kiusatakseen, vaikka nokkiisi otitkin.
 
Mietin vaan taas noita panel gap posteja että kummalla kuvalla saat enemmän klikkejä ja mainostuloja. Sillä että kuumimman uutuuden paneeli irvottaa vai sillä että paneelit istuu kivasti? Voi olla houkutus aika suuri irroittaa kylkipaneelia klipseistään kuvaa varten ja jättää ovi vähän raolleen/tuulihakaan sekä ottaa kuva takaviistosta että väliin näkee. En sano sitä etteikö ko tapaus voisi päästä teslalta ulos, mutta imo pitäisin todennäköisenä jotain muuta skenaariota. Näihin sitten negaajat ja shorttaajat tarttuu ja levittää fudia pitkin nettiä, kukin omalla agendallaan.
Hertz hommassa vähän samoja piirteitä, annetaan ymmärtää ja uutisoidaan miten uutisoidaan jotta klikit. Hertzilläkin tuossa kovasti voitettavaa, millään ei saa niin paljon julkisuutta ja mainosta kun kertomalla että TESLAN korjauskulut yllättäneet vaikka todellinen syy on vaan uusi fleettiä, tarvitaan alaskirjaukset arvolaskusta tai jotain. Kuka tietää.

Ennoo skeptinen, mutta ...
Faniklubi löytyy muualta kuin täältä foorumilta. Nyt oikeasti, nolaat itseäsi.
 


Kanadassa Guelphissä (sijaitsee eteläistä Suomea vastaavalla ilmastovyökkeellä) lieneekö eniten ajettu Model 3 LR? 600tkm, alkuperäinen akku, moottorit ja jarrut. Saa jo dieselmiehet kateelliseksi.

Vähän vastaavia juttuja on tainnut tulla muutamakin ulos. Ilmeisesti pääosin voimansiirto ja akku kestää ihan hyvin pikalatailua ja käyttöä, muu auto keskustelusta päätellen vähän vaihtelevasti.
Käytettyjen M3 hinnat vaikuttaa tippuneen yllättävänkin paljon tässä viimeaikoina, melkein tekisi mieli ruveta tomuttamaan ostohousuja.

Ensimmäiset CT:t luovutettu ostajille.
Ei mennyt ihan lupaukset putkeen siitä mikromillien tasolla tai edes siitä, että autoja ei jakseta tarkistaa.
En vielä ole ihan sisäistänyt tätä logiikkaa. Haetaan tuliterä 100k$ auto liikkeestä, mutta ei tarkisteta edes suurpiirteisesti kuntoa? Kuitenkin kyse teslasta, jolla vaikuttaisi muodostuvan perinne paskan laadun kanssa. Kotona sitten mittaillaan mittanauhojen kanssa ja kauhistellaan laatua tai sen puutetta. Mutta kun itse foorumilta lukee aihetta ja ostajan kokemuksia, ei auton ostajaa edes oikeastaan vaikuta suuresti harmittavan.

" Ok, it seems there is a lot of debate regarding the quarter panel gap photo I took yesterday. So I took a few more photos and measured the gap. In my own opinion, I can't really tell unless I put my face into it, I met another forum user today and he agrees that it doesn't look bad at all. I tried to move/push it in but there is zero movement. I was expecting this level of build quality when I submitted the order and honesty I probably won't even bother to get it fixed. However, the right turn signal really bugs me: 30% of the time it doesn't work, I had to click on a specific spot to turn it on. This would definitely be an issue I'll address with Tesla."
 
Viimeksi muokattu:
Vähän vastaavia juttuja on tainnut tulla muutamakin ulos. Ilmeisesti pääosin voimansiirto ja akku kestää ihan hyvin pikalatailua ja käyttöä, muu auto keskustelusta päätellen vähän vaihtelevasti.
Käytettyjen M3 hinnat vaikuttaa tippuneen yllättävänkin paljon tässä viimeaikoina, melkein tekisi mieli ruveta tomuttamaan ostohousuja.
Eipä noissa Model 3:ssa taida olla muuta heikkoa kohtaa kuin lämpöpumppu jota kotiropaaja ei saisi korjattua. Alustan ja jarrun osat voipi vaihdella itsekkin. Myös muu compuutteripuoli on kestävää, outoja ja vaikeita sähkövikoja ei taida juuri olla. Jos minimibudjetilla/nettiauton halvimpia Model 3:sen hankkia, suosittelen ostamaan 2019-2020 vuotisen jossa ei ole lämpöpumppua, ja heti etsimään varuiksi uuden/ehjän PTC lämmittimen.
 
Eipä noissa Model 3:ssa taida olla muuta heikkoa kohtaa kuin lämpöpumppu jota kotiropaaja ei saisi korjattua. Alustan ja jarrun osat voipi vaihdella itsekkin. Myös muu compuutteripuoli on kestävää, outoja ja vaikeita sähkövikoja ei taida juuri olla. Jos minimibudjetilla/nettiauton halvimpia Model 3:sen hankkia, suosittelen ostamaan 2019-2020 vuotisen jossa ei ole lämpöpumppua, ja heti etsimään varuiksi uuden/ehjän PTC lämmittimen.
Joo, vaikka onkin tullut lurkattua keskustelua melko aktiivisesti tässä viimeinen vuosi, tuo tuli jokseenkin uutena tietona. Tosin noita lämmittimiä ei taida kovin helposti saada, kun tesla ei enää niitä valmista(?).
 
Joo, vaikka onkin tullut lurkattua keskustelua melko aktiivisesti tässä viimeinen vuosi, tuo tuli jokseenkin uutena tietona. Tosin noita lämmittimiä ei taida kovin helposti saada, kun tesla ei enää niitä valmista(?).
Kai niitä edelleen valmistetaan mutta liekkö kysyntä kova vai mikä kun uusien saatavuus heikohko. Vielähän löytyy model 3:sia joissa on ihan tehdastakuutakin jäljellä missä on tuo ptc lämmitin.
 
Vähän vastaavia juttuja on tainnut tulla muutamakin ulos. Ilmeisesti pääosin voimansiirto ja akku kestää ihan hyvin pikalatailua ja käyttöä, muu auto keskustelusta päätellen vähän vaihtelevasti.
Käytettyjen M3 hinnat vaikuttaa tippuneen yllättävänkin paljon tässä viimeaikoina, melkein tekisi mieli ruveta tomuttamaan ostohousuja.


En vielä ole ihan sisäistänyt tätä logiikkaa. Haetaan tuliterä 100k$ auto liikkeestä, mutta ei tarkisteta edes suurpiirteisesti kuntoa? Kuitenkin kyse teslasta, jolla vaikuttaisi muodostuvan perinne paskan laadun kanssa. Kotona sitten mittaillaan mittanauhojen kanssa ja kauhistellaan laatua tai sen puutetta. Mutta kun itse foorumilta lukee aihetta ja ostajan kokemuksia, ei auton ostajaa edes oikeastaan vaikuta suuresti harmittavan.

" Ok, it seems there is a lot of debate regarding the quarter panel gap photo I took yesterday. So I took a few more photos and measured the gap. In my own opinion, I can't really tell unless I put my face into it, I met another forum user today and he agrees that it doesn't look bad at all. I tried to move/push it in but there is zero movement. I was expecting this level of build quality when I submitted the order and honesty I probably won't even bother to get it fixed. However, the right turn signal really bugs me: 30% of the time it doesn't work, I had to click on a specific spot to turn it on. This would definitely be an issue I'll address with Tesla."

Ok just saw an update from the owner, the main picture is extremely exaggerated, it's mostly lens distortion from that angle, there's another photo from a top down view and you can barely even see a difference unless someone pointed it out. Not saying it should be there, but the main photo is overly dramatic.



(Videolla se top down view kuva n. 3min eteenpäin)



Model X näköjään alettu toimittamaan päivitetyllä ratilla jossa paluu normaali tööttiin.

 
Talvella Saksassa aurinkorasvoja? On aika aurinkoinen tulevaisuus Tesla-kuskeilla.

Aika liekeissä tämä Tesla-langan trollaus. :D Tuossa mainittiin myös käsirasvan mahdollisuus. Vähän noloa että joudun tämän kertomaan, mutta tiedoksi sinulle, että myös talvella voi käyttää aurinkorasvaa.
 
Aika liekeissä tämä Tesla-langan trollaus. :D Tuossa mainittiin myös käsirasvan mahdollisuus. Vähän noloa että joudun tämän kertomaan, mutta tiedoksi sinulle, että myös talvella voi käyttää aurinkorasvaa.

Varmasti, tosin itse omistajahan sanoi että hänellä oli takki päällä, koska on talvi. Mutta onhan se kivempi keksiä aurinkorasva tammikuussa.
 
Onhan noita cybereitä ollut aika monella kanavalla testissä. Sen kymmenen minuutin aikana kun katselin, niin lähinnä frunk on aika minimaalinen vs F150. Etumatkustajien yläpuolella oleva pehmeä paneeli on sen verran heppoinen että pelkää tippuvan niskaan, muovipeilit ovat rumat ja heppoiset muuhun metalliosiin nähden ja pidemmällä kuskilla on vähän hankaluuksia kun katto on todella lähellä ja esim. aurinkovisiirin siirto sivuun osuisi otsaan joten pitää tehdä väistöliikkeitä.

Noin yleisesti varmaan ihan vakuuttava ajoneuvo jos tuollaista hakee. Sivuprofiili ei näytä niin pahalta(eli isolta) mutta takaa tuo on aika jäätävän leveän oloinen.

Varmasti erikoisuuksia ja heikosti toteutettuja osia löytyy ihan riittämiin näin alussa mutta tuskin se ostajaa nyt erityisesti harmittaa. Kärry kun on näyttäytymistä varten ja mitä näyttävämpi/erikoisempi niin ongelmien kanssa varmasti pärjäilee.
 
Viimeksi muokattu:
Aika liekeissä tämä Tesla-langan trollaus. :D Tuossa mainittiin myös käsirasvan mahdollisuus. Vähän noloa että joudun tämän kertomaan, mutta tiedoksi sinulle, että myös talvella voi käyttää aurinkorasvaa.

Se mikä on noloa on tulla tarjoamaan tänne aivan ufo selityksiä Oman Merkin puolustamiseksi.

Joo, onhan se teoriassa mahdollista että kyseinen henkilö on vaikkapa keinosiementäjä jonka takia kyynärpäässä on usein jotain ylimääräistä mutta kuinka todennäköistä se nyt on?

Halvoissa materiaaleissa näkyy painaumat, kulumat ja myös lika paremmin kuin paremmissa materiaaleissa, varmuudella löytyy myös muita merkkejä miltä löytyy samanlaiset jäljet samasta paikkaa. Ihan turha näitä on puolustella vaan sen takia että kyseessä on se oma lemppari merkki.

Etiäppäin sanoi mummo lumessa, on varmaan parempiakin vääntökohteita kuin tämä.
 
Ruotsalainen alumiiniosaa teslalle tehnyt firma joka meni sympatialakkoon joutunee irtisanomaan 20 työntekijää. Ei löydy enää työntekijöille korvaavaa työtä, kun teslalle ei tehdä sympatialakon vuoksi.
A spokesperson for Hydro Ventlanda said that it has attempted to help the 20 employees by finding alternative work for those involved in the ongoing disagreement. However, it has now run out of opportunities for them, and they are now at risk of losing their positions altogether if a solution is not found in the near future.

Toisissa uutisissa liitosta alettu potkimaan pois niitä työntekijöitä jotka eivät menneet lakkoon
1705152184242.png


Voi pidemmän päälle liiton toimet kääntyä liittoa itseänsä vastaan.
 
Ei tesla ole ainoa ongelmallinen korjausten suhteen. Herz keskustelu kuuluisi enemmän geneeriseen sähköautoketjuun. Herz myy/vähentää muitakin sähköautoja kuin teslaa.

80% sähköautoista ilmeisesti teslaa herzillä.
 
Ei tesla ole ainoa ongelmallinen korjausten suhteen. Herz keskustelu kuuluisi enemmän geneeriseen sähköautoketjuun. Herz myy/vähentää muitakin sähköautoja kuin teslaa.


Hyvä, että nostavat kissaa pöydälle. Samoin kun käyttäjät + media ovat viime viikkoina alkaneet nostaa esille näiden sähkövatkainten surkuhupaisuutta pakkasissa. Jonkilainen realitycheck sekä valmistajille, että fanaatikoille. Nykytasolla tämä jää oli ja meni aikakaudeksi, jolleivat päättäjät halua väkisin rampauttaa koko liikennettä polttomoottoriantipatioillaan.
 
En varsinaisesti ymmärrä, että miksi eivät vaan nosta vakuutusmaksuja.

Ferrareidenkin kaskot ovat vähän kalliimpia kuin corollan kasko, silti sellaisen saa ostettua kun vaan lyö paalua tiskiin…

Ehkä tässä vaan halutaan viestittää VAG:lle, että lopettakaa perseily?
 
En varsinaisesti ymmärrä, että miksi eivät vaan nosta vakuutusmaksuja.

Varmaan liian pieni määrä omistajia (jotka on Iffillä), jotta se toimisi edes sellaisenaan. Tai sitten muiden omistajien vakuutuskulut olisivat luokkaa 20k€/vuosi, jolloin sinne yhtäkkiä jäisikin vain se heppu joka aina ajaa autonsa pohjan rikki.
 
Ei muuten ole Tesla Ruotsin lakosta kuulunut. Onko siellä poteroihin kaivauduttu ja homma jatkuu hamaan tappiin saakka?

Viimeisin asia minkä kuulin oli että ei voi neuvotella koska pääkonttorilta tuli käsky että liittojen kanssa ei neuvotella.
 
Ei muuten ole Tesla Ruotsin lakosta kuulunut. Onko siellä poteroihin kaivauduttu ja homma jatkuu hamaan tappiin saakka?

Viimeisin asia minkä kuulin oli että ei voi neuvotella koska pääkonttorilta tuli käsky että liittojen kanssa ei neuvotella.

No oli miten oli, Model Y oli Ruotsin myydyin henkilöauto vuonna 2023:

 
Varsin hyvä tulos Highlandille Björnin melumittauksissa kun pääsi i4:n tasolle. i4 kuitenkin oikeastikin hiljainen auto.

Screenshot 2024-01-14 at 17.21.08.png

Nämä testit on kyllä lähes arvottomia kun liian moni asia muuttuu vähän joka välissä; ja i4:een saa kuitenkin myös 18 tuumaisetkin renkaat joka olisi oikea vertailukohta. Ainoa mikä näyttäisi aika varmalta on se, että on hiljaisempi kuin edeltäjänsä.
 
Varsin hyvä tulos Highlandille Björnin melumittauksissa kun pääsi i4:n tasolle. i4 kuitenkin oikeastikin hiljainen auto.

Screenshot 2024-01-14 at 17.21.08.png
Autoteknisesti Tesla ollut perinnevalmistajiin takaa-ajaja pitemmän aikaa, mutta nyt Highlandin myötä alkanut tilanne muuttua. Itse näen että sähköautot ovat vielä pitkään kehityskohteita ja ehkä 2030 luvulla stabiloituu, joten en miettisi hetkeäkään muita merkkejä seuraavaksi sähköautoksi kuin Tesla. Onhan tuo sähköautotekniikka vaillinaista teslallakin, mutta parasta/kehittyneintä mitä kohtuuhinnalla saa. Muutamassa vuodessa varmaan saksalaisilta saa verrokkia, mutta hintakin jotain muuta. Jos EU tuo lisätariffit kiinalaisiin sähköautoihin niin Teslan suosio nousee entisestään. Saisi tuo tulevan y juniperin range vaan nousta, ettei tarvitse ässään kallistua, muuten nuo puutteet ovat itselleni ihan ok mitä tullut esiin koeajolla. Ei tuo Highland minusta erityisen hiljainen vieläkään ollut niin voisin silti vielä äänieristää lisää.
 
Nämä testit on kyllä lähes arvottomia kun liian moni asia muuttuu vähän joka välissä; ja i4:een saa kuitenkin myös 18 tuumaisetkin renkaat joka olisi oikea vertailukohta. Ainoa mikä näyttäisi aika varmalta on se, että on hiljaisempi kuin edeltäjänsä.

Ja siinäkään vertailussa ei tosin ole samanlaiset renkaat alla. Rengastus vaikuttaa niin paljon ainakin nykyisessä meteliin, ettei kahdella eri rengastuksella varustettuja voi mitenkään järkevästi verrata. Todellisia eroja on siis noista taulukoista vaikeampi etsiä.
 
iPhonen paskeella tökkinyt softan käyttö muutaman päivän. Menee välillä muutamakin minuutti ennen kuin yhdistyy himasta autoon. Android näyttäisi toimivan taas kerran huomattavasti paremmin. Muilla esiintynyt samaa viikonlopun ja tämän päivän aikana?
 
iPhonen paskeella tökkinyt softan käyttö muutaman päivän. Menee välillä muutamakin minuutti ennen kuin yhdistyy himasta autoon. Android näyttäisi toimivan taas kerran huomattavasti paremmin. Muilla esiintynyt samaa viikonlopun ja tämän päivän aikana?
Androidilla oli ainakin viime viikolla useasti ongelmia saada yhteyttä autoon. Välillä joutui jättämään luurin rullaamaan pöydälle ja sitten se jossain vaiheessa oli löytänyt auton.

Myös iPhonella ongelmia
 
Onko suositella jotakin ainetta ovien tiivisteisiin, jäätymisen estoon? Wurth kuminhoito?
Minä kun käytän silikonia neljään autoon joissa on kaikissa vielä tuplatiivisteet niin nuo puikot on aika juu ei.
Halvinkin Motox silikonispray pesun jälkeen toimii. Brändimerkkejä on sitten myös esim. CRC.
Ihan läheltä kun sumuttaa niin aika hyvin osuu tiivisteeseen eikä ympäriinsä.
Sopivan sukkelaan käy homma että viitsii tehdä käsipesun jälkeen ympäri vuoden.
Noihin "karvatiivisteihin" saa losottaa reippaasti.
 
Androidilla oli ainakin viime viikolla useasti ongelmia saada yhteyttä autoon. Välillä joutui jättämään luurin rullaamaan pöydälle ja sitten se jossain vaiheessa oli löytänyt auton.

Myös iPhonella ongelmia
Meillä rajoittunut toistaiseksi omenaan, niin ajattelin josko se on vaan taas paska, mutta lienee sitten yleinen ongelma tällä kertaa.
 
Tässä kohtaa on kysyttävä yleisöltä sitä kuuluisaa mielipidettä:

Model Y harkinnassa ja Nettiauton pyynnit liikkuvat LR-mallista 48k molemmin puolin. Taskussa on parhaillaan erittäin houkutteleva rahoitustarjous eräästä kandidaatista 3,5% todellisella vuosikorolla, late 2022 Giga Berlin tutkilla 19tkm ajettuna ja Saksan tuonti.

Vaikka emme pysty tässä kovin vahvasti tulevaisuutta ennustamaan, miltä vaikuttavat riskit ostaa tässä ajassa ja nyt Tesla pois kuleksimasta? Riskeillä tarkoitan nykyhinnoittelua/pyyntiä vaihtoautojen osalta. Tuleeko Juniper vaikuttamaan nykyisten arvokehitykseen merkittävästi? Onko riski, että Tesla tiputtaa hintoja uusista Y-malleista merkittävästi, kuten Model 3 kanssa tapahtui aikaisemmin? Laskeskelin, että parin vuoden lyhentelyn jälkeen velkaa olisi jäljellä 35k.
 
Tässä kohtaa on kysyttävä yleisöltä sitä kuuluisaa mielipidettä:

Model Y harkinnassa ja Nettiauton pyynnit liikkuvat LR-mallista 48k molemmin puolin. Taskussa on parhaillaan erittäin houkutteleva rahoitustarjous eräästä kandidaatista 3,5% todellisella vuosikorolla, late 2022 Giga Berlin tutkilla 19tkm ajettuna ja Saksan tuonti.

Vaikka emme pysty tässä kovin vahvasti tulevaisuutta ennustamaan, miltä vaikuttavat riskit ostaa tässä ajassa ja nyt Tesla pois kuleksimasta? Riskeillä tarkoitan nykyhinnoittelua/pyyntiä vaihtoautojen osalta. Tuleeko Juniper vaikuttamaan nykyisten arvokehitykseen merkittävästi? Onko riski, että Tesla tiputtaa hintoja uusista Y-malleista merkittävästi, kuten Model 3 kanssa tapahtui aikaisemmin? Laskeskelin, että parin vuoden lyhentelyn jälkeen velkaa olisi jäljellä 35k.
Kannattaa varautua, että kahden vuoden päästä autosta saatava arvo on nolla, niin on aika turvallisella puolella eikä tule sitten suurempia pettymyksiä.

Kannattaa myös varautua, että jos huoltoa tarvitsee saa sitä odotella sen aikaa, että joku vaivautuu asialle jotain tekemään Teslalla, saattaa olla päivä tai kuukausi.

Kohta varmaa joku tulee kertomaan kuinka mahtava auto, osta pois vaan ja varmasti näin onkin, jos kaikki sattuu toimimaan täydellisesti, mutta en kyllä henkilökohtaisesti voi suositella Teslaan koskemista pitkällä tikullakaan enää näin 1,5v omistuksen jälkeen.
 
Kannattaa varautua, että kahden vuoden päästä autosta saatava arvo on nolla

Tarkoitatko, että kahden vuoden päästä auton arvo on 0€ vai auton sen hetkinen arvo on mahdollisesti linjassa jäljellä olevan velan kanssa?

mutta en kyllä henkilökohtaisesti voi suositella Teslaan koskemista pitkällä tikullakaan enää näin 1,5v omistuksen jälkeen.

Allekirjoittaneella on tällä hetkellä Model 3 2022 RWD ja kokemukset ovat olleet toistaiseksi ihan hyviä. Merkkiä mielelläni vaihtaisin, mutta vaihtoehdot ovat melko heikot suhteessa mitä tuolla rahalla mielestäni voi saada.
 
Tässä kohtaa on kysyttävä yleisöltä sitä kuuluisaa mielipidettä:

Model Y harkinnassa ja Nettiauton pyynnit liikkuvat LR-mallista 48k molemmin puolin. Taskussa on parhaillaan erittäin houkutteleva rahoitustarjous eräästä kandidaatista 3,5% todellisella vuosikorolla, late 2022 Giga Berlin tutkilla 19tkm ajettuna ja Saksan tuonti.

Vaikka emme pysty tässä kovin vahvasti tulevaisuutta ennustamaan, miltä vaikuttavat riskit ostaa tässä ajassa ja nyt Tesla pois kuleksimasta? Riskeillä tarkoitan nykyhinnoittelua/pyyntiä vaihtoautojen osalta. Tuleeko Juniper vaikuttamaan nykyisten arvokehitykseen merkittävästi? Onko riski, että Tesla tiputtaa hintoja uusista Y-malleista merkittävästi, kuten Model 3 kanssa tapahtui aikaisemmin? Laskeskelin, että parin vuoden lyhentelyn jälkeen velkaa olisi jäljellä 35k.
Kun Juniperi tulee niin alkaa Tesla näitä vanhempia myymään kovalla alella.

Jos auto pitää hankkia osta se mikä sopii budjettiin/korot alhaalla. Tutkat toistaiseksi on toimineet vs Tesla Vision.
 
Kun Juniperi tulee niin alkaa Tesla näitä vanhempia myymään kovalla alella.

Kiitos näkemyksestäsi. Voi olla, että inventaariota tyhjennetään hyvillä alennuksilla sen hetken, että se saadaan tyhjennettyä uutta tuotantoa varten. Nyt on näemmä 50k LR suoraan varastosta tarjolla.

Kysymys lienee siinä mihin hintaan Tesla tulee myymään tätä faceliftattua Y-mallia, kun sen julkaisu tulee. Se määrittänee vaihtoautojen hintoja.
 
Tarkoitatko, että kahden vuoden päästä auton arvo on 0€ vai auton sen hetkinen arvo on mahdollisesti linjassa jäljellä olevan velan kanssa?

Allekirjoittaneella on tällä hetkellä Model 3 2022 RWD ja kokemukset ovat olleet toistaiseksi ihan hyviä. Merkkiä mielelläni vaihtaisin, mutta vaihtoehdot ovat melko heikot suhteessa mitä tuolla rahalla mielestäni voi saada.
Että auton arvo on kokonaisuudessaan 0€, linjassa velan kanssa se ei ainakaan tule olemaan, toki ei nyt varmasti 0€ ole oikeasti, mutta varautuisin silti. Itsellä toki käytetty S, mutta 1,5v arvonalenema näyttää olevan nopealla otannalla nyt noin 30k€ luokassa, mikä on aivan absurdia, katsotaan mihin pysähtyy vai pysähtyykö.

Eniten kuitenkin ärsyttää itse firman reagointi huoltoasioihin, täyttä pelleilyä näyttää olevan.
 
Kaipaisin hieman realismia enkä tunteenpurskauksia vaikka tilanteesi on haastava.
Onhan se kieltämättä hiukan haastavaa ajaa autoa missä voi käsijarru olla jumissa tai sitten ei. Ei minulla muita haasteita ole, realismista olen silti kanssasi eri mieltä.
 
Tässä kohtaa on kysyttävä yleisöltä sitä kuuluisaa mielipidettä:

Model Y harkinnassa ja Nettiauton pyynnit liikkuvat LR-mallista 48k molemmin puolin. Taskussa on parhaillaan erittäin houkutteleva rahoitustarjous eräästä kandidaatista 3,5% todellisella vuosikorolla, late 2022 Giga Berlin tutkilla 19tkm ajettuna ja Saksan tuonti.

Vaikka emme pysty tässä kovin vahvasti tulevaisuutta ennustamaan, miltä vaikuttavat riskit ostaa tässä ajassa ja nyt Tesla pois kuleksimasta? Riskeillä tarkoitan nykyhinnoittelua/pyyntiä vaihtoautojen osalta. Tuleeko Juniper vaikuttamaan nykyisten arvokehitykseen merkittävästi? Onko riski, että Tesla tiputtaa hintoja uusista Y-malleista merkittävästi, kuten Model 3 kanssa tapahtui aikaisemmin? Laskeskelin, että parin vuoden lyhentelyn jälkeen velkaa olisi jäljellä 35k.
Vaikea sanoa. Minusta käytettyjen Y LR hinnat ovat aika korkeita uusin nähden. Jos tuohon 48k hintaan ei kuulu kahdet renkaat/vanteet, niin kuulostaa kalliilta.

Se on selvä, että juniperin myötä aikaisemman mallin hinta laskenee lisää. Mieti myös sitä, että vuonna 2026 voi vaihtoautorivistöön olla tarjolla aika monta valkoista model Y:tä, kun se oli kohtuu suosittu (leasing)auto viime vuonna.

Toisaalta huonosti on vaihtoehtoja, jos 50 k€:lla pitäisi saada tilava nelikko edes kohtalaisilla sähköauto-ominaisuuksilla. Jos on auto hankittava, niin ostaisin tällä hetkellä varmaan Y:n, mutta uuden varastoauton kvartaalialennuksesta bongaten. Muutaman vuoden päästä käytetty nelikko ID7 tai bemari voi olla minun valintani.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 455
Viestejä
4 512 712
Jäsenet
74 372
Uusin jäsen
Akeboy78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom