En ymmärrä miten se mahdollinen sähkömoottori vs. polttomoottori vaikuttaa asiaan? Ja joo, olen ajanut monta kertaa kameravalvotulla tiellä lumipyryssä kun ACC on tippunut pois. Joka kerta on vituttanut ja olen koittanut itsekin etsiä sitä workaroundia jolla saisi "edes" normivakkarin toimimaan. Etenkin Sveitsissä tuota sattuu jatkuvasti lumipyryssä - maa on aivan täynnä kameroita joka paikassa.
Ja silti pitäydyn kannassani, että tavallisen vakkarin toiminta tulisi kieltää autoista joissa on ACC / autopilotti ja joiden kuskit ovat tottuneet automaattiseen jarrutukseen. Turvallisuusriski on aivan liian itsestäänselvä.
--
Esim. kerran kun ajoin Barcelonasta uudenvuoden jälkeen kohti Geneveä ja Grenoblen kohdalla tuprutti sakeasti lunta, motari oli paksussa loskassa ja katkeamattomalla autojonolla keski-euroopan kitkat alla. EN TODELLAKAAN halua että takana tulevalla täyteen lastatulla melkein 3000kg Q7S Audilla on ACC tippunut normaalivakkarille sen jälkeen kun sen kuski on paahtanut ACC:llä ~ilman taukoja 8h Valenciasta saakka.
Kun on kerran tottunut siihen että auto seuraa edellä menevää turvallisella välillä, niin pieni muutos normaalivakkariin on aivan liian suuri riski.
Vittutaa itseänikin, mutta nähdäkseni se on ainoa turvallinen keino. Me ihmiskuskit nyt vaan ollaan liian huonoja, jotta meille kannattaisi oikein syöttää lapaan noita itsestäänselviä sössimismahiksia.
Me kaikki tiedetään että sinä olet suuri ja mahtava rattimies jonka keskittymiskyky ei kertaakaan elämän aikana ole herpaantunut. Mutta 99% muista kuskeista on joskus vähän puutuneita joululoman paluuruuhkassa...
Pistä se autosi valet-modeen, niin loppuu se nopeuden pumppaus.