- Liittynyt
- 08.01.2023
- Viestejä
- 2 515
Liisarifirman ksuttaOliko kukaan saanut selville miten liisariin saa tuon premium connectivityn tilattua? Ei näy valikoissa tilausmahdollisuutta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Liisarifirman ksuttaOliko kukaan saanut selville miten liisariin saa tuon premium connectivityn tilattua? Ei näy valikoissa tilausmahdollisuutta.
Mulla oli vastaavanlainen ongelma kun uusi Highland jätti auton tiettyyn kohtaan kartalla, kamerat ei toiminut eikä sen jälkeen autopilot ja muutkaan avustimet toiminut. Sain korjattua ongelman kun annoin puhelimen Tesla sovellukselle kaikki luvat.Itsellänihän tilanne on juuri tuo, että päivitys - tai sen lataamattomuus - on hajottanut Teslasta näitä tiettyjä ominaisuuksia, kuten kamerat, sijainnin ja autopilotin.
Tesla-huolto 3 viikon vatuloinnin jälkeen ehdotti koko keskusyksikön vaihtoa 2000 euron hinnalla, todennäköisesti asiaa sen kummemmin selvittämättä. Vastineessani myyjäliikkeelle ja Teslalle - kuluttaja kun saa vaatia suoraan myyjältä - esitänkin, että ensisijaisesti tulisi selvittää, auttaisiko tuo hard reset 12 voltin irtikytkentöineen asiaan ja vasta toissijaisena keinona, mikäli tuo ei auta, tulee tuo keskusyksikkö vaihtaa valmistakan virhevastuulla.
Tarkkana tässäkin asiassa saa kyllä olla oikeunsiinsa pääsemiseksi, vaikka itsellä onkin juristikoulutus. Pidän tällaista kuluttajan silmään kusemista varsin vastenmielisenä ja vaikka itse jaksan asiasta vääntää sekä näen todennäköisenä asian järjestyvän, voin kuvitella, miten pahalta tällainen tilanne voisi vaikkapa vanhemman polven Tesla-omistajasta tuntua.
Kerro palautekanava niin hoidetaan.Nyt kun huurteenpoisto on tapetilla… Niin tuossahan lukee näytöllä ”jurteenpoist.”. Ollut jo puolisen vuotta tuolla nimellä. Ei varmaan ole tullut kauheasti palautetta asiasta.
Onko tämä joku bugi tai vika? Tuli pari päivitystä sitten, herjaa samaa joka ajokerralla
Kerro palautekanava niin hoidetaan.
Nyt kun huurteenpoisto on tapetilla… Niin tuossahan lukee näytöllä ”jurteenpoist.”. Ollut jo puolisen vuotta tuolla nimellä. Ei varmaan ole tullut kauheasti palautetta asiasta.
MY rwd 23 kyseessä. Unhoittui mainita. Eli tosiaan vaikuttaisi mallikohtaiselta sitten.Mulla lukee aivan oikein (MS -20), eli mallien eroja. Olisi hyvä jos porukka muutenkin aina kirjoittaisi onko Y, 3, S tai X sekä vuosimallin.
Mulle tuli tämä ja ratkaisu oli irrottaa 12v akku, auto kylmäksi ja Sitten huoltovalikosta reinstall software. Viive etädiagnostiikkaan oli 2h Tiketistä ja rangeri oli pihassa seuraavana aamuna klo 10. Mulla ei takuuta ja hintalappu oli 18e. Kiitettävää toimintaa. imo.Holiday päivitykset näyttäisi saaneen useammalla ihmisellä jotkin auton ominaisuudet epäkuntoon. Tässä kyseisessä tapauksessa Teslan huolto pyytää 3k maksua päivityksen aiheuttamien vikojen korjaamisesta. Takuuton auto siis kyseessä. Toivottavasti näitä ei ala näkymään Suomessa.
Reddit - Dive into anything
www.reddit.com
Reddit - Dive into anything
www.reddit.com
E: Tosin käyttäjän uusimmassa päivityksessä on toivoa Teslan maksavan. Siitä huolimatta ikävää jos tuommosia päivityksiä pääsee läpi asiakkaille. Toivottavasti ottavat yleisen linjan noiden korjaamiseen eikä ihmisten tarvitse tapella. Tapauksia näyttäisi olevan useita pelkästään redditissäkin.
Reddit - Dive into anything
www.reddit.com
Mulla toimii myös näin. Lähtiessä sen x-min kunnes auto halutussa lämpötilassa. Ja sitten kun ajaa kylmästä lämpimään parkkihalliin tai kun ulkona sataa loskapaskaa. En muuttaisi noiden kohdalla mitään. Ainoa automatiikka joka pelaa.Sama homma MYLR -23 ja automaatilla ollut ilmastointi maaliskuusta alkaen ja hyvin on pysynyt oikea lämpötila 30 asteen helteessä ja 20 asteen pakkasessa. Huurteenpoisto on päällä jatkuvasti vain lämpimässä parkkihallissa jos tulee sinne kovasta pakkasesta. Muuten ollut vaan jokusen minuutin ja sitten menee pois.
En kyllä tiedä miten tuon huurteenpoiston pitäisi toimia, mutta ihan hyvin tuo minusta pelaa.
Siis mitä, valmistaja rikkoi autosi etänä niin pahasti, että joudut tilaamaan huoltomiehen paikalle, maksoit siitä hyvästä ja kutsut toimintaa kiitettäväksi?Mulle tuli tämä ja ratkaisu oli irrottaa 12v akku, auto kylmäksi ja Sitten huoltovalikosta reinstall software. Viive etädiagnostiikkaan oli 2h Tiketistä ja rangeri oli pihassa seuraavana aamuna klo 10. Mulla ei takuuta ja hintalappu oli 18e. Kiitettävää toimintaa. imo.
Edit. Lisätään et holiday update korjasi mielestäni tuon autodefogging sekoilun. Ja sitten ap/vakkari toimii pääasiassa lähes ongelmitta ja olen siihen tyytyväinen. Selvästi parempi nykyisin kuin tutkallisena. Se oli aina lumisateella tukossa ja pois käytöstä.
Mikä tämä päivityksen tuoma vika siis on? Ei viitsisi alkaa redditiä kahlaamaan. Ei ole mitään ongelmia täällä kummassakaam teslassa (x raven ja y lr) ollut viime aikojen päivitysten yhteydessä/jälkeen.
Tesla on aika usein lisäillyt myöhemmin uusien akkumallien latausnopeuksia myöhemmin softapäivityksillä, mutta eihän tuo kaksiselta näytä 120kWh+ akulle.Taitaa 4680-akkufloppi jatkua myös Cybertruckin kanssa. Ensimmäiset latauskäyrät alkaa tulemaan esille ja ei näytä hyvältä, kuten ei näyttänyt 4680-akkuisten Model Y -mallien osaltakaan. Alkuperäinen latausvideo.
Deicer ikkunan alareunaan kerran pari kuussa niin ei mitään ongelmia koskaan.Nyt on viimeisen kahden päivän aikana pakkasten takaisin tultua alkanut ikkunat jäätymään ässässä. Oven aukaistua ikkuna ei ole enää palautunut alas, jotta oven voisi sulkea, vaan se ottaa karmeihin kiinni. Autoa oli esilämmitetty joku 20 minuuttia ja toisella kertaa 30 minuuttia.
Onneksi oli Redditin keskusteluista jäänyt luottokortti kikka muistiin. Eli luottokortilla rapsuttelin ikkunan alareunan ja tiivisteen välistä jäät niin alkoi taas pelittämään. Voisiko tuota jotenkin jatkossa estää? Täälläkin oli paljon puhetta tiivisteiden rasvailusta/käsittelystä jollakin aineella, mutta tuo nyt oli tiivisteiden sijasta enemmänkin tuo ikkunan väli.
Ja ennenkuin joku sanoo "lol hienoja autoja nuo Teslat talvella", niin sai tuolla XC90:lläkin jokusen kerran tapella kun takaovi ei mennyt pakkasella kiinni ja peilien mekanismit jäätyivät, eli en vielä suutahtanut Teslan talveen.
Ei ole mitään ohjausta tms ainakaan toistaiseksi.Mitäs mitäs, Wall chargeriin voi antaa sähkösopimuksen tietoja. Pikaisella vilkaisulla ei sentään pörssisähköä tue. Onko joku jo testannut saako tuolla jotain ohjausta, vai onko vain hintatietoraportit kuukausitasolla?
Mutuna heittäisin facen pohjalta että jostain syystä Model Y:issä olisi enempi pumppujen porsimisia? Toki niitä taitaa olla enempi liikenteessäkin. Jollain oli 700km ajon jälkeen porsinu Y:ssä pumppu. Eipä noista pumpuista ole tainnut Norjassa tai Ruotsissa nousta äläkkää?Alkanut taas porukalla poksumaan pumput kun kylmä ilma iski. Kolmas talvi kun samaa ongelmaa.
Ei auto sitä varmaan tiedä koska ei saa ja koska saa ellei sille kerrota. Mutta ovat varmasti testanneet kun ovat näin sanoneet, että tehty testejä Alaskassa asti.No eihän lämpöpumppua saisi käynnistää kovilla pakkasilla ollenkaan.
Saa nähdä alkaako good willinginä noita takuun jälkeen korjaamaan. 2.3k iso paukku monelle jos omasta pussista joutuu maksamaan. Näin sivusta seuranneena näyttäisi olevan samaa ongelmaa kuin wanhaan kolmoseen tullessa menee nuo ritilät jäähän ja vilu kappasee suoraan sisälle ja puskee lumet sisään. Voi olla että helpottaa vaivat kun nakkaa ennen talvea pahviläpyskän ritilän eteen viimasuojaksi. Eka talvi Highlandissä niin näkeepä miten juniperissa käy.Ei auto sitä varmaan tiedä koska ei saa ja koska saa ellei sille kerrota. Mutta ovat varmasti testanneet kun ovat näin sanoneet, että tehty testejä Alaskassa asti.
No eihän lämpöpumppua saisi käynnistää kovilla pakkasilla ollenkaan.
Ei, kun pitää lämmittää sähkövastuksella.Jos ei pumppua saa pakkasella käynnistää niin sitten ajetaan kylmällä iglulla vai?
Jännä, kun käytössä oleva kylmäaine on tarkoitettu ilmastoinnin käyttöön lämpimässä.Alkanut taas porukalla poksumaan pumput kun kylmä ilma iski. Kolmas talvi kun samaa ongelmaa.
Lämmityskäyttöön suunnitelluista lämpöpumpuista olisi voinut esim. ottaa mallia . Ihan yhtä sallittuja autonkäyttöön, koska tyyppihyväksyttynä käytössä muilla valmistajilla. Teslan logiikka on, että lämpöä ei yritetä edes tehdä ulkoilmasta vaan imuroidaan akusta ja lähtökohtaisesti ei operoida alle nollan.Itsellä ei ainakaan viisaus riitä valmistajia neuvomaan parempaa kylmäainetta auton ilmastointiin kun y-1234 on tällä hetkellä käytännössä ainoa sallittu, muutamia kokeiluja oli kuten hybridi Mersut hiilidioksidilla, mutta takuun jälkeen asiakkaille tulleet +5k korjauskulut vei halut.
Jännä, kun käytössä oleva kylmäaine on tarkoitettu ilmastoinnin käyttöön lämpimässä.
Teslan järjestelmähän on käytännössä VILP, eli vedestä-ilmaan lämpöpumppu. Vesipuolta lämmitetään eri lämmönlähteillä niin, että sen lämpötila pysyy yli -10C lämpötilassa, ja lämpö luovutetaan auton sisään tulevaan ilmaan. Kun käytettävää kylmäainetta näin käytetään sen toiminta-alueen sisällä niin tässä ei ole mitään ongelmaa. Jonkun muun seikan vuoksi ne lämpöpumput hajoavat.Teslan logiikka on, että lämpöä ei yritetä edes tehdä ulkoilmasta vaan imuroidaan akusta ja lähtökohtaisesti ei operoida alle nollan.
Ystävä hyvä, itse luotan siihen, että inssinörtti on varmasti osannut valita parhaiten asiaan soveltuvan aineen tarkoitukseen.
Ja testaus tehty Alaskan kovissa pakkasissa ja silti kuluttajilla pumput paukkuu. Jossain on menty metsään.Ystävä hyvä, itse luotan siihen, että inssinörtti on varmasti osannut valita parhaiten asiaan soveltuvan aineen tarkoitukseen.
Miksi se sitä yrittäisi ilmasta, täälläkin -25° paraikaa kiskoa kun ne rakennusilmalämpöpumputkin alkavat hyytyä hyötysuhteeltaan, paljon järkevämpää sen Teslan lämpöpumpun on imeä sitä lämpöä tupaan sieltä jäähdytysnestevirrasta, joka on paljon kuumempaa kuin ulkolämpötila.
Varmaan puhuvat paskaa koska vain täällä on tietäjiä(tm)Moni näyttäisi tuolla yli 30 asteen pakkasissa lämpöpumpullisilla ajavan. Osaako joku selittää että miten se onnistuu kun täällä sanotaan että ei ole mahdollista?
Onko joku väittänyt että ei olisi mahdollista? Enemmän keskusteltu siitä että kolmas talvi ja pumput hajoaa jälleen kerran.Moni näyttäisi tuolla yli 30 asteen pakkasissa lämpöpumpullisilla ajavan. Osaako joku selittää että miten se onnistuu kun täällä sanotaan että ei ole mahdollista?
Saa nähdä alkaako good willinginä noita takuun jälkeen korjaamaan. 2.3k iso paukku monelle jos omasta pussista joutuu maksamaan. Näin sivusta seuranneena näyttäisi olevan samaa ongelmaa kuin wanhaan kolmoseen tullessa menee nuo ritilät jäähän ja vilu kappasee suoraan sisälle ja puskee lumet sisään. Voi olla että helpottaa vaivat kun nakkaa ennen talvea pahviläpyskän ritilän eteen viimasuojaksi. Eka talvi Highlandissä niin näkeepä miten juniperissa käy.
Kyllä se lämmittää, tosin ei varmaan käynnisty jos etäisyyttä liian vähän.En oo kyllä ihan vakuuttunut lämmittääkö Tesla muille kuin supereille. Vedin (toki lyhyen matkan) paikkakunnan Rechargelle navigoiden eikä näyttöön tullut samalla tavalla "lämmitetään akkua" kuin superille mennessä ja latausteho alkoi läheisen K-latauksen asemalta 17kW tehoilla.
Painelin pitsalle odottamaan ja nyt noussut +70kW tehoille, nyt lämmittää kun on roikka kiinni.
Lämmittää niille laturilistasta löytyville latureille. Löytyikö tuo valitsemasi laturi sieltä? Navistahan löytyy kyllä vaikka kaikki ABC-latauksen laturitkin, mutta ei lämmitä kun eivät löydy laturilistasta.En oo kyllä ihan vakuuttunut lämmittääkö Tesla muille kuin supereille. Vedin (toki lyhyen matkan) paikkakunnan Rechargelle navigoiden eikä näyttöön tullut samalla tavalla "lämmitetään akkua" kuin superille mennessä ja latausteho alkoi läheisen K-latauksen asemalta 17kW tehoilla.
Painelin pitsalle odottamaan ja nyt noussut +70kW tehoille, nyt lämmittää kun on roikka kiinni.
Mitä järkeä tuossa olisi? Mitä lyhyempi matka sitä kiireellisemmin se lämmitys olisi aloitettava.Kyllä se lämmittää, tosin ei varmaan käynnisty jos etäisyyttä liian vähän.
Ensi kerralla tiedät sitten laittaa auton navigoimaan lähimmälle superille ja navigoit kännykällö sinne haluttuun laturiin. Kyllä katso on parempi ettei ole vaan helppoa ”esivalmistele akku lataukseen” nappia, automatiikka hoitaa ihmistä fiksummin…Löytyi, ja laitoin 10km päästä sille kohteeksi. Tästä olen aiemminkin jo maininnut, SC:lle kun laittaa niin siitä tulee ne "lämpöviivat" ja selkeä viesti, että akkua lämmitetään, jälleen kerran näin ei käynyt tällä 'ulkopuolisella' laturilla.
Parkanon Recharge kyseessä mitä yritin hyödyntää lämmityskohteena. Kuukaus takaperin Huittisiin kytki esilämmityksen Turusta tullessa noin 20km ennemmin päälle kun Superi välipysäkkinä.
Vaikee sanoa miksi ei käynnistynyt, joku syy siihen on koska ainakin itsellä Rechargen pöntöt, jotka poimittu siis laturilistasta käynnistävät esilämmityksen. Olettaen tietenkin että kyseessää >50kw laturi (eli se kolmen salaman valikko)Mitä järkeä tuossa olisi? Mitä lyhyempi matka sitä kiireellisemmin se lämmitys olisi aloitettava.