Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Leffojen katseluun tarvit käsiä? kokeneet rekkakuskit on toki kertoneet että kaikenlaista tuolla tienpäällä näkee, mutta silti
Juu, joskus bussilla menin töihin, kun osui yhteys hyvin kohdilleen. Hieman ärsytti katsoa moottoritiellä (1-tie) kun bussia ohittavassa autossa nainen (ei tarvinnut olettaa mitään) meikkaa tai lukee kirjaa (kirja ratin päällä).
Onhan niitä kiinalaisia rattipainoja myynnissä Teslaankin. Ehkä heidän pitää päivittää sitten tuotetta että tarjoaa paremman "vasteen". Irtokädet vielä pakettiin mukaan. ja mustat lasit.
 
Testailin muuten ja sisäkameran kun peittää teipillä niin ei auto siitä valita. Jos jättää teippaamatta niin voi tulla niitä uusia "katso tielle äläkä kännykkää" tyyppisiä varotuksia.
Tuo uusi seuranta ei ole toiminut yhtään. Saat käyttää vaikka kännykkää ajaessa kunhan se on edessä. Mutta kun katsot vaikka ruutua ja haluat kirjoittaa osoitteen minne ajat niin heti iskee tai säätää lämmitystä.
 
Tuo uusi seuranta ei ole toiminut yhtään. Saat käyttää vaikka kännykkää ajaessa kunhan se on edessä. Mutta kun katsot vaikka ruutua ja haluat kirjoittaa osoitteen minne ajat niin heti iskee tai säätää lämmitystä.
Joo, mulla tuli pari virheellistä ilmoitusta myös ni löin teipin siihen kameraan.
 
Netflixin Mestarimekaanikot sarjassa vaihtavat Model S:ään kaasari-V8:n ja ihmettelevät kun eivät saa Teslan ”tietokonetta” toimimaan sen kanssa :facepalm:
 
Netflixin Mestarimekaanikot sarjassa vaihtavat Model S:ään kaasari-V8:n ja ihmettelevät kun eivät saa Teslan ”tietokonetta” toimimaan sen kanssa :facepalm:
Joo, vähän höpöjuttu koko auto. Ei tuota varmaan ajettavaksi ollut tarkoitettu, kun kardaanin asennuskin näytti sellaiselta, että tappaa kuskin jos peltiruuvit irtoaa. Kolme viikkoa aikaa projektiin. Noh, tosi-teeveetähän tuo on.
 
Yritin etsiä tämän syksyn tietoa, miten toimitusaika-arviot näkyy nykyisin Tesla tilillä, mutta en löytänyt varmaa tietoa. Autoa tilatessa sivut näytti toimitusajaksi 5-8 viikkoa.

Tesla Model Highland on tilattu joulukuun alkupuolella 2023.

Minulla on näkynyt koko ajan tilillä:
Arvioitu toimitus: vahvistetaan myöhemmin
Toimitusaika on saatavilla pian

Miten muilla, missä vaiheessa teillä on näkynyt jotain päivämääriä toimituksIssa?
 
2023.44.30.5.1 päivityksen myötä vakkarikin muuttunut käyttökelvottomaksi MY RWD 23 mallilla. Joulun paluuliikenteessä kiva kun auto vähintään joka toisen vastaantulevan auton jälkeen sekunnin päästä keksii, että nyt vois pistää jarrua ja rajusti. Vastaan tänään noita autojahan ei tule kuin satoja tunnin aikana.

Olenko yksin tuon päivityksen ominaisuuksien kanssa vai onko tätä enemmänkin liikkellä? Vai oliko taas muka kaikkien olosuhteiden yhteissumma.

Noh toimiipahan pyyhkijät ja hienot visualisoinnit pysäköidessä.
 
2023.44.30.5.1 päivityksen myötä vakkarikin muuttunut käyttökelvottomaksi MY RWD 23 mallilla. Joulun paluuliikenteessä kiva kun auto vähintään joka toisen vastaantulevan auton jälkeen sekunnin päästä keksii, että nyt vois pistää jarrua ja rajusti. Vastaan tänään noita autojahan ei tule kuin satoja tunnin aikana.

Olenko yksin tuon päivityksen ominaisuuksien kanssa vai onko tätä enemmänkin liikkellä? Vai oliko taas muka kaikkien olosuhteiden yhteissumma.

Noh toimiipahan pyyhkijät ja hienot visualisoinnit pysäköidessä.
Samaa tekee. On kyllä vaarallista.
 
2023.44.30.5.1 päivityksen myötä vakkarikin muuttunut käyttökelvottomaksi MY RWD 23 mallilla. Joulun paluuliikenteessä kiva kun auto vähintään joka toisen vastaantulevan auton jälkeen sekunnin päästä keksii, että nyt vois pistää jarrua ja rajusti. Vastaan tänään noita autojahan ei tule kuin satoja tunnin aikana.

Olenko yksin tuon päivityksen ominaisuuksien kanssa vai onko tätä enemmänkin liikkellä? Vai oliko taas muka kaikkien olosuhteiden yhteissumma.
Mulla tuota tapahtui vain pienemmillä teillä ja jäi fiilis, että olisi liittynyt lumipöllyyn. Hanurista.
 
Nyt tullut enemmän testailtua tuota 3D parkkihommaa ja sehän on todella hyvä ja tarkka. Tuollainen olisi pitänyt olla heti alunperin, se eka versio oli ihan onneton kun tähän vertaa.

Kätevää kun näkyy parkkiruudutkin.
 
2023.44.30.5.1
Premium connectivity. 2020 Model 3 LR
Ajattelin, että mukava nyt kokeilla mökkireissulla, että näkyykö ne nopeuskamerat. Niinpä niin, saldo 0/5 näkyi.
EDIT:Online routing ei ollut näemmä päällä. Pitää koittaa uudestaan.

Edellinen vuoden 2015 Mazda 3 osasi jo äänen sanoa, "Warning, speed camera" ja ei, en hurjastele. Mielestäni näppärä toiminto eri paikkakunnilla.

Karttadata yhä niin syvältä, ettei mitään puhetta käyttää vakkaria. Toki jos haluaa jännitystä elämään niin yllättävät hidastukset 100km/h -> 60km/h sitä kyllä tuo sekä kuskille että takana olevalle.

Jotain positiivistakin, kärrynveto oli vaivatonta vaikka melkoisesti olikin lunta mökkitiellä.

Tuli kokeiltua lightshowta...kerranhan tuolle jaksaa hymyillä, mutta jättäisivät nuo höpötykset pois ja laittaisivat perusasiat kuntoon ensin. (Pyyhdin automatiikka tosin on itsellä toiminut aina hyvin, kumma kyllä)
 
Viimeksi muokattu:
Model S pk-seudulta Itärajalle täydellä akulla lähtö, ainoa pysähdys 30min Lappeenrannassa ja auto oli valmis ennen syöjiä. Kaksi muuta kusi/kahvinhakupysähdystä, mutta ei ollut tarvetta ladata.

Autopilot toimi hyvin siihen asti kun tiemerkinnät vielä näkyivät. Vakkarin kanssa ei koko matkalla mitään ongelmaa.
 
2023.44.30.5.1 päivityksen myötä vakkarikin muuttunut käyttökelvottomaksi MY RWD 23 mallilla. Joulun paluuliikenteessä kiva kun auto vähintään joka toisen vastaantulevan auton jälkeen sekunnin päästä keksii, että nyt vois pistää jarrua ja rajusti. Vastaan tänään noita autojahan ei tule kuin satoja tunnin aikana.

Olenko yksin tuon päivityksen ominaisuuksien kanssa vai onko tätä enemmänkin liikkellä? Vai oliko taas muka kaikkien olosuhteiden yhteissumma.

Noh toimiipahan pyyhkijät ja hienot visualisoinnit pysäköidessä.

Mullakin alkoi tehdä tätä 2023.44.30.5.1:n asennuksen jälkeen. Aiemmin en ole oikein edes ymmärtänyt mistä puhutaan kun ei ole osunut omalle kohdalle. Nyt tuo vakkarikin on tosiaan käyttökelvoton.
 
Alkoi jo aikaisemmalla versiolla nuo vakkarin ja AP sekoilut. Randomisti näkee jotain ja vetää jarruja. Sen lisäksi siihen päälle se tyhmä navigoinnissa hidastelu.
 
2023.44.30.5.1
Premium connectivity. 2020 Model 3 LR
Ajattelin, että mukava nyt kokeilla mökkireissulla, että näkyykö ne nopeuskamerat. Niinpä niin, saldo 0/5 näkyi.
EDIT:Online routing ei ollut näemmä päällä. Pitää koittaa uudestaan.
Pitää olla navigoituna jonnekkin että näyttää kameratolpat. Ei anna äänimerkkiä vaan pelkän notifikaation ruudulle.
 
Pitää olla navigoituna jonnekkin että näyttää kameratolpat. Ei anna äänimerkkiä vaan pelkän notifikaation ruudulle.
Olisiko joku ajatellut, että jos ei omilla kulmilla kameroita muista, niin parempi ajaa niihin =] ja että muualle ei ilman navia osaa ajaa.
Itsellä talvella ajot vaan Kehä 5 sisällä ja matkat sen verran lyhyitä (max 50 km suunt) että mitään automaatteja edes kokeillut. Kelikin ollut aika p**ka ajoittain. En tuolla loskavalleilla ajelelisi millään kalifornication kaistanvaihdolla tai haamujarulla. Y:n regen taisi päivityksessä rauhoittua toki.
Voihan se toimia ihan ok. En ole vaan edes testannut, kun luotto ei ole ~100.
Uusi parkkikamera näyttää toistaiseksi pelkkää pilveä, kun on vaan lumihankea joka suunnassa. Sulalla kelillä varmaan toimii tai tallissa tms.
edit. ilman automaatteja siis mielestäni talviautona todella hyvä - niiden kanssa ei mielipidettä. Dorkaa jos päivityksen jälkeen meni huonompaan ..
 
Viimeksi muokattu:
Perus AP ollut maantieajossa aikaisemmin ihan hyödyllinen, kun saanut kuskin toiminnoille backupin siksi aikaa kun käyttänyt navia, etsinyt biisiä tai avannut juomapulloa. Nyt päivitys teki siitäkin sitten täysin käyttökelvottoman: jos erehtyy kääntämään katsetta esim naviin kun AP-päällä niin hirvee ulina ja pitää tarttua ratista. Eli jatkossa pitää ettiä biisit spotifystä ja katsoa reittiä ilman AP:n apua. Vittu.

Onneksi sentään uusi park assistant on ihan toimiva peli verrattuna vanhoihin heiluviin spaghettirajoihin. Vieläpä kun tuon saisi päälle vähän herkemmin. Parkkihallissa pitää melko lähellä esteitä käydä ennen kuin aktivoituu. Onneksi sentään se ei mene enää liikennevaloissa päälle ja huuda heti SEIS jos on edessä yksi auto.
 
Viimeksi muokattu:
Vastaantuleva liikenne ja rekat aiheuttaa toistuvasti hidasteluita jos eivät pysy omalla kaistallaan tai kaistaviivojen sisäpuolella. Sinänsä AP toimii, kuten pitääkin eli arvioi tilanteen olevan riski ja hidastaa vauhtia törmäyksen varalta.

Vaatisi tosin, että se osaisi arvioida sen kaistaviivan oikein. Lumi ei tunnu helpottavan sitä hommaa, vaan se luulee rekan ylittävän keskiviivan kun se menee pienen polanteen luo.
 
Juniper Y:sta ilmaantunut tuoreita huhuja. Bloombergin mukaan uusittu Y olisi tulossa 2024 jälkipuoliskolla ja valmistavaa työtä jo Shanghain tehtaalla tehty:

 
Tämä. Tiedetään, että noita tulee, mutta silti on vain liukkaillakin keleillä pakko käyttää. Hämmentävää kuinka piittaamattomia liikkujia tuolla ajelee.

Positiivisena tulee ainakin pidettyä turvaväliä kun Tesla on edessä kun on lukenut näitä haamujarrutusjuttuja. Siinä sitten olisikin mielenkiintoinen case kuka on syyllinen kun periaatteessa peräänajaja aina maksaa.
 
Tai kun joku autopilotlarppailija on sen pulkkansa kanssa poikittain jollain valtatiellä ja aiheuttaa muutaman sivullisen kuoleman.
 
Positiivisena tulee ainakin pidettyä turvaväliä kun Tesla on edessä kun on lukenut näitä haamujarrutusjuttuja. Siinä sitten olisikin mielenkiintoinen case kuka on syyllinen kun periaatteessa peräänajaja aina maksaa.
Ainakin jos pystyt kameralla todistamaan, että oli turvaväli ja edessä oleva veti liinat kiinni ilman mitään syytä: ”Ajoneuvoa ei saa ajaa aiheettoman hitaasti eikä tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla”. (2 luku 3 §)
 
Kuljettaja on vastuussa.
No ei kai tästä nyt mitään epäselvyyksiä olekaan. Ihmetyttää vaan se edesvastuuttomuus liittyen käyttöön, vaikka tiedetään että automatiikka voi näillä keleillä aiheuttaa hengenvaaran silmänräpäyksessa. Kai se on sama logiikka kun sillä rattijuopolla, jonka mielestä hänellä on tilanne hallussa kunnossa kuin kunnossa, vaikka muille välillä vähän vahinkoja sattuukin.
 
Nykyautojen perässä kun ajelee, niin kyllähän se on melkoista jarruvalojen välkettä ja kiemurtelua paikoitellen. Aivan ihme paikoissa ja ilman mitään syytä palaa jarruvalot ja hiljennellään ja sama sitten sen kiemurtelun kans, ihme koukkasuja tekevät välillä suuntaan jos toiseen. Eilen ajeli joku aika tuoreella volkkarilla hätävilkut päällä Ouluntietä 60kmh, ohittaessa sitä vilkasin että mitä kuski touhuaa, niin ei koppiin nähny ku ikkunat oli niin huurussa/jäässä. Mikä lie kotterossa ollu häikkänä..
 
Jarruvalot nyt on syttyny jo reilun vuoskymmenen automaattivaihteisilla kun ne painaa vakkarilla alamäkeen ja ajonvakautus alkaa himmaamaan.
 
Ainakin jos pystyt kameralla todistamaan, että oli turvaväli ja edessä oleva veti liinat kiinni ilman mitään syytä: ”Ajoneuvoa ei saa ajaa aiheettoman hitaasti eikä tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla”. (2 luku 3 §)
Se kamera todistaisi siinä kohtaa että ei ollut sitä turvaväliä, vaan joku liian pieni väli. Jos siis tulisi peräänajo.
 
Juniper Y:sta ilmaantunut tuoreita huhuja. Bloombergin mukaan uusittu Y olisi tulossa 2024 jälkipuoliskolla ja valmistavaa työtä jo Shanghain tehtaalla tehty:


1.7.2024 alkaen ISA on pakollinen kaikissa autoissa EU:ssa oli kuinka vanha malli tahansa, joten loppuisikohan sopivasti vanhan MY:n myynti ennen sitä.
 
Onko tämä joku bugi tai vika? Tuli pari päivitystä sitten, herjaa samaa joka ajokerralla

20231227_143154~2.jpg
 
Vaihtelee merkistä toiseen hieman ja merkin sisälläkin vuosimallien sisällä.
Jos hidastuvuus on yli 1.3m/s², on jarruvalojen sytyttävä. Jos hidastuvuus on alle 0.7m/s² ne eivät saa syttyä. Tuolla välillä se on sitten valmistajan valinta.

Tämä ei tietysti koske jotain tiettyä vuosimallia vanhempia autoja / ennen sitä tyyppihyväksyttyvä malleja tjsp.
 
FSD 12.1 beta mennyt wave1 kuluttajien autoihinkin. Ei varmaan kauaa mene niin tuubista pääsee tutkimaan muuttuiko mikään

 
Teslan vastaus:

Teslalta pyydetään aina selvitystä artikkeliin mutta eivät koskaan saa. Nyt taidettiin silti osua kultasuoneen kun ovat jaksaneet tämmöisen vastineen tehdä.

Samalla myös myöntävät että autoissa on ollut vikaa. Ei mennyt ihan nyt putkeen taas Teslan ilmoittelu.
 
Viimeksi muokattu:
Teslan vastaus:


Olipa nollatason pr-vastaus Teslalta. Eivät oikeastaan edes kumoa mitään Reutersin väitettä vaan pöhisee lähinnä telemetriasta. Jokainen, joka seuraa edes vähän esim Model 3:n tyyppivikoja niin tietää alustan ongelmista. Olishan se kiva, että kun joutuvat takuuseen korjaamaan jossain kohtaa oman Model 3:n alatukivarret, niin tulisi osat tilalle mitkä eivät ole tyyppiviallisia . :poop:
 
Teslan NDA pitänyt eikä kukaan ole vielä uskaltanut vuotaa fsd 12.1 beta ajovideoita nettiin. Uusi arkkitehtuuri vaatii paljon testausta. Ilmeisesti ongelmia etenkin sateen kanssa



Mielenkiinnolla odotan onko fsd 12 uusi pannukakku vai ei. Perustuen siihen mitä aikaisempien "uudistusten" kanssa tapahtunut niin oletan, että on pykälää parempi kuin vanhat ratkaisut, mutta edelleen löytyy ongelmia joiden vuoksi ei voida puhua oikeasti itseajavasta. Sitten tulee fsd 13, jossa on taas jokin uusi keksintö ja pykälää parempi jne. Ei jaksa enää pidätellä hengitystä täydellistä odottaessa.
 
Olipa nollatason pr-vastaus Teslalta. Eivät oikeastaan edes kumoa mitään Reutersin väitettä vaan pöhisee lähinnä telemetriasta. Jokainen, joka seuraa edes vähän esim Model 3:n tyyppivikoja niin tietää alustan ongelmista. Olishan se kiva, että kun joutuvat takuuseen korjaamaan jossain kohtaa oman Model 3:n alatukivarret, niin tulisi osat tilalle mitkä eivät ole tyyppiviallisia . :poop:
Heidän "vastauksen" voisi kiteyttää tähän lauseeseen (tein vain pienen muutoksen):
Using vendor’s one-sided version of events as the universal experience of all customers paints a false and misleading picture of Tesla
 
Teslan NDA pitänyt eikä kukaan ole vielä uskaltanut vuotaa fsd 12.1 beta ajovideoita nettiin. Uusi arkkitehtuuri vaatii paljon testausta. Ilmeisesti ongelmia etenkin sateen kanssa



Mielenkiinnolla odotan onko fsd 12 uusi pannukakku vai ei. Perustuen siihen mitä aikaisempien "uudistusten" kanssa tapahtunut niin oletan, että on pykälää parempi kuin vanhat ratkaisut, mutta edelleen löytyy ongelmia joiden vuoksi ei voida puhua oikeasti itseajavasta. Sitten tulee fsd 13, jossa on taas jokin uusi keksintö ja pykälää parempi jne. Ei jaksa enää pidätellä hengitystä täydellistä odottaessa.

Kuinka usein näitä päivityksiä tulee? Tuntuu että parin kuukauden välein sama homma.
 
Kuinka usein näitä päivityksiä tulee? Tuntuu että parin kuukauden välein sama homma.
Onhan noita isoja arkkitehtuurimuutoksia ollut matkan varrella. Koko ajan pienempää muutosta, isot arkkitehtuurivaihdokset vuosien välein.

Mobileye ratkaisu alunperin mistä siirryttiin teslan omaan rautaan ja kokonaan omaan softaan.

FSD yritti tunnistaa yksittäisistä kuvista pyöräilijät, autot, kävelijät, kaistat jne. C++ kontrollikoodi ajaa tunnistuksien pohjalta. Jokainen kamera erikseen, ei yhtenäistä 3d avaruutta. Ongelmia esim. jos kohde siirtyy katvealueelle tai kamerasta toiseen. Iso osa koodista ihmisen kovakoodaamaa heuristiikkaa ja lähinnä erilaiset kohteiden, tien yms. tunnistukset neuroverkoilla.

Occupancy network + kaikkien kameroiden integroiminen vector spaceen missä tunnistetaan ajettava 360 3d tila vaikka ei tiedettäisi onko este paloposti, tötterö tms. Yhtenäinen 3d tila missä käytetään kaikkia kameroita yhdessä eikä joka kameraa erikseen. Tän piti ratkaista kaikki ongelmat, mutta ei ratkaissutkaan. Occupancy network NeRFs pohjainen härdelli missä neuroverkolla voidaan luoda kameroiden antamista kuvista 3d maailma. Uusi parkkeeraus visulisaatio näyttää mitä occupancy network näkee.

FSD 12:ssa korvataan ihmisen tekemä c++ koodi neuroverkolla. Ennen tehtiin kontrollipäätökset c++ kovakoodatulla heuristiikalla, fsd 12:ssa videoilla opetettu neuroverkko korvaa 300k+ riviä c++ koodia. Tän pitäisi ratkaista c++ koodin heikkoudet kontrollilogiikassa, mutta tuskin ratkaisee kaikkia ongelmia. Neuroverkko ajaa vain yhtä hyvin kuin data mitä on opettamisessa käytetty sallii.

Tuossa noita korkealla tasolla mitä on pinossa tapahtunut vuosien varrella. Paljon puuttuu ylläolevasta dataa, kun teslalla oli alunalkaen paljon c++ koodia ja sitä koodia on muutettu neuroverkkopohjaiseksi vuosien saatossa. Yksi iso juttu on saman pinon käyttäminen pienemmille teille ja moottoriteille. Tän piti nopeuttaa kehitystyötä, kun yksi toteutus tekee "kaiken" versus ylläpidä ja kehitä kahta eri ratkaisua.

Jos saa arvata niin seuraava innovaatio on joku "parempi neuroverkko", joka korjaa fsd12 neuroverkkojen ongelmat mutta ei korjaakkan kaikkia ongelmia vaan vain osan niistä.
 
Viimeksi muokattu:
Veikkaisin että vähintään 20v että toimii jotenkuten turvallisesti isoilla teillä hyvällä säällä. 100v päästä sitten ehkä jo lumikelillä, mutta vaatinee jotain sellaista tekniikkaa josta ei osata edes unelmoida seuraavaan 80 vuoteen.
 
Teslan NDA pitänyt eikä kukaan ole vielä uskaltanut vuotaa fsd 12.1 beta ajovideoita nettiin. Uusi arkkitehtuuri vaatii paljon testausta. Ilmeisesti ongelmia etenkin sateen kanssa



Mielenkiinnolla odotan onko fsd 12 uusi pannukakku vai ei. Perustuen siihen mitä aikaisempien "uudistusten" kanssa tapahtunut niin oletan, että on pykälää parempi kuin vanhat ratkaisut, mutta edelleen löytyy ongelmia joiden vuoksi ei voida puhua oikeasti itseajavasta. Sitten tulee fsd 13, jossa on taas jokin uusi keksintö ja pykälää parempi jne. Ei jaksa enää pidätellä hengitystä täydellistä odottaessa.

Itse näkisin että joskus fsd 17 eteenpäin voi jo jotain tapahtua -28 vuonna. Jos siis joka vuosi numero suunnilleen päivittyy isommaksi. Kunhan tuo lvl3 tulee ekana -25 Eurooppaan aikaisintaan niin sitten se lvl4 mikä luultavasti monia kiinnostaa enemmän tai ainakin itsellä ei väliä onko lvl1-3 kun kuskihan se siinä ajelee joka tapauksessa. Odottavan aika on pitkä, mutta sieltä se pikkuhiljaa tulee. Kerkeää teslat ja hardwaret vaihtua monella.
 
Teslan NDA pitänyt eikä kukaan ole vielä uskaltanut vuotaa fsd 12.1 beta ajovideoita nettiin. Uusi arkkitehtuuri vaatii paljon testausta. Ilmeisesti ongelmia etenkin sateen kanssa



Mielenkiinnolla odotan onko fsd 12 uusi pannukakku vai ei. Perustuen siihen mitä aikaisempien "uudistusten" kanssa tapahtunut niin oletan, että on pykälää parempi kuin vanhat ratkaisut, mutta edelleen löytyy ongelmia joiden vuoksi ei voida puhua oikeasti itseajavasta. Sitten tulee fsd 13, jossa on taas jokin uusi keksintö ja pykälää parempi jne. Ei jaksa enää pidätellä hengitystä täydellistä odottaessa.

Elonin oma video oli parasta antia. Piti olla varma mutta komeasti ajoi punaisia päin.
 
Ihan puhtaita mainoksia fsd beta -videot nykyään mielestäni. Jotkut tekniset läpikäynnit miten tuota toteutetaan voivat olla ihan mielenkiintoisia, mutta käytännön testit auton&softan kanssa ovat sitä perustäytettä.

Se täytyy sanoa, että Teslalla pitäisi olla dataa jolla opettaa mitä tahansa mallia vaikka kuinka ja paljon. Mutta aika surkeaa tuo kehitys on siihen nähden ollut ainakin näin satunnaisesti seuraajan silmissä.

Noin yleisesti niin kauan kun Teslan yleinen lähestyminen kuluttajaa kohtaan on se mikä on, niin en laske automaattiajamisen varaan yhtään mitään. Jos kerran firma ei ota vastuuta nykyistä enemmän ongelmista niin ihan sama vaikka 99,99% automaattiajosta toimisi täydellisesti.

Koskas se halvempi Tesla olisi saatavilla asiakkaille, eli koska tuonne halvempaan hintaluokkaan tulisi lisää kilpailua? (toki melkein se kymmenen ajoneuvoa jo on, mutta lisää saisi tulla)
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 402
Viestejä
4 511 362
Jäsenet
74 363
Uusin jäsen
wlliamwill

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom