Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

- Onkohan 12v akku luovuttanut 2013 Model S:stä kun ajon aikana menee pois päältä ABS, luistonesto, ajonvakautus, regeneroiva jarrutus, ohjaustehostus, you name it, ja sitten seuraavalla ajokerralla kaikki taas pelissä kunnes taas lopettavat toimimasta?
ABS-anturin/johdon vika teki saman Y:ssä.
edit. ilmeni aina ekassa töyssyssä
 
Viimeksi muokattu:
Varmaan typerä kysymys mutta en löydä oikein mistään infoa. Eli ajattelin huomenna asentaa s3xy buttonit, mutta pitääkö auto jotenkin sammuttaa kun asentaa commanderin tuonne oikealle eteen?

Asennuksessa kun pitää irroittaa liittimiä ja laittaa nuo uudet kaapelit siihen väliin niin sekoaako auto jotenkin jos autossa on virrat päällä ja avaa noita liittimiä?
 
Varmaan typerä kysymys mutta en löydä oikein mistään infoa. Eli ajattelin huomenna asentaa s3xy buttonit, mutta pitääkö auto jotenkin sammuttaa kun asentaa commanderin tuonne oikealle eteen?

Asennuksessa kun pitää irroittaa liittimiä ja laittaa nuo uudet kaapelit siihen väliin niin sekoaako auto jotenkin jos autossa on virrat päällä ja avaa noita liittimiä?
Oisko näyttö valikon ihan alhaalla sammuta virrat.
 
Tuntuu kovasti model 3 (2023) ottavan lämmitystehowatteja jo -6'C pakkasessa. 83km työmatkan jälkeen imi vielä lähes 4kW teholla kabiinin lämpöä. Akku oli perillä kuitenkin jo 10'C. Onko muut seuraillut näitä nippelitietoja scan my tesla yms. kautta?

Aiemmat Hyundait tuntui lämmitystarpeeltaan olevan taloudellisempia.
 
Varmaan typerä kysymys mutta en löydä oikein mistään infoa. Eli ajattelin huomenna asentaa s3xy buttonit, mutta pitääkö auto jotenkin sammuttaa kun asentaa commanderin tuonne oikealle eteen?

Asennuksessa kun pitää irroittaa liittimiä ja laittaa nuo uudet kaapelit siihen väliin niin sekoaako auto jotenkin jos autossa on virrat päällä ja avaa noita liittimiä?
Kyllähän se sammuttaa pitää sieltä näytön kautta. Enhautolla on ihan hyvät videot kyllä miten asennus hoidetaan.
 
Hinta lähti käsistä, range jäi lyhyeksi ja myöskään kuormaus otti hittiä.

Ehdottomasti lähti hinnat liian ylös. Nelikko yllättävän iso range kun odotin max 320 Miles mutta cyberbeast hirveä floppi. Saahan sitä range extenderiä mihin autoon vaan peräkärryllä.

Screenshot_2023-11-30-23-45-43-057_com.brave.browser.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ei tuosta cybertruckista muuta hyvää voi kaivaa kuin 48v/800v, v2g/l/v ja dual motorin range pysyi mitä lupasivat ennakkoon 4v sitten. Muut lupaukset sitten kusi silmään.
 
Alkaa vain vahvemmalta näyttämään että puskurikamera tulee muihinkin kuin CTn.


Näin se tekniikka kehittyy. Harmi että eivät saa kaikkia asioita kerralla vaan uusi Model 3 on jo nyt tekniikalta vanha.
Tulispa kameran pesuri myös, ja takakameraan kans. Olisi näillä keleillä suorastaan tekninen läpimurto, on nyt joka päivä saanut käydä putsaamassa itse
 
Pieni välikysymys, joka on jäänyt mieltäni vaivaamaan kun harvoin pikalatureilla oman paikkakunnan ulkopuolella käyn; (eivät näy navissa) lämmittääkö auto aina laturille navigoidessa esim Rechargelle tmv vai pelkästään Superchargerille ohjatessaan?

Kun mielestäni reissulla ensin yritin K-latauksen pisteeseen etsiytyä, mutta ei toiminut ja siitä lähdin etenemään kohti superia niin siinä mielestäni vasta näytössä alkoi lukea "lämmitetään akkua."
 
Esim. Vetokyky heikompi, kantokyky, range, hinta jne.
Ihan mielenkiinnosta. Onko nuo luvatut olleet Elonin suullisia lupauksia vai onko ne olleet jossain ihan virallisissa tiedoissa?

Sen verran jauhan OT:tä tässä vielä. Tämä jauhanta että petti lupaukset jne tuntuu siltä että somen äänitorvet olisivat oleet tyytyväisiä vain jos CT olisi esimerkiksi lentänyt? Eikö nuo auton arvot ole ihan kilpailukykyisiä? Etenkin kun valmiita vertailukohteita ei paljoa ole? Näytti siltä että osa odotti että tuon saa Yyn hinnalla??? Onhan se mies munkin mielestä kaninkoloon pudonnut, mutta tuntuu että jengi on sitä mieltä että Elon on rakentanut autot yksin omin käsin...
 
Pieni välikysymys, joka on jäänyt mieltäni vaivaamaan kun harvoin pikalatureilla oman paikkakunnan ulkopuolella käyn; (eivät näy navissa) lämmittääkö auto aina laturille navigoidessa esim Rechargelle tmv vai pelkästään Superchargerille ohjatessaan?

Kun mielestäni reissulla ensin yritin K-latauksen pisteeseen etsiytyä, mutta ei toiminut ja siitä lähdin etenemään kohti superia niin siinä mielestäni vasta näytössä alkoi lukea "lämmitetään akkua."
Lämmittää akkua jos se laturi löytyy lataus valikosta. Ei lämmitä jos olet tavallisesti heittäny naviin sen laturin osoitteen.

Hiukan hönö ominaisuus on sekin että et näe 3rd party latureita kuin x säteellä itsestäsi. Kuitenkin navista näkee vaikka nordkappin superin.
 
Laturitäpän kautta hain lukitukseen. Hyvä, kiitos. :tup:
 
Ihan mielenkiinnosta. Onko nuo luvatut olleet Elonin suullisia lupauksia vai onko ne olleet jossain ihan virallisissa tiedoissa?

Mitä ihmettä, tuossahan Tege linkkasi jo alkuperäisen julkaisun tiedot sisältävän artikkelin. Ne oli ihan virallisesti Teslan sivuilla pitkään kunnes ne sieltä poistettiin vähin äänin. Kun tämä auto julkistetiin sen piti mullistaa markkina, eikä olla vain "kilpailukykyinen". Nythän halvin versio on yli 10k kalliimpi kuin halvin F-150 lightning, ja sekin oletuksella, että tuo nyt arvioitu hinta sitten pitää paikkaansa kun tuota autoa saa oikeasti ostaa.

En hahmota tätä, että Musk saa jauhaa paskaa ja hypettää tuotetta spekseillä mitkä ei ikinä toteudu ja sitten vaan todetaan, että "onhan tämä nyt kilpailukykyinen". Erikoisesti myös toimituksia lupaillaan edelleen ensi vuodelle vaikka varauksia on kovimpien fanien puheiden mukaan useita miljoonia, Muskinkin mukaan miljoona, ja tuotantokapasiteettia on tulossa vain 250K. Edes Tesla ei siis usko että varaajat olisi valmiita ostamaan näillä hinnoilla.
 
Mitä ihmettä, tuossahan Tege linkkasi jo alkuperäisen julkaisun tiedot sisältävän artikkelin. Ne oli ihan virallisesti Teslan sivuilla pitkään kunnes ne sieltä poistettiin vähin äänin. Kun tämä auto julkistetiin sen piti mullistaa markkina, eikä olla vain "kilpailukykyinen". Nythän halvin versio on yli 10k kalliimpi kuin halvin F-150 lightning, ja sekin oletuksella, että tuo nyt arvioitu hinta sitten pitää paikkaansa kun tuota autoa saa oikeasti ostaa.

En hahmota tätä, että Musk saa jauhaa paskaa ja hypettää tuotetta spekseillä mitkä ei ikinä toteudu ja sitten vaan todetaan, että "onhan tämä nyt kilpailukykyinen". Erikoisesti myös toimituksia lupaillaan edelleen ensi vuodelle vaikka varauksia on kovimpien fanien puheiden mukaan useita miljoonia, Muskinkin mukaan miljoona, ja tuotantokapasiteettia on tulossa vain 250K. Edes Tesla ei siis usko että varaajat olisi valmiita ostamaan näillä hinnoilla.
Myönnetään, en lukenut kaikkia linkkejä kokonaan, siellä oli mainittu. Käsi ylös virheen merkiksi.

Tuo on ollut kauan tiedossa että Musk lupailee liikoja, ilmeisesti arvioi tekniikan kehityksen väärin? Luottaa kykyihinsä liikaa? Uskoo että alaisilta vaatimalla saa ihmeitä? Vai onko hän johtaja kenelle vain ei voi tuoda huonoja uutisia?

Kilpailukykyisyydellä tarkoitin vain nykyverrokkeihin vertausta, en sitä että tähän pitää tyytyä. Jos ei ole tyytyväinen, ostaa jonkin muun ja jatkaa elämää?

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että on latvasta laho, mutta sitä ei voi kieltää että jotain on saanut aikaiseksi se ukko myöskin.
 
Varmasti ostajansa löytää, mutta onhan tuo vetokyky ja kantama pettymyksiä. F150 kykenee melkein samaan (4,5t vs cyberin 5t) ja ramcharcher pääsee 6,3t. Jälkimmäisin pääsee toki tolkuttoman paljon pidemmällekin tuollainen perässä. Jäävät kauaksi toki vielä f250 vetokyvyistä, mutta vähän eri käyttöön jo noi vehkeet.

Varsinkin kantama kuulostaa senkin takia pettymykselta kun ei pysty f150 kantamaan samalla vetotavalla. Lisäakusto parantaa tilannetta, mutta vaikuttaa ainakin etukäteen ärsyttävältä säätämiseltä ja tavaratila lighningissa kätevämpi kun edessä on enemmän tilaa.

Hinnat varmaan ihan linjassa siinä mielessä että niille ketkä laitteen haluavat varmaan sellaisen ostavat noillakin hinnoilla.
 
Mikähän noissa on range kun on se kunnon peräkärry perässä?
Miten ylipäätään kunnon peräkärry vaikuttaa rangeen noin ylipäätään sähköautoi?ssa
 
2,2 tonnista about satasen nopeutta puolittaa kantaman (jenkkikantamilla, oletan olevan täälläkin samassa suhteessa) noilla jenkkimalleilla. Henkilöautolla varmaan pääsee vähän pienempään kulutukseen kuin noilla pickup tyyppisillä.
 
Mitään muita kuin noita kevyimpiä minikärryjä ei saa vetää laillisesti yli 80kmh vauhtia, joten onko kovin mielekästä edes miettiä vaikutusta rangeen satanen lasissa?

Ei kai kukaan tälläistä osta vetääkseen max. 750kg kärryä?
 
Mikähän noissa on range kun on se kunnon peräkärry perässä?
Miten ylipäätään kunnon peräkärry vaikuttaa rangeen noin ylipäätään sähköautoi?ssa
Riippuu toki monesta, mutta Enyaq perässä 1100kg asuntovaunu kulutti noin 32kWh/100km suotuisalla kelillä. Kulutuksen nousu noin 50% vs ilman vaunua. Toki asuntovaunussa on otsapinta-alaa reilusti ja nopeus oli 80km/h.
 
Mikähän noissa on range kun on se kunnon peräkärry perässä?
Miten ylipäätään kunnon peräkärry vaikuttaa rangeen noin ylipäätään sähköautoi?ssa

Tässä on aika hyvä video, f150 lightningillä pääsevät kärryn kanssa joku vajaa 160km. Toki sitten pienemmällä kärryllä ja hiljaisemmalla vauhdilla tilanne on vähän parempi.
 
Karavaanituotteita on edelleen aika vähän edes saatavilla. Konseptihan on siinä mielessä erinomainen, että iso akku on aina mukana joten näiden hupiakkujen kanssa ei tarvitsisi pelleillä. Joku ramchargerin tapainen ratkaisu luulisi olevan oikeinkin toimiva, eli pelkällä sähköllä 230 kilometriä ja tankillisella+sähköllä 1100km (ja voi olla jopa hivenen pienempi tankkikin jossain asuntoautossa jos niin halutaan).

Jotain Stellantiksen sähköpakuja yms. saa modattuna asuntoautokäyttöön yms. mutta aika vähissä ovat.
 
Tesla Highland 3 koeajettu "Ilman ennakko-oletuksia".

Penkit hyvät, hiljainen. Solidi.
Takapenkin siirto (apukuskin) takapenkiltä käsin näytöstä on kätevä ominaisuus lasten tms. tavaran kanssa.

Ratin tikit vai mitkä lie stitchaukset yllättävän häiritsevät. En edes yrittänyt ajatella asiaa saati muistanutkaan, mutta on kyllä huonossa paikkaa ne ompleet ja "hiertää kättä" ts. vaatii melkeen ajohanskat. Autogefuhl tästä mainitsi
Ratti oli muuten käteen sopiva, mutta nuo tikit pilaa hyvän ratin.

Vilkut ratissa odotuksiakin surkeammat. Ei missään nimessä hyvät. Lisäksi vasemmalle kääntävä vilkku ts. vasen vilkku alanappi on ns. "kyhmyn" takana ratissa, eli siihen ei edes aina osu rennosti painellen. Eli siis joutuu asettelemaan sormea näppäimille, kun napin alareunassa on ns. "kyhmy" jota painamalla nappi ei aktivoidu (vilkkunappi vasemmalle siis), ja peukaloa joutuu nostamaan ylemmäs. Kokonaisuudessaan ei kyllä millään tapaa olleet hyvät, mutta voihan sitä toki ilman vilkkujakin autoa ajaa.
Suunnanvalitsiin näytössä iha ok, pystyi vaihtamaan suuntaa vauhdissa ja oppi laittamaan refleksillä oikein.

Takakontti kohtuu syvä, eli olettaisin että esim rattaat saisi pitkittäin siihen, korkeus takakontissa toki rajallinen ja tosiaan se suksiluukun tai 40/20/40 jaon puute olisi miinus.

Takapenkin kääntääminen kuljetusasentoon helppoa, mutta takaistuinten niskatuki/päätuki ei irtoa tai käänny, eli on kiinteä ja johtaa siihen että etupenkkiä on siirrettävä penkit kaataakseen.

Takana oli tilaa itselle oman ajoasennon takana istua, eli neljälle aikuiselle menee.
Sen sijaan lastenistuimen kanssa ajoasennosta tulee "tiivistetympi", kuin yleensä. Ja ainakin omaan makuun olisi jalat liian koukussa. oVoisi mennä kakkosautona, mutta pitkälle matkalle ei jees tuo asento. Lyhyet menisi.
Luonnollinen paikka sulkea ovi, on karmittoman ikkunan yläreuna. Toimii, mutta tuottanee toki tahmatassujälkiä.

Voimalinja ok, jousitus hyvä, auto hiljainen ja mukava. Eniten yllätyin ehkä odotuksia paremmista penkeistä, jotka ovat oikein mukavat.
Sen sijaan ärsyttäisi matkanteossa juurikin ne ratin tikkaukset (yllättävän häiritsevät, oletan että Tesla nämä korjaa). Ja kaupungissa ärsyttäisi ne nappivilkut, jotka olivat odotuksia surkeammat, koska olen nörtti ja luulin osaavani ne ja lisäksi se vasemmalle painettava vilkunäppäin "ei ota" painallusta niin helposti, kuin toivoisi.

Ihan ok silti, mutta jätetään tilaa mennä ohikin. Olisin odottanut, että ratin tikit eivät olisi menneet tuotetestauksessa läpi. Ja että olisi edes harkittu 40/20/40 jakoa taakse.
Kyllä tuollaisella silti voisi ajaa, jos lapset on +8v eli ei istuimia tarvitse ja kaikki katsoo eteen.
 
Hyvä yhteenveto. Miten nuo vilkut muuten kytketään pois @maustevoi ? Painetaanko uudelleen samaa nappia? Jotain "älyä" kai Tesloissa on ollut jo hetken vilkkujen sammutusta varten, mutta onko se oikeasti riittävän hyvä? Entä onko mahdollista tehdä kevyttä painallusta, eli että vilkku vilkkuu 3 kertaa ja sammuu sitten itsekseen? Viiksellä on myös helppo pitää sitä väkisin päällä juuri niin kauan kuin tarvetta ja halua piisaa, jos ei paina kynnyksen yli. Napilla tämäkään tuskin kovin järkevästi onnistuu.

Muuten uudistukset vaikuttaa hyviltä tikkauksia ja suksiluukun puutetta lukuun ottamatta.
 
Tesla Highland 3 koeajettu "Ilman ennakko-oletuksia".

Penkit hyvät, hiljainen. Solidi.
Takapenkin siirto (apukuskin) takapenkiltä käsin näytöstä on kätevä ominaisuus lasten tms. tavaran kanssa.

Ratin tikit vai mitkä lie stitchaukset yllättävän häiritsevät. En edes yrittänyt ajatella asiaa saati muistanutkaan, mutta on kyllä huonossa paikkaa ne ompleet ja "hiertää kättä" ts. vaatii melkeen ajohanskat. Autogefuhl tästä mainitsi
Ratti oli muuten käteen sopiva, mutta nuo tikit pilaa hyvän ratin.

Vilkut ratissa odotuksiakin surkeammat. Ei missään nimessä hyvät. Lisäksi vasemmalle kääntävä vilkku ts. vasen vilkku alanappi on ns. "kyhmyn" takana ratissa, eli siihen ei edes aina osu rennosti painellen. Eli siis joutuu asettelemaan sormea näppäimille, kun napin alareunassa on ns. "kyhmy" jota painamalla nappi ei aktivoidu (vilkkunappi vasemmalle siis), ja peukaloa joutuu nostamaan ylemmäs. Kokonaisuudessaan ei kyllä millään tapaa olleet hyvät, mutta voihan sitä toki ilman vilkkujakin autoa ajaa.
Suunnanvalitsiin näytössä iha ok, pystyi vaihtamaan suuntaa vauhdissa ja oppi laittamaan refleksillä oikein.

Takakontti kohtuu syvä, eli olettaisin että esim rattaat saisi pitkittäin siihen, korkeus takakontissa toki rajallinen ja tosiaan se suksiluukun tai 40/20/40 jaon puute olisi miinus.

Takapenkin kääntääminen kuljetusasentoon helppoa, mutta takaistuinten niskatuki/päätuki ei irtoa tai käänny, eli on kiinteä ja johtaa siihen että etupenkkiä on siirrettävä penkit kaataakseen.

Takana oli tilaa itselle oman ajoasennon takana istua, eli neljälle aikuiselle menee.
Sen sijaan lastenistuimen kanssa ajoasennosta tulee "tiivistetympi", kuin yleensä. Ja ainakin omaan makuun olisi jalat liian koukussa. oVoisi mennä kakkosautona, mutta pitkälle matkalle ei jees tuo asento. Lyhyet menisi.
Luonnollinen paikka sulkea ovi, on karmittoman ikkunan yläreuna. Toimii, mutta tuottanee toki tahmatassujälkiä.

Voimalinja ok, jousitus hyvä, auto hiljainen ja mukava. Eniten yllätyin ehkä odotuksia paremmista penkeistä, jotka ovat oikein mukavat.
Sen sijaan ärsyttäisi matkanteossa juurikin ne ratin tikkaukset (yllättävän häiritsevät, oletan että Tesla nämä korjaa). Ja kaupungissa ärsyttäisi ne nappivilkut, jotka olivat odotuksia surkeammat, koska olen nörtti ja luulin osaavani ne ja lisäksi se vasemmalle painettava vilkunäppäin "ei ota" painallusta niin helposti, kuin toivoisi.

Ihan ok silti, mutta jätetään tilaa mennä ohikin. Olisin odottanut, että ratin tikit eivät olisi menneet tuotetestauksessa läpi. Ja että olisi edes harkittu 40/20/40 jakoa taakse.
Kyllä tuollaisella silti voisi ajaa, jos lapset on +8v eli ei istuimia tarvitse ja kaikki katsoo eteen.
Minkähän takia siinä on ylipäänsä tikkausjäljitelmät kun koko ratti on muovia? Sehän on ihan älytöntä. En ole missään autossa pitänyt niistä vaikka joissain onkin ollut jonkintasoista "nahkaa". Jonkinlaisella synteettisellä materiaalilla nekin on pinnoitettu. Liima olisi ollut toimivampi.
 
S3XY-napit asennettu. Alkuun ajattelin että menen keskustan parkkihalliin lämpimään, mutta sen verran nopea tuo asennus että tein sitten tuossa pihalla pikkupakkasessa. Asensin oikealle eteen ja poistin samalla OBDLink LX:n keskikonsolista. Lähti toimimaan aikalailla ongelmitta, jotain pientä bugia oli nappien lisäämisen kanssa, mutta olikin heti FW päivitys saatavilla, oisko siihen liittynyt. Ohjelmoin pääosin nuo vakiojutut mitä tuo vakiona noille laittoi eli hanskalokeron aukaisun, peilien käännön, rgen -25% ja regen +25%. Akun lämmityksen samaan tuon hanskalokeron aukaisunapin kanssa (pitkä painallus) ja testasinkin sitä ajaessa Puuiloon jossa Kempowerin (Helen) laturit, näyttäs toimivan.

Scan my tesla:n käyttö vaatii beta-version scan my teslasta ja menee Wifin kautta, mikä ei kyllä ole optimaalinen jos tuota haluaa käyttää koska kännykkä pitää liittää commanderin Wifiin jossa ei tietenkään ole internettiä. No S3XY nappien kännykkäapplarissa on oma dashboard mistä näkee oleelliset arvot joten scan my tesla jäänee niihin tilanteisiin jos haluaa jotain erikoisempaa dataa kattella. Eli harvoin.

Ainoa puute oikeastaan että ei tullu ostettua sitä ratin taakse tulevaa kännykkätelinettä, nyt tuon dashboardin kattelu hankalaa kun se ei tue pystynäyttömoodia.

Jännästi nappeja ennakoiden pyyhkijät on ensimmäistä kertaa tehnyt muutamia yllättäviä pyyhkäisyjä viikon aikana :). Käytin auton pesussa viikko sitten, liittyskö siihen jollain tavalla. Pitää ohjelmoida pyyhkijöiden hanskaus vaikkapa noitten regen-nappien lisätoiminnoiksi.
 
mutta takaistuinten niskatuki/päätuki ei irtoa tai käänny, eli on kiinteä ja johtaa siihen että etupenkkiä on siirrettävä penkit kaataakseen.
Eikö ne saa irti samalla tavalla kuin Yssä eli pienellä talttameisselillä avauskolosta painamalla?
 


MKBHD:ltä aika kattava esittely / esirevikka Cybertruckista.

Tiedän olevani pervo, mutta itse kyllä edelleen pidän tuota helvetin hienona värkkinä. Toki niin järjettömän kallis ja täynnä "Teslamaisuuksia", että en tietenkään ikinä tule oikeasti ostamaan vaikka jollain ihmeellä niitä tänne saataisinkin. :D
 
Viimeksi muokattu:
S3XY-napit asennettu. Alkuun ajattelin että menen keskustan parkkihalliin lämpimään, mutta sen verran nopea tuo asennus että tein sitten tuossa pihalla pikkupakkasessa. Asensin oikealle eteen ja poistin samalla OBDLink LX:n keskikonsolista. Lähti toimimaan aikalailla ongelmitta, jotain pientä bugia oli nappien lisäämisen kanssa, mutta olikin heti FW päivitys saatavilla, oisko siihen liittynyt. Ohjelmoin pääosin nuo vakiojutut mitä tuo vakiona noille laittoi eli hanskalokeron aukaisun, peilien käännön, rgen -25% ja regen +25%. Akun lämmityksen samaan tuon hanskalokeron aukaisunapin kanssa (pitkä painallus) ja testasinkin sitä ajaessa Puuiloon jossa Kempowerin (Helen) laturit, näyttäs toimivan.

Scan my tesla:n käyttö vaatii beta-version scan my teslasta ja menee Wifin kautta, mikä ei kyllä ole optimaalinen jos tuota haluaa käyttää koska kännykkä pitää liittää commanderin Wifiin jossa ei tietenkään ole internettiä. No S3XY nappien kännykkäapplarissa on oma dashboard mistä näkee oleelliset arvot joten scan my tesla jäänee niihin tilanteisiin jos haluaa jotain erikoisempaa dataa kattella. Eli harvoin.

Ainoa puute oikeastaan että ei tullu ostettua sitä ratin taakse tulevaa kännykkätelinettä, nyt tuon dashboardin kattelu hankalaa kun se ei tue pystynäyttömoodia.

Jännästi nappeja ennakoiden pyyhkijät on ensimmäistä kertaa tehnyt muutamia yllättäviä pyyhkäisyjä viikon aikana :). Käytin auton pesussa viikko sitten, liittyskö siihen jollain tavalla. Pitää ohjelmoida pyyhkijöiden hanskaus vaikkapa noitten regen-nappien lisätoiminnoiksi.
Itse asensin kanssa tänään oikealle eteen. Lidlin lämmin parkkihalli oli oiva paikka tähän niin sai lumet ja jäät samalla pois auton päältä.

Varsin helppo asennus. Heti tuli tosiaan joku firmis päivitys joka itselläni keskytyi ainakin 2 ellei 3 kertaa ja softa väitti että commanderi sammutettu tms. Lopulta meni kuitenkin läpi. Samalla nappien lisääminen ei näyttänyt koskaan menevän loppuun, mutta napit kuitenkin toimivat. Varmaan liittyi tuohon firmis hommaan.

Loput napit meni sitten ok.

Ratin taakse laitoin autopilotin yhdellä painalluksella ja softasta pyyhkijät pois kun autopilot kytketään.

Softasta kanssa takavalot päälle ja etukahvasta frunkin avaus. Tosin en saanut kahvan puoliväliin painamista toimimaan? Pitää olla se veto kokonaan auki että toimi, täytyy joskus paremmalla ajalla testata lisää.

Lisäksi takakahvasta latausluukun avaus.

Muille napeille en vielä keksinyt käyttöä, täytyy selailla vaihtoehtoja kun ehtii.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 295
Viestejä
4 508 365
Jäsenet
74 349
Uusin jäsen
maaniman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom