Eli Puolastako? Parempiahan ne tekemään hommia kuin VAG/BMW/MB tehtailla olevat turkkilaiset.Saksan osalta ei siellä saksalaisia ole töissä vaan porukka tulee rajan takaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eli Puolastako? Parempiahan ne tekemään hommia kuin VAG/BMW/MB tehtailla olevat turkkilaiset.Saksan osalta ei siellä saksalaisia ole töissä vaan porukka tulee rajan takaa.
Eli Puolastako? Parempiahan ne tekemään hommia kuin VAG/BMW/MB tehtailla olevat turkkilaiset.
Siis mitä ehmettiä, herranen aika, onneksi Tege tietää että Teslan tehtailla on vain ei-saksalaisia. VAG/BMW/MB tehtaita pyörittää onneksi vain etnisesti puhdasveriset Germaanit.Siis mitä ihmettä? Tiedätkö oikeasti etniset jakaumat eri tehtailla ja sitten vielä eri etnisyyksien työtehokkuuden?
Joku raja tuossa fanittamisessakin pitäisi olla.
Ja muutenkin keskustelu lienee kaukana sivuraiteilla.
Model 3:sta ei saa tällä hetkellä pisteitä suosittelusta.Tuli tässä muuten mieleen, että jos joku teistä tai kavereistanne on tilaamassa uutta teslaa (model s, 3, y tai x) ja saisitte hänet käyttämään teslan refferal-linkkiäni oston yhteydessä, niin voisin kys. henkilölle maksaa 300e tästä hyvästä Saisin itse tuon vaadittavan 7500 kredittiä boostiin ja ei tarvitsisi näin ollen itseni maksaa tuosta täyttä hintaa. Voidaan sopia tarkemmin kuvioista yv:llä jos tämä jollekin sopii.
Siis mitä ehmettiä, herranen aika, onneksi Tege tietää että Teslan tehtailla on vain ei-saksalaisia. VAG/BMW/MB tehtaita pyörittää onneksi vain etnisesti puhdasveriset Germaanit.
Model 3:sta ei saa tällä hetkellä pisteitä suosittelusta.
Taitaa koskea vain P-Amerikkaa. Kuvassakin vanha model 3.Tällä hetkellä näyttää, että saisi. Ilmeisesti juuri muuttunut tämä, koska pari päivää sitten ei näyttänyt, että alennusta saisi.
Taitaa koskea vain P-Amerikkaa. Kuvassakin vanha model 3.
Kannattaa ohjata nuo kyselyt kaikkitietävälle Tegelle myös kun just tuossa kertoi ettei siellä Saksan tehtaalla saksalaiset työskenteleSiis mitä ihmettä? Tiedätkö oikeasti etniset jakaumat eri tehtailla ja sitten vielä eri etnisyyksien työtehokkuuden?
Joku raja tuossa fanittamisessakin pitäisi olla.
Ja muutenkin keskustelu lienee kaukana sivuraiteilla.
Kannattaa ohjata nuo kyselyt kaikkitietävälle Tegelle myös kun just tuossa kertoi ettei siellä Saksan tehtaalla saksalaiset työskentele
Nitinän puute on tietty askel parempaan sekin, mutta ei uudet Teslat ole mielestäni nitisseet ennenkään. Ne alkavat tulla esiin vasta siinä käytössä parin ekan vuoden aikana.
Eikö nuo muutenkin ole vähintään Level4 autonomia juttuja navigoida vaikeissa olosuhteissa ja ei edes level5 ei ole suositeltavaa mennä ääriolosuhteissa kuten ei ihmisenkään.
Mitäs se tutka auttaisi jos edessä ei aja kukaan? Ja jos ajaa autopilotti päällä (kaistallapitoavustin)Kyllähän se tutka toimii hyvin pimeässä sateessa autoissa joissa sellainen on. Kaistavahdit kannattaa vaan ottaa suosiolla pois.
Eikö nuo muutenkin ole vähintään Level4 autonomia juttuja navigoida vaikeissa olosuhteissa ja ei edes level5 ei ole suositeltavaa mennä ääriolosuhteissa kuten ei ihmisenkään.
Kyllä level5 on se viimeinen taso. Vai ymmärsinkö nyt jotain väärin? Tietääkseni edes level5 ei ole teoriassa kykenevä ääriolosuhteissa ajamiseen eli tilanteet kun on pilkkopimeä, tuiskuttaa lunta, tuulee 20m/s sivusta ja näyttää että tie liikkuu 20m/s sivulle vaikka suoraan mennää. Ainoastaan intuitio sanoo että aja suoraan, älä luota tuohon että tie katoaa vasemmalle. Ollaan varmaan kaikki koettu tuo keli kun posotettu pohjoiseen laskettelemaan ja stressitasot on tuossa tilanteessa vastaavat kuin olisit ukrainassa tykistökeskityksen keskellä juoksuhaudassa. Et tiedä selviätkö vai et...Sulla menee nyt levelit väärinpäin? Eiks ne kasva ylöspäin ja ylimmällä tasolla (5) auto ajaa täysin itse kunnes tulee game over.
Tietääkseni edes level5 ei ole teoriassa kykenevä ääriolosuhteissa ajamiseen eli tilanteet kun on pilkkopimeä, tuiskuttaa lunta, tuulee 20m/s sivusta ja näyttää että tie liikkuu 20m/s sivulle vaikka suoraan mennää
Joo, mutta tuossahan täytyy pitää ratista kiinni. En oikein näe ongelmaa, auto pitää itsensä tiellä ihan hyvin ja jos tulisi ongelmia niin kädet on ratilla ja jalka kaasun lähellä kuitenkin. Tuohan on vaan avustava systeemi.Vetääkö porukka oikeasti level2 adaptiivisella vakkarilla tuolla liikenteessä pimeällä ja sateella jossa ihan ”level5 tason” ihmisellä on välillä hankalaa että vittu kun ei näe mitään? Huhhuh sanon minä vaikka kaikenlainen tekniikka ja nämä autopilotit kiinnostaa.
Eikö nuo muutenkin ole vähintään Level4 autonomia juttuja navigoida vaikeissa olosuhteissa ja ei edes level5 ei ole suositeltavaa mennä ääriolosuhteissa kuten ei ihmisenkään.
Wikipedia sanoo että level5 ajaisi kaikissa tilanteisa missä ihminen ajaisi, mutta pistän spoileriin ja lopetan tämän threadin sotkemisen. Menee ehkä filosofisen pohdinnan puolelle jo.Määritelmällisesti lv5 ajaa itse kaikissa olosuhteissa, autoissa ei välttämättä ole edes välineitä manuaaliseen ajamiseen.
Aivan varmasti tulee viikset, parkkitutkat yms. takaisin jos myynti alkaa sakkaamaan niiden puuttumisen takia. Toki olisi hyvä jos kilpailijat saisi kirittyä Teslaa kiinni kaikessa muussa niin Teslalla ei olisi varaa tälläiseen touhuun, kun porukka ostaisikin kilpailijan tuotteen koska siinä on viikset ja parkkitutkat.Noin yleisesti kiinnostaa menevätkö jatkossa kaikki muutkin mallit tähän samaan suunnitteluratkaisuun vai peruutellaanko jossain vaiheessa. Peruuttelua kun ei ole tapahtunut kuin yoke ratin kanssa niin kovinkaan todennäköistä en sitä näkisi.
Kuten sanotkin tuote on Teslalla sen verran hyvä ja hinta "halpa", että menee riisuttuna kaupaksi lähes yhtä hyvin. Lisäksi ei pidä yliarvioida keskimääräistä autoilijaa, joista iso osa ei edes tiedä mikä on parkkitutka. Viiksien kohdalla voi jo varsinkin vanhemmalla väellä tulla tenkkapoo ja auto jäädä jopa kauppaan, kun homma ei koeajolla luonnistu.Aivan varmasti tulee viikset, parkkitutkat yms. takaisin jos myynti alkaa sakkaamaan niiden puuttumisen takia. Toki olisi hyvä jos kilpailijat saisi kirittyä Teslaa kiinni kaikessa muussa niin Teslalla ei olisi varaa tälläiseen touhuun, kun porukka ostaisikin kilpailijan tuotteen koska siinä on viikset ja parkkitutkat.
Saahan näitä valmiina joo, mutta ne maksaa ja kirjasto on tuossa vieressä ja tulostaminen ilmaista siellä ja mielelläni värkkäilen noiden 3d mallien kanssa(muutenkin koitan aina keksiä jotain tulostettavaa kun se on hauskaa puuhaa minusta)Latauspistokkeen suojahuppu
Latauspistokkeen vedenpitävä suojahuppu. Suojaa pölyltä, lumelta, jäältä, vedeltä jne. Toimii erityisesti talvella latausluukun lumisuojana. Kestävä suoja, joka istuu hyvin paikoilleen magneetin ansiosta.www.vempele.fi
Jep mutta ilmeisesti ongelmaan olisi nyt tulossa fixaus. ABC Teivo tuolla tosiaan nyt näkyy (tosin ainakin vielä väärillä tehoilla)Saisi kyllä ne latausasemat tulla kuntoon sinne karttaan. On nimittäin aika perseestä nykyään navigoida akun lämmityksen takia johonkin toiselle asemalle, kun vakkari tykkää nykyään jarrutella niissä risteyksissä, joissa navigoinnin mukaan pitäisi kääntyä. Eli kun navigoi tahallaan väärään kohdepaikkaan, niin vakkarihan sitten jarruttelee kovinkin innokkaasti joka paikassa kun reitin mukaan pitäisi kääntyä toiseen suuntaan.
Tuo Teivo löytyy sen vuoksi, että siellä on Rechargen pönttö. Näitä vastaavia on ollut pitkään, eli ei mitään edistystä tapahtunut varsinaisesti ABC:n osalta.Jep mutta ilmeisesti ongelmaan olisi nyt tulossa fixaus. ABC Teivo tuolla tosiaan nyt näkyy (tosin ainakin vielä väärillä tehoilla)
Jep. Tällaiset pitäisi olla, jotta olisi hyvä:Tesla sais kans koodailla sinne laturilistaan (tai minne tahansa, vaikka ihan norminäkymään) manuaalisen akunlämmityksen, koska koodihommia enää pelkästään.
Jep. Tällaiset pitäisi olla, jotta olisi hyvä:
Ei luulisi olevan kovin kummoisia ominaisuuksia toteuttaa
- Akun lämmityksen käynnistys sekä manuaalisesti "ala lämmittämään nyt", sekä navigoinnissa "lämmitä akku valittuun kohteeseen"
- Akun lämpötila näkyviin latausnäkymään joko ihan lämpötilana tai jollain järkevällä asteikolla
- Näkyviin arvio maksimi lataustehosta sen hetkisellä akun lämmöllä ja akun varaustasolla
- Lisäbonus: akkua ei lämmitetä tappiin asti, jos laturin teho on esim. 50kW. Vaan lämmitystä tehdään vain sen verran kuin tuo 50kW lataus tarvitsee.
Ongelma ei liene tekninen vaan periaatteellinen. Eli halutaan vain automaattista kaikesta, ei mitään manuaalisäätöjä. Vaikka todellisuus tietenkin on se että automaattiset asiat eivät aina toimi, ainakaan ihan niinkuin itse haluaisi.Jep. Tällaiset pitäisi olla, jotta olisi hyvä:
Ei luulisi olevan kovin kummoisia ominaisuuksia toteuttaa
- Akun lämmityksen käynnistys sekä manuaalisesti "ala lämmittämään nyt", sekä navigoinnissa "lämmitä akku valittuun kohteeseen"
- Akun lämpötila näkyviin latausnäkymään joko ihan lämpötilana tai jollain järkevällä asteikolla
- Näkyviin arvio maksimi lataustehosta sen hetkisellä akun lämmöllä ja akun varaustasolla
- Lisäbonus: akkua ei lämmitetä tappiin asti, jos laturin teho on esim. 50kW. Vaan lämmitystä tehdään vain sen verran kuin tuo 50kW lataus tarvitsee.
Tähän liittyen sain nyt ongelman osin ratkottua. Aiemmin oli taskerilla automaatio, joka kytki päälle hotspotin, kun auton BT yhdistyi ja hotspot pois päältä, kun BT-yhteys katkesi. Tämä aiheutti yllämainitun ongelman. Nyt laitoin 5min delayn hotspotin sammuttamiselle BT-yhteyden katkeamisen jälkeen ja homma toimii. Eli mikäli hotspotin sammuttaa samaan aikaan, kun poistuu autosta, ei auto yhdisty 4g-verkkoon ja jää offline tilaan. Näin ainakin mulla Model Y ja Oneplus 10 pro.Onko muilla ollut Model Y:n ja hotspotin kanssa ongelmia?
Kun auto on ajon aikana yhdistettynä puhelimen hotspottiin ja nousen autosta ulos, ei Tesla sovellus saa yhteyttä autoon lainkaan (esim. lämmitystä ei saa päälle, vaan antaa käskylle timeoutin). Jos laitan autosta wifin offille ennen kun nousen autosta, toimii sovelluksen yhteys autoon normaalisti.
Versio on 32.9 ja ei ole premium connectia.
Automate softalla toimii ilman viivettä.Tähän liittyen sain nyt ongelman osin ratkottua. Aiemmin oli taskerilla automaatio, joka kytki päälle hotspotin, kun auton BT yhdistyi ja hotspot pois päältä, kun BT-yhteys katkesi. Tämä aiheutti yllämainitun ongelman. Nyt laitoin 5min delayn hotspotin sammuttamiselle BT-yhteyden katkeamisen jälkeen ja homma toimii. Eli mikäli hotspotin sammuttaa samaan aikaan, kun poistuu autosta, ei auto yhdisty 4g-verkkoon ja jää offline tilaan. Näin ainakin mulla Model Y ja Oneplus 10 pro.
Itsekkin maksan sen 10€/kk niin ei tarvitse säätää hotspotin kanssa ja oikeastaan suurempi syy on spotify jonka tuolla rahalla saa. Kuuntelen kuitenkin vain autossa niin ei haittaa ettei Teslan spotify toimi muualla kun autossa. Sateliittikartat myös oikein mukava lisä.Miksette vain osta Premium connectivitya?
Itsekkin maksan sen 10€/kk niin ei tarvitse säätää hotspotin kanssa ja oikeastaan suurempi syy on spotify jonka tuolla rahalla saa. Kuuntelen kuitenkin vain autossa niin ei haittaa ettei Teslan spotify toimi muualla kun autossa. Sateliittikartat myös oikein mukava lisä.