Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Se, että poistetaan maksettu ominaisuus on aivan eri asia, kuin että uusiin tuotteisiin ei enää tarjota samoja ominaisuuksia kuin vanhoihin.

Kyllähän Tesla on poistanut maksettuja ominaisuuksia, niistä on tässäkin ketjussa ollut juttua. Supercharger oikeuksia näistä "elinikäinen ilmainen SC" löytyy useampiakin, varsinkin jos autoja on korjattu. Sen lisäksi oli tämä tarina, jossa kaveri osti Teslalta käytetyn auton jossa oli FSD, niin Tesla poisti sen jälkikäteen koska "ei sen pitänytkään olla siinä", vaikka olivat myyneet sen sellaisena.

Eivätkä nämä varmasti ole kuin jäävuoren huippu.
 
Kyllähän Tesla on poistanut maksettuja ominaisuuksia, niistä on tässäkin ketjussa ollut juttua. Supercharger oikeuksia näistä "elinikäinen ilmainen SC" löytyy useampiakin, varsinkin jos autoja on korjattu. Sen lisäksi oli tämä tarina, jossa kaveri osti Teslalta käytetyn auton jossa oli FSD, niin Tesla poisti sen jälkikäteen koska "ei sen pitänytkään olla siinä", vaikka olivat myyneet sen sellaisena.

Eivätkä nämä varmasti ole kuin jäävuoren huippu.
Jos nyt jotain kontekstia niin jenkeissä "salvaged" leiman saaneista autoista poistetaan SC. Ei siis pelkästään ilmaisuutta vaan koko toiminnallisuus. Tuo nyt ei ole mikään automaatio, mutta jos sen tiedon Tesla jostain saa niin se on pikalataus toiminnolle voi sanoa heihei. Vaikea sanoa miten tuo tapahtuisi Suomessa kun ei ole vastaavaa prosessia, mutta luultavasti täälläkin jos Teslan auto kävisi AVK kautta ja sen joku joskus huoltoon veisi niin SC lähtisi mikäli huomaisivat poistetuksi liikenteestä kolarin takia.

Toinen keissi oli joku käytetyn auton sekoilu. Alkuperäistä ostokuittia ei olemassa, ja Tesla väitti ettei FSD:tä ole koskaan ostettukaan autoon, joten poistivat "vahingossa" enabloidun ominaisuuden. Kukapa tuosta voisi tietää, kuitenkin mediahuomion jälkeen se FSD oli palautettu kyseiseen autoon. Jos on paikkaansa pitävä niin aika normaali toimenpide ja sai lopulta "good willinä" sen takaisin. Toinen mahdollisuus tietysti on, että FSD on ostettu alunperin ja jonkun virheen takia se ei kannassa, mutta nyt ei olekaan kuitteja tallessa alkuperäisellä ostajalla. :rofl:

Edit. Kolmantena voisi lisätä siitä ilmaisesta SC latauksesta. Teslan mielestä se ilmaisuus on käyttäjäkohtaista eikä autokohtaista vaikka nyt onkin myyty ja on myynnissä autoja, joissa se on siirtynyt auton mukana. Tuossa on riski, että joku päivä Tesla yhtäkkiä ilmoittamatta poistaa ilmaisen SC latauksen jos kannassa alkuperäinen ostaja ja auto ei kohtaa.
 
Onko joku perehtynyt Teslan tai sähköauton tuontiin eu alueelta? Näissähän on autovero olematon niin tällöin ei jää paljon mitään maksettavaa suomen päässä kun alvit maksetaan kohde maahan?

Yksi jokeri vaihtoehto olisi hakea sieltä se hinnat alkaen mallia ja toivoa, että on hyvä. Tyyliin tällänen: Tesla from € 29,950.-

Aika usein tuon sivun kautta tulee alv 0% hintoja, mutta tuossa ei ainakaan mainita mitään. Mutta olisko silti kun hinta on niin halpa.

Täällä yksi stoori: Teslan osto Hollannista, osa 1 | Tyyliniekka mutta enempi tollanen päiväkirja tyylinen ei niinkään opas, mitä pitää tehdä ja mitä maksaa, jotta ei mulle kyllä auennut kommervenkit :/
 
Jos se on liian halpa ulkomailla on se todennäköisesti huijaus. On olemassa niitä firmoja mitkä hakee ja hoitaa sun puolesta kaiken jos on tarve. Parempi ostaa tyyliin suoraan vaikka Teslalta ulkomailta ja tuoda Suomeen.
 
Jos se on liian halpa ulkomailla on se todennäköisesti huijaus. On olemassa niitä firmoja mitkä hakee ja hoitaa sun puolesta kaiken jos on tarve. Parempi ostaa tyyliin suoraan vaikka Teslalta ulkomailta ja tuoda Suomeen.

Jep. Firmat kyllä aina ottaa omansa välistä ja tollanen reissu olis ihan mukava kokemus, mutta juu omat on ongelmansa.

Toi kamuxin 60k€ 90D taitaa olla juuri joku eu tuonti. Eilen puhelimessa puhuttiin 22k€ käteisellä ostosta Optimasta (ei välissä mitään) ja nyt kun tuli väliraha tarjous niin hurja 23k€. Ja pirssi makso viime kesänä 30k€. Pistin viestiä takaisin, että leipokaa väliraha 25k€ niin aletaan hieromaan kauppoja. Katotaan miten tässä käy... Ja muualla luvattu luokkaa 20k€ välissä 40-50k€ teslaan. Jos jossain saa euroja poltettua niin näitä autoja jumppaamalla. Sen takia joku edullinen tuontiautokin kiinnostaisi, mutta kai sen olisi hakenut jo joku muu pois jos olisi ehtaa tavaraa eikä sitä itseään :).

e: Nyt sieltä tuli viestiä, että 25k€ saa välissä jos aluepäälikko vahvistaa. Ai samperi. Fordi liikkeen kautta vielä kellottamassa mach-e tietämys ja väliraha, mutta näytää vähän siltä, että hetken päästä on 90D pihalla o_O
 
Viimeksi muokattu:
Juu. Jos Facebook hallussa niin Tesla Owners Finlandista saat tuonnin osalta hyvää tietoa.
 
Toinen keissi oli joku käytetyn auton sekoilu. Alkuperäistä ostokuittia ei olemassa, ja Tesla väitti ettei FSD:tä ole koskaan ostettukaan autoon, joten poistivat "vahingossa" enabloidun ominaisuuden. Kukapa tuosta voisi tietää, kuitenkin mediahuomion jälkeen se FSD oli palautettu kyseiseen autoon. Jos on paikkaansa pitävä niin aika normaali toimenpide ja sai lopulta "good willinä" sen takaisin. Toinen mahdollisuus tietysti on, että FSD on ostettu alunperin ja jonkun virheen takia se ei kannassa, mutta nyt ei olekaan kuitteja tallessa alkuperäisellä ostajalla.

Tuolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko autoon se alunperin ostettu vai ei - Teslahan sen myi ja siitä piti myyntirahatkin. Kun Tesla jotain myy, niin kyllähän he ovat vastuussa siitä mitä myyvät, ei se vastuu katoa sillä että "no koska Tesla". Mikäli eivät edes osaa omia autojaan myydä, niin eikö pitäisi hälytyskellojen soida? Tässäkin tapauksessa "good williksi" kutsuminen alkaa olemaan jo naurettavaa, siitä on rahastettu auton hinnassa.

Alkuperäisillä kuiteilla ei ole mitään merkitystä, koska alkuperäinen myyjä ei sitä myynyt - vaan auton valmistaja.
 
Tuolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa onko autoon se alunperin ostettu vai ei - Teslahan sen myi ja siitä piti myyntirahatkin. Kun Tesla jotain myy, niin kyllähän he ovat vastuussa siitä mitä myyvät, ei se vastuu katoa sillä että "no koska Tesla". Mikäli eivät edes osaa omia autojaan myydä, niin eikö pitäisi hälytyskellojen soida? Tässäkin tapauksessa "good williksi" kutsuminen alkaa olemaan jo naurettavaa, siitä on rahastettu auton hinnassa.

Alkuperäisillä kuiteilla ei ole mitään merkitystä, koska alkuperäinen myyjä ei sitä myynyt - vaan auton valmistaja.
Kannattaa ajatella asiaa, että virheitä tulee olemaan jatkossakin ja tuohon kannattaa totutella kun samaa mallia tulee muutkin valmistajat tulevaisuudessa käyttämään. Se on yksi ja sama, mitä me ollaan asiasta mieltä. Jos ei pysty todistamaan, että ominaisuus on ostettu autoon ja maksettu, niin valmistaja voi sen ominaisuuden poistaa mikäli heidän käytössä olevassa ERP:ssä näkyy ettei siitä ole maksettu. Ostaja on saanut katteetonta etua ostossa, jos vahingon takia on saanut enemmän kuin on maksanut. Asialla ei ole väliä onko kyse autosta, traktorista, tietokonesoftasta tai mistä tahansa, valmistaja voi tuon korjata poistamalla ylimääräisen ominaisuuden jos siitä ei ole saatu maksua.

En siis yhtään epäile etteikö tuota ostajaa ole voitu kusta silmään, ja Tesla on suuri paha perkele, mutta ihan pelisääntöjen mukaan menee tai sitten joku ei ole rehellinen.

Edit. Tarinan henkilöhän ei ostanut autoa Teslata vaan 3. osapuolen autoliikkeestä, ja FSD oli poistettu jo ennen kuin liike oli myynyt auton.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaa ajatella asiaa, että virheitä tulee olemaan jatkossakin ja tuohon kannattaa totutella kun samaa mallia tulee muutkin valmistajat tulevaisuudessa käyttämään. Se on yksi ja sama, mitä me ollaan asiasta mieltä. Jos ei pysty todistamaan, että ominaisuus on ostettu autoon ja maksettu, niin valmistaja voi sen ominaisuuden poistaa mikäli heidän käytössä olevassa ERP:ssä näkyy ettei siitä ole maksettu. Ostaja on saanut katteetonta etua ostossa, jos vahingon takia on saanut enemmän kuin on maksanut. Asialla ei ole väliä onko kyse autosta, traktorista, tietokonesoftasta tai mistä tahansa, valmistaja voi tuon korjata poistamalla ylimääräisen ominaisuuden jos siitä ei ole saatu maksua.

Niin siis, alkuperäisessä Teslan myynti-ilmoituksessa kyseisessä tapauksessa on ollut FSD mainittu. Eli ovat sen kuitenkin hinnassa huomioineet myydessä ja asiakas on sellaisen kuvitellut ostavan - tästä tilanteesta ei ole kuittia kadoksissa. Se mitä Tesla ilmoitti jälkikäteen oli, ettei tämän auton alunperin (ennen tätä nykyistä ostajaa tai Teslan myyntiä) pitänytkään sisältää FSD:tä.

Täten tämä ostaja ei ole kyllä saanut mitään katteentonta etua, koska Tesla on häneltä sen rahan pyytänyt, saanut ja maininnut että siinä onkin. Jos Tesla ilmoittaa että he ovat useampi vuosi sitten vahingossa tehneet jotain jollekin toiselle asiakkaalle (toiselle omistajalle), niin se ei voi mitenkään olla katteentonta etua tälle ostajalle.

Eli kyllähän Tesla on tässä kaikkien pelisääntöjen mukaan yrittänyt kusta ostajaa silmään ja ainoastaan media huomio on saanut heidät peruuttamaan petoksensa (sitähän tuo on). Eihän tämä eroa mitenkään siitä että tilasit Model X P100D:n, maksoit Model X P100D:n hinnan ja sait Model X 75D:n, jonka jälkeen valmistaja ilmoittaa "no mutta kun me tarkoitettiin että ostat 75D:n 100D:n hinnalla".
 
Niin siis, alkuperäisessä Teslan myynti-ilmoituksessa kyseisessä tapauksessa on ollut FSD mainittu. Eli ovat sen kuitenkin hinnassa huomioineet myydessä ja asiakas on sellaisen kuvitellut ostavan - tästä tilanteesta ei ole kuittia kadoksissa. Se mitä Tesla ilmoitti jälkikäteen oli, ettei tämän auton alunperin (ennen tätä nykyistä ostajaa tai Teslan myyntiä) pitänytkään sisältää FSD:tä.

Täten tämä ostaja ei ole kyllä saanut mitään katteentonta etua, koska Tesla on häneltä sen rahan pyytänyt, saanut ja maininnut että siinä onkin. Jos Tesla ilmoittaa että he ovat useampi vuosi sitten vahingossa tehneet jotain jollekin toiselle asiakkaalle (toiselle omistajalle), niin se ei voi mitenkään olla katteentonta etua tälle ostajalle.

Eli kyllähän Tesla on tässä kaikkien pelisääntöjen mukaan yrittänyt kusta ostajaa silmään ja ainoastaan media huomio on saanut heidät peruuttamaan petoksensa (sitähän tuo on). Eihän tämä eroa mitenkään siitä että tilasit Model X P100D:n, maksoit Model X P100D:n hinnan ja sait Model X 75D:n, jonka jälkeen valmistaja ilmoittaa "no mutta kun me tarkoitettiin että ostat 75D:n 100D:n hinnalla".
Siis toki mikäli sen on alunperin myynyt Tesla eteenpäin spekseillä missä FSD on mainittu. Tuossa artikkelista, mistä asiaa luin (pitkä artikkeli) ei mainittu mitään siitä että Tesla olisi itse maininnut autossa olevan FSD huutokaupatessaan sitä eteenpäin. Tuossa tapauksessa tietysti on helvetin iso kämmi käynyt.

Edit. Laitetaas lähde, mistä puhuin. Saa nähdä toimiiko, kauhee hirviölinkki:
.
 
Jep. Firmat kyllä aina ottaa omansa välistä ja tollanen reissu olis ihan mukava kokemus, mutta juu omat on ongelmansa.

Toi kamuxin 60k€ 90D taitaa olla juuri joku eu tuonti. Eilen puhelimessa puhuttiin 22k€ käteisellä ostosta Optimasta (ei välissä mitään) ja nyt kun tuli väliraha tarjous niin hurja 23k€. Ja pirssi makso viime kesänä 30k€. Pistin viestiä takaisin, että leipokaa väliraha 25k€ niin aletaan hieromaan kauppoja. Katotaan miten tässä käy... Ja muualla luvattu luokkaa 20k€ välissä 40-50k€ teslaan. Jos jossain saa euroja poltettua niin näitä autoja jumppaamalla. Sen takia joku edullinen tuontiautokin kiinnostaisi, mutta kai sen olisi hakenut jo joku muu pois jos olisi ehtaa tavaraa eikä sitä itseään :).

e: Nyt sieltä tuli viestiä, että 25k€ saa välissä jos aluepäälikko vahvistaa. Ai samperi. Fordi liikkeen kautta vielä kellottamassa mach-e tietämys ja väliraha, mutta näytää vähän siltä, että hetken päästä on 90D pihalla o_O

90:set eivät ole olleet kai akun suhteen ihan optimaalisia. Jos tarjolla olevan yksilön kunto on hyvä, niin tilanne on ehkä parempi?
 
Pitää katsastaa tuo kunto ja muutenkin selvittää miten tälläsen tuontiauton takuut pelittää.
Muistaakseni noissa muutaman vuoden vanhoissa on kaikissa sama 8v takuu rajoittamattomilla kilsoilla, mutta kannatta tosiaan varmistaa.
 
Tässä "hupaisa" kertomus norjalaisen omistajan viiden vuoden säädöstä Teslan kanssa. Lopuksi Tesla laittaa saman S 75D kiertoon toiselle ostajalle. Onneksi ainakin Norjassa kuluttajasuoja toimiii. Kommenttien mukaan Norjassa on saatu tarpeeksi Tesloista 18 kk sitten, josta lähtien myyntimäärät ovat tippuneet. Tesla on saanut Norjassa kolme kertaa enemmän valituksia verrattuna muihin sähkoautoihin paikallisen kuluttajaviranomaisen mukaan. Ainahan näitä maanantaikappaleita on tullut ulos kaikilta autonvalmistajilta.

 
Aikaisemmin luinkin sen USA jutun miten kierrättävät autoja mutta en olisi uskonut tulevan tänne asti.

Suomessa aika samanlainen tuo kuluttajansuoja. Olen tässä muutamia M3 ja muita kysellyt nettiautosta, niin herää kysymys kun moni on tuontiautoa Saksasta, Ruotsista ja Norjasta, että mikähän niiden historia on. Moni ei erikseen ilmoituksessa tätä mainitse, että onkin tuonti.

Esim. Tämä on tuotu Saksasta Tesla Model 3 Long-Range Dual Motor AWD, Peruutuskamera, Panoraamakatto, NAVI, Nahat, Tutkat Porrasperä 2020 - Vaihtoauto - Nettiauto
Hinta kalliimpi kuin uusi, toki koska kysyntä ja tarjonta.

Heräsi vain kysymys, että 2020 malli ja 13000km ajettu. Eli ilmeisesti tammikuuta tai vastaava, että 6kk on täyttynyt, että se on voitu tuoda Suomeen? Vai onko sittenkin, että siellä todettu "kolaroiduksi" ja tuotu Suomeen?
 
Aikaisemmin luinkin sen USA jutun miten kierrättävät autoja mutta en olisi uskonut tulevan tänne asti.

Suomessa aika samanlainen tuo kuluttajansuoja. Olen tässä muutamia M3 ja muita kysellyt nettiautosta, niin herää kysymys kun moni on tuontiautoa Saksasta, Ruotsista ja Norjasta, että mikähän niiden historia on. Moni ei erikseen ilmoituksessa tätä mainitse, että onkin tuonti.

Esim. Tämä on tuotu Saksasta Tesla Model 3 Long-Range Dual Motor AWD, Peruutuskamera, Panoraamakatto, NAVI, Nahat, Tutkat Porrasperä 2020 - Vaihtoauto - Nettiauto
Hinta kalliimpi kuin uusi, toki koska kysyntä ja tarjonta.

Heräsi vain kysymys, että 2020 malli ja 13000km ajettu. Eli ilmeisesti tammikuuta tai vastaava, että 6kk on täyttynyt, että se on voitu tuoda Suomeen? Vai onko sittenkin, että siellä todettu "kolaroiduksi" ja tuotu Suomeen?
Erittäin hyvä kysymys. Yksi syy voi olla ihan puhtaasti liittyen hintoihin Saksan alennuksien takia. Nyt varsinkin ensi vuonna uskon näitä ilmestyvän paljon Suomeen Saksasta kun 16% alv ja 7500e hankintatuki tuon hintaluokan sähköautoissa. Suomessa kun pyytää Suomi hintaa niin kääri melkoiset voitot.
 
Pyöritellyt exceliä ja eiköhän se ole aika viikata ostohousut takaisin kaappiin. Lähemmäs triplaamassa kuin tuplaamassa kk menot auton suhteen niin en nyt tiedä haluanko reilusti käytettyä 60k€ autoa. Tohon hintaan on kuitenkin tulossa mach-e, polestar 2 ja oletettavasti myös CT mikä eniten kiinnostaa sekä taitaa olla jotain muutakin 1-2v sisään. Suurimmat turpaan otot kuitenkin tapahtuu aina noissa vaihdoissa joissa liike ottaa joka kerta omansa välistä. Voin vaan kuvitella sitä kun CT tulee pihalle ja pitäisi saada se ja alan summaamaan kuinka paljon on taas tullut poltettua rahaa siitä 60k€ teslasta minkä arvo on enää 2v päästä 40k€...
 
Erittäin hyvä kysymys. Yksi syy voi olla ihan puhtaasti liittyen hintoihin Saksan alennuksien takia. Nyt varsinkin ensi vuonna uskon näitä ilmestyvän paljon Suomeen Saksasta kun 16% alv ja 7500e hankintatuki tuon hintaluokan sähköautoissa. Suomessa kun pyytää Suomi hintaa niin kääri melkoiset voitot.
Tuon ikäinen ei vielä tätä alennusta ole voinut saada kun alkuvuoden toimitusta todennäköisesti. Kai sillä sitten käärii niilläkin pienen siivun jo nyt.
 
Pyöritellyt exceliä ja eiköhän se ole aika viikata ostohousut takaisin kaappiin. Lähemmäs triplaamassa kuin tuplaamassa kk menot auton suhteen niin en nyt tiedä haluanko reilusti käytettyä 60k€ autoa. Tohon hintaan on kuitenkin tulossa mach-e, polestar 2 ja oletettavasti myös CT mikä eniten kiinnostaa sekä taitaa olla jotain muutakin 1-2v sisään. Suurimmat turpaan otot kuitenkin tapahtuu aina noissa vaihdoissa joissa liike ottaa joka kerta omansa välistä. Voin vaan kuvitella sitä kun CT tulee pihalle ja pitäisi saada se ja alan summaamaan kuinka paljon on taas tullut poltettua rahaa siitä 60k€ teslasta minkä arvo on enää 2v päästä 40k€...
Ja Volkkarin mallit tuohon vielä päälle, niin ensi vuoden alussa on paljon tarjontaa ja hinnatkin alkaa joissakin olemaan 50k kohdalla ja allekin.

Vaikea sanoa, että Tesla panostaisi SC verkkoa tänne pohjolaan jos myyntiä ei ole. Menee sekin myyntivaltti miksi pitäisi maksaa Teslasta extraa kun laatu vaihtuu päivittäin.

Tuntuu, että Tesla taitaa jäädä USA only tapaukseksi jossain vaiheessa kun Euroopan ja Kiinan valmistajat alkaa puskemaan kamaa ulos.

Itseäni kyllä Polestar 2 kiinnostaa. Harmi, että eivät tuo Suomeen sitä vaan XC40 sähköä tuovat vaikka millä mitalla.

Pakkaa vielä varmaan sekoittaa tulevat 800V akkupaketit kun nykyiset ovat 400V settejä.
 
Joo ei oo mikään paras hetki tehdä ev kauppoja nyt, tosin eipä sitä taas tiedä mitä on tulossa hetken päästä :/.

CT ja SC verkostoa itä blokin maihin ja pohjoseen niin olis kyllä aika pop roadtrip auto. Jos se nyt ajaa sen asian millaista mielikuvaa on yrittänyt tehdä. Olisin itse ainakin aivan kympillä koluamassa jotain syrjäkyliä vaikeakulkuisessa maastossa ja sitten leiri pystyyn johonkin korpeen ja yöt autossa.
 
Jep. Firmat kyllä aina ottaa omansa välistä ja tollanen reissu olis ihan mukava kokemus, mutta juu omat on ongelmansa.

Toi kamuxin 60k€ 90D taitaa olla juuri joku eu tuonti. Eilen puhelimessa puhuttiin 22k€ käteisellä ostosta Optimasta (ei välissä mitään) ja nyt kun tuli väliraha tarjous niin hurja 23k€. Ja pirssi makso viime kesänä 30k€. Pistin viestiä takaisin, että leipokaa väliraha 25k€ niin aletaan hieromaan kauppoja. Katotaan miten tässä käy... Ja muualla luvattu luokkaa 20k€ välissä 40-50k€ teslaan. Jos jossain saa euroja poltettua niin näitä autoja jumppaamalla. Sen takia joku edullinen tuontiautokin kiinnostaisi, mutta kai sen olisi hakenut jo joku muu pois jos olisi ehtaa tavaraa eikä sitä itseään :).

e: Nyt sieltä tuli viestiä, että 25k€ saa välissä jos aluepäälikko vahvistaa. Ai samperi. Fordi liikkeen kautta vielä kellottamassa mach-e tietämys ja väliraha, mutta näytää vähän siltä, että hetken päästä on 90D pihalla o_O

Joku saksan tulva-auto? Kamuxin kanssa saanut kyllä vain ongelmia
 
Joo ei oo mikään paras hetki tehdä ev kauppoja nyt, tosin eipä sitä taas tiedä mitä on tulossa hetken päästä :/.

CT ja SC verkostoa itä blokin maihin ja pohjoseen niin olis kyllä aika pop roadtrip auto. Jos se nyt ajaa sen asian millaista mielikuvaa on yrittänyt tehdä. Olisin itse ainakin aivan kympillä koluamassa jotain syrjäkyliä vaikeakulkuisessa maastossa ja sitten leiri pystyyn johonkin korpeen ja yöt autossa.

CT taitaa olla vaan proto edelleen, ja kanttilootan hyväksyntä EU maihin sitä kaukaisempi asia. Toki jos jollain parempaa tietoa niin sitten. Noi Muskin jutut on kyllä sitä luokkaa ettei taida olla ihan kaikki ampeerit akussa noin yleisesti.
 
CT taitaa olla vaan proto edelleen, ja kanttilootan hyväksyntä EU maihin sitä kaukaisempi asia. Toki jos jollain parempaa tietoa niin sitten. Noi Muskin jutut on kyllä sitä luokkaa ettei taida olla ihan kaikki ampeerit akussa noin yleisesti.
Twitterissä oli kommentoitu, että ihmiset kuvittelee Elonin olevan joku Tony Stark ja seuraavat perässä.

Tuli tuossa vastaa uutta ominaisuutta mitä ei aikaisemmin ole ollut listoilla. Kahvat ovat liian sisällä, tunnettu ongelma mutta tuolla näkyy että eivät voi korjata asiaa.

 
Hetkinen siis, eikös tuo Kamuxin vm.2016 ~170t 60k € Model S ole aika surkea diili, jos uusi maksaa ~90k €?
 
Olihan niitä täällähän kun Jouppi & Co veti kieleensä niiden uudenkarheiden S/X kanssa kun Tesla alenti hintaa, kauppasivat ruotsin tuontejaan kymmeniä tuhansia kalliimmalla kuin uuden hinta, olisko niitä peruja? Haluaisivat minimoida tappionsa jollain hölmöllä.
 
Aikaisemmin luinkin sen USA jutun miten kierrättävät autoja mutta en olisi uskonut tulevan tänne asti.

Suomessa aika samanlainen tuo kuluttajansuoja. Olen tässä muutamia M3 ja muita kysellyt nettiautosta, niin herää kysymys kun moni on tuontiautoa Saksasta, Ruotsista ja Norjasta, että mikähän niiden historia on. Moni ei erikseen ilmoituksessa tätä mainitse, että onkin tuonti.

Esim. Tämä on tuotu Saksasta Tesla Model 3 Long-Range Dual Motor AWD, Peruutuskamera, Panoraamakatto, NAVI, Nahat, Tutkat Porrasperä 2020 - Vaihtoauto - Nettiauto
Hinta kalliimpi kuin uusi, toki koska kysyntä ja tarjonta.

Heräsi vain kysymys, että 2020 malli ja 13000km ajettu. Eli ilmeisesti tammikuuta tai vastaava, että 6kk on täyttynyt, että se on voitu tuoda Suomeen? Vai onko sittenkin, että siellä todettu "kolaroiduksi" ja tuotu Suomeen?
Tätä selvittelin, niin ostotiimi ostelee näitä max vuoden jne. vanhoja autoja yksityisiltä ja myyvät sitten eteenpäin. Historiasta sitten vaikea saada enempää irti.
 
CT taitaa olla vaan proto edelleen, ja kanttilootan hyväksyntä EU maihin sitä kaukaisempi asia. Toki jos jollain parempaa tietoa niin sitten. Noi Muskin jutut on kyllä sitä luokkaa ettei taida olla ihan kaikki ampeerit akussa noin yleisesti.

En mä näe mitenkä merkittävästi tuo eroaa muista isoista jenkki pickupeista. Suora keula jossain 1,5m korkeude asti niin eiköhän se liiskaa ihan samalla tavalla jalankulkijat. Ja vaikka noita ei nyt täällä myydä niin kyllä niitä liikenteessä näkyy. Siitä sai vaan mehevät klikki otsikot kun sanottiin ettei saa eurooppaan, koska turvallisuus. Ainut mitkä siinä voi olla on se C kortti ja sen mukana tulevat ongelmat, mutta ei todellakaan jää tänne tulematta.




Ja vieläkin Model S kuumottelee takaraivossa. Nyt pohdinnassa välimies palvelu ja auto hollannista. He hoitaisivat kaupat ja kävisin hakemassa auton pois. Tällä pääsisi 40k tai alle pintaan toki vanhalla naamalla :/. Tänään varmaan selviää mikä olisi lopullinen hintalappu ja paljonko heidän palvelu maksaa ehdottamilleni autoille. Mistä tuon autoveron määrä selviäisi? Vero.fi hintatieto haussa ei ole Teslaa.
 
Viimeksi muokattu:
En mä näe mitenkä merkittävästi tuo eroaa muista isoista jenkki pickupeista. Suora keula jossain 1,5m korkeude asti niin eiköhän se liiskaa ihan samalla tavalla jalankulkijat. Ja vaikka noita ei nyt täällä myydä niin kyllä niitä liikenteessä näkyy. Siitä sai vaan mehevät klikki otsikot kun sanottiin ettei saa eurooppaan, koska turvallisuus. Ainut mitkä siinä voi olla on se C kortti ja sen mukana tulevat ongelmat, mutta ei todellakaan jää tänne tulematta.




Ja vieläkin Model S kuumottelee takaraivossa. Nyt pohdinnassa välimies palvelu ja auto hollannista. He hoitaisivat kaupat ja kävisin hakemassa auton pois. Tällä pääsisi 40k tai alle pintaan toki vanhalla naamalla :/. Tänään varmaan selviää mikä olisi lopullinen hintalappu ja paljonko heidän palvelu maksaa ehdottamilleni autoille. Mistä tuon autoveron määrä selviäisi? Vero.fi hintatieto haussa ei ole Teslaa.

Eipä niissä juuri autoveroa ole. Alvi taitaa mennä, en tiedä kumman maan mukaan. Oliko nuo autot mitä katsoit niin takuun alaisia? Näyttää olevan sen verran tunteisiin menevää tuo sinun pohdinta niin muista että tuollainen vanha ässä on täynnä kalliita hajoilevia osia eikä niihin saa enää oikeastaan mitään uusia ominaisuuksia päivitysten myötä on kun ovat niin vanhaa rautaa.
 
En mä näe mitenkä merkittävästi tuo eroaa muista isoista jenkki pickupeista. Suora keula jossain 1,5m korkeude asti niin eiköhän se liiskaa ihan samalla tavalla jalankulkijat. Ja vaikka noita ei nyt täällä myydä niin kyllä niitä liikenteessä näkyy. Siitä sai vaan mehevät klikki otsikot kun sanottiin ettei saa eurooppaan, koska turvallisuus. Ainut mitkä siinä voi olla on se C kortti ja sen mukana tulevat ongelmat, mutta ei todellakaan jää tänne tulematta.




Ja vieläkin Model S kuumottelee takaraivossa. Nyt pohdinnassa välimies palvelu ja auto hollannista. He hoitaisivat kaupat ja kävisin hakemassa auton pois. Tällä pääsisi 40k tai alle pintaan toki vanhalla naamalla :/. Tänään varmaan selviää mikä olisi lopullinen hintalappu ja paljonko heidän palvelu maksaa ehdottamilleni autoille. Mistä tuon autoveron määrä selviäisi? Vero.fi hintatieto haussa ei ole Teslaa.

Tuosta verotuspäätöksiä:


Vero näkyy olevan vanhemmissa vajaa 2ke ja sitten siitä ylöspäin sinne 3ke asti.

Olen itsekin katsellut, josko tuontiauto olisi hyvä vaihtoehto. Mutta ovat edelleen niin kalliita, etten ole lähtenyt asiaa viemään eteenpäin. Ensi vuonna voi olla markkinoilla enemmän sähköautoja ja vaihtoehtoja ylipäätään, että oletan hintoja sitä mukaa hieman tippuvan.
 
Eipä niissä juuri autoveroa ole. Alvi taitaa mennä, en tiedä kumman maan mukaan. Oliko nuo autot mitä katsoit niin takuun alaisia? Näyttää olevan sen verran tunteisiin menevää tuo sinun pohdinta niin muista että tuollainen vanha ässä on täynnä kalliita hajoilevia osia eikä niihin saa enää oikeastaan mitään uusia ominaisuuksia päivitysten myötä on kun ovat niin vanhaa rautaa.

Hollannin alvi 21%, joka maksetaan eu alueella eu maahan. Mutta onkos tuossa tuo veroero juttu kuten ostaessa romua esim. saksasta eli 3% alv eron joutuu kyllä maksamaan, mutta en tiedä mihin? Tota autoscouttia on aika huono selata kun siellä on alvilliset ja alvittomat hinnat sulassa sovussa keskenään...

Joku halpa ruoska sieltä olisi tarkoitus hakea (jos hakee), mistä sitten pääsee vähimmillä tappioilla eroon, sen takia vähän tipahti nuo faceliftit pois. Paskastakin pääsee eroon kunhan hinta on tarpeeksi halpa. Kyselin tolta liikkeeltä mikä noita uittaa tänne, että mitenkä ne Teslan 8v takuut toimii uitettuun autoon Suomessa. Heillä ainakin pitäisi olla kokemusta aiheesta.
 
Hollannin alvi 21%, joka maksetaan eu alueella eu maahan. Mutta onkos tuossa tuo veroero juttu kuten ostaessa romua esim. saksasta eli 3% alv eron joutuu kyllä maksamaan, mutta en tiedä mihin? Tota autoscouttia on aika huono selata kun siellä on alvilliset ja alvittomat hinnat sulassa sovussa keskenään...

Joku halpa ruoska sieltä olisi tarkoitus hakea (jos hakee), mistä sitten pääsee vähimmillä tappioilla eroon, sen takia vähän tipahti nuo faceliftit pois. Paskastakin pääsee eroon kunhan hinta on tarpeeksi halpa. Kyselin tolta liikkeeltä mikä noita uittaa tänne, että mitenkä ne Teslan 8v takuut toimii uitettuun autoon Suomessa. Heillä ainakin pitäisi olla kokemusta aiheesta.

Jos olet facessa, niin siellä Tesla ryhmässä saa helposti ja nopeasti tietoa noiden tuonnista, takuista jne. Siellä on monta valmista ketjuakin asiasta. Tosin facen haku on mitä on, mutta joka tapauksessa sieltä itse etsisin tietoa aiheeseen, jos tarvis olisi.
 
Tota face tarjottu kohtuu monta kertaa, mutta mun some on rajoittunut iotekkiin :/. Ehkä tollasen 40k€ hankinna takia vois tunnukset ainakin hetkeksi naputtaa sisälle.
 
Hollannin alvi 21%, joka maksetaan eu alueella eu maahan. Mutta onkos tuossa tuo veroero juttu kuten ostaessa romua esim. saksasta eli 3% alv eron joutuu kyllä maksamaan, mutta en tiedä mihin? Tota autoscouttia on aika huono selata kun siellä on alvilliset ja alvittomat hinnat sulassa sovussa keskenään...

Joku halpa ruoska sieltä olisi tarkoitus hakea (jos hakee), mistä sitten pääsee vähimmillä tappioilla eroon, sen takia vähän tipahti nuo faceliftit pois. Paskastakin pääsee eroon kunhan hinta on tarpeeksi halpa. Kyselin tolta liikkeeltä mikä noita uittaa tänne, että mitenkä ne Teslan 8v takuut toimii uitettuun autoon Suomessa. Heillä ainakin pitäisi olla kokemusta aiheesta.

Yksityiseltä yksityiselle myynnissä ei mene EU:n sisällä enää arvonlisäveroa. Samoin käy myös autoliikkeestä yksityiselle myynnissä. Yritysten välisessä myynnissä on sitten poikkeuksia miten veroja käsitellään. Yleisesti, kun autolla on ajettu yli 6000km ja se on yli 6kk vanha, niin siitä ei peritä arvonlisäveroa.

Saksa laskee sähköautojen ALV 19% -> 16% ja tukia maksavat 7500-9000e hinnasta riippuen, joten jos jaksaa sähköautokuumetta odottaa vuoden pari, niin alkaa saamaan kovaan hintaan käytettyinä Saksasta.

Edit. Ei ole kokemusta, mutta muutamia kertoja vain harkinnut itse tuontia. Kaverit autoja on tuoneet Saksata, Ruotsista ja Japanista. Kannattaa tietysti tarkkaan tutustua, mitä velvollisuuksia ja kuluja tulee.
Edit2. Joku hullun rohkea voi myös ostaa Teslalta (lemon-lotolla) auton, mutta joutuu ensin rekisteröimään auton kyseiseen maahan auton, koska Tesla ei suostu myymään esim. Hollannista Suomeen. Jollain voi olla enemmän tietoa asiasta, tuosta oli vain jotain keskustelua muistaakseni naamakirjan puolella.
 
Viimeksi muokattu:
Sanon tämän mahdollisimman neutraalisti; jos tarvitsee laskea pennejään saisiko faceliftatun mallin vai joutuuko tyytymään (vielä) vanhempaan niin... Oletkohan ihan oikeasti "oikea" ihminen kokeilemaan siipiäs vanhan Teslan kanssa?

Nyt pallottelet muutaman tuhannen euron terällä, joka käytetyissä kalliissa autossa saattaa mennä merkistä riippumatta *naps* vain ja sinä haaveilet... Vanhasta Teslasta.

:nb:
 
Sanon tämän mahdollisimman neutraalisti; jos tarvitsee laskea pennejään saisiko faceliftatun mallin vai joutuuko tyytymään (vielä) vanhempaan niin... Oletkohan ihan oikeasti "oikea" ihminen kokeilemaan siipiäs vanhan Teslan kanssa?

Nyt pallottelet muutaman tuhannen euron terällä, joka käytetyissä kalliissa autossa saattaa mennä merkistä riippumatta *naps* vain ja sinä haaveilet... Vanhasta Teslasta.

:nb:

Ymmärtääkseni mainitsemastasi asiasta ei ollut kyse, vaan mahdollisimman alhaisesta pääomasta tietyn mallin kohdalla. Pienempi pääoma johtaa väistämättä pienempään pääoman menettämiseen arvonaleneman seurauksena.

Mm. miljonääri Eero Lehti kertoi, ettei hänellä ole ”varaa”ostaa uutta autoa. Koska siinä ei ole mitään järkeä sen suuren arvonaleneman johdosta. Olen hänen kanssa täysin samoilla linjoilla. En tosin ole miljonääri, kuten hän. :D

Ja pienemmällä kokonaishinnalla maahan tuotu voi olla jossain vaiheessa helpompi saada eteenpäin pienemmän hintansa ansiosta.
 
Sanon tämän mahdollisimman neutraalisti; jos tarvitsee laskea pennejään saisiko faceliftatun mallin vai joutuuko tyytymään (vielä) vanhempaan niin... Oletkohan ihan oikeasti "oikea" ihminen kokeilemaan siipiäs vanhan Teslan kanssa?

Jep, toistaiseksi tämä on vielä maksullista beta-testausta mihin kannattaa osallistua jos rahat ja hermot riittää ;) Noissa vanhoissa ässissä on myös tullut paljon hylkäyksiä katsastuksesta kun tukivarsia jne on joutunut vaihtamaan. Jos haluat Teslan ennen kuin CT tulee niin suosittelen M3:sta tai cpo-takuun alla olevaa ässää.
 
Ymmärtääkseni mainitsemastasi asiasta ei ollut kyse, vaan mahdollisimman alhaisesta pääomasta tietyn mallin kohdalla. Pienempi pääoma johtaa väistämättä pienempään pääoman menettämiseen arvonaleneman seurauksena.

Mm. miljonääri Eero Lehti kertoi, ettei hänellä ole ”varaa”ostaa uutta autoa. Koska siinä ei ole mitään järkeä sen suuren arvonaleneman johdosta. Olen hänen kanssa täysin samoilla linjoilla. En tosin ole miljonääri, kuten hän. :D

Ja pienemmällä kokonaishinnalla maahan tuotu voi olla jossain vaiheessa helpompi saada eteenpäin pienemmän hintansa ansiosta.

Nimenomaan tässä tasapainoillaan kuinka paljon pääomaa uskaltaa laittaa autoon kiinni. Toki järki sanoo ettei yhtään. Auto asioissa harvoin kuunnellaan järkeä. Toki sen verran sitä löytyi, että 60k€ tarkotti melkein 3x nykyisen autoiluun käytettävän summan lisäämistä mikä on suoraan säästöön menevistä euroista pois. Haluanko oikeasti tuon rahan sulamaan peltilehmään sen sijaan, että se poikisi lisää sijoituksissa. En nyt niin paljon sentään sitä käytettyä Teslaa halua. Joku uusi CT voisi olla vaihtoehto M3 taas esimerkiksi ei ole asia mikä minua sytyttäisi henkilökohtaisesti. Enkä ole hommaamassa jos siihen ei sitä Teslan 8v takuuta saa, mutta luulisin, että saa kun onhan suomen markkinat jo täynnä noita uitettuja tesloja...

Kilometrejä alkaa nykyään tulemaan huomattavasti entistä enemmän ja nykyisestä plugarista en saa edes sitä hyötyä mitä tähän mennessä saanut kun range ja lataus tuottaa omat ongelmansa. Toki jos tätä ajattelisi pelkästään raha edellä niin edullinen kiiseli olisi järkevin vaihtoehto. Tai sitten ajaa sillä plugarilla polttista päristellen, mutta sitten taas mun edellisessä tdi -> plugari vaihdossa ollut mitään järkeä. Maksoin kuitenkin käytännössä 10k€ extraa siitä, että sai sen sähkömoottorin ja akun. Ja kun auto asioita harva pystyy ajattelemaan pelkää rahaa katsoen. Onhan noi lähes kaikille miehille sellasia pyhiä lehmiä, toisille enemmän ja toisille vähemmän.

Se, että jos hollannista saisi sen halvan sähkiksen, mistä voisi olettaa jäävänsä parin vuoden päästä vähiten tappiolle olisi paras vaihtoehto tällä hetkellä. Ja tosiaan en omin voimin tuohon viitsi lähteä kun ei muutenkaan ole kokemusta renkaiden potkinnasta (lähes kaikki autot tullut ostettua liikkeestä) niin en lähde koe ponnistamaan omia taitoja ulkomaille kera nipun setellejä. Jos löytyy liike joka pystyy asioimaan paikallisella kielellä ja varmistamaan sen, että auto on mitä luvattu ennenkuin lähden täältä vain toteamaan, että matkustin 2tkm katsomaan kasaa paskaa niin voin siitä palvelusta mielihyvin maksaa jonkin verran.

Mr. MMM oppeja on sen verran tullut tässä 1,5v aikana luetuta, että tasapainoilee aivan hilkulla siinä, että nyt jo maksaa autoilusta ihan liikaa puhumattakaan, että olisi vielä maksamassa enemmän. Pinkasta tai tuloista ei tosiaan ole kiinni vaan siitä, että kun tiedän että siinä ei ole mitään järkeä niin antaakko itselleen luvan tuhlata euroja tollaseen kohteeseen. Ainut millä sitä voi yrittää perustella on, että yrittää tehdä hankintaa joka olisi vähiten tappiollinen ikään kun sellaista nyt voisi tietää vanhaa kallista käytettyä sähköautoa ostaessa. Eikä kaikkien hankintojen aina tartte olla niin järkeviä :).

Yksityiseltä yksityiselle myynnissä ei mene EU:n sisällä enää arvonlisäveroa. Samoin käy myös autoliikkeestä yksityiselle myynnissä. Yritysten välisessä myynnissä on sitten poikkeuksia miten veroja käsitellään. Yleisesti, kun autolla on ajettu yli 6000km ja se on yli 6kk vanha, niin siitä ei peritä arvonlisäveroa.

Saksa laskee sähköautojen ALV 19% -> 16% ja tukia maksavat 7500-9000e hinnasta riippuen, joten jos jaksaa sähköautokuumetta odottaa vuoden pari, niin alkaa saamaan kovaan hintaan käytettyinä Saksasta.

Edit. Ei ole kokemusta, mutta muutamia kertoja vain harkinnut itse tuontia. Kaverit autoja on tuoneet Saksata, Ruotsista ja Japanista. Kannattaa tietysti tarkkaan tutustua, mitä velvollisuuksia ja kuluja tulee.
Edit2. Joku hullun rohkea voi myös ostaa Teslalta (lemon-lotolla) auton, mutta joutuu ensin rekisteröimään auton kyseiseen maahan auton, koska Tesla ei suostu myymään esim. Hollannista Suomeen. Jollain voi olla enemmän tietoa asiasta, tuosta oli vain jotain keskustelua muistaakseni naamakirjan puolella.

Maksetaanko alvi siis Suomeen muka? Ainakin eka linkki minkä laitoin liikkeelle niin ilmoitti heti, että kyseessä alviton hinta ja, että kiinnostaako silti. Jäin siihen käsitykseen, että se alvi maksetaan kohdemaahan tai että jokatapaukssessa sen joutuu maksamaan johonkin. En usko, että ilman alvia leikkiin voi lähteä. Kyllä verottaja aina ottaa omansa jommassakummassa päässä vähintään. Eiköhän ne tässä selviä kun noita autoja sen verran haettu eu alueelta.

e:

@elmo Tässä sinulle auto. Tesla Model S 85kWh 362hp A Viistoperä 2014 - Vaihtoauto
Huollot tehty ja MCU fiksattu. Tinkaat tuon 35t€.

Edit. AP1 ei mainita. Kannattaa tarkistaa.

Jos olisi liike ja saisi oman sinne vaihdossa niin voisi sorvatakkin.

Tällähetkellä ykkösenä tällänen: Tesla Model S Tesla Model S P85 *EX BTW* | SMART AIRSUSPENSION | FREE SUPERCHARGE | PANORAMIC ROOF - RvM Automotive

Ja jokerina pohjalla 600tkm raiskattu peli: Tesla from € 24,950.- jos auto on kunnossa ja täydellinen huoltohistoria ja vaikka akkua ja mottia uusittu niin miksikäs ei. Tuossa on kuitenkin 2v takuuta jäljellä. Tämä erityiseti jos siitä ei tarvitsisi edes maksaa alvia Suomen päässä, mutta taitaa olla toiveajattelua.

Jos tuoniliike ottaa välistä jonkun 500€ niin että haen auton eikä sitä uiteta niin eiköhän tästä johonkin kauppaan pääse. Tollanen P85 missä olisi mun ajojen jälkeen joku150tkm mittarissa kyllä liikahtaa kevyellä tappiolla parin vuoden jälkeen. Samoten taas tuolla järjettömällä kilometrimäärällä auto on niin halpa, että se kyllä löytää ostajansa. Korjattavaa noihin voi aina tulla, mutta Tampereelle on lyhyt matka (ja kai ihan perus mekaaniset osat vaihtaa nyt mikä vaan ammattitaitoinen pulju) enkä tarvitse autoa 3km työmatkan takia niin ei ole sellainen väline minkä tarttisi olla aina tikittämässä ja pelätä ettei pääse töihin.
 
Viimeksi muokattu:
Maksetaanko alvi siis Suomeen muka? Ainakin eka linkki minkä laitoin liikkeelle niin ilmoitti heti, että kyseessä alviton hinta ja, että kiinnostaako silti. Jäin siihen käsitykseen, että se alvi maksetaan kohdemaahan tai että jokatapaukssessa sen joutuu maksamaan johonkin. En usko, että ilman alvia leikkiin voi lähteä. Kyllä verottaja aina ottaa omansa jommassakummassa päässä vähintään. Eiköhän ne tässä selviä kun noita sen verran paljon on haettu ympäriinsä...

Nyt menee musta tuntuu -tuntumalla. ALV joutuu maksamaan joko myyntipään maahan tai kotimaahan. Jos myyjä myy ilman alv (eli autosta ei ole maksettu alvia myyntimaassa missään vaiheessa), niin käsittääkseni se pitäisi maksaa Suomeen tuodessa. Parempi varmaan, että joku enemmän tietävä noista kommentoi.
 
@elmo Fabossa menossa keissi missä oli menneet tukivarret takaa ja lämmitin. Ei saanut näitä takuuseen koska exportattu auto Hollannista Suomeen.
 
Ok. Mutta eikös tuo 8v takuu koske vaan mottia ja akkua? En kyllä edes tiedä mikä se edellinen takuu porras on. Muistan vaan lukeneeni, että näitä akku ja moottoritakuita jäljellä. Missään ei ole puhuttu yleisestä takuusta ja kauanko se teslalla kestää?

Esim tossa sun linkkamassa autossa mainitaan: Akku ja Drive Unit -takuu voimassa 06/2022 eli tukivarret ja lämppärit saa maksaa suosiolla omalla rahalla.

e: Vai oliko nyt kyseessä niin uusi auto, että siinä olisi vielä normi takuuta jäljellä? Sehän puoltaisi sitä, että tuo 8v takuukaan ei todennäköisesti toimi Suomessa :O. Ei kyllä uskalla ostaa jos näin on.

e2: Tässä on aika hemmetin monta vuotta jo selvinnyt ilman face. Tuon selaaminenkin ilman rekisteröitymistä on ihan tuskaa kun tulee popuppia kokoajan rekkaamisesta. Kai tässä joutuu vielä tollaseenkin sortumaan :woot:

e3: Ja enennkuin joku ehtii pahoittaa mielensä meikäläisen ajatuksen juoksusta tämän aiheen suhteen niin painakaa vaikka ignorea jos ahdistaa. On täällä/murossa ollut kokonaisia triidejä pyhitettynä vaikka 1k€ tv:n hankintaa varten missä metsästetty best bang for buck. Joten eiköhän tänne mahdu meikäläisen Tesla arpajaisetkin väliin tuli niistä jaksaa tai paskaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ok. Mutta eikös tuo 8v takuu koske vaan mottia ja akkua? En kyllä edes tiedä mikä se edellinen takuu porras on. Muistan vaan lukeneeni, että näitä akku ja moottoritakuita jäljellä. Missään ei ole puhuttu yleisestä takuusta ja kauanko se teslalla kestää?

Esim tossa sun linkkamassa autossa mainitaan: Akku ja Drive Unit -takuu voimassa 06/2022 eli tukivarret ja lämppärit saa maksaa suosiolla omalla rahalla.

e: Vai oliko nyt kyseessä niin uusi auto, että siinä olisi vielä normi takuuta jäljellä? Sehän puoltaisi sitä, että tuo 8v takuukaan ei todennäköisesti toimi Suomessa :O. Ei kyllä uskalla ostaa jos näin on.

e2: Tässä on aika hemmetin monta vuotta jo selvinnyt ilman face. Tuon selaaminenkin ilman rekisteröitymistä on ihan tuskaa kun tulee popuppia kokoajan rekkaamisesta. Kai tässä joutuu vielä tollaseenkin sortumaan :woot:

e3: Ja enennkuin joku ehtii pahoittaa mielensä meikäläisen ajatuksen juoksusta tämän aiheen suhteen niin painakaa vaikka ignorea jos ahdistaa. On täällä/murossa ollut kokonaisia triidejä pyhitettynä vaikka 1k€ tv:n hankintaa varten missä metsästetty best bang for buck. Joten eiköhän tänne mahdu meikäläisen Tesla arpajaisetkin väliin tuli niistä jaksaa tai paskaa.
2015 malli ja 2vk sitten hankittu. Ongelma tuossa lienee, että tuohon pitäisi päteä se 6kk vika takuu eli tällöin autoliike vastaisi näistä koska vika ollut jo ostettaessa.
 
2015 malli ja 2vk sitten hankittu. Ongelma tuossa lienee, että tuohon pitäisi päteä se 6kk vika takuu eli tällöin autoliike vastaisi näistä koska vika ollut jo ostettaessa.

Sitten vielä sivuhuomiona että se 6kk takuu, ja jos käy niin että jotain ongelmaa ilmenee, liike on eri mieltä, menee kuluttaja-asiahenkilölle ja ties minne, niin siinä vuosi, pari vierähtää pahimmillaan helposti.
 
2015 malli ja 2vk sitten hankittu. Ongelma tuossa lienee, että tuohon pitäisi päteä se 6kk vika takuu eli tällöin autoliike vastaisi näistä koska vika ollut jo ostettaessa.

Jos tuo itse tuotu Hollannista niin kyllä se on ihan itke ja maksa. Hollantilaiset liikkeet tarjoaa myös vastaavia virhevastuita, mutta ei ulotu rajojen yli. Jos taas otettu Suomesta niin myyjäliike vastuussa. Se on sitten eri asia miten hommaa tulkitaan jos mittarissa joku 200tkm. 2vk on kyllä aika pieni aika... mutta tuo on ihan sitä perus vääntöä mitä saa käydä ihan minkä tahansa käytetyn auton kanssa. En ymmärrä miten myyjä liike on vetänty tohon sen Hollantin tuonnin edes mukaan? Joku tekosyy heti kättelyssä kiertää vastuuta?

En näkis tuossa mitään ongelmaa. Ja kun kuluvaa osaa niin tollasia voi tulla eli tietoinen riski. Enempi odotan faktaa siitä akku ja drive unit 8v takuusta Teslan suuntaan vaikka ei ole Suomi auto. Noi on sellasia mitkä voi hoitaa vaan Teslalla ja isolla rahalla, joten jos takuun ulkopuolella niin aika riski.
 
mutta tuo on ihan sitä perus vääntöä mitä saa käydä ihan minkä tahansa käytetyn auton kanssa. En ymmärrä miten myyjä liike on vetänty tohon sen Hollantin tuonnin edes mukaan? Joku tekosyy heti kättelyssä kiertää vastuuta?

Perus. Miksi myyjäliike haluaisi maksaa mistään ylimääräisestä. Tai sitten pitää olla sellaiset katteet leivottu mukaan (lue=hinta) ettei menisi vahingossakaan persiilleen, mutta eihän kukaan kallista osta.
 
Jos tuo itse tuotu Hollannista niin kyllä se on ihan itke ja maksa. Hollantilaiset liikkeet tarjoaa myös vastaavia virhevastuita, mutta ei ulotu rajojen yli. Jos taas otettu Suomesta niin myyjäliike vastuussa. Se on sitten eri asia miten hommaa tulkitaan jos mittarissa joku 200tkm. 2vk on kyllä aika pieni aika... mutta tuo on ihan sitä perus vääntöä mitä saa käydä ihan minkä tahansa käytetyn auton kanssa. En ymmärrä miten myyjä liike on vetänty tohon sen Hollantin tuonnin edes mukaan? Joku tekosyy heti kättelyssä kiertää vastuuta?

En näkis tuossa mitään ongelmaa. Ja kun kuluvaa osaa niin tollasia voi tulla eli tietoinen riski. Enempi odotan faktaa siitä akku ja drive unit 8v takuusta Teslan suuntaan vaikka ei ole Suomi auto. Noi on sellasia mitkä voi hoitaa vaan Teslalla ja isolla rahalla, joten jos takuun ulkopuolella niin aika riski.

Meillä ruotsi auto, akku ja voimalinja takuu normaalisti.

Tukivarret taakse hommasin, ainut mitä kulunu. 123e kpl.

Ei ole kallista tuo alustan osa.

Mielipide ja kalliin käsite voi vaihdella.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 475
Viestejä
4 508 688
Jäsenet
74 405
Uusin jäsen
attesaarela

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom