Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Niin onko tuossa pakkelin päällä edes pohjamaalia? :rofl2:

536fdca9-02d0-52de-85d4-4afce99a2113.jpg
Tuosta kuvasta nyt ei ota pirukaan selvää mistä kohden autoa tuo on otappa parempi niin näkee kunnolla.
 
Ei ole tiedossa koska ei kertonut, epäilty, että maksettiin hiljaiseksi ja auto maalattiin.,
Sitten myöhemmin se hajosi ja myi pois.
Tuossahan tuo on ja hyvä maalipinta ainakin mitä kuvista saa selvää:

 
Tiedossa ei ole tekikö Tesla maalauksen vai kuka maksoi.

Tai mikä tuo firma oikein on. Sähköisiä vaihdokkeja 13kpl.

Nimiähän löytyy mutten jaksa alkaa penkomaan sen enempää. Joku Teslan omistama jobbariliike? Minkä kautta voi kierrättää vaihdokit, kun tehdastakuuhan ei koske autoliikkeen omistamia vaihdokkeja, paitsi kunnes ne siirtyy taas loppukäyttäjälle ja sitäkautta...

Eh minua on väsyttänyt aamusta alkaen ja juttujen taso on sitä luokkaa kun ei ajatus kulje.
 
mitä nyt takaspoileri ruosteessa 3 vuotta vanhassa autossa
S ja X pitäis olla kori aikalailla alumiiniumia, mutta en löytänyt tarkkaa dataa tuosta spoilerista joten se on varmaan rautaa? Omituista, miksi ovat sen jättäneet ruostuvametalliseksi.

:D Nää menee paremmaksi näköjään ajan kanssa!
Massapsykoosi on aika vahvaa tuolla forumilla :D
Ilmeisesti siinä siis pitäisi olla muoviset vahvikkeet, jotka jopa näyttävät ihan siistiltä:

Mutta kun ne loppuvat käydään bauhausin lattialistaa hakemassa ja työt jatkuu!

"Fired?? Why?? They solved a problem. There is nothing wrong with the solution they came up with. I'd give whoever came up with it a raise. " Tässä tiivistyy myös aika tehokkaasti se miksi Tesla pääsee kuin koira veräjästä näistä kaikista paskoista viritelmistään, kaikki on vain maailman parasta, vaikka Stuttgartissa tuollaista viritelmää ehdottava saisi osakseen paskaiset naurut.

Meinasin itsekin alkaa tuosta pahastumaan, mutta mitä se siinä oikeasti haittaa? Näyttää erilaiselta? En sinänsä näe syytä miksi tuossa olisi jotain vikaa.

Niin onko tuossa pakkelin päällä edes pohjamaalia? :rofl2:

Tää on vissiin mustan värinen? Taitaa olla kaikki/valtaosa maaliongelmista ollut mustissa autoissa? Joskus kun sitä suomen listaa selailin niin pari sinistä taisi olla, mutta loput mustia.
 
Tai mikä tuo firma oikein on. Sähköisiä vaihdokkeja 13kpl.

Nimiähän löytyy mutten jaksa alkaa penkomaan sen enempää. Joku Teslan omistama jobbariliike? Minkä kautta voi kierrättää vaihdokit, kun tehdastakuuhan ei koske autoliikkeen omistamia vaihdokkeja, paitsi kunnes ne siirtyy taas loppukäyttäjälle ja sitäkautta...

Eh minua on väsyttänyt aamusta alkaen ja juttujen taso on sitä luokkaa kun ei ajatus kulje.
Ovat erikoistuneet sähköautoihin ja varusteisiin.
 
Tää on vissiin mustan värinen? Taitaa olla kaikki/valtaosa maaliongelmista ollut mustissa autoissa? Joskus kun sitä suomen listaa selailin niin pari sinistä taisi olla, mutta loput mustia.
Kaikissa väreissä. Osa ei vaan jaksa valittaa tai ovat jo suojanneet heti uutena.
 
Kaikissa väreissä. Osa ei vaan jaksa valittaa tai ovat jo suojanneet heti uutena.

Kyllä se musta oli ongelmallisin (tuon takiahan valkoinen monikerrosväri tuli vakioväriksi). Oma on metalliharmaa nyt ajettu 17tkm ei suojauksia ja maalipinnassa ei ole mitää vikaa.
 
Kyllä se musta oli ongelmallisin (tuon takiahan valkoinen monikerrosväri tuli vakioväriksi). Oma on metalliharmaa nyt ajettu 17tkm ei suojauksia ja maalipinnassa ei ole mitää vikaa.
Ehkä ei sitten. Kyllä tuolla twitterissä löytyy kuinka maalit lähtee jokaisesta väristä lentoon. Eniten kuluu ne takalokarit ja sitten menee helmat.

Edit. Eikö ainut multilayer väri enää olekaan punainen?
 
Ehkä ei sitten. Kyllä tuolla twitterissä löytyy kuinka maalit lähtee jokaisesta väristä lentoon. Eniten kuluu ne takalokarit ja sitten menee helmat.

Edit. Eikö ainut multilayer väri enää olekaan punainen?
Valkoinen ja punainen näyttäisi olevan multi coat värit. Ja ne varmaan olisi samalla kestävimmät värit?

Musta perusväri tosiaan vaihdettiin valkoiseksi, kun jotain ongelmia tuli esille.
 
Valkoinen ja punainen näyttäisi olevan multi coat värit. Ja ne varmaan olisi samalla kestävimmät värit?

Musta perusväri tosiaan vaihdettiin valkoiseksi, kun jotain ongelmia tuli esille.
Voisi olettaa olevan ne kestävimmät. Mutta kuitenkin ei niitä montaa ole.
 
Moro itsellä ollut nyt melkein vuoden p90d 125000km
Auto vuoden 2015 loppupään auto.
Vakuutukset 700e täysi kasko lasi yms sisältyy täydet bonukset pohjantähti
Pohjola olisi ollut 1100e
Voi kysellä kaikee ihan tyytyväinen olen autoon ollut
Huollon hinta samaa luokaa kun mersun huolto veholla eli ei nyt mitään halvinta mut ei kalleinta myöskään.
Esim porsche huolto paljon kalliimpaa osat yms
 
Viimeksi muokattu:
Moro itsellä ollut nyt melkein vuoden p90d 125000km
Auto vuoden 2015 loppupään auto.
Vakuutukset 700e täysi kasko lasi yms sisältyy täydet bonukset pohjantähti
Pohjola olisi ollut 1100e
Voi kysellä kaikee ihan tyytyväinen olen autoon ollut
Huollon hinta samaa luokaa kun mersun huolto veholla eli ei nyt mitään halvinta mut ei kalleinta myöskään.
Esim porsche huolto paljon kalliimpaa osat yms
Miten olet toteuttanut latauksen? Onko kotilataus?
Mitä osia hajonnut? Oletko korjannut itse vai korjauttanut?
 
Moro
Kotoa lataus okt talo kyseessä
Löytyi voimavirta pistorasia niin ei tarvinnut tehdä mitään muutoksia täyteen lataus sillä noin 5h

Ainut osa mikä oli pakko vaihtaa nyt oli 12 voltin akku tesla teki vaihton pihassa kesti noin 1.5h maksoi noin 230e töineen

Nyt teen teslaan ison vuosi huollon
Missä kaikki perus huolto kohteet vaihdetaan
Jarrunesteet yms teslan hinta perus huolto 550e noin

Mutta tulee lisä töitä päälle

Lämpärin puhalin lähteee vaihtoo vinkuu
Työ ja osat noin 170e

Kaikki pyörän pultit vaihtoon 160e työ ja osat
Vuoden 2015 paskaa laatuu uudet pitäisi olla parempii

kuskin matto ja tarrat vaihtoon 180e työ ja osat
 
Viimeksi muokattu:
Lisäksi voi laitaa mulle vinkkejä missä voisi tehdä täyden jarru remontin.
Levyt ja palat voisin laitaa vaihtoon
On nähnyt jo parhaat päivät.
Saksasta näytää saavan osat ok hintaan.
 
Mut yleisti ottaen olen tyytyväinen kyllä sitä mersuihin sai myös välillä tehdä 1000e huoltoja (vaikka ei tehnyt edes veholla )
löytyy Mersu myös pihasta niin en tesla fan boy ole.
Niin ja teslan ajo maksaa mulle noin 2.50e/100km pidä tätä myös tosi kohtuu kuluna vs m5 e55 amg porsche yms
Niin ajoneuvovero myös halpa 200e vuosi.
 
Viimeksi muokattu:
Kahvoja ei ole hajonnut?

Jarrurempan pitäisi pystyä tekemään mikä vaan huoltofirma. Autoklinikka ja Atoy ainakin mainostaa osaavansa Tesloja.
 
Atoy ei oikein vakuuta kun noi perus huollot on ihan tesla merkki huolto hinnat.

Ei ole kahvoissa mitään ongelmaa ollut

Auto katoksessa kotona kylläkin aina
Mikä auttaa varmasti.
 
Onko ketjussa tietoa EU-Teslan lataamismahdollisuuksista Amerikassa? Tiedän että se on vähintäänkin hankalaa, mutta onko jollakin adapterilla mahdollista? Ilmeisesti ainakin US-Teslan lataaminen EU-sähköllä on mahdollista adaptereilla, mutta toisinpäin on kovin vähän tietoa.

Harkitsen siis muuttoteslan viemistä rapakon taakse ~vuodeksi, jonka voisi ostaa ilman alvia. Eli pohdin onko alvin säästäminen vaivannäön arvoista :)
 
Onko ketjussa tietoa EU-Teslan lataamismahdollisuuksista Amerikassa? Tiedän että se on vähintäänkin hankalaa, mutta onko jollakin adapterilla mahdollista? Ilmeisesti ainakin US-Teslan lataaminen EU-sähköllä on mahdollista adaptereilla, mutta toisinpäin on kovin vähän tietoa.

Harkitsen siis muuttoteslan viemistä rapakon taakse ~vuodeksi, jonka voisi ostaa ilman alvia. Eli pohdin onko alvin säästäminen vaivannäön arvoista :)
Takaisin tuodessa joudut kuitenkin maksamaan veroja. Verotus on muuttunut vuosia sitten.

Autot muutenkin siellä halvempia eli taitaa hyöty olla aika mitätön.
 
Takaisin tuodessa joudut kuitenkin maksamaan veroja. Verotus on muuttunut vuosia sitten.

Autot muutenkin siellä halvempia eli taitaa hyöty olla aika mitätön.

Käsittääkseni alvia ei joudu maksamaan autoa tuodessa, kun autoa käyttää yli 6kk. Autoveron jäännöksen kyllä, mutta sähköllähän se ei paha ole.

US-Teslaa taas ei ole järkeä tuoda pitkäaikaiseen käyttöön Suomeen.
 
Lisäksi voi laitaa mulle vinkkejä missä voisi tehdä täyden jarru remontin.
Levyt ja palat voisin laitaa vaihtoon
On nähnyt jo parhaat päivät.
Saksasta näytää saavan osat ok hintaan.

Jarrut sun muut alustan osat osaa mikä tahansa paja hoitaa. Vaikka vianor. Tms

Meillä 235 000 ny mittarissa ja ei ole murheita. -15 vuoden lopun 85D

12V akku oli ultra helppo vaihtaa ite, lähinnä akun hinta tuli tuolle. Orkkis oli paikallaan, eli ei ihan jatkuvasti tarvi tehdä :D

Kahvat pelaa täällä kans. Ite varaudun korjaa sit jos korkkaa.

Muutenkin Kuusamossa elämä teslan kans sujuu kivutta.

Ja me ladataan 50% valovirta töpöstä ja 50% tuosta punaisesta 3 vaihetöpöstä. Vähä riippuu mikä johdon pää on jääny laturiin viimeksi paikalleen. 80-90% lataus raja yleensä.

Päivän ajot 60-80km arkena, koti - työ -koti. Ni ei tarvetta kiskoa akkua kiireellä täyteen. Jos tiedossa pidempi reissu ni sit vetässään 90%+ tasolle.

Ny viime vkl käytiin Oulussa , lähtiessä oli 95% perillä sit hesen lounas + asiointia lasten kans cittaris > chademolla K lataus samalla 1h jotta oli taas 90% about akussa. Ja kotia kohti. Kuusamossa 30% jäljellä.

Ei ole lataus meillä
Aiheuttanu huolta kertaakaan tai tullu ”kyllä kestää pitkään” tunnetta vaikka asutaan supereista kaukana :D

Lyhyesti > käytetty S malli on kiva perheauto. Järkevyydestä en tiedä, mut auton ostossa järki ei aina ole se tärkein kriteeri.
 
Jarrut sun muut alustan osat osaa mikä tahansa paja hoitaa. Vaikka vianor. Tms

Meillä 235 000 ny mittarissa ja ei ole murheita. -15 vuoden lopun 85D

12V akku oli ultra helppo vaihtaa ite, lähinnä akun hinta tuli tuolle. Orkkis oli paikallaan, eli ei ihan jatkuvasti tarvi tehdä :D

Kahvat pelaa täällä kans. Ite varaudun korjaa sit jos korkkaa.

Muutenkin Kuusamossa elämä teslan kans sujuu kivutta.

Ja me ladataan 50% valovirta töpöstä ja 50% tuosta punaisesta 3 vaihetöpöstä. Vähä riippuu mikä johdon pää on jääny laturiin viimeksi paikalleen. 80-90% lataus raja yleensä.

Päivän ajot 60-80km arkena, koti - työ -koti. Ni ei tarvetta kiskoa akkua kiireellä täyteen. Jos tiedossa pidempi reissu ni sit vetässään 90%+ tasolle.

Ny viime vkl käytiin Oulussa , lähtiessä oli 95% perillä sit hesen lounas + asiointia lasten kans cittaris > chademolla K lataus samalla 1h jotta oli taas 90% about akussa. Ja kotia kohti. Kuusamossa 30% jäljellä.

Ei ole lataus meillä
Aiheuttanu huolta kertaakaan tai tullu ”kyllä kestää pitkään” tunnetta vaikka asutaan supereista kaukana :D

Lyhyesti > käytetty S malli on kiva perheauto. Järkevyydestä en tiedä, mut auton ostossa järki ei aina ole se tärkein kriteeri.

Mistä ostit 12v akun?
tesla otti työstä vaan 40e niin ei paha
Loppu oli akun hinta
 
Mistä ostit 12v akun?
tesla otti työstä vaan 40e niin ei paha
Loppu oli akun hinta

Teslan kautta.

Kuusamoon tuli sit matkahuollossa.

Ei tuo teslan hinta paha ole mut Kuusamosta liikaa matkaa ni laittelen ite. Hyvin helpoksi tehty tän S mallin purku ja huolto. Kaikki aika hyvin käsillä ja selkeää purkaa.
 
Jos Teslalta saa akun alle 200€ niin ei siinä isoa säästöä saa jos alkaa sovittelemaan jotain muuta AGM akkua. Mitä videota nopeasti katselin niin akun mitat pitää olla kohdillaan jotta uusi akku sopii, joten täytyisi se vanha mieluusti ottaa ensin käteen ja mallailla mikä tarvike akku sopisi.
 
Jos Teslalta saa akun alle 200€ niin ei siinä isoa säästöä saa jos alkaa sovittelemaan jotain muuta AGM akkua. Mitä videota nopeasti katselin niin akun mitat pitää olla kohdillaan jotta uusi akku sopii, joten täytyisi se vanha mieluusti ottaa ensin käteen ja mallailla mikä tarvike akku sopisi.
Joo oli vähän alta 200e akun hinta
 
Ainakin polttomoottoripuolella nykyautoihin ei välttämättä voi asentaa mitä tahansa akkua joka tilaan sopii. Tai toki voi, mutta autolle täytyy kertoa uuden akun speksit (BEM koodi). Väärä akkutyyppi voi sekoittaa akkudiagnostiikan. Täysin samanlaisen akun voi toki vaihtaa heittämällä.
 
Täysin samanlaisen akun voi toki vaihtaa heittämällä.
Voiko tätäkään tehdä kun diagnostiikkahan ei silloin tiedä, että akku on uusi eikä se sama vanha? Jotenkin olen ollut siinä ymmärryksessä että tuo vaatii aina koodauksen.
 
Voiko tätäkään tehdä kun diagnostiikkahan ei silloin tiedä, että akku on uusi eikä se sama vanha? Jotenkin olen ollut siinä ymmärryksessä että tuo vaatii aina koodauksen.
Jotku autot hokaa, että mittaus parametrit ovat muuttuneet ja diagnostiikka nollaa itsensä. Käyttäen kuitenkin alkuparametreinä niitä, mitkä on autoon koodattu.

Ts. Näin siis olen itse ymmärtänyt että samanlaisen voi vaihtaa. Tutkiskelin tuota joskus kun mietin, että jos webaston asentamisen yhteydessä vaihtaisi myös isomman akun.
 
Jos Teslalta saa akun alle 200€ niin ei siinä isoa säästöä saa jos alkaa sovittelemaan jotain muuta AGM akkua. Mitä videota nopeasti katselin niin akun mitat pitää olla kohdillaan jotta uusi akku sopii, joten täytyisi se vanha mieluusti ottaa ensin käteen ja mallailla mikä tarvike akku sopisi.

Tuota teslan akkua ei Suomesta saanut mistään, mitat haastavat. Aika moni on sitä metsästänyt ja toistaiseksi yhtään onnistunutta etsintää ei tesla kerhossa tiedetä. Netistä ulkomailta tietty sit saa.

Teslan hinta oli joku 130e tuolle akulle.
 
Tuota teslan akkua ei Suomesta saanut mistään, mitat haastavat. Aika moni on sitä metsästänyt ja toistaiseksi yhtään onnistunutta etsintää ei tesla kerhossa tiedetä. Netistä ulkomailta tietty sit saa.

Teslan hinta oli joku 130e tuolle akulle.
Löytyi lasku akun tarkka hinta oli 165e
 
Viimeksi muokattu:
Teslalta saa akun mutta moni viime aikoina sanonut, että eivät enää lähettele niitä.
 
Joo, mut onneksi tesla porukasta löytyy apu ni laittavat tulee. Omakin tuli muuten siten et yks tyyppi kävi sen hakee ohimennen ja laitto tulee :D

Taas melko tympeää ja kohtuutonta toimintaa Teslalta, vielä kun asut kai kuusamossa niin olettaako että risalla tai huonolla akulla lähdet sieltä ajelemaan tampereelle tai heseen.

Toki hyvä että kerhossa yhteistyö pelaa, niin tuollainen perusasiakin jotenkin hoituu. Harvinaisemmassa harrasteautossa varmaan joutuu osia metsästämään kissojen ja koirien kanssa, käyttöauton kyseessä ollen ei nyt hyvältä taas kuulosta.
 
Taas melko tympeää ja kohtuutonta toimintaa Teslalta, vielä kun asut kai kuusamossa niin olettaako että risalla tai huonolla akulla lähdet sieltä ajelemaan tampereelle tai heseen.

Toki hyvä että kerhossa yhteistyö pelaa, niin tuollainen perusasiakin jotenkin hoituu. Harvinaisemmassa harrasteautossa varmaan joutuu osia metsästämään kissojen ja koirien kanssa, käyttöauton kyseessä ollen ei nyt hyvältä taas kuulosta.

Ois tuolla voinu ajella, 3 viikkoa ajelin menee. Alkaa ajoissa herjaa akusta.

Mut joo, firma joka hoitaa heidän postit vaatii jonku vaarallisten aineiden systeemin nykyään niin akut ei enää kulje. Soitin huoltoon sillo tuosta. Enne ovat tosiaan pistäneet tulee.
 
Ois tuolla voinu ajella, 3 viikkoa ajelin menee. Alkaa ajoissa herjaa akusta.

Mut joo, firma joka hoitaa heidän postit vaatii jonku vaarallisten aineiden systeemin nykyään niin akut ei enää kulje. Soitin huoltoon sillo tuosta. Enne ovat tosiaan pistäneet tulee.

Matkahuollolla tuli kuitenkin, tokihan kuljettaa kun ei kerro mitä paketti sisältää;) ja tähän hommaan kaveri väliin laittamaan matkaan.

Itse kerran yhden bensahärvelin pistin matkahuollon kautta, kyllä siinä sai satuilla ettei varmasti ole bensaa yhtään jäljellä. Ja takuulla oli tankissa jne... Ymmärrän toki että turvallisuus edellä, joskus pitää vähän soveltaa toki.
 
Ei tullut Tesla kauppoja meikäläisellä kesällä. Himosta päästiin yli vaikka vanhasta plugarista sainkin siedettävän suoraan ostotarjouksen liikkeeltä.

Nettiauton hakuagenttina silti ollut 3-4kk kaikki alle 55k teslat. Ja eilen vai edellispäivänä sinne tuli eka järkevästi hinnoiteltu alta 50k model3: Tesla Model 3 Standard RWD Plus Viistoperä 2019 - Vaihtoauto - Nettiauto olisko ollut 42 vai 44k pyynti. Nyt näemmä poistettu myynnistä. Aika yhden käden sormilla saanut laskea ne model 3:set mitä tuolla näkynyt. Ässiä tuntuu hirveästi olevan ja aika isolla hintahaitarilla voi saman tasoset autot olla.
 
Ei tullut Tesla kauppoja meikäläisellä kesällä. Himosta päästiin yli vaikka vanhasta plugarista sainkin siedettävän suoraan ostotarjouksen liikkeeltä.

Nettiauton hakuagenttina silti ollut 3-4kk kaikki alle 55k teslat. Ja eilen vai edellispäivänä sinne tuli eka järkevästi hinnoiteltu alta 50k model3: Tesla Model 3 Standard RWD Plus Viistoperä 2019 - Vaihtoauto - Nettiauto olisko ollut 42 vai 44k pyynti. Nyt näemmä poistettu myynnistä. Aika yhden käden sormilla saanut laskea ne model 3:set mitä tuolla näkynyt. Ässiä tuntuu hirveästi olevan ja aika isolla hintahaitarilla voi saman tasoset autot olla.

Saman näin. Nopeasti meni :D Noissa kannattaa olla vielä omat askelmerkit aika tarkkaan mietitty, jos meinaa ehtiä kaupoille. Noh mutta lisääntymään päin nuo käytetyt tulevat olemaan.
 
Ei tullut Tesla kauppoja meikäläisellä kesällä. Himosta päästiin yli vaikka vanhasta plugarista sainkin siedettävän suoraan ostotarjouksen liikkeeltä.

Nettiauton hakuagenttina silti ollut 3-4kk kaikki alle 55k teslat. Ja eilen vai edellispäivänä sinne tuli eka järkevästi hinnoiteltu alta 50k model3: Tesla Model 3 Standard RWD Plus Viistoperä 2019 - Vaihtoauto - Nettiauto olisko ollut 42 vai 44k pyynti. Nyt näemmä poistettu myynnistä. Aika yhden käden sormilla saanut laskea ne model 3:set mitä tuolla näkynyt. Ässiä tuntuu hirveästi olevan ja aika isolla hintahaitarilla voi saman tasoset autot olla.
Suositelen että osta hyvä model s mielummin (model 3 laatu on paskaa )
 
Joo ei kyllä mulla meni Teslan himo ohi toistaiseksi. Katotaan sitten kun CT lopulliset hinnat tulee julki ja pitää päättää ottaako auton, että pysyykö varauksessa vielä. Siitä puheenollen rwd version suomihinta asettunee johonkin 55k€ paikkeille alveineen ja autoveroineen jos jenkkihinta on 40k$? Onhan tuo aika tuuhea summa rahaa, mutta ehkä voisi tuudittautua samaan kuin model 3:sen kohdalla, että arvonlasku ei välttämättä noudattele sitä perinteistä ajat liikkeestä pihalle ja 20% buff savuna ilmaan.
 
Ei tullut Tesla kauppoja meikäläisellä kesällä. Himosta päästiin yli vaikka vanhasta plugarista sainkin siedettävän suoraan ostotarjouksen liikkeeltä.

Miten homma noin teoriassa toimii, liike olisi ostanut autosi suoraan ja sitten vaan rahojen kanssa tekemään tilaus Teslasta? Tai eihän sitä (Teslaa) tarvitse tilatessa maksaa, varausmaksu vain.

Tuli taas ihmeteltyä Teslan hintatasoa Suomessa. Saksassa hinnat lähtevät 43,990 eurosta, tuossa taitaa olla valtion 6 tonnin sähköapustus jo vähennettynä. Suomessa hinta karkaa väkisinkin yli 50t€ avustusrajan, kun koukku pitäisi saada. Muuta varusteita ei sitten tarvitsisikaan, talvirenkaiden lisäksi.

Kiikarissa on ID.3 sopivalla varustepaketilla, hinta on lähempänä 40 kuin 50t€ mikä taitaa olla ratkaiseva asia. Kun ei nelivetoa saa kuitenkaan niin menee kai se volkkarillakin. Vetokoukkua ID.3:een ei saa, polkupyörätelineen verran eli 50kg vetokykyä on tulossa mutta nuo mallit on tilattavissa vasta ensi kesänä.
 
Miten homma noin teoriassa toimii, liike olisi ostanut autosi suoraan ja sitten vaan rahojen kanssa tekemään tilaus Teslasta? Tai eihän sitä (Teslaa) tarvitse tilatessa maksaa, varausmaksu vain.

Olin käytettyä Teslaa hommaamassa. Täälläkin juttua jonkin verran. Jotta tarkotus oli päästä vanhasta eroon ensin. Ei makua pitää kahta kallista peltilehmää pihalla. Kyllähän siitä plugarista eroon nopeastikin olisi päässyt kun laskee hinnan alas, mutta jos parhaan hinnan haluaa saada niin aika työn takana. Helpoin reitti on antaa se vaihdossa, mikä nyt ei uudenkaan Teslan kohdalla ole ihan helppo vaihtoehto tai eivät ainakaan taida hyvittää vaihdokeista juuri mitään ja itsellä uusi Tesla ei ollut edes kiikarissa. Kyselin ihan liikkeisiinkin vaihtotarjouksia käytettyyn Teslaan niin oli luokkaa 20-24k€. Yksi liike olisi sitten ostanut sen suoraan tolla 24k€:llä mikä oli ihan hyvä tarjous verrattuna tosiaan noihin vaihtotarjouksiinkin. Hubaahan tossa oli, että maksoin 30k€ -19 kesällä, eli aika railakas arvonlasku XD. Tosin jos oikein muistan niin Kia tiputti uusien Optimoiden hintoja alkuvuodesta oikein reilulla kädellä, jotta tollasia kun osuu kohdalle niin ei oikein voi mitään.

No nyt ajellaan sitten varmaan se 2-3v koska ikinä tuo CT rwd sattuu tulemaankaan jos sen edes hommaa ja lasketaan sitten se todellinen takkiin otettu arvonlasku uudestaan. Edellinen pirssi oli Skoda Superb ja siinäkin se oli arvonlaskua yli 20%/v 4v omistusjaksolla... kiiseligatet sun muut osu kohdalle. Että on tää autoilu vähän sellasta, että ei tässä voi voittaa rahallisesti :)
 
No nyt ajellaan sitten varmaan se 2-3v koska ikinä tuo CT rwd sattuu tulemaankaan jos sen edes hommaa ja lasketaan sitten se todellinen takkiin otettu arvonlasku uudestaan. Edellinen pirssi oli Skoda Superb ja siinäkin se oli arvonlaskua yli 20%/v 4v omistusjaksolla... kiiseligatet sun muut osu kohdalle. Että on tää autoilu vähän sellasta, että ei tässä voi voittaa rahallisesti :)

CT RWD, ei kai Cyber Truck tule Eurooppaan? Vai jostain muusta vehkeestä kyse. Arvonlaskua ei kannata laskeskella jos uusilla autoilla ajelee. Autoveron verran eli 10-15t on Cuprista lähtenyt hintaa 2-3 vuodessa. Mielestäni sain silti ihan ok hyvitystarjouksen Volkkariliikkeestä. Ne ketkä tykkää vaurastua ajelee parin tonnin autoilla, sattuneesta syystä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 416
Viestejä
4 507 084
Jäsenet
74 395
Uusin jäsen
amer

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom