Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Tuli tässä muuten mieleen, että jos joku teistä tai kavereistanne on tilaamassa uutta teslaa (model s, 3, y tai x) ja saisitte hänet käyttämään teslan refferal-linkkiäni oston yhteydessä, niin voisin kys. henkilölle maksaa 300e tästä hyvästä :tup: Saisin itse tuon vaadittavan 7500 kredittiä boostiin ja ei tarvitsisi näin ollen itseni maksaa tuosta täyttä hintaa. Voidaan sopia tarkemmin kuvioista yv:llä jos tämä jollekin sopii.
 
Siis mitä ihmettä? Tiedätkö oikeasti etniset jakaumat eri tehtailla ja sitten vielä eri etnisyyksien työtehokkuuden?

Joku raja tuossa fanittamisessakin pitäisi olla.

Ja muutenkin keskustelu lienee kaukana sivuraiteilla.
Siis mitä ehmettiä, herranen aika, onneksi Tege tietää että Teslan tehtailla on vain ei-saksalaisia. VAG/BMW/MB tehtaita pyörittää onneksi vain etnisesti puhdasveriset Germaanit.
Tuli tässä muuten mieleen, että jos joku teistä tai kavereistanne on tilaamassa uutta teslaa (model s, 3, y tai x) ja saisitte hänet käyttämään teslan refferal-linkkiäni oston yhteydessä, niin voisin kys. henkilölle maksaa 300e tästä hyvästä :tup: Saisin itse tuon vaadittavan 7500 kredittiä boostiin ja ei tarvitsisi näin ollen itseni maksaa tuosta täyttä hintaa. Voidaan sopia tarkemmin kuvioista yv:llä jos tämä jollekin sopii.
Model 3:sta ei saa tällä hetkellä pisteitä suosittelusta.
 
Siis mitä ehmettiä, herranen aika, onneksi Tege tietää että Teslan tehtailla on vain ei-saksalaisia. VAG/BMW/MB tehtaita pyörittää onneksi vain etnisesti puhdasveriset Germaanit.

Model 3:sta ei saa tällä hetkellä pisteitä suosittelusta.

Tällä hetkellä näyttää, että saisi. Ilmeisesti juuri muuttunut tämä, koska pari päivää sitten ei näyttänyt, että alennusta saisi.

1699088817336.png
 
Taitaa koskea vain P-Amerikkaa. Kuvassakin vanha model 3.

Totta muuten, noh jos joku ensikertalainen innostuu tai saa kaverinsa tilaamaan uuden tesla model s, x, tai y suosittelulinkkini kautta, niin lupaan antaa lisänä +300e extraa tästä hyvästä, samalla kun itselleni kirjautuu kreditit boostia varten :cool:
 
Tuo tuplalasit on kyllä hyvä uuteen malliin, mutta kun lähtötaso on riittävän alhainen niin edistyminenkin vaikuttaa paremmalta. Mikään hopealuotihan tuo ei ole, että ei siellä missään etronin tasolla äänissä vielä olla vaikka ko. autossa ei tuplalaseja vastaavaa määrää olekaan.

Nitinän puute on tietty askel parempaan sekin, mutta ei uudet Teslat ole mielestäni nitisseet ennenkään. Ne alkavat tulla esiin vasta siinä käytössä parin ekan vuoden aikana. Autogefuhlin testissä tosin malli3 tuntui hivenen nitisevän, mutta voipi olla että oli poikkeus tai sitten sillä oli lehdistöautona ajettu jo riittävästi.
 
Siis mitä ihmettä? Tiedätkö oikeasti etniset jakaumat eri tehtailla ja sitten vielä eri etnisyyksien työtehokkuuden?

Joku raja tuossa fanittamisessakin pitäisi olla.

Ja muutenkin keskustelu lienee kaukana sivuraiteilla.
Kannattaa ohjata nuo kyselyt kaikkitietävälle Tegelle myös kun just tuossa kertoi ettei siellä Saksan tehtaalla saksalaiset työskentele

Vai oliko se sitä parempaa vihaamista niin niihin ei silmä osu mutta fanittamiseen oli otettava kantaa
 
Kannattaa ohjata nuo kyselyt kaikkitietävälle Tegelle myös kun just tuossa kertoi ettei siellä Saksan tehtaalla saksalaiset työskentele

Lienee kaikille selvää että Saksassa on paljon vierastyövoimaa joka puolella mutta siinä kohtaa kun aletaan täällä kertomaan faktoina mitä kansallisuuksia on missäkin tehtaassa ja mitkä ovat tehokkaimpia kansallisuuksia niin alkaa ihan vähän häiritsemään.

Koskee kyllä ihan kaikkia kirjoittelijoita jotka tätä tekee, nyt osui silmään viesti jota lainasin, siinä on kyllä fanilasien voimakkuudet jo pelottavalla tasolla.
 
Tege omalla mutulla on mielestäni tuon puolatyöntekijäjutun lukenut ihan netistä toimittajan kertomana. Toisaalta, en tiedä onko tuo mitenkään poikkeuksellista kun onhan siellä paljon puolalaisia työntekijöitä muutenkin monissa vastaavissa firmoissa.

Eikä tuo työntekijöiden saama alempi palkka ja rekrytoinnin ongelmat ole mikään uusi juttu Teslalla:

Lähteet toki kannattaa esittää, ei sillä.
 
Meinaavatkohan unohtaa giga Berliinin valikoimasta kolmosen valmistuksen ja keskittyä y/2 valmistukseen. Sinällään varmaan järkevämpi kokoluokka eurooppalaisille käyttöautoksi kakkonen ja kiinnostavampi hinnaltaan kolmoseen nähden. Joka tapauksessa tuskin moni saa käsiinsä noita ennen 2026.
 
Voi herran jumala. Sitähän lukee ympäri nettiä tuo tieto että Saksassa kun eivät halunneet lähteä liiton remmiin niin sinne oli vaikea saada porukkaa hommiin. Sitähän uutisoitii monesti eri lähteistä ja sitten lähimaista koitetaan saada porukkaa täyttämään paikat. Turha näitä minulle on osoittaa omasta laiskuudestaan.

Ei tämmöistä paskaa jaksa jos porukka ei jaksa itse yhtään selvittää asiaa vaan katsoo lasien läpi ja nipottaa vielä että millä termiä tutka sanasta pitää käyttää tai missä muodossa asian sanoo monikossa vai yksittäin. Huonoon jamaan on ihmiskunta mennyt kun eivät jaksa ajatella.

 
Lähteet on hyvä juttu väitteitä esittäessä. Muuten tulee ihan liikaa trust me bro juttua, joka ei pidä paikkaansa enää nykypäivänä. Bro jutut johtavat ihan turhaan edestakaiseen väittelyyn, kun olisi voinut latoa lähdeviitteiden avulla paalut kohdalleen. Tosin aina ei riitä edes lähteet siihen, että jengi ei vetäis foliohatusta sontaa keskusteluun.

Jos ei jaksa laittaa lähteitä isommille väitteille niin ehkä parempi jättää koko postaus tekemättä.
 
Nitinän puute on tietty askel parempaan sekin, mutta ei uudet Teslat ole mielestäni nitisseet ennenkään. Ne alkavat tulla esiin vasta siinä käytössä parin ekan vuoden aikana.

Tai niiku mulla, viimesetkin ylimääräset äänet hioutu pois parin ekan vuoden aikana. Lähinnä verhoilusta kuulu välillä jotain, tais asettua lopulta paikoilleen kaikki.

Kritiikkinä myönnän että parempi jos olisi tullut suoraan tehtaalta ilman tollasia toleranssiongelmia.
 
Tais 70-luvulla jo olla esim. Trollhättänissa ja Göteborgissa melkoisesti ei-ruotsalaisia töissä kokoamassa Saabia ja Volvoa. Ei siis mikään uusi asia missään Euroopan maassa.
 
Eilen oli kyllä rasittavin matkakokemus koskaan. 20 000km kohta ajettu ja pääsääntöisesti kaikki toiminut autopilotilla hyvin mutta nyt tuli kaikki ongelmat yhteen reissuun.. pyyhkijät aivan kujalla. Vettä satoi mutta auto arveli vissiin että hyvin näkyy eikä pyyhkinyt..lopulta tuli teksti että nopeutta rajoitettu kun näkyvyys huono mutta ei sitten pyyhkäissyt kertaakaan :) sitten taas kun oli tuulilasi lähes kuiva, alkoi hankaamaan villisti!

Tulomatka pimeässä sateessa oli auto aivan hukassa.. autoja kun tuli vastaan veti auto lähes paniikkijarrutuksia vähän väliä. Aika kuumottavaa kun autoja roikkuu perseessä. Oli niin stressaavaa että AP pois ja loppumatka perinteisesti itse autoa ajaen. On vielä muutama muuttuja liikaa. Ajovaloautomatiikka on myös ihan onneton.. vaihtaa takaisin pitkille todella myöhään
 
Vetääkö porukka oikeasti level2 adaptiivisella vakkarilla tuolla liikenteessä pimeällä ja sateella jossa ihan ”level5 tason” ihmisellä on välillä hankalaa että vittu kun ei näe mitään? Huhhuh sanon minä vaikka kaikenlainen tekniikka ja nämä autopilotit kiinnostaa.

Eikö nuo muutenkin ole vähintään Level4 autonomia juttuja navigoida vaikeissa olosuhteissa ja ei edes level5 ei ole suositeltavaa mennä ääriolosuhteissa kuten ei ihmisenkään.
 
Kyllähän se tutka toimii hyvin pimeässä sateessa autoissa joissa sellainen on. Kaistavahdit kannattaa vaan ottaa suosiolla pois.
 
Sulla menee nyt levelit väärinpäin? Eiks ne kasva ylöspäin ja ylimmällä tasolla (5) auto ajaa täysin itse kunnes tulee game over.
Kyllä level5 on se viimeinen taso. Vai ymmärsinkö nyt jotain väärin? Tietääkseni edes level5 ei ole teoriassa kykenevä ääriolosuhteissa ajamiseen eli tilanteet kun on pilkkopimeä, tuiskuttaa lunta, tuulee 20m/s sivusta ja näyttää että tie liikkuu 20m/s sivulle vaikka suoraan mennää. Ainoastaan intuitio sanoo että aja suoraan, älä luota tuohon että tie katoaa vasemmalle. Ollaan varmaan kaikki koettu tuo keli kun posotettu pohjoiseen laskettelemaan ja stressitasot on tuossa tilanteessa vastaavat kuin olisit ukrainassa tykistökeskityksen keskellä juoksuhaudassa. Et tiedä selviätkö vai et...

E: se alkuperäinen pointti vissiin unohtui kuitenkin... jotku ajelee pimeässä ja kaatosateessa level2 adaptiivisella vakkarilla ja ihmettelee että toimiipa hassusti "autopilot".
 
Tietääkseni edes level5 ei ole teoriassa kykenevä ääriolosuhteissa ajamiseen eli tilanteet kun on pilkkopimeä, tuiskuttaa lunta, tuulee 20m/s sivusta ja näyttää että tie liikkuu 20m/s sivulle vaikka suoraan mennää

Määritelmällisesti lv5 ajaa itse kaikissa olosuhteissa, autoissa ei välttämättä ole edes välineitä manuaaliseen ajamiseen.
 
Vetääkö porukka oikeasti level2 adaptiivisella vakkarilla tuolla liikenteessä pimeällä ja sateella jossa ihan ”level5 tason” ihmisellä on välillä hankalaa että vittu kun ei näe mitään? Huhhuh sanon minä vaikka kaikenlainen tekniikka ja nämä autopilotit kiinnostaa.

Eikö nuo muutenkin ole vähintään Level4 autonomia juttuja navigoida vaikeissa olosuhteissa ja ei edes level5 ei ole suositeltavaa mennä ääriolosuhteissa kuten ei ihmisenkään.
Joo, mutta tuossahan täytyy pitää ratista kiinni. En oikein näe ongelmaa, auto pitää itsensä tiellä ihan hyvin ja jos tulisi ongelmia niin kädet on ratilla ja jalka kaasun lähellä kuitenkin. Tuohan on vaan avustava systeemi.

Eri tietysti jos pistää rattiin painon ja puuhailee sitten jotain muuta.
 
Määritelmällisesti lv5 ajaa itse kaikissa olosuhteissa, autoissa ei välttämättä ole edes välineitä manuaaliseen ajamiseen.
Wikipedia sanoo että level5 ajaisi kaikissa tilanteisa missä ihminen ajaisi, mutta pistän spoileriin ja lopetan tämän threadin sotkemisen. Menee ehkä filosofisen pohdinnan puolelle jo.
Niin, varmaan olisi oman threadin arvoinen keskustelu tästä topicista. Tarkoittaako sana "ajaa" yllä sitä että kun se tie katoaa alta lumimyräkässä ja ihmisaivosi luottavat vain siihen kuuluisaan jeesukseen kristukseen että nyt mennään oikeaan suuntaan ja kaarre tulee vasta ehkä 100m päästä niin level5 painaa vain hanaa tietäen 100% tarkasti mihin mennään, vai tarkoittaako tässä tapauksessa "level5 ajaa" että se pysähtyy järkevänä tien laitaan (jos tien laitaa edes on mahdollista määrittää, koska tuisku liikuttaa maata isona laattana tehden tien määrittämisen ihmissilmällä mahdottomaksi) odottaen kivempia kelejä? Eli ei aja. -> joka tarkoittaisi että auto ei ole level5 koska se ei aja kaikissa olosuhteissa.

Menee ehkä jo filosofisen pohdinnan puolelle ja tähän ei varmaan kukaan osaa vastata koska nämä asiat on teoreettisia. Ehkä silloin 2040-2050 vuonna kuten sanoit.
 
ID malleissa oleva kahva on mielestäni parhaita toteutuksia näistä kikkakahvoista. Eihän se normikahva ole, mutta ei siinä ole liikkuvia osiakaan. Nappula on kuitenkin hyvin tuttu ratkaisu jo takakonteista ja toimii ihan jees.

En ole kovin vakuuttunut, että tämä viiksettömyys on kovin järkevä veto. Mutta ehkä ajattelevat että muut seikat kompensoivat ja jos/kun Musk näihin omat näppinsä laittaa niin sillä varmasti mennään.
Itsekin olen vähän sitä koulukuntaa, että jos jatkuvasti käytössä olevaa toiminnallisuutta joutuu vilkaisemaan niin homma ei ole riittävän sujuvaa. Vielä kun se ei ole mikään kytke kerran ja unohda sitten tyylinen toiminto (kuten kaistallapidot, luistonestot yms..).

Noin yleisesti kiinnostaa menevätkö jatkossa kaikki muutkin mallit tähän samaan suunnitteluratkaisuun vai peruutellaanko jossain vaiheessa. Peruuttelua kun ei ole tapahtunut kuin yoke ratin kanssa niin kovinkaan todennäköistä en sitä näkisi.
 
Noin yleisesti kiinnostaa menevätkö jatkossa kaikki muutkin mallit tähän samaan suunnitteluratkaisuun vai peruutellaanko jossain vaiheessa. Peruuttelua kun ei ole tapahtunut kuin yoke ratin kanssa niin kovinkaan todennäköistä en sitä näkisi.
Aivan varmasti tulee viikset, parkkitutkat yms. takaisin jos myynti alkaa sakkaamaan niiden puuttumisen takia. Toki olisi hyvä jos kilpailijat saisi kirittyä Teslaa kiinni kaikessa muussa niin Teslalla ei olisi varaa tälläiseen touhuun, kun porukka ostaisikin kilpailijan tuotteen koska siinä on viikset ja parkkitutkat.
 
Aivan varmasti tulee viikset, parkkitutkat yms. takaisin jos myynti alkaa sakkaamaan niiden puuttumisen takia. Toki olisi hyvä jos kilpailijat saisi kirittyä Teslaa kiinni kaikessa muussa niin Teslalla ei olisi varaa tälläiseen touhuun, kun porukka ostaisikin kilpailijan tuotteen koska siinä on viikset ja parkkitutkat.
Kuten sanotkin tuote on Teslalla sen verran hyvä ja hinta "halpa", että menee riisuttuna kaupaksi lähes yhtä hyvin. Lisäksi ei pidä yliarvioida keskimääräistä autoilijaa, joista iso osa ei edes tiedä mikä on parkkitutka. Viiksien kohdalla voi jo varsinkin vanhemmalla väellä tulla tenkkapoo ja auto jäädä jopa kauppaan, kun homma ei koeajolla luonnistu.

Jenkkilässä sitten on eri juttu, kun ajetaan 100km suoraa tietä niin ihan sama, vaikka vilkut pitäisi laittaa päälle takakontista. Itsellä taasen jotta pääsen kodista yhtään mihinkään, niin pitää ajaa usean liikenneympyrän läpi, joista osa on kaksikaistaisia. Vaikka napit varmasti oppii, marraskuun säkkipimeässä sateessa kun pitää varoa mustissa liikkuvia jalankulkijoita ja muita autoja, niin en kaipaa vilkutukseen yhtään lisähaastetta.
 
Talvi kun varmaan kohta puskee päälle niin ajattelin että joku suoja CCS liittimelle olisi varmaan hyvä silloin kun lataa type kakkosella. Onko kokemuksia mikä 3D malli olisi hyvä? Thingiversessä ym on jotain malleja, mutta vähän ristiriitaisia kommentteja niistä.

Ei ole omaa tulostinta, muuten voisi vaan tulostella niin monta että osuu hyvä kohdalle, mutta täytyy käydä kirjastossa tekemässä niin ei jaksaisi kauhean montaa huonoa tulostella.
 
 
Saahan näitä valmiina joo, mutta ne maksaa ja kirjasto on tuossa vieressä ja tulostaminen ilmaista siellä ja mielelläni värkkäilen noiden 3d mallien kanssa(muutenkin koitan aina keksiä jotain tulostettavaa kun se on hauskaa puuhaa minusta)
 
Mulla olis tulostettuna Tesla-logolla, muutama vielä tuossa ylimääräisenä.
Edit: 3D-malli tämä, mutta hieman modattu jotta Type 2 mahtuu tuon kanssa:Printables. Lippaa siis pyöristetty hieman.
IMG_20230518_130258.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ilmeisesti pitäisi pikkuhiljaa tässä alkaa myös ABC asemien näkyä teslan laturilistauksessa. Näin ainakin Kempowerilla eilen totesivat, että siellä datassa on ollut jotain joka on sitten aiheuttanut Teslan päässä jotain bugia ettei nuo asemat ole tulleet näkyviin navigaattoriin.

Eilen ainakin tuolla discordin puolella joku olikin jo löytänyt yhden ABC aseman (:D) navin laturilistalta.
 
Saisi kyllä ne latausasemat tulla kuntoon sinne karttaan. On nimittäin aika perseestä nykyään navigoida akun lämmityksen takia johonkin toiselle asemalle, kun vakkari tykkää nykyään jarrutella niissä risteyksissä, joissa navigoinnin mukaan pitäisi kääntyä. Eli kun navigoi tahallaan väärään kohdepaikkaan, niin vakkarihan sitten jarruttelee kovinkin innokkaasti joka paikassa kun reitin mukaan pitäisi kääntyä toiseen suuntaan.
 
Ärsyttävä asia teslassa: Jo ensimmäisestä tesla koeajosta alkaen tähän päivään asti ainakin tuossa jalasjärven tienoilla nopeusrajoitus sekoilee. Siinä siis menee pitkän matkaa paikallisten pieni tie sivussa, missä on 40 rajoitus ja itse päätiellä (3-tie) 80 rajoitus. Auto kuitenkin jatkuvasti luulee myös tätä päätietä 40 alueeksi ja jos hetkellisesti tajuaakin että päätiellä ollaan, niin autopilot päällä tulee hetken päästä äkkijarrutus ja nopeuden tiputus alaspäin.
 
Saisi kyllä ne latausasemat tulla kuntoon sinne karttaan. On nimittäin aika perseestä nykyään navigoida akun lämmityksen takia johonkin toiselle asemalle, kun vakkari tykkää nykyään jarrutella niissä risteyksissä, joissa navigoinnin mukaan pitäisi kääntyä. Eli kun navigoi tahallaan väärään kohdepaikkaan, niin vakkarihan sitten jarruttelee kovinkin innokkaasti joka paikassa kun reitin mukaan pitäisi kääntyä toiseen suuntaan.
Jep mutta ilmeisesti ongelmaan olisi nyt tulossa fixaus. ABC Teivo tuolla tosiaan nyt näkyy (tosin ainakin vielä väärillä tehoilla)
navi.png
 
Jep mutta ilmeisesti ongelmaan olisi nyt tulossa fixaus. ABC Teivo tuolla tosiaan nyt näkyy (tosin ainakin vielä väärillä tehoilla)
Tuo Teivo löytyy sen vuoksi, että siellä on Rechargen pönttö. Näitä vastaavia on ollut pitkään, eli ei mitään edistystä tapahtunut varsinaisesti ABC:n osalta.

Edit. eiku katsoinkin väärää latausasemaa. Tuolla ei tosiaan ole Rechargea, eli on edistystä.
 
Tesla sais kans koodailla sinne laturilistaan (tai minne tahansa, vaikka ihan norminäkymään) manuaalisen akunlämmityksen, koska koodihommia enää pelkästään.
 
Tesla sais kans koodailla sinne laturilistaan (tai minne tahansa, vaikka ihan norminäkymään) manuaalisen akunlämmityksen, koska koodihommia enää pelkästään.
Jep. Tällaiset pitäisi olla, jotta olisi hyvä:
  • Akun lämmityksen käynnistys sekä manuaalisesti "ala lämmittämään nyt", sekä navigoinnissa "lämmitä akku valittuun kohteeseen"
  • Akun lämpötila näkyviin latausnäkymään joko ihan lämpötilana tai jollain järkevällä asteikolla
  • Näkyviin arvio maksimi lataustehosta sen hetkisellä akun lämmöllä ja akun varaustasolla
  • Lisäbonus: akkua ei lämmitetä tappiin asti, jos laturin teho on esim. 50kW. Vaan lämmitystä tehdään vain sen verran kuin tuo 50kW lataus tarvitsee.
Ei luulisi olevan kovin kummoisia ominaisuuksia toteuttaa
 
Jep. Tällaiset pitäisi olla, jotta olisi hyvä:
  • Akun lämmityksen käynnistys sekä manuaalisesti "ala lämmittämään nyt", sekä navigoinnissa "lämmitä akku valittuun kohteeseen"
  • Akun lämpötila näkyviin latausnäkymään joko ihan lämpötilana tai jollain järkevällä asteikolla
  • Näkyviin arvio maksimi lataustehosta sen hetkisellä akun lämmöllä ja akun varaustasolla
  • Lisäbonus: akkua ei lämmitetä tappiin asti, jos laturin teho on esim. 50kW. Vaan lämmitystä tehdään vain sen verran kuin tuo 50kW lataus tarvitsee.
Ei luulisi olevan kovin kummoisia ominaisuuksia toteuttaa

Minusta eka pointti noista olisi ihan hyvä, viimeisestä oli muistaakseni jokin väite joskus vuos sitten että tuo osaisi jo ottaa laturin tehon huomioon vaikkakin muutamia kommentteja nähnyt että lämmittää aina täpöllä. Itse en ole koittanut 50kW laureita pitkään aikaan niin hankala sanoa.
Loput enemmänkin extra infoa kiinnostuneille, akun lämpöä esmes satunnaisesti seuraan scan my teslalla mutta sekin vain jos sattuu olemaan sovellus auki kännykässä eli ei oikeastaan enää hirveästi kiinnosta. Ja max lataustehoarvio, en omalla kohdalla näe tuolle mitään oikeaa hyötyä vaikkakin kiinnostava tieto kuriositeettina. Ehkäpä joku sitä voi kuitenkin reitin suunnittelussa tms käyttää...
Epäilen että Teslan linja tuossa on, kuten monessa muussakin että auto päättää ja siihen on tyytyminen. Lieneekö sitten Teslan 'visio' siitä millainen tuo auton käyttökokemus pitäisi olla eli ei liikaa säätämistä esim latausta ajatellen. Ja jos enemmän haluaa niin S3XY buttonit ja commanderit yms paikkaa sitä puutetta.
No jospa tuo latureiden tilanne navissa nyt parantuu ABC pömpeleiden osalta, niitä kun alkaa olla jo aikalailla. Pääosin itse lataillut SC:llä reissulla, mutta kyllähän tuo lisää joustavuutta kun on enemmän vaihtoehtoja. Vielä kun navigaattori osais noita käyttää reitillä niin alkas olla jo hyvä
 
Jep. Tällaiset pitäisi olla, jotta olisi hyvä:
  • Akun lämmityksen käynnistys sekä manuaalisesti "ala lämmittämään nyt", sekä navigoinnissa "lämmitä akku valittuun kohteeseen"
  • Akun lämpötila näkyviin latausnäkymään joko ihan lämpötilana tai jollain järkevällä asteikolla
  • Näkyviin arvio maksimi lataustehosta sen hetkisellä akun lämmöllä ja akun varaustasolla
  • Lisäbonus: akkua ei lämmitetä tappiin asti, jos laturin teho on esim. 50kW. Vaan lämmitystä tehdään vain sen verran kuin tuo 50kW lataus tarvitsee.
Ei luulisi olevan kovin kummoisia ominaisuuksia toteuttaa
Ongelma ei liene tekninen vaan periaatteellinen. Eli halutaan vain automaattista kaikesta, ei mitään manuaalisäätöjä. Vaikka todellisuus tietenkin on se että automaattiset asiat eivät aina toimi, ainakaan ihan niinkuin itse haluaisi.
 
Onko muilla ollut Model Y:n ja hotspotin kanssa ongelmia?
Kun auto on ajon aikana yhdistettynä puhelimen hotspottiin ja nousen autosta ulos, ei Tesla sovellus saa yhteyttä autoon lainkaan (esim. lämmitystä ei saa päälle, vaan antaa käskylle timeoutin). Jos laitan autosta wifin offille ennen kun nousen autosta, toimii sovelluksen yhteys autoon normaalisti.
Versio on 32.9 ja ei ole premium connectia.
Tähän liittyen sain nyt ongelman osin ratkottua. Aiemmin oli taskerilla automaatio, joka kytki päälle hotspotin, kun auton BT yhdistyi ja hotspot pois päältä, kun BT-yhteys katkesi. Tämä aiheutti yllämainitun ongelman. Nyt laitoin 5min delayn hotspotin sammuttamiselle BT-yhteyden katkeamisen jälkeen ja homma toimii. Eli mikäli hotspotin sammuttaa samaan aikaan, kun poistuu autosta, ei auto yhdisty 4g-verkkoon ja jää offline tilaan. Näin ainakin mulla Model Y ja Oneplus 10 pro.
 
Tähän liittyen sain nyt ongelman osin ratkottua. Aiemmin oli taskerilla automaatio, joka kytki päälle hotspotin, kun auton BT yhdistyi ja hotspot pois päältä, kun BT-yhteys katkesi. Tämä aiheutti yllämainitun ongelman. Nyt laitoin 5min delayn hotspotin sammuttamiselle BT-yhteyden katkeamisen jälkeen ja homma toimii. Eli mikäli hotspotin sammuttaa samaan aikaan, kun poistuu autosta, ei auto yhdisty 4g-verkkoon ja jää offline tilaan. Näin ainakin mulla Model Y ja Oneplus 10 pro.
Automate softalla toimii ilman viivettä.
 
Miksette vain osta Premium connectivitya?
Itsekkin maksan sen 10€/kk niin ei tarvitse säätää hotspotin kanssa ja oikeastaan suurempi syy on spotify jonka tuolla rahalla saa. Kuuntelen kuitenkin vain autossa niin ei haittaa ettei Teslan spotify toimi muualla kun autossa. Sateliittikartat myös oikein mukava lisä.
 
Itsekkin maksan sen 10€/kk niin ei tarvitse säätää hotspotin kanssa ja oikeastaan suurempi syy on spotify jonka tuolla rahalla saa. Kuuntelen kuitenkin vain autossa niin ei haittaa ettei Teslan spotify toimi muualla kun autossa. Sateliittikartat myös oikein mukava lisä.

Ja ruuhkadata! Niillä on lukemattomat pullonkaulat vältetty.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 975
Viestejä
4 562 623
Jäsenet
75 068
Uusin jäsen
Simoko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom