Täällä kyllä tuntuu porukalla olevan paljon ongelmia, verrattuna mitä olen jutellut Tesla kuskien kanssa. Ehkä tässäkin tulee se vääristymä kun ihmiset yleensä valittaa ja mainitsee jos ei toimi tai on ongelmia, mutta harva tulee kertomaan kun toimii hyvin.
Tämäpä se. Ainakin omilla ajoreiteillä PK-seudun pääväylillä vakkari on nyt pitkän ajan toiminut hyvin sen suhteen, että se ei sekoile nopeusrajoituksen kanssa ja säädä vakkarin nopeutta siksi vääräksi. Kehä 1:llä ajaminen oli vielä vuosi tai pari sitten ärsyttävämpää, kun tuli noita vakkarin 80 -> 60 laskuja tietyissä paikoissa, mutta se on sittemmin rauhoittunut. Täydellinen se ei ole, mutta hyvä. Siltikin tuo on mahdollista, joten on hyvä lepuuttaa jalkaa voimapolkimella, jotta saa tuon nopeasti "cancelloitua", jos AP yrittää olla liian fiksu.
Ja kehutaan nyt, kun n. 1 tkm on takana uudella Highlandilla, niin on ollut kyllä erittäin pehmeää seilaamista
.
Itelläki on pitkillä reissuila yleensä muutamia kevyttä hidastusta ja siinä se. Siis sellaista että no höh mitäs se hidastelee. Ei sellasta että huh melkee käytii ojassa, kuten joillain väitetysti on. Normi adapt vakkari siis. MYLR -23. Nämä jotka huutelee että vakkaria ei voi käyttää ajaa joko viallisella autolla tai valehtelee. En muuta keksi syyksi, ei kukaan voi pitää noita pieniä hidasteluja minään heti-ojaan tilanteina.
Tämä. Keskusteluissa muutenkin sekoitetaan täysin haamujarrutus ja vakkarin nopeuden automaattisen laskun aiheuttama regeniin pohjautuva hidastuminen. Ihan kun sanaakin hetken miettii, niin haamujarrutushan on ilmiö, joka tapahtuu kun auton sensorit/kamerat havaitsevat mielestään toisen auton tai esineen (haamu, jos kyseessä väärä havainto) törmäyskurssilla ja aiheuttavat suunnilleen lukkojarrutuksen estääkseen törmäyksen. 40+ tkm Model 3:n ajokokemuksella näitä haamujarrutuksia ei tule tapahtunut kertaakaan. Yhden tapauksen voisi laskea tähän puolittain, jossa oli valaisemattomalla tiellä auto pysäytetty jyrkkään mutkaan tien reunaan ja siinä oli valot päällä. Tuosta kun ajoi ohi, niin auto ei ymmärtänyt tien kaarevuutta, vaan luuli että ollaan menossa päin pysäköityä autoa ja pisti jarrua reilummin. Oli siis tutkalla varustettu 2020 SR+ kyseessä. Tämä on potentiaalisesti aika vaarallinen ilmiö, varsinkin jos on oikeasti toistuva.
Sitten on tämä tapaus vakkari ja sen sooloilu väärään karttadataan perustuen, joka taas on yleisempi ilmiö. Jotenkin vaan särähtää korvaan, että tämäkin on keskusteluissa "haamujarrutus", kun kyse on kuitenkin ihan eri syistä tapahtuva asia, joka ei todellakaan aktivoi mitään hätäjarrutusta, vaan on verrattavissa jalan nostamiseen voimapolkimelta. Näistä kun on kuitenkin sen verran kokemusta, niin omissa kirjoissa nämä menee kuitenkin vain kategoriaan "ärsytys". Jos joku on sitä mieltä, että tämän johdosta vakkari on "käyttökelvoton" ominaisuus, niin siitä vain, mutta olen kunnioittavasti eri mieltä
. Enemmän itseäni ärsyttää pyyhkijöiden toiminta auto-asetuksella, mutta onneksi sitä ei tarvitse pitää nyt päällä. Ei auta kun toivoa, että vakkarin suhteen joko vähennetään sen "älykkyyttä" tai nopeusrajoitusten tulkintaan tulee eri metodit.