Tesla S,3,X,Y, Roadster ja Cybertruck yleistä

Riippuu miten asiaa katsoo. Tesla ryhmistä näkee hyvin kun porukka sinne kuvaa autoja, että mitkä asiat mättää. Menee kausittain.
Edit. Jokainen ei vaan tartu niihin ongelmakohtiin vaan hyväksyy ne osana autoa.
Vois laskea kuinka monta Teslaa on myyty ja kuinka monta tällästä valituspostausta on tehty? Puhutaan varmaan aika pienestä prosentista. Toki kaikki ei valita vaan hyväksyy niin kuin sanoit. Mutta eivät ne ääntä pidä jotka ovat oikeasti saaneet ihan mukiin menevän auton ilman suurempia ongelmia, jos pitävät ääntä niin leimataan tesla fanipojaksi joka hyväksyy virheet. Laatuongelmia varmasti on, mutta en jaksa uskoa että joka ikinen linjastolta tuleva auto on täysin viallinen. Totuus on jossain siellä välimaastossa.
 
Kelpaa kyllä ja seuraavakin on Tesla, jos saksalaiset ei paranna peliä huomattavasti. Nythän ongelma saksalaisilla on se, että tehoja ei voi olla enempää ku polttispuolen sporteilla. Ja toinen juttu tietty softa just luin audi etron kuskin kertomuksen siitä, että ei oltu softaa voitu huolto keikalla päivittää koska huollolla ei ollut uusimpia levykkeitä. Tuosta tuli kyllä vähän semmonen WTF fiilis..
Mulla ei noi tehot ole kynnyskysymys, mutta kaikki muu kyllä on. E-Tron vaikuttaa olevan sähköauto menneisyydestä eli pallo tipahti sen jälkeen kun sähköt oli saatu autoon (kuten nyt viittaamasti kertomuksesta voi lukea). VAG yritti sitä parantaa ID.3:n kanssa, mutta softa jäi keskeneräiseksi ja vaikka julkaisua viivytettiin niin se tulee nyt ulos ilman kaikkia ominaisuuksia (esim. app connect eli android auto, apple carplay ei ole). Toivottavasti nyt edes ilman bugeja. Sisusta ID:ssä, yli 40t€ autossa ennakkotestien mukaan täynnä halpaa muovia, niin kyllä ainakin ennakko-odotukset tippuivat.
 
No mites i-Pace? Siinä on OTA päivitykset ja nyt MY21 sai 11kW laturin ja paremman käyttöliittymän.
 
Ei näköjään ole ihan muutamaa puskurin suojamuovia irronnut.

Yllättäen Tesla ei korvannut näitä. Lopussa uusin tapaus ja oli ajettu liian kovaa joka eväsi korjauksen. Lisäksi huoltoon tuli useampia samasta viasta kärsiviä.
 
Miksi sähköauton hehkuttajat eivät osta Taycania? Siinä on muotoilu erittäin kohdallaan ja laatu valovuoden edellä. Mikä on argumentti Teslan oston kannalta ennen Taycania. Ei ole
 
Erittäin epätodennököistä, että tekniikka olisi Porschessa huonompi.
No sikäli on että Porsche on energiasyöppö Teslaan verrattuna (tuhnumpi range). Tuo yhistettynä onnettomaan latausverkkoon on jo monelle deal breaker. Siihen sitten päälle kalliimpi hinta, penkit vain neljälle ja tuhnut tavaratilat, niin voidaan todeta että aika eri käyttötarpeen autoista kyse eivätkä ne suoraan kilpaile toistensa kanssa vaikka kiihtyvyys onkin kutakuinkin samanlaista. Roadsteriin tuota Taycania pitäis verrata.
 
Omat kommentit Tesla Model X:stä. Kokemusta nyt kolme päivää. Taustatietona, että luokittelen itseni aikamoiseksi autofriikiksi, autoja on ollut kymmeniä vuosien aikana, paljon eri merkkejä. Ihan umpipommeista, uusiin vähän parempiinkin kieseihin :)

Jokaisessa omistamastani autosta on löytynyt vikoja. Tuskin tulee tämäkään Tesla olemaan poikkeus. Auto kun on harvoin hyvä sijoitus, niin jotenkin se on vaan hyvä muistaa ensialkuun - merkistä riippumatta.

Miksi siis Model X? Tärkeimpänä tilat ja tyyli, joka sopii omaan makuun. 7 henkeä ehdoton vaatimus näin uusioperheen pyörittäjänä ja sen lisäksi pitää saada riittävästi tavaratilaa. Vetokoukku plussaa. Toisena tärkeänä asiana tulee teho. Auton pitää liikahtaa. Kolmantena teknologia: Sanottiin Teslasta mitä sanottiin, se on yksinkertaisesti edellä muita. Oma edellinen auto oli uusi 530e xdrive kaikilla herkuilla ja se tuntuu omaan makuun antiikkiselta tähän Teslaan verrattuna.

Näiden muutaman päivän aikana on tullut ajettua reilu 1000km, enkä ole polttanut yhtään ylimääräistä aikaa latausten odotteluun. Rahaa latauksiin palanut n. 13€. Vaatinut vain vähän suunnittelua, vaikka sen että valitsee reitinvarrelta ruokapaikan, jossa supercharger tai muu pikalaturi.

Tällä hetkellä fiilis on, että polttikseen on tuskin paluuta ykkösautolla, harrastebiilit sit erikseen

Hyvä arvostelu.
TILAA NYT
Voit palauttaa auton ja saada täyden hyvityksen seitsemän päivän kuluessa toimituksesta tai ennen kuin sillä on ajettu 1 600 km.

Pitääkö tämä paikkansa? Miten käytännössä palauttavat rahat ja miten palautus pitää tehdä?

Tekisi mieli ihan vain tilata tuon takia, kokeilla ja palauttaa jos ei kolahda 100%:sesti.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä arvostelu.


Pitääkö tämä paikkansa? Miten käytännössä palauttavat rahat ja miten palautus pitää tehdä?

Tekisi mieli ihan vain tilata tuon takia, kokeilla ja palauttaa jos ei kolahda 100%:sesti.
Riippuu miten maksat. Varausmaksun saa takaisin tai ei. Riippuu mutta noudon yhteydessä pitää maksaa. Ainakin jenkeissä on saanut odottaa rahaa takaisin ja pitkään.
 
Kaikista karvalakeimman Porsche Taycanin hinnalla saa 2,5 Tesla Model 3:ea. Taitaa saada jo kolme, jos Porscheen ruksii lisävarusteita sen verran, että on samat mitä Teslassa tulee vakiona.

Niin, eihän kukaan mene mersukauppaan ja sano, että nyt saat 10 daciaa samalla hinnalla. Laatu maksaa ja se on ihan eri tasoa. Laadusta pitää maksaa eikä siitä pääse yli eikä ympäri.
 
Miksi sähköauton hehkuttajat eivät osta Taycania? Siinä on muotoilu erittäin kohdallaan ja laatu valovuoden edellä. Mikä on argumentti Teslan oston kannalta ennen Taycania. Ei ole

Ööö koska taycan on aivan helvetin kallis auto?
Toihan on sama ku kysyisit että miksi joku ostaa corollan ku ässämersujakin myydään?
 
Höpö höpö, possun hinta on monen model kolmoseen päätyvän ulottumattomissa. Ja halvemmaksi ei kyllä tule sit millään.
Toki Taycan on enemmänkin model s/x porukan vaihtoehto. Kolmonen nyt enemmänki niiden jotka miettii 300 bemarin ja sen välillä.
 
Höpö höpö, possun hinta on monen model kolmoseen päätyvän ulottumattomissa. Ja halvemmaksi ei kyllä tule sit millään.
Korkea hinta ei tarkoita, että auton omistus olisi välttämättä kallista. Joistakin autoista tulee keräilyharvinaisuuksia ja pitkän ajan kuluessa niistä muuttuu kannattavia sijoituksia.

Porsche on juuri niitä automerkkejä, joista moni vanha auto on arvokkaampi kuin keski-ikäinen. Sen takia on ainakin jossain määrin mahdollista, että 30-40v aikajänteellä Taycan on halvempi omistaa kuin Tesla.
 
Höpö höpö, possun hinta on monen model kolmoseen päätyvän ulottumattomissa. Ja halvemmaksi ei kyllä tule sit millään.

Toimitusketju ja kokonaisuus kyllä. Pitää laskea omalle ajalle myös hinta mitä esimerkiksi Tege esitti omassa surullisessa episoodissaan "yrityksen", asioiden hoidon suhteen.

Toki jos ei ole varaa, niin päätyy siihen halvimpaan ratkaisuun ja sivussa kaljaantuu reklamaatioissa.
 
Korkea hinta ei tarkoita, että auton omistus olisi välttämättä kallista. Joistakin autoista tulee keräilyharvinaisuuksia ja pitkän ajan kuluessa niistä muuttuu kannattavia sijoituksia.

Porsche on juuri niitä automerkkejä, joista moni vanha auto on arvokkaampi kuin keski-ikäinen. Sen takia on ainakin jossain määrin mahdollista, että 30-40v aikajänteellä Taycan on halvempi omistaa kuin Tesla.
Toimitusketju ja kokonaisuus kyllä. Pitää laskea omalle ajalle myös hinta mitä esimerkiksi Tege esitti omassa surullisessa episoodissaan "yrityksen", asioiden hoidon suhteen.

Toki jos ei ole varaa, niin päätyy siihen halvimpaan ratkaisuun ja sivussa kaljaantuu reklamaatioissa.

On teillä kyllä eeppiset jutut :alien: Olisi kiva olla kärpäsenä katossa kun olette autokaupoilla :rofl:
 
Toimitusketju ja kokonaisuus kyllä. Pitää laskea omalle ajalle myös hinta mitä esimerkiksi Tege esitti omassa surullisessa episoodissaan "yrityksen", asioiden hoidon suhteen.

Toki jos ei ole varaa, niin päätyy siihen halvimpaan ratkaisuun ja sivussa kaljaantuu reklamaatioissa.
Niin sä lähdet siitä olettamuksesta että Teslan ostaja on aina näiden ongelmien edessä eikä tyytyväisiä asiakkaita ole olemassa. Kun taas Prochen omistajilla ei koskaan ole mitään ongelmia. Asiahan ei ole ihan näin mustavalkoinen vaikka pointti on silti mainitsemisen arvonen. Teslan kanssa voi joutua tälläsiin ongelmiin ja se on osa sitä "halpaa" hintaa mitä siitä maksaa. Jos Porche istuu omiin tarkotuksiin autona ja on varaa niin kaitpa se on parempi vaihtoehto. Useammalle kuitenkin ei.
 
On teillä kyllä eeppiset jutut :alien: Olisi kiva olla kärpäsenä katossa kun olette autokaupoilla :rofl:
No katso huviksesi jotain Porscheja käytettynä?

90-luvun possut ovat ihan yleisesti kalliimpia kuin 2000-luvun alun porschet, jotka näyttävät olevan niitä halvimpia. Kasariporschet ovat sitten kalliimpia kuin 90-luvun porschet ja 70-luvun autot ovat myös hinnoissaan.

En ole varman miten Taycanin käy, mutta minusta on ainakin joku nollaa suurempi mahdollisuus, että 2050-luvulla kun palataan asiaan voidaan huomata Taycanin pitäneen arvonsa paremmin kuin selkeästi yleisemmän Model 3:sen.

Tesloista jos pitäisi ostaa jotain arvoa nostamaan, niin roadsteri talliin jemmaan. Hinnat ovat jo alkaneet nousta.
 
Niin sä lähdet siitä olettamuksesta että Teslan ostaja on aina näiden ongelmien edessä eikä tyytyväisiä asiakkaita ole olemassa. Kun taas Prochen omistajilla ei koskaan ole mitään ongelmia. Asiahan ei ole ihan näin mustavalkoinen vaikka pointti on silti mainitsemisen arvonen. Teslan kanssa voi joutua tälläsiin ongelmiin ja se on osa sitä "halpaa" hintaa mitä siitä maksaa. Jos Porche istuu omiin tarkotuksiin autona ja on varaa niin kaitpa se on parempi vaihtoehto. Useammalle kuitenkin ei.

Ei tietenkään. Suuremmalle osalle se laatu on toissijainen asia, eikä nyt haittaa vaikka pään saa mahtumaan paneelien raoista. Se on vain se asiakaskunta, joka todistelee tehneensä hyvän ostoksen ja hävettää kaikki muu.

Tuo Tegen kokemus oli sellainen osoitus, että en koskisi pitkällä tikullakaan kyseiseen yritykseen. Välittyy kuva siitä, että liikevaihto on tärkeintä ja loppuhuolto on rahojen saamisen jälkeen on pääasia. No tuo ylihinnoiteltu halpa hinta näkyy aina jossakin.
 
Onhan muissakin autoissa ongelmia. Sieltä vaan ei vittuilla asiakkaalle takaisin. Tai oikeastaan kun Teslalta edes vittuiltais, mut kun vedetään vaan mykkäkoulua.

Verrattuna oman autoni kanssa missä on mennyt jopa yksi oma sähläys takuun piikkiin, koska asiakaspalvelu on ollut tärkeämpää kuin parista satasesta vääntäminen.

Juuri näin. Paskaa vastuunpakoilua ja kertoo hyvin paljon yrityksestä ettei kaikki ole kunnossa.
 
Yllättävän monella on peppukipuilua Teslasta vaikka ei ole autoa koskaan edes kokeillut, saatika omistanut. Tegen ja TeslaJonin peppukipeilyt vielä ymmärtää. Mut huvittaa kyllä. Tarjoavat viihdettä meille muille. :D
 
Mä en kyllä usko, että Taycan pitäisi arvonsa erityisen hyvin. Akkutekniikka varsinkin kehittyy niin nopeaa tahtia, että viiden vuoden päästä todennäköisesti saa joko selvästi enemmän rangea tai vaihtoehtoisesti kevyemmän auton ( = paremmat ajo-ominaisuudet ja pienempi kulutus). Samoin voimalinjan taloudellisuus voi kehittyä, jolloin taas saadaan enemmän rangea tai pärjätään pienemmillä akuilla. Sitten taas jos haluaa myöhemmin päivittää Taycanin tekniikan ajankohtaiselle tasolle, niin siihen varmaan uppoaa helposti 5-numeroinen summa euroja. Olen varma, että tuollaisia päivityspaketteja tulee aikanaan tarjolle.
 
No hyvä jos sinä saat siitä huumoria revittyä. Itsellä oli Model S kokemusten (tutuilla on noita ollut ja päässyt ajamaan) jäljiltä Model 3 aika pitkään harkinnassa kunnes alkoi näitä huonoja uutisia kuulua. Nyt ei varmaan vielä pariin vuoteen tarvii kiirehtiä sähkiksen ostossa kun menivät ton kolmosen tyrimään niin pahasti. Hinta olis ollut aika sopiva siinä muihin ominaisuuksiin nähden.

Mutta hyvä että tämä on sun mielestä hauskaa, mäkin ihan iloisesti polttelen tässä noin 3 kuutiota dieseliä vuodessa sähköajon sijaan :)
Oliks tää joku yritys syyllistää mun iloa aiheesta? Huono sellainen. En ota mitään vastuut amuiden tekemisesistä ja mun tekemiset tuskin vaikuttaa kenenkään muun tekemiseen. Jos joku julkisesti näyttää teslavihansa ja vielä vailla kattavaa omaa kokemusta aiheesta niin kyllä mä sille nauran. On se vaan huvittavaa.
 
No hyvä jos sinä saat siitä huumoria revittyä. Itsellä oli Model S kokemusten (tutuilla on noita ollut ja päässyt ajamaan) jäljiltä Model 3 aika pitkään harkinnassa kunnes alkoi näitä huonoja uutisia kuulua. Nyt ei varmaan vielä pariin vuoteen tarvii kiirehtiä sähkiksen ostossa kun menivät ton kolmosen tyrimään niin pahasti. Hinta olis ollut aika sopiva siinä muihin ominaisuuksiin nähden.

Mutta hyvä että tämä on sun mielestä hauskaa, mäkin ihan iloisesti polttelen tässä noin 3 kuutiota dieseliä vuodessa sähköajon sijaan :)
Itsekkin vielä päädyin diesel autoon kun on niin paljon epävarmuutta näissä sähköautoissa. Ja toki vielä todella huono valikoima. Model 3 varmaan menisi jos ei laatu olisi niin kovin vaihtelevaa/huonoa. Ja toisaalta joskus 10v päästä kun tuo nykyinen dieselauto menee vaihtoon niin on varmasti paljon enemmän vaihtoehtoja ja toivon mukaan tässä välissä akuissa tulee joku läpimurto keksintö myös. Ja toisaalta juuri akkujen kehittyminen voi olla aika iso kolaus nykyisten sähköautojen jälleenmyyntiarvolle. Eli jos keksitään joku huomattavasti parempi ja halvempi akku kuin nykyiset niin samalla nykyisten autojen hinta romahtaa.
 
Eihän tässä mistään vihasta ole kyse, ihmetytti vaan että mitä hauskaa sinä tässä näet että asiakkaita kiusataan, kun kyse on vielä todella isoista rahoista.

Eli kun kaiken tämän paskan jälkeen mitä joka paikasta saa lukea, joku tekee päätöksen ettei pistäkään rahaa arpalippuun, niin se on sun mielestä vain hauskaa. Joo, tervemenoa listalle.
Taisitkohan ymmärtää vähän väärin mistä mä iloni revin. Yritäs uusiks.
 
Eihän tässä mistään vihasta ole kyse, ihmetytti vaan että mitä hauskaa sinä tässä näet että asiakkaita kiusataan, kun kyse on vielä todella isoista rahoista.

Eli kun kaiken tämän paskan jälkeen mitä joka paikasta saa lukea, joku tekee päätöksen ettei pistäkään rahaa arpalippuun, niin se on sun mielestä vain hauskaa. Joo, tervemenoa listalle.

Kukaan ei vihaa. Laatu ja asioiden hoito on huonompi, kuin peran autotallissa. Sanomatalon selvää, että paska jää käteen verrattuna auton valmistajiin, jotka kantaa vastuunsa.
 
Hyvä arvostelu.


Pitääkö tämä paikkansa? Miten käytännössä palauttavat rahat ja miten palautus pitää tehdä?

Tekisi mieli ihan vain tilata tuon takia, kokeilla ja palauttaa jos ei kolahda 100%:sesti.
Aika vaivattomasti kait se menee. Jos ottaa sen vakiorahoituksen, mitä tarjoavat, niin kumppani on ainakin ennen ollut Santander Teslalla. Eli Santander maksaa sit käsirahan takaisin...
Sit taas jos maksaa käteisellä suoraan Teslalle, en ihmettelis jos menis vähän pidempäänkin, että saa omansa takaisin
 
Eihän tässä mistään vihasta ole kyse, ihmetytti vaan että mitä hauskaa sinä tässä näet että asiakkaita kiusataan, kun kyse on vielä todella isoista rahoista.

Eli kun kaiken tämän paskan jälkeen mitä joka paikasta saa lukea, joku tekee päätöksen ettei pistäkään rahaa arpalippuun, niin se on sun mielestä vain hauskaa. Joo, tervemenoa listalle.
Ei se Tesla sen kummempi arpalippu ole mun mielestä autona, kuin mikään muukaan merkki. Sanos merkki missä ei ole vikoja?


Olen 100% varma, että oma Model X tulee vikaantumaan jossain kohtaa ja mitäpä siitä. Sit vaan sijaisteslaa alle ja ajo jatkuu. Auto on käyttöväline, pitää vaan miettiä paljonko on valmis siihen häviämään per kuukausi.

Kaikista kauhein pommi oli itsellä E60 M5 Bemari. Koko ajan pajalla, 25l/100km kulutus, arvonlasku ihan posketon, mutta silti ihan huikea peli ajaa... ja ne V10 äänet. Silloin siis kun ei vikavalot palaneet...
 
Mulla on oma auto ollut nyt takuuhuollossa 4 kertaa, että kyllä vikoja on muillakin ja vähän erilaisia.

Erona se, että nämä viat korjataan ja asiakkaan ei tarttee taistella kuukausia, jonka jälkeen vain osa korjataan ja on myytävä auto pois rankalla tappiolla että voi ostaa säädyllisen kulkupelin itselleen.

Mulla on 3/4 kerrasta tuotu sijari lavetilla pihaan ja oma auto viety sitten korjaukseen. Kaikilla kerroilla viat on asiallisesti tutkittu ja korjattu. Käytännössä mitään ylimääräistä vaivaa ei ole tarvinnut nähdä.
Kerron kyllä sit, kun omaa joutuu korjaamaan... että miten käy :) Uskon, että hyvin käy.

Sen verran paljon Tesloja on liikkeellä, että jos kategorisesti kaikki jäisi hoitamatta sekä korjaamatta, julkisuus olisi aika paljon rajumpaa.
 
No, eiköhän tossa jo auta se että X pitäis olla paljon laadukkaampi muutenkin. Ne S:t esimerkiksi mitä olen ajanut niin ei mitään pahoja vikoja ole ollut, vähän joku latausluukku välillä jumittanut (helppo korjaus) ja tommosta. Lähinnä puhuin nyt 3:sta koska se on se mikä mun budjettiin mahtuu.
Rehellisyyden nimissä, kyllä tossa X:ssä vasen takaovi laskeutuu pari kolme milliä eri tasoon, kuin mitä oikea. Näkee selkeästi. Muuta en ole vielä huomannut. Seuraavassa huollossa saavat laittaa kohdilleen... ostin siis käytetyn, uutta en halunnut, kun syyskuussa (Teslan tietäen aikataulu voi venyä) pitäis alkaa uuden X:n tuotanto ja sieltä sit tarkotus siirtyä uuteen malliin lähinnä Rangen takia...

Ja yhtä lailla, edellisestä 530e bimmeristä jäi odottamatta takaoven alta lista käteen ei voinu ku nauraa... ja liimasin takas paikalleen.
 
Minulla on ollut vain positiivisia kokemuksia Teslan asiakaspalvelusta, eikä autossakaan ole ollut mitään vikaa
Taitaa olla vähän nin että jos auto toimii niin asiakaspalvelukin toimii. Jos firman pitäisi jotain korjata ja maksaa niin ääni muuttuu kellossa.

Siis kaipa noi autot on kaikilla toiminut, mutta lähinnä viimeistelyn laadussa on paljon sanomista.
 
Taitaa olla vähän nin että jos auto toimii niin asiakaspalvelukin toimii. Jos firman pitäisi jotain korjata ja maksaa niin ääni muuttuu kellossa.
Näin se monesti on ja kokemusta löytyy. Kaikki on kivaa ja "kyllä me teidän puolia pidetään", tosin tasan niin kauan, kun sille valmistusviasta johtuvalle 10k€ remontille pitäisi löytyä maksaja.

Firmalle olen autoa miettinyt ja kyllä kieltämättä Model Y polttelisi, pitänee vielä malttaa ja odottaa, että Saksan tuotanto lähtee rullaamaan. V*ttuiluahan sähköautosta saa kuulla varmasti vielä pitkään, mutta eipä ole ikinä kiinnostanut, mitä muut on minun kulkupeleistä mieltä. Jotkut ihan tosissaan jaksaa kahvipöydässäkin vääntää merkkien ja käyttövoimien paremmuudesta ja muista täysin subjektiivisista asioista. Ja vielä siihen asti, että jollekin tulee paha mieli.

Kotikulmillakin pyörii jo useampi Model 3 ja yksi Model X. X olisi kyllä pirun siisti.
 
Minulla on ollut yksi takuukeissi Teslan kanssa, ja se meni ihan mutkattomasti pl. se, että huoltoon pääsyssä kesti. En lähde tästä kuitenkaan yleistämään suuntaan tai toiseen.

Yritykset eivät ole hyväntekeväisyysjärjestöjä, ja ne kyllä sälyttävät laskun asiakkaalle, jos pystyvät. Toisaalta riitatilanteissa vaikuttaa myös asiakkaan toiminta. Olen ihan muissa yhteyksissä todistanut, kuinka yksityishenkilö on omilla toimillaan saanut aikaan kymmenien tuhansien vahingot, kun joku vähän tervepäisempi olisi sopinut asian vastapuolen kanssa ja elämä jatkunut.
 
Tällä hetkellä fiilis on, että polttikseen on tuskin paluuta ykkösautolla, harrastebiilit sit erikseen
Eiköhän se oo vähän niin, että jos vuonna 2020 ostaa uuden sähköauton, jota käyttää esim. 5v vähintään niin tekniikka alalla ja esim. lataus verkosto on kehittynyt niin paljon että polttisautossa ei ole ehkä järkeä enää. (paitsi joku hevoskopin veto yms.)
 
Hmmm...

Käytetty S on takaraivossa aina vähän kolkutellut. Siihen riittäis kukkarokin aika keposasti eikä tarttis jäädä CT:n suomi hintoja arpomaan. Tai voihan sitä silloinkin vaihtaa jos sikseen se on kuitenkin 2-3v ennenku rwd on täällä.

Ainut ongelma on, että vanhojen ässien keula on aiheuttanut :spuking: makua suuhun. Se on oikeasti wanha. En ymmärrä miksi sähkiksessä on pitänyt yrittää matkia jotain etusäleikköä mikä on kuitenkin umpinainen. Enkä halua autoa mikä parkkiksella jo aiheuttaa oksennus refleksin.

Ja tänään se sitten tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. Sen puskurinhan voi vaihtaa, miksen mä aiemmin tajunnut :facepalm:

Toki nyt pitää alkaa armottomasti googlaamaan millanen ongelma kasa on takuuton 13-15 mallin auto oli sillä sitten ajettu 50tkm tai 200tkm. Mites onko täällä kokemuksia noista vanhoista ässistä. Aiheeseen perehtymättä rivien välistä ymmärtänyt, että niissä on ongelmansa, mutta ne pitäisi jo kertaalleen olla korjattu ja toivottavasti osilla mitkä ei enää parsi? Samoten koottu aikana jolloin tehtaalla ei hosuttu niin paljoa?

Kun noista selviää pitääkin miettiä vetääkö puskurin vaihto mallia överiksi sitten samantien tälläisellä: BODYKITS Front Bumper Side Skirt Rear Diffuser Spoiler For Tesla model S 2012-15 | eBay jos kerran vaihtaa niin miksi mä siihen vaan uudemman ässän näkösen puskurin laittaisin...
 
Tesla Club Finland facebook ryhmässä varmaan kannattaa kysäistä. Siellä näyttää olevan kaikenlaista juttua eri ikäisistä ja mallisista. Itse olen käsittänyt ettei sitä ässien kahvaongelmaa ole kunnolla korjattu vieläkään, mutta ilmeisesti kohtuu helppo ja halpa korjata itse?
 
Paljonhan maksais etuvalot kokonaisuutena? Ne kun vielä fiksais faceliftin mukaisesti, niin ei kyllä nopeasti erottais ennenkun astuu sisään. Näissä vanhemman mallisissa on muistaakseni ihan tasainen lattia, uudemmissa on jotain konsolintynkää? Siinä kuskin ja apukuskin välissä siis.

Ne faceliftin ajovalot/päiväajovalot on pirun paljon nätimmät mielestäni.

Samaa mieltä kyllä. Jos ne sopii ns. heittämällä niin ehdottomasti tuokin päivitys harkintalistalle.

Aijai tässä alkaa pian ostohousut lentämään jalkaan. :p

e: Auton sisällä ei tuu niin paljoa vietettyä aikaa (joku 10-15tkm vaan tulee mittariin), että vähän vanhemmat penkit ja desing ei haittaa kun perus desing on ne kuitenkin ihan eri planeetalta kuin vastaavan ikäisissä polttiksissa. Ulkomuotoa tulee joka päivä pihalla katottua ja töissä parkkipaikalla.

Tesla Club Finland facebook ryhmässä varmaan kannattaa kysäistä. Siellä näyttää olevan kaikenlaista juttua eri ikäisistä ja mallisista. Itse olen käsittänyt ettei sitä ässien kahvaongelmaa ole kunnolla korjattu vieläkään, mutta ilmeisesti kohtuu helppo ja halpa korjata itse?

Ainut kun ei ole tota naamakirjaa... Enkä taida tämänkään takia asentaa. No eiköhän tästä autosta ole enempi tietoa netissä kuin tarpeeksi. Rankkaa googlausta siis...
 
Viimeksi muokattu:
Minulla on ollut yksi takuukeissi Teslan kanssa, ja se meni ihan mutkattomasti pl. se, että huoltoon pääsyssä kesti. En lähde tästä kuitenkaan yleistämään suuntaan tai toiseen.
Model 3 on kolmas takuunalainen auto itelle ja jokasessa on myös ollu takuunalaista korjattavaa. Teslassa kaks tapausta joista toinen ei ollu kovin akuutti ja siinä saikin huoltoaikaa venata 1,5kk. Sijaisauton sai kysymättä. Toinen taas oli etutavaratilan tuulilukon jumi ja tärkeetä tavaraa kyydissä. 15min jonotuksella auto sisään ja 15min työ. Palvelu kokonaisuudessaan parasta mitä omalla autoiluhistorialla ollu. Lisäpisteitä huollon varauksesta äpistä käsin ja sen jälkeinen kommunikointi ja etäkorjauksen yritys softapäivityksellä. Ei voi kuin kehua. Lisäks tuo liikkuva huolto josta ei tosin omaa kokemusta mutta kaverilla on. Millä muulla merkillä vastaavaa palvelua, ehkä rolssilla?

Tuttavapiirissä ollu kaikenlaista kaikenlaisilla autoilla. Erään ison tunnetun merkin kanssa uusi auto makas +2kk pajalla ja tapeltiin jos ja vaikka mistä. Juttu ei tosin päätynyt iltasanomiin kun ketään tuskin ois kiinnostanu.

Mitä näistä opittiin? Tuskin mitään.
 
Käytännöllisyyden kannalta niin siihen lattialle saa ostettua jälkiasenteisena semmosen konsolin, ei ole kovin hankala laittaa. Jos kokee että tarvii. Tässä muutama vaihtoehto, en osaa sanoa löytyykö muitakin: https://teslathunder.com/tesla-model-s-center-console/

Tuokin on muuten iso asia. En ole edes kiinnittänyt huomiota siihen ennenkuin mainitsit. Kai sen olisi huomannut heti kun autoon istuu kyllä. Aikamoinen suunnittelu fiba.
 
Tai säästökysymys?

Ne vanhat ässät makso hunajaa ja muutaman mansikan päälle joten ei voi olla raha kysymys. Siinä ole säästänyt kuin vähän muovia ja sovittamista. Käytännöllisyys ihan eri potenssissa.
 
Ne vanhat ässät makso hunajaa ja muutaman mansikan päälle joten ei voi olla raha kysymys. Siinä ole säästänyt kuin vähän muovia ja sovittamista. Käytännöllisyys ihan eri potenssissa.
Voi hyvinkin olla säästökysymys. Kovasti kertaantuu vuoden aikana muutaman kympin materiaalisäästö autoa kohden.
 
Jooh me säästetään keskikonsolissa pari kymppiä per auto kun mitä noiden hinta oli? 80-130k€? Uskopuhetta, mutta paskon :facepalm:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 493
Viestejä
4 509 238
Jäsenet
74 408
Uusin jäsen
Koma7

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom