- Liittynyt
- 08.01.2023
- Viestejä
- 2 515
Tää alkaa olee jo Essonbaari-tason juttuja, eli varmaan jotain vetyautoja odottelet?soveltuu Suomen olosuhteisiin aika huonosti, eikä kiinnosta akun latailun odottaminen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tää alkaa olee jo Essonbaari-tason juttuja, eli varmaan jotain vetyautoja odottelet?soveltuu Suomen olosuhteisiin aika huonosti, eikä kiinnosta akun latailun odottaminen.
Aivan. Näet silti oleellisena tulla tähän keskusteluun tuolla meiningillä?En todellakaan odottele mitään, pumpuista tulee bensaa vielä kymmeniä vuosia aion käyttää fossiiliset loppuun.
Sähköspedet saa mun puolesta rauhassa odotella akkujensa latautumista.
En todellakaan odottele mitään, pumpuista tulee bensaa vielä kymmeniä vuosia aion käyttää fossiiliset loppuun.
Sähköspedet saa mun puolesta rauhassa odotella akkujensa latautumista.
En todellakaan odottele mitään, pumpuista tulee bensaa vielä kymmeniä vuosia aion käyttää fossiiliset loppuun.
Sähköspedet saa mun puolesta rauhassa odotella akkujensa latautumista.
Näin ajattelen itsekin. Siksi ihmetyttää miten joku saa auton suoralla poikittain ja ajattelin josko Y on jotenkin erilainen. Tuon yhden polkimen ajon luulisi oppivan sekunnissa jo siksi, että jos ei sitä opettele niin ajaminen on aika nykivää.. Ja jokainen jotain autoa joskus ajanut tietää, että esim kaasun nostaminen vaikkapa kaistaa vaihtaesss ei välttämättä ole paras idea kun ajetaan jäisellä tiellä. Regenillä tai ilman.Ne on niitä jotka ei osaa ajaa ja eivät opi sitä yhden pedaalin ajoa. Kyllä sen varmana saa heittämään ku oikeissa paikoissa liukkaalla ottaa kokonaan irti kaasun. Itsellä eikä vaimolla ole ollut mitään ongelmaa uuden Y:n kanssa. Nytki on ollu todella liukasta mutta ei ole ollut haitaksi. Ja meillä on vielä kitkat. Kyllä oikein liukkailla saa motarinrampeilla olla varovainen ettei heitä perää kun kiihyttää, mutta regeni ei kyllä tule mieleenkään listassa haastavia tilanteita talvella.
Jeps. Jos niitä on huollettu siinä sivussa kymppitonnilla tai parilla. Laatikko kyllä antautuu mersuissakin yleensä ainakin sen kerran ennen kun milliin päästään. Ehkä Volvossakin. Lopuillahan tuo milli on keskimäärin utopiaa muutenkin.On myös polttiksia millä ajaa yli miljoonan kepeästi samalla moottorilla ja laatikolla.
Kyllä Y LR takapää irtoaa tiestä jos on kovin liukasta ja nostaa jalan nopeasti kaasulta, mutta hyvin lyhyeksi aikaa ja sitten kyllä korjaa itse tilanteen. Alkuun säikäytti, mutta testailin sitten tuota ihan tarkoituksella niin ei siinä ole mitään oikeaa ongelmaa, niin pienen hetken kestää tuo. Continental viking contact 7 kitkat minulla alla.Onko jollain kokemusta sekä Y:stä, että 3:sta talvikeleillä?
Oon fabossa nähnyt Y:n omistajien kertovan kuinka Regen irroittaa takapään tiestä, mutta en kyllä omalla kolmosellani saa tuota tapahtumaan, vaikka kitkat alla ja liukasta on tässä välillä ollut. Ehkä jos yrittämällä yrittäisi nostaa jalan kaasulta kerralla kokonaan pois, mutta vaikeaa keksiä mitään muuta kun äkkijarrutustilanne (jossa jalka olisi sitten jarrupolkimella välittömästi), missa noin tapahtuisi. Onko nuo autot aerodynaamisesti niin erilaisia, että Y irtoaa paljon helpommin ns. huonolla tavalla tiestä, vai onko todettava, että sähköautot ovat totuttaneet jotkut kuskit siihen, että auto hoitaa kaiken eikä niillä kahdella sitä tiehen sitovalla polkimella ole mitään muuta funktiota kun nopeuden säätely (tai ilmeisesti yhdellä, jos kaasua käytetään ns. on-off mallisesti).
Itse asensin kanssa tänään oikealle eteen. Lidlin lämmin parkkihalli oli oiva paikka tähän niin sai lumet ja jäät samalla pois auton päältä.
Varsin helppo asennus. Heti tuli tosiaan joku firmis päivitys joka itselläni keskytyi ainakin 2 ellei 3 kertaa ja softa väitti että commanderi sammutettu tms. Lopulta meni kuitenkin läpi. Samalla nappien lisääminen ei näyttänyt koskaan menevän loppuun, mutta napit kuitenkin toimivat. Varmaan liittyi tuohon firmis hommaan.
Loput napit meni sitten ok.
Ratin taakse laitoin autopilotin yhdellä painalluksella ja softasta pyyhkijät pois kun autopilot kytketään.
Softasta kanssa takavalot päälle ja etukahvasta frunkin avaus. Tosin en saanut kahvan puoliväliin painamista toimimaan? Pitää olla se veto kokonaan auki että toimi, täytyy joskus paremmalla ajalla testata lisää.
Lisäksi takakahvasta latausluukun avaus.
Muille napeille en vielä keksinyt käyttöä, täytyy selailla vaihtoehtoja kun ehtii.
Kahva homma on kyllä nappärä. Töissä lataan tuolla type2 johdolla ja jotenkin typerää että kun klikkaan näytöltä frunkin ja latausportin auki niin sitten kun saan kaapelin esiin niin latausportti on mennyt jo kiinni. Olen sitten jättänyt kuskin oven auki niin ei mene kiinni.Samaa bugia oli minullakin, mutta eipä tuo suuremmin haitannut kun napit kuitenkin toimi heti. Taisi tosiaan katkoa yhteyttä commanderiin ennen fw päivitystä.
Nyt on napit:
- ratin takana vasemmalla ja oikealla regen säädöt -25 ja +25%.
- näytön takana vasemmassa alareunassa peilien kääntö ja tuplaklikillä maasto-mode
- näytön takana oikeassa alareunassa hanskalokeron aukaisu ja pitkä painallaus = akun esilämmitys.
Lisään varmaankin noihin ratin nappeihin pyyhkimien säädön toiseksi toiminnoksi. Voi kyllä muuttua nuo säädöt kun tulee enemmän kokemusta noista.
Nuo ovien kahvojen asetukset vaikuttaa hyviltä, pitänee nekin säätää jossain kohtaa.
Maasto-vetotilaa kokeilin pikaisesti ja sepä lisäsi tympeän viiveen voimapolkimeen, vähän kuten Chill-mode. Pitänee testailla enemmän ajossa että onko tuosta loppusessaan käytännön hyötyä omassa ajossa...
Joka tapauksessa uudet polttomoottoriautot on luotettavampia kuin sähköautot, eli silloin on tiedossa kummalla tulee huollot/korjaukset kalliimmaksi.Jeps. Jos niitä on huollettu siinä sivussa kymppitonnilla tai parilla. Laatikko kyllä antautuu mersuissakin yleensä ainakin sen kerran ennen kun milliin päästään. Ehkä Volvossakin. Lopuillahan tuo milli on keskimäärin utopiaa muutenkin.
Joka tapauksessa uudet polttomoottoriautot on luotettavampia kuin sähköautot, eli silloin on tiedossa kummalla tulee huollot/korjaukset kalliimmaksi.
Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi
Ei niitä olemassa olevia polttiksia tulla hakemaan sulta pois eikä bensan myyntiä tulla kieltämään. Ei hevoskärryjäkään kielletty kun autoihin siirryttiin. Ihmiset kyllä siirtyy omatoimisesti parempiin ratkaisuihin, kuten nyt ollaan siirtymässä öljypolttimista sähköautoihin.Joka tapauksessa uudet polttomoottoriautot on luotettavampia kuin sähköautot, eli silloin on tiedossa kummalla tulee huollot/korjaukset kalliimmaksi.
Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi
Vain ne hätähousut on siirtymässä, vai onko vauhti sinusta päätähuimaava.Ei niitä olemassa olevia polttiksia tulla hakemaan sulta pois eikä bensan myyntiä tulla kieltämään. Ei hevoskärryjäkään kielletty kun autoihin siirryttiin. Ihmiset kyllä siirtyy omatoimisesti parempiin ratkaisuihin, kuten nyt ollaan siirtymässä öljypolttimista sähköautoihin.
Miksi normaalia autoilijaa pitäisi kiinnostaa siirtymän nopeus? Jos kokee tarvitsevansa sähköauton niin senkus hankkii, ei kaikki tarvitse muiden validaatiota tehdäkseen hankintoja.Vain ne hätähousut on siirtymässä, vai onko vauhti sinusta päätähuimaava.
Kyllähän tuo sähkö näkyy uutena myytävissä autoissa aika päätähuimaavasti?Vain ne hätähousut on siirtymässä, vai onko vauhti sinusta päätähuimaava.
Kyllä on ylläpito ottanut sellasen kannan tässä ketjussa että tämä on yleinen sähköautojen ja varsinkin Teslan haukkumisketju. Homma jatkunee samanlaisena.Taitaa poijjaat olla jo pikkasen väärä ketju...
Miten niin alkanut tekemään? Tosin CT olisi jäänyt tekemättä kun ei ole ollut valmista kopioitavaa mallia.Cybertruck näyttää siltä kun Pojois-Korea olisi alkanut tekemään autoja, miten helv.... auto voi olla noin ruma, vain Marcos Mantis M70 pääsee lähelle.
Taitaa poijjaat olla jo pikkasen väärä ketju...
Selviskö se onko CT pellit ohennettu vai tulikin about se mitä luvattiin? Ainakin videoissa ovessa oleva teräslevy näyttää paksulta.
Kestävältä vaikuttaa:
Ei ole tarkoitus olla panssaroitu auto. Muskimainen tapa vaan näyttää, että pelti on varsin kestävää. Ammu samalla pyssyllä normaaliin auton peltiin ja katso miltä näyttää.Kenellä on Tommy Gun? Tuon aseen teho on todella heikko vrt nykyiaikaiseen aseeseen mikä todennäköisesti menee läpi heittämällä.
Miten se liittyy siihen, että ammutaan tehottomalla aseella CT:ta?Ei ole tarkoitus olla panssaroitu auto. Muskimainen tapa vaan näyttää, että pelti on varsin kestävää. Ammu samalla pyssyllä normaaliin auton peltiin ja katso miltä näyttää.
Se ampuminen on markkinointia, otat liian tosissaan nää jutut.Miten se liittyy siihen, että ammutaan tehottomalla aseella CT:ta?
En minä ota mutta eräät ottaa.Se ampuminen on markkinointia, otat liian tosissaan nää jutut.
Miten se liittyy siihen, että ammutaan tehottomalla aseella CT:ta?
Katsoin kyllä videon. Ei tuo autosta tee parempaa kun sitä ammutaan. AK-47 se mikä kiinnostaa koska siinä lähtönopeus ja luodin koko on suurempi.Voitko sitten kertoa mikä on riittävän tehokas ase?
Ja koska olet itse viimeksi ampunut .45 ACP kaliiperin aseella? Itse olen 1911 pistooleilla jonkin verran ampunut tuossakin kaliiperissa, ja tyypillinen lataus 230 grainisella luodilla potkaisee reilusti enemmän kuin tyypillinen ysimillinen, johtuen tuplasti painavammasti luodista (230gr vs. 115gr).
Ja, BTW, jos olisit katsonut tuon videon, niin tietäisit että siinä ammuttiin useammalla aseella/kaliiperilla.
Kestävältä vaikuttaa:
Johtuu ihan siitä, että kolmosessa on Snow mode. Kun mitään liukkautta havaitaan, niin Snow mode menee oäälle. Käyttäjä ei sitä mistään näe.Onko jollain kokemusta sekä Y:stä, että 3:sta talvikeleillä?
Oon fabossa nähnyt Y:n omistajien kertovan kuinka Regen irroittaa takapään tiestä, mutta en kyllä omalla kolmosellani saa tuota tapahtumaan, vaikka kitkat alla ja liukasta on tässä välillä ollut. Ehkä jos yrittämällä yrittäisi nostaa jalan kaasulta kerralla kokonaan pois, mutta vaikeaa keksiä mitään muuta kun äkkijarrutustilanne (jossa jalka olisi sitten jarrupolkimella välittömästi), missa noin tapahtuisi. Onko nuo autot aerodynaamisesti niin erilaisia, että Y irtoaa paljon helpommin ns. huonolla tavalla tiestä, vai onko todettava, että sähköautot ovat totuttaneet jotkut kuskit siihen, että auto hoitaa kaiken eikä niillä kahdella sitä tiehen sitovalla polkimella ole mitään muuta funktiota kun nopeuden säätely (tai ilmeisesti yhdellä, jos kaasua käytetään ns. on-off mallisesti).
Itse odotin että oltas nyt edes singolla ammuttu.Katsoin kyllä videon. Ei tuo autosta tee parempaa kun sitä ammutaan. AK-47 se mikä kiinnostaa koska siinä lähtönopeus ja luodin koko on suurempi.
No melkein ollaan nähty jo.Itse odotin että oltas nyt edes singolla ammuttu.
Itse odotin että oltas nyt edes singolla ammuttu.
Yhen Fat Manin tai Little Boyn tiputtaminen samalle tontille olisi vähän säväyttänyt..Tai A-10 olisi voinut käydä ruikauttamassa sarjan konetykillä. Edes.
En todellakaan odottele mitään, pumpuista tulee bensaa vielä kymmeniä vuosia aion käyttää fossiiliset loppuun.
Sähköspedet saa mun puolesta rauhassa odotella akkujensa latautumista.
Eiköhän ne vielä hilaa vuotuista ajoneuvoveroa ylös sähköautoilta, muutenhan tuota verotusta on hankala kohdentaa juuri sähköautoiluun.Onhan sähkö vielä halpaa mutta kun se saavuttaa suosion iskee verottaja. Tilanne vielä muuttuu ja voi muuttua nopeasti. Kannattaa nyt nauttia.
Sähkö on kyllä varmasti viimeisiä asioita joita lähdetään rankasti verottamaan, se kun iskee kaikkien lompakolle.Onhan sähkö vielä halpaa mutta kun se saavuttaa suosion iskee verottaja. Tilanne vielä muuttuu ja voi muuttua nopeasti. Kannattaa nyt nauttia.
Jep, sähköä ei voi kovin paljoa lisää verottaa. Sitä kuluu niin paljon muuallakin eikä sitä voida järkevillä kustannuksilla eritellä mikä meni autoon ja mikä taloon.Sähkö on kyllä varmasti viimeisiä asioita joita lähdetään rankasti verottamaan, se kun iskee kaikkien lompakolle.
Ehkä julkisille latureille joku lisävero, mutta on aika vaikea nähdä että yleisesti sähköä aletaan verottamaan kuten polttoaineita.
Totta. Tosin sen pohattojen rahahanan sulkeminen vaatii myös asfaltin käytön lopettamisen. Sitä levitetäänkin holtittomasti joka paikkaan ja sitten ihmetellään hulevesiä rankkasateella sun muuta.On se varmasti mukava pumpata hieman enemmän rahaa öljypohattojen taskuun. Mä tankkaan mielelläni sähköä halvemmalla ja nautin hyvästä kyydistä.