Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Ei tuo minun ymmärtääkseni säästökysymys tai suunnitteluvirhe ole ollut. Enemmänkin semmonen juttu, että kun ei kerran tartte tunnelia kardaanille ja/tai putkistoille, niin tehään tasanen lattia kun voidaan tehdä, vähän muun käytännöllisyyden kustannuksella sitten.

Faceliftiin on sitten kuunneltu sitä ns. rakentavaa palautetta...

Jälkimmäisen lauseen perusteella lasken kyllä suunnittelu virheeksi. Toki lillukan varsiin taas takertumista, mutta jos joku homma ei toimi ja tulee palautetta ja se korjataan seuraavaan malliin niin eikös tällöin ekan mallin kohdalla suunnittelussa ole kämmätty.
 
Jooh me säästetään keskikonsolissa pari kymppiä per auto kun mitä noiden hinta oli? 80-130k€? Uskopuhetta, mutta paskon :facepalm:
Alkoihan ne säästää M3:ssa. Eka lähti matot standard mallista. Sitten lähti ne kauppakassin koukut frunkista. Sitten lähti myös frunkin ja trunkin matot. Tais myös penkkien nahkatkin vaihtua.
 
Viimeksi muokattu:
Jooh me säästetään keskikonsolissa pari kymppiä per auto kun mitä noiden hinta oli? 80-130k€? Uskopuhetta, mutta paskon :facepalm:
Pienistä paikoista ne säästöt kerrytetään. Muutaman sentin säästö per rele/sulake/ mikä vaan muu pikkunippeli kertaantuu sarjatuotannossa aika lailla.
 
Mulla ei noi tehot ole kynnyskysymys, mutta kaikki muu kyllä on. E-Tron vaikuttaa olevan sähköauto menneisyydestä eli pallo tipahti sen jälkeen kun sähköt oli saatu autoon (kuten nyt viittaamasti kertomuksesta voi lukea). VAG yritti sitä parantaa ID.3:n kanssa, mutta softa jäi keskeneräiseksi ja vaikka julkaisua viivytettiin niin se tulee nyt ulos ilman kaikkia ominaisuuksia (esim. app connect eli android auto, apple carplay ei ole). Toivottavasti nyt edes ilman bugeja. Sisusta ID:ssä, yli 40t€ autossa ennakkotestien mukaan täynnä halpaa muovia, niin kyllä ainakin ennakko-odotukset tippuivat.
Ei kai sitä julkaisua viivytetty mitenkää? Kesällä 20 saatavilla ja niinhän se kai onkin?
 
Huomautus. Jätetäänpäs tälläiset tarpeettomat provoilut väliin.
ITT: Persaukiset avohoitotapaukset ulisevat jutuista, joita eivät ole nähneet kuin iltalehdissä.

Täytyy kyllä sanoa, että tämä ketju on iotechin parasta viihdettä.
 
Ei kai sitä julkaisua viivytetty mitenkää? Kesällä 20 saatavilla ja niinhän se kai onkin?
Syksylle menee kun piti olla jo. Syyskuussa alkaa saamaan ensimmäiset kappaleet, missä on liikkeiden näyttely/koeajoautot. Lokakuulle olisi saanut kun kysyin.
 
Ei kai sitä julkaisua viivytetty mitenkää? Kesällä 20 saatavilla ja niinhän se kai onkin?
Tarkoitatko tilaamista vai mitä? Alunperin tuotannosta piti tulla ulos ensimmäiset keskikesällä eli nuo siirtyi sinne syksyyn. Alunperin niiden piti tulla tilattaviksikin ennen kesää. En siis tarkoittanut että olisi tullut mitään viivytyksiä nyt kesän aikana vaan eivät saaneet tuotantoa käyntiin aikataulussa, joten pre-orderitkin myöhästyivät.

Edit. Teki kyllä mieli laittaa tilaukseen, mutta parin yön jälkeen ja Model 3 koeajon jälkeen jään odottelemaan vielä.
 
Tarkoitatko tilaamista vai mitä? Alunperin tuotannosta piti tulla ulos ensimmäiset keskikesällä eli nuo siirtyi sinne syksyyn. Alunperin niiden piti tulla tilattaviksikin ennen kesää. En siis tarkoittanut että olisi tullut mitään viivytyksiä nyt kesän aikana vaan eivät saaneet tuotantoa käyntiin aikataulussa, joten pre-orderitkin myöhästyivät.

Edit. Teki kyllä mieli laittaa tilaukseen, mutta parin yön jälkeen ja Model 3 koeajon jälkeen jään odottelemaan vielä.
Jaa jaa uutta tietoa. Kelasin että kerkeevät elokuussa, mutta näköjää lipsahti kuukaudella syyskuuhun.
 
Pienistä paikoista ne säästöt kerrytetään. Muutaman sentin säästö per rele/sulake/ mikä vaan muu pikkunippeli kertaantuu sarjatuotannossa aika lailla.

Toki. Sillä vaan on vissiin ero tehdäänkö mahdollisimman halpaa laitetta vai sellaista mihin ihmiset ovat laittamassa yli 100k, tällöin pitäisi punnita jokainen yksityiskohta ja sen tuoma laatu/käytännöllisyys arvo vs. kustannus. Tuntuu tyhmältä edes mainita itsestäänselvyyksiä. M3:sta lähdettiin alusta asti rakentamaan edullisena massojen sähköautona. S kohdalla tuota ei edes yritetty tavoitella. Jos mä olisin maksamassa uudesta autosta yli 100k niin todellakin odottaisin, että siinä ei ole säästetty jostain 20€ ämpärimuoviosasta.
 
Onhan tosta Teslasta aika eksoottisia kokemuksia mm. rapakon toisella puolella tällä kaverilla:



Vuosia tullut katottu Uncle Richin videoita ja hemmetin asiallinen kaveri joka puhuu Tesloista niinkuin asiat näkee. Jos joku ei vielä noihin muka ole törmännyt niin kannattaa ehdottomasti katsella tuotantoa läpi mikäli Teslat ja niiden tekniikka kiinnostaa.

Silti en jaksa uskoa, että merkkinä Tesla olisi monin verroin huonompi asiakaspalvelussa kuin muut. Kyllä noita paskoja kokemuksia mahtuu kaikkiin merkkeihin. Isoin ero on siinä, että se ei oikein kiinnosta ketään. Se, että saat paskaa palvelua jossain Delta autossa ja asiat ei rullaa niinkuin haluaisi ja auto ramppaa takuukorjauksessa pikkuasian takia useita kertoja. Niin ketä hemmettiä tollanen kiinnostaa? Teslan kohdalla kaikki kiinnostaa ja vielä maailman laajuisesti.

e: Aiheesta. Ässään saa jälkiasenteisia koukkuja ainakin jenkeissä. Miten Suomessa asiaan suhtaudutaan? Absoluuttinen pakko olisi vähintään fillari telineelle, jotta se ei kai mitään haittaa jos on koukku ilman sähköjä, mutta miten mahtaa olla saako noihin koukkua millä saisi vetää kärryä?
 
Viimeksi muokattu:
Elmon kirjoittama on kyllä totta. Melko hurjia juttuja on tullut seurattua ihan vierestä vaikkapa Opelin tai BMW osalta. Kaikki myös tietää VAG:n suuret ongelmat ja niiden korjaukset sekä asiakaspalvelun täydellinen puute tai jopa täydellinen ylimielisyys asiakkaita kohtaan. Teslan laatuongelmat on totta ja nähdään selvästi, että on isojakin ongelmia asiakaspalvelussa. Ei ole mikään tarkoitus vähätellä, mutta rima on autoalalla aika matalalla ja sitä ei ole vielä edes alitettu.
 
Onhan tosta Teslasta aika eksoottisia kokemuksia mm. rapakon toisella puolella tällä kaverilla:



Vuosia tullut katottu Uncle Richin videoita ja hemmetin asiallinen kaveri joka puhuu Tesloista niinkuin asiat näkee. Jos joku ei vielä noihin muka ole törmännyt niin kannattaa ehdottomasti katsella tuotantoa läpi mikäli Teslat ja niiden tekniikka kiinnostaa.

Silti en jaksa uskoa, että merkkinä Tesla olisi monin verroin huonompi asiakaspalvelussa kuin muut. Kyllä noita paskoja kokemuksia mahtuu kaikkiin merkkeihin. Isoin ero on siinä, että se ei oikein kiinnosta ketään. Se, että saat paskaa palvelua jossain Delta autossa ja asiat ei rullaa niinkuin haluaisi ja auto ramppaa takuukorjauksessa pikkuasian takia useita kertoja. Niin ketä hemmettiä tollanen kiinnostaa? Teslan kohdalla kaikki kiinnostaa ja vielä maailman laajuisesti.

e: Aiheesta. Ässään saa jälkiasenteisia koukkuja ainakin jenkeissä. Miten Suomessa asiaan suhtaudutaan? Absoluuttinen pakko olisi vähintään fillari telineelle, jotta se ei kai mitään haittaa jos on koukku ilman sähköjä, mutta miten mahtaa olla saako noihin koukkua millä saisi vetää kärryä?


S malliin saa saksassa esim TUV hyäksytyn koukun ja saa vetää kärriä jne.
MUTTA ei kelpaa tuo lappu trafille, suomessa saa koukun laita mutta fillaria kummepaa ei siihen saa ripustaa.
Tullu tää asia selvitettyä.
 
S malliin saa saksassa esim TUV hyäksytyn koukun ja saa vetää kärriä jne.
MUTTA ei kelpaa tuo lappu trafille, suomessa saa koukun laita mutta fillaria kummepaa ei siihen saa ripustaa.
Tullu tää asia selvitettyä.
Kyllä. Just näin. Pitää olla tehtaalla asennettu koukku, että menee trafilta läpi (Model S / X).
 
Kyllä. Just näin. Pitää olla tehtaalla asennettu koukku, että menee trafilta läpi (Model S / X).

Ei vaan pitää olla tyypitettynä vetopainot, niin kyllä sen koukun jälkikäteenkin saa kuka tahansa silloin asentaa. Saako edes Model S:ään tehtaaltakaan koukkua kun ei konfiguraattori sellaista edes tarjoa? Model 3:een sen kyllä saa. Se selittäisi sen, että ei sillon niitä vetopainojakaan ole tyypitetty.
 
Ei vaan pitää olla tyypitettynä vetopainot, niin kyllä sen koukun jälkikäteenkin saa kuka tahansa silloin asentaa. Saako edes Model S:ään tehtaaltakaan koukkua kun ei konfiguraattori sellaista edes tarjoa? Model 3:een sen kyllä saa. Se selittäisi sen, että ei sillon niitä vetopainojakaan ole tyypitetty.
Koukulle on paikka tai pisteet valmiina. Mutta ei ole ollut saatavilla uutena koukkua syystä tai toisesta. Joten juuri tuo vetopaino ongelma on. 0 Kiloa, mutta pyörää saa kuskata.

Tosin saksassa ihan vetopainokin tulee TUV hyväksynnän kera mutta Suomessa tuo ei enää muutu edes isolla rahalla :(
 
Mitä jos auto on saksan tuontia ja siellä rekisteröity jollain vetopainolla mitä se TUV hyväksyntä sitten antaakaan. Suomen kilpiin lattaessa sitten pyyhitään painorajat pois?
 
Koukulle on paikka tai pisteet valmiina. Mutta ei ole ollut saatavilla uutena koukkua syystä tai toisesta. Joten juuri tuo vetopaino ongelma on. 0 Kiloa, mutta pyörää saa kuskata.

Tosin saksassa ihan vetopainokin tulee TUV hyväksynnän kera mutta Suomessa tuo ei enää muutu edes isolla rahalla :(

Niinhän se valitettavasti menee, että trafi sanelee ehdot millä mennään. Itse tosin saattaisin tuollaisessa tilanteessa silti sen koukun laittaa, koska aika pieni riski on siihen, että juuri sen kärryn kanssa joutuisi poliisin pysäyttämäksi saati hoksaisivat vetopainot katsoa. Tiedä sitten millaiset sakot tuollaisesta saisi jos huono tuuri kävisi.
 
Näyttäis olevan m3 SR Tekniikan Maailman kestotestissä eli loppuvuoden aikana saa sieltä lueskella heidän kokemuksiaan.
 
Kaikkihan sen tietää. Näkemättä ja kokematta paskaa. Ei kai siihen mitään kestotestiä tarvita.
 
Perus nollapostaus. Kiitos.

No eikös toi ole aika hyvä tyhjentää pankki heti ettei tartte jauhaa aiheesta sen enempää. Huomaat varmaan mihin keskustelu oli taas menossa.

Kuitenkaan sitä testiä ei vielä ole käsillä niin eipä tuossa oikein isommin purskeltavaa olisi ollut sen lisäksi mitä täällä on käyty jo X kertaa läpi.
 
Mitä jos auto on saksan tuontia ja siellä rekisteröity jollain vetopainolla mitä se TUV hyväksyntä sitten antaakaan. Suomen kilpiin lattaessa sitten pyyhitään painorajat pois?
Aika isolla ehkällä sanoisin, että tuota kautta koukun saisi Suomeen rekisteröityä. Trafi vaan haluaa pistää aina kapuloita rattaisiin, kun vaan pystyy. Aiemminhan helpoin tapa uittaa Jenkkiauto Suomeen oli rekata se päiväksi Saksaan ja sitten laivalla Suomeen ja Suomen kilpiin laitto. Tällöin Trafilla ei ollut valittamista, koska auto oli jo hyväksytty toiseen EU maahan. Muuten saattoi tulla valitusta ihan mistä vaan. Nyt kai linja vähän muuttunut fiksummaksi tuon osalta, kun tuli uudet säännöt.

Edelleen on kumminkin asiakkaan vastuulla selvitellä ja opastaa viranomaista. Nimittäin kun isä halusi nostaa matkailuautonsa nopeuden 100km/h, niin yksikään katsastuskonttori ei osannut sitä tehdä oikein. Yhdessäkin paikassa valitettiin, että turvavöissä on joku väärä merkintä. Kaksi sähköpostia ja puhelua Trafille ja sitten tulostetun meilin kanssa takaisin konttorille ja kas kun kaikki olikin kunnossa :facepalm:
 
Täällä juttua miten saatu oem facelift puskuri kiinni vahaan ässään: Vendor - Instructions for facelift bumper/fascia installation on nosecone Model S Onnistuu, mutta ei mikään naamankääntöliike ja tälläseltä ketä ei ole roplannut noita ei varmaan onnistu. Aftermarket puskureita en ole löytänyt eu alueelta joten tulee aika suolaiseksi. 3-5k€ puskurista alveineen, asennukset ja maalaukset päälle :/. Mutta jatketaan googlailua.

Mitä pahaa foorumilaiset keksii sanottavaa tästä: Tesla Model S 90 D / Premium Hifit / Next gen penkit / Laaja Autopilot / | Kamux kilometrien ja hinnan lisäksi XD
 
Täällä juttua miten saatu oem facelift puskuri kiinni vahaan ässään: Vendor - Instructions for facelift bumper/fascia installation on nosecone Model S Onnistuu, mutta ei mikään naamankääntöliike ja tälläseltä ketä ei ole roplannut noita ei varmaan onnistu. Aftermarket puskureita en ole löytänyt eu alueelta joten tulee aika suolaiseksi. 3-5k€ puskurista alveineen, asennukset ja maalaukset päälle :/. Mutta jatketaan googlailua.

Mitä pahaa foorumilaiset keksii sanottavaa tästä: Tesla Model S 90 D / Premium Hifit / Next gen penkit / Laaja Autopilot / | Kamux kilometrien ja hinnan lisäksi XD
Kilsoill ei ole merkitystä, oma 220 000 ajettu on yhä ku tehtaalta tullu. Tuossa hyvin moottori / akku takuuta jäljellä ku se on ilman km rajaa. Hinta ihan jees, vähä tinkaa veke. Etenkin jos käteisellä ostat ni tippuu varmasti vähä.
Next gen penkit on tosi hyvä olla, oli itelle tärkeä juttu. (189cm ku olen)
 
Täällä juttua miten saatu oem facelift puskuri kiinni vahaan ässään: Vendor - Instructions for facelift bumper/fascia installation on nosecone Model S Onnistuu, mutta ei mikään naamankääntöliike ja tälläseltä ketä ei ole roplannut noita ei varmaan onnistu. Aftermarket puskureita en ole löytänyt eu alueelta joten tulee aika suolaiseksi. 3-5k€ puskurista alveineen, asennukset ja maalaukset päälle :/. Mutta jatketaan googlailua.

Mitä pahaa foorumilaiset keksii sanottavaa tästä: Tesla Model S 90 D / Premium Hifit / Next gen penkit / Laaja Autopilot / | Kamux kilometrien ja hinnan lisäksi XD
Tarkistaisin mikä on akun maksimivaraus. Lisäksi pitäisikö tuossa olla talvipaketti erikseen mainittuna? Mcu1 jos käytössä niin onko vaihdettu jo uusi vai pitääkö vaihtaa.
 
Kilsoill ei ole merkitystä, oma 220 000 ajettu on yhä ku tehtaalta tullu. Tuossa hyvin moottori / akku takuuta jäljellä ku se on ilman km rajaa. Hinta ihan jees, vähä tinkaa veke. Etenkin jos käteisellä ostat ni tippuu varmasti vähä.
Next gen penkit on tosi hyvä olla, oli itelle tärkeä juttu. (189cm ku olen)

Optima löytyy vaihturina, jotta sen kanssa saa pelata... Aluksi katsellut niitä hinnat alkaen ässiä eli 40 paikkeilla (joskus näkyy joku 3 alkavakin tuolla nettiautossa kiertävän). Mutta se puskuri :/. Tää on ihan äärirajalla maskaa 60k€ käytetystä autosta :O. Todennäköisesti yöunet ja vähän excelöintiä saa peruuttamaan ideasta nopeasti pois. Oishan se aika kiva kyllä :)

Mistä nuo takuuehdot näkee tuliko niillä kaikkiin faceliftiin paremmat ehdot?

Tarkistaisin mikä on akun maksimivaraus. Lisäksi pitäisikö tuossa olla talvipaketti erikseen mainittuna? Mcu1 jos käytössä niin onko vaihdettu jo uusi vai pitääkö vaihtaa.

Ok hyvä tietää. Ja jos tosissaan tosta alkaa kauppaa hieromaan niin pitää kyllä googlata aika tarkkaan mitä katsoa läpi.


Alunperin tämän tyyliset Tesla Model S P85+ 7hlö. - *ILMAINEN SUPERCHARGING LATAUS!!* *ERITTÄIN UPEA!!* *7- PAIKKAINEN!!* - *NYT ON OSTAJAN MARKKINAT!* Viistoperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto otannassa. Miettii vaan pystyykö sen puskurin kanssa elämään :/. Hinnassa aika rapea ero.

Itse 175, jotta en usko kärsiväni gen.1 penkeistä. Ja kuitenkin se CT kiinnostaa niin vähiten takkiin tulisi kyllä ostamalla halvin mikä löytyy. Paitsi jos se on ihan paska eikä takuuta niin Tampereen Teslahuolto kiittää imiessään viimeisetkin sentit kukkarosta.
 
Viimeksi muokattu:
Ben Sullins on Teslafani joten kukin ottaa hänen (ja vaimonsa) sanomiset sillä suolamäärällä mitä sopivaksi katsoo. Mutta tää oli mun mielestä ihan kiva yleiskatsaus kaikkiin malleihin myös huonoine puolineen, ei siis kauheen syvällinen arvostelu. Huomioitavaa ettei Ben mainitsekkaan laatuongelmista. Tähän haluan mainita että Ben tekee Tesloihinsa pintakäsittelyt omasta pussista. Tismalleen se lähestymistapa mitä itsekin tekisin. Jos Teslan ostaisin varautuisin siihen ylimääräseen lommoon lompakossa.
 
Optima löytyy vaihturina, jotta sen kanssa saa pelata... Aluksi katsellut niitä hinnat alkaen ässiä eli 40 paikkeilla (joskus näkyy joku 3 alkavakin tuolla nettiautossa kiertävän). Mutta se puskuri :/. Tää on ihan äärirajalla maskaa 60k€ käytetystä autosta :O. Todennäköisesti yöunet ja vähän excelöintiä saa peruuttamaan ideasta nopeasti pois. Oishan se aika kiva kyllä :)

Mistä nuo takuuehdot näkee tuliko niillä kaikkiin faceliftiin paremmat ehdot?



Ok hyvä tietää. Ja jos tosissaan tosta alkaa kauppaa hieromaan niin pitää kyllä googlata aika tarkkaan mitä katsoa läpi.


Alunperin tämän tyyliset Tesla Model S P85+ 7hlö. - *ILMAINEN SUPERCHARGING LATAUS!!* *ERITTÄIN UPEA!!* *7- PAIKKAINEN!!* - *NYT ON OSTAJAN MARKKINAT!* Viistoperä 2013 - Vaihtoauto - Nettiauto otannassa. Miettii vaan pystyykö sen puskurin kanssa elämään :/. Hinnassa aika rapea ero.

Itse 175, jotta en usko kärsiväni gen.1 penkeistä. Ja kuitenkin se CT kiinnostaa niin vähiten takkiin tulisi kyllä ostamalla halvin mikä löytyy. Paitsi jos se on ihan paska eikä takuuta niin Tampereen Teslahuolto kiittää imiessään viimeisetkin sentit kukkarosta.
85 en ostaisi ellei ole elinikäinen akkutakuu. Niistä tuntuu se akku menevän.

Toinen on sitten kahvat, että onko niitä vaihdettu vai ei ja onko CCS asennettu vai ei.
 
Täällä juttua miten saatu oem facelift puskuri kiinni vahaan ässään: Vendor - Instructions for facelift bumper/fascia installation on nosecone Model S Onnistuu, mutta ei mikään naamankääntöliike ja tälläseltä ketä ei ole roplannut noita ei varmaan onnistu. Aftermarket puskureita en ole löytänyt eu alueelta joten tulee aika suolaiseksi. 3-5k€ puskurista alveineen, asennukset ja maalaukset päälle :/. Mutta jatketaan googlailua.
Ei tuo äkkiseltään näytä olevan sen pahempi homma kuin oma umpion vaihtoprojektini. Halusin siis adaptiiviset xenonit vastaantulijoiden huomioivalla automaattisella varjostuksella, jotta voisin ajaa valaisemattomat tiet pitkät päällä jatkuvasti. Sanottakoon, etten ollut ikinä irrottanut puskuria mistään autosta ja nyt luotin ihan vaan foorumilta löytyneisiin ohjeisiin. Itse työssä ei ollut silti mitään ongelmia, vaan vaikeinta omassa projektissa oli löytää halvat osat eli itselläni umpiot ja ohjainyksiköt. Loput osat sain siirrettyä vanhoista umpioista ja koodauksen tein itse.

Eli sinulla varmaan vaikeinta on löytää oikean värinen facelift puskuri, jotta sitä ei tarvitse maalata. Kaiken muun saat kai vanhasta puskurista. Ei muuta kuin varaosahaku.fi sekä ebay tulille, niin kyllä se jossain vaiheessa löytyy :thumbsup:
 
Ei tuo äkkiseltään näytä olevan sen pahempi homma kuin oma umpion vaihtoprojektini. Halusin siis adaptiiviset xenonit vastaantulijoiden huomioivalla automaattisella varjostuksella, jotta voisin ajaa valaisemattomat tiet pitkät päällä jatkuvasti. Sanottakoon, etten ollut ikinä irrottanut puskuria mistään autosta ja nyt luotin ihan vaan foorumilta löytyneisiin ohjeisiin. Itse työssä ei ollut silti mitään ongelmia, vaan vaikeinta omassa projektissa oli löytää halvat osat eli itselläni umpiot ja ohjainyksiköt. Loput osat sain siirrettyä vanhoista umpioista ja koodauksen tein itse.

Eli sinulla varmaan vaikeinta on löytää oikean värinen facelift puskuri, jotta sitä ei tarvitse maalata. Kaiken muun saat kai vanhasta puskurista. Ei muuta kuin varaosahaku.fi sekä ebay tulille, niin kyllä se jossain vaiheessa löytyy :thumbsup:

Myönnetään etten lukenut ajatuksella, mutta ekat kuvasarjat koski irrotusta ja sen jälkeen X määär sivuja joissa mm. hitsataan jotain palikkaa kone peltiä varten: Vendor - Instructions for facelift bumper/fascia installation on nosecone Model S

En sano etteikö olisi tehtävissä, mutta ei se ihan naamankääntöliike ole. Saako muuten Suomen Teslalta ostettua osia koodien kera kuten jenkeissä nykyään vai onko se armotonta metsästämistä ebaystä ja sitten rahti+tulli+alvi väännöt?
 
Eihän niihin ole olemassa elinikäistä akkutakuuta?
S mallien akkutakuu on 8v ilma km rajaa näissä mitä olet katsonut.

85 akkuja on menny jonku verra mut niitä on vaihdettu hajottua takuuseen parempiin. En näe siinä hermoilun paikkaa. Oma S 85D , 12/2015 auto ja akku typical yhä 402km eli hyvin pysyny kuosissa. 220000km jo lasissa. Takuuta siis vielä kivasti jälellä :)

meidån budjetti oli et max 55 tonnia, no abouy siihen päästiin ja F10 520D Xdrive bemmi män vaihdossa. Superit matkoilla ja chademo adapteri ollu riittäviä. CCS retrofit tehdää jossai välissä. Mut Kuusamossa asutaan ni hyvin on pärjätty ja muumimaan reissulla superit tuli tutuksi.
Ovenkahvat pelaa, enempi ajetuissa ja tän ikäisissä ne on vaihdettu korjattu. Eikä ne ole mitenkään kalliita eli en ota stressiä jos poikii josssai Välis.

Ei ole ollu bemaria ikävä.

-EDIT- loppuvuosi 2015 on muutenkin parempi ,paljo asioita fiksattu ja parannettu.

- autopilotti on loistava kampe, AP1 täällä
 
Viimeksi muokattu:
Aivan uskomattoman luokattomia hyvitystarjouksia Optimasta. Tappaa kyllä kaiken mielenkiinnon vaihtaa. Vuodessa arvonlaskua sellaset rapiat 30% XD. Bilarilta ja joltain Tamperelaiselta liikkeeltä samaa sarjaa.

Katotaan mitä Kamuxilta tulee pöytään kun ne soitti mulle. Ilmeisesti niillä olis ostaja omalle autolla ja sitä kautta hinta minkä sieltä saa on varmaan paras mitä nykyisestä voisi saada. Näissä tunnelmissa kyllä vaan vahvistuu se mikä on jo kaikkien tiedossa, että autokaupoilla ei voi kuin hävitä. Ja mitä enempi on siinä pyhässälehmässä rahaa kiinni sitä isompia tappiot tulevat olemaan. Tuleeko se sitten olemaan sen arvoista, että on pyhä Tesla pihalla kun viimeksikin vitutti aika pian jälkikäteen vaihto. Autossa mitään vikaa ole, mutta toi euromäärä...
e: Alustavasti kamuxin pelkkä ostohintakin oli 10% enemmän mitä muilla vaihtohinta. Ja jos vaihtaa vielä tollaseen 60k€ teslaan niin voisi paperilla saada aika hyvän hinnan vanhasta. Pääsisi siihen johonkin normaaliin 10-15% arvonlaskuun. Se onkin sitten toinen asia kun seuraavan auton hinta tuplaantuu eikä oikein voi tietää Teslan hinnottelu politiikkaa tuleeko jotain radikaaleja pudotuksia. Ei nyt heti luulisi, mutta mistä sitä tietää. Välillä kyllä tulee sellanen fiilis, että auto vittuun ja elää munamankelin varassa vähän aikaa.

Toki ainut etäisesti arvoaan pitänyt auto tuntuu edelleen olevan model 3. Vaikka se nyt tiedetäänkin täällä jo ladaakin paskempi laatuiseksi. Oon nyt reilu 2kk seurannut nettiauton tesloja mitkä alle 55k€. Siellä on 1 tai 2 model 3:sta näkynyt ja ne kalliimpia mitä uudet... Muuten pelkkää ässää. Vittu kun olisi tajunnut ostaa viime kesällä Optiman sijaan vaan sen model 3:sen niin olisi aika monta tuhatta euroa rikkaampi :/
 
Viimeksi muokattu:
Kysyntä ja tarjonta määrää hinnan. M3 ei ole käytetyissä yhtään tullut vielä hinta alas vaikka niillä olisi rullattu se 50tkm mittariin.

Mutta ei se sitä tarkoita, että se kuka sen on laittanut kiertoon olisi siitä voittoa saanut.

S ja X varmaan hyviä mutta tekniikka aika vanhaa niissä jo.
 
Ei voittoa, mutta tappiot pienempiä ku muuten. Se on autojen kohdalla jo sama asia ku voittoa, koska arvosta muiden kohdalla hävinnyt enempi... Kuten sanottu olisin useamman tonnia rikkaampi jos olisin ostanut kolmosen.

Joo en oo oikein yhtään perehtynyt tarkemmin noihin eroihin. Onko jossain jotain vertailua miten radikaalisti joku 4v vanha s eroaa uudesta esim. 3:sta. Näin taviksena sanoisin, että s näyttää ulkoa ja sisältä paremmalta, molemmissa sähkömoottori ja akku :). Mutta onhan siinä taas varmaan yks jos toinen tekninen palikka päivittynyt kolmonen ei vaan kiinnosta sen perusteella mitä lukenut ja y ja x on liian kalliita ja imho rumia.
 
Vähän riippuu mitä arvostaa. M3 uudempaa akkuteknologiaa, ei tarvitse CCS retrofittia, uudempaa rautaa. Toki sitten taas S etuja on se paremmuus ehkä laadussa. En tosin itse sanoisi näin.

Jos perhettä niin S ja jos ei niin 3. Onhan ne eri segmentin autoja.
 
Suurin käytännön ero tällä hetkellä varmaankin on kolmosen CCS-lataus. Jopa uusien ässien kanssa joutuu käyttämään adapteria, jos käy julkisella (ei supercharger) pikalatausasemalla. Olisin ihmeissäni, jos kohta uumoillussa S/X päivityksessä ei tulisi CCS-latausporttia.
 
Tai kuka muu valmistaja voi poistaa maksettuja ominaisuuksia, lyhtentää rangea ja mitä näitä nyt on ollut.

Kertoisitko tarkemmin lisää, mistä puhut? tämän mutuilun sijaan?

Se, että poistetaan maksettu ominaisuus on aivan eri asia, kuin että uusiin tuotteisiin ei enää tarjota samoja ominaisuuksia kuin vanhoihin.
 
Taitaa viitata joihinkin vanhempii 85kWh S/X malleihin (ennen 2016), mistä softalla rajoitettiin käytössä olevaa kapasiteettia. Tesla owners see battery range drop after software update to 'improve longevity' - Electrek

Joo, eli joissain 85 paketeissa range tippu marginaalista enempi, kaikissa latausnopeus etenkin 50% jälkeen tipahti eli 50-100% on paljo hitaampi ku 0-50% . Tesla teki tuon sen jälkeen kun joitain 85 akkuja oli palanut.

Ei tuo hirveästi nopeutta vienyt, mutta jopa 10minsaa pidempään voi joutua lataa. Ketä sit haittaa enempi tai vähempi on eri asia.

Oma 220000km ajettu lataa 50% saakka 120-90kw teholla, sitten 50% jälkeen 70% saakka 70-60kw ja 90% menee noin 50-40kw teholla ja viimeinen 10% sitten vielä pienemmällä teholla.

85pack autoa jos ostaa.

- Katso typical Range arvo täydellä akulla
-P85D näyttää jotain 370-390km /normi kunto
-85D noin 380-400+ km / normi kunto

Jos arvot poikkeaa isomman noista, on tod näköisesti isomman range dropin auto eli tavallista huonompi akku. Jätä ostamatta.


Muutoin S malli on ihana.
Ja ajaminen mukavata :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 471
Viestejä
4 508 635
Jäsenet
74 405
Uusin jäsen
attesaarela

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom