Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Noi tänä syksynä facessa ilmenneet lämpöpumppu-ongelmatapaukset on edelleen ollut 2021 jälkipuoliskon autoja. Hihasta heittäisin, että 99.9% hajonneista facessa kahden vuoden aikana ilmoitetuista hajonneista lämpöpumpuista on ollut 2021 syksyn malleja tai sitten 2022 syksyn saksan performance Y-malleja. Eli tietyt valmistuserät on olleet niitä ongelmaisia.
 
Huomisesta eteenpäin koeajettavissa uusi M3 Highland. Ei ole vielä suoraa linkkiä ajanvaraukseen Teslan sivuilla, mutta sain itse tekstarilla linkin myynnistä ja neuvon varata koeajoaika nopeasti suuren kiinnostuksen takia.
 
Voisi käydä koeajolla ihan vaan sen takia että tuonkin hullutuksen näkee ennenkuin kuolee.
 
Tuo itselläkin se suurin kysymysmerkki ja syy käydä koeajamassa ennen lopullisia päätöksiä hankinnasta. Toki ilmeisesti S3XY-buttonsien porukka on jo valmistanut näihin viiksen, mutta ei toki tiedossa milloin olisi ihan myyntiin astikin tulossa ja mitä maksaa.
 
Mieluummin ajelen autolla, jossa on perinteiset vivut vilkuille. Mutten kuitenkaan tee ostopäätöstä sen perusteella onko autossa nuo viikset vai ei. Kokonaisuus ratkaisee.

Ainakin 3 ja y on nykyisellään niin nopea ohjaus, ettei ihan joka välissä ratti ole kolmatta kierrosta käännettynä ja melko kädetön on, jos ei saa noita nappeja painettua ajaessa. Mutta joo aika näyttää millainen vastaanotto tuolla on. Todennäköisesti suurin osa ostajista ei välitä hommasta ensimmäisen päivän jälkeen pätkääkään. Toki jossain saattaa olla kovastikin parran pärinää asiasta.
 
Mun on pakko todeta tälleen pähkäilyn jälkeen, että vilkkujen vieminen napin taakse voi olla hyvä juttu. Ovat minusta helpommin saatavilla suurimpaan osaan käyttöä vs. viiksi. Ympyrässäkin uskon pärjääväni, jos vilkkunappien pinnat ovat sellaiset, että ne tunnistaa kosketuksella.

Isompi murhe on se, mitä siinä samalla menetetään. Ei tule jatkossakaan tihkukytkintä, pitkien valojen säätöä tai mitään muutakaan viikseen, kun sitä ei ole. Lisäksi ajosuunnan valinnan vieminen näyttöön ei minusta kuulosta hyvälle, koska sinne pitää kurotella enemmän kuin rattiin tai viiksiin.
 
Mun on pakko todeta tälleen pähkäilyn jälkeen, että vilkkujen vieminen napin taakse voi olla hyvä juttu. Ovat minusta helpommin saatavilla suurimpaan osaan käyttöä vs. viiksi. Ympyrässäkin uskon pärjääväni, jos vilkkunappien pinnat ovat sellaiset, että ne tunnistaa kosketuksella.
Ei handfree, volume, radiokanava nappeja kukaan ympyrässä halua käyttää, kun ne ovat niin hankalasti munaskuissa ja kättäkin joutuisi siirtämään. Miksi vilkkukytkin samassa paikassa olisi yhtään parempi? Sitä on vielä pakko käyttää*. Turvallisuus-, huomio- ja sekaannusriski niin monella tapaa, että saisi suoraan säännöstöllä kieltää moisen perseilyn. Miten se vilkkunappi on "helpommin saatavilla" viikseen nähden? Luu ulkona parilla sormella ohjaten? 10-2 asennossa viiksi on just eikä melkein oikeassa paikassa ergonomian kanssa.

* Ei koske Audeja.

e: typo
 
Viimeksi muokattu:
Uusi Model 3 käyty koeponnistamassa. Onhan tuo kaikinpuolin parempi ja jämympi kun vanha. Jopa ns. Kassakaappimaista jämäkkyyttä nyt kun paiskaa oven kiinni.
Oliko halppis malli vai LR? Meneekö tilaukseen? :) Ja haittasiko viiksettömyys esim ympyrästä lähtöjä?
 
Ei handfree, volume, radiokanava nappeja kukaan ympyrässä halua käyttää, kun ne ovat niin hankalasti munaskuissa ja kättäkin joutuisi siirtämään. Miksi vilkkukytkin samassa paikassa olisi yhtään parempi? Sitä on vielä pakko käyttää*. Turvallisuus-, huomio- ja sekaannusriski niin monella tapaa, että saisi suoraan säännöstöllä kieltää moisen perseilyn. Miten se vilkkunappi on "helpommin saatavilla" viikseen nähden? Luu ulkona parilla sormella ohjaten? 10-2 asennossa viiksi on just eikä melkein oikeassa paikassa ergonomian kanssa.

* Ei koske Audeja.

e: typo
Sinulla on (kärkäs) mielipiteesi ja minulla omani. En ole vielä kokeillut, niin en tyrmää enkä ylistä etukäteen. Etukäteisfiilis on, että se on viikseä toimivampi kaikessa muussa kuin ympyrästä lähdettäessä. Ja minä sentään olen siihenkin bemarin viikseä kuluttanut, vaikka ei merkin perusteella uskoisi.

Tänään viimeksi sai todistaa, että on niin yariksesta kuin meganesta vilkkuviiksi poistettu, kun ei vilkku toiminut ympyrässä eikä rampeissa.
 
Mieluummin ajelen autolla, jossa on perinteiset vivut vilkuille. Mutten kuitenkaan tee ostopäätöstä sen perusteella onko autossa nuo viikset vai ei. Kokonaisuus ratkaisee.

Ainakin 3 ja y on nykyisellään niin nopea ohjaus, ettei ihan joka välissä ratti ole kolmatta kierrosta käännettynä ja melko kädetön on, jos ei saa noita nappeja painettua ajaessa. Mutta joo aika näyttää millainen vastaanotto tuolla on. Todennäköisesti suurin osa ostajista ei välitä hommasta ensimmäisen päivän jälkeen pätkääkään. Toki jossain saattaa olla kovastikin parran pärinää asiasta.
Tuota ohjausta on muutettu uudessa 3:ssa. Tuossa ylempänä linkki jossa kerrottu sen suhde. Uudessa pitää kääntää enemmän kuin vanhassa saadakseen saada sama kääntö.


Mun on pakko todeta tälleen pähkäilyn jälkeen, että vilkkujen vieminen napin taakse voi olla hyvä juttu. Ovat minusta helpommin saatavilla suurimpaan osaan käyttöä vs. viiksi. Ympyrässäkin uskon pärjääväni, jos vilkkunappien pinnat ovat sellaiset, että ne tunnistaa kosketuksella.

Isompi murhe on se, mitä siinä samalla menetetään. Ei tule jatkossakaan tihkukytkintä, pitkien valojen säätöä tai mitään muutakaan viikseen, kun sitä ei ole. Lisäksi ajosuunnan valinnan vieminen näyttöön ei minusta kuulosta hyvälle, koska sinne pitää kurotella enemmän kuin rattiin tai viiksiin.
Elonin visio on, että äly hoitaa kaiken. Mutta toistaiseksi softa ei siihen vain taivu ja lisäksi puutteelliset sensorit.
 
Tuota ohjausta on muutettu uudessa 3:ssa. Tuossa ylempänä linkki jossa kerrottu sen suhde. Uudessa pitää kääntää enemmän kuin vanhassa saadakseen saada sama kääntö.

Oho, sitä en tiennyt. Ohjaus oli aikaisemmin todella nopea, mutta sittenhän se jää nähtäväksi miltä se tuntuu.
 
Perjantaille olisi tunnin koeajo varattu uutuudelle (LR). Olisi ollut 10 min pikapyrähdykseen mahdollisuus tänään, mutta jotenkin ei nappannut. Mielenkiinnolla odotan, ainakin auton Tampereelta Ouluun ajanut Teslan heppu väitti että hyvä on (yllätys). Kelikin ollut ilmeisesti aika haastava tuossa välillä, väitti että auto toiminut hyvin. Kuvankin muistin ottaa:
IMG20231101185502_20231101195854.jpg
 
Miten muut Tesla-omistajat vaikuttaa millään tavoin omaan käyttöautoon? :hmm:
Minusta on rasittavaa tuo joidenkin jatkuva mustan valkoiseksi muuttaminen. Sinä, ja moni muukin täällä, kritisoi tiettyjä juttuja. Sitten on tämä fandom, jonka mielestä kaikki toimii kuin suunniteltu. Ja jos ei toimi, niin syy on käyttäjässä. Ja jossei käyttäjässä niin ei niitä vikoja ole kuin yhdellä tuhannesta. Joka sekin varmaan käytti väärin sitä autoa.

edit. Siis minusta on täysin käsittämätöntä että uuteen (50k+) autoon pitää ostaa jotain kolmannen osapuolen nappuloita, purkaa tiivisteitä ja liimailla niitä nappuloita johonkin rattiin tai kojelautaan. Kaikki tämä autoon jonka sisusta on ämpärimuovia ja joku halvin tft-näyttö ruuvattu keskipaneeliin.
Se on sitä halpuutusta, ja jotkut hurraa edistystä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli ostettua model 3:een acceleration boost. Täytyy sanoa, että kyllä muuten auton luonne muuttui täysin sporttiautoksi ja "hyökkääväksi", kun kaasun painaa pohjaa. En tosin tiedä, että millä perustelisin itselleni, että 1800 euroa on järkevää käyttää tuohon, sillä vakionakin auto kiihtyi sen verran hyvin, että ei kaasua tarvinnut painaa edes silloinkaan joka tilaneessa pohjaan. Mietin tässä, että pidänkö tuon ohjelman autossa, vai palautanko. 48h aikaa päättää, että mitä tekee. Mikäli saisi krediteillä tuon ostettua, niin silloin varmasti tuon ostaisin. Nyt 1800e sijoitus saa itseni kyseenalaistamaan asian järkevyyden, vaikka onhan se kivaa toisaalta, että on pirun nopea auto tarvittaessa.
 
Tuli ostettua model 3:een acceleration boost. Täytyy sanoa, että kyllä muuten auton luonne muuttui täysin sporttiautoksi ja "hyökkääväksi", kun kaasun painaa pohjaa. En tosin tiedä, että millä perustelisin itselleni, että 1800 euroa on järkevää käyttää tuohon, sillä vakionakin auto kiihtyi sen verran hyvin, että ei kaasua tarvinnut painaa edes silloinkaan joka tilaneessa pohjaan. Mietin tässä, että pidänkö tuon ohjelman autossa, vai palautanko. 48h aikaa päättää, että mitä tekee. Mikäli saisi krediteillä tuon ostettua, niin silloin varmasti tuon ostaisin. Nyt 1800e sijoitus saa itseni kyseenalaistamaan asian järkevyyden, vaikka onhan se kivaa toisaalta, että on pirun nopea auto tarvittaessa.
No mieti paljonko se kiihtyvyys muuttui 80-130. Jos maantiellä ajelee niin siitä on jotain hyötyäkin. Tietty jos valoista haluaa lähdettää aina niin kai tuo on ihan hyödyllinen, uusia renkaita varmaan saa ostaa parit kesässä ;)
 
No mieti paljonko se kiihtyvyys muuttui 80-130. Jos maantiellä ajelee niin siitä on jotain hyötyäkin. Tietty jos valoista haluaa lähdettää aina niin kai tuo on ihan hyödyllinen, uusia renkaita varmaan saa ostaa parit kesässä ;)

Juuri toi ns. tehon "keskialue" muuttui aika radikaalisti. Tuntuu auto kiihtyvän tuosta 80-130 mielettömän hyvin nyt myös. Tiedä sitte vaan onko aina tarve ajella lappupohjassa, vai jäisikö toi just siihen, että kun haluaa silloin tälle jollekin näyttää miten auto kiihtyy. Eli onko 1800 euroa järkevä investointi tuohon vai ei sitten. Tuolla 4.4sek kiihtyvyydellä meinaan jää jo useampi muukin auto liikennevaloissa taakse, jos on tarve. Ja suurinosa ajosta on juurikin sitä motariajoa vakkari päällä, eikä kiihdyttelyä liikennevaloista toisiin.
 
Jos boostin tarve liittyy lähinnä näyttäytymiseen, näyttämiseen ja muiden autojen liikennevaloissa taakse jättämiseen "jos on tarve" niin ei varmaan kannata yrittää enempää perustella hankintaa ja selittää mustaa valkoiseksi.

Lisäksi kannattaa ehkä harrastaa itsereflektiota senkin osalta, että onko tuollainen toiminta tieliikenteessä yleensäkään järkevää, jos ei nyt edes oteta kantaa sen laillisuuteen tai laittomuuteen.

Lähde kokeilemaan radalle sitä Teslaa jos haluat ajaa sillä kovaa ja mieti sitten olisiko sille parille tonnille joku järkevämpi sijoituskohde.
 
Ongelma tuossa lisäbuustissa on lähinnä se (huom sivusta katsoen), että auto muuttuu liian agressiiviseksi (eli epämiellyttäväksi tai vähintäänkin äkkipikaiseksi). Asia olisi eri jos saisi pitää vanhan moodin optiona niin tällöin se olisi pelkkää plussaa. Nyt siinä on myös huonot puolet joka henkilökohtaisesti on tuohon hintaan vähän liikaa. Mutta joku toinen varmasti tykkää tuollaisenakin, että hyvin subjektiivinen asia kuitenkin.

Rata-ajoa varten varmaan ihan hyväkin sijoitus ja sinne uppoaa tonni jos toinenkin ihan perus ylläpitoon ja radalle säätämiseen.
 
Minusta on rasittavaa tuo joidenkin jatkuva mustan valkoiseksi muuttaminen. Sinä, ja moni muukin täällä, kritisoi tiettyjä juttuja. Sitten on tämä fandom, jonka mielestä kaikki toimii kuin suunniteltu. Ja jos ei toimi, niin syy on käyttäjässä. Ja jossei käyttäjässä niin ei niitä vikoja ole kuin yhdellä tuhannesta. Joka sekin varmaan käytti väärin sitä autoa.

edit. Siis minusta on täysin käsittämätöntä että uuteen (50k+) autoon pitää ostaa jotain kolmannen osapuolen nappuloita, purkaa tiivisteitä ja liimailla niitä nappuloita johonkin rattiin tai kojelautaan. Kaikki tämä autoon jonka sisusta on ämpärimuovia ja joku halvin tft-näyttö ruuvattu keskipaneeliin.
Se on sitä halpuutusta, ja jotkut hurraa edistystä.

öö ja mitä sitten?
 
Hei kaikille! :)
laitatteko vaikka oman auton merkin/mallin aina sitten kommentin perään, niin saadaan me Tesla-kuskit sitten takaisinpäin antaa vähän palautetta, kuinka mielestämme ajokkinne on jollain keksityllä tavalla huono.
Tuo Y on oikeasti varsin hyvä perhe-kuljetin jos siihen on varaa - käyttö on edullista - get over it.

edit, multasäkkejä meni helposti yli 20 kyytiin eikä perä edes juuri laskenut.
 
Viimeksi muokattu:
Rata-ajoa varten varmaan ihan hyväkin sijoitus ja sinne uppoaa tonni jos toinenkin ihan perus ylläpitoon ja radalle säätämiseen.

Mitä nyt olen antanut itseni ymmärtää, niin rata-ajoa varten Model 3:ssa on n+1 kriittisempää korjauskohdetta kuin kiihtyvyys.

Aloittaen vaikka jarruista, siirtyen sitten alustaan ja penkkeihin.
 
Minusta on rasittavaa tuo joidenkin jatkuva mustan valkoiseksi muuttaminen. Sinä, ja moni muukin täällä, kritisoi tiettyjä juttuja. Sitten on tämä fandom, jonka mielestä kaikki toimii kuin suunniteltu. Ja jos ei toimi, niin syy on käyttäjässä. Ja jossei käyttäjässä niin ei niitä vikoja ole kuin yhdellä tuhannesta. Joka sekin varmaan käytti väärin sitä autoa.

edit. Siis minusta on täysin käsittämätöntä että uuteen (50k+) autoon pitää ostaa jotain kolmannen osapuolen nappuloita, purkaa tiivisteitä ja liimailla niitä nappuloita johonkin rattiin tai kojelautaan. Kaikki tämä autoon jonka sisusta on ämpärimuovia ja joku halvin tft-näyttö ruuvattu keskipaneeliin.
Se on sitä halpuutusta, ja jotkut hurraa edistystä.
Ämpärimuovista ja halpuutuksesta puheen ollen. Näitä juttuja model 3/y:sta kun aikansa lueskeli täältä foorumilta ja sitten istahdin elämäni ekakertaa vaihtoautoliikkeessä model 3 kuskinpenkille niin jäi varmaan suu auki. On se niin tyylikäs ja hyvällä maulla rakennettu sisusta! Ja ulkoakin mielestäni yksi hienoimmista autoista(y taas näyttää jotenkin epämudostuneelta). Ja sähköautotekniikka ja energiatehokkuus on huippua. Kestävyydestä ja laadusta en tosin osaa sanoa. Herätti vahvaa omistamisen halua. Käytännöllisyys ja järki vei kuitenkin toistaiseksi voiton ja talouteen tulee leaffi..
 
Hei kaikille! :)
laitatteko vaikka oman auton merkin/mallin aina sitten kommentin perään, niin saadaan me Tesla-kuskit sitten takaisinpäin antaa vähän palautetta, kuinka mielestämme ajokkinne on jollain keksityllä tavalla huono.
Tuo Y on oikeasti varsin hyvä perhe-kuljetin jos siihen on varaa - käyttö on edullista - get over it.
Volvo C40 nelikko.
Hyvä perhe kuljetin, jos siihen on varaa, kyllä naurattaa taas nää. Get over it.

edit. Aina tuo sattuu sydämeen kun omaa peltilehmää arvostellaan. Se on vain väliaikaista.
 
Ämpärimuovista ja halpuutuksesta puheen ollen. Näitä juttuja model 3/y:sta kun aikansa lueskeli täältä foorumilta ja sitten istahdin elämäni ekakertaa vaihtoautoliikkeessä model 3 kuskinpenkille niin jäi varmaan suu auki. On se niin tyylikäs ja hyvällä maulla rakennettu sisusta! Ja ulkoakin mielestäni yksi hienoimmista autoista(y taas näyttää jotenkin epämudostuneelta). Ja sähköautotekniikka ja energiatehokkuus on huippua. Kestävyydestä ja laadusta en tosin osaa sanoa. Herätti vahvaa omistamisen halua. Käytännöllisyys ja järki vei kuitenkin toistaiseksi voiton ja talouteen tulee leaffi..
Samaa mieltä, ämpärimuovi huutelijat eivät varmaan autoa omista. Lähes koko ohjaamo on pehmeitä pintoja ja varsin laadukasta tekoa riippumatta mihin merkkiin vertaa. Jos ei tykkää pelkistetystä tyylistä niin ei se tee sisustasta "laadutonta". huoh.
 
Tuossa Facebookin puolelta yksi koeajo Model 3:sta. Vaihdeviiksihän on ihan toimiva, mutta nyt joutuu sitäkin säätämään näytöltä (jotenkin ja hankalasti).

Totta että plussaa, jos viikset saa "palautettua", jos vaan viitsii maksaa tuosta säätämisestä.

Nyt uuteen malliin saa jälkiasennettua vetokoukun.


"Melutaso sileällä asfaltilla oli hyvä ja alustan mukavuus kunnossa. Käyttöliittymä täysin pilattu viiksien poistolla. Ainoa syy, miksi voisin joskus tuollaisen ostaa on, että tarvikevalmistajalta saa viikset. Yllättäen vihasin ajosuunnan valintaa vielä vilkkuja enemmän. Miinusta myös ratin taakse, sormenpäiden kohdalle siirretystä ompeleesta. Veikkaan, että vähän enemmän ajetuista tulee ompeleet katkeilemaan käytössä."
 
Autogefuhlin testissä tuosta tikkauksesta myös mainitsi. Piti oikein omasta (ei-teslasta) katsella että joo, onhan siinä tikkaus mutta ei siihen tosiaan koskaan sormet osu. Onko se sitten siirretty tuonne taakse esim. kokoonpanon helpottamiseksi vai mikä tuossa mahtaa olla takana.
 
Autogefuhlin testissä tuosta tikkauksesta myös mainitsi. Piti oikein omasta (ei-teslasta) katsella että joo, onhan siinä tikkaus mutta ei siihen tosiaan koskaan sormet osu. Onko se sitten siirretty tuonne taakse esim. kokoonpanon helpottamiseksi vai mikä tuossa mahtaa olla takana.
Varmaan halvempaa tehdä tuolla tapaa. Harmi etteivät pidä mitään mikä todettu toimivaksi.
 
Sinulla on (kärkäs) mielipiteesi ja minulla omani. En ole vielä kokeillut, niin en tyrmää enkä ylistä etukäteen. Etukäteisfiilis on, että se on viikseä toimivampi kaikessa muussa kuin ympyrästä lähdettäessä. Ja minä sentään olen siihenkin bemarin viikseä kuluttanut, vaikka ei merkin perusteella uskoisi.
Et ylistä etukäteen, mutta silti on kova fiilis, että toimivampi kaikessa muussa kuin ympyrässä :D Et kuitenkaan kerro mitään syytä miksi sinulla on se fiilis. Avaa nyt hieman. Eihän tuota edes tarvitse mitenkään kokeilla itse asialla, kun saman asian ajaa täysin ajatusharjoitus minkä tahansa nappiparin kanssa, mitkä löytyvät nykyisen auton vasemmasta pykälästä. Vedä auto vaikka taskuparkkiin ja ala pohtimaan kumpaan suuntaan nyt pitikään sitä vilkkua painaa ratin ollessa ympäri.
 
Samaa mieltä, ämpärimuovi huutelijat eivät varmaan autoa omista. Lähes koko ohjaamo on pehmeitä pintoja ja varsin laadukasta tekoa riippumatta mihin merkkiin vertaa. Jos ei tykkää pelkistetystä tyylistä niin ei se tee sisustasta "laadutonta". huoh.
Istuessa ei näe onneksi esim. penkkejä :think: Valitettavasti sitten tuntee.
 
Et ylistä etukäteen, mutta silti on kova fiilis, että toimivampi kaikessa muussa kuin ympyrässä :D
Vai kova fiilis.
Mun on pakko todeta tälleen pähkäilyn jälkeen, että vilkkujen vieminen napin taakse voi olla hyvä juttu.

....
Et kuitenkaan kerro mitään syytä miksi sinulla on se fiilis. Avaa nyt hieman.
Et sitten lukenut.
Ovat minusta helpommin saatavilla suurimpaan osaan käyttöä vs. viiksi. Ympyrässäkin uskon pärjääväni, jos vilkkunappien pinnat ovat sellaiset, että ne tunnistaa kosketuksella.


En jaksa enempää mokomista viiksistä keskustella, ainakaan tuolla sävyllä. Sovitaan niin, että kummallakin on etukäteismielipide ja katsotaan miten käy ajan myötä. Voi olla, että menee kuin yoken kanssa ja vivut palautuvat ratin taakse vähin äänin.
 
Miten muut Tesla-omistajat vaikuttaa millään tavoin omaan käyttöautoon? :hmm:

Kyllähän ihmiset välttelevät jopa Teboilillakin tankkamista vaikka samalla tavalla se toimisi omassa autossa. Niin ne hassuja ovat kun välittävät jostain venäläisestä boikotista jotkut. Samaan syssyyn ne muut omistajat menevät idioottimaisuuksineen.

Samaa mieltä, ämpärimuovi huutelijat eivät varmaan autoa omista. Lähes koko ohjaamo on pehmeitä pintoja ja varsin laadukasta tekoa riippumatta mihin merkkiin vertaa. Jos ei tykkää pelkistetystä tyylistä niin ei se tee sisustasta "laadutonta". huoh.

Nyt kun tänkin viikon taas ajellut e-tronilla (tosin jenkkiversiolla), niin kyllä kolmoseen paluu on kuin Ladalla taas ajaisi. Vaikea mun on ainakaan saada sitä Teslan ohjaamoa mitenkään laadukkaaksi kehuttua (vaikka unohtaisi kaikenlaiset ritinät ja ratinat), tyylikkyys lienee jotenkin vielä jokaisen oma mielipide, mutta ei ne materiaalit kyllä mitään kovin kalliin tuntuisia ja ihania ole. Edellisessäkin autossa oli kuitenkin nahkalla tikatut kojelaudatkin, niin Teslassa saa tyytyä muovipenkkiin.

Mutta niin, toiset tykkää Iittalasta ja toiselle Ikean lasi toimii kun se pitää veden - eihän sitä voi kilpailla laadulla kun kummassakin pysyy vesi.
 
Itse siirryin mersusta (GLS) Teslaan ja eipä sisustan laadussa eroa juuri ole. Samaa made in USA shittiä. Volvo v60 T8 oli taas reippaasti laatuvaikutelmassa edellä mutta itse laadussa ei niinkään, vuodesta se oli aina kuukauden pajalla odottamassa jotain osaa Göteborgista. Mersu myös koko ajan rikki jostain kohtaa. Teslaan on kahdessa vuodessa vaihdettu takaluukkuun kaasujousi ja eteen tukivarret eikä näihin mennyt aikaa hukkaan paria tuntia enempiä.

Tuosta Volvosta vielä että sijaisautona oli v40 ja se oli kyllä halpuutettua pirkkaa. Ihan hirveä auto. Mutta enpä mene heti ilkkumaan c40 samaksi paskaksi vaikka toki olisi tämän palstan joidenkin kirjoittajien tyyliä.
 
Luin ja esitin kysymyksenkin. Toistan, miten ne muka ovat helpommin saatavilla?

e: Asenneongelma kyllä on nyt siellä päässä...
Huah,
Napilla vilkkua voi käyttää peukalolla eli vain yhdellä sormella (paitsi liikenneympyrän toisessa ja kolmannessa ulosmenossa). Viiksen käyttö ei onnistu yhdellä sormella, kun kädet lepäävät Teslan ratin luontaisilla paikoilla eli klo 9 ja 3 (saati moni ajaa autopilotilla pitämällä kättä klo 8:ssa).

Edit: todetaan vielä niin, että nappeja käyttämällä minulla on pitävämpi ote ratista kuin viikseä käyttämällä. Viiksivilkulla tulee avattua puristusote. (meni muuten aika nyansseihin)
 
Viimeksi muokattu:
Itse vaihdoin 2016 Q7 Y:n (uutena 130t€) ja sisustan ero ei ole niin merkittävä että olisi parin päivän jälkeen häirinnyt mitenkään. Käytännön tilaa saman verran
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 353
Viestejä
4 548 124
Jäsenet
74 977
Uusin jäsen
HännisenMikko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom