Mr. MMM oppeja on sen verran tullut tässä 1,5v aikana luetuta, että tasapainoilee aivan hilkulla siinä, että nyt jo maksaa autoilusta ihan liikaa puhumattakaan, että olisi vielä maksamassa enemmän. Pinkasta tai tuloista ei tosiaan ole kiinni vaan siitä, että kun tiedän että siinä ei ole mitään järkeä niin antaakko itselleen luvan tuhlata euroja tollaseen kohteeseen. Ainut millä sitä voi yrittää perustella on, että yrittää tehdä hankintaa joka olisi vähiten tappiollinen ikään kun sellaista nyt voisi tietää vanhaa kallista käytettyä sähköautoa ostaessa. Eikä kaikkien hankintojen aina tartte olla niin järkeviä .
Word!
Sivistyksessäni on aukko, kun piti googlailla mitä tai kuka Mr. MMM on
Mutta itse käytän autoon (huono sijoitus) mahdollisimman vähän rahaa. Auto ei ole statussymboli tms. Olen ylipäätään ajellut aika vaatimattomilla autoilla, vaikka mahdollisuus olisi ostaa paljon parempia.
Mieluummin juurikin sijoitan rahat tai käytän esim harrastuksiin, joissa saan rahalle huomattavasti enemmän vastinetta suhteutettuna elämänlaatuun jne. Auto kun on vain pakollinen liikkumisväline, eikä siihen mielestäni kannata hassata rahaa kuin pakollinen. Ja Tesla tässä yhtälössä kiinnostaa vain sen takia, että on ”edistyksellinen” ja olen aina ollut kiinnostunut tekniikasta ja vimpaimista
Sitten on tietysti toinen ääripää. Ostetaan +50ke auto ja asutaan kaupungin vuokratalossa tyytyväisenä. Tätä en siis milllään tavalla tuomitse. Jokainen tavallaan. Itse ajelin parikymppisenä tuhannen markan huutokaupasta ostetulla autolla ja laitoin rahani omaan asuntoon.
Mutta summa summarum. Voi olla, että tässä olen vielä Teslan omistaja jossain kohtaa. Tai sitten en. Teen autoiluun liittyvät päätökset 90%laskimella, 10% tunteella. Joo on aika helvetin tylsän kuuloista. Se vain on oma tapa suhtautua autoiluun ja niin luulen sen olevan myös @elmo
Jään siis odottelemaan, että oma elämän filosofian ja Teslan hinnan käyrät kohtaaavat. Ellei sitten joku toinen merkki ehdi siihen väliin.
Nim. tyytyväinen Leaf kuski.