Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Olisi kysymys Model 3 latauksesta.
Meillä on taloyhtiön tolpassa Superschuko ja siitä saisi ladata 16A jatkuvalla syötöllä. Teslan mukana tulevalla laturilla ei kuitenkaan saa kuin 13A schukosta ulos jostain syystä, ja olisi mukava saada täysi teho varsinkin pakkaskeleillä.
Olisiko järkevämpää:
A: Ostaa matkalaturille karavan-pistoke Tesla kaupasta, ja laittaa adapterin kautta Superschukoon kiinni. Minusta laturin ohjeessa mainittiin, että karavanista saa 16A. Miinuksena ylimääräinen adapteri, mutta tuskin mitään haittaa siitä kun on järeässä superschukossa kiinni.
B: Ostaa toinen laturi, jossa 16A saa schukosta pihalle. Miinuksena Tesla-napin puuttuminen.

Onko joku säätänyt tämän asian kanssa?
13A rajoitus on ihan syystä, suko pistorasiaa ei ole tarkoitettu jatkuvaan 16A kuormaan vaan 8A on suositus. Monen eurooppalaisen automerkin sukolaturi on sen takia rajoitettu 8A:lle. Tesla on tästä poikkeus.
Supersukokaan ei taida olla edes täysin virallinen standardi ja moni on sen todennut huonoksi jatkuvalle 16A virralle. Ainoa oikea ja virallinen pistorasia joka varmasti kestää 1-vaiheisista 16A kuormaa on juurikin tuo Caravan pistorasia mihin Teslakin myy vaihtopäätä auton mukana tulevaan matkalaturiin.
Itse tyytyisin lataamaan tuolla 13A virralla.
 
Tuntui ihan hyvin toimivan joulupäivityksen nopeuskamerat navigoinnissa.

Nopeuskamera näkyy kartalla ikonina ja lisäksi noin 500m ennen kameraa auto nostaa notifikaation navigointiohjeen yläpuolelle. Yksikaistaisella tiellä nopeuskamera ei näy, jos kamera kuvaa vastaantulevien kaistaa.
 
2023.44.30.3, saa pyyhkijät pois autopilotilla.
Siis onko tää joku päivitys joka jo jaossa? Mulle tuli eilen joku isompi, mutta en tuollaista nähnyt feature-listassa. Toteutuessaan kyllä hieno uutinen. Ainoa ominaisuus / puute, joka on kohdalle osuessaan ärsyttänyt ihan huolella.
 
2 vuotta tullut ajettua 3,7 kW 1-vaihelatauksen kanssa enkä tätä väitettä voi kyllä allekirjoittaa.
Tämä, jos säännöllisesti joka päivä ajaa yli puolet akusta niin sitten se ei oikein riitä. Mutta enimmäkseen kevyellä käytössä olevassa autossa riittää ihan hyvin, jos pidemmän reissun jälkeen onkin vain 60% aamulla niin se ei ole katastrofi. Harvoin talvella on kuitenkaan niitä -20C kelejä, joissa latausnopeus merkittävästi hidastuu nimellisestä. Tuolloinkin kun oli 20 pakkasta, niin auto silti latasi ehkä 2kW teholla (13A:sta) kuitenkin yhä.

3-vaihe toki kelpaisi minullekin erityisesti pörssisähkön optimaalisen hyödyntämisen näkökulmasta, nyt ei niinä yön halpoina tunteina lataaminen välttämättä aina riitä. Mutta ei tuo 3-vaiheinen ole realismia juuri muualla kuin OKT:ssa ja ehkä ihan uusissa/vastarempatuissa taloyhtiöissä, jos niissäkään.
 
2 vuotta tullut ajettua 3,7 kW 1-vaihelatauksen kanssa enkä tätä väitettä voi kyllä allekirjoittaa.
Tämä. Höpöpuhetta, ettei 1-vaihe riitä. Ite ajelen yhdellä vaiheella yli 40tkm vuoteen ja suurimman osan ajasta auto ei lataa vaan odottelee pihassa yölle ajastettua latausta. Paljon enemmän kuin tuo 40tkm menisi vuoteen tuolla yhdellä vaiheella.

Toki on jotain erikoistapauksia, jossa ei riitä, mutta ne on niitä erikoistapauksia.
 
Toki on jotain erikoistapauksia, jossa ei riitä, mutta ne on niitä erikoistapauksia.

Ei tarvi edes kovinkaan erikoista tapausta, PK-seudun lyhyillä ajoilla saa helposti sen 30kWh/päivä kulutettua akkua kun auto on jatkuvasti kylmä ja tarvitsee esilämmitystä, jotta sinne edes sisälle pääsee. Ei se ajettu matka, vaan se kulutus. 30kWh/päivä ei sitten enää yössä lataillakaan yhdellä vaiheella jos on vähänkään pakkasta, koska latausnopeus tippuu sen verran alhaiseksi. Pidemmällä pakkasjaksolla tulee nopeasti ongelmaksi, koska sitä eroa ei saa kurottua kiinni.
 
Ei tarvi edes kovinkaan erikoista tapausta, PK-seudun lyhyillä ajoilla saa helposti sen 30kWh/päivä kulutettua akkua kun auto on jatkuvasti kylmä ja tarvitsee esilämmitystä, jotta sinne edes sisälle pääsee. Ei se ajettu matka, vaan se kulutus. 30kWh/päivä ei sitten enää yössä lataillakaan yhdellä vaiheella jos on vähänkään pakkasta, koska latausnopeus tippuu sen verran alhaiseksi. Pidemmällä pakkasjaksolla tulee nopeasti ongelmaksi, koska sitä eroa ei saa kurottua kiinni.

Jos on paljon pätkäajoa, niin itse käyttänyt esilämmitykseen Camp Modea. Kuluttaa huomattavasti vähemmän virtaa, kun ei turhaan esilämmitä akkua parin kilometrin siirtymistä varten.
 
Ei tarvi edes kovinkaan erikoista tapausta, PK-seudun lyhyillä ajoilla saa helposti sen 30kWh/päivä kulutettua akkua kun auto on jatkuvasti kylmä ja tarvitsee esilämmitystä, jotta sinne edes sisälle pääsee.
Samaa mieltä. Ilman esilämmitystä ja pihalla parkissa olevien sähköautojen osalta kulutus voi lyhyessä ajossa lähennellä 40 kWh/100km. Varsinkin, jos auto on pysähdyksissä niin pitkään, että kylmenee välissä. Teslalla kulutus ei pomppaa ihan neljäänkymppiin, mutta esim. Stellantiksen vehkeissä kyllä.

Ei se ajettu matka, vaan se kulutus.
Sähkön kustannus on niin paljon polttoainetta vähemmän, että itse haluan pitkän rangen, vaikka sitten letkussa kuluttaisikin reippaasti.
 
Sähkön kustannus on niin paljon polttoainetta vähemmän, että itse haluan pitkän rangen, vaikka sitten letkussa kuluttaisikin reippaasti.

Näinhän se on itsellenikin, mutta tuo yhtälö pätee vain jos on käytettävissä kunnollinen kotilataus. Ne, jotka kärsivät esim. vain julkisesta latauksesta tai asuvat taloyhtiössä voivat joutua miettimään myös itse kulutusta. Muussa tapauksessa siitä alkaisi stressaamaan, eikä se nyt kovin kivaa sen jälkeen ole kun auto on kuitenkin väline.
 
Huhu kertoo, että Disney+ poistuu teatterista. Aika pieni sieluinen mies tuo Musk.
 
Näinhän se on itsellenikin, mutta tuo yhtälö pätee vain jos on käytettävissä kunnollinen kotilataus. Ne, jotka kärsivät esim. vain julkisesta latauksesta tai asuvat taloyhtiössä voivat joutua miettimään myös itse kulutusta. Muussa tapauksessa siitä alkaisi stressaamaan, eikä se nyt kovin kivaa sen jälkeen ole kun auto on kuitenkin väline.
Mä en käytä kotilatausta, koska tarjolla oleva vaihtoehto on kallis ja paska (0,27/kW + 15€/kk maksava 3,7).
Ajaminen pääkaupunkiseusulla pätkäajoa ja nyt talven aikana keskikulutus vähän reilu 20. Kovemmilla pakkasilla on tosiaan välillä lyhyillä matkoilla ollut jossain 27-28 hujakoilla, mutta vastaavasti vähän pidemmillä ajoilla ja näillä keleillä pysyy alle 20. En esilämmitä käytännössä ollenkaan, jos ei esilämmitykseksi laske sitä, että laitan pakkaskelillä puhaltimet päälle n. 5min ennen lähtöä jottei tarvitse hangata ikkunaa. Viime talvena käytin esilämmitystä, mutta en huomannut että olisi ilman kotilatausta tuonut mitään positiivista mukanaan. Ajonaikainen kulutus muutamien kilometrien matkoilla on toki vähän pienempi, mutta itse lämmitys, kuten myös Sentry yms. turhakkeet, imevät akkua kuin sieni joten kokonaisvaikutus jää miinuksen puolelle. Pidemmillä matkoillahan tuo ero tasaantuu aika nopeasti joka tapauksessa ja niille tulee joka tapauksessa lähdettyä akku täytenä, tai vaihtoehtoisesti pikalaturin kautta, joka sitten lämmittää sen akun.
 
Tuolloinkin kun oli 20 pakkasta, niin auto silti latasi ehkä 2kW teholla (13A:sta) kuitenkin yhä.
Ei tarvi edes kovinkaan erikoista tapausta, PK-seudun lyhyillä ajoilla saa helposti sen 30kWh/päivä kulutettua akkua kun auto on jatkuvasti kylmä ja tarvitsee esilämmitystä, jotta sinne edes sisälle pääsee. Ei se ajettu matka, vaan se kulutus. 30kWh/päivä ei sitten enää yössä lataillakaan yhdellä vaiheella jos on vähänkään pakkasta, koska latausnopeus tippuu sen verran alhaiseksi. Pidemmällä pakkasjaksolla tulee nopeasti ongelmaksi, koska sitä eroa ei saa kurottua kiinni.
Tämä lähti siitä väitteestä että 1 vaihe lataus on turha, jos etelässä parinkympin pakkasilla aletaan jäämään alle päiväkulutuksen, niin ei se siitä vielä turhaa tee, jos pakkaskausi pitkä ja niin voi toki joutua käymään yleisellä laturilla, mutta jos noin pääsääntöisesti ne käynnit välttää, niin ainakin osa mielimmun tökkii sitä piuhaa kiinni.

Tässä jos puhutaan koti/taloyhtiölatauksesta, niin 2kw netto latausteholla 30kw/h menisi n 15 tunnissa, jos työmatka-ajot niin ilman työpaikka latausta niin sattumalta menee aika lähelle sitä aika ikkunaa minkä seisoo kotosalla. (8,5h työssäkäynti).

Jos kyse on työppaikka latauksesta, niin esimerkin teholla ja kulutuksella tarvii tueksi muutakin latausta.

Toki kiva jos kotona ja töissä tukevat lataustehot, mutta osa kituutteellee ilman minkäälaista koti latausta, siihen verrattuna pidän 1 vaihe latausta isona helpotuksella moneen käyttöprofiiliin, ja jotkut vetää reilusti yli 50% sillä, lähinnä muualle jos matkaa ei yhdellä latauksella ei pärjää.
 
Viimeksi muokattu:
2023.44.30.3, saa pyyhkijät pois autopilotilla.
Itellä on 2023.44.30.1 softa ja siinä jo voi laittaa automaattipyyhkijät pois ap/vakkarilla ajaessa:
IMG_4839.jpeg
 
Itellä on 2023.44.30.1 softa ja siinä jo voi laittaa automaattipyyhkijät pois ap/vakkarilla ajaessa:
Itellä myös saa pois-asentoon tuolla 2023.44.30.1 softalla. En tosin ole päässyt testaamaan onko oikeasti pois-asennossa, vai onko taas joku bugi, että vain näyttää olevan pois-asennossa.
 
Näinhän se on itsellenikin, mutta tuo yhtälö pätee vain jos on käytettävissä kunnollinen kotilataus. Ne, jotka kärsivät esim. vain julkisesta latauksesta tai asuvat taloyhtiössä voivat joutua miettimään myös itse kulutusta. Muussa tapauksessa siitä alkaisi stressaamaan, eikä se nyt kovin kivaa sen jälkeen ole kun auto on kuitenkin väline.
Tätä ei sähköautofanaatikot esim. tuolla erinäisissä FB-ryhmissä suostu tajuamaan. Tuo kotilatauksen puute yhdistettynä näiden talvirangeihin voi oikeasti olla monellekin deal breaker ihan riippumatta autosta tai sen etenemiskyvystä vaikkapa niilä kesäkeleillä. Kaikilla kun ei ihan vieressä ole niitä julkisia 11kw latureitakaan ja jos ajoa on vaikka työn puitteissa paljon, niin päivittäiset pikalaturilla roikkumiset jäisen akun kanssa ei varmaan ole se juttu, jota monikaan kaipailee elämäänsä vs. minuutin tankkaukset muutaman kerran viikossa.
 
Itellä on 2023.44.30.1 softa ja siinä jo voi laittaa automaattipyyhkijät pois ap/vakkarilla ajaessa:
IMG_4839.jpeg
Ihan loistavaa. Miksihän tästä ei ollut release noteseissa yhtään mitään, vaikka siellä on todella pitkä lista kaiken maailman turhakeominaisuuksia liittyen vaikkapa noihin viihde- ja peliominaisuuksiin, jotka jo lähtökohtaisesti ovat osastoa miksi kukaan näkee näiden takia vaivaa. Noh. yhtä kaikki. Paras päivitys, jonka auto on viimeisen vuoden aikana saanut ja ensimmäinen, joka oikeasti korjaa ongelman vs. jotkut pienet käytettävyysparannukset joita nämä normaalisti sisältävät.
 
Noniin, kaikesta rutinasta huolimatta kyllä sitä kehitystäkin vaan tapahtuu, vaikkakin hitaanlaisesti.

Nyt on arjen pulmista siis korjattu;

- Automaattinen huurteenpoisto
- Pyyhinautomatiikka

Mukautuvaa ajovaloautomatiikkaa enää huutaa pysäköintitutkien jälkeisen kehityksen kanssa. :comp:
 
Noniin, kaikesta rutinasta huolimatta kyllä sitä kehitystäkin vaan tapahtuu, vaikkakin hitaanlaisesti.

Niin siis, ei korjattu oikeasti kumpaakaan. Pyyhinautomatiikkahan itsessään ei edelleenkään toimi kunnolla, mutta toivottavasti sen saa nyt kytkettyä pois - päästään takaisin 50-luvun manuaaliseen pyyhkimiseen sentään. Ei tätä hirveäksi edistykseksi voi silti sanoa.

Huurteenpoistoa ei saa vieläkään pois päältä, joten sitä ei ole korjattu. Se puhaltelee edelleen ihan miten sattuu.
 
Mulla ei ole huurteenpoistoin kanssa ollut ongelmia. Huutaa lähtiessä sen minuutin tai pari, jonka jälkeen se on siinä. Toi pyyhinautomatiikka toiminut olosuhteista riippuen yhtä hyvin/huonosti kun aiemmissa sadetunnistimella varustetuissa autoissa. Toisinaan nopeus on sopiva, ja toisinaan taas haluan itse jotain ihan muuta kuin mitä auto tarjoaa. Yhtään hyvää automatiikkaa en ole vielä aiheeseen liittyen kokenut koskaan, kuten aika harvaan muuhunkaan automatiikkaan liittyen. Yleisesti ottaen asiat, jotka pyrkivät ajattelemaan käyttäjän puolesta, ovat yksiselitteisesti perseestä. Että tervetuloa vaan kaikki AI-larppaukset.
Tässä nyt sitten oli tämä vakkari + kuiva lasi sellaisena spesiaalifeaturena. En tiedä/muista onko sekään mitenkään poikkeuksellista, mutta se ettei käyttäjä voinut kytkeä tuota pois päältä oli katastrofi, joka onneksi korjattu. Toivottavasti eivät koske noihin enää ikinä.
 
Noniin, kaikesta rutinasta huolimatta kyllä sitä kehitystäkin vaan tapahtuu, vaikkakin hitaanlaisesti.

Nyt on arjen pulmista siis korjattu;

- Automaattinen huurteenpoisto
- Pyyhinautomatiikka

Mukautuvaa ajovaloautomatiikkaa enää huutaa pysäköintitutkien jälkeisen kehityksen kanssa. :comp:

Sanoisin että vielä haamujarrut pois ja alkaa olemaan todella kova paketti nykyhinnoilla myös niille jotka eivät Teslaa ole halunneet tähän asti.

Ja jos vielä Musk vaihtaisi pois toimarin paikalta niin sitten minäkin voisin harkita.

Tuleeko muuten nämä kaikki päivitykset kaikkiin 3/Y malleihin eli niihin "vanhoihinkin"?
 
Vision-näkymä alkaa nyt näyttämään jopa hyödylliselle, kun olen tänään päivityksen jälkeen peruutellut.
 
3- tai 4-tiehana vuotaa. Hinta teslalla vaihdettuna 200-400e ja varaosia on heti saatavilla eikä ainakaan oulun huoltoon ole jonoakaan. Myös atoy korjaa mutta hinta voi olla jopa kalliimpi.

Vaihdettiin molemmat hanat ja hintana 480e, eli hyvin arvioit.

Kävin koeistumassa tuon uudemman mallisen Model S ja kylläpä heräsi autokuume päivittää. Tuo Ultra Red on ihan helvetin hieno väri.

Highland vaikutti myös tosi asialliselta.

Tesla huolto oli myös hyvä kokemus. Kaikki sujui hyvin ja torstaina yhteyttä otettua huolto oli maanantaina klo 8.
 
Viimeksi muokattu:
2 vuotta tullut ajettua 3,7 kW 1-vaihelatauksen kanssa enkä tätä väitettä voi kyllä allekirjoittaa.
3,7 kW on jo tehoa kuitenkin (miinus häviöt). Sitä ei vaan schukosta saa Teslan omalla laturilla - mitä yksivaihelataus yleensä on. Eikä muutenkaan kannata 16A virtaa schukosta ottaa ellei ole juurikin auton latausta varten asennettu tökkeli. Muut liitännät sitten erikseen.
Itselle riitti, kun auto näytti latausajaksi 36h lämpötolpasta (10 A).
Vähän toki esitin kommentin, jolla haettiin huomiota.
3-vaihe antaa enemmän "vapautta" ja "säästöjä". Ja näin talvella esilämmitys toimii paremmin. Joskus aikoinaanhan kuulemma model S ei edes ladannut kovalla pakkasella 10A laturilla akkua. Ehkäpä ei ole nykyään samaa ongelmaa.
 
Viimeksi muokattu:
S3xy buttonseihinkin tulossa Holiday-päivitys ja kohta päässee myös kokeilemaan miten autolla pääsee kylki edellä:

New Features Added:

In response to the community’s wishes, we’ve integrated three highly requested features in your Commander:

1. DRIFT MODE: Modify your Tesla’s ESP for a thrilling drift, applicable to all cars, whether RWD or AWD.
 
S3xy buttonseihinkin tulossa Holiday-päivitys ja kohta päässee myös kokeilemaan miten autolla pääsee kylki edellä:

New Features Added:

In response to the community’s wishes, we’ve integrated three highly requested features in your Commander:

1. DRIFT MODE: Modify your Tesla’s ESP for a thrilling drift, applicable to all cars, whether RWD or AWD.

What could go wrong... :). Pitää kai tuota testata, mutta mielellään jossain sivummassa. Ja toivoa ettei oo Tessu ojassa.
Oli Gen2 commander ja uudet napitkin tulossa, just sopivasti kun omani sain vasta. Noh eiköhän tuo riitä omiin tarpeisiin.
 
Jos ässää käy koeistumassa niin suosittelen id7:n testausta myös.

Tuo on kyllä hyvä, että tuovat ominaisuuksia päivityksillä lisää (kuten Kia ja Huyndai myös tuovat), kun aika harva merkki niin tekee. Tietty sitten saattaa mennä vähän toiseenkin suuntaan. Sexy buttonssit ovat myös saaneet kohtuu mukavasti päivityksiä.
 
Mainio lisä autopilottiin myös tuo Continous Autopilot, joka tulee S3XY-buttonsien joulupäivityksessä. Tässä vielä video päivityksestä:

 
3,7 kW on jo tehoa kuitenkin (miinus häviöt). Sitä ei vaan schukosta saa Teslan omalla laturilla - mitä yksivaihelataus yleensä on. Eikä muutenkaan kannata 16A virtaa schukosta ottaa ellei ole juurikin auton latausta varten asennettu tökkeli. Muut liitännät sitten erikseen.
Itselle riitti, kun auto näytti latausajaksi 36h lämpötolpasta (10 A).
Vähän toki esitin kommentin, jolla haettiin huomiota.
3-vaihe antaa enemmän "vapautta" ja "säästöjä". Ja näin talvella esilämmitys toimii paremmin. Joskus aikoinaanhan kuulemma model S ei edes ladannut kovalla pakkasella 10A laturilla akkua. Ehkäpä ei ole nykyään samaa ongelmaa.
Esim. Mulla on auto kerrostalon alla parkkihallissa. Aika paljon pitäisi ajaa, että esim. 22-06 välille ajastettu 12A rajoitettu lataus ei riittäisi kun auto lähtee pakkasillakin ~+10C lämpöisenä liikkeelle. Tai ehkä oikein kylmillä +7C tjsp. kallioluolasta.

Tosin 3-vaihe latureille on nyt valmiudet, mutta käytännössä ainakin mulle olisi täysin yhdentekevää vaikka olisi vain yksivaiheiset. Ja niin olisi melkein kaikille muillekin.
 
Kadonneen Disney+:n saa kätevästi takaisin käymällä selaimessa jonka jälkeen sovellus ilmestyy takaisin

 
Tuleeko muuten nämä kaikki päivitykset kaikkiin 3/Y malleihin eli niihin "vanhoihinkin"?
Pientä hajontaa on mitkä uudet ominaisuudet tulee. Esim. ulkoista kaiutinta ei taida olla HW2.5 raudalla olevissa Model 3:ssa joten lukitus saundeja ei voi vaihtaa. Zoom appi ja jotkut pelit vaatii AMD Ryzen prosessorin, joten intel atom vehkeisiin noita ei tule.
 
Näköjään jos ei vielä saanut buttoneita niin nyt saa suoraan gen2 commanderilla. Harmi kun itse sain heti blackfriday tilauksen jälkeen. Olisin mieluummin odottanut gen2 commanderia kun olisi tiennyt
 
Esim. Mulla on auto kerrostalon alla parkkihallissa. Aika paljon pitäisi ajaa, että esim. 22-06 välille ajastettu 12A rajoitettu lataus ei riittäisi kun auto lähtee pakkasillakin ~+10C lämpöisenä liikkeelle. Tai ehkä oikein kylmillä +7C tjsp. kallioluolasta.
No eihän tuosta kyllä tule paljoa mitään, vähän yli 20 kWh. En nyt sanoisi, että joku 50 km/suunta olisi kovinkaan paljon työmatkaa ja jo siitä aletaan olemaan rajoilla latauksen riittävyyden kanssa.
 
No eihän tuosta kyllä tule paljoa mitään, vähän yli 20 kWh. En nyt sanoisi, että joku 50 km/suunta olisi kovinkaan paljon työmatkaa ja jo siitä aletaan olemaan rajoilla latauksen riittävyyden kanssa.
Suurin osa ihmissistä ei aja lähellekään tuollaisia työmatkoja saati kokonaiskilsoja. Ne harvat jotka ajavat osannevat valita itselleen sopivan auton ja/tai latausratkaisun. Jos pitäisi arvata, niin ehkä 10% kansasta ajelee yli 20000km vuodessa koti-työpaikka väliä. Loput 90% vähemmän.

Itse en ole ajanut töihin kuuteen vuoteen, enkä aio ajaa jatkossakaan - tuskin enää ikinä.
 
Viimeksi muokattu:
Suurin osa ihmissistä ei aja lähellekään tuollaisia työmatkoja saati kokonaiskilsoja. Ne harvat jotka ajavat osannevat valita itselleen sopivan auton ja/tai latausratkaisun. Jos pitäisi arvata, niin ehkä 10% kansasta ajelee yli 20000km vuodessa koti-työpaikka väliä. Loput 10% vähemmän.

Itse en ole ajanut töihin kuuteen vuoteen, enkä aio ajaa jatkossakaan - tuskin enää ikinä.
Koko pk-seudun kehyskuntien liikenne vaan, jotka käyvät lähempänä keskustaa töissä :think: 100 km/päivä ei ole mikään poikkeuksellinen päiväkäyttö autolle vaikka niin yrität esittää. Varsinkin, kun Tesloja ja muita sähköautoja on paljon hankittu dieselin yms. korvaajaksi.
 
Itsellä nyt kaksi viikkoa ollut Tesla Model 3:n päivitys 2023.44.1. jumissa. Autoa ihmetellyt etänä useampi Teslan tekninen asiantuntija. Aika perseestä, kun navigointi, kamerat, akun esilämmitys ja Autopilot pois käytössä.

Mietin, että osaakohan Vetokujan huollon väki tehdä tuolle jotain, jos sinne menisi vääntämään aamusta. Esimerkiksi manuaalisesti käynnistää tuota päivitystä. Usein näissä tilanteissa on vähän niin, että jos ei vähän suutu, mikään ei sitten muutu.
 
Todettakoon, että muuten olen huoltoon, koeajoihin ja auton jokapäiväiseen käyttöön ollut enemmän kuin tyytyväinen.
 
Itsellä nyt kaksi viikkoa ollut Tesla Model 3:n päivitys 2023.44.1. jumissa. Autoa ihmetellyt etänä useampi Teslan tekninen asiantuntija. Aika perseestä, kun navigointi, kamerat, akun esilämmitys ja Autopilot pois käytössä.

Mietin, että osaakohan Vetokujan huollon väki tehdä tuolle jotain, jos sinne menisi vääntämään aamusta. Esimerkiksi manuaalisesti käynnistää tuota päivitystä. Usein näissä tilanteissa on vähän niin, että jos ei vähän suutu, mikään ei sitten muutu.
Millätavalla jumissa?
 
Itsellä nyt kaksi viikkoa ollut Tesla Model 3:n päivitys 2023.44.1. jumissa. Autoa ihmetellyt etänä useampi Teslan tekninen asiantuntija. Aika perseestä, kun navigointi, kamerat, akun esilämmitys ja Autopilot pois käytössä.

Mietin, että osaakohan Vetokujan huollon väki tehdä tuolle jotain, jos sinne menisi vääntämään aamusta. Esimerkiksi manuaalisesti käynnistää tuota päivitystä. Usein näissä tilanteissa on vähän niin, että jos ei vähän suutu, mikään ei sitten muutu.
Oletko tehnyt näistä tiketin ja onko asiantuntijasi siis ollut rangeri? Softaha on helppo reinstalloida service monessa itse, joten se nyt ensihätään. Paikanpäälle turha mennä, ei siellä ole sulle vapaana olevaa teknikkoa. Apista tiketti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 328
Viestejä
4 509 649
Jäsenet
74 352
Uusin jäsen
JuhaSaar

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom