Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Vähän mietityttää nyt kun alkaa pakkaset tulemaan että mitä jos en muista laittaa lämmitystä ja lähtisin kylmällä autolla (no toki lämmitykseen ei montaa minuuttia mene niin sen aikaa voinee odottaa sitten). Mutta jos ei lämmitä ja kameroiden edessä on jäätä ja pyyhkijät ovat jäätyneet lasiin kiinni, niin menevätkö sitten helposti rikki? Automaatti pyyhkimet kuitenkin päällä niin lähtevät varmaan vispaamaan jos kameroiden edessä huurretta?
 
Ei niitä ole pakko pitää automaatilla, vasta vakkari/AP kytkee ne 'auto' tilaan.
 
Viimetalvena huomasin että kun lunta ja jäätä kertyy etupuskurin alasäleikköön ja sinne sisään, alkaa lämpöpumppu tai joku lämmitykseen liittyvä pitämään aikamoista mekkalaa. Olisikohan parempi talveksi peittää alasäleikkö että lumi ja jää ei pääsisi sisään?
 
Mitäs toimenpiteitä konkarit tekevät Teslalle talven varalta? Käsittelettekö silikonilla ikkunan tiivisteet jotta väliin jäävä kosteus ei jäädy talvella tiivisteisiin? Perinteisen auton tiivisteet yleensä käsittelin silikonilla ennen talven tuloa jotta ovet aukesivat kivuttomasti. Lisäksi oletan että luovutetun auton pissapojan neste oli pelkkää vettä joten Lasol pullo täytyy huomenna hakea ja lisätä sekaan jottei neste jäädy kun yöpakkaset alkaa. Sekä lumiharja pitää muistaa laittaa frunkkiin jotta on mukana sitten kun sitä tarvitsee
Vähän mietityttää nyt kun alkaa pakkaset tulemaan että mitä jos en muista laittaa lämmitystä ja lähtisin kylmällä autolla (no toki lämmitykseen ei montaa minuuttia mene niin sen aikaa voinee odottaa sitten). Mutta jos ei lämmitä ja kameroiden edessä on jäätä ja pyyhkijät ovat jäätyneet lasiin kiinni, niin menevätkö sitten helposti rikki? Automaatti pyyhkimet kuitenkin päällä niin lähtevät varmaan vispaamaan jos kameroiden edessä huurretta?
Ei niitä ole pakko pitää automaatilla, vasta vakkari/AP kytkee ne 'auto' tilaan.
Ei, mutta varmaan jäävät automaatille. No pitää muistaa pistää automaattitila pois samaten kun peilien kääntö talveksi.
Viimetalvena huomasin että kun lunta ja jäätä kertyy etupuskurin alasäleikköön ja sinne sisään, alkaa lämpöpumppu tai joku lämmitykseen liittyvä pitämään aikamoista mekkalaa. Olisikohan parempi talveksi peittää alasäleikkö että lumi ja jää ei pääsisi sisään?
Sori ot ja Teslan "arvostelu", mutta melko ankealta kuulostaa talvi kyseisellä merkillä?
Eli Teslaa ei huolleta, vaan sitä valmistellaan talveen omistajan toimesta?
Tiivisteiden voitelu ja pyyhkimien tietyt asetukset eivät toki kuulu monen muun merkin huolto-ohjelmaan koska tarvetta ei ole...
Edit. Vielä noihin jäätyneisiin pyyhkimiin, ei ne siitä rikki mene. Jos menee niin jotain on suunniteltu pieleen...
 
Viimeksi muokattu:
Sori ot ja Teslan "arvostelu", mutta melko ankealta kuulostaa talvi kyseisellä merkillä?
Eli Teslaa ei huolleta, vaan sitä valmistellaan talveen omistajan toimesta?
Tiivisteiden voitelu ja pyyhkimien tietyt asetukset eivät toki kuulu monen muun merkin huolto-ohjelmaan koska tarvetta ei ole...
Edit. Vielä noihin jäätyneisiin pyyhkimiin, ei ne siitä rikki mene. Jos menee niin jotain on suunniteltu pieleen...
Kuulostaahan tuo vähän erilaiselta kun Volvoon ajattelin käydä lähinnä vaihtaa renkaat. Mutta onnea matkaan.
 
Wurthin kuminhoitoainetta ajattelin laittaa taas oven tiivisteihin ja vähän suihkauttaa WD40:stä ovenkahvoihin. Noilla pärjää talven hienosti.
 
Wurthin kuminhoitoainetta ajattelin laittaa taas oven tiivisteihin ja vähän suihkauttaa WD40:stä ovenkahvoihin. Noilla pärjää talven hienosti.

Noista WD40:n kaltaisista kannattaa olla varovainen ainakin, itse suihkuttelin Bilteman vastaavaa viime vuonna ja sehän sitten muuttui ihan tönköksi pahimmilla pakkasilla. Kahva oli kuin tervassa. Wurthi toimii kyllä noihin tiivisteisiin ja muutamalle kommentoijalle, kyllä kaikissa karmittomissa ne tiivisteet kannattaa samalla tavaralla hoitaa. Itse olen kyllä jokaiseen karmillisenkin autoon laittanut, sillä tiivisteet vanhenee ja heikkenevät sen jälkeen talven osalta (kosteus jäätyy väliin ja ovi sitä myöden).
 
Noista WD40:n kaltaisista kannattaa olla varovainen ainakin, itse suihkuttelin Bilteman vastaavaa viime vuonna ja sehän sitten muuttui ihan tönköksi pahimmilla pakkasilla. Kahva oli kuin tervassa. Wurthi toimii kyllä noihin tiivisteisiin ja muutamalle kommentoijalle, kyllä kaikissa karmittomissa ne tiivisteet kannattaa samalla tavaralla hoitaa. Itse olen kyllä jokaiseen karmillisenkin autoon laittanut, sillä tiivisteet vanhenee ja heikkenevät sen jälkeen talven osalta (kosteus jäätyy väliin ja ovi sitä myöden).
Itse käytin ihan sitä itseään WD40:stä eikä ainakaan viime talvena aiheuttanut ongelmia. Ja samaa mieltä, että nuo tiivisteet kannattaa käsitellä kyllä kaikissa autoissa.
 
Sori ot ja Teslan "arvostelu", mutta melko ankealta kuulostaa talvi kyseisellä merkillä?
Eli Teslaa ei huolleta, vaan sitä valmistellaan talveen omistajan toimesta?
Tiivisteiden voitelu ja pyyhkimien tietyt asetukset eivät toki kuulu monen muun merkin huolto-ohjelmaan koska tarvetta ei ole...
Edit. Vielä noihin jäätyneisiin pyyhkimiin, ei ne siitä rikki mene. Jos menee niin jotain on suunniteltu pieleen...
Huolellisella esilämmityksellä pääsee jo pitkälle. Kyllähän niitä viimasuojia on kautta-aikain viritelty piheihin polttiksiinkin...
 
Sori ot ja Teslan "arvostelu", mutta melko ankealta kuulostaa talvi kyseisellä merkillä?
Eli Teslaa ei huolleta, vaan sitä valmistellaan talveen omistajan toimesta?
Tiivisteiden voitelu ja pyyhkimien tietyt asetukset eivät toki kuulu monen muun merkin huolto-ohjelmaan koska tarvetta ei ole...
Edit. Vielä noihin jäätyneisiin pyyhkimiin, ei ne siitä rikki mene. Jos menee niin jotain on suunniteltu pieleen...
Kyllä tuo minusta kuulostaa ihan normaalilta auton talvikäytöltä.

Itsellä on ollut "ankeaa" ihan joka merkillä tuo talvikäyttö. Defa huutaa aamuisin 2h että saa kopin sulaksi näkee ulos. Enkä enää koskaan kyllä unohda tuulilasinpyyhkijöitä automaatille kun vaihdatin pyyhkijän moottorin á 750e kun paloi pyyhkimien ollessa jäätyneenä lasissa kiinni. Tällä kertaa 2013 civicin matkustajan puolen tiivisteet repsottaa kun riuhtaistu pakkasella ovi auki.

"Autosta ei kyllä osa X rikki mene... jos menee niin jotain suunniteltu pieleen."

Thread: Taas se romu on hajalla -> ole hyvä. Keskustellaan siellä asioista "jotka ei todellakaan mene rikki".
 
Sori ot ja Teslan "arvostelu", mutta melko ankealta kuulostaa talvi kyseisellä merkillä?
Eli Teslaa ei huolleta, vaan sitä valmistellaan talveen omistajan toimesta?
Tiivisteiden voitelu ja pyyhkimien tietyt asetukset eivät toki kuulu monen muun merkin huolto-ohjelmaan koska tarvetta ei ole...
Edit. Vielä noihin jäätyneisiin pyyhkimiin, ei ne siitä rikki mene. Jos menee niin jotain on suunniteltu pieleen...
Eipä tule tehtyä mitään kyseisistä toimenpiteistä. Enkä tiedä tosielämästä ketään muutakaan kuka tekisi jotain ”temppuja” talvea varten. Kovaa ajoa vaan.
 
Silikonia (öljy, eli se mitä tulee painepullosta) ei kannata tiivisteisiin laittaa, koska se kuivattaa niitä ja parhaimmassa tapauksessa alkaa kitisemään hullun lailla. Jos jotain laittaa niin kuminhoitoainetta kuten tuo Wûrth tai silikonirasvaa, se kyllä tahraa hullun lailla. WD40 (Water Displacement 40) on myös huonoa, ei voitele vaan pikemminkin huuhtelee tehdasrasvat pois. Tämän sijasta jotain saranoille suunniteltua ainetta, joka voitelee, tunkeutuu ja kestää painetta. Teflonistakaan ei liene haittaa.

Tänään alkoi neljäs talvi sähköautolla, en muista olenko kertaakaan sinä aikana rapannut ikkunoita. Esilämmitys rokkaa, VW applikaatio hoitaa sen automaattisesti ennen lähtöä joten eiköhän Teslallakin onnistu. Lumiharjaa sentään on tarvittu, kotipihassa senkin korvaa yleensä lehtipuhallin. Ainoa talventuloharjoitus kitkarenkaiden alle veivaamisen lisäksi on kesälasolin vaihtaminen talvilaatuun. Toki kannattaa tsekata, että pyyhkijät ja raitisilmasuodatin ovat kunnossa, mutta nämä temput pätenevät myös polttomoottoriautoihin.
 
Ainakin toistaiseksi pärjännyt ihan vaan laittamalla aamulla huurteenpoiston huutamaan hetkeksi.
 
Mitäs toimenpiteitä konkarit tekevät Teslalle talven varalta? Käsittelettekö silikonilla ikkunan tiivisteet jotta väliin jäävä kosteus ei jäädy talvella tiivisteisiin? Perinteisen auton tiivisteet yleensä käsittelin silikonilla ennen talven tuloa jotta ovet aukesivat kivuttomasti. Lisäksi oletan että luovutetun auton pissapojan neste oli pelkkää vettä joten Lasol pullo täytyy huomenna hakea ja lisätä sekaan jottei neste jäädy kun yöpakkaset alkaa. Sekä lumiharja pitää muistaa laittaa frunkkiin jotta on mukana sitten kun sitä tarvitsee
Wurth kuminhoito aine tiivisteisiin. Toimii hyvin merkistä riippumatta jos karmittomat lasit autossa. Silikoni huonompi.
 
Onko kanssatovereilla jotain jippoja miten saada noi after market pölykapselit ehjänä irti? Itsellä Vempeleen mustat pölykapselit ja näin muutamasssa lämpöasteessa, kun niitä iroittelee niin saldona 4 katkennutta klipsiä. Teslan OEMit selvästi paksumpaa muovia, mutta varmasti sama ongelma siinäkin. Ainakin omille sormille vanteiden puolat just sen verran huonosti, että ei yllä takaa painamaan sitä klipsiä kasaan vaan täytyy käytännössä voimalla vetää ulos. Pitäisi ehkä olla jotkut tosi pitkät ja kapeanokkaiset kärkipihdit... Tulee yllättäviä kuluja jos pitää hommata uudet pölykapselit per sesonki :D
 
Pari talvea model 3:lla takana ja eipä tuolle mitään erikoista tullut tehtyä vaikkakin facessa juurikin tuota Wurthia suositeltiin. Varmaan ihan hyvä, mutta eipä tuota koskaan muistanut ostaa eikä sitten loppupeleissään galaxit räjähtänytkään vaikken sitä käyttänyt.
Ikkunat välillä rapsahtelee kun pakkasessa auto ollut ulkona ja ovia aukoo eli ehkä tuo hoitoaine on ihan hyvä pidemmällä tähtäimellä. Pari kertaa oli operaatio saada frunk auki kun nollakelin jälkeen jäätynyt sopivasti, mutta esmes latauskaapelit kannattanee suosiolla siirtää takakonttiin että saa ladatua vaikka frunkki olisikin jäässä...
 
Onko kanssatovereilla jotain jippoja miten saada noi after market pölykapselit ehjänä irti? Itsellä Vempeleen mustat pölykapselit ja näin muutamasssa lämpöasteessa, kun niitä iroittelee niin saldona 4 katkennutta klipsiä. Teslan OEMit selvästi paksumpaa muovia, mutta varmasti sama ongelma siinäkin. Ainakin omille sormille vanteiden puolat just sen verran huonosti, että ei yllä takaa painamaan sitä klipsiä kasaan vaan täytyy käytännössä voimalla vetää ulos. Pitäisi ehkä olla jotkut tosi pitkät ja kapeanokkaiset kärkipihdit... Tulee yllättäviä kuluja jos pitää hommata uudet pölykapselit per sesonki :D
Huomanny kyllä että ne Vempeleen kapselit on aivan jäätävän tiukat ja niiden irroitus on tosiaan aikamoista vääntämistä. Ei niihin oikein mitään helppoa tapaa taida olla.
 
Tuota oon laittanut itse autojen saranoihin, autotallin oveen yms. Onko kukaan kokeillut Teslan ikkunoihin?
 

"Poistetaanko ultraäänianturit käytöstä niillä varustetuissa ajoneuvoissa?
Tällä hetkellä meillä ei ole suunnitelmissa poistaa nykyisten ajoneuvojen ultraääniantureita käytöstä"

No toi on hyvä tietää, olen itse asiassa jo aiemmin miettinyt onko nuo omassa käytössä vai meneekö jo pelkän kameroiden mukaan. Ei ole siis mennyt, eikä tule ainakaan vielä menemäänkään. Redditissä ja jenkkifoorumeilla kun ovat puhuneet siitä, että Tesla olisi ottanut nuo pois käytöstä vanhemmista.
 
Ei helvetti mitä touhua. Jopa oman Model 3 omistukseni aikana, käsittelin sitä autona enkä sijoituskohteena. Toki se olikin talvella ihan paska peli noin muuten, mutta lämpeni iloisen nopsasti (kunhan ei luottanut automaattiin, Teslan automaatti on about samaa kuraa kun jokaisen muunkin ei-Eurooppalaisen auton). Ihan hyvin sen se kesti, vaikka lasikatto paukkui ja pyyhkijät näki omiaan.
 
Sori ot ja Teslan "arvostelu", mutta melko ankealta kuulostaa talvi kyseisellä merkillä?
Eli Teslaa ei huolleta, vaan sitä valmistellaan talveen omistajan toimesta?
Tiivisteiden voitelu ja pyyhkimien tietyt asetukset eivät toki kuulu monen muun merkin huolto-ohjelmaan koska tarvetta ei ole...
Edit. Vielä noihin jäätyneisiin pyyhkimiin, ei ne siitä rikki mene. Jos menee niin jotain on suunniteltu pieleen...
Kyllä minä olen kaikissa autoissa poistanut nuo taittuvat peilit talveksi, ei ainakaan Volvossa toimineet ollenkaan vaan jäätyivät kiinni ja sai sitten väkivalloin avata niitä että pystyi ajamaan. Volvossa automaattipyyhkimet piti aina laittaa erikseen päälle kun lähti ajamaa niin ne eivät olleet vakiona päällä. Teslassa pitää erikseen muistaa laittaa automaattipyyhkimet pois kun talvi lähestyy. Ei nyt ehkä niin vaikeaa, mutta kai nyt tuollaiset asiat kannattaa huimioida kaikissa autoissa? Tai ehkä jossain autossa on peilien saranoiden lämmitys niin toimivat talvellakin hyvin? En tiedä, tosin veikkaan että ei ole kun veisi aika kohtuuttomasti sähköä?
 
Kyllä minä olen kaikissa autoissa poistanut nuo taittuvat peilit talveksi, ei ainakaan Volvossa toimineet ollenkaan vaan jäätyivät kiinni ja sai sitten väkivalloin avata niitä että pystyi ajamaan.

Tekeekö näin moni tosiaan? Ei ole koskaan tullut mieleenkään tämä - joka sinänsä voi olla ihan fiksu toimenpide - mutta tähän asti on toiminut täysin normaalisti peilit about 5 eri merkin kohdalla myös talvella.

Myös kahden eri Volvon kohdalla, ei mitään ongelmia
 
Tekeekö näin moni tosiaan? Ei ole koskaan tullut mieleenkään tämä - joka sinänsä voi olla ihan fiksu toimenpide - mutta tähän asti on toiminut täysin normaalisti peilit about 5 eri merkin kohdalla myös talvella.

Myös kahden eri Volvon kohdalla, ei mitään ongelmia
Riippuu ihan säästä, säilytyspaikoista ja autosta miten herkkiä ne on jäätymään kiinni. Jos peilejä on usein putsaamassa lumesta ja/tai jäästä, voi olla parempi disabloida se kääntyminen.
 
Tekeekö näin moni tosiaan? Ei ole koskaan tullut mieleenkään tämä - joka sinänsä voi olla ihan fiksu toimenpide - mutta tähän asti on toiminut täysin normaalisti peilit about 5 eri merkin kohdalla myös talvella.

Myös kahden eri Volvon kohdalla, ei mitään ongelmia
Ehkä toimisi jos olisi joku katos tms? Minulla on auto vain pihalla, sopivan sään sattuessa peilit ovat paksussa jäässä niin ei ne siitä nyt oikein mihinkään pysty taittumaan ennenkuin hakkaa jäät irti. Mutta koittivat aina taittua auki heti kun avasi ovea, että saisi lumiharjaa jne autosta niin ei tuo kovin hyvää varmasti peilien moottoreille tee.
 
Tekeekö näin moni tosiaan? Ei ole koskaan tullut mieleenkään tämä - joka sinänsä voi olla ihan fiksu toimenpide - mutta tähän asti on toiminut täysin normaalisti peilit about 5 eri merkin kohdalla myös talvella.

Kun tuli asuttua sen 14 vuotta kerrostalossa, jossa auto oli aina taivassalla, ei tullut edes mieleen disabloida tätä ominaisuutta. Toimi noi eri merkeissä Fiateista Alfa Romeoihin ja Mazdoihin. Tuntuu olevan omituista, että yhdellä nimimerkillä on aina ollut ongelmia tässä. Tai sitten asuu saaressa keskellä saaristoa, jossa sataa jäätävää tihkua?
 
jopa mun ranskanpulla relluissa on toiminut taittuvat peilit ilman ongelmia ihan suomen talvessa...
Ehkä tuo Volvo oli sitten vaan surkea tässä suhteessa? No ei nuo rikki menneet, piti vain väkisin runtata ne käsin auki asentoon. Jätän Teslassa sitten päälle tuon, josko ongelma koskikin vain volvoa.
 
Minulla temppuili ranskalaisessa autossa taittuvat peilit talvisin ja automaattitaittamisen poistaminen oli vaikeaa ja nollautui aina välillä.
Teslassa olen pitänyt automaattitaittumista offilla kesät talvet koska mitäpä sillä tekee.
Manuallisesti taitan autopesuun mennessä (harjallinen, koska tykkään elää on the edge :oops:)
 
Tekeekö näin moni tosiaan? Ei ole koskaan tullut mieleenkään tämä - joka sinänsä voi olla ihan fiksu toimenpide - mutta tähän asti on toiminut täysin normaalisti peilit about 5 eri merkin kohdalla myös talvella.

Kyllä, sinne väliin menee aika helposti jäätä ja sen jälkeen peili on joko kiinni tai auki asennossa. Eikä sitä oikein sulata millään, niin parempi poistaa ominaisuus talveksi käytöstä. Ei tämäkään ole Teslan kohdalla mitenkään erikoista, näin tehnyt muidenkin autojen osalta. Eiköhän tämä ole ihan normaalia jos asuu rannikon lähistöllä?
 
Näköjään jos navilla ajaa ohi niin myös Kehällä alkaa hidastelemaan. Ei siinä mitään mutta takanaolijat vähän tykkää kyttyrää kun auto vetää 70 -> 50 vaikka ei ketään edessä.

Ensimmäistä kertaa tuli kun istui valoissa niin Autosteering aborted. Auto pisti hätävilkut päälle ja piipaa soi vaan. Pientä bugia.
 
Näköjään jos navilla ajaa ohi niin myös Kehällä alkaa hidastelemaan. Ei siinä mitään mutta takanaolijat vähän tykkää kyttyrää kun auto vetää 70 -> 50 vaikka ei ketään edessä.

Ensimmäistä kertaa tuli kun istui valoissa niin Autosteering aborted. Auto pisti hätävilkut päälle ja piipaa soi vaan. Pientä bugia.
Oon ihmetelly samaa, ja huomasin että navin mukaan kehällä on ”mutka” jonka takia auto hidastaa :D
 
Näköjään jos navilla ajaa ohi niin myös Kehällä alkaa hidastelemaan. Ei siinä mitään mutta takanaolijat vähän tykkää kyttyrää kun auto vetää 70 -> 50 vaikka ei ketään edessä.

Ensimmäistä kertaa tuli kun istui valoissa niin Autosteering aborted. Auto pisti hätävilkut päälle ja piipaa soi vaan. Pientä bugia.

Mulla tuli tänään kaks kertaa, ei sentään "Autosteering aborted" mut just kun ohittamassa kakskaistasella vasemmalta kaistalta, niin auto päättää hidastaa hieman vauhtia, kevyt nykäsy. Joku uusimman softan bugi selvästi, mikä tuli sillon pari päivää sitten. Ei kiva.
 
Näköjään jos navilla ajaa ohi niin myös Kehällä alkaa hidastelemaan. Ei siinä mitään mutta takanaolijat vähän tykkää kyttyrää kun auto vetää 70 -> 50 vaikka ei ketään edessä.

Ensimmäistä kertaa tuli kun istui valoissa niin Autosteering aborted. Auto pisti hätävilkut päälle ja piipaa soi vaan. Pientä bugia.
Miten tollaset vehkeet on saatu laillisiksi euroopassa? Toihan on oikeasti vaarallista, että auto muuten vaan jarruttelee jossain kehällä ilman että on mitään ongelmaa.
Saa vielä konttiinsa jonkun imussa ajavan polakkirekan ihan vaan järjestelmien paskuuden takia.
 
Miten tollaset vehkeet on saatu laillisiksi euroopassa? Toihan on oikeasti vaarallista, että auto muuten vaan jarruttelee jossain kehällä ilman että on mitään ongelmaa.
Saa vielä konttiinsa jonkun imussa ajavan polakkirekan ihan vaan järjestelmien paskuuden takia.
Se riittää että kerran menee läpi testeistä. En muista että ennen navin kanssa oli alkanut hidastelemaan jos ajaa ohi risteyksen. Se on tullut tässä uudessa päivityksessä.

Suomessa Traficomia ei kiinnosta ellei valmistaja itse tee takaisinkutsua tai ilmoita heille.

Teslan päivitykset on yksi askel eteen ja kaksi taakse.
 
Tekeekö näin moni tosiaan? Ei ole koskaan tullut mieleenkään tämä - joka sinänsä voi olla ihan fiksu toimenpide - mutta tähän asti on toiminut täysin normaalisti peilit about 5 eri merkin kohdalla myös talvella.

Myös kahden eri Volvon kohdalla, ei mitään ongelmia
Luulisi että kaikki tekee kun kerran kuuntelee sitä rutinaa ja pauketta. Itellä oli eräässä volkkarissa ekan kerran tämä ominaisuus, ja eihän se talveen ole suunniteltu. Sen jälkeen en ole käyttänyt.
 
Jenkeissä Tesla alkanut myymään yliteippauksia varsin muhkeaan hintaan.

Edit: ilmeisesti nämä on kuitenkin PPF-kalvoja ja tekevät ovenvälitkin, mikä selittää korkeaa hintaa.

 
Viimeksi muokattu:
Miksi valmistaja myy teippauksia autoonsa?
Ovat ilmeisesti kohtuullisen suosittuja ja todenneet, että sillä voi tehdä rahaa? Myydäänhän siellä Teslan kaupassa vaatteita ja lifestyle-tuotteitakin, ei niiden myyminen ihmetytä?
 
Ovat ilmeisesti kohtuullisen suosittuja ja todenneet, että sillä voi tehdä rahaa? Myydäänhän siellä Teslan kaupassa vaatteita ja lifestyle-tuotteitakin, ei niiden myyminen ihmetytä?
Kaikki valmistajat myy noita lifestyle tuotteita. Ne ovat ns ilmaisia mainoksia kun porukka ostaa heidän tuotteen logolla.

Tuo teippaaminen vain on ilmeisesti aita on matalin tapa kuin tehdä kunnon maalaus tai tarjota vaihtoehtoja.
 
Kaikki valmistajat myy noita lifestyle tuotteita. Ne ovat ns ilmaisia mainoksia kun porukka ostaa heidän tuotteen logolla.

Tuo teippaaminen vain on ilmeisesti aita on matalin tapa kuin tehdä kunnon maalaus tai tarjota vaihtoehtoja.
Miksi ei myisi teippauksia jos niitä riittävän moni ostaa että sillä saa rahaa tehtyä? Itse en ostaisi enkä ole Teslaani teippauttanut. Kuitenkin vain käyttöauto kyseessä ja suurimmalti osin ei edes ruostu vaikka maali menisi rikki kun on alumiinia.
 
Miksi ei myisi teippauksia jos niitä riittävän moni ostaa että sillä saa rahaa tehtyä? Itse en ostaisi enkä ole Teslaani teippauttanut. Kuitenkin vain käyttöauto kyseessä ja suurimmalti osin ei edes ruostu vaikka maali menisi rikki kun on alumiinia.

Kyllä Model 3 / Model Y:ssä on pääasiassa kuitenkin terästä, ei niitä alumiiniosia ihan hirveästi ole.

Teippauksien myynti taas kertoo vain ja ainoastaan siitä, että Teslan "maailman paras maalaamo" ei pysty maalaamaan autoa haluttuihin väreihin (ei niinkään kestääkö se maali vai ei). Muutenhan ne myisivät eri värejä, kuten muut auton valmistajat - Audin individual maalitkin taitavat olla halvempia kuin tuo 8k€ teippaus.
 
Samaa hintaa tuollainen teippaus maksaa suomessa ja jopa enemmän jos aletaan vielä ovenkaaret ja välit teippaamaan. Ja pari tonttua saa helposti laitettua materiaaleihin lisää jos ottaa vielä PPF-pohjaista kalvoa.
 
Miksi valmistaja myy teippauksia autoonsa?

Markkinatalous? Kysyntä -> tarjonta. Olen ymmärtänyt, että monet pikkufirmat tarjoavat teippauksia autoihin ja ihmiset niitä ostavat automerkistä riippumatta. Ei kai se sen kummempaa.

Minäkin teippaisin mielellään pieniä suojakalvoja sinne tänne omaan autoon (vielä tekemättä), joka on tosin eri asia.
 
Mikä tämä fiksaatio teippauksiin on? Eikö se auto kannattaisi ottaa ihan maalattuna halutun väriseksi? Teippaus on kuitenkin aina kompromissi kun se teippi venyy sitä erikoisemmin mitä hankalampia muotoja on ja värin pysyvyyskin on vähän niin ja näin.

Helmojen yms. suojausteippaukset ovat vielä ihan ymmärrettäviä kun niille on (varsinkin tesloissa tiettyihin paikkoihin johtuen ulkonevista muodoista kivien hakkauskohdissa) ihan oikeaa tarvetta ja toki teippaukset ymmärrän jossain mainosautoissa yms. Mutta että uuteen autoon teippiä...
 
Samaa hintaa tuollainen teippaus maksaa suomessa ja jopa enemmän jos aletaan vielä ovenkaaret ja välit teippaamaan. Ja pari tonttua saa helposti laitettua materiaaleihin lisää jos ottaa vielä PPF-pohjaista kalvoa.

Joo ei liity pelkästään Teslaan mutta aika tyyristä touhua toi teippaus. Hidasta touhua se on mitä olen youtube videoita katsonut, ainakin jos tehdään kunnolla. Toki sen voi opetella kuka vaan ja ei vaadi kuin veitsen ja kuumailmapuhaltimen. Teipeissä kanavat joita pitkin voi vetää ilmakuplat pois, olispa sellaset olleet aikanaan kun joutui koulukirjoja päällystämään!
 
Mikä tämä fiksaatio teippauksiin on? Eikö se auto kannattaisi ottaa ihan maalattuna halutun väriseksi? Teippaus on kuitenkin aina kompromissi kun se teippi venyy sitä erikoisemmin mitä hankalampia muotoja on ja värin pysyvyyskin on vähän niin ja näin.

Kai se on sama kuin istuinsuojissa, seuraava omistaja saa virheettömän pinnan :-)
 
Huomaa, että ollaan insinööripalstalla, mutta olisihan se tyhmää olla tarjoamatta teippauksia, jos kerta niille on kysyntää. Autot menevät kaupaksi oli auton perusmaali hyvää tai huonoa, tämän päälle saat lisämyyntinä vielä 5-10k arvoisen teippauksen. Ja Teslalle tämä on win-win, koska heidän ei tarvitse käyttää aikaa omaan tuotekehitykseen, monimutkaistaa olemassa olevia kokoamislinjastoja jne.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 480
Viestejä
4 558 186
Jäsenet
74 972
Uusin jäsen
Nagi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom