Vedyn avulla voimme siirtää energiaa "hiekkamaista" Eurooppaan tai minne haluamme sitten joskus tulevaisuudessa. Vaikea kuvitella laivaa joka olisi pelkkää akkua.... tai superpitkää sähkölinjaa sieltä tänne!
Vedyn ongelma lienee se, että sitä karkaa aina pikkuisen. Miten käy kasvihuoneilmiön, jos hiilidioksidia ja metaania paljon pahempaa vetyä karkailee tuotannon, kuljetuksen, varastoinnin ja "tankkauksen" aikana!
Sähköauto on voittaja, yksinkertaisuus rulettaa. Tulin juuri lomamatkalta Norjasta, ajoimme viikossa reilu 4000 km, taukoja pidimme 300 km välein. Nyt on jo näköpiirissä kansanautoja, jotka kulkevat latauksella 500km ja täyden latauksen saa reilussa 30 min.....mitä muuta tavallinen kuluttaja tarvitsee? Toivon todella, että kehityksen hedelmät sähköautopuolella ohjautuvat seuraavaksi hinnan alennukseen ja painon tiputtamiseen.
Vedyn ongelma lienee se, että sitä karkaa aina pikkuisen. Miten käy kasvihuoneilmiön, jos hiilidioksidia ja metaania paljon pahempaa vetyä karkailee tuotannon, kuljetuksen, varastoinnin ja "tankkauksen" aikana!
Sähköauto on voittaja, yksinkertaisuus rulettaa. Tulin juuri lomamatkalta Norjasta, ajoimme viikossa reilu 4000 km, taukoja pidimme 300 km välein. Nyt on jo näköpiirissä kansanautoja, jotka kulkevat latauksella 500km ja täyden latauksen saa reilussa 30 min.....mitä muuta tavallinen kuluttaja tarvitsee? Toivon todella, että kehityksen hedelmät sähköautopuolella ohjautuvat seuraavaksi hinnan alennukseen ja painon tiputtamiseen.