- Liittynyt
- 19.11.2022
- Viestejä
- 427
Tänään sitten tärähtää, Cybertruckin toimitukset asiakkaille alkavat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
10kpl.Tänään sitten tärähtää, Cybertruckin toimitukset asiakkaille alkavat.
ABS-anturin/johdon vika teki saman Y:ssä.- Onkohan 12v akku luovuttanut 2013 Model S:stä kun ajon aikana menee pois päältä ABS, luistonesto, ajonvakautus, regeneroiva jarrutus, ohjaustehostus, you name it, ja sitten seuraavalla ajokerralla kaikki taas pelissä kunnes taas lopettavat toimimasta?
Pyyda chatgpt referoimaanEn viitsi koko artikkelia pasteta tänne.
Oisko näyttö valikon ihan alhaalla sammuta virrat.Varmaan typerä kysymys mutta en löydä oikein mistään infoa. Eli ajattelin huomenna asentaa s3xy buttonit, mutta pitääkö auto jotenkin sammuttaa kun asentaa commanderin tuonne oikealle eteen?
Asennuksessa kun pitää irroittaa liittimiä ja laittaa nuo uudet kaapelit siihen väliin niin sekoaako auto jotenkin jos autossa on virrat päällä ja avaa noita liittimiä?
Kyllähän se sammuttaa pitää sieltä näytön kautta. Enhautolla on ihan hyvät videot kyllä miten asennus hoidetaan.Varmaan typerä kysymys mutta en löydä oikein mistään infoa. Eli ajattelin huomenna asentaa s3xy buttonit, mutta pitääkö auto jotenkin sammuttaa kun asentaa commanderin tuonne oikealle eteen?
Asennuksessa kun pitää irroittaa liittimiä ja laittaa nuo uudet kaapelit siihen väliin niin sekoaako auto jotenkin jos autossa on virrat päällä ja avaa noita liittimiä?
Range Extenderilla, mikä se sitten onkaan?470 mailia on ihan hyvä range, yli 750 km.
Hinnatkin on ihan kilpailukykyiset vs. vakka polttispickupit.
Hinta lähti käsistä, range jäi lyhyeksi ja myöskään kuormaus otti hittiä.
Reddit - Dive into anything
www.reddit.com
Joo ja ei. Se mitä luvattiin niin mikään ei täyttynyt.Edelleen, hinta on ihan kohdillaan vs. muut sähköpickupit, tai polttisvehkeetkin.
Range Extender on ilmeisesti lisäakkupaketti lavalle.
Tukee myös kodin sähköistystä:
Ei tuosta cybertruckista muuta hyvää voi kaivaa kuin 48v/800v, v2g/l/v ja dual motorin range pysyi mitä lupasivat ennakkoon 4v sitten. Muut lupaukset sitten kusi silmään.
Ihan mielenkiinnosta, mitä ne kusseet lupaukset oli?
Tulispa kameran pesuri myös, ja takakameraan kans. Olisi näillä keleillä suorastaan tekninen läpimurto, on nyt joka päivä saanut käydä putsaamassa itseAlkaa vain vahvemmalta näyttämään että puskurikamera tulee muihinkin kuin CTn.
Tesla Update 2023.44 Reveals Front Bumper Camera Washer and New Seatbelt Chimes
Tesla's latest update 2023.44.1, featuring a new front camera washer and enhanced seatbelt reminders for improved safety and visibility.www.notateslaapp.com
Näin se tekniikka kehittyy. Harmi että eivät saa kaikkia asioita kerralla vaan uusi Model 3 on jo nyt tekniikalta vanha.
Carwowin video eilisestä Cybertruck-tapahtumasta:
Perinteinen Teslamaisuus. Highlandissakaan ei vissiin tule töötti toimimaan talvipakkasilla kun on toteutettu kaiuttimella:Ajovalot tuossa kynnyksellä tulee jäätymään umpeen. Omituinen suunnittelumoka.
Ihan mielenkiinnosta. Onko nuo luvatut olleet Elonin suullisia lupauksia vai onko ne olleet jossain ihan virallisissa tiedoissa?Esim. Vetokyky heikompi, kantokyky, range, hinta jne.
Lämmittää akkua jos se laturi löytyy lataus valikosta. Ei lämmitä jos olet tavallisesti heittäny naviin sen laturin osoitteen.Pieni välikysymys, joka on jäänyt mieltäni vaivaamaan kun harvoin pikalatureilla oman paikkakunnan ulkopuolella käyn; (eivät näy navissa) lämmittääkö auto aina laturille navigoidessa esim Rechargelle tmv vai pelkästään Superchargerille ohjatessaan?
Kun mielestäni reissulla ensin yritin K-latauksen pisteeseen etsiytyä, mutta ei toiminut ja siitä lähdin etenemään kohti superia niin siinä mielestäni vasta näytössä alkoi lukea "lämmitetään akkua."
Ihan mielenkiinnosta. Onko nuo luvatut olleet Elonin suullisia lupauksia vai onko ne olleet jossain ihan virallisissa tiedoissa?
Myönnetään, en lukenut kaikkia linkkejä kokonaan, siellä oli mainittu. Käsi ylös virheen merkiksi.Mitä ihmettä, tuossahan Tege linkkasi jo alkuperäisen julkaisun tiedot sisältävän artikkelin. Ne oli ihan virallisesti Teslan sivuilla pitkään kunnes ne sieltä poistettiin vähin äänin. Kun tämä auto julkistetiin sen piti mullistaa markkina, eikä olla vain "kilpailukykyinen". Nythän halvin versio on yli 10k kalliimpi kuin halvin F-150 lightning, ja sekin oletuksella, että tuo nyt arvioitu hinta sitten pitää paikkaansa kun tuota autoa saa oikeasti ostaa.
En hahmota tätä, että Musk saa jauhaa paskaa ja hypettää tuotetta spekseillä mitkä ei ikinä toteudu ja sitten vaan todetaan, että "onhan tämä nyt kilpailukykyinen". Erikoisesti myös toimituksia lupaillaan edelleen ensi vuodelle vaikka varauksia on kovimpien fanien puheiden mukaan useita miljoonia, Muskinkin mukaan miljoona, ja tuotantokapasiteettia on tulossa vain 250K. Edes Tesla ei siis usko että varaajat olisi valmiita ostamaan näillä hinnoilla.
Riippuu toki monesta, mutta Enyaq perässä 1100kg asuntovaunu kulutti noin 32kWh/100km suotuisalla kelillä. Kulutuksen nousu noin 50% vs ilman vaunua. Toki asuntovaunussa on otsapinta-alaa reilusti ja nopeus oli 80km/h.Mikähän noissa on range kun on se kunnon peräkärry perässä?
Miten ylipäätään kunnon peräkärry vaikuttaa rangeen noin ylipäätään sähköautoi?ssa
Mikähän noissa on range kun on se kunnon peräkärry perässä?
Miten ylipäätään kunnon peräkärry vaikuttaa rangeen noin ylipäätään sähköautoi?ssa
Kiitos vinkistä, lähden testailemaan töyssihinABS-anturin/johdon vika teki saman Y:ssä.
edit. ilmeni aina ekassa töyssyssä
Minkähän takia siinä on ylipäänsä tikkausjäljitelmät kun koko ratti on muovia? Sehän on ihan älytöntä. En ole missään autossa pitänyt niistä vaikka joissain onkin ollut jonkintasoista "nahkaa". Jonkinlaisella synteettisellä materiaalilla nekin on pinnoitettu. Liima olisi ollut toimivampi.Tesla Highland 3 koeajettu "Ilman ennakko-oletuksia".
Penkit hyvät, hiljainen. Solidi.
Takapenkin siirto (apukuskin) takapenkiltä käsin näytöstä on kätevä ominaisuus lasten tms. tavaran kanssa.
Ratin tikit vai mitkä lie stitchaukset yllättävän häiritsevät. En edes yrittänyt ajatella asiaa saati muistanutkaan, mutta on kyllä huonossa paikkaa ne ompleet ja "hiertää kättä" ts. vaatii melkeen ajohanskat. Autogefuhl tästä mainitsi
Ratti oli muuten käteen sopiva, mutta nuo tikit pilaa hyvän ratin.
Vilkut ratissa odotuksiakin surkeammat. Ei missään nimessä hyvät. Lisäksi vasemmalle kääntävä vilkku ts. vasen vilkku alanappi on ns. "kyhmyn" takana ratissa, eli siihen ei edes aina osu rennosti painellen. Eli siis joutuu asettelemaan sormea näppäimille, kun napin alareunassa on ns. "kyhmy" jota painamalla nappi ei aktivoidu (vilkkunappi vasemmalle siis), ja peukaloa joutuu nostamaan ylemmäs. Kokonaisuudessaan ei kyllä millään tapaa olleet hyvät, mutta voihan sitä toki ilman vilkkujakin autoa ajaa.
Suunnanvalitsiin näytössä iha ok, pystyi vaihtamaan suuntaa vauhdissa ja oppi laittamaan refleksillä oikein.
Takakontti kohtuu syvä, eli olettaisin että esim rattaat saisi pitkittäin siihen, korkeus takakontissa toki rajallinen ja tosiaan se suksiluukun tai 40/20/40 jaon puute olisi miinus.
Takapenkin kääntääminen kuljetusasentoon helppoa, mutta takaistuinten niskatuki/päätuki ei irtoa tai käänny, eli on kiinteä ja johtaa siihen että etupenkkiä on siirrettävä penkit kaataakseen.
Takana oli tilaa itselle oman ajoasennon takana istua, eli neljälle aikuiselle menee.
Sen sijaan lastenistuimen kanssa ajoasennosta tulee "tiivistetympi", kuin yleensä. Ja ainakin omaan makuun olisi jalat liian koukussa. oVoisi mennä kakkosautona, mutta pitkälle matkalle ei jees tuo asento. Lyhyet menisi.
Luonnollinen paikka sulkea ovi, on karmittoman ikkunan yläreuna. Toimii, mutta tuottanee toki tahmatassujälkiä.
Voimalinja ok, jousitus hyvä, auto hiljainen ja mukava. Eniten yllätyin ehkä odotuksia paremmista penkeistä, jotka ovat oikein mukavat.
Sen sijaan ärsyttäisi matkanteossa juurikin ne ratin tikkaukset (yllättävän häiritsevät, oletan että Tesla nämä korjaa). Ja kaupungissa ärsyttäisi ne nappivilkut, jotka olivat odotuksia surkeammat, koska olen nörtti ja luulin osaavani ne ja lisäksi se vasemmalle painettava vilkunäppäin "ei ota" painallusta niin helposti, kuin toivoisi.
Ihan ok silti, mutta jätetään tilaa mennä ohikin. Olisin odottanut, että ratin tikit eivät olisi menneet tuotetestauksessa läpi. Ja että olisi edes harkittu 40/20/40 jakoa taakse.
Kyllä tuollaisella silti voisi ajaa, jos lapset on +8v eli ei istuimia tarvitse ja kaikki katsoo eteen.
Eikö ne saa irti samalla tavalla kuin Yssä eli pienellä talttameisselillä avauskolosta painamalla?mutta takaistuinten niskatuki/päätuki ei irtoa tai käänny, eli on kiinteä ja johtaa siihen että etupenkkiä on siirrettävä penkit kaataakseen.
Pystyy, tosin sovellus voi olla yhteydessä vain yhteen paikkaan kerrallaanPystyyköhän asentamaan tupla sexyt ?
Itse asensin kanssa tänään oikealle eteen. Lidlin lämmin parkkihalli oli oiva paikka tähän niin sai lumet ja jäät samalla pois auton päältä.S3XY-napit asennettu. Alkuun ajattelin että menen keskustan parkkihalliin lämpimään, mutta sen verran nopea tuo asennus että tein sitten tuossa pihalla pikkupakkasessa. Asensin oikealle eteen ja poistin samalla OBDLink LX:n keskikonsolista. Lähti toimimaan aikalailla ongelmitta, jotain pientä bugia oli nappien lisäämisen kanssa, mutta olikin heti FW päivitys saatavilla, oisko siihen liittynyt. Ohjelmoin pääosin nuo vakiojutut mitä tuo vakiona noille laittoi eli hanskalokeron aukaisun, peilien käännön, rgen -25% ja regen +25%. Akun lämmityksen samaan tuon hanskalokeron aukaisunapin kanssa (pitkä painallus) ja testasinkin sitä ajaessa Puuiloon jossa Kempowerin (Helen) laturit, näyttäs toimivan.
Scan my tesla:n käyttö vaatii beta-version scan my teslasta ja menee Wifin kautta, mikä ei kyllä ole optimaalinen jos tuota haluaa käyttää koska kännykkä pitää liittää commanderin Wifiin jossa ei tietenkään ole internettiä. No S3XY nappien kännykkäapplarissa on oma dashboard mistä näkee oleelliset arvot joten scan my tesla jäänee niihin tilanteisiin jos haluaa jotain erikoisempaa dataa kattella. Eli harvoin.
Ainoa puute oikeastaan että ei tullu ostettua sitä ratin taakse tulevaa kännykkätelinettä, nyt tuon dashboardin kattelu hankalaa kun se ei tue pystynäyttömoodia.
Jännästi nappeja ennakoiden pyyhkijät on ensimmäistä kertaa tehnyt muutamia yllättäviä pyyhkäisyjä viikon aikana . Käytin auton pesussa viikko sitten, liittyskö siihen jollain tavalla. Pitää ohjelmoida pyyhkijöiden hanskaus vaikkapa noitten regen-nappien lisätoiminnoiksi.