Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Se, että juuri sanoit ajavasi äSsällä niin tarjotaan kolmosen/Y:yn viankorjauksia, porukka ei lue kunnolla mihin edes vastaa refleksinä.
Kiitos, kokeilen seuraavalla kerrallaKoitapa painaa sitä johonkin suuntaan, itselläni helpottaa kotilatauksessa kun parisen sekuntia kytkiessä tuuppaa klo.2:en suuntaan.
Toleranssi on todennäköisesti pieni ja lukitussalpa ehkä hieman hieroo siihen kolon reunaan.
Ei pitäisi olla mitään ihmeellistä. Omani toimii hyvin, ei mitään sen kummempaa kuin siinä suko laturinkaan käytössä.Onko tuon auton mukana tulleen sinisen Mennekes merkkisen latauskaapelin laittamisessa Teslan latausporttiin jokin juttu mitä en ymmärrä, koska kyseinen kaapeli antaa melko usein häiriöilmoituksen ettei kaapelia ole lukittu tai kaapeli ei ole kunnolla paikoilaan. Muiden kaapelien kuten SUKO kaapelin tai HPC laturien kanssa ei ole vastaavaa ongelmaa esiintynyt.
Mikä ihmeen myyjä tuollainen on Taisi olla jonkun toisen merkin edustaja?Tuli käytyä koeajamas model 3, ensimmäinen sähkäri mitä kokeilee. Ajattelin että pääsee kuumeesta, mutta vitsi ku mukava keksintö.
Onneksi myyjä palautti kuumeen maanpinnalle. Muistutteli lähin huolto olevan Tampereella. Osat kalliita. Vakuutukset kalliita. Yksilös oli kaaret ruostees. Ja kehui kuinka ovat suunniteltu kestämään 100t mailia kerrankin myyjä joka ei tyrkyttänyt.
Mikä ihmeen myyjä tuollainen on Taisi olla jonkun toisen merkin edustaja?
Hyviä nuo Mersun osat (joo, S:n koko pyyhinjärjestelmä ohjainlaitteineen, sadetunnistimineen yms. kuten myös viiksipaketti, ratti yms.yms. on Mersusta). Ja jos ajoturvallisuus sadekelillä yhtään kiinnostaa, niin voi vaan kysyä että minkä ihmeen takia tuulilasissa ei ole kunnollista pinnotetta?Hieman pelottava kokemus yöllä motarilla ajaessa (115km kotiin matkaa jäljellä) kun sateella pyyhkimet jumittuivat ikkunan puoliväliin paikalleen eivätkä enää inahtaneetkaan. Onni onnettomuudessa, tuli samantien levähdyspaikka. Auto parkille ja lukkoon, takaisin autoon -> pyyhkimet taas toimii normaalisti. Jäi taas silti pieni pelko perseeseen tuosta.
Mitähän se matalimmassa sennossa ajaminen kuluttaa alustasta, ja miksi? S on alunperin suunniteltu takavetoiseksi ja nelivedon DriveUnit on liian korkealla suhteessa renkaisiin. Tossa käy niin, että auton ollessa Standard- saati korkeammissa asennoissa, vetoakselian kulma on liian suuri ja se syö vakionopeusnivelet. Jos kiihdyttäessä kuuluu/tuntuu tuota rutinaa/tärinää, se tarkoittaa sitä että vetonivelet ovat jo piloilla.Kiihdyttely ja auton pitäminen ilmajousitukseltaan matalimmassa kuluttaa enemmän. Koeajolla kannattaa kokeilla onko 50-60kmh ylöspäin talla pohjaan kiihdytyksissä tärinää (shudder), auto matalalla. Mullakin on sitä vähän, mutta eipä tuolla paljoa tule täyskiihdytyksiä vedeltyä kun ei jaksa sen jälkeen keräillä tavaroita auton lattioilta. Renkaat kannattaa tsekata ovatko kuluneet epätasaisesti, voi myös kertoa etupään olevan kulunut.
Joo volsun myyjä. -20 oli tuo, nuos vissiin tuo maali tais irrota ? Ja sano kuinka teslat on kertakäyttösiä, ja käytettyä ei huoli enää kukaa. Asiaaki sai tuon huollon puutteen tietoon tuonti. Ehkä katsella esim polea, saisi huollattaa volvoliikkeissä. Silti täytyy teslasta sanoa, että todella positiivinen kokemus. Ilman nuota totuuksia kustannuksista, ja huollon puutteista, olisi varmaan jo y tilattu pitää pole vielä käydä testaas.Varmaan Keskon myyjä, mulle sanoivat etten varmaan osaa edes ajaa sitä ...
Tossa unohdetaan iloisesti se tosiasia että Teslalla ei ole huoltovälejä. Korjataan silloin kun rikki menee. Eli huoltoliikkeessä käyntiä ei ole säännöllisesti. Lisäksi iso osa korjauksista voidaan tehdä rangerin toimesta, joka on minusta kerrassaan nerokas konsepti.Joo volsun myyjä. -20 oli tuo, nuos vissiin tuo maali tais irrota ? Ja sano kuinka teslat on kertakäyttösiä, ja käytettyä ei huoli enää kukaa. Asiaaki sai tuon huollon puutteen tietoon tuonti. Ehkä katsella esim polea, saisi huollattaa volvoliikkeissä. Silti täytyy teslasta sanoa, että todella positiivinen kokemus. Ilman nuota totuuksia kustannuksista, ja huollon puutteista, olisi varmaan jo y tilattu pitää pole vielä käydä testaas.
Muilla tulee kyllä huoltaja kotiin asti jos siitä maksaa esim. MB.Tossa unohdetaan iloisesti se tosiasia että Teslalla ei ole huoltovälejä. Korjataan silloin kun rikki menee. Eli huoltoliikkeessä käyntiä ei ole säännöllisesti. Lisäksi iso osa korjauksista voidaan tehdä rangerin toimesta, joka on minusta kerrassaan nerokas konsepti.
Ja minulla ei ole Teslaa
No Eikös jarruhuollot kuitenkin.?Tossa unohdetaan iloisesti se tosiasia että Teslalla ei ole huoltovälejä
Tuntuu hirveelle kun taloudessa 1 auto, jos 3h päässä lähin korjaamoTossa unohdetaan iloisesti se tosiasia että Teslalla ei ole huoltovälejä. Korjataan silloin kun rikki menee. Eli huoltoliikkeessä käyntiä ei ole säännöllisesti. Lisäksi iso osa korjauksista voidaan tehdä rangerin toimesta, joka on minusta kerrassaan nerokas konsepti.
Ja minulla ei ole Teslaa
Joo, onhan se tehty samalle platformille, mutta siinä nuo korkeuserot on huomioitu. X käyttää suoraan S:n koko alustarakennetta, jota on vaan korotettu, ja geometria menee sen takia vielä enemmän pieleen.Eikös Y ole tehty 3:n alustalle?
Edit. Tesla Model Y - Wikipedia
Tulipa "nautittua" 2020 vuosimallin Model 3:n kyydissä pieni pari tuntia suuntaansa oleva roadtrip ja käytännössä varmisti sen, että Tesla ei tule olemaan talouden seuraava auto.
Asiaaki sai tuon huollon puutteen tietoon tuonti.
Tesla suositellut huollotNo Eikös jarruhuollot kuitenkin.?
Ihan oman turvallisuuden vuoksi. Ja muiden.
Eikö ne Teslalla houkuttele jarruhuoltoon ollenkaan?
Hyviä nuo Mersun osat (joo, S:n koko pyyhinjärjestelmä ohjainlaitteineen, sadetunnistimineen yms. kuten myös viiksipaketti, ratti yms.yms. on Mersusta). Ja jos ajoturvallisuus sadekelillä yhtään kiinnostaa, niin voi vaan kysyä että minkä ihmeen takia tuulilasissa ei ole kunnollista pinnotetta?
Mitähän se matalimmassa sennossa ajaminen kuluttaa alustasta, ja miksi? S on alunperin suunniteltu takavetoiseksi ja nelivedon DriveUnit on liian korkealla suhteessa renkaisiin. Tossa käy niin, että auton ollessa Standard- saati korkeammissa asennoissa, vetoakselian kulma on liian suuri ja se syö vakionopeusnivelet. Jos kiihdyttäessä kuuluu/tuntuu tuota rutinaa/tärinää, se tarkoittaa sitä että vetonivelet ovat jo piloilla.
Ainoa keino saada nuo kestämään, on ajaa matalimmassa asennossa ja mielellään madaltaa keulaa vielä hieman lisää. Teslan huoltotiedotteessa neuvotaan löysäämään koko DriveUnit ja kääntämään siitä kaikki löysät toiseen äärilaitaan niin, että tuo vetareiden kulma muodostuisi mahdollisimman pieneksi. Tuo tehtiin mulle aikanaan, kun vaihdettiin etuvetarit takuuseen.
Tuosta matalimmassa asennossa ajamisesta seuraa sitten toinen ongelma, se että takarenkaiden sisäreunat kuluvat todella nopeasti sileiksi (mulla on yleensä mennyt yhdessä kesässä (n.30tkm)), jos ei ole vaihtanut takaa eteen ja toisinpäin kesken kauden. Tämä johtuu siitä, että matalimmassa asennossa takapyörien camber-kulma tulee liian suureksi. Tuota ei pysty korjaamaan mitenkään muuten, kuin vaihtamalla autoon säädettävät takatukivarret ja säätämällä niistä camberia pienemmäksi.
Noissa konkretisoisuu aika hyvin se, että S on startupin ensimmäinen sarjatuote. Model X on noiden suhteen ihan painajainen, koska se on tehty korotetulle S:n alustalle. Elon itsekin myöntänyt, että tuo oli suuri virhe. Onneksi ottivat opikseen, eivätkä tehneet Y:tä 3:n alustalla.
Ei löydy kyllä mistään tietoa, että olisi myös korkeuserot huomioitu.Joo, onhan se tehty samalle platformille, mutta siinä nuo korkeuserot on huomioitu. X käyttää suoraan S:n koko alustarakennetta, jota on vaan korotettu, ja geometria menee sen takia vielä enemmän pieleen.
Tossakin pitäisi osata tulla jo nykyaikaan. Teslalla on Mobile Rangerit, jotka tulevat huoltoauton kanssa tekemään suurimman osan töistä kotipihaan, työpaikan parkkipaikalle tms. mihin nyt sovitaankaan. Autoklinikka on valtuutettu korikorjaamo ja näitähän nyt tuntuu olevan vähän joka kylässä. Tarvittaessa Ranger voi tehdä jotain huoltohommia, kuten jarrutyöt yms. Autoklinikankin tiloissa, ainakin Turussa.
Service Centereitä on Vantaalla ja Lempäälässä, sekä Raisiossa ja Oulussa jos ovat jo avanneet ne. Itse olen joutunut kerran käyttämään omaani Lempäälässä, kun vaihtoivat etuvetarit takuuseen. Muut hommat (ovenkahvat, umpio, MCU, CCS-retrofit) tehty kotipihassa ja lasin vaihto sekä peurakolari korjattu Autoklinikalla.
Vikamuistin luku yms. diagnostiikka onnistuu puolestaan hyvin pitkälti etänä, eikä edes maksa mitään.
Aivan turha pelätä tuota "huollon vaikeutta". Ei nämä puutteistaan huolimatta ole mitään Volkkareita, joita saa käyttää pajalla monta kertaa vuodessa mitä mielikuvituksellisimmista syistä.
Suosittelen kokeilemaan myös jotain muuta mallia. Tuo vanha Kolmonen on ainakin S:ään verrattuna aivan ritsa. Vähä sama, kun kävisit ajamassa (ekan mallin) A-Mersulla tai C30 Volvolla ja toteaisit sen perusteella, että meille ei ainakaan Mersua/Volvoa tule.
Ihan oikeasti, 3:n ja S:n ero on kuin vertaisi Mersun A- ja S-sarjalaisia..
Sinulle. Hyvä pinnoite lasiin, niin maantie- ja motarinopeuksissa saa olla melkomoinen kaatosade etteikö ajaa näkisi ilman pyyhkijöitäkin (tosin sellaisessa sateessa ei enää edes ajeta motarinopeuksia..). Oli aivan karmea kokemus, kun tuulilasin vaihdon jälkeen ajoin viikon ilman pinnotetta uudella lasilla ja sattui pari sadepäivää siihen..Oliko tuulilasin pinnoite kysymys minulle vai Teslalle?
Aijaa? Eivät multa ainakaan ole mitään velottaneet.Etädiagnostiikan hinta on myös 160€/h jos autossa ei ole takuuta. Eivät siis kyllä tee mitään ilmaiseksi jos autosta on takuu loppunut.
Johtiko toimenpide huoltoon?Aijaa? Eivät multa ainakaan ole mitään velottaneet.
Ei Teslalla. Nyt kun sanoit, niin olisikohan jopa sanoneet Teslalta, että eivät velota jos autolle ei tarvi heidän toimestaan tehdä muuta.Johtiko toimenpide huoltoon?
Sinulle. Hyvä pinnoite lasiin, niin maantie- ja motarinopeuksissa saa olla melkomoinen kaatosade etteikö ajaa näkisi ilman pyyhkijöitäkin (tosin sellaisessa sateessa ei enää edes ajeta motarinopeuksia..). Oli aivan karmea kokemus, kun tuulilasin vaihdon jälkeen ajoin viikon ilman pinnotetta uudella lasilla ja sattui pari sadepäivää siihen..
Olisin tietysti voinut täsmentää, että model 3 tai y on ainut vaihtoehto kustannussyistä, jolloin alkuperäisessä johtopäätöksessä lienee perusteita. Eikös Y ole takatiloiltaan melko samanlainen mitä 3 penkin ja lattian suhteen, eli reisituki on täysin olematonta lyhyellekin ihmiselle?
Ja softan suhteen kritiikki pätenee mallista riippumatta, Teslan filosofia on mitä on ja sen kanssa on elettävä jos siihen päätyy. Tämä talous tuskin päätyy mutta toki pitää ennen ensi kevään odotettua hankintaa koeajaa potentiaaliset ehdokkaat kunnolla.
Etenkin kun Tesla ensimmäisenä syyttää mahdollisista pyyhinautomatiikkaongelmista yms. mahdollisia pinnoitteita kameroiden edessä jne.Ah joo, kun tuulilasinpyyhkimien jumittuminen sateessa ja pimeässä motarilla aiheuttaa vaaratilanteen, niin: "Jos ajoturvallisuus sadekelillä yhtään kiinnostaa, niin voi vaan kysyä että minkä ihmeen takia tuulilasissa ei ole kunnollista pinnotetta?". Muistaa ainakin millä foorumilla on, tosin mietin alkuun oliko toi jostain Kummelin sketsistä. Pahoittelen tietämättömyyttäni, menenkin tästä asentamaan katolleni titaanilevyt jos meteori tulee huomenna katosta läpi.
Hyvä kun muistutit jarruista. Pitää yrittää lähiaikoina muistaa joku päivä painaa jarrua jossain rampissa tms, että toimii sitten joskus jos sattuu tarvitsemaan. Taitaakin olla jo reilu kuukausi viimeisestä jarrun painamisesta.Eikö ne Teslalla houkuttele jarruhuoltoon ollenkaan?
Esim. Ilmastointi oli säädetty 20 tai 21 asteeseen mutta Muskin mielestä on tarpeen puskea keskikonsolin takaräppänöistä arviolta 35-asteista ilmaa takapenkkiläisille.
Etenkin kun Tesla ensimmäisenä syyttää mahdollisista pyyhinautomatiikkaongelmista yms. mahdollisia pinnoitteita kameroiden edessä jne.
Säätö on sama kuin mitä edestä antaa. Eli ei ole erillistä säätöä.Puuttuuko takaräppänöistä säädöt kokonaan?
Highland selkeästi parempi kuin -20 vuoden 3, käy ihmeessä ajamassa vuoden vaihteessa uusin.
Takuu jo loppunut. Siitä huolimatta autoa on kyllä etänä kahdesti diagnosoitu ilmaiseksi etänä. Sen lisäksi kun auton mukana tuli vain yksi avainkortti ja se sattui kulmasta katkeamaan, niin tilasin uudet kortit, mutta toki ne piti ohjelmoida. Rangeri tuli kotipihalle tänne keskelle maaseutua ohjelmoimaan ne hintaan 0e. Eikä ne uudet kortitkaan maksaneet kuin 35e/2kpl.Etädiagnostiikan hinta on myös 160€/h jos autossa ei ole takuuta. Eivät siis kyllä tee mitään ilmaiseksi jos autosta on takuu loppunut.
Itseltäni ovat aina koittaneet veloittaa vaikka autossa takuu. Aina saanut tapella muistuttaen että takuuta on.Takuu jo loppunut. Siitä huolimatta autoa on kyllä etänä kahdesti diagnosoitu ilmaiseksi etänä. Sen lisäksi kun auton mukana tuli vain yksi avainkortti ja se sattui kulmasta katkeamaan, niin tilasin uudet kortit, mutta toki ne piti ohjelmoida. Rangeri tuli kotipihalle tänne keskelle maaseutua ohjelmoimaan ne hintaan 0e. Eikä ne uudet kortitkaan maksaneet kuin 35e/2kpl.
Toivottavasti et tosissasi vastannut.Eiköhän jarrunesteet mene huonoksi aivan yhtä lailla, oli voimalinja mikä tahansa. Veden kondensoitumisa kun ei voi oikein estää.Hyvä kun muistutit jarruista. Pitää yrittää lähiaikoina muistaa joku päivä painaa jarrua jossain rampissa tms, että toimii sitten joskus jos sattuu tarvitsemaan. Taitaakin olla jo reilu kuukausi viimeisestä jarrun painamisesta.
Kyllä mä luulen että ihan tosissaan vastasi. Tesla suosittelee vaihtamaan nesteet ensimmäisen kerran kahden vuoden kohdalla, muuten jarruhuoltoa ei tehdä, niinkuin ei tietenkään mitään huoltoa ellei omistaja itse näe sitä tarpeelliseksi. Ennen veden kondensaatiota jymähtää kuitenkin jarrujen männät ja palat alkavat laahaamaan levyä vasten kun sitä jarrupoljinta ei tosiaan ennakoiva kuski Teslalla juuri koskaan käytä.Toivottavasti et tosissasi vastannut.Eiköhän jarrunesteet mene huonoksi aivan yhtä lailla, oli voimalinja mikä tahansa. Veden kondensoitumisa kun ei voi oikein estää.
Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi
Meneehän ne huonoksi samalla tavalla. Siksi sanoinkin, että välillä pitää yrittää muistaa niitä käyttää. Mutta siihen joutuu todellakin erikseen rutiinin keksiä, koska ei sitä jarrua ehdi normaalissa ajossa ikinä painaa. Joutuu siis etsiä sopivan suoran, missä kelaa vähän kovemman vauhdin ja sitten yrittää olla nopea, että ehtii siirtää jalan kaasulta jarrulle ja tekee muutamat äkkijarrutukset. Itse olen siis ratkaissut ”ongelman” noin.Toivottavasti et tosissasi vastannut.Eiköhän jarrunesteet mene huonoksi aivan yhtä lailla, oli voimalinja mikä tahansa. Veden kondensoitumisa kun ei voi oikein estää.
Tekniikan Maailma
tekniikanmaailma.fi
Kyllähän monilla valmistajalla jarrut toimivatkin juuri näin. Teslalla vaan ei.On kyllä uskomatonta että valmistajat eivät ole kehittänyt systeemiä mikä ajottain tekisi pysäytyksen pelkillä jarruilla niin vältyttäisiin tuolta jumiutumiselta.
olisi erittäin yksinkertainen toimenpide, tyyliin vaikka joka viideskymmenes jarrutus pelkillä jarruilla.
Joo, tuo siis oli vähän erillinen kommentti, pointtina se että jos lasi olisi ollut pinnoitettu tuosta toimintahäiriöstä ei olisi ollut läheskään niin suurta riskiä/vaaraa.Ah joo, kun tuulilasinpyyhkimien jumittuminen sateessa ja pimeässä motarilla aiheuttaa vaaratilanteen, niin: "Jos ajoturvallisuus sadekelillä yhtään kiinnostaa, niin voi vaan kysyä että minkä ihmeen takia tuulilasissa ei ole kunnollista pinnotetta?". Muistaa ainakin millä foorumilla on, tosin mietin alkuun oliko toi jostain Kummelin sketsistä. Pahoittelen tietämättömyyttäni, menenkin tästä asentamaan katolleni titaanilevyt jos meteori tulee huomenna katosta läpi.
Tesla suosittelee jarrujen huoltamista taajempaan, jos ajellaan suolatuilla teillä:Tesla suosittelee vaihtamaan nesteet ensimmäisen kerran kahden vuoden kohdalla, muuten jarruhuoltoa ei tehdä, niinkuin ei tietenkään mitään huoltoa ellei omistaja itse näe sitä tarpeelliseksi.