Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Minusta on rasittavaa tuo joidenkin jatkuva mustan valkoiseksi muuttaminen. Sinä, ja moni muukin täällä, kritisoi tiettyjä juttuja. Sitten on tämä fandom, jonka mielestä kaikki toimii kuin suunniteltu. Ja jos ei toimi, niin syy on käyttäjässä. Ja jossei käyttäjässä niin ei niitä vikoja ole kuin yhdellä tuhannesta. Joka sekin varmaan käytti väärin sitä autoa.

edit. Siis minusta on täysin käsittämätöntä että uuteen (50k+) autoon pitää ostaa jotain kolmannen osapuolen nappuloita, purkaa tiivisteitä ja liimailla niitä nappuloita johonkin rattiin tai kojelautaan. Kaikki tämä autoon jonka sisusta on ämpärimuovia ja joku halvin tft-näyttö ruuvattu keskipaneeliin.
Se on sitä halpuutusta, ja jotkut hurraa edistystä.
Siinähän rasittaa. Mitään esimerkkejä et noista antanut, joten täysi nollapostaus ja taas on yksi Volvomies ihmettelemässä Tesla-ketjussa kuinka on käsittämätöntä. Näkyykö Volvo-ketjussa Tesla-omistaja paljonkin ihmettelemässä Volvon sielunelämää mutu-tuntumalta? Ai ei?
 
Siinähän rasittaa. Mitään esimerkkejä et noista antanut, joten täysi nollapostaus ja taas on yksi Volvomies ihmettelemässä Tesla-ketjussa kuinka on käsittämätöntä. Näkyykö Volvo-ketjussa Tesla-omistaja paljonkin ihmettelemässä Volvon sielunelämää mutu-tuntumalta? Ai ei?
Jos autofoorumeilla olet joskus käynnyt, kuten oletan, niin kyllä rehellisyyden nimissä jokaisella merkkifoorumeilla on naapurileirin porukaa ilkkumassa ja ihmettelemässä. Ihan normaalia touhua foorumeilla. Joillakin merkeillä on enemmän hämmästeltävää kuin toisilla. Jos asiat ovat pääsääntöisesti ovat hyvin, niin vaikea siitä on hirvesti vääntöä saada aikaiseksi. Suurin poru tule aina kun joku tekee jotain toisin tai joku muuttuu. Paskennoksia osaavat muutkin tehdä kuin Tesla. Tosin aika usein kansan tahto menee lopulta läpi ja asiat palaavat vähin äänin ennalleen.

Ja mitä näihin aftermarket virityksiin tulee, niin jokaiselle merkille niitäkin on. Jotkut hommaa ja jotkut ei.
 
Ei Teslan sisätilojen materiaaleissa ole mielestäni mitään isompaa vikaa. Vastaavaa tasoa kuin oman korealaisen plugarin mutta parempaa kuin suurimmassa osassa sähkiksistä. No, ehkä takapenkki on huonompi kuin omassa ja todennäköisesti etupenkit refreshissä hivenen paremmat, tosin kun ovat ottaneet säädettävän lannetuen pois niin todennäköisesti sekin on huonompi (ainakin itsellä selkä tykkää tuosta). Mutta tuon testaaminen vaatisi vähän enemmän kilometrejä kuin itsellä Teslasta on.

Sisätilojen tilan tuntu varmasti avarampi ja valoisempi Teslassa varsinkin takana ihan jo materiaalin värien takia ja kattoikkunan takia muutenkin.

Noin yleisesti matkantekoon arvostaisin omalla ajoprofiililla enemmän Audimaista latauskäyrää, kun pysähdykset tuppaavat olemaan sen tyylisiä että lataus saisi mennä paljon ylemmäksi kovempaa tahtia kun ei sinne pohjaprosenteille tulisi todennäköisesti juuri koskaan mentyä. Toki ajoprofiilia jonkin verran pystyisi varmasti säätämään autoon sopivaksi, joten eiköhän tuokin menisi.
 
Viimeksi muokattu:
Minusta tässä ketjussa ei ole mitään selkeää 'mustan valkoiseksi muuttamista' ollut, mutta lienenkö sitten Tesla-lasien takaa maailmaa katsova... vaikka autosta varmaan suurin osa tykkää niin kyllä noita huonojakin puolia tuodaan esille ja parannuksia toivotaan. Noh itse en ole autoilua 'harrastanut' kun nyt vasta Teslan laitoin jälkeen ja kieltämättä ihmetellyt tätä joittenkin tyhjänpäiväistä v*ttuilua. Kyllä kritisoida saa, mutta kun viestin pohjavire on 'ku se Tesla nyt on vaan niin paska eihän se voi edes olla hyvä mistään kohtaa' niin ihmettelen että onko kuinka syvällä tunteissa Tesla loppupeleissään. Itse tykkään autosta kun minulle tuo sopii puutteineen, parannuksia saa tulla ja Highland ainakin osittain menossa hyvään suntaan.
 
Jokainen tavallaan, mutta ei tule mieleen toista automerkkiä joista otetaan muoveja irti, listoja irti, kumeja irti vain jotta saisi pois päältä tuulilasinpyyhkijät ettei kuivaa lasia aurinkoisessa kelissä pyyhi. Ja tämä tehdään tottakai omalla lisärahalla. Teslassa on paljon hyvää, mutta nämä perustason mokat ovat jotain aika ihmeellisiä ja niihin suhtaudutaan vähän sillai "non mutta ei tää paha ole". Sit aftermarkettina tungetaan jotain bluetoothnappia liimateipillä sinne ja tänne ja revitään iloa twitterissä että auto seisoo viikon parkkiksella ja sen jälkeen sillä pystyy vielä ajamaan.
 
Jokainen tavallaan, mutta ei tule mieleen toista automerkkiä joista otetaan muoveja irti, listoja irti, kumeja irti vain jotta saisi pois päältä tuulilasinpyyhkijät ettei kuivaa lasia aurinkoisessa kelissä pyyhi. Ja tämä tehdään tottakai omalla lisärahalla. Teslassa on paljon hyvää, mutta nämä perustason mokat ovat jotain aika ihmeellisiä ja niihin suhtaudutaan vähän sillai "non mutta ei tää paha ole". Sit aftermarkettina tungetaan jotain bluetoothnappia liimateipillä sinne ja tänne ja revitään iloa twitterissä että auto seisoo viikon parkkiksella ja sen jälkeen sillä pystyy vielä ajamaan.
Customointi-into voi kertoa myös siitä että autosta pidetään muuten niin paljon että siihen ollaan valmiita tekemään parannuksia. Ainahan autoja ollaan tuunailtu, varsinkin niitä joista pidetään ja jotka herättää tunteita. Onhan sekin porukka joka raksii kymppitonnilla lisävarusteita saksalaiseensa ja tässä ei ole mitään kritisoitavaa :D
 
Customointi-into voi kertoa myös siitä että autosta pidetään muuten niin paljon että siihen ollaan valmiita tekemään parannuksia. Ainahan autoja ollaan tuunailtu, varsinkin niitä joista pidetään ja jotka herättää tunteita. Onhan sekin porukka joka raksii kymppitonnilla lisävarusteita saksalaiseensa ja tässä ei ole mitään kritisoitavaa :D
Tehdaslisävarusteet ovat siis sama asia, kuin tehdasuuden auton muoviosien purkaminen, jotta pyyhkijät toimii. En nyt ihan näe näissä kahdessa asiassa yhtymäkohtia, koska toisessa saat mitä haluat pitkästä katalogilistassa ja toisessa sinä saat perustoiminnallisuuden joka on ollut vuosikymmeniä olemassa jo Neuvostoliiton Ladassakin. Tuunaus ja muu on asia erikseen, mutta perusominaisuuksien lisäystä en itse ainakaan tuunaukseksi laske.
 
Ylipäätään tuulikuuma ikuisuusaihe on tehdasvaruste vs afternarket varuste. Aina hirveä vääntö näiden koulukuntien välillä.

Onhan sekin porukka joka raksii kymppitonnilla lisävarusteita saksalaiseensa ja tässä ei ole mitään kritisoitavaa
No jaa, kyllä tätäkin ihmetellään hyvin usein että ei mitään järkeä. Investointi joka ei näy jälleenmyyntihinnassa kuin nimellisenä lisänä. Tyhmää ostaa tehdaslisävarusteita ja maksaa itsensä kipeäksi.
Tyhmyys loppu tässä yleensä siihen, kun vastaan että eikö ole mukavaan kun sinä (seuraava omistaja) saat varusteet pilkkahintaan ostaessasi tämän. :)
 
Teslassa on paljon hyvää, mutta nämä perustason mokat ovat jotain aika ihmeellisiä ja niihin suhtaudutaan vähän sillai "non mutta ei tää paha ole".
Voisiko tähän suhtautumiseen olla syinä:
1) osa perustason ongelmista ei esiinny kaikissa Tesloissa, jolloin ko. Teslojen omistajat eivät koe asiaa ongelmana.
2) Osa ei koe niitä isoina ongelmina, ihmiset ovat erilaisia.
3) Osa näkee positiiviset asiat niin paljon parempina, että vaaka kääntyy plussalle.

Esim. minulla pyyhkijät eivät todellakaan tee ylimääräisiä pyyhkäisyjä, mieluummin liian vähän. Kerran se ei minulla ole ongelma, niin en sitä huuda ja vouhkaa. Toisaalta, vision ansaitsisi minusta enemmän sormen heristystä Suomen olosuhteissa. Ei näillä loskakeleillä toimi alkuunkaan.
Tyhmää ostaa tehdaslisävarusteita ja maksaa itsensä kipeäksi.
Tyhmyys loppu tässä yleensä siihen, kun vastaan että eikö ole mukavaan kun sinä (seuraava omistaja) saat varusteet pilkkahintaan ostaessasi tämän. :)
Taitaa sama analogia päteä Teslan hinnanalennuksiin.
 
1) osa perustason ongelmista ei esiinny kaikissa Tesloissa, jolloin ko. Teslojen omistajat eivät koe asiaa ongelmana.
2) Osa ei koe niitä isoina ongelmina, ihmiset ovat erilaisia.
3) Osa näkee positiiviset asiat niin paljon parempina, että vaaka kääntyy plussalle.

Hyvin mahdollista. Itseäni ei haitannut Model 3:ssa mikään yksittäinen pieni heikko asia ja toimiessaan kesäsäällä se oli oikein kiva ja mukava auto. Mutta kun jokin perustoiminnallisuus on arpaperiaatteella toimivaa, se rupeaa nyppimään ihan eri tavalla. Mulle on esim. se ja sama et valitaanko ajosuunta kosketusnäytöltä vai, sitä tarttee kaks kertaa ajon aikana. Mutta sadesäällä pyyhkijät on sellainen asia, jota on vaikeaa olla huomaamatta. Mielestäni Tesla on kirittänyt oikein hyvin vanhoja valmistajia ja monessa asiassa on vieläkin omalla tasollaan ja se on tehnyt koko autoteollisuudelle selkeästi enemmän hyvää, kuin yksikään muu autoteollinen asia viimeiseen 20 vuoteen.
 
No on kyllä aika kovaa tekstiä heidän touhuistaan . En yhtään ihmettele että AY liike on ottanut Teslan hampaisiinsa.
Jos sama meininki autotehtaalla niin, en yhtään ihmettele että välillä asiat vähän sinnepäin.
 
Jos on vähänkään mitään vaativampaa retrofittausta tehnyt "vanhoihin merkkeihin" niin tietää miten suljettuja ne systeemit on ja tavan tallaajalle käytännössä mahdotonta/todella haastavaa kiertää component protectioneja tai sitten joutuu vaihtamaan todella isosti ja kalliilla monia osia. Näin ollen onhan se nyt ihan luonollisesta, että jos nyt on tullut automerkki, jolla pääset väylän kautta suoraan kiinni näihin lisätoiminallisuuksiin (esim natiivisti integroituva näyttö takapenkille, tai mikä tahansa lisänappi) ja asentaminen kestää 20 minuuttia ja onnistuu jokaiselta niin miksei sitä laajempi yleisö hehkuttaisi?

Perinteisten merkkien foorumeilla on kourallinen tyyppejä, ketkä jaksaa tuota vääntää niin jopas on kumma juttu jos ei porina pintaudu täällä valtavirtafoormeilla. Eikait tämän järkeily nyt niin rakettitiedettä ole? Ja eikö se ole parempi, että jokainen saa tehdä autolleen mitä haluaa ja nyt on aidosti mahdollisuus siihen.
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille! :)
laitatteko vaikka oman auton merkin/mallin aina sitten kommentin perään, niin saadaan me Tesla-kuskit sitten takaisinpäin antaa vähän palautetta, kuinka mielestämme ajokkinne on jollain keksityllä tavalla huono.
Tuo Y on oikeasti varsin hyvä perhe-kuljetin jos siihen on varaa - käyttö on edullista - get over it.

edit, multasäkkejä meni helposti yli 20 kyytiin eikä perä edes juuri laskenut.
Ja kaikki on täydellistä ja mitään ei voisi paremmin tehdä?

Kuten vaikka:
- parkkitutkat
- adaptiivinen vakkari vähemmillä haamuilla tai pois tippumisilla kun aurinko sattuu paistamaan
- automaattipyyhkimien toiminta, joo toimii aina joskus ihan kivasti
- UI:n sekavuus ja AA+Carplay tuki
- kaikkien viiksien poistelut
- jne.

Joo, käyttö on edullista ja pääsee hyvin paikasta A paikkaan B, ja muitakin ok puolia autossa on, mutta kaukana täydellisestä se on.

Ja tämä nyt ei tarkoita etteikö muissakin merkeissä olisi asioita joita voisi tehdä paremmin. Mutta tietenkin voidaan jatkossa keskustella vaan niistä hyvistä asioista ja hehkuttaa kuinka kaikki on niin ihanaa joka asian kohdalla, niin ei kenellekkään tule pahamieli jonkun sanomisista.

Niin ja ainiin, ajan Model S:llä, mitä palautetta huonoista asioista haluaisit antaa?
 
No on kyllä aika kovaa tekstiä heidän touhuistaan . En yhtään ihmettele että AY liike on ottanut Teslan hampaisiinsa.
Jos sama meininki autotehtaalla niin, en yhtään ihmettele että välillä asiat vähän sinnepäin.
Sotii vähän vastaan aikaisempaa uutisointia, että kaikki on hyvin ja palkka hyvä. Taisi tulla se haastattelua joltain ylemmältä.
 
Jos on vähänkään mitään vaativampaa retrofittausta tehnyt "vanhoihin merkkeihin" niin tietää miten suljettuja ne systeemit on ja tavan tallaajalle käytännössä mahdotonta/todella haastavaa kiertää component protectioneja tai sitten joutuu vaihtamaan todella isosti ja kalliilla monia osia. Näin ollen onhan se nyt ihan luonollisesta, että jos nyt on tullut automerkki, jolla pääset väylän kautta suoraan kiinni näihin lisätoiminallisuuksiin (esim natiivisti integroituva näyttö takapenkille, tai mikä tahansa lisänappi) ja asentaminen kestää 20 minuuttia ja onnistuu jokaiselta niin miksei sitä laajempi yleisö hehkuttaisi?
Onhan noissa "vanhoissa merkeissä" ollut mahdoista saada/vapauttaa lukituksesta uusia ominaisuuksia OBD portin kautta jo ikuisuuksia. Hyvä esimerkki on Kufatec. Saa retrofitattua orkkis kamaa autoon jälkikäteen. Helpoimmillaan niin että Coding dongle OBD portiin ja zap...uusi ominaisuus on autossa. Totta kai tässäkin on rajoituksensa, mutta aika monta juttua on mahdollisuus ihan itse tehdä, ihan samaan tapaan kuin nuo Teslan retrofit napit. Muutamat jutut itsekin on tullut tuolta hankittua ja askarreltua autoon.
 
Onhan noissa "vanhoissa merkeissä" ollut mahdoista saada/vapauttaa lukituksesta uusia ominaisuuksia OBD portin kautta jo ikuisuuksia. Hyvä esimerkki on Kufatec. Saa retrofitattua orkkis kamaa autoon jälkikäteen. Helpoimmillaan niin että Coding dongle OBD portiin ja zap...uusi ominaisuus on autossa. Totta kai tässäkin on rajoituksensa, mutta aika monta juttua on mahdollisuus ihan itse tehdä, ihan samaan tapaan kuin nuo Teslan retrofit napit. Muutamat jutut itsekin on tullut tuolta hankittua ja askarreltua autoon.

No nämä on nimenomaan tiettyjä ominaisuuksia jotka ovat autossa jo olemassa, mutta tavalla tai toisella lukittuja tai piilossa. Mutta vain esimerkkinä takapenkille jälkiasenteisena täysin auton ohjausjärjestelmään integroituvan näytön asennus tuskin on perinnemerkeillä 100e homma. Tai kuinka monelle perus tallaajalle nousee some-feediin tai youtubeen suosituksia vaikka noista Kufateceistä? Asiat pitää eurojen lisäksi suhteuttaa myös ihmisten tietoisuuden ja näkyvyyden kanssa.

Itse koen että esim VAG-skenessä obdeleven hyvänä tuotteistuksena madalsi tällaista "modaus" kynnystä aika merkittävästi, mutta todella harrastajien piiriin sekin jäi.
 
Onhan tuolla kaikennäköistä peruutuskameroista lähtien, että vähän hassua lokeroita tuota jotenkin erilailla kuin Teslatavaraa. Noita hintoja kun katselee niin lähinnä tulee sellainen olo, että Bluetoothnappulat ovat Teslaan yllättävänkin kalliit (mutta vastapainona tavan tallaajalle helppoasenteisia). Tietty aika pitkälle ostajistahan se on kiinni kuinka paljon siihen kolmannen osapuolen tavaraan halutaan panostaa ja minkälaisia hintoja siitä voidaan pyytää.

Saapas nähdä koska niitä viiksiä tulee Teslaan saataville ja mikä niiden viive on. Tuossa kohtaa kun sillä alkaa olla jo oikeaa merkitystä verrattuna vakkareihin yms.

Näkyvyydestä sen verran, että jotain jenkkitubekanavia on vakiona kaikki silmät ja korvat täynnä suositusten perusteella että tuo on mielestäni vähän vinoutunut näkökulma mikä kiinnostaa.

Mielestäni muutenkin näille kolmannen osapuolten tavaralle on ehkä jenkeissä historiallisesti enemmän markkinoitakin, joten siinä mielessä aika loogista että niitä saa teslaankin. Esim. Fordin pickupit ovat sellaisia mihin saa vaikka ja mitä ja koska autoja myydään paljon niin tavarallekin löytyy markkinaa.
 
Ja kaikki on täydellistä ja mitään ei voisi paremmin tehdä?

Kuten vaikka:
- parkkitutkat
- adaptiivinen vakkari vähemmillä haamuilla tai pois tippumisilla kun aurinko sattuu paistamaan
- automaattipyyhkimien toiminta, joo toimii aina joskus ihan kivasti
- UI:n sekavuus ja AA+Carplay tuki
- kaikkien viiksien poistelut
- jne.

Joo, käyttö on edullista ja pääsee hyvin paikasta A paikkaan B, ja muitakin ok puolia autossa on, mutta kaukana täydellisestä se on.

Ja tämä nyt ei tarkoita etteikö muissakin merkeissä olisi asioita joita voisi tehdä paremmin. Mutta tietenkin voidaan jatkossa keskustella vaan niistä hyvistä asioista ja hehkuttaa kuinka kaikki on niin ihanaa joka asian kohdalla, niin ei kenellekkään tule pahamieli jonkun sanomisista.

Niin ja ainiin, ajan Model S:llä, mitä palautetta huonoista asioista haluaisit antaa?

Toivoisin vaan, että te ns. listamiehet (viikset, tutkat, pyyhkimet EI TOIMI!!1111) lukisitte edes aina viime sivun, niin huomaisitte, että se teidän EI TOIMI!1111 lista on jo laitettu ihan juuri hetki sitten monta monta kertaa. Tämä lista on joka sivulla. Joka kerta siitä ollaan niin tyrmistyneitä. Katso vaikka viimeiset 20 sivua tätä keskustelua, niin pääset mässäilemään tuon listan sisällöllä ja näet kaikkien vastauksen tuohon listaan. Ei tässä ketjussa oikein muuta olekaan, kun tuo lista joka sivulla ja Volvomiehet sitä kommentoimassa, aina joka kerta. Samat naamat. Samaa asiaa, joka päivä.
 
Mun mielestä oli todella positiivista että joku loi tuon ”Tesla Y- mallikeskustelu”ketjun, vaikka sekin alkuun herätti parranpärinää. Mielestäni siellä keskustelu on pysynyt varsin asiallisena ja rakentavana myös puutteiden ja ongelmallisuuksien osalta. Tää yleislanka on kieltämättä enemmän tällainen jossa keskustelu karkaa tunnepitoiseksi hirveän nopeasti. Eikä siinä mitään, se on parempi että varaventtiili löytyy.
 
Toivoisin vaan, että te ns. listamiehet (viikset, tutkat, pyyhkimet EI TOIMI!!1111) lukisitte edes aina viime sivun, niin huomaisitte, että se teidän EI TOIMI!1111 lista on jo laitettu ihan juuri hetki sitten monta monta kertaa. Tämä lista on joka sivulla. Joka kerta siitä ollaan niin tyrmistyneitä. Katso vaikka viimeiset 20 sivua tätä keskustelua, niin pääset mässäilemään tuon listan sisällöllä ja näet kaikkien vastauksen tuohon listaan. Ei tässä ketjussa oikein muuta olekaan, kun tuo lista joka sivulla ja Volvomiehet sitä kommentoimassa, aina joka kerta. Samat naamat. Samaa asiaa, joka päivä.
Varmaan jatkuu kunnes tesla korjaa viat.
 
Mun mielestä oli todella positiivista että joku loi tuon ”Tesla Y- mallikeskustelu”ketjun, vaikka sekin alkuun herätti parranpärinää. Mielestäni siellä keskustelu on pysynyt varsin asiallisena ja rakentavana myös puutteiden ja ongelmallisuuksien osalta. Tää yleislanka on kieltämättä enemmän tällainen jossa keskustelu karkaa tunnepitoiseksi hirveän nopeasti. Eikä siinä mitään, se on parempi että varaventtiili löytyy.

Kolmosellekin voisi perustaa oman ketjun josta voisi saada jotain järjellistä infoa. Tämä sontaketju on käyttökelvoton tiettyjen nimimerkkien loputtoman ulinan vuoksi.
 
Ja kaikki on täydellistä ja mitään ei voisi paremmin tehdä?

Kuten vaikka:
- parkkitutkat
- adaptiivinen vakkari vähemmillä haamuilla tai pois tippumisilla kun aurinko sattuu paistamaan
- automaattipyyhkimien toiminta, joo toimii aina joskus ihan kivasti
- UI:n sekavuus ja AA+Carplay tuki
- kaikkien viiksien poistelut
- jne.

Joo, käyttö on edullista ja pääsee hyvin paikasta A paikkaan B, ja muitakin ok puolia autossa on, mutta kaukana täydellisestä se on.

Ja tämä nyt ei tarkoita etteikö muissakin merkeissä olisi asioita joita voisi tehdä paremmin. Mutta tietenkin voidaan jatkossa keskustella vaan niistä hyvistä asioista ja hehkuttaa kuinka kaikki on niin ihanaa joka asian kohdalla, niin ei kenellekkään tule pahamieli jonkun sanomisista.

Niin ja ainiin, ajan Model S:llä, mitä palautetta huonoista asioista haluaisit antaa?
Varmaan pointti että aivan turha joka päivä on tuutata samaa laulua tänne? Kaikkien tiedossa on jo nuo teslan heikkoudet mutta pitääkö ne tänne joka päivä uudestaan kertoa? Toistetaanko esim. ID3 palstoilla huonoa päivitystukea, lagaavaa käyttöliittymää, akunlämmityksen puutetta jne? Tai BMW palstoilla kun i4 ei ole frunkkia, kardaanitunneli löytyy jne?
 
Toivoisin vaan, että te ns. listamiehet (viikset, tutkat, pyyhkimet EI TOIMI!!1111) lukisitte edes aina viime sivun, niin huomaisitte, että se teidän EI TOIMI!1111 lista on jo laitettu ihan juuri hetki sitten monta monta kertaa. Tämä lista on joka sivulla. Joka kerta siitä ollaan niin tyrmistyneitä. Katso vaikka viimeiset 20 sivua tätä keskustelua, niin pääset mässäilemään tuon listan sisällöllä ja näet kaikkien vastauksen tuohon listaan. Ei tässä ketjussa oikein muuta olekaan, kun tuo lista joka sivulla ja Volvomiehet sitä kommentoimassa, aina joka kerta. Samat naamat. Samaa asiaa, joka päivä.
Tuntuu siitä kieltämättä jotkut tyrmistyvän ja menevän tunteisiin.
Varmaan pointti että aivan turha joka päivä on tuutata samaa laulua tänne? Kaikkien tiedossa on jo nuo teslan heikkoudet mutta pitääkö ne tänne joka päivä uudestaan kertoa? Toistetaanko esim. ID3 palstoilla huonoa päivitystukea, lagaavaa käyttöliittymää, akunlämmityksen puutetta jne? Tai BMW palstoilla kun i4 ei ole frunkkia, kardaanitunneli löytyy jne?
Täytyykö joka päivä uudelleen hehkuttaa kuinka täydellinen ja paras Tesla on?

Sinä varmaan osaat kertoa jos siellä hengailet? Itse en ole niistä ensimmäistäkään ketjua lukenut koska en omista eivätkä kyseiset mallit kiinnosta, eikä ne kyllä Tesla ketjuun muutenkaan kuulu.
 
Jos boostin tarve liittyy lähinnä näyttäytymiseen, näyttämiseen ja muiden autojen liikennevaloissa taakse jättämiseen "jos on tarve" niin ei varmaan kannata yrittää enempää perustella hankintaa ja selittää mustaa valkoiseksi.

Lisäksi kannattaa ehkä harrastaa itsereflektiota senkin osalta, että onko tuollainen toiminta tieliikenteessä yleensäkään järkevää, jos ei nyt edes oteta kantaa sen laillisuuteen tai laittomuuteen.

Lähde kokeilemaan radalle sitä Teslaa jos haluat ajaa sillä kovaa ja mieti sitten olisiko sille parille tonnille joku järkevämpi sijoituskohde.

Nyt päivä ajeltu tuolla boostilla. Tehoon tottui jo. Jossain määrin pidän tuota tehonlisäystä turhana, vaikka kiva tosiaan ajatella, että nyt on kaikki auton tehot käytössä, mitä laillisesti saa. Tuolla 1800 eurolla tosin voisin vaikka ostaa uuden peilikaapin ja altaan kylpyhuoneeseen, joka sekin näkyisi enemmän, kuin lisätyt tehot autossa. En oikein keksi järjellistä syytä, että miksi maksaisin tuosta boostista 1800e, kuin vain sen, että haluan auton kaikkien tehojen olevan käytössä, vaikka kaasun pohjaan painaisinkin vain kerran viikossa.
 
. En oikein keksi järjellistä syytä, että miksi maksaisin tuosta boostista 1800e, kuin vain sen, että haluan auton kaikkien tehojen olevan käytössä, vaikka kaasun pohjaan painaisinkin vain kerran viikossa.

En usko että kovin moni muukaan tuohon mitään järjellistä syytä keksii. Jos elää ns. amisbemari -vaihetta niin sitten varmaan riemua syntyy mutta todennäköisesti tuo aiheuttaa vain enemmän vaaratilanteita liikenteessä ja ylimääräisiä kustannuksia sakkojen ja renkaiden muodossa.
 
Tuntuu siitä kieltämättä jotkut tyrmistyvän ja menevän tunteisiin.Täytyykö joka päivä uudelleen hehkuttaa kuinka täydellinen ja paras Tesla on?

Sinä varmaan osaat kertoa jos siellä hengailet? Itse en ole niistä ensimmäistäkään ketjua lukenut koska en omista eivätkä kyseiset mallit kiinnosta, eikä ne kyllä Tesla ketjuun muutenkaan kuulu.
Kumpiakohan viestejä tässä ketjussa on enemmän :asif:

Onko tiedossa onko Highland tulossa Ouluun koeajettavaksi? Jospa sitä kävisi ihmettelemässä aikataulun salliessa!
 
Onko tiedossa onko Highland tulossa Ouluun koeajettavaksi? Jospa sitä kävisi ihmettelemässä aikataulun salliessa!
On se tulossa, piti kait tänään mahdollisesti avautua kalenteri. Taisi olla jotain rahtiongelmia ja autot ei olleet kaikki ehtineet esim eilen esittelytilaisuuteen.
 
Pari autoa ilmeisesti nyt Oulussa, RWD ja LR. Taitaa olla Tesla Clubilaiset bookanneet nyt alkuun muutaman päivän koeajoja täyteen, mutta olettasin että ensviikolla on jo aikoja tarjolla.
 
En usko että kovin moni muukaan tuohon mitään järjellistä syytä keksii. Jos elää ns. amisbemari -vaihetta niin sitten varmaan riemua syntyy mutta todennäköisesti tuo aiheuttaa vain enemmän vaaratilanteita liikenteessä ja ylimääräisiä kustannuksia sakkojen ja renkaiden muodossa.

Laitoin boostin palautukseen. Katsotaan alanko tehoa kaipaamaan vai en. Saapihan sen takaisinkin sitten, jos siltä tuntuu..
 
Itse vaihdoin Renault Clio 2018 autosta Model 3P 2020. Neliveto oli kiva talvella ainakin. Nyt on vain Peugeot e-2008 2023, eli sillä "joutuu" mennä tällä hetkellä.

Laitoin boostin palautukseen. Katsotaan alanko tehoa kaipaamaan vai en. Saapihan sen takaisinkin sitten, jos siltä tuntuu..
Ihan järkevä rahallinen säästö. LR on tehokas muutenkin. Boosti/Perf on kyllä kokeilematta itsellä.
 
Itse vaihdoin Renault Clio 2018 autosta Model 3P 2020. Neliveto oli kiva talvella ainakin. Nyt on vain Peugeot e-2008 2023, eli sillä "joutuu" mennä tällä hetkellä.


Ihan järkevä rahallinen säästö. LR on tehokas muutenkin. Boosti/Perf on kyllä kokeilematta itsellä.

Kannattaahan sitä kokeilla. Rahat kun saa takaisin, jos peruutuksen tekee 48h kuluessa. Hetkellinen alkuhuuma on kyllä iso. Voimaa on varmaan arviolta 100hp enemmän mitä normaalisti, mutta sitten se tuntuu jo yhtä tehottomalta taikka tehokkaalta mitä normaali longrange. Se on vaan kun vakiotehoisenankin ei tuota autoa tarvitse liikuttaa kaasupohjassa. Toista se oli, kun oli aiemmin rav4 ja motarille esim. kiihdytti, niin kaasu sai olla pohjassa aina.
 
Huah,
Napilla vilkkua voi käyttää peukalolla eli vain yhdellä sormella (paitsi liikenneympyrän toisessa ja kolmannessa ulosmenossa). Viiksen käyttö ei onnistu yhdellä sormella, kun kädet lepäävät Teslan ratin luontaisilla paikoilla eli klo 9 ja 3 (saati moni ajaa autopilotilla pitämällä kättä klo 8:ssa).

Edit: todetaan vielä niin, että nappeja käyttämällä minulla on pitävämpi ote ratista kuin viikseä käyttämällä. Viiksivilkulla tulee avattua puristusote. (meni muuten aika nyansseihin)
Eli loppuviimein napit ohjaisivat pitämään enemmän 8-4 asennossa ainakin minun peukaloiden liikkuvudella. Ei välttämättä enää kaikkein paras, vilkun kanssa on vähemmän tarkkaa mitä otetta käyttää. Varmaan johtuu samasta peukalosta, että itsellä on helppo säilyttää ratin puristus vaikka sormet olisi suorana viikselle. Tykkään rateista, jossa on 10-2 kyhmyt käsille.
 
Kolmosellekin voisi perustaa oman ketjun josta voisi saada jotain järjellistä infoa. Tämä sontaketju on käyttökelvoton tiettyjen nimimerkkien loputtoman ulinan vuoksi.
Teslalle on tämä ketju, y-ketju, omat käyttökokemukset ketju (käytännössä) ja vielä pitäisi olla lisää?. Muille sähköautoille on yksi yleisketju ja eipä tunnu olevan ongelma. Sinällään aivan turhaa säännöllisesti toistuvaa rutinaa yleisketjussa. UI:sta löytyy nappi, jolla ketjun saa luotua, jos näin kokee tarpeen tehdä. Joku raja toki kannattaa pitää, kun foorumi ei oikein toimi, jos jokainen käyttäjä on omassa ketjussaan.
 
Löytyykö muilta vielä Tesla-sovelluksesta "charges" valinta? Itsellä poistunut jossain vaiheessa. Oli ihan näppärä kokonaissähkönkulutulsen seurannassa kuukaustasolla. Uusin versio androidilla siis käytössä.
 
Löytyykö muilta vielä Tesla-sovelluksesta "charges" valinta? Itsellä poistunut jossain vaiheessa. Oli ihan näppärä kokonaissähkönkulutulsen seurannassa kuukaustasolla. Uusin versio androidilla siis käytössä.
Charge stats on juu. Taisi vaatia että autosta on hyväksytty joku täppä tietojen jakoon...
 
Nyt päivä ajeltu tuolla boostilla. Tehoon tottui jo. Jossain määrin pidän tuota tehonlisäystä turhana, vaikka kiva tosiaan ajatella, että nyt on kaikki auton tehot käytössä, mitä laillisesti saa. Tuolla 1800 eurolla tosin voisin vaikka ostaa uuden peilikaapin ja altaan kylpyhuoneeseen, joka sekin näkyisi enemmän, kuin lisätyt tehot autossa. En oikein keksi järjellistä syytä, että miksi maksaisin tuosta boostista 1800e, kuin vain sen, että haluan auton kaikkien tehojen olevan käytössä, vaikka kaasun pohjaan painaisinkin vain kerran viikossa.
Boosti on kyllä kiva, mutta en maksaisi 1800€. Suosittelu pisteillä itse tuon "ostin" ja varmaan olisi vaikea enää olla ilman.
 
Boosti on kyllä kiva, mutta en maksaisi 1800€. Suosittelu pisteillä itse tuon "ostin" ja varmaan olisi vaikea enää olla ilman.
Minä kyllä maksaisin, jos olisin uutta pikkuautoa ostamassa. Sen verran paljon on tullut autoja/moottoreita rakenneltua ja viritettyä, että ymmärtää ettei tuo nyt niin kummonen raha ole jos saa melkeen sekunnin pois 0-100 ajasta.
Eihän tolla rahalla nyt muutenkaan saa kuin esim. sarjan kunnollisia vanteita. Tai jos haluaa teippauttaa koko auton yli vaikka eri väriseksi, niin tuo ei ole edes puoliakaan sellaisen hinnasta, joka ei varsinaisesti tuo ajonautintoon mitään lisää.
Edelliseen plugari-Lolvoon maksoi pelkkä jakopääremontin sisältävä 180tkm huolto 1200€, joka on näiden täyspatterivehkeiden näkökulmasta täysin "hukkaanheitettyä" rahaa.

Suhteellisia makuasioita, joista ei voi kuin kiistellä. On paljon muitakin asioita, joita ei tarvitse "mihinkään" ja jotka maksavan rahaa, mutta silti niitä ostetaan.
Toki suhteessa siihen, että kyseessä on vain ja ainoastaan softapäivitys(=nippu parametrimuutoksia), niin onhan tuo käsittämätön hinta.
 
Boostin hinta on kyllä aika suolainen, tuon kanssa kun saisi jonkinlaisen track moden (vrt performance) niin alkaisi olla jo hyvä diili. Elon tuota jossain tviitissä vähän lupaillut aikoja sitten, mutta epäilen ettei ole tulossa, saattas perfon ostajat vähentyä kun 1800 eur LR hinnan päälle saa melkein performance-mallin tehot ja softan ominaisuudet.
 
Saisi Tesla tehdä myös sellaisen Vakuutushuijaus mallin missä olisi vain 200 hepoa jolloinka siihen saisi halvan vakuutuksen. Siihen sitten voisi sitten ostaa 400 helpoa lisää ja tätä ei olisi sitten niin pakko vajuutusyhtiölle ilmoittaa tehneensä.
 
Saisi Tesla tehdä myös sellaisen Vakuutushuijaus mallin missä olisi vain 200 hepoa jolloinka siihen saisi halvan vakuutuksen. Siihen sitten voisi sitten ostaa 400 helpoa lisää ja tätä ei olisi sitten niin pakko vajuutusyhtiölle ilmoittaa tehneensä.

Mulla lukee vakuutusyhtiön papereissa 45kW tms…
 
Saisi Tesla tehdä myös sellaisen Vakuutushuijaus mallin missä olisi vain 200 hepoa jolloinka siihen saisi halvan vakuutuksen. Siihen sitten voisi sitten ostaa 400 helpoa lisää ja tätä ei olisi sitten niin pakko vajuutusyhtiölle ilmoittaa tehneensä.
Eikö tuo vakuutusyhtiön teho ole joku keskiteho? Teslallahan voi ajaa tunnin noin 78kW teholla, sitten on akku tyhjä, hetkellisellä teholla ei liene merkitystä? Tosi sekavaa kyllä kun tuntuu että kW lukema on ihan satunnainen täysin samanlaisille Tesloille papereissa. Mutta ei taida vaikuttaa vakuutukseen mitenkään kun tosiaan koko luku on arvalla valittu.
 
Minä kyllä maksaisin, jos olisin uutta pikkuautoa ostamassa. Sen verran paljon on tullut autoja/moottoreita rakenneltua ja viritettyä, että ymmärtää ettei tuo nyt niin kummonen raha ole jos saa melkeen sekunnin pois 0-100 ajasta.
Eihän tolla rahalla nyt muutenkaan saa kuin esim. sarjan kunnollisia vanteita. Tai jos haluaa teippauttaa koko auton yli vaikka eri väriseksi, niin tuo ei ole edes puoliakaan sellaisen hinnasta, joka ei varsinaisesti tuo ajonautintoon mitään lisää.
Edelliseen plugari-Lolvoon maksoi pelkkä jakopääremontin sisältävä 180tkm huolto 1200€, joka on näiden täyspatterivehkeiden näkökulmasta täysin "hukkaanheitettyä" rahaa.

Suhteellisia makuasioita, joista ei voi kuin kiistellä. On paljon muitakin asioita, joita ei tarvitse "mihinkään" ja jotka maksavan rahaa, mutta silti niitä ostetaan.
Toki suhteessa siihen, että kyseessä on vain ja ainoastaan softapäivitys(=nippu parametrimuutoksia), niin onhan tuo käsittämätön hinta.
Totta jos vertaa polttomoottoriautoihin niin 1800€ tuskin riittää usein edes alkuun jos haluaa saada 100hp lisää. No jokatapauksessa boosti on todella kiva ja oli hyvä että sen sai krediiteillä.
 
Totta jos vertaa polttomoottoriautoihin niin 1800€ tuskin riittää usein edes alkuun jos haluaa saada 100hp lisää. No jokatapauksessa boosti on todella kiva ja oli hyvä että sen sai krediiteillä.
Pieni offtopic, mutta pakko silti mainita. Audin 3.0tfsi (eli remiahdettu V6 bensa) on niitä harvoja polttiksia joihin saa pelkällä softalla yli 100hp lisää. Samaa moottoria käytetty mm. Audi S4 ja S5, joten aliviritetyllä A6 tai A7 tuo +100hp pitää helposti paikkaansa. Ja suht halvalla saa vielä enemmänkin potkua, kun nostaa ahtopaineita hihnapyöriä vaihtamalla ja ainakin Erikoismoottori tekee etanolikonversioita. Tämän jälkeen aletaan puhumaan jo n. 500hv teholuokasta ~1500€ panostuksella.
 
Ruotsalaisten taistelu jatkuu. Jännä nähdä miten tässä käy. Isot vaikutukset varmasti molemmin puolin, kävi miten kävi.


ja miksi taas asia henkilöitetään , että Musk ei taivu. Tuskin Itse muski on siellä vääntämässä. Hyvä jos on edes kuullut koko Ruotsin tapauksesta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 394
Viestejä
4 549 738
Jäsenet
74 982
Uusin jäsen
Ramihy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom