- Liittynyt
- 05.04.2021
- Viestejä
- 163
Ideana on pitää vain 3vuotta ja myydä ennen takuunloppumista koska ei riitä kukkarossa likviditeettiä ylläpitää autoa.
Kuulostaa siltä, että ajaisit liian kalliilla autolla tuloihin nähden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ideana on pitää vain 3vuotta ja myydä ennen takuunloppumista koska ei riitä kukkarossa likviditeettiä ylläpitää autoa.
Kuulostaa siltä, että ajaisit liian kalliilla autolla tuloihin nähden.
Tässä keskustelussa vain yleensä jos joku erehtyy sanomaan mitään positiivista Teslasta on hän välittömästi kritiikitön Teslafani joka pyllistää Elonille 5 kertaa päivässä. Teslahan kun ei voi oikeasti tehdä mitään hyvin. Tuo esitetty kritiikki näin yleisesti ei todellakaan ole mitenkään neutraalisti ilmaistua, jos tätä ketjua vähän luet antiteslalasit päästä poistettuna.Samalla sitten voisi perustaa ketjun Teslafanit, jossa ihmiset saisivat kritiikittömästä kumartaa Elonin suuntaan 5 päivässä? Kritiikistä kauhea itku, mutta samalla ”ongelmitta” sivun verran ”joo mukava ajaa, ajan enemmän” 0-postausta. Kyllä tämä ketju pysyy parhaiten luettavana, kun mennään siinä keskitiellä. Eli jää se kritiikitön Teslan markkinointi-bs pois ja myös perustelemattomat ”paskaa” ulinat. Tässä ketjussa on liipaisin kritiikin tyrmäämiseen vähän herkässä, esim. joku esittää omakohtaisen toivomuksen paremmasta penkistä, niin siihen sitten vastauksena joku lehtiarvostelu, että ei voi olla penkki paska. Ööö…
Tämä nyt oli melkoinen aivopieru. Jos vaikka et omista vielä Intelin i9-prossua niin siitä ei saa myöskään puhua, kun et sitä omista. Tai iPhonesta ei saa puhua jos on aina ollut Android.P.s. minkään muun merkin millään foorumilla en ole käynyt koskaan enkä suoraan sanottuna ymmärrä miksi joku ei-teslailija täällä aikaa viettää
Ok ehkä olen väärällä foorumilla kun en edes tiedä mikä prossu minulla on. Tai työnantajalla kun en edes omaa tietokonetta omista.Tämä nyt oli melkoinen aivopieru. Jos vaikka et omista vielä Intelin i9-prossua niin siitä ei saa myöskään puhua, kun et sitä omista. Tai iPhonesta ei saa puhua jos on aina ollut Android.
Ei kai keskustelussa mitään vikaa ole. Tilanne erinäköinen, jos päivästä, viikosta, vuodesta toiseen käy samaa asiaa postaamassa neuroottisesti.Tämä nyt oli melkoinen aivopieru. Jos vaikka et omista vielä Intelin i9-prossua niin siitä ei saa myöskään puhua, kun et sitä omista. Tai iPhonesta ei saa puhua jos on aina ollut Android.
Toveri @Kvarkki :n kanssa samoilla linjoilla.
Meidän mielestä Tesla Y oli ihan järkyttävän ruma ja varsinkin valkoisena.
Noh käytiin monta autoa testaamassa ja oltiin lähes varma että tehdään kompromissi tilanpuolesta kun ajeltiin Renault Megane E-Techin kanssa. Laatuvaikutelma oli huikea verrattuna esim. ID4.
Mutta Renaultin jälleenmyyntiarvo on aika kyssäri, kun bensakoneissakin sulaa rajusti arvo jo polttomoottoreissakin ja se totuus, että se on vaan todella pieni auto, kun meillä on kaksi pientä lasta.
Noh Tesla Y:hyn päädyttiin korkotarjouksen takia ja kun polttoaine on vaan korkealla.
Itsellä tulee 25tkm vuodessa ja toisaalta olisi fiksuinta pitää omaa Octaviaa hamaan loppuunasti, kun saan huolettua sen halvalla.
Mutta Tesla Y on meille kompromissi, kun Kia Nirossakin fiksummat varusteet. Kia Niro on vaan pieni ja ei ulkonäöllisesti miellytä meitä. Vaimoa olisi EV6 miellyttänyt, mutta minusta se on muotoilultaan ihan hirveä, varsinkin takapää.
Teslan penkit ihan hirveää muovia ja mielestäni kangaspenkkikin olisi parempi vaihtoehto tähän kuin tuo muovinen.
Ajatuksena onkin, jos innoistuisi verhoilemaan tuon uudestaan, kun vaimolla on mahdollisuus tehdä kaava ja ommella töissä.
Tesla Y menee kaupaksi hyvin kaupaksi vaikka olisi 3vuotta vanha.
Ideana on pitää vain 3vuotta ja myydä ennen takuunloppumista koska ei riitä kukkarossa likviditeettiä ylläpitää autoa.
Ahaa no mitäs sitten teet tietotekniikka-foorumilla? Kuulostaako nyt yhtä hölmöltä? Niin minustakin.Ok ehkä olen väärällä foorumilla kun en edes tiedä mikä prossu minulla on. Tai työnantajalla kun en edes omaa tietokonetta omista.
Onko tuo track pack uusikin asia? Muistan kun katsoin joskus Nürburgringilla ajettua aikaa (tietääkseni) normaalilla Plaidilla ja se kyllä näytti ihan kauheelta menolta kun se auto oli irti jokaisessa mutkassa. Sinänsä ymmärrän kritiikin tosiaan siihen videoon verraten ja kiva kuulla jos muutoksia on tullut track packin myötä.Nyt vihaajatkin uskoo model s plaid track pack aikaan? Nyt on saatu uskottavalta tahon ajama&kommentoima kierros tavisasiakkaan autolla. Videolla ratakierros asiakkaan autolla ja kommentit.
Taisi joskus alkukesästä tulla tuo track pack ostettavaksiOnko tuo track pack uusikin asia? Muistan kun katsoin joskus Nürburgringilla ajettua aikaa (tietääkseni) normaalilla Plaidilla ja se kyllä näytti ihan kauheelta menolta kun se auto oli irti jokaisessa mutkassa. Sinänsä ymmärrän kritiikin tosiaan siihen videoon verraten ja kiva kuulla jos muutoksia on tullut track packin myötä.
saahan Teslaan jatkotakuun. Joku tarkemmin perehtynyt voi kommentoida lisää mutta muistaakseni oli vajaan tonnin vuodessa (max 3v) ja kattaa kalliimmat potentiaaliset vikakohteet mm. ILP, näyttö jne
Track pack tuli tänä vuonna. Ajoivat about 3kk sitten sillä 7:25 ja risat nurburgring:lla ajaksi. Moni mukaanlukien edellisen postauksen videon kaveri epäili vilunkipeliä.Ahaa no mitäs sitten teet tietotekniikka-foorumilla? Kuulostaako nyt yhtä hölmöltä? Niin minustakin.
Onko tuo track pack uusikin asia? Muistan kun katsoin joskus Nürburgringilla ajettua aikaa (tietääkseni) normaalilla Plaidilla ja se kyllä näytti ihan kauheelta menolta kun se auto oli irti jokaisessa mutkassa. Sinänsä ymmärrän kritiikin tosiaan siihen videoon verraten ja kiva kuulla jos muutoksia on tullut track packin myötä.
Tätä en tiennytkään, kuten en montaa muutakaan asiaa.
Mitä VW ID sarjalaiseen esim 3000€ ilmastoinnin Kompressorin vaihto ei miellytä kun kyseessä jäätävä summa.
Samaa luokkaa se on myös Teslassakin.
Yleensähän noi paskotaan kun tehdään ilmastoinnin huolto ja väärällä öljyillä.
Laajennettu takuu (tesla.com)
Joku voisi laittaa kommentteja mitä maksaa Y:n. Omassa autossa liian vähän kilsoja vielä että voisi pyytää tarjousta
Aika kalliilta vaikuttaa. Omaani Polestarin 3 vuoden jatkotakuu kokonaisuudessaan maksaa 1400€. No ajellaan vielä tehdastakuulla se reilu vuosi ja katotaan sitten ostanko lisätakuun vai onko kalusto jo vaihtunut. Ainakin omamekaanikon kanssa jutellessa sain semmoisen infon että korvaa ihan samat viat tuo jatkotakuu kuin tuo auton normitakuukin.saahan Teslaan jatkotakuun. Joku tarkemmin perehtynyt voi kommentoida lisää mutta muistaakseni oli vajaan tonnin vuodessa (max 3v) ja kattaa kalliimmat potentiaaliset vikakohteet mm. ILP, näyttö jne
Pitääpä kokeilla. Ainakin 2023.26.8:lla oli ihan hirveä lagi kun yritin Duolingoa käyttää autossa. Nyt on sisällä 2023.26.9 mutta tuolla en ole kokeillut.Joku viime aikoina tullut softapäivitys on korjannut bluetoothin lagin jos vaikka kännykästä pistää bluetoothilla ääntä auton kajareille. Aiemmin oli joku yli sekunnin viive, nyt ehkä joku 200ms joka on ihan siedettävä. Muut huomanneet samaa?
Ei mulla oo ainakaan ollut ongelmia. Tossa oli tosin kesäpätkä jolloin en käyttänyt kuin Spotifya, mutta viime viikolla toimi hyvin parissa Teams-palaverissa jotka otin autoon. 2023.26.7Joku viime aikoina tullut softapäivitys on korjannut bluetoothin lagin jos vaikka kännykästä pistää bluetoothilla ääntä auton kajareille. Aiemmin oli joku yli sekunnin viive, nyt ehkä joku 200ms joka on ihan siedettävä. Muut huomanneet samaa?
Eli ihmisten käsitys ajamisen kustannuksista on edelleen hukassa. Polttoaine on muistaakseni jossain aiemissa TM:n taulukoissa ollut n. puolet kuukausista kustannuksista, mutta loput kustannukset menevät edelleen aivan samassa suhteessa. Arvonalenema per ajettu kilometri on nimittäin merkittävä, eli kyllä siihen sen 0,2€/km voi hyvin laittaa.
Helppoahan tuo on sinäänsä alkaa laskemaan, mitä ilmaiset kilometrit ovat itselleni maksaneet? 70tkm ajettu tuolla Model 3:lla nyt, 32kk aikana. Renkaat ovat vaihtokunnossa. Arvoa veikkaisin tippuneen sen 20k€ mitä tuosta nyt enää saisi. Eli heitetään ilmaistonni renkaisiin vielä.
Per ajettu kilometri kustannuksia on tullut 0,3€. Ilmaisilla sähköillä siis, ei niitä tarvitse edes miettiä. Vaikka dieselit olisivat maksaneet sen 8000€ samassa ajassa ja arvonalenema olisi sama, niin ero olisi 0,3€/km vs 0,41€/km. Prosentuaalisesti toki, mutta jos se turha matka ennen maksoi 10€, niin nyt se turha matka on 7,3€. Ei edes kahvia saa sillä erotuksella.
Miten ilmaista ja halpaa se lisäajelu nyt sitten olikaan sillä ilmaisella Tesla matkalla?
Myös väite että ennen ei ollut varaa ajella paljon, mutta nyt on. Jokin on pielessä jos ei ole varaa ajaa polttis autoa, mutta on varaa laittaa 50KEUR auton hankintaan ja siitäkin osa todennäköisesti lainarahalla.
Eli ihmisten käsitys ajamisen kustannuksista on edelleen hukassa. Polttoaine on muistaakseni jossain aiemissa TM:n taulukoissa ollut n. puolet kuukausista kustannuksista, mutta loput kustannukset menevät edelleen aivan samassa suhteessa. Arvonalenema per ajettu kilometri on nimittäin merkittävä, eli kyllä siihen sen 0,2€/km voi hyvin laittaa.
Helppoahan tuo on sinäänsä alkaa laskemaan, mitä ilmaiset kilometrit ovat itselleni maksaneet? 70tkm ajettu tuolla Model 3:lla nyt, 32kk aikana. Renkaat ovat vaihtokunnossa. Arvoa veikkaisin tippuneen sen 20k€ mitä tuosta nyt enää saisi. Eli heitetään ilmaistonni renkaisiin vielä.
Per ajettu kilometri kustannuksia on tullut 0,3€. Ilmaisilla sähköillä siis, ei niitä tarvitse edes miettiä. Vaikka dieselit olisivat maksaneet sen 8000€ samassa ajassa ja arvonalenema olisi sama, niin ero olisi 0,3€/km vs 0,41€/km. Prosentuaalisesti toki, mutta jos se turha matka ennen maksoi 10€, niin nyt se turha matka on 7,3€. Ei edes kahvia saa sillä erotuksella.
Miten ilmaista ja halpaa se lisäajelu nyt sitten olikaan sillä ilmaisella Tesla matkalla?
Varmaan sanomattakin selvää, mutta vertasit tietenkin saman hintaisia autoja, että vertailu olisi järkevä?Laskin oman polttiksen kulut.
Arvonalenema, vakuutukset,huollot,renkaat,verot.
0,255c/km
Vastaavasti mutuilin että Y:ssä olisi 0,38c/km, koska kalliit ensimmäiset vuodet ja arvonalenema voisi olla 20ke pois kolmessa vuodessa.
Mutta tämä on pelkkää spekulointia.
Laskin oman polttiksen kulut.
Arvonalenema, vakuutukset,huollot,renkaat,verot.
0,255c/km
Vastaavasti mutuilin että Y:ssä olisi 0,38c/km, koska kalliit ensimmäiset vuodet ja arvonalenema voisi olla 20ke pois kolmessa vuodessa.
Mutta tämä on pelkkää spekulointia.
Kyllä se antaa sen auton ojaan ajaa ja varmaan törmätäkin (törmäämisestä ei onneksi kokemusta..). Viime kädessä kuskin antamat ohjeet menevät automatiikan yli.Eikö tesloissa pitäisi olla markkinoiden parhaimmat avustimet/autopilotit? Miten ihmeessä suoralla tiellä saa ajettua ulos ja vielä puuta päin? Näin yhdelle fixutaxin teslalle kävi äsken.
Oletin, että noissa olisi joku automatiikka mikä sen estäisi, kun monet autot jarruttaa automaattisesti jos havaitsevat jotain edessä ja jarrutus tapahtuu vielä niin ettei törmäystä pääse tapahtumaan. Eikö se kaista-avustin sitten korjaa automaattisesti jos meinaa ajaa kaistaviivalta pois, kuten monissa autoissa tapahtuu? Toki niillä halutessaan saa tieltä pois ajettua, mutta kuvittelisin kuskin kyllä siihen reagoivan eikä lähtisi väkisin vääntämään väärään suuntaan rattia.Kyllä se antaa sen auton ojaan ajaa ja varmaan törmätäkin (törmäämisestä ei onneksi kokemusta..). Viime kädessä kuskin antamat ohjeet menevät automatiikan yli.
Kyllä täällä minusta voi ihan hyvin käydä ansiokkaita keskusteluja ominaisuuksista molemmista näkökulmista ilman, että menee mitenkään överiksi tai joutuu tuomituksi. Toki jos on niin herkkä hipiä, että toisen vastakommentti tai vastakkainen mielipide saa martyyrin esiin, niin sille ei sitten voi mitään. Mutta se ongelma ei taida liittyä mitenkään Teslaan. Samaa me vastaan muut pelleilyä on ollut ammoisista Intel-AMD ajoista lähtien. Tesla on itse korostanut vastakkainasettelua höpöttämällä, että tekevät kaiken uudella tapaa ja paremmin kuin fossiilit. Kiva markkinointipuhe sinänsä, mutta tuskin ne oikeasti mitään aidosti uutta pystyvät keksimään. Esim. onhan niitä kaiken tekeviä yrityksiä ennenkin ollut vaikka nykyään ovat harvassa. Alussa varmasti oli pakko keksiä tekotapoja, mutta nyt muukin markkina ja alihankkijat ovat jo heränneet. Ironisesti luulen, että fanboyt ovat tiukemmin kiinni vertikaali-integraatiossa kuin Tesla itse. Raha kun opettaa yleensä nopeasti parhaan tavan. On mielenkiintoista nähdä mitkä oppirahat Tesla joutuu maksamaan tulevaisuudessa, kun nyt hyvin voimakkaasti sijoittavat "seiniin".Tässä keskustelussa vain yleensä jos joku erehtyy sanomaan mitään positiivista Teslasta on hän välittömästi kritiikitön Teslafani joka pyllistää Elonille 5 kertaa päivässä. Teslahan kun ei voi oikeasti tehdä mitään hyvin. Tuo esitetty kritiikki näin yleisesti ei todellakaan ole mitenkään neutraalisti ilmaistua, jos tätä ketjua vähän luet antiteslalasit päästä poistettuna.
Luultavasti tämän sanottuani minäkin pääsen Teslafanaatikko kategoriaan. Autoon olen ollut ihan tyytyväinen vaikkei se missään nimessä ole lähellekkään täydellinen.
Mullakaan ei ollut ongelmia edellisessä teslassa, mutta tässä uudemmassa oli. Ja nyt korjautu tämäkin. Aikaisemmassa oli intel ja tässä ryzen, en tiedä oliko joku bugi joka oli vain ryzenillä varustetuissa?Ei mulla oo ainakaan ollut ongelmia. Tossa oli tosin kesäpätkä jolloin en käyttänyt kuin Spotifya, mutta viime viikolla toimi hyvin parissa Teams-palaverissa jotka otin autoon. 2023.26.7
Itse en kyllä kaipaa tänne keskusteluun yhtään vastakkainasettelua, siellä se ei nyt keskustelun laatua paranna ollenkaan vaan johtaa juuri tuohon vänkäämiseen. Myös tuo ihmisten luokittelu fanboyksi lisää juuri tuota vastakkainasettelua. Minulle Tesla (autona) on auto johon olen ihan tyytyväinen, eikä se todellakaan tarkoita että siihen pitäisi olla rakastunut ja täysin sokea sen ongelmille. Vastaavasti se ettei ole Teslafanboy ei tarkoita että autoa pitää haukkua jokaisessa mahdollisessa välissä. Kritiikkiä voi esittää monella tavalla.Kyllä täällä minusta voi ihan hyvin käydä ansiokkaita keskusteluja ominaisuuksista molemmista näkökulmista ilman, että menee mitenkään överiksi tai joutuu tuomituksi. Toki jos on niin herkkä hipiä, että toisen vastakommentti tai vastakkainen mielipide saa martyyrin esiin, niin sille ei sitten voi mitään. Mutta se ongelma ei taida liittyä mitenkään Teslaan. Samaa me vastaan muut pelleilyä on ollut ammoisista Intel-AMD ajoista lähtien. Tesla on itse korostanut vastakkainasettelua höpöttämällä, että tekevät kaiken uudella tapaa ja paremmin kuin fossiilit. Kiva markkinointipuhe sinänsä, mutta tuskin ne oikeasti mitään aidosti uutta pystyvät keksimään. Esim. onhan niitä kaiken tekeviä yrityksiä ennenkin ollut vaikka nykyään ovat harvassa. Alussa varmasti oli pakko keksiä tekotapoja, mutta nyt muukin markkina ja alihankkijat ovat jo heränneet. Ironisesti luulen, että fanboyt ovat tiukemmin kiinni vertikaali-integraatiossa kuin Tesla itse. Raha kun opettaa yleensä nopeasti parhaan tavan. On mielenkiintoista nähdä mitkä oppirahat Tesla joutuu maksamaan tulevaisuudessa, kun nyt hyvin voimakkaasti sijoittavat "seiniin".
Eikös jo tämän ketjun olemassa olokin todista, että Tesla on tehnyt monet asiat menneisyydessä hyvin? Se ei silti poista sitä faktaa, että monet ratkaisuista ovat samanaikaisesti vähintäänkin kiistanalaisia hyvyydeltään. Esim. halpuutus ja minimalismi. En nyt sitten tiedä kumpi on syy ja seuraus. Omat akut, megacasting jne. kaikki ovat sellaisia ominaisuuksia, että niillä on hyvä ja huonot puolet. Jos siinä kohtaa "puolesta" kaveri siteeraa Teslan markkinointimateriaalia kuin raamattua ja faktat osoittavat Teslan jääneen vaikka akkujen osalta jo jälkeen tavoitteissaan, niin palautteen sietääkin olla kipakkaa. Ei moista kritiikitöntä paskaa ketjuun tarvitse tunkea. Mieluusti sitä voisi porukassa vaikka pohtia mitä kuluttajalle tarkoittaa se, että kaikki on integroitu isoiksi kokonaisuuksi. Riskihän se on joutoa maksumieheksi joko suoraan tai välillisesti vakuutusmaksujen kautta, jos autot menevät aina paaliin.
Oikeastaan ainoa asia mistä minusta ei voi olla kuin yhtä mieltä, on Teslan hällä väliä asenne tuotannon laadunvalvontaan. Juu, tiedetään, että parannusta on tehdaskohtaisesti tullut osien sovitukseen sun muuhun, mutta onhan se silti edelleen ihan täyttä paskaa detaljien osalta. Joku ajovalojen sojoittaminen miten sattuu näkyy tuskallisesti kanssakulkijoille ja sivusta seurattuna tuo ohjauskulmien takuutarkastukseen "feikkaaminen" heti kättelyssä kuulosti kyllä aika wtf-touhulta. Siis, että ongelma on sitä luokkaa, että kuluttajan pitää moiseen perseilyyn ryhtyä. Toki jenkkikulttuurin lapsihan Teslakin on, niin vähän paskempikin "within specs" laatu menee läpi. Japseissa tai Saksassa olis laatujohtajaa ja toimaria lähtenyt vaihtoon ajat sitten. Ja nimenomaan siis potkut siitä lähtökulmasta, että samat ongelmat jatkuu vuodesta toiseen. Kauppa käy ja tuotantomäärät pakko saada ylös, niin vähän vähempikin riittää?
Tarkkaavainen lukija on ehkä tässä kohtaa havahtunut pohtimaan sitäkin, että Teslalla voi tarkoittaa joko yritystä tai autoa Voisin kuvitella, että jotain autoonsa rakastunutta voi ärsyttää yrityksen toimintaan osuva kritiikki vaikka niillä ei ole täysin suoraa yhteyttä toisiinsa. Joku Tesla roadmap to future -ketju voisi jakaa keskustelua sujuvasti autojen ominaisuuksiin ja yrityksen kehitykseen. Itse en ole kyllä kauhea fani hajauttamaan ketjuja, mieluummin kaikki tässä samassa. Toisaalta onhan täällä jo esim. omat sähköautot -ketju, johon moni kirjoitti Tesloista kokemuksia. Oli vaan sen verran ärhäkkää ketjupolisointia, että ketju taisi käytännössä kuolla yleiset sähköautot -ketjun perustamisen jälkeen.
Eiköhän se ongelma ole vähintäänkin yhtä paljon kritiikin vastaanottaminen. Monestiko täällä on kivitetty sillä, että jos et omista et saa kritisoida? Ja kyllä fanboy on ihan kelpo termi kaverista, jota ei järkipuhe kosketa. Paremman sanan puutteessa antifanboy on ihan yhtä paha, mutta toiseen suuntaan. Noiden kahden vänkääminen menee kehän kiertämiseksi, mutta kyllä sitä voidaan ihan aidostikin pitkällisemmin keskustella, jos oikeasti perustelluista syistä on eriävä näkemys. Toki näistäkään tuskin tulle mitään ns. ratkaisua, jos molemmilla on vakaat kannat tai kyse on tyyliin penkistä, johon vain oma persetuntuma voi antaa oikean vastauksen.Itse en kyllä kaipaa tänne keskusteluun yhtään vastakkainasettelua, siellä se ei nyt keskustelun laatua paranna ollenkaan vaan johtaa juuri tuohon vänkäämiseen. Myös tuo ihmisten luokittelu fanboyksi lisää juuri tuota vastakkainasettelua. Minulle Tesla (autona) on auto johon olen ihan tyytyväinen, eikä se todellakaan tarkoita että siihen pitäisi olla rakastunut ja täysin sokea sen ongelmille. Vastaavasti se ettei ole Teslafanboy ei tarkoita että autoa pitää haukkua jokaisessa mahdollisessa välissä. Kritiikkiä voi esittää monella tavalla.
Se että täällä tulee olo että jokaiseen viestiin pitää laittaa disclaimer jottei tule lokeroiduksi ei paranna keskustelua yhtään. Ja ei en ole herkkähipiäinen enkä ole alkamassa martyyriksi.
Kyllä täällä minusta voi ihan hyvin käydä ansiokkaita keskusteluja ominaisuuksista molemmista näkökulmista ilman, että menee mitenkään överiksi tai joutuu tuomituksi. Toki jos on niin herkkä hipiä, että toisen vastakommentti tai vastakkainen mielipide saa martyyrin esiin, niin sille ei sitten voi mitään.
Samanhintaisten autojen vertailu on mielestäni vähän itsensä huijaamista. Jos aiemmin on pärjännyt 20k polttisautolla niin silloin vertaa siihen. Tai sellaiseen minkä ominaisuudet riittää.Varmaan sanomattakin selvää, mutta vertasit tietenkin saman hintaisia autoja, että vertailu olisi järkevä?
Kritiikkiä voi esittää monella tavalla.
Aika montaa autofoorumia on tullut seurailtua eikä oikeastaan mitkään muut ketjut kuin tämä ja btcf:n suuri sähköautokeskustelu ole mielestäni niin täynnä vastakkainasettelua ja toisen osapuolen tylyttämistä.En minä ainakaan tunnista, että nuo absoluuttisen jyrkät näkökulmat tätä ketjua erityisesti vaivaisivat. Typerään viestiin tulee monesti yhtä typerä vastaus, mutta sitähän koko foorumi on täynnä.
Ymmärtääkseni vilkkuviikset lähtevät ihan kaikista FL model kolmosista tehtaasta riippumatta. Silti kehoitan jokaista testaamaan omalla autollaan vilkkujen käyttöä "virtuaalisesti ohjauspyörän napeista". Ei se välttämättä hullumpi ratkaisu ole pl. liikenneympyrästä poistuminen. Esimerkiksi itse usein ohjaan autoa yhdellä kädellä klo 8 kohtalta, niin silloin tarvitsee käsi nostaa vilkkuviikselle, napeilla ei tarvitsisi. Paljon negatiivisempana pidän RND siirtoa näytölle, johon ainakin itse joudun kohdistamaan katseen eikä käden luonnollinen paikka ole lähelläkään. Parkkipaikkapyörittely menee monimutkaisemmaksi.Mikäli olen ymmärtanyt oiken, niin autojen varustelu voi vaihdella valmistuspaikasta riippuen, niin onko tuo vilkkuviiksien katoaminen tapahtunut joka tehtaassa, eli se ei ole tehdasriippuvainen asia ? Hieman askarrutta tuon käyttö edelleen, monestihan parkkiruudussa ( kadunvarsipysäköinti ) renkaat ja ratti sattaa olla ääriasennossa. Riippuen ratin välityksistä, ratti saataa olla sellaisessa asennossa (ylösalaisin ) että kun lähdet vaikka oikealle, joudut painamaan ratin vasemmanpuoleista nappia vilkuttaksesi oikealle ? Vai miten nämä ratissa olevat vilkkunapit on oiken laitettu tai miten ne toimii ?
Sanotaan että se riippuu ihan päivästä ja kelistä miten paketti toimii.Oletin, että noissa olisi joku automatiikka mikä sen estäisi, kun monet autot jarruttaa automaattisesti jos havaitsevat jotain edessä ja jarrutus tapahtuu vielä niin ettei törmäystä pääse tapahtumaan. Eikö se kaista-avustin sitten korjaa automaattisesti jos meinaa ajaa kaistaviivalta pois, kuten monissa autoissa tapahtuu? Toki niillä halutessaan saa tieltä pois ajettua, mutta kuvittelisin kuskin kyllä siihen reagoivan eikä lähtisi väkisin vääntämään väärään suuntaan rattia.
En ole kokeillut, mutta kanssa vähän mietityttää vaihdeviiksen poisto. No eihän sitä juuri muuten tietysti tarvitse, mutta jos joutuu vekslaamaan autoa ahtaaseen paikkaan ja sieltä pois niin aika monta kertaa pitää vaihtaa vaihdetta. Veikkaisin että hankalampaa näytöltä, ellei Tesla sitten tajua mitä ollaan tekemässä ja osaa jotenkin itse vaihtaa edestakaisin vaihdetta? Vähän epäilen kyllä.
Noh ajelen omalla Y:llä varmaan sen 10v niin ehkä sen jälkeen on taas auto hommat muuttuneet niin paljon että tällaista ongelmaa ei silloin enää ole, jotain muita ongelmia sitten.
Lapsiperheen unelma tuollaiset valkoiset ovet. Kuinkahan lika tarttuu tai helppo pitää puhtaana?Valkoisen sisustuksen ovet on myös rumat, ainakin mun mielestä.
Premium audio on kaikissa mutta sr+ mallissa "vajaat kajarit" eli ei kaikkia 14 kaiutinta aktivoitu. Eli puuttuu pilareiden kaiuttimet ja subwoofer + vahvistin sille.. LR ja Perf malleissa ovat valmiinaSelailin myynnissä olevia Tesla Model 3 malleja ja huomasin joitain ilmoituksia SR+ malleista joissa mainitaan olevan premium audio. Olen aina ollut siinä käsityksessä ettei tuossa hinnat alkaen mallissa ole ollut premium audiota vaan se on ollut mukana LR ja perf. malleissa. Uskoisin, että täältä löytyisi tietoa miten on asian laita. Lisäksi vieläkin hämmentää miten tarkastaa onko autoon ostettu FSD, kun jokaisessa mainitaan FSD computer.
onko tuo takapenkkien lämmitys kaikissa malleissa?
tässä hämmentyy mitä enemmän ilmoituksia selaa
Premium audio on kaikissa mutta sr+ mallissa "vajaat kajarit" eli ei kaikkia 14 kaiutinta aktivoitu. Eli puuttuu pilareiden kaiuttimet ja subwoofer + vahvistin sille.. LR ja Perf malleissa ovat valmiina
Takapenkkien lämmitys taitaa tulla vasta -22 vuosimallissa takavetoisissa? Korjatkaa, jos väärää infoa
Auto on käyttöesine ja ne nyt tulee pakostikin likaiseksi lapsiperheessä. Itse miettisin asiaa siltä kantilta, että jos tykkää enemmän valkoisesta sisustasta niin katsooko mieluummin puhtaammalta näyttävää (oikeasti yhtä likainen), mutta aina itsestä rumempaa tummaa sisustaa vaiko sitä valkoista sisustaa, joka miellyttää enemmän itseä, mutta saattaa näyttää herkemmin likaiselta. Siitä vaaleasta sisustasta myös paremmin näkee sen lian niin ehkä sitä tulee myös herkemmin putsattua.Lapsiperheen unelma tuollaiset valkoiset ovet. Kuinkahan lika tarttuu tai helppo pitää puhtaana?
Ohjaa se kaistalle, mutta jos väännät vastaan niin tottelee kuskia. Tuonhan on pakko toimia noin. Ei ole mitenkään epätyypillinen tilanne, että auto pitää saada ojaan välttääkseen nokkakolari. Hiljaisissa nopeuksissa tuo kaistavahti ei mielestäni ole päällä ollenkaan, vaan antaa ylittää viivat yms. yrittämättä leikkiä kuskia tai varoittelematta.Oletin, että noissa olisi joku automatiikka mikä sen estäisi, kun monet autot jarruttaa automaattisesti jos havaitsevat jotain edessä ja jarrutus tapahtuu vielä niin ettei törmäystä pääse tapahtumaan. Eikö se kaista-avustin sitten korjaa automaattisesti jos meinaa ajaa kaistaviivalta pois, kuten monissa autoissa tapahtuu? Toki niillä halutessaan saa tieltä pois ajettua, mutta kuvittelisin kuskin kyllä siihen reagoivan eikä lähtisi väkisin vääntämään väärään suuntaan rattia.
Joku väitti FB:ssä Cuprankin hinnan tulleen tämän vuoden aikana 12k alas. Kyllähän näihin on syytä edelleen varautua markkinan ollessa tuore. Jos nykyisiä Tesloja ajattelee, niin en usko välttämättä 3:n ja Y:n hinnoissa enää olevan paljoakaan ilmaa ja mallista riippuen joku 38-50 väli lienee niiden hintahaarukka pidemmälläkin tähtäimellä. Muutaman tonnin nipistykset toki edelleenkin mahdollisia, mutta vaikea uskoa että sen enempiä putoaa. Tapsa on tainnut ajaa miinaan silloin kun markkinavääristymä oli saatavuusongelmien takia kuumimmillaan ja nyt on suru puserossa.Tapiota ottaa pattiin urakalla....ymmärrettävää kun autolla on ajettu todella vähän....
Tapion auton arvosta suli kolmannes vuodessa: ”Eka ja vika Tesla”
Teslan hinnanalennukset ovat tarkoittaneet omistajille aiemmin ostettujen autojen arvon romahtamista.www.iltalehti.fi
Toki ei täysin Teslariippuvainen ilmiö, ovathan muutkin tiputellet hintoja, mutta tietysti Teslan kohdalla asia korostuu. Mutta täytyy kyllä todetä , että Tapsan oma olettama arvonpudotuksesta oli kyllä ihan utopiaa, eikä varmaan ollut pahemmin seurannut uusien myyntihintoja.