Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

minuutin fiksulla ei oo pelkoa frunkista. Nippusiteillä tai rautalangalla lenkki siitä tuulihaasta.
IMG_2737.jpeg
Täytyykö miten purkaa? MYLR kyseessä. Viime keväänä kerran jäätyi kiinni, mutta sitten aukesi kyllä lopulta. Tänä talvena kerran jäätyi kiinni auton pesun jälkeen, mutta sain silloinkin auki ja sitten ruiskin koko mekanismiin reilusti wd40 eikä ole ollut sen jälkeen mitään ongelmaa, mutta voi toki joskus vielä tulla ongelma, niin tuommoinen manuaalivapautus olisi hyvä tehdä.
 
Täytyykö miten purkaa? MYLR kyseessä. Viime keväänä kerran jäätyi kiinni, mutta sitten aukesi kyllä lopulta. Tänä talvena kerran jäätyi kiinni auton pesun jälkeen, mutta sain silloinkin auki ja sitten ruiskin koko mekanismiin reilusti wd40 eikä ole ollut sen jälkeen mitään ongelmaa, mutta voi toki joskus vielä tulla ongelma, niin tuommoinen manuaalivapautus olisi hyvä tehdä.
Siis vain se luukku missä on frunkin valokin, ei muuta.

Tässä vielä kuvina ja YouTube videona. Mul on nyt jo rautalanka nippusiteen sijasta.

IMG_2997.jpeg
IMG_2993.jpeg
IMG_2994.jpeg
IMG_2995.jpeg
 
Soitin Teslan tukeen. Tehtiin hänen ohjeistuksella autoon software resetti, eli siis tuo perus ratinnappien pohjassa pito 30s, valikoista virrankatkaisu ja auto ilman virtoja 2min paikallaan.

Sanoi talvella olevan tätä samaa ongelmaa paljon ja yleensä tuo resetti auttaa. Jos ei auta, niin sitten huoltoa varaamaan. Toistaiseksi ei ole tuon jälkeen valittanut eli voi hyvinkin olla vaan softassa.

Ulkomaalaiselle asiakaspalvelijalle pääsi alle 5 minuutissa ja oli erittäin ystävällinen, tuelle siis pisteet nyt kun ekaa kertaa asioin.

Auto jatkoi tuosta asiasta herjaamista, joten tein huoltopyynnön Tesla sovelluksen kautta. Kustannusarvio on tuolle 910 euroa.

Meinaako tuo teksti muuten sitä, että menisi takuuseen? Vai sitä, ettei veloiteta tässä kohtaa ja jos ei mene takuuseen, niin veloitetaan myöhemmin?

Screenshot_20231214_114518_Tesla.jpg

E: kysyin toki chatissa tarkennusta, mutta ei ole kuulunut
 
Sitä itsekin ajattelin.

3- tai 4-tiehana vuotaa. Hinta teslalla vaihdettuna 200-400e ja varaosia on heti saatavilla eikä ainakaan oulun huoltoon ole jonoakaan. Myös atoy korjaa mutta hinta voi olla jopa kalliimpi.

Nuo molemmat hanat oli tuossa 910e arviossa laskettuna.
 
Auto jatkoi tuosta asiasta herjaamista, joten tein huoltopyynnön Tesla sovelluksen kautta. Kustannusarvio on tuolle 910 euroa.

Meinaako tuo teksti muuten sitä, että menisi takuuseen? Vai sitä, ettei veloiteta tässä kohtaa ja jos ei mene takuuseen, niin veloitetaan myöhemmin?

Screenshot_20231214_114518_Tesla.jpg

E: kysyin toki chatissa tarkennusta, mutta ei ole kuulunut

Tuo taitaa olla perusteksti. Itellä takuukäynnissä oli kans ensin hinta ja tuo sama teksti. Poistuu tuo hinta myöhemmin jos on takuun alainen auto.
 
Sitä itsekin ajattelin.



Nuo molemmat hanat oli tuossa 910e arviossa laskettuna.
Ohoh, kova hinta hanojen vaihdosta. Vai oliko siinä muutakin? Onko vielä perustakuu voimassa vai pelkkä akku+voimansiirto?
Muistelen että model x 2020 raven hanojen vaihto oli n 400e luokkaa ja pelkkä 3-tiehana 2xx€ mutta tästä on jo hetki aikaa.
 
Ohoh, kova hinta hanojen vaihdosta. Vai oliko siinä muutakin? Onko vielä perustakuu voimassa vai pelkkä akku+voimansiirto?
Muistelen että model x 2020 raven hanojen vaihto oli n 400e luokkaa ja pelkkä 3-tiehana 2xx€ mutta tästä on jo hetki aikaa.

Handle - exterior release? Liittyykö tämä jotenkin tuohon hanojen korjaukseen? Ei mulla ovenkahvoissa mitään ongelmia ole. :D


Screenshot_20231214_120226_Samsung Notes.jpg

Sovellus tarjoaa nyt mobile service aikoja 8.00-12.00 tyylisesti, eli hieman yllättäen tämä tultaisiin kotiin korjaamaan? Onko näin, ettei tuolloin tarvitse olla kotona kunhan on tavoitettavissa ja pystyy ovet aukaisemaan?

E: akku- ja voimansiirto takuut ovat voimassa. Tuskin niihin menee? Myyjäliikkeeltä on 12kk Turva ja luulisi menevän siihen elleivät ala kiemurtelemaan asiasta.
 
Viimeksi muokattu:
Handle - exterior release? Liittyykö tämä jotenkin tuohon hanojen korjaukseen? Ei mulla ovenkahvoissa mitään ongelmia ole. :D


Screenshot_20231214_120226_Samsung Notes.jpg

Sovellus tarjoaa nyt mobile service aikoja 8.00-12.00 tyylisesti, eli hieman yllättäen tämä tultaisiin kotiin korjaamaan? Onko näin, ettei tuolloin tarvitse olla kotona kunhan on tavoitettavissa ja pystyy ovet aukaisemaan?

E: akku- ja voimansiirto takuut ovat voimassa. Tuskin niihin menee? Myyjäliikkeeltä on 12kk Turva ja luulisi menevän siihen elleivät ala kiemurtelemaan asiasta.
Miten nopeasti tuli ehdotukset? Siellä on nimittäin Teslalla jotain automaatiota noissa taustalla ja joskus ehdottaa ihan höpöhöpöä. Esimerkiksi itselläni ehdotti renkaiden tasapainotusta rangerin tekemänä kun valitin pyöränlaakeriäänistä. Laita sinne vaan viestiä jos joku ihmetyttää niin korjaavat sen manuaalisesti oikeaksi.

Tuo ei kyllä kuulu akku- tai voimansiirtotakuuseen. Kannattaa varmasti olla siihen myyjäänkin yhteydessä niin selviää miten tuon maksu menee, eli maksavatko suoraan vai pitääkö sinun itse hakea se jotenkin.
 
Lisäksihän noissa voi olla että myyjäliike saa valita korjauspaikan, etkä voi valita itse Teslaa noin vain.
 
Miten nopeasti tuli ehdotukset? Siellä on nimittäin Teslalla jotain automaatiota noissa taustalla ja joskus ehdottaa ihan höpöhöpöä. Esimerkiksi itselläni ehdotti renkaiden tasapainotusta rangerin tekemänä kun valitin pyöränlaakeriäänistä. Laita sinne vaan viestiä jos joku ihmetyttää niin korjaavat sen manuaalisesti oikeaksi.

Tuo ei kyllä kuulu akku- tai voimansiirtotakuuseen. Kannattaa varmasti olla siihen myyjäänkin yhteydessä niin selviää miten tuon maksu menee, eli maksavatko suoraan vai pitääkö sinun itse hakea se jotenkin.

Noin tunnissa tuli. Laitoin noista viestiä, mutta vastausajat eivät ainakaan ole kovin lyhyitä. Varmaankin siis virheellisesti laitettu tuohon. Ajattelin, että näkeekö ne etänä jotain virhetietoa ovenkahvan toiminnasta, mutta kyllä tuo varmasti virhe on.

Olin myyjäliikkeeseen yhteydessä heti vian ilmettyä ja Teslan tuen kontaktoinnin jälkeen, hyväksyivät huoltopyynnön lähettämisen Teslan sovelluksen kautta eli se pitäisi heille nyt sitten kelvata.

Mietin kyllä, että meneekö tuommoset jo ihan perus virhevastuuseenkin 3-4kk sitten ostetulle autolle, koska tuossa autoliikkeen turvassa on kuitenkin omavastuu.

Teslan tuesta sanoivat eilen puhelimessa autolla saavan vielä ajaa ja auton kyllä ilmoittavan jos ei saa, mutta eiköhän tää olisi järkevin olla seisonnassa. :D
 
Viimeksi muokattu:
Ajamisesta ei ajoakku juuri lämpene, mutta akun lämmitys pudottaa kyllä kulutusta merkittävästi. Jos toinen auto ajetaan -10 asteen syväjäästä testipaikkaan aloituksella ja toinen ajetaan +21 tallista testipaikalle niin ero on selvä. Lähes 500kg akkupaketti ei ihan hetkessä lämpene tai jäähdy.

Tällä hetkellä oman M3 viimeisen 50 km keskiarvo taitaa näyttää noin 25 kWh/100km, joka on kevyt ~75 % kulutuksen nousu noin -10 asteen pakkasessa. Viimeiset 50 km pelkkää nurkka-ajoa.

Akuston lämmitys ja kokonaiskulutus

Joku oli tehnyt laskelmia FB:n M3-ryhmässä, eikä mitenkään radikaalisesti poikkeavia muista. Fltp-kaupunkilukemat ovat niin kaukana todellisuudesta, että ovat varmasti ajettu lämpimällä akulla.





1000014370.jpg
 
Joku oli tehnyt laskelmia FB:n M3-ryhmässä, eikä mitenkään radikaalisesti poikkeavia muista. Fltp-kaupunkilukemat ovat niin kaukana todellisuudesta, että ovat varmasti ajettu lämpimällä akulla.





1000014370.jpg
Varmasti osaava henkilö kun ei osaa virtapiuhaa irrottaa autosta. "Peukku"
 
Joku oli tehnyt laskelmia FB:n M3-ryhmässä, eikä mitenkään radikaalisesti poikkeavia muista. Fltp-kaupunkilukemat ovat niin kaukana todellisuudesta, että ovat varmasti ajettu lämpimällä akulla.





1000014370.jpg

Kyllä tuo aika todenmukainen on -10 pakkasilla ja pienillä lämmityksillä. Hemmetisti on 23vm My Rwd range pienentynyt kanssa, kun ajoa 11km suuntaansa, eli 22km per pvä ja kotona sekä työpaikalla lämmitykset. Ei palaakaan 200km mennä akullisella.
 
Joku oli tehnyt laskelmia FB:n M3-ryhmässä, eikä mitenkään radikaalisesti poikkeavia muista. Fltp-kaupunkilukemat ovat niin kaukana todellisuudesta, että ovat varmasti ajettu lämpimällä akulla.





1000014370.jpg
Ei mikään ihme että Teslan huoltoihin on jonoa kun ihmiset tekee kaikesta jonninjoutavasta tikettejä. Voisin melkeen lyödä vetoa että Teslalle tulee muita valmistajia enemmän kaiken maailman turhia huoltopyyntöjä kun ihmiset tiketöi ties mistä täysin turhasta koska appin kautta on niin helppoa laittaa vähän tikettiä vetämään.
 
Toisaalta eipä tuo turhanpäiväisten tikettien teko mitään huoltoa kuormita. Sielläjän on erillinen tiimi vain noiden tikettien käsittelyyn (kun tuli jossain vaiheessa kohua kun poksuteltiin kuohujuomaa ketä eniten niitä hylkää), joten ei se huollosta sinällään ole pois.
 
Vinkki muillekin persaukisille Tesla Model3-kuskeille, jotka tuskastelee liukkaiden talvirenkaiden kanssa. Nokia Nordman 8 koossa 255/40R18 saa 104e/rengas (skruvat.fi), ei taida edes kiinalaista kumia tuohon hintaan.
 
Toisaalta eipä tuo turhanpäiväisten tikettien teko mitään huoltoa kuormita. Sielläjän on erillinen tiimi vain noiden tikettien käsittelyyn (kun tuli jossain vaiheessa kohua kun poksuteltiin kuohujuomaa ketä eniten niitä hylkää), joten ei se huollosta sinällään ole pois.
Facessa ainakin välillä valiteltu kun tiketti tehty eikä tapahu mitään.
 
Alkaisi tammi-helmikuussa olemaan aika kilpailuttaa vakuutuksia seuraavaksi vuoden jaksoksi. Referenssiksi: Minkähintaisia soppareita olette saaneet viime aikona tehtyä? M3LR 2022 olisi kyseessä, n.20k vuodessa ja Helsinki. Kuski on vanha kuin taivas. Mulla tällä hetkellä n.1250€/v sisältäen kaikki, mutta arvaan, että tulee nykysopparin päätyttyä nousemaan listahintoihin jos en kilpailuta.
 
Alkaisi tammi-helmikuussa olemaan aika kilpailuttaa vakuutuksia seuraavaksi vuoden jaksoksi. Referenssiksi: Minkähintaisia soppareita olette saaneet viime aikona tehtyä? M3LR 2022 olisi kyseessä, n.20k vuodessa ja Helsinki. Kuski on vanha kuin taivas. Mulla tällä hetkellä n.1250€/v sisältäen kaikki, mutta arvaan, että tulee nykysopparin päätyttyä nousemaan listahintoihin jos en kilpailuta.

IF:ltä 1050e/v sisältäen kaikki (kaskon törmäysvakuutuksessa 500e omavastuu). Autona M3P 2023, ajoa laitoin 30tkm/v, Pirkanmaa. Täydet bonarit ja kuskilla ikää yli 40v.
 
Osaisiko joku auttaa Teslan sovelluksen kanssa? Eli tilanne on se, että moni ominaisuus nykyään herjaa, että "aseta puhelimen avainkortti uudestaan". Kaikki lämmityksen ajastukset, ilmastoinnit ym ei toimi etänä. Ongelma on mielestäni alkanut siinä kohtaa, kun noita puhelimia pari kertaa jo vaihtunut, että tuo Tesla ei tykkää siitä puhelimen vaihtamisesta. Apin poistoa, uudelleen avaimen kirjaamista, mutta ei wörki. Lukot saa auki, frunkin, latauksen ja thats it. Tuo auto nyt jokaikinen aamu laittaa itsensä lähtövalmiiksi klo 8.15 vanhan puhelimen asetuksen mukaan ja en saa sitä pois :lol:

Sen verran tutkin äsken, että ilmeisesti nuo "avaimet" jää jonnekkin asetuksiin talteen autossa. Jos käyn niitä poistelemassa niin ehkäpä alkaa toimimaan.
Täytyypi tulla kommentoimaan, jos joku joskus törmää vastaavaan. Fixi oli lopulta rattibuutti ja nyt taas etäohjaus toimii :thumbsup:
 
Tule mukaan Inventory Weekend -tapahtumaan
Tule mukaan ystäviesi ja perheenjäsentesi kanssa kokemaan päivitetty Model 3 sekä Model Y ja tutustumaan varastovalikoimaan. Tapahtumassa tarjolla etuja paikalle tuleville sekä kaikille ajoneuvon ostajille. Nopean toimituksen valmiiksi määritetyt ajoneuvot nyt hintakorjattuna.

Teslan toimipisteet Vantaalla, Lempäälässä ja Oulussa ovat avoinna la 10-16 ja su 11-16.
 
Eipä näytä viimeisimpien julkasutietojen mukaan tulevan parkkeerauksen muutosta. Ilmeisesti ominaisuus on lykätty ja tulee kun tulee.



Edit. Sivusto oli väärässä. Avustin tulee sittenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Johan tässä muutamia sukupolvia sitten kehuttiin kuinka WLTP:ssä on ID7 ottanut Teslan kiinni, eikä Teslan kulutus ole mitenkään erikoista kilpailijoihin verraten enää. :comp:
 
Sanoisin, että kannattaa varmaan odotella muutama testi lisää. Riippuu niin paljon millaisessa skenaariossa testataan ja miten erot on mitattu.

Vertailuna vaikka iänikuinen ioniq kulutti 10% Model3:sta enemmän virtaa -24 ja 120km/h vauhdissa:
 
What Carin kulutustestiä samassa paikassa samaan aikaan ID.7, BYD Seal ja Model 3. Aika paljon tuo ID.7 tuossa rinnakkaistestissä hävisi kolmoselle vaikka kulutusero piti olla kurottu kiinni.
Eikö tuo id7 ole Teslan S-kokoluokan auto. Ihan vain näin huomiona että mihin verrataan. Vaikea pysyä perässä näissä testeissä kun vertaillaan aivan eri kokoluokan autoja keskenään ja sitten alkaa huutelu.
 
Vuoden loppuun mennessä uudet tilatut y mallit vielä 2.99% korkokamppanjalla.

Ja varmaan vuoden jälkeenkin, tuo sama "kuukauden loppuun asti" on tainnut nyt olla kohta vuoden verran?

What Carin kulutustestiä samassa paikassa samaan aikaan ID.7, BYD Seal ja Model 3. Aika paljon tuo ID.7 tuossa rinnakkaistestissä hävisi kolmoselle vaikka kulutusero piti olla kurottu kiinni.
Johan tässä muutamia sukupolvia sitten kehuttiin kuinka WLTP:ssä on ID7 ottanut Teslan kiinni, eikä Teslan kulutus ole mitenkään erikoista kilpailijoihin verraten enää. :comp:

Mutta eihän tuossa ollut sen verrokkeja ollenkaan? BYDistä olisi pitänyt olla Han, Teslalta S ja sitten ID7. Nythän se on yhtä kokoluokkaa isompi auto kuin nuo muut.
 
Mitäs lukuja tuossa videolla näytetään kun ei YouTube niin paljoa kiinnosta?
Liikenteessä ajetusta sanovat itsekin, että ei ole vertailukelpoiset ajot. Millbrookin testiradalla ajettuna, kuskeja vaihdellen, noin kolmen asteen lämpötilassa:
M3: 3,7 miles/kWh = 16,8 kWh/100km
Seal: 3,3 =18,8 kWh/100km
ID.7: 2,6 = 23,9 kWh/100km

Taitaa pumppu puuttua tuosta videon volkkarista. Ajelin eilen ID.7:lla koeajolla noin 140km lumisilla (auraamattomillakin) pikkuteillä noin 9 asteen pakkasessa, muutamalla pitkällä pysähdyksellä = 20,5 kWh/100km.
 
Eikö tuo id7 ole Teslan S-kokoluokan auto. Ihan vain näin huomiona että mihin verrataan. Vaikea pysyä perässä näissä testeissä kun vertaillaan aivan eri kokoluokan autoja keskenään ja sitten alkaa huutelu.

Model S on yli 12 senttiä leveämpi kuin ID.7. Model 3 on sentin kapeampi kuin ID.7.

ID.7 on kooltaan jostain Model 3:n ja Model S:n puolivälistä, Model 3:n levyinen, mutta pituudeltaan lähempänä Model S:ää. Model S on 6 senttiä pidempi kuin ID.7.

Model Y on 6 senttiä leveämpi kuin ID.7.
 
Eipä näytä viimeisimpien julkasutietojen mukaan tulevan parkkeerauksen muutosta. Ilmeisesti ominaisuus on lykätty ja tulee kun tulee.


Kyllähän se sieltä Suomeenkin tulee ja tuli jo, kuva tesla ryhmästä:
IMG_3047.jpeg
:
 
ID.7 on kooltaan jostain Model 3:n ja Model S:n puolivälistä, Model 3:n levyinen, mutta pituudeltaan lähempänä Model S:ää. Model S on 6 senttiä pidempi kuin ID.7.

ID7 on myös yli 25 cm pidempi kuin Model 3 ja enemmän tilaa takana kuin Model S:ssä. Kyllä se on lähempänä siis Model S kokoluokkaa kuin noita muita. ID7:n konepelti on lyhyempi kuin Model S:n, siitä se ero tulee, sillä akseliväli taas on sama / ID7:n muutamia millejä pidempi.

Eli aivan vertailukelpoinen Model S kanssa, ei 3/Y.
 
Vinkki muillekin persaukisille Tesla Model3-kuskeille, jotka tuskastelee liukkaiden talvirenkaiden kanssa. Nokia Nordman 8 koossa 255/40R18 saa 104e/rengas (skruvat.fi), ei taida edes kiinalaista kumia tuohon hintaan.
Nää kyllä parhaita vinkkejä miten säästät omasta turvallisuudesta... Talvirenkaat on tyhmin paikka säästää mitä tulee mieleen!
 
Alkaa tulemaan videoita tuosta High Fidelity Park Assistista: video 1, video 2, video 3
Tulisipa itsellekkin päivitys jo. Vaikuttaa hyvältä tämä.

Ostin auton tietäen että ei ole mitään parkkitutkia ja nyt tulee tuollainen. Hienoa että auto vaan paranee ajan myötä. Vielä kun tekisivät softan matriisivaloille sekä muutamia parannuksia naviin. Mutta josko sitten nämä ensi vuoden joululahjaksi.
 
Tulisipa itsellekkin päivitys jo. Vaikuttaa hyvältä tämä.

Ostin auton tietäen että ei ole mitään parkkitutkia ja nyt tulee tuollainen. Hienoa että auto vaan paranee ajan myötä. Vielä kun tekisivät softan matriisivaloille sekä muutamia parannuksia naviin. Mutta josko sitten nämä ensi vuoden joululahjaksi.
Tuohan kartoittaa ympäristön sen mukaan mitä se näkee. Samaahan tehdään jo nyt mutta ympäristö voi myös muuttua.

Tämähän ei muuta kameroiden aluetta mitä ne näkevät.

Parempaan suuntaan mutta tekniikka sama miten nyt toteutettu parkkitutkat kameroilla kun osassa videoita näkyy sama rajoitusteksti.
 
Nää kyllä parhaita vinkkejä miten säästät omasta turvallisuudesta... Talvirenkaat on tyhmin paikka säästää mitä tulee mieleen!
Niin siis Nokia on ihan laatumerkki, eikä tietääkseni vielä kiinassa valmistettu, pahimmillaan ryssälässä. Toki Nordman on pykälää vanhemman rengasmallin uudelleenmyyntiä toisella nimellä, ei nuo huonoja renkaita ole. Erittäin hyvä vinkki DMNltä, kannattaa teslakuskien käyttää tilaisuus hyväksi.
Sen kyllä olen huomannut parin viimeisen vuoden aikana, että pääsääntöisesti teslakuskeilla on vain yksi vannesarja joihin sitten kierrätetään vuoronperään talvi ja kesärenkaita. Yleensä kumpikin rengassarja koostuu vielä kaikkein kiinalaisimmista renkaista mitä maa päällään kantaa.
 
Niin siis Nokia on ihan laatumerkki, eikä tietääkseni vielä kiinassa valmistettu, pahimmillaan ryssälässä. Toki Nordman on pykälää vanhemman rengasmallin uudelleenmyyntiä toisella nimellä, ei nuo huonoja renkaita ole. Erittäin hyvä vinkki DMNltä, kannattaa teslakuskien käyttää tilaisuus hyväksi.
Sen kyllä olen huomannut parin viimeisen vuoden aikana, että pääsääntöisesti teslakuskeilla on vain yksi vannesarja joihin sitten kierrätetään vuoronperään talvi ja kesärenkaita. Yleensä kumpikin rengassarja koostuu vielä kaikkein kiinalaisimmista renkaista mitä maa päällään kantaa.

Ja varsinkin jos auto on uitettu jonkun trokarin toimesta, sanotaan nyt vaikka K-auto, niin voi olla varma ettei pakolliset talvirenkaat ole valittu sieltä kalleimmasta päästä kun se on katteesta pois.
 
Model S on yli 12 senttiä leveämpi kuin ID.7. Model 3 on sentin kapeampi kuin ID.7.

ID.7 on kooltaan jostain Model 3:n ja Model S:n puolivälistä, Model 3:n levyinen, mutta pituudeltaan lähempänä Model S:ää. Model S on 6 senttiä pidempi kuin ID.7.

Model Y on 6 senttiä leveämpi kuin ID.7.

Hieno cherry-pick ottaa vain tuo leveys, eikä korkeutta. Otsapinta-ala Model S:ssä ja ID7:ssa lähes identtinen (alle 0,5% ero), pituus käytännössä sama ja paino sama. Eli kyllä, se on kooltaan Model S:n kanssa saman kokoinen. Mutta tuo kulutus minkä ovat saaneet on suht onneton lupauksiin nähden ja lämpöpumpun puuttuminen on kyllä UK-maahantuojalta erikoinen päätös; ottaen huomioon että testit suoritettiin juuri optimilämpötilassa lämpöpumpun hyötysuhteen kannalta niin se selittänee merkittävän osan.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tuolla väliä verrattiinko Model 3 vai Model S kun Model S taitaa mennä vähintään yhtä pitkälle kuin Model 3?



Eli pienemmältä autolta tuli turpaan, mutta samalla tavalla tai enemmän tulisi isoveljeltä.
 
Onko tuolla väliä verrattiinko Model 3 vai Model S kun Model S taitaa mennä vähintään yhtä pitkälle kuin Model 3?



Eli pienemmältä autolta tuli turpaan, mutta samalla tavalla tai enemmän tulisi isoveljeltä.
On sillä sen verran, että id7 akku on model 3 kokoinen. Kulutusta tuossa vertailtiin. Range voi olla mitä vain kun ässän akku on 30kwh isompi.
 
Ja varmaan vuoden jälkeenkin, tuo sama "kuukauden loppuun asti" on tainnut nyt olla kohta vuoden verran?




Mutta eihän tuossa ollut sen verrokkeja ollenkaan? BYDistä olisi pitänyt olla Han, Teslalta S ja sitten ID7. Nythän se on yhtä kokoluokkaa isompi auto kuin nuo muut.
Niin kai nuo korkotarjoukset on hätäisimmille. Eilenhän spekuloitiin euriborin laskevan vuoden sisällä 2.5% niin voisi kuvitella että teslalta loppuu aika nopeaan tuo "kampanja". Ainakin ennen koronaa oli pitkään reilun prosentin korkoa tarjolla ja korona ajasta viime syksylle alle 2% korkoa tarjolla niin tähän peilaten uskon että vuoden päästä normaalikorko Teslan ostoon on halvempi kuin tämä 2.99% korkokampanja.
 
Onko tuolla väliä verrattiinko Model 3 vai Model S kun Model S taitaa mennä vähintään yhtä pitkälle kuin Model 3?



Eli pienemmältä autolta tuli turpaan, mutta samalla tavalla tai enemmän tulisi isoveljeltä.


Niin siis eiköhän tuo lämpöpumputon brittiversio ota turpaan talvirangesta lähes kaikilta; joka saa kyllä miettimään, että mitä VW ajattelee kun tuollaista versiota myy. Mutta itse voimalinjasta tai edes suomi-version kulutuksesta toi ei nyt sit vain kerro vielä mitään.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 994
Viestejä
4 415 687
Jäsenet
73 280
Uusin jäsen
viio

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom